Vi bodde på Hotel Pennsylvania, och det var kanon tyckte jag. Fint hotell, väldigt centralt (bara nåt kvarter ifrån Empire state building, och precis mitt emot Madison Square Garden)
Vad du måste se beror helt på hur intresserad du är och av vad. Jag älskar att upptäcka saker och se saker som har någon form av historiskt värde av olika slag, precis som min farsa, så vi gick omkring över hela Manhattan varje dag. I princip ingen shopping eller något "party".
Jag älskar gammal 60-talsrock så Greenwich Village var självklart, och kolla runt i områden där folk som Bob Dylan m.fl bodde och gjorde sina tidiga spelningar.
Wall Street och allt runt nere på södra Manhattan. Åka med Staten Island ferry, gratis, och helt fantastisk vy över Manhattan och Frihetsgudinnan i förgrunden.
Central Park naturligtvis, och Dakota building där John Lennon sköts till döds.
FN-skrapan. Ta en guidad tur där inne, väldigt intressant.
Edit: Håller med Lady Insane om B.B King... Såg Chris Hillman (The Byrds) och Richie Furay (Buffalo Springfield) spela där

God mat också.
Sen missa absolut inte att promenera över Brooklyn Bridge vid kvällstid. Har för mig att det kallas filosofernas eller poeternas favoritpromenad =) Helt fantastisk syn, alla upplysta skyskrapor på Manhattan.
Käka på Hard Rock Café! Fy fan vad mycket grejer dom har där. Gene Simmons yx-bas, Dimebag Darrel-gitarr, gamla Beatles-gitarrer och kläder, John Entwistle's bas (The who), och en massa annat.
Sedan över huvudtaget, hela vardagslivet i New York är kul att se.
Är så grymt nöjd med mitt besök där. Ett tips är att läsa på en del om staden innan. Historia o.s.v. Det ökar värdet av upplevelsen som fan.
Edit: Håller med Lady Insane om B.B King... Såg Chris Hillman (The Byrds) och Richie Furay (Buffalo Springfield) spela där. God mat också

Trevligt ställe.