2011-08-16, 18:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2011
|
Gammal mans transformation till conan
Tänkte testa föra en journal här så jag kan hålla koll på vad jag gör i gymmet å skryta helt allmänt om hur vital och manlig jag är så utan att skriva för mycket skit så går jag till det vesäntliga.
Ålder: 36 å sliten
Tränings erfarenhet: ca 4 år på gym, varav det sista varit lite mer seriöst än dem andra.
Längd: 185 cm
Vikt: 115 kg (16% kropps fett)
Träningsupplägg: lite olika men kör efter Jim Wendlers 5/3/1 tycker det är roligt och det är det viktigaste för mig.
Mål: bli bättre än vad jag var igår, gå ner till 10% kroppsfett och ha roligt då jag tränar.
Matintag: 1 kg kyckling, 6 ägg, 4 dl mjölk, 6 dl proteinpulver, sötpotatis, havregrynsgröt. Det är basen i kosten sen tillkommer diverse ibland unnar mig sånt jag vill.
Börjar med Måndagens pass 2011-08-13
Uppvärmning med stretching och massa hopprep.
Lätta benböj 10x52.5 kg, 10x70 kg, 10x85 kg
Marklyft 5 progresivt tyngre set, 8 reps på 162.5
Plan hantelpress 8x55 kg, 12x50 kg, 18x45 kg
Mag hjulet 24 reps + massa reps med nackhuva
Avslutade med 6 sprinter i backe och dog
|
|
|
2011-08-17, 19:35
|
|
Registered User
|
Så då var det dags igen att försöka få lite muskler, har haft ont i armbågen hela jäkla dagen så kändes så där men var bara att driva ur min "pussyness" å försöka locka fram min inre manlighet så sagt å gjort väl framme till gymmet så kändes allt OK å tyckte minnsan att jag var lite lik Arnold pojken då jag gjorde en krabba inne på gymmets toalett (toa besök är A och O innan träning). Passet blev följande:
Stretching å massa hopprep som vanligt.
Lätta benböj 3x10
Bänkpress 5 uppvärmnings sett, 10x120kg
Hantelrodd 10x50kg, 20x60 kg (18 på vänster)
Lutande situps (vikt bakom nacken)10x5kg, 4!x10kg.
En massa reps med nackhuva
Backsprinter 7 st (kände mig våldtagen efteråt)
Allmänt gnäll: bänkpressen besvärade vänster armbåge nå inni Norden, måste börja köra hantelrodd med vänster först är riktigt klen i greppet där. Har ätit riktigt dåligt idag men ladda med en chockladboll så det jämnade ut sig.
Positivt: kände att jag närmade mig conan idag, levde om å hade mig som vanligt så säkerligen så dumförklarades jag allmänt på gymmet. Härligt å solig kväll också alltid ett pluss.
|
|
|
2011-08-17, 21:27
|
|
Registered User
|
Lägger ut en bild på min rygg har gått ner lite i vikt sen den så är inte riktigt lika go å mjuk, är för blyg för att visa framsidan å ryggen är det flesta folk ser åtminstonde i springspåret !
och ja jag tar en rök på bilden, är övertygad om att det är bra för prestationerna....
Ska skicka mer bilder då det ser bättre ut men detta är en start !
|
|
|
2011-08-18, 11:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Kör hårt! Inget är omöjligt!

Sorry, jag var tvungen.
|
|
|
2011-08-18, 11:38
|
|
Registered User
|
Haha jepp jag närmar mig, ska jag bara Kirra en talkshow så blir det bra bulla av det hela....
|
|
|
2011-08-19, 19:34
|
|
Registered User
|
Så då har man varit och lallat på i gymmet igen riktigt skitväder idag så man var rent av sugen på att vara i en svettig lokal omgiven av svettiga människor i diverse storlekar å könsliga tillhörigheter. Kände mig INTE som Conan idag, jäkligt trött och sur men hade i alla fall inte ont i armbågen eller ryggen (som besvärat mig en längre tid nu) men va fan som den Svensk man är så valde man att fokusera på annat skit å vara sur å grinig som en oskuld i finnbastun.
Men nog snack om det här kommer kvällens pass:
Stretching och massa hopprep som vanlig.
Benböj 5 uppvärmnings set, 15x125kg
Stående press 5 uppvärmnings set, 9x80kg
Chins:
Brett grepp 16 st
Smalt grepp 6x20 kg (va fan?)
Smalt grepp 4x40kg (såja!)
Brett grepp 6x20kg (aldrig tetat med vikt här)
JÄTTE brett grepp 12 st
Hängande Benlyft (hela vägen till räcket) 5 st
En massa reps med nackhuva.
Backsprinter 8 stycken, jag kände mig död och våldtagen.
Negativt: Jag var förbannat sur å grinig, första chinsen med vikt var ovanligt tungt men det släppte, hade kunnat göra mer reps på benböjen men trodde jag skulle få hjärtinfarkt men för benen kändes det oförskämt lätt.
Positivt: Ingen smärta i kroppen det var längesedan jag inte hade ont någon stans jävligt skönt. Då jag började detta schema så maxade jag bara 120 i böj så det har gått framåt trotts alla problem med ryggen så det är riktigt roligt, går inte fort men jag har tid.
Nu får jag vila Lördag och Söndag så det så, inget tänk på träning alls bara loda på å studera skägget när det växer.
|
|
|
2011-08-20, 12:57
|
|
Registered User
|
OK tänkte hänga ut två bilder till som är relativt nya, har vid betraktande aningar om att kalipper mätningen var lite snäll skulle tippa på runt 20% kroppsfett men va fan vet jag, har aldrig varit i så bra form i alla fall så är ganska nöjd, bara bli lite större då kanske så vore det som mammas klappgröt.
Har tidigare skrivit att målet är 10% kroppsfett men har reviderat det, gillar mat för mycket för att gorma runt med deff å skit så fet men lycklig blir målet istället, är ändå ingen fotomodell så riktar in mig på att skrämma gamla tanter istället (????).
Så nästa bilder som kommer blir nog väldigt annorlunda, lite mera michellin gubbe kanske ! Men vem gillar inte runda och frodiga män ? (bear brothers)
|
|
|
2011-08-22, 19:26
|
|
Registered User
|
Så då var man hemkommen från ett pass igen, hade otroligt svårt att tagga mig idag, har haft en jävla massa ångest idag som jag inte riktigt kunnat precisera och ryggfan har varit väldigt av. Men efter att ha insett villken kärring jag är så tog jag mig i kragen och drog iväg till gymmet och resultatet blev följande:
Stretching och hopprep i olika hopp varianter.
Lätta benböj 3x10
Marklyft 5 uppvärmnings set, 7x170kg
Liggande hantelpress 9x55kg, 13x50kg, 20x45kg
Mag rullen 26 reps
Galet mycket reps med nackhuva
Backsprinter: 9 stycken (fy fan vad trött jag blev)
Negativt: Ryggen bråkade hela passet, vänster hand släppte i marklyftet
Positivt: Mycket mat har förtärts idag trotts allt, hantelpressen kändes väldigt stabil och hade bra och långsam negativ fas, det bästa av allt var att jag överlevde passet.
Nu är det bara två pass kvar innan avlastnings veckan det känns riktigt skönt, kommer eventuellt köra mer volym nästa cyckel om tid finns till det men det ser ljust ut.
Förresten om nu nån läser här och vill ni lyssna på lite bra musik istället för att läsa om mina mespass så klickar ni på länken nedan:
http://www.youtube.com/watch?v=GIbr1FGpp2w
Ajöken kröken !
|
|
|
2011-08-24, 18:20
|
|
Registered User
|
Strålande väder idag så riktigt pigg och vid gott humör så kändes riktigt roligt att dra ner till gymmet och få svettas lite, enda negativa med dagen är att axeln har varit ond som fan, börjar bli gammal och sliten som sagt önskar man hade kommit på detta med träning tidigare så kanske man haft bättre och friskare kropp idag, men va fan bara undanflykter då man inte vill inse att man är en fjolla. Så passet då.
Stretching och massa hopprep som vanligt
Lätta benböj 3x10
Bänkpress 5 uppvärmnings set, 9x125kg
Hantelrodd 25?x50kg, 15x50kg
Mage och massa nacke som avslut på passet
Positivt: ätit bra idag så energin var välldigt bra, körde en striktare variant av hantelrodden och den nöp välldigt bra faktiskt, vänstra handen kruppade inte som den brukar göra.
Negativt: Axeln var riktigt ondskefull. Orkade inte göra sprinterna. Kände mig fet och jävlig, fan hatar att man snart är 40 och ändå ska tjaffsa med sig själv om hur man ser ut det är fan i mig dåligt.
Och ett videoklipp på¨hantelrodden, filmade så jag kunde se min egen form på den och är riktigt nöjd, klent ja men vikterna kommer snart.
http://www.youtube.com/watch?v=gzMyD5GR9R0
|
|
|
2011-08-25, 13:39
|
|
Registered User
|
Så imorgon sista veckans träning, sen blir det en vecka hemma i Luleå efter det en vecka i Wales, funderar på att besöka temple gym i England hade varit maffigt att träna där, men vi får se, nu blir det extra hård träning nästa vecka så jag kan träna ölmuskeln i Wales.
Hade tänkt skriva precis hur jag äter här också.
Frukost: 6 ägg, 3DL havregryn, 1L grön mjölk
Lunch: 300 gram fågel/fisk/kött, potatis, 1L grön mjölk
Middag: samma
Kvällsmål: 5 ägg, 1 liter grön mjölk
Men ska ändra det till en lite mer hälsosam variant:
Exempel)
Frukost: 4 fiberbröd, 11 äggvitor, 3 hela ägg, 50 gram proteindrink
Lunch: Kyckling/renkött 400 gram, sötpotatis, sallad
Mellanmål: 50 gram protein drink, jordnötssmör
Middag: Som lunch
Kvällsmål: som mellanmål
Innan sovdax: 2 burkar tonfisk
Men nu är det dags att göra någon nytta.
|
|
|
2011-08-25, 14:05
|
|
Registered User
|
Och medans jag kommer ihåg det, har tagit ett kort på mina ben, vette fan hur man ska spänna skiten, är inte mycket konturer men dem är större än dem varit förut i alla fall, nu har jag blottat hela min kropp så nu slipper jag göra det något mer, känns otroligt obekvämt men bra att kunna jämnföra med längre fram för bättre ska det bli tro mig.
|
|
|
2011-08-25, 14:42
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Jadu min gode herre, NÅGOT har du gjort rätt i varje fall. Det var mig då det gröndjävulska vilka lår du har lagt på dig med och överlag tycker jag det ser ut som om det finns en god massa under späcket där!
Vasst o klippa i sig 3 mjölkpaket om dagen med  ..
Ska följa detta, kör hårt nu!
|
|
|
2011-08-25, 15:00
|
|
Registered User
|
Jo benen har varit min svaghet bara kör ben i ca 1 år, hade alltid orsaker att skippa dem förut t ex jag reser mig från soffan då får jag gratis träning.
Hmmm inte för att vara den men drar i mig 4 liter mjölk per dag, använder bara babywipes efter toalett besök kan jag lova.
Roligt du tittade in å skrev en kommentar, det gillas
Mvh/LG
Senast redigerad av LillaGubben den 2011-08-25 klockan 15:02.
Anledning: stavfel !
|
|
|
2011-08-26, 01:49
|
|
Winners Never Quit
Reg.datum: Jan 2010
|
Riktigt grymma ben!!
|
|
|
2011-08-26, 16:29
|
|
Registered User
|
Stora ben ja men är en del fett också, blir kul om ett år då jag ska försöka mig på en deff om det finns kvar något eller om det bara blir plockepinnar kvar.
Och nu till dagens pass, varit stressad hela dagen och väldigt trött har varit svårt att sortera tankarna och gårdagens krubb var allt annat än optimalt axeln har varit riktigt ajaj med milda ord men bara att köra försiktigt och se vad som händer.
Stretching och massa hopprep som vanligt.
Benböj 5 uppvärmnings set, 15x130 kg
Stående press 5 uppvärmnings set, 5x85 kg
Chins:
Breda 17 st
Smalt 8x20 kg
Smalt 5x40 kg
Brett 6x20 kg (aj i axeln som fan)
Smalt 2x60 kg (bara test här)
Massa reps med nackhuva och mage
Lite små disco sedan
Negatitvt: axeln var hemsk i alla övningar så tig det lungt i pressen. Trött.
Positivt: benböjen kändes lätt men blev vimelkantig av alla reps som vanligt. Chinsen kunde jag inte hänga ut helt för då dog axeln men fick köra lite halvfusk så funka det.
Allt som allt ett bra pass, nu bör det av till Luleå och sedan en sväng till pubarnas förlovade land...
Senast redigerad av LillaGubben den 2011-08-26 klockan 16:30.
Anledning: Glömde en sak!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:33.
|

|