Visa fullständig version : har ni facebook?
stikkan18
2010-11-19, 13:17
Svar Ja.
Albin Eriksson
2010-11-19, 14:41
Klart att man har facebook, måste ju spionera på vad folk sysslar med emellanåt.... :P
Klart att man har facebook, måste ju spionera på vad folk sysslar med emellanåt.... :P
http://www.evilmilk.com/pictures/Stalking.jpg
:D
http://i55.tinypic.com/2nqcwwj.jpg
Fråga ang ny profilen på FB- Kan man dölja sina bilder för de man inte är vän med men ändå göra så att de kan se de 5 bilderna man har längst upp på sin profil?
SteveMiller
2010-12-19, 10:43
http://www.facebook.com/TommySkywalker
Raschmus
2010-12-19, 12:51
(Förutom när det ligger fyllebilder uppe när man dricker kiss efter att man slagit vad. Ja, jag var full som ett svin).
.
King.
Https på facebook nu. Alla användare fick inte möjligheten samtidigt, så det är möjligt att alla inte kan aktivera det än.
Men annars Konto->Kontoinställningar->Kontosäkerhet->Säker anslutning(https).
Om det är viktigt för nån..
Bytte språk, använder mig nu av "English Pirate".
den är rätt kul faktiskt... hade det själv ett tag... :D
Https på facebook nu. Alla användare fick inte möjligheten samtidigt, så det är möjligt att alla inte kan aktivera det än.
Tack, men förklara för ett pucko. Vad betyder det att det är anslutning(https)?
Haha samma!
vaaaat?
Jockefoten
2011-02-09, 18:00
Https är krypterad http-data. Säkrare med andra ord.
is harder to get faceraped
http://www.chedge.co.uk/b3ta/facerape.gif
Har ni sett Ronnie Colemans profil
http://www.facebook.com/home.php#!/ronniecoleman08
http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/161373_100002114979453_1757176_n.jpg
Funderar starkt på att göra en friend request omg omg omg
Fidde_Mannen
2011-02-25, 12:16
Ja
El Crotcho
2011-02-25, 13:44
is harder to get faceraped
http://www.chedge.co.uk/b3ta/facerape.gif
Made me lol. :D
Nej, och glad är jag för det.
Viktor_Balck
2011-02-25, 14:46
Hur glad?
Slartibartfast
2011-02-25, 15:14
Kan man inte skicka direktlänkar till folks bilder längre nu när fejjan börjat med dendär sjukt dåliga bild-viewern? *gah!*
Facebook borde lägga till en "rensa logg"-knapp!
Wille005
2011-02-25, 15:40
Kan man inte skicka direktlänkar till folks bilder längre nu när fejjan börjat med dendär sjukt dåliga bild-viewern? *gah!*
Tryck F5 så får du tillbaka normal view.
"Ronnie Coleman accepted your friend request."
:hbang:
"Ronnie Coleman accepted your friend request."
:hbang:
Klart man har Ronnie som vän! :D
kettlebellGuden
2011-02-25, 18:41
Jag är fejsbok, helt klart.
SiSenior
2011-02-25, 19:34
klart.
Slartibartfast
2011-02-27, 15:31
Tryck F5 så får du tillbaka normal view.
nice :thumbup:
hej hur registrerar man facebook via mobilnr står bara skriv in epostadress hela tiden??????????? tacksam för hjälp
Ljuvligt
2011-03-06, 19:25
plus ett
Alla har väl fejsbook nuförtiden? Eller ja, nästan alla.... inte min mamma.
Är relativt ny på det här med facebook och har två frågor.
1. När man lägger till en vän kan man välja att skicka med ett meddelande. Kommer detta meddelande att synas bland dom vanliga som man kan skicka eller vart hamnar det?
2. Vad menas egentligen med att puffa? Har en tjejkompis som envisas med att hålla på att puffa hela tiden. Börjar ju nästan bli misstänksam om hon vill nåt...
2. Vad menas egentligen med att puffa? Har en tjejkompis som envisas med att hålla på att puffa hela tiden. Börjar ju nästan bli misstänksam om hon vill nåt...
Hon vill ligga med dig.
Intressant utveckling i tråden. Börjar med att ingen har facebook, nu har väl alla det.
Grazzafukkinrazzi
2011-03-08, 19:42
Nej, tog bort den för jag hade typ 800st som jag knappt känner eller inte orkar bry mig om längre och kanske 200st vettiga personer men dessa var aldrig speciellt aktiva. Hade typ 40st på "hide" så man slapp se dem men ändå så var dessa jävla nyhetsflöden fullsmockade med massa jävla skräp och helvete. Ungefär:
"Mys med bästa nu! sedan sängen, jobb imorgon till 12!"
"utgång på ingång"
"wöwöwöwöw, taggggaaa feeestt!!"
"älska gym, gott med kreatin <3 träningsvärk i biceps, bästa som finns, älska <3!"
Sen när man har rätt många "vänner" på facebook så presenteras bara statusuppdateringarna från de som man besöker eller kommenterar och det blir ju då dessa som spammar som mongon.
rarara
Jag har strax över 50 vänner, det är till största del folk jag har nån riktigt relation till, eller har haft. Funkar finfint.
Grazzafukkinrazzi
2011-03-08, 20:14
Jag har strax över 50 vänner, det är till största del folk jag har nån riktigt relation till, eller har haft. Funkar finfint.
Jag förstår det, skulle man tänkt på innan man accepterade typ varenda pajas i staden.
Går det inte att regga igen, eller delete:a en masse?
Inte för att du behöver vara med alls iofs, jag själv är ju med för att det är där jag får information om "events".
Jag förstår det, skulle man tänkt på innan man accepterade typ varenda pajas i staden.
Ta bort dom då. Eller ta bort uppdateringar från dom tråkiga. Alla som kommenterar vädret ryker på min fb
Ta bort dom då. Eller ta bort uppdateringar från dom tråkiga. Alla som kommenterar vädret ryker på min fb
Gahaha då ska du se min facebook senaste 10 dagarna eller så, har återgett varenda rapport från smhi! :D
Gahaha då ska du se min facebook senaste 10 dagarna eller så, har återgett varenda rapport från smhi! :D
Varför Whyy :confused:
Det är ju väder varje dag hela tiden! Jag är uppriktigt nyfiken. Varför?
Sparven från Minsk
2011-03-08, 20:31
Nej!
Som jag har förstått det dyker en massa gammla vänner upp om man registrerar sig och det vill jag ej :/
Vill kunna välja vilka som ska se min fb sida typ.
Crippa90
2011-03-08, 20:34
Nej!
Som jag har förstått det dyker en massa gammla vänner upp om man registrerar sig och det vill jag ej :/
Vill kunna välja vilka som ska se min fb sida typ.
Det kan du ställa in.
Grazzafukkinrazzi
2011-03-08, 20:35
Går det inte att regga igen, eller delete:a en masse?
Inte för att du behöver vara med alls iofs, jag själv är ju med för att det är där jag får information om "events".
Jom går att återuppta kontot tror jag iaf, en polare sa så iaf. Nej, men vissa grejer som händer kan vara bra att hålla koll på och sen lätt att få tag i sina kompisar där också.
Ah, får väl kolla om det går att återuppta och ta bort lite folk sen när/om jag får lust :) Haha, vädret känns ändå mer ok än "2 månader med älski <33333"
Sparven från Minsk
2011-03-08, 20:36
Det kan du ställa in.
Okej, för tjejen skaffade det och då dök halva hennes gammla gymnasieklass upp trots att hon inte "sökt" dem.
Varför Whyy :confused:
Det är ju väder varje dag hela tiden! Jag är uppriktigt nyfiken. Varför?
1) isen på trottoarerna orsakar roidrage varje gång jag lämnar lägenheten, så vill veta när skiten försvinner, 2) är förkyld och därmed frusen.
Facebook "trender" jag stör mig på. Alla jävla tjejer ska skriva "bästa" om sina vänner.
"Iväg till bästa Annelie"
"Fika med bästa Martina"
"Snart kommer bästa Sara över och vi ska sen till bästa Maria"
I-landsrage!!!!!
Grazzafukkinrazzi
2011-03-08, 22:24
Facebook "trender" jag stör mig på. Alla jävla tjejer ska skriva "bästa" om sina vänner.
"Fika med bästa Martina"
I-landsrage!!!!!
Haha, självklart! och ännu mer irriterande när de till slut inte ens skriver ut namnet utan bara "bästa"! Hahaha
Gabriel174
2011-03-09, 01:43
...Varje fredag och lördag ser man minst tio facebookstatusar där, främst flickor, konstaterar att de ska gå ut på fest. "Utgång med brudarna ikväll!"
Massa såna skitstatusar flödar över min newsfeed, och jag undrar; varför gör människor dessa statusar? Man märker ju att det är otroligt bekräftelsesökande. Borde inte de som gör statusarna... veta det själva och skämmas lite över det behov av uppmärksamhet de behöver?
Sheogorath
2011-03-09, 07:14
...Varje fredag och lördag ser man minst tio facebookstatusar där, främst flickor, konstaterar att de ska gå ut på fest. "Utgång med brudarna ikväll!"
Massa såna skitstatusar flödar över min newsfeed, och jag undrar; varför gör människor dessa statusar? Man märker ju att det är otroligt bekräftelsesökande. Borde inte de som gör statusarna... veta det själva och skämmas lite över det behov av uppmärksamhet de behöver?
Jag skrev själv en status där jag fullständigt ragade loss på den typen av statusar. Det äckligaste är ju när dom länkar in "finaste, sötaste, bästaste @SARA" som dom ska ta den där jävla latten med på stan om 14 minuter. Någon av hennes kompisar, som alltid ska försvara alla jävla beteenden folk har för sig skrev "men det är ju viktigt för HENNE..." och att man skulle vara glad för hennes skull. Jag föredrar att vara bitter och hater, faktiskt.
Nitrometan
2011-03-09, 16:27
Tydligen har gud en sån där facebook iaf.
http://cheezfailbooking.files.wordpress.com/2011/03/funny-facebook-fails-classic-creationism.jpg
Om jag skriver något på en kompis wall, och denne sedan svarar, så får jag ingen notifikation på det i mina "händelser". Vilket leder till att jag missar att folk svarat på mina inlägg, någon som vet hur man kan fixa det?
Jag gillar din stil Sheo. Bitter. Bitter är bra.
Visst finns det mycket som ger mig anledning att undra över varför vissa personer finns i mitt kontaktnät, men den upprördhet som finns här är minst lika underlig. Vad trodde ni egentligen skulle komma på en feed från alla som ni någonsin växlat mer än 100 ord med; poesi?
Det finns en utmärkt funktion som gör att ni an välja bort de mest irriterande människorna från er feed.
Har skickat en vänfrågan till en bekant men har inte fått svar. På dennes profil står det bara "vänförfrågan skickad". Och personen finns inte med i min vänlista med statusen inväntar svar eller nåt. Vad innebär detta? blivit dissad eller vad?
att personen helt enkelt inte valt att acceptera eller ignorera dig än
att personen helt enkelt inte valt att acceptera eller ignorera dig än
Ok får väl hoppas på att hon bara vill verka svåråtkomlig då *screwy*
"Fika med bästa Martina"
I-landsrage!!!!!
True story lmao
utgång med älskade tjejerna ♥
saxat från en riktig uppdatering alldeles nyss
Jag skrev själv en status där jag fullständigt ragade loss på den typen av statusar. Det äckligaste är ju när dom länkar in "finaste, sötaste, bästaste @SARA" som dom ska ta den där jävla latten med på stan om 14 minuter. Någon av hennes kompisar, som alltid ska försvara alla jävla beteenden folk har för sig skrev "men det är ju viktigt för HENNE..." och att man skulle vara glad för hennes skull. Jag föredrar att vara bitter och hater, faktiskt.
GJ bro. :thumbup:
Ristretto
2011-03-12, 23:23
Vad är okej att skriva som statusuppdatering?
Vad är okej att skriva som statusuppdatering?
Endast gymrelaterade grejer fo sho
Ristretto
2011-03-12, 23:26
Endast gymrelaterade grejer fo sho
Folk fattar ju inte när man gör det, annars är det ju det som är mest intressant. *popcorn*
Sheogorath
2011-03-12, 23:37
Man kan "gilla" Jantelagen på Facebook. Rekommenderas!
http://www.facebook.com/hannes.rinneby#!/pages/Jantelagen/55137296690
Wille005
2011-03-13, 10:37
Enda som är okej nuförtiden är att facerapea sig själv. Då tror folk att man festar hårt och ev. ligger däckad eller ligger med en brud samt att alla misstankar om att man pumpar kolo en lördagsafton försvinner.
http://starcasm.net/wp-content/uploads/2011/01/Haters_Gonna_Hate.gif
Det är ett fantastiskt sätt att kommunicera med folk som ej befinner sig i ens närhet. Lätt att styra upp aktiviteter mha events.
Hail Zuckerberg!
mattilainen
2011-03-13, 10:44
fast gymrelaterade saker kan också bli för mycket när vissa skriver ALLT där. Ansiktsboken är fylld av folk som gör så.
"Ätit och snart blir det gym!"
"Grymt taggad för gymmet!"
"Nu drar jag till gymmet!"
"Shit vilket pump på gymmet! Bästa passet på länge!"
"Börjar redan känna hur mina muskler växer efter gymmet!"
"Svettig som jag är går jag och duschar nu!"
"Duschat klart och taggar inför gymmet imorgon!"
Så här har jag en som kan göra VARJE gång han ska träna.
fast gymrelaterade saker kan också bli för mycket när vissa skriver ALLT där. Ansiktsboken är fylld av folk som gör så.
"Ätit och snart blir det gym!"
"Grymt taggad för gymmet!"
"Nu drar jag till gymmet!"
"Shit vilket pump på gymmet! Bästa passet på länge!"
"Börjar redan känna hur mina muskler växer efter gymmet!"
"Svettig som jag är går jag och duschar nu!"
"Duschat klart och taggar inför gymmet imorgon!"
Så här har jag en som kan göra VARJE gång han ska träna.
Så du menar att bästa sättet att hålla reda på vad man kört är inte att uppdatera facebook efter varje set?! madness!
Jag gillar de där check in places grejjerna som finns numera från mobilen. Satt i omklädningsrummet på Sportlife Backaplan och mufflade lite en gång och gjorde en sådan check in på facebook. Då står det "andra personer som är här just nu är Scratch89"....oj oj oj, läge för Kolospotting av rang tänkte jag och puffade till håret och gav mig ut i gymmet för att spana biffig emo-kompis. Såg han dock aldrig och sen började mitt pass.
En sak jag inte förstår mig på är alla dessa hjärtan, <3, som ska skickas till alla.
Ser det dagligen att folk skriver det på varandras väggar. Då enbart det där jävla hjärtat.
Kan man inte lägga ner energi på att skriva något snällt så kan man väl fan låta bli att skriva.
När jag skriver något till någon så syns det när man kollar i min profil. Går det att välja bort det?
cirkelrak
2011-05-14, 18:22
När jag skriver något till någon så syns det när man kollar i min profil. Går det att välja bort det?
Håll muspekaren över inlägget i din logg så dyker det upp ett kryss till höger.
Håll muspekaren över inlägget i din logg så dyker det upp ett kryss till höger.
Går det att välja bort det så man slipper trycka på det krysset varje gång också?
Ok, jag förklarade dåligt.. :D När någon kollar i min profil så syns det vad och var jag har kommenterat hos andra. Om tex en av mina vänner kollar i på min vägg så ser han vad jag gjort för kommentar på andras inlägg som inte denna vännen själv är vän med... Låter luddigt men nån kanske förstår vad jag menar.. :)
Jag vill alltså att när någon kollar i min profil så ser denne ENDAST det jag skrivit. Typ. :D
cirkelrak
2011-05-14, 18:34
Du kan välja "Dölj alla Logginläggshändelser". Men jag vet inte vad det för får effekt. Kanske döljer att du blivit vän med folk osv.
"Vill du dölja alla Logginläggshändelse?
Logginlägg som du gör kommer inte längre att visas i avsnittet för de senaste händelserna i din logg. Redigera inställningar"
Edit: Såg nu att det blir olika meddelanden beroende på vad du ska dölja. Alltså verkar det som att det ovan bara döljer när du gör inlägg i andras loggar.
tror inte det går... du kan ju göra olika listor/grupper och dela in dina vänner i och ge de olika grupperna olika privilegien... fast tror inte du kan ställa bara så att det du skrivit syns och inte kommentarer... då får du nog begränsa allt du skrivit... du får kolla runt bland privacy settings och se vad du hittar
Ignatius72
2011-05-14, 19:58
tror inte det går... du kan ju göra olika listor/grupper och dela in dina vänner i och ge de olika grupperna olika privilegien... fast tror inte du kan ställa bara så att det du skrivit syns och inte kommentarer... då får du nog begränsa allt du skrivit... du får kolla runt bland privacy settings och se vad du hittar
Var och hur gör man dessa uppdelningar?
Var och hur gör man dessa uppdelningar?
account och sen edit friends... där finns en knapp create list överst... sen ger du varje lista de rättigheter du tycker den ska ha och sen plockar du in folk i resp lista...
om man nu orkar sortera så :)
Jag har problem med notifieringarna, inget kommer oftast upp?
finns det någon lösning?
von huff
2011-05-14, 21:56
Jag ryser....FB tar över världen...Så tänker jag också på alla korkskallar som lägger upp bilder efter festhelger där de ungefär simmar i sina spyor, ser ganska najs ut när arbetsgivare och mormor kollar dom bilderna.Jag kommer aldrig att skaffa skiten, börjar bli förbannad över att se sig själv på andras bilder och alla onödiga tester och uppdateringar.
Nordenator
2011-05-14, 22:02
Jag hade en facebookprofil. Jag var uttråkad en kväll så nu har jag bara en fan-sida för mig. Riktigt najs faktiskt. Jag loggar bara in och ser om någon skrivit något direkt till mig. I övrigt bryr jag mig inte om något :)
Carolinew
2011-06-03, 15:47
Kan man skapa en grupp och bjuda in folk man inte är vän med? Eller måste man bli vän med dem innan man kan bjuda in dem?
Kan man skapa en grupp och bjuda in folk man inte är vän med? Eller måste man bli vän med dem innan man kan bjuda in dem?
Behöver inte va vän med dem.
jag hittar ingen Caroline W--- på fejjan! :O
en sak jag inte förstår mig på är alla dessa hjärtan, <3, som ska skickas till alla.
Ser det dagligen att folk skriver det på varandras väggar. Då enbart det där jävla hjärtat.
Kan man inte lägga ner energi på att skriva något snällt så kan man väl fan låta bli att skriva.
<3
Jag hade en facebookprofil. Jag var uttråkad en kväll så nu har jag bara en fan-sida för mig. Riktigt najs faktiskt. Jag loggar bara in och ser om någon skrivit något direkt till mig. I övrigt bryr jag mig inte om något :)
Länk till the Fanpage?
Jag har kwon på Fäjesbåkk
AVGUDA MIG
SteveMiller
2011-06-03, 16:23
http://www.facebook.com/TommySkywalker
Adda mig vetja! :)
Sundqvist
2011-06-03, 16:24
http://www.facebook.com/Ksundkvist me2 :D
Carolinew
2011-06-03, 16:57
Behöver inte va vän med dem.
jag hittar ingen Caroline W--- på fejjan! :O
Joo...? Nåja, inte hela världen.
Nä, men jag heter ju nåt annat i efternamn. Dock lägger jag typ bara till folk jag känner IRL... så! :)
ByggarBertil
2011-06-03, 17:09
skicka den här till nån på chatten :D <(")
von huff
2011-08-05, 17:39
Jag måste ha hjälp med fb skiten.Har tagit bort min profil från facebook men loggade in.Sen står där att min gamla email ej är i kraft och när jag klickar på personliga inställningar för att radera min profil som kommer det inte upp nåt alternativ för att radera profilen.Jag fixar en ny email men endå lyckas jag inte radera min profil*mini
Gabriel174
2011-08-05, 18:12
Går inte att ta bort tror jag. Bara avaktivera.
von huff
2011-08-05, 18:16
Jag menade avaktivera.När jag klickar på inställningar så kommer det inte upp samma alternativ som förr därr man kunde avaktivera kontot.Beror det på att jag nyss aktivertat det igen eller?
Gabriel174
2011-08-05, 18:18
Jag menade avaktivera.När jag klickar på inställningar så kommer det inte upp samma alternativ som förr därr man kunde avaktivera kontot.Beror det på att jag nyss aktivertat det igen eller?
Ifall du nyligen avaktiverat kontot och loggat in så tar det ett tag innan du kan använda alla funktioner och allt återställts, ja :) Bara att vänta ett tag så ska det nog gå igen
den här tråden saknar en poll.
adda mig med, vill ha sköna koloiter som skriver sköna statusar som jag kan gilla och skriva "lol" på http://www.facebook.com/profile.php?id=1214726064
Gabriel174
2011-08-05, 20:00
Här är jag. https://www.facebook.com/gabriel.herkules.yousef
Jag accepterar bara Kwon.
Jokester
2011-08-05, 20:03
Här är jag. https://www.facebook.com/gabriel.herkules.yousef
Jag accepterar bara Kwon.
3 gemensamma vänner :cool:
Sparven från Minsk
2011-08-05, 20:43
Jo men ibland undrar man ju varför, inga vänner och ingen som gillar eller kommenterar en...precis som träningsjournalen här faktiskt!
Hm....
von huff
2011-08-05, 22:52
Ifall du nyligen avaktiverat kontot och loggat in så tar det ett tag innan du kan använda alla funktioner och allt återställts, ja :) Bara att vänta ett tag så ska det nog gå igen
Hoppas det.Verkar konstigt,förr har jag lyckats avaktivera det genast efter att ha öppnat det igen men inte denna gång.
von huff
2011-08-05, 22:57
Jo men ibland undrar man ju varför, inga vänner och ingen som gillar eller kommenterar en...precis som träningsjournalen här faktiskt!
Hm....
Jag vet inte men jag förstår inte hur folk orkar skriva så mycket skit.T.ex om det är en festival så skriver 1000 random människor at tdom inte kan komma för att dom skall besöka sin mormor.Vem fan bryr sig?Vem bryr sig om nån har besökt det eller det cafeet igår kl. 15.32?Sen alla dessa löjliga tester osv...Enda nyttan man haft av det är att kolla på snygga brudar
Enda nyttan man haft av det är att kolla på snygga brudar
:thumbup:
edit: Ja, jag har facebook.
Mjölkprotein
2011-08-05, 23:22
Hade, tog bort det permanent för några månader sedan. Blev så hemskt trött på alla dryga och jobbiga människor där så jag tog bort det. Sen verkar det ganska meningslöst också..
Hade, tog bort det permanent för några månader sedan. Blev så hemskt trött på alla dryga och jobbiga människor där så jag tog bort det. Sen verkar det ganska meningslöst också..
Då är det dina vänner det är fel på, inte fejsbok ;)
Ontopic: ja jag har fb. Rensar emellanåt bort såna som jag inte har eller vill ha kontakt med, är bara fb-vän med såna som känns som + i mitt liv! Ser fb som ett verktyg och en förlängd arm till mitt irl-liv, och försöker hålla fb så nära irl som möjligt; I mitt irl-liv satsar jag på att umgås med de jag vill, och skita i de jag inte gillar :)
Lasse Kongo
2011-08-06, 00:14
Har haft för att se va det var, tog bort skiten helt nyligen, facebook är patetisk dynga typ.
Ingen facebook men massa med Kolo istället:hbang:
Ingen facebook men massa med Kolo istället:hbang:
Hög tid att du reggar dig på fejjan då!
Facebook fungerar mest som en form av "RSS-feed" för mig nu på sommaren, sjukt smidigt att få de flesta intressanta siters uppdateringar samlade där. En vanlig RSS-feed hade väl kanske varit smidigare egentligen, men jag har aldrig kommit igång med det på facebook funkar ypperligt då jag ändå kollar den ngngång varje dag.
Varför blir folk förvånade och varför orkar aftonbladet t.ex. skriva om att facebook sparar all information man skickat via deras servrar.... Använder man deras tjänst så får man väl anta att dom börjar spara den informationen också. Nu har jag iofs hört rykten om att facebook får även tillgång till din webläsarhistorik vilket känns sådär kul eftersom jag surfar porr 24/7 men det känns ganska långsökt om de gör det?
Scratch89
2011-09-29, 15:11
Då är det dina vänner det är fel på, inte fejsbok ;)
Ontopic: ja jag har fb. Rensar emellanåt bort såna som jag inte har eller vill ha kontakt med, är bara fb-vän med såna som känns som + i mitt liv! Ser fb som ett verktyg och en förlängd arm till mitt irl-liv, och försöker hålla fb så nära irl som möjligt; I mitt irl-liv satsar jag på att umgås med de jag vill, och skita i de jag inte gillar :)
Jag känner mig ärad att vara kvar! :cool:
Arf Pingvin
2011-09-29, 15:12
Du får väl använda privat surfning i firefox eller inkognitofönster i chrome...
Slartibartfast
2012-01-17, 08:57
Kan man inte editera sina vänlistor på FB längre? Jag vill bara ha en handfull personer som ser att jag är online i chatten (som för övrigt är värdelös nuförtiden). Var kan jag se vilken listan en viss vän hör till?
Åt helvete med fb.
Samma här *flex*
Gabriel174
2012-01-17, 21:15
Kan man inte editera sina vänlistor på FB längre? Jag vill bara ha en handfull personer som ser att jag är online i chatten (som för övrigt är värdelös nuförtiden). Var kan jag se vilken listan en viss vän hör till?
Åt helvete med fb.
Vet inte om du kan ordna grupper, men du kan ju visa dig som offline för dem du vill vara "osynlig" för.
Eddie Vedder
2012-01-17, 21:24
Samma här *flex*
Jag var tvungen att dubbelkolla bara för det. :D Och ja, jag kunde pusta ut och slippa känna mig dissad. :D
Tricklew
2012-01-17, 21:27
Japp, tom kompis med 2 stycken koloiter.
Jag var tvungen att dubbelkolla bara för det. :D Och ja, jag kunde pusta ut och slippa känna mig dissad. :D
Två gemensamma vänner.. woop woop.
Kalla mig nördig, men jag gillar facebook mer och mer.
Håller tummarna för ett slags status-filter där man kan välja att slippa de gnälliga statusarna och närbilder på hundar/katter 7000ggr per dag.
Ja, återaktiverade idag. Rensade loss lite, 142 av 326 blev kvar.
Facebook = Serious business!
Couple unfriends woman on Facebook, father murders them
http://www.zdnet.com/blog/facebook/couple-unfriends-woman-on-facebook-father-murders-them/8930
http://www.radaronline.com/sites/radaronline.com/files/imagecache/350width/Marvin-Potter-couplemurder-post.jpg
Facebook = Serious business!
Couple unfriends woman on Facebook, father murders them
http://www.zdnet.com/blog/facebook/couple-unfriends-woman-on-facebook-father-murders-them/8930
http://www.radaronline.com/sites/radaronline.com/files/imagecache/350width/Marvin-Potter-couplemurder-post.jpg
Payback is a bitch?
Raschmus
2012-02-09, 15:28
Ja
REDaction
2012-02-09, 15:48
Nej, avaktiverade nyligen. Känns lite konstigt då den lilla kontakten man haft med bekanta och släktingar man inte träffar så ofta har skett genom facebook senaste åren. Nu måste jag helt plötsligt kontakta folk på ett annat sätt?! Men skönt är det. Fick känslan av att facebook började ta över världen/internet och då fick det räcka för mig.
grisbil3n
2012-02-09, 21:44
Skaffade ett konto för att ha kontakt med ett par vänner utomlands som inte använder msn. Slutade med att en hel drös löst folk skickade vänförfrågningar, och då vill man ju inte vara den som är den så man tackade ja. Och vips så dyker det upp en sån enorm mängd skit på den där första sidan att det liksom inte kändes vettigt längre. Så nej...
polka_griis
2012-02-10, 15:16
Skaffade ett konto för att ha kontakt med ett par vänner utomlands som inte använder msn. Slutade med att en hel drös löst folk skickade vänförfrågningar, och då vill man ju inte vara den som är den så man tackade ja. Och vips så dyker det upp en sån enorm mängd skit på den där första sidan att det liksom inte kändes vettigt längre. Så nej...
Ändra så att du bara får uppdateringar från dina närmaste då?
grisbil3n
2012-02-10, 18:39
Ändra så att du bara får uppdateringar från dina närmaste då?
Förstod att det gick att ändra någonstans men jag orkade inte ta reda på hur.
Sen blev jag lite sur då folk som inte sagt ett ljud på flera år plötsligt skulle vara "vän" på facebook. Lite som att någon som inte varit i kyrkan på 50 år ska bli påve.
Förstod att det gick att ändra någonstans men jag orkade inte ta reda på hur.
Sen blev jag lite sur då folk som inte sagt ett ljud på flera år plötsligt skulle vara "vän" på facebook. Lite som att någon som inte varit i kyrkan på 50 år ska bli påve.
Du låter otroligt bitter. Även om man inte pratat på länge tycker jag att det är kul att se hur folk har det och hur deras liv går. Vill du nu inte vara vän så är det väl bara att ta bort dom. Men folk som sitter och gnäller på att "gamla bekanta" lägger till dom gör det i mina ögon antingen för att de är väldigt bittra eller bara för att det är tufft att klaga på det på internet.
grisbil3n
2012-02-10, 22:12
Du låter otroligt bitter. Även om man inte pratat på länge tycker jag att det är kul att se hur folk har det och hur deras liv går. Vill du nu inte vara vän så är det väl bara att ta bort dom. Men folk som sitter och gnäller på att "gamla bekanta" lägger till dom gör det i mina ögon antingen för att de är väldigt bittra eller bara för att det är tufft att klaga på det på internet.
Haha otroligt bitter? Tycker bara man kan vara vänner på riktigt istället för att kolla vad folk åt till frukost imorse och dylikt.
Jag kanske uttryckte mig lite dåligt. Vad jag menar är ungefär att man har all möjlighet i världen att höra av sig via mail etc men säger inte ett pip, men sen när möjligheten att få ytterligare en "vän" på facebook dyker upp så är man jävligt snabb på att lägga till. Tycker jag klingar lite illa. Har ingenting med bitterhet att göra, jag grinar inte över detta snarare småskrattar. Men skitsamma!
shadowfire
2012-11-12, 21:01
Asså kan man stänga av alla jädrans tävlingar om att vinna saker som postas hela tiden?!?... å lellan du är en av bovarna i dramat!!!!.. gNNgnnNNgnn jag vill inte se en tävling till &%!"@£4#
Vad är det ICA grej som dykt upp helt plötsligt? Och alla andra erbjudanden som det står att folk har fått
Vad är det ICA grej som dykt upp helt plötsligt? Och alla andra erbjudanden som det står att folk har fått
Det är inte ICA som ligger bakom och de håller på att utreda varifrån det kommer.
Det jag inte förstår är hur så många kan tro att de faktiskt får 1000:- genom att dela inlägget. Min feed svämmar över med idioter som länkar och kommenterar den där posten.
Det är inte ICA som ligger bakom och de håller på att utreda varifrån det kommer.
Det jag inte förstår är hur så många kan tro att de faktiskt får 1000:- genom att dela inlägget. Min feed svämmar över med idioter som länkar och kommenterar den där posten.
Okej, ja det var ju inte svårt att lista ut att det var något lurt. Har också mängder av vänner som har länkat det där
Slartibartfast
2012-12-27, 21:07
Hej facebook hackers,
Jag har en rektangulär bild på min timeline, som jag skulle vilja göra till profilbild, utan att den croppas, och utan att jag förlorar liksen och kommentarerna. Vill inte ge sken av att jag like-whorar eller nåt. Dessutom är formatet på bilden lite hela grejen, och gör sig inte lika bra i kvadrat.
Hur gör jag?
Jukka Sejlite
2012-12-27, 21:18
Ja, har ni det? Är ju kul o se vilka folk är haha :naughty:
Ja.
Herman H
2012-12-27, 22:09
Japp
Februari
2012-12-27, 22:12
Ja, har ni det? Är ju kul o se vilka folk är haha :naughty:
Nepp.
Hej facebook hackers,
Jag har en rektangulär bild på min timeline, som jag skulle vilja göra till profilbild, utan att den croppas, och utan att jag förlorar liksen och kommentarerna. Vill inte ge sken av att jag like-whorar eller nåt. Dessutom är formatet på bilden lite hela grejen, och gör sig inte lika bra i kvadrat.
Hur gör jag?
Tror inte att det går utan att riskera se ut som en like-whore. :(
Slartibartfast
2012-12-27, 22:33
fakk. Nä, det verkar inte så. FB verkar göra en kvadratisk kopia av bilden utan varken likes eller kommentarer. Idiotiskt.
Vore bra om man kunde byta profilbild "under radarn" iaf, så att ingen märkte det.
Givetvis inte. Herregud :D
Asså kan man stänga av alla jädrans tävlingar om att vinna saker som postas hela tiden?!?... å lellan du är en av bovarna i dramat!!!!.. gNNgnnNNgnn jag vill inte se en tävling till &%!"@£4#
Betala mer i skatt, ge mig högre lön så slipper jag tävla för min guldkant i tillvaron? ;) Nehrå, nu har jag vunnit upp årets kvot. Ska försöka hålla mig till december 2013!
(..du måste haft ett helvete m alla julkalendrar i år! :D :em:)
Fast i ärlighetens namn är det väl inget som skickas till dig hoppas jag? Utan bara kommer upp i min tidslinje? Du kan ju stänga av mig i december, och sätta på i januari!
Edit; ja, har.
Jodå, men jag använder det sällan. Jag är så kass på människor och sånt.
Har icke mer, jag tycker facebook sätter alldeles för mycket press på en som individ. Man ska hinna med det hela vänskapskretsen hinner med, och samtidigt höra av sig till familj o släkt, osv. Och lägg där på 80timmars jobbpass i veckan. Sen jag stängde ner mitt facebookkonto har jag blivit mer avslappnad trots att jag jobbar lika mycket/nästan mer. Våga vägra facebook:hbang:
I haz facebookacc. Hade gärna tagit bort mitt acc men då skulle jag missa information som läggs ut inför/om vissa föreläsningar/undergångar/tentor/katter/träningar/luncher :(
Chrillee
2012-12-28, 09:23
Haha like-whore. När man lägger upp bilder/kommentarer och vill ha likes eller när man är promiskuös med att dela ut likes?
Slartibartfast
2012-12-28, 09:42
Haha like-whore. När man lägger upp bilder/kommentarer och vill ha likes eller när man är promiskuös med att dela ut likes?
Sen har vi ju hela dilemmat med aktiva icke-likes :) Sigge Eklund redogör för dessa i ett av sina podcastavsnitt.
Det är mest Jarod som likear mina bilder. Och jag blir lika glad varje gång.
Jag har. Använder den ganska flitigt också.
Smidigt att följa många kända fotografer och annat folk på ett ställe.
Ignorerar vänner som lägger upp emostatusar och bilder på sin frukost.
Jag har och gillar det. Kul att se vad som händer med alla vänner och jag är sämst på att ringa till vänner.
Nåt som jag kan sakna är trådformatet som finns på forum. Utan det så blir det inte så festliga diskussioner.
Sparven från Minsk
2012-12-28, 12:29
Klart och använder den till att posta nonsens om mitt eget förvirrade liv. Jag har få vänner...
ja, har bara det för att inte verka asocial.
inne en gång om dagen i kanske 5 min för att kolla på någon fyller år och om någon vill mig något.
Scratch89
2012-12-28, 13:23
Självklart.
Gabriel174
2013-01-02, 02:28
Hur gör man så att folk inte kan se ens (time)wall? Vill bara kunna se den själv.
Dessutom- går det att dölja ens gilla-sidor etc? Vill egentligen inte ha Facebook mer än att bara skriva i chatten och ev. titta/kommentera bilder.
Dessutom- går det att dölja ens gilla-sidor etc? Vill egentligen inte ha Facebook mer än att bara skriva i chatten och ev. titta/kommentera bilder.
Sluta gilla saker - problem Facebook? :d
Gabriel174
2013-01-02, 02:38
Hittade just den funktionen. Men att ta bort själva väggen hittade jag dock inte. Kanske får göra det manuellt... Kan ta ett tag :|
Hur gör man så att folk inte kan se ens (time)wall? Vill bara kunna se den själv.
http://mashable.com/wp-content/uploads/2012/12/Facebook-privacy-shortcut.jpg
Du har ett litet hänglås i menyn uppe till höger, där under kan du kontrollera rätt mycket av innehållet som berör dig.
Sedan finns det addons/plugins till olika webbläsare som du kan använda för att rensa din vägg. Problemet är dock att Facebook nyligen ändrat om koden på hemsidan, vilket gjort att många av de slutat att fungera.
Men du kanske hittar något: http://lmgtfy.com/?q=how+to+clean+my+facebook+wall
Gabriel174
2013-01-02, 13:01
Kikade på den där och satte "Bara jag" på i princip allting och radera ganska mycket manuellt. Min vägg är nu tom, men den går fortfarande att äntra. Bäst vore ju om man kunde stänga den helt, men nu är den tom i alla fall, och det är i princip samma sak man man tycka.
Brukar bryta ihop totalt ibland när jag inser hur dumma vissa är. Slutar med en inaktivering som max håller i 2 dagar.
Det nya sättet att hora likes är att skriva långa statusar om att folk borde sluta hora efter likes.
tex.
Jag blir så trött på människor som bara vill ha likes på facebook. "Kolla på mig jag tränar mycket varje dag och är vältränad." Jag själv har slutat röka och gått ner 25kilo men du ser inte mig skryta om det på facebook.
-7000 likes.
Brukar bryta ihop totalt ibland när jag inser hur dumma vissa är. Slutar med en inaktivering som max håller i 2 dagar.
Posta denna och tagga folk i.. :d
http://i.imgur.com/fpQFc1a.png
Ska till asien snart och tänkte ta nån bild och ladda upp på fejan med telefonen. Hur funkar det ekonomiskt? Blir det dyrt?
Om du är smart så köper du thainummer, happy tourist kontantkort kostar 300 baht, då får du 100baht direkt att ringa för samt att du får gratis internet i en vecka, går såklart att fylla på också.
Korkad jag är, fick för mig att du skrev thailand o inte asien. Det lär inte bli extremt dyrt, men det är nog mer värt att bara ladda upp när du är på hotellen som har wifi eller när du hittar wifi spots osv.
Om du är smart så köper du thainummer, happy tourist kontantkort kostar 300 baht, då får du 100baht direkt att ringa för samt att du får gratis internet i en vecka, går såklart att fylla på också.
Det låter grymt!
Tror du det funkar på Bali också?
http://wawawia.com/posts/F81/37708S.jpg
Det låter grymt!
Tror du det funkar på Bali också?
Njae de tror ja inte tyvärr. Men dom lär ju ha nå liknande där.
Slartibartfast
2013-01-30, 11:16
Är det nåt spam-virus som gör att det dyker upp i newsfeeden att någon av ens vänner gillat någon obskyr länk eller video, som ofta har östeuropeiskt ursprung?
Känns inte helt ok om det i folks newsfeed dyker upp meddelanden om att jag gillat nåt som jag helt klart inte gillat. Kränkt är bara förnamet.
Har sett många som länkat den här det senaste.
http://infoyou11.blogspot.se/2013/02/best-and-free-cancer-cure.html
"Ooh, här står det att läkemedelsföretagen är dumma och det räcker att äta en frukt för att bota cancer.. Det här måste jag dela".
ser jag en hemmagjord jävla harlem shake till tar jag bort skiten igen
Varför lajkar mina vänner Hemtex, Ford och Åhléns??
Hemma Gymmaren
2013-02-18, 11:56
Varför lajkar mina vänner Hemtex, Ford och Åhléns??
Dem är inte dina vänner.
Hur gör jag för att inte få upp en kompis statusar? klickade på friend där stod det notifications men sen när jag klickade där blev det en bock?
Enda sedan den här jävla öldrickar tävlingen började cirkulera på Facebook har jag inte varit inne mer än någon minut...
Enda sedan den här jävla öldrickar tävlingen började cirkulera på Facebook har jag inte varit inne mer än någon minut...
Den är rätt jobbig faktiskt men nu har jag själv blivit taggad i en, känner mig tvingad att delta :)
Hur gör jag för att inte få upp en kompis statusar? klickade på friend där stod det notifications men sen när jag klickade där blev det en bock?
Ta ett inlägg personen gjort och klicka på den lilla pilen som är längst till höger på inlägget. Där kan du välja att dölja allt personen skriver osv.
Den är rätt jobbig faktiskt men nu har jag själv blivit taggad i en, känner mig tvingad att delta :)
Såg en kille som sket i det och istället skänkte pengar till cancerhjälpen och nominerade/utmanade 3 personer till att göra detsamma istället för att dricka öl. Mycket bättre idé imo.
Jag har ett facebook-konto under ett annat namn än mitt eget. Jag stängde ned mitt riktiga konto pga flera anledningar men behövde fortfarande hålla mig kvar vid fejjan för att få god tillgång till information om vissa saker.
Desertrat
2014-02-15, 19:39
Jag har ett men den är INTE i mitt riktiga namn, och har allting satt på enbart vänner.
Arf Pingvin
2014-02-15, 22:47
Den som aldrig haft Facebook eller en tatuering när han dör vinner?
...
Profit.
Den som aldrig haft Facebook eller en tatuering när han dör vinner?
...
Profit.
Härligt, då är man med å fightas om vinst än sålänge.
Kvicksilver
2014-02-15, 23:07
Jag med :d
Desertrat
2014-02-15, 23:09
Då har jag förlorat båda racen redan.
är både piercad och tatuerad (även om jag nu får ta bort dem, piercingarna), och har FB...
Även om den är halvanonym.
Ta ett inlägg personen gjort och klicka på den lilla pilen som är längst till höger på inlägget. Där kan du välja att dölja allt personen skriver osv.
Tackar! Då var det gjort! Blev kompis med henne på fejan nyss och hennes statusar är i stil med:
"Äntligen är den här dagen slut snart""
"Alltid nåt problem"
"inte igen"
Jag har ett facebook-konto under ett annat namn än mitt eget. Jag stängde ned mitt riktiga konto pga flera anledningar men behövde fortfarande hålla mig kvar vid fejjan för att få god tillgång till information om vissa saker.
Förstår vad du menar. En del dagstidningar på nätet har sina kommentarer kopplade till fejjan så man måste ha ett konto sen när det är olika tillställningar är den officiella facebooksidan det bästa sättet att få information ibland.
Arf Pingvin
2014-02-16, 01:56
Visst är det så att man måste ha Facebook för att skapa en ny Spotify-användare idag?
Helt sinnessjukt imho.
UCPthread
2014-02-16, 02:39
Nej.
Där drar jag en gräns. Så länge det öht är möjligt. Kul för Zuck dock, som kanske blir rikast i världen. Men jag vet inte om det är så kul heller iof.
Visst är det så att man måste ha Facebook för att skapa en ny Spotify-användare idag?
Nej.
awesomooo
2014-04-25, 12:19
Varför är det Autoplay på klipp på facebook på både mobilen och datorn? Blir tokig!
iPhone-appen är ingen höjdare heller, nu måste man tydligen ha en separat app för att använda chatten, jävla dårar. Fan gör dom där borta? Har det brunnit i skallen på dom?
King Grub
2014-04-25, 12:28
Varför är det Autoplay på klipp på facebook på både mobilen och datorn? Blir tokig!
Ja, det tog hela 8 sekunder att stänga av. :(
awesomooo
2014-04-25, 12:40
Ja, det tog hela 8 sekunder att stänga av. :(
Jasså, man kan stänga av det? Det skulle ju underlätta.
Jasså, man kan stänga av det? Det skulle ju underlätta.
Inställningar uppe i högerhörnet, (hittar du under pilen) , i vänstermenyn hittar du ett avsnitt som heter "filmklipp" - done.
Det verkar dock inte gå att stänga av aviseringar på Messenger-appen? Tydligen tyckte Facebook att det var en bra idé att tvinga mig att installera den.
KangaBanga
2014-04-25, 12:46
Har tagit bort vanner till ett minimum och lagger inte till nya. Arbetskollegor fragar mig "didn't find you on facebook" - precis, jag lagger bara till de jag skulle ha svart att halla kontakt med annars. Arbetskollegor ser jag varje dag ingen mening med att kommentera pa facebook, byter jag jobb sa har jag inget emot att lagga till de fore detta arbetskollegorna jag gillar for att vi lattare ska kunna halla kontakt. Samma gar for folk jag moter pa resor etc...
awesomooo
2014-04-25, 13:15
Inställningar uppe i högerhörnet, (hittar du under pilen) , i vänstermenyn hittar du ett avsnitt som heter "filmklipp" - done.
Tackar tackar
Slartibartfast
2014-04-25, 13:22
Har tagit bort vanner till ett minimum och lagger inte till nya. Arbetskollegor fragar mig "didn't find you on facebook" - precis, jag lagger bara till de jag skulle ha svart att halla kontakt med annars. Arbetskollegor ser jag varje dag ingen mening med att kommentera pa facebook, byter jag jobb sa har jag inget emot att lagga till de fore detta arbetskollegorna jag gillar for att vi lattare ska kunna halla kontakt. Samma gar for folk jag moter pa resor etc...
Jag har istället lagt av med FB nästan helt. Jag slösurfar där och kollar vad mina halvbekanta håller på med, men postar aldrig nånting själv. Jag godkänner alla vänförfrågningar, om det inte är nån jag inte har en aning om vem det är. Skickar aldrig ut några förfrågningar. Min vänlista på FB är allt annat än en klubb för mina närmaste bekanta.
KangaBanga
2014-04-25, 13:29
Jag har istället lagt av med FB nästan helt. Jag slösurfar där och kollar vad mina halvbekanta håller på med, men postar aldrig nånting själv. Jag godkänner alla vänförfrågningar, om det inte är nån jag inte har en aning om vem det är. Skickar aldrig ut några förfrågningar. Min vänlista på FB är allt annat än en klubb för mina närmaste bekanta.
Each to their own, mer an halften av mina bekanta pa fb bor utanfor sverige och eftersom jag reser mycket ar det bekvamt att ha ett stalle dar jag latt kan halla kontakt med folk dit jag kanske ska resa. Email/telefon blir lite opersonligt efter nagra ar om man aldrig har horts av...
Självklart har man Facebook. Hatar stället i sig och hur beroendeframkallande kan det vara, men det är förbannat smidigt om man vill dela med sig av "stora" saker med en större grupp på en gång. Sedan kan man dela kattbilder. Katter är häftiga.
Hur ar det nar man ar med i en closed group och skriver i den? Da syns det val inte mina vanners feed antar jag? Om dom inte ocksa ar medlemmar saklart.
King Grub
2016-05-11, 12:42
Nej, det syns bara för vänner som är medlemmar i gruppen.
Nej, det syns bara för vänner som är medlemmar i gruppen.
Tack! logiskt.
Syns det bra om man skickar meddelanden till någon man inte är kompis med och inte vill bli kompis med bara för att skicka meddelandet?
Har för mig att det var nåt strul så meddelandet styrdes in i nån mapp av nåt slag.
Syns det bra om man skickar meddelanden till någon man inte är kompis med och inte vill bli kompis med bara för att skicka meddelandet?
Har för mig att det var nåt strul så meddelandet styrdes in i nån mapp av nåt slag.
Det är väl ingen som riktigt har koll på det, ibland hamnar det i nån övrig inkorg och ibland får folk en förfrågan.
Hela facebook chatten är ganska buggad enligt mig.
Starke75an
2017-04-21, 17:48
Nej. Orkar inte med sånt.
Jag skapade ett nytt FB konto efter att ha slutat för 6 år sedan. Bor numera utomlands så det är smidigt för att hålla kontakten med vänner / familj. Däremot är det numera fyllt med en miljon värdelösa funktioner som jag inte kunde bry mig om.
Det är väl ingen som riktigt har koll på det, ibland hamnar det i nån övrig inkorg och ibland får folk en förfrågan.
Hela facebook chatten är ganska buggad enligt mig.
Det jag hade för mig. Borde inte vara svårt att fixa en avisering för det. Facebook har ju blivit ganska stort.
ARMSTARK
2017-04-21, 19:53
Jag skulle inte skriva något i Fb som jag inte ville presentera för alla jag känner, har fått mycket personliga meddelanden m.m. som absolut inte var menade för att hamna hos mig. Fb som företeelse är fantastiskt, har fått kontakt med folk jag inte träffat på 30 år och aldrig hade fått kontakt med annars.
Nu blev jag riktigt förvånad. Trodde att det inte gick att söka på mejladress på fejan och få upp profilen! Men det gick.
Jag vet om att det fungerade för längesedan men trodde det var borttaget pga någon policy så att säga.
Då ska man alltså inte lämna ut sin mejladress om den är kopplad till sin riktiga Facebookprofil.
Jag trodde min mejladress var anonym!
Nu blev jag riktigt förvånad. Trodde att det inte gick att söka på mejladress på fejan och få upp profilen! Men det gick.
Jag vet om att det fungerade för längesedan men trodde det var borttaget pga någon policy så att säga.
Då ska man alltså inte lämna ut sin mejladress om den är kopplad till sin riktiga Facebookprofil.
Jag trodde min mejladress var anonym!
Mobilnr brukar också funka. Riktigt bra ibland :)
ARMSTARK
2017-10-20, 08:12
10 år gammal tråd men lever fortfarande trotts så många haters. ;)
Tänkte på hur folk lämnar ut sig på fb, lite väl personliga grejjer ibland. Själv skriver jag aldrig så det blir personligt, har t.o.m. en 20 år gammal bild som ingen i hela världen skulle känna igen mig från.
Har bara haft spionkonton. Ett tjugotal. Brukar byta ibland.
Jag skaffade Facebook 2007. Tror att det var ungefär då det blev populärt i Sverige. Tyckte det var kul att hålla kontakten med folk jag träffat när jag varit ute och rest.
Nu har det vuxit så enormt. Det jag använder det mycket till nu är att kolla upp happenings och om jag är nyfiken på nåt företag. På så sätt skulle jag ha svårt att klara mig utan Facebook.
Det jag inte tycker om med Facebook är att det är väldigt mycket politik! Det går inte att undvika alla Lajkade inlägg som kommer upp i flödet.
Facebook har fullständigt tagits över av medelålders+ aka mina föräldrar. Folk i min ålder (24) minskade tydligt antalet inlägg redan för flera år sedan. Väggen brukar bestå av typ 90% skit när jag väl loggar in.
Shqypnia
2017-10-20, 13:02
Ja för faeen!
nu måste man tydligen ha en separat app för att använda chatten, jävla dårar. Fan gör dom där borta? Har det brunnit i skallen på dom?Tre ar senare men det dar ar fortfarande det basta Facebook gjort. Man behover aldrig se det dar cancerogena flodet langre, utan kan bara anvanda sig av Messenger, vilket ar hela anledningen till att jag har Facebook.
Extra bra blev det nar dom fixade samma losning till browsers, med messenger.com.
MackeJuve
2017-10-20, 13:13
Tre ar senare men det dar ar fortfarande det basta Facebook gjort. Man behover aldrig se det dar cancerogena flodet langre, utan kan bara anvanda sig av Messenger, vilket ar hela anledningen till att jag har Facebook.
Extra bra blev det nar dom fixade samma losning till browsers, med messenger.com.
Hahaha :D Ibland är förändring bra!
Jag har inte loggat in på 4 år. Och jag tror inte jag har missat mycket. Nu har jag nått att prata om när jag träffar folk.
ARMSTARK
2017-10-20, 13:54
Jag har inte loggat in på 4 år. Och jag tror inte jag har missat mycket. Nu har jag nått att prata om när jag träffar folk.
Men en bild på nybakta bullar säger mer än tusen ord.
Diomedea exulans
2017-10-20, 13:57
Självklart! Det är ett måste om man siktar på att bli internetkändis.
Men en bild på nybakta bullar säger mer än tusen ord.
Äter hellre bullarna hemma hos personen och pratar om hur livet går, än tittar på bilder och läser korta innehållslös meddelanden
"släppte just ut katten (bild)"
"röd eller rosa läppstift? (bild)"
"Falukorv är underskattat (bild)".
Blääh.
:d
MackeJuve
2017-10-20, 14:05
Du kan nog ha missat en hel del utan att veta om det :) Facebook är riktigt bra för evenemang.
Du kan nog ha missat en hel del utan att veta om det :) Facebook är riktigt bra för evenemang.
Ja kan tänka mig att det hjälper i yrkeslivet, men studerar man så träffar man på de viktigaste personerna dagligen. Skulle lätt kunna bli overload.
Starke75an
2017-10-20, 18:03
Nä. Har aldrig haft det. Har instagram till min firma och lägger ut bilder på olika jobb jag utfört.
Kan tänka mig skaffa det till firman för att få mer jobb.
Lipservice
2017-10-20, 18:07
Min Box jag tränar på använder enbart sin egna Facebook Grupp för info till medlemmar. Så jag var "tvungen", använder inte facebook för något annat.
Slartibartfast
2017-10-20, 20:01
Min feed består plötsligt till 80% av A är nu vän med b,c & d. Jag har inget intresse av att se sånt. Hur får man bort det?
Min feed består plötsligt till 80% av A är nu vän med b,c & d. Jag har inget intresse av att se sånt. Hur får man bort det?Det gar att ta bort med FB Purity (http://www.fbpurity.com). Helt fantastiskt. Bort med sponsrade inlagg, bort med "X har gillat Y", du kan fa feeden i kronologisk ordning istallet for att anvanda deras kukalgoritm, osv, etc.
Det gar ocksa att fa notiser om vilka vanner som tar bort en som van, om man ar lite nervos av sig.
Scratch89
2017-10-20, 22:04
Det gar att ta bort med FB Purity (http://www.fbpurity.com). Helt fantastiskt. Bort med sponsrade inlagg, bort med "X har gillat Y", du kan fa feeden i kronologisk ordning istallet for att anvanda deras kukalgoritm, osv, etc.
Det gar ocksa att fa notiser om vilka vanner som tar bort en som van, om man ar lite nervos av sig.
Intressant! Inget konstigt program/malware?
svenbanan
2017-10-20, 22:41
Personligen får jag kalla kårar av att hela världen ska se att jag är inloggad på datorn och skriver eller läser någons inlägg. Går det att stänga av så ingen inte ens vänner kan se nåt (förutom publicerade inlägg) så kan jag kanske tänka mig att återuppta eländet. Har inte använt facebook på 5-6år nu tror jag. Har för mig att det inte gick att stänga ner sånt skit i tillräcklig omfattning.
Intressant! Inget konstigt program/malware?Inga indikationer pa min Mac iaf, och jag har haft det installerat flera manader. Har inte kommit over nagot om det nar jag googlat heller.
StarkaUlf
2017-10-21, 05:27
Personligen får jag kalla kårar av att hela världen ska se att jag är inloggad på datorn och skriver eller läser någons inlägg. Går det att stänga av så ingen inte ens vänner kan se nåt (förutom publicerade inlägg) så kan jag kanske tänka mig att återuppta eländet. Har inte använt facebook på 5-6år nu tror jag. Har för mig att det inte gick att stänga ner sånt skit i tillräcklig omfattning.
Ja. Ingen kan se att du läser/har läst någons inlägg. Du kan välja att bara dela dina egna inlägg med dina vänner. Alltså kan ingen utomstående se vad du har skrivit.
Scratch89
2017-10-21, 13:06
Inga indikationer pa min Mac iaf, och jag har haft det installerat flera manader. Har inte kommit over nagot om det nar jag googlat heller.
Fränt. Kan man retroaktivt se vilka som unfriendat mig?
Fränt. Kan man retroaktivt se vilka som unfriendat mig?Sitter inte hemmadatorn nu sa kan inte kolla, men tror inte det. Bara en notis nar det hander.
När jag surfar I mobilen(inte appen) så finns det "händelser" nästan överst. Det är ringar med vänner som jag trycker på, så får jag se en ny bild från vännen, ibland också kopplad till Instagram.
Men var tar den vägen sen? Hittar bilden varken på Instagram eller Facebook.
King Grub
2018-07-14, 19:55
Kallas Stories. Kan bara ses därifrån, kan bara visas två gånger och försvinner efter 24 timmar.
Kallas Stories. Kan bara ses därifrån, kan bara visas två gånger och försvinner efter 24 timmar.
Tack!
Konstigt att det står Instagram på en del stories men inte sparas där.
Jag känner mig inte helt bekväm med appen. Videoklipp hoppar på automatiskt och andra nymodigheter :) tycker inte om layouten heller.
Givetvis. Har någon extra tråkigt så är ni välkomna att adda: :Virro
https://www.facebook.com/r3mpuh
Givetvis. Har någon extra tråkigt så är ni välkomna att adda: :Virro
https://www.facebook.com/r3mpuh
Hur fan kan du ha så många kjompisar? :d
Gissar på mkt mafia wars ~2008
Hur fan kan du ha så många kjompisar? :dltQXSiLDYVY
Gissar på mkt mafia wars ~2008Haha, förlorade jämnt på det. :D Travian pre-smartphones däremot, det var grejer det! Cyklade till biblioteket på lunchrasten för att bygga & utföra mina skenmanövrar där jag anföll fiendeklanens samtliga byar med 1 st galler. :cool:
Fathlete
2018-07-15, 11:14
:laugh:
:d Det där skitspelet körde jag också! hade 700+ personer från alla möjliga länder, var kaoz i flödet en sväng.
MaxTheMarketer
2018-07-17, 15:37
Har Facebook, 360+ vänner, varav större delen består av folk man gick med i skola och sedan bekanta, halvbekanta och folk man bara kände igen när man såg deras bild på fejjan.
Använder det i princip för att samordna kontakt med en Mastermind-grupp, samt Messenger för snabbare och billigare (har kontantkort) kommunikation med folk som har fria SMS.
För övrigt ser jag bara hur sociala medier (därav varför jag är emot det) försämrar och förstör samhället inifrån med tanke på bristande ögonkontakt från ens medmänniskor.
Sociala medier blir säkert nästa tobakstabbe, "jaha, det var inte så bra för [den mentala] hälsan visst!".
ChuckTesta
2018-07-17, 17:35
vaf*n är facebook? :confused:
jag veeet..just fukkin goolge it.
Den här kommentaren är lite smått komisk idag. :d
Själv har jag aldrig haft facebook och kommer aldrig att skaffa.
King Grub
2018-07-23, 08:22
Någon försökte hacka mitt Facebookkonto i natt. Jag vaknade till en rad meddelanden om felaktiga login-försök och önskemål om att återställa mitt lösenord.
Även om vederbörande hade lyckats gissa mitt lösenord, vilket är en praktisk omöjlighet, har jag satt på tvåfaktorsautentisering på alla konton som är viktiga, så det hade inte gått ändå. Jag måste personligen bekräfta all inloggningar från nya enheter och ip-adresser.
King Grub
2018-07-23, 08:23
Den som vill får för övrigt gärna bli min vän på https://facebook.com/andreas.abelsson
Jag accepterar kreti och pleti.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.