![]() |
Vet inte det ja, jag uppskattar kvarg med tex fun light i mer än keso för tillfället. Men det är väl olika perioder kanske.
|
Åter igen tack för alla svar! :D Jag är sjukt glad att ni kommenterar och ger mig era tips! Det uppskattas verkligen!
Märker att många kommenterar poweraden, och ni har så rätt... Men av någon jäkla anledning så ställer jag mentalt in mig att jag kommer orka mer om jag tar med en powerade.. Måste sluta med det.. Men nu känns det svårt hehe :P Angående kvarg så har jag igår ätit Kesella med Fun light till frukost, det var helt ok, smakade gott men föredrar nog keso, känns nog mer mättande också! :) Rodden låter som en bra ide, har funderat på det, man fasiken, jag känner mig så svag sen förr så jag tycker det är så pinsamt att prova något "nytt" ifall att jag inte skulle orka... Jag tycker det är väldigt pinsamt att träna framför mycket folk då jag inte trivs 100% med min kropp och ork just nu, och är rädd för att göra fel... Jag är rädd av vad andra tycker om mig.. Hoppas att det blir ändring på det snart.. Iom den oplanerade dagen igår så blev det lunch vid 17.45, och middag 21.30. Det blev ett totalt kaloriintag på 1327 kCal. Är sjukt sugen på att gå och träna nu, men jag har mycket att göra nu plus att jag ska ha instruktör på gymmet vid 19.00 och 2 pass samma dag kan nog bli mycket nu när jag varit på gymmet varje dag.. Jag tänkte berätta upplägget jag fått av instruktören ikväll, så får ni gärna kommentera vad ni tycker är bra och dåligt! :) Och idag ska jag inte ta med powerade! :P |
Citat:
Om jag lyckas sätta min feta 128kilos kropp på en jävla roddmaskin så skall du nog också klara det! Men börja med kanske 10 minuter rodd. Känn efter hur det känns och öka tiden i lagom takt. Jag började på 10 minuter, eller om det var 15 minuter har jag för mig. För att sedan tävla med klockan, 5 minuter till, 5 minuter till osv. Bry dig inte om vad andra tycker. Jag tänkte samma sak när jag började. Ingen jävel som bryr sig, och dom som gör det borde fokusera mer på träningen. ;) Ge det ett försök, man känner av bål och rygg i 2 dagar efteråt om man mjölkar ur det ordentligt med rodden. |
OK så här blev det med instruktör.... Ingenting!!! Hans utbildning hade endast lärt honom baspass för alla nybörjare.. Vi gick runt på gymmet och provade totalt 6 olika maskiner i typ 30 sek, that's it... Så inget schema kom vi fram till... :(
Nu hoppas jag därför att ni ska kunna hjälpa mig med att få ihop ett schema, där jag ska träna olika muskelgrupper 4 ggr i veckan. Ni får gärna även säga reps och sets! :) Utöver det ska jag försöka gå 1h på bandet varje dag innan styrketräningen. Tack på förhand! :) |
Jag fick rådet att inte köra för mycket kondition, det tar tydligen kraft från muskelbyggandet ;)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=4584180 Där hittar du mitt upplägg. Finns säkert andra, men det är ju en början. |
Citat:
|
Håller med Harnold här. Du kan även gå in på träningsjournaler här på forumet och se hur andra lägger upp sin träning för att få en bra uppfattning. Sedan kan du testa dig fram för att se vad som passar just dig. Det skulle även kunna vara en ide starta en träningsjournal själv där andra kan ge dig lite tips och där du själv kan följa din utveckling.
|
Citat:
Rexoar; vad gäller roddmaskinen (och övriga gym-övningar också för den delen) så glöm det där med vad andra tycker. Tro mig, INGEN bryr sig. Folk har så fullt upp med sitt, att det minsta de tänker på är hur andra ser ut eller vad andra pysslar med. Fattar inte hur Nykropp pallar en timme på roddmaskinen ! Även om jag skulle orka rent konditionsmässigt, skulle jag få sjukt ont i häcken efteråt. Varför kan ingen uppfinna en roddmaskin med stoppad dyna? Det är ju stoppade dynor på i stort sett vartenda redskap som man sitter på, men inte just rodden *rolleyes* Gör som Nykropp skriver, börja försiktigt och trappa sedan upp. Jag började också med fem minuter på rodden och har ökat successivt. Jag "tävlar" inte mot någon annan än mig själv! Om du varit elitidrottsman kanske en powerade vore lysande. Men för oss vanliga motionärer är det bara slöseri med pengar och en åtgärd som motverkar sitt syfte, om man nu är ute efter att deffa. Ungefär som Risifrutti, en annan populär sockerbomb. Lysande om man är Pernilla Wiberg eller Therese Alshammar på väg mot OS - idiotiskt om man är Lovisa på väg till förorts-gymmet. Visst orkar du mer om du tar en powerade. Men nu är syftet inte att höja prestationen i första hand, utan att bränna fett / kalorier. Och då är det bland det sämsta du kan göra att hälla i dig flytande socker. Om du måste ladda med något, så gör det med långsamma kolhydrater. En frukost på havregrynsgröt och kokt ägg är t ex alldeles utmärkt. Förresten är det en myt att det är extra fettförbrännande att träna före frukost. Det ger marginellt mer effekt, men ingen skillnad som har betydelse i praktiken. "Det finns en väl förankrad och till synes odödlig myt att denna typ av lågintensiv aeroba aktivitet även skulle vara någon form av mirakelkur för att förlora kroppsfettet men det är och förblir bara just en myt. Vad som ligger till grund är dock ganska logiska fakta som man sedan drar lite för långa slutsatser av. " http://traningslara.se/naringsintag-...-fore-frukost/ P.S. Angående frostiesarna: råkade kolla på paketet i affären. 200 gram, som du tog till frukost första dagen, är nästan ett halvt paket. Till EN frukost, med bara 3 dl mjölk till. Måste varit sjukt äckligt och sötsliskigt. Bra att du lagt av med sådana vanor. |
Tack för alla bra tips! Ska nog börja köra rätt lungt som ni säger och senare troligtvis något liknande Nykropps schema! Va på gymmet idag igen, 8:e dagen i rad! :D Jag var helt mör i kroppen, hade känningar i både vänster fot och höger lår.. Ingen powerade (!!!) hade jag med mig, och efter redan 5 minuter va jag helt slut och ville sluta och sätta mig.. Vet inte om det beror på känningarna, lite sömn, liten frukost eller poweraden... Eller om det helt enkelt var en kombination av allt... Kan också vara pga att jag tränade sent igårkväll och körde rätt så tidigt idag..
På vågen imorse efter 7 dagar, så stog det 98 eller kanske något mindre! :) (Har ingen digital våg...) Jag är nöjd med den första veckan och hoppas att det fortsätter lika bra och att jag orkar vara lika duktig! Är grymt glad att ni hjälpt mig så mycket! :) Citat:
|
Hej igen!
Fortsätter som jag gjort hittills, varje dag till gymmet, powerwalk i en timme + ett par maskiner efter. Har dock märkt att jag inte går ner lika mycket som förr sen jag börjat med proteinpulver... Är det normalt? Känns lite segt att viktraset helt plötsligt stannar upp... Har sista 2-3 dagarna även varit småhungrig under hela dagen, jag tror att det beror på att jag fått i mig ca 2-300 kCal mindre än övriga dagar... Tror jag måste äta mer till frukost eller nåt.. Vad tror ni? Här kommer även min matdagbok sen senaste postade dagen: Söndag Frukost • 1 Actimel(0,1%) (29 kCal) • 250g Kesella (227 kCal) • 2 msk Funlight (0 kCal) Träning • 1 Powerade (120 kCal) • 1 Banan (104 kCal) • Proteinshake (95 kCal) Lunch • 100g Kokt lax (160 kCal) • 250g Broccoli (90 kCal) • 125g Tomat (33 kCal) • 1 Ägg (75 kCal) • 125g Keso (1,5%) (88 kCal) Middag • 2 Ägg (150 kCal) • 100g Keso (1,5%) (70 kCal) • 100g Gurka (16 kCal) • 100g Tomat (26 kCal) • 75g Avokado (127 kCal) • 50g Paprika (12 kCal) Totalt (1422 kCal) Måndag Frukost • 2 Skivor bröd (216 kCal) • 50g Keso (1,5%) (35 kCal) • 125g Avokado (212 kCal) Mellanmål * 1 Äpple (59 kCal) Lunch • 100g Kokt lax (160 kCal) • 75g Avokado (127 kCal) • 50g Paprika (12 kCal) • 150g Gurka (24 kCal) • 1 Ägg (75 kCal) • 100g Keso(1,5) (70 kCal) • 75g Broccoli (27 kCal) • 100g Tomat (26 kCal) Träning • 1 Banan (104 kCal) • 1 Powerade (250 kCal) • 1 Proteinshake(95 kCal) Middag • 100g Kokt lax (160 kCal) • 75g Räkor (63 kCal) • 50g Broccoli (18 kCal) • 50g Tomat (13 kCal) • 100g Keso (70 kCal) • 1 Ägg (75 kCal) Totalt (1891 kCal) Tisdag Frukost • 250g Kesella (227 kCal) • Fun light • 1 Ägg (75 kCal) Mellanmål * 1 Äpple (59 kCal) Lunch • 150g Tonfisk (165 kCal) • 100g Keso (70 kCal) • 100g Tomat (26 kCal) • 50g Gurka (8 kCal) • 50g Räkor (42 kCal) Träning • 1 Banan (104 kCal) • Proteinshake (95 kCal) Middag • 100g Lövbiff (120 kCal) • 125g Tomat (43 kCal) • 100g Gurka (16 kCal) • 2 Ägg (150 kCal) • 25g Räkor (21 kCal) • 20g Kantareller (5 kCal) • 125g Keso (88 kCal) • 75g Avokado (127 kCal) Totalt (1337 kCal) Onsdag Frukost • 35g Sportgryns Gröt (125 kCal) • 1 skiva Bröd (78 kCal) • 25g Keso (1,5%) (18 kCal) • 60g Äppelmos (27 kCal) • ½ msk Kanel (13 kCal) (261 kCal/100g) Träning • 1 Banan (104 kCal) • Proteinshake (95 kCal) Lunch • 100g Lövbiff (120 kCal) • 100g Keso (1,5%) (70 kCal) • 150g Gurka (24 kCal) • 50g Paprika (12 kCal) • 1 Ägg (75 kCal) • 75g Räkor (63 kCal) • 20g Kantareller (5 kCal) • 50g Tomat (13 kCal) Middag • 100g Lövbiff (120 kCal) • 100g Keso (1,5%) (70 kCal) • 100g Gurka (16 kCal) • 75g Tomat (20 kCal) • 50g Paprika (12 kCal) • 2 blad Isbergssallad (14 kCal) • 100g Broccoli (36 kCal) • 75g Räkor (63 kCal) • 60g Kantareller (15 kCal) • 2 Ägg (150 kCal) • 50g Friterad potatis (125 kCal) Kvällsmål • 35g Sportgryns Gröt (125 kCal) • 60g Äppelmos (78 kCal) • ½ msk Kanel (18 kCal) Totalt (1600 kCal) |
Citat:
Där är någon studie som visat på att folk som äter mer protein men håller samma kaloriintag tappar mindre vikt med fortfarande lika mycket fett (vilket innebär mindre förlorad muskelmassa). Fast nu tror jag snarare att det är en slump om du tappat mindre den senaste veckan, där är väldigt mycekt faktorer som spelar in och där är många kilon som kan fluktuera upp och ner från dag till dag eller vecka till vecka. Kilon som varken är fett eller muskler. Så det blir lite svårt att dra några slutsatser om du t ex slutar mer powerade, börjar med proteindrink och helt plötsligt går du saktare ner i vikt. Det kan bero på vad som helst helt enkelt, det hade säkert hänt även om du fortsatt med powerade och struntat i att lägga till proteindrinken. Citat:
Och 200 kcal var ett förslag, inget "så här mycket mer ska du äta" |
Citat:
Citat:
Funderar som sagt på att kanske lägga till nån macka också på morgonen till gröten, med kanske keso och avokado eller ägg och nåt! :) |
Hatar du gröt behöver du inte äta det. Inget måste med gröt. Som jag tidigare sagt bör du skippa din Powerade dessutom. Helt obegripligt för mig att du slösar pengar på det.
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:41. |