2006-09-13, 10:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2006
|
9/11 - Inside job?
Varit och bott i USA det senaste året och har precis kommit hem till Sverige igen. Och även om det är 5år sedan det hände så är det forfarande TOP news bland människorna i USA och på senaste tiden av en anledning, teorier om att det är ett inside job. Över 60% av befolkningen tror på ett inside job och anledningen till detta är att det på senare tid kommit fram fakta från regeringen och media att allting inte gick till som det gjorde, bla har det visat sig att 9 av dom 19st kaparna är vid liv idag i olika länder runt om i världen, frågan folket ställer sig, hur kan dom vara vid liv idag om dom var på planen den 9/11? Hur kan dom synas på foton gå på planen som ska ha åkt in i WTC? Det största snacket handlar dock om Pentagon och själva raset av WTC, Vad tror ni egentligen? är det inside job? Själv är jag tvärsäker på det. Min svåger dog den dagen och folk som påstår sig säga att det enbart är folk som inte hade några nära eller kära som omkom den dag som har dom här känslorna är ute och reser..
|
|
|
2006-09-13, 10:15
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Nej, det var inget "inside job". Däremot visar det hela på hur lätt människor går att manipulera med vad som ser ut att vara trovärdiga fakta.
|
|
|
2006-09-13, 10:16
|
|
Registered User
|
Trance: Trovärdig fakta, vad är det som inte är SANT då? Regeringen själva har erkänt att 9st lever, kan du förklara det? Många experter har dementerat om och om igen att det inte var ett 575 som flög in i pentagon av flera LOGISKA och faktabaserade saker..Saker som inte är lögn utan bekräftade..
|
|
|
2006-09-13, 10:19
|
|
|
Vem som helst kan kalla sig expert på Internet och vad regeringarna har bekräftat vill man ju gärna ha källa på.
Sedan angående krashen i pentagon. Istället för att rabbla om experter fram och tillbaka kan man ju ställa ett par frågor.
Vad hände med planet som då inte krashade in i pentagon?
När skedde isåfall bytet?
Var är passagerarna?
Var landade detta planet?
Varför skulle man göra detta?
|
|
|
2006-09-13, 10:23
|
|
Registered User
|
Trance: Experter på Internet? Nej, Experter som har varit på media, gjort egna program, folk som gjort efter research..Detta är inga "internetexperter" utan experter som sysslar med dom frågorna dag ut och dag in.
Var är delarna? Regeringen säger dom smälte, Det har BEVISATS, inte ngn antagningarna utan BEVISATS, gjorts tester och eftersökningar, PLANET kan INTE ha smält. Var är motorn? Det enda motorn man hittade tillhörde ett LITET plan..Var är alla liken? Hur kan skadorna på pentagon inte matcha flygplanets storlek? Varför? USA har gjort det förr mot sitt land, vad säger att man inte skulle kunna göra det igen?
Två av planen som störtade står idag som flygdugliga medans två st står som förstörda..Var är BILDEN som faktist visar vad som träffar Pentagon? Allmänheten har ALDRIG sett den..
|
|
|
2006-09-13, 10:27
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Richard85
Trance: Experter på Internet? Nej, Experter som har varit på media, gjort egna program, folk som gjort efter research..Detta är inga "internetexperter" utan experter som sysslar med dom frågorna dag ut och dag in.
|
Räknas inte de experter som inte håller med?
Citat:
Var är delarna? Regeringen säger dom smälte, Det har BEVISATS, inte ngn antagningarna utan BEVISATS, gjorts tester och eftersökningar, PLANET kan INTE ha smält. Var är motorn? Det enda motorn man hittade tillhörde ett LITET plan..Var är alla liken? Hur kan skadorna på pentagon inte matcha flygplanets storlek? Varför? USA har gjort det förr mot sitt land, vad säger att man inte skulle kunna göra det igen?
Två av planen som störtade står idag som flygdugliga medans två st står som förstörda..Var är BILDEN som faktist visar vad som träffar Pentagon? Allmänheten har ALDRIG sett den..
|
Nej det har inte bevisats. Sedan angående bilder, anledningen är hur många bilder som tas per sekund och hur snabbt flyget åker. Men ännu viktigare, varför svarade du inte på mina frågor?
|
|
|
2006-09-13, 10:29
|
|
Steve is teh shit!
Reg.datum: Jun 2005
|
Jag ska självfallet inte komma och säga vad som är rätt och fel, eftersom jag inte kan ha en aning om det, men däremot TROR jag inte det var någon större konspiration iallafall. Regeringen kan säkert ha mörklagt en del hit och dit o.s.v, men att de var med på hela skiten från början tror jag inte.
Dessutom är det lätt att svälja viss info som fakta, som sedan visade sig sakna verklighetsförankning totalt.
Exempel: En av kaparna lever fortfarande nånstans i världen. Man har sett honom! Man har PRATAT med honom. Dåså. Då lever han ju... För någon sa det.
Sådant vill man innerst inne tro på. Det är spännande och intressant, och därför blir man ganska lätt mottaglig för bullshit.
Nu avfärdar jag dock inte grejerna som bullshit, säger bara att det kan vara lätt att övertyga människor. KSP58-filmen är ju ett alldeles utmärkt exempel på det. Folk trodde verkligen att de där byggnaderna bakom stadion fanns på orginalrullen. Varför? För att de inte i första hand kunde kolla upp det själva och antog att det som visades där stämde.
|
|
|
|
2006-09-13, 10:32
|
|
Registered User
|
Klart dom räknas men dom är inte i närheten av lika många som tror det andra.. JO DET HAR BEVISATS, varit där över i ett år, kommit fram bekräftade uppgifter på det. och angående bilderna
Alla bilder man har lagt fram har visats med 0.5sec marginal, men från bild 3-5 är 4 borttagen och den bilden vad som träffar, och NEJ, det gick inte för snabbt för bilden att uppta vad som träffade..
Planet anses fortfarande vara flygdugligt, varför?
Hur dom bytt plan vet jag inte
Hur dom bytt passagerare vet jag inte
Var det landa, vet jag inte, kan ha landat var som helst
Varför? USA har gjort det förr, handlar om pengar, olja..USA är benägna att göra vad som helst för det..
|
|
|
2006-09-13, 10:34
|
|
Registered User
|
Dissector: Angående plankaparna..9st lever och 2st har varit på intervjuer där man sett deras tryne..så att dom lever det gör dom, frågan är, hur kunde dom vara på planen?
|
|
|
2006-09-13, 10:36
|
|
Registered User
|
Det har bevisats, gå och fråga amerikaner så ska du se, själv sett det på TV..gjort tester där man visar vilken mängd värme det var vid pentagon smällen och man har gjort tester som visar ATT det inte kan ha smält..
|
|
|
2006-09-13, 10:38
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Dissector: Angående plankaparna..9st lever och 2st har varit på intervjuer där man sett deras tryne..så att dom lever det gör dom, frågan är, hur kunde dom vara på planen?
|
Finns de intervjuerna någonstans på nätet?
|
|
|
2006-09-13, 10:40
|
|
Registered User
|
Ska kolla upp det..CBS gjorde intervjuerna..Dock var dom inte i CBS studio..Var i deras hem.."kaparnas" dvs
|
|
|
2006-09-13, 10:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Låter som en jättesmaskig konspirationsteori
|
|
|
2006-09-13, 10:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Det som otroligt nog många glömmer bort när det handlar om diverse konspirationsteorier, parapsykologiska fenomen eller vad det nu kan vara för trams är att folk ofta ljuger. Bara för att någon påstår att 9 av kaparna sitter på donken i Kabul så betyder det inte att det än sanning, ofta är det helt enkelt bara påhittat strunt.
Som exempel: Nostradamus har skrivit att en stor tyrann vid namn Hister skulle komma är någonting som många säkert har hört och det låter otroligt eller hur? Att det skulle vara ett sammanträffande låter otroligt. Problemet är bara att han aldrig skrev det utan det är påhittat jota av någon som ville sälja sin bok eller whatev.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:38.
|

|