Neeeeeeeej skriker alla! Inte nu IGEN!!!! Ska den där galna människan ALDRIG ge upp???? Svaret är nej

Så länge det finns liv finns det hopp liksom....
Vad skiljer då detta försök till comeback från de andra, misslyckade, försöken? Jo, den här gången SKA jag vara försiktig med höjningarna för att ryggen ska hinna med...jag vet, jag har sagt det förut men den här gången kommer jag att lyckas

Jag tänker använda hela 2008 till att bygga upp ryggen och så satsar jag på SL-comeback under 2009! Bra va! Då behöver jag inte ha så bråttom som jag alltid har haft förut...däremot kanske jag satsar på att tävla i enbart bänk under 2008.... inte för att jag är särskilt bra i bänk men för att jag
kommer att bli bra i bänk
Jag kommer att följa ett grymt långsiktigt upplägg vad gäller böj och mark (jag har faktiskt redan börjat, har kört några veckor enligt detta program redan)
Programmet kommer att låta mig gå upp på vikter runt 50kg i böj och 70kg i mark först till sommaren....och där har ni den
största skillnaden mot förut...då har jag ju liksom typ börjat på 50 i böj och 70 i mark och sedan snabbt varit uppe på vikter på runt 100 i böj och 140 i mark...och så pallar inte ryggen...detta kommer att fungera bättre! Lita på mig!
I bänken kommer jag att följa ett upplägg som kung Börje_H har hjälpt mig med! Behöver jag säga mer? Det kommer att bli skitbra såklart
Vad gäller marken kommer jag inledningsvis att köra superset mellan smalmark/sumomark under samma pass för att separera dessa i ett senare skede...det gör att jag ännu inte behöver bestämma mig för vilken stil jag ska satsa på senare....vi får se vilket som känns bäst helt enkelt...
Vad gäller övrig träning så kommer jag att köra rätt mycket "vanlig" styrketräning iaf medans böj och markvikterna är lätta.....en och annan OL-övning på megalätta vikter kanske kommer att dyka upp också....
Hoppas ni vill följa mig kamrater! Nu ska jag ut i Ladan och köra årets första markpass! På återseende!