Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-12, 17:57   #1
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Vad anser ni om 9/11

Läste en länk som Olander hade i sin signatur till vaken.se och finner självklart hela grejen fruktansvärt rolig. Men idén att det är ett insider-jobb har ju spridit sig och blivit rätt stor bland unga män som vet hur man opererar the google machine. Så vad tror ni om attackerna mot WTC i New York och Pentagon, var det ett insider-jobb?
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 18:01   #2
Snabel
Registered User

Snabels avatar

Reg.datum: Oct 2005
Jag tror att det var marsianer
Snabel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 18:01   #3
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Jag tycker att konspirationsfilmerna är väldigt sevärda iaf. Som alltid annars låter det som den absoluta sanningen när dom lägger fram det, sannolikt hade "andra sidan" kunnat bryta ner varenda argument med en helt rimlig förklaring dock.

Men intressant är det, jag tror _inte_ det var riggat.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 18:06   #5
Trance

Trances avatar

Ok, självklart fanns det trådar innan som jag dessutom har svarat i. Blev bara så exhalterad. Däremot så brukar det vara rätt värdelöst att dra upp en år gammal tråd. Hur som helst hoppas jag du mognat och inte fortfarande anser loose change som trovärdig Pudz?
Gammal 2007-09-12, 18:07   #6
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Eh, alla filmer visar ju hur planen kom utifrån och störtade in - förstår inte att nån kan tvivla på det?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 18:16   #7
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Ok, självklart fanns det trådar innan som jag dessutom har svarat i. Blev bara så exhalterad. Däremot så brukar det vara rätt värdelöst att dra upp en år gammal tråd. Hur som helst hoppas jag du mognat och inte fortfarande anser loose change som trovärdig Pudz?
Jag älskar sånt här. Ju märkligare desto bättre. Jag tyckte filmen var skitbra när jag såg den. Jag kan inte påstå att allt var sant men som jag säger i tråden så är det mycket i USA som antagligen är lite mysko

Annars är det tråkig och jag blir besviken och gråter
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 18:16   #8
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Jag har en kollega som passar bra in på min bild av den stereotypa konspirationsteorianhängaren. Han har dessutom varje morgon applicerat en stor mängd rakvatten av något snofsigt märke, men som luktar sprit, innan han går till jobbet. Nothing else matters är hans favoritlåt.

Nej, jag tror inte det var riggat/Bush/Gates/Nike osv.
Gammal 2007-09-12, 18:17   #9
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Eh, alla filmer visar ju hur planen kom utifrån och störtade in - förstår inte att nån kan tvivla på det?
Du kanske borde se filmen
Gammal 2007-09-12, 18:30   #10
Trance

Trances avatar

New Scientists har även en intressant artikel om varför folk tror på konspirationsteorier. Det har med att stora händelser 'måste' ha stora orsaker. Tyvärr är de bitches och kräver subscription för att titta.
http://www.newscientist.com/channel/...cy-theory.html

Här finns även lite andra uppgifter om folk vill kolla:
http://www.debunking911.com/

Sedan fattar jag inte varför folk alltid vill tro på en "EXPERT!!!" som är professor på något litet skituniversitet som inte är expert inom just området och inte publicerat något i en peer reviewed engineering journal. Lite som professorer i litteratur argumenterar mot biologer om kreationism och evolution.

Varför inte lita mer på:
http://education.guardian.co.uk/high...src=rss&feed=8

Samt idiotiska saker som att Larry Silverstein sade "pull it" till brandkåren och det är inspelat. Vafan, varför inte låta sina hemliga ninjor som planterade bomberna detonera det på ett kodord på en icke-registerad mobiltelefon? Argh, får panik på folk.
Gammal 2007-09-12, 18:40   #11
Ganymedes
winning

Ganymedess avatar

Reg.datum: Jan 2007
Jag tror att ALLT går att "bevisa" om man bara har tillräcklig ork och är tillräckligt påhittig.
Ganymedes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 18:42   #12
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes Visa inlägg
Jag tror att ALLT går att "bevisa" om man bara har tillräcklig ork och är tillräckligt påhittig.
Som Gud?
Gammal 2007-09-12, 18:45   #13
Ganymedes
winning

Ganymedess avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Som Gud?
Nja, där handlar det väl mer om att alla "bevis" emot går att ogiltigförklara med diverse uttjatade argument. Men om vi bortser från det och ägnar oss åt verkliga händelser, inte massa religiösa sagor, så tror jag att allt kan bevisas om man lägger tillräckligt med ork på det. Typ. Äh! Du fattar vad jag menar, you bastard! Du är nästan värre än Eddie Vedder!
Ganymedes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 18:51   #14
Baan
Registered User

Baans avatar

En anledning att trycka på olika konspirationsteorier just kring 9/11 är att man då skyller på någon avancerad plan från regeringen, CIA eller annat för att på så sätt slippa erkänna att systemet var så pass dåligt så ett gäng araber utan större svårigheter kunde hijacka ett gäng plan och göra det dom gjorde. Det sistnämnda är väl lite att idiotförklara sitt system och framföraltl säkerheten i landet, det förstnämnda är att indirekt säga att man är så smart så det är bara dom egna som kan lura en. Har i alla fall stött på liknande tankar hos några konspirationsteorivänliga amerikanera jag snackat med..

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 18:52   #15
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
andra psykopatiska herrar har lurat folket att tro att andra länder/orginisationer har stått bakom vissa "illdåd" så att folket har gått med om krig,så varför skulle inte en till kunna göra det?
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:36.