Welcome

Kolozzeum tycker jag är en utmärkt källa för inspiration och information så jag fortsätter mitt skrivande här.
Förra journalen
Tjej
26 år
163 cm, 50-52kg
Bakgrund: Tränade mycket i åldern 4-17, kondition och styrka.
Sen hade jag mer eller mindre tränings/tävlingsuppehåll som jag bröt för 4-5 år sedan. Träning återupptog jag som en del av mitt liv för att bryta cirkeln av det onda slackerlivet och nu håller jag igång med det jag trivs med.
Studerar sedan 1,5 år, har 2 år kvar. Jobbar lite extra vid sidan om för att ha råd med min fina föda. Krogen tar inte längre så stor plats men brukar väl ta återfall med lite partaj 5-6 ggr/år.
Filosofi: Sömn är för mig viktigast. Sen kommer relationer, träning och därefter kost. Det finns mycket att hänge sig åt vid sidan och jag har valt träning. Träning ger mig energi och ibland glädjekickar.
Kortsiktiga mål: Förbättra tiden på milen. Gluteus, axlar och rygg; ju större desto bättre. Är nöjd idag men dessa mål har ingen direkt gräns i mina ögon. Hålla relativt låg fett %, året runt. Styrka tränar jag utan tanke på vikter i sig.
Mål: Hålla igång livet ut. Alla vet ju vad träning innebär bra så det kräver ingen direkt motivering. Strävar mot att träna måttligt men intensivt då jag vill att mina leder, senor och muskler ska hålla.
Löptider, 2011:
10 km: 41:50 (samt 42:54 & 43:40).
21,1 km: 1:34:13
Träningsrundor:
Sjöslingan t&r, 6,8 km, 35:20
Sjöslingan t&r + långa bergsslingan, 18,5km, 1:45
Sjöslingan t&r+ olyckskorsningen + extrakrok. 13,2km, 1:02:45
Träningsupplägg: I stora drag lågintensiv kondition samt styrka under höst/vinter. Lite intervaller. Mer intervaller och mindre styrka framåt vår/sommartiden.
Jag gillar inte att ha press på mej själv, alla förbättringar ser jag som positiva det är vad som driver mej.
Öppen för kritik/råd om allt.