Logga in

Visa fullständig version : har ni facebook?

Sidor : 1 [2] 3 4 5

Slartibartfast
2008-01-24, 18:53
Hur gör jag för att se vem jag skickat friend-invite åt, men som inte svarat ännu? Kommer inte ihåg om jag skickat åt nån, men vill ju inte skicka flera invites åt samma person och verka stalkig. *popcorn*

Einar
2008-01-24, 19:15
Hur gör jag för att se vem jag skickat friend-invite åt, men som inte svarat ännu? Kommer inte ihåg om jag skickat åt nån, men vill ju inte skicka flera invites åt samma person och verka stalkig. *popcorn*

Du kan inte skicka fler än en invite. Det kommer stå att du redan har skickat ut en isf.

Ondskapelsen
2008-01-24, 19:35
Kolla, säger anders. Jag håller på och testar Flock.
- Jaha, vad är det då, frågar jag och sneglar lite ointresserat på skärmen.
- Jamän det är ju en social webbläsare.
Arrrgghhh! Medan Anders pladdrar om fantastiska funktioner, hur den håller reda på vänners fotoalbum i Facebook och meddelar så fort någon kompis ändrat sin profil på Myspace, så känner jag hur korvstroganoffen jag käkade till lunch banar sig väg upp genom matstrupen. Ett ord till om ett socialare liv på nätet så spyr jag!
Visst, jag sitter också fast i träsket.
- Jag har hittat massor av gamla vänner, svarar jag hurtigt när någon frågar mig vad som är poängen med sociala nätverk.
Jag ljuger. Inte helt och hållet, för jag har faktist hittat många gamla kompisar som jag förlorat kontakten med. Jaså, Robert brukar fira midsommar på västkusten. Fin stuga. Men, oj vad lönnfet han blivit! Och Lena har visst gått och blivit singel på gamla dar. Det var som fasen!
Men ärligt talat, jag är inte ett dugg närmare att gå ut och ta en öl med Sofia som bodde på min gata för 25år sedan. Raderna vi skriver till varandra är lika flyktiga som om vi hade sprungit på varandra på stan. "Vad kul! Vi kanske kan ta en fika någon gång..."
Visst, säkert.
Ändå sitter jag i timmar och lägger till deras namn i mitt personliga nätvek. Myspace, MSN, Facebook, Linked in. Blir lika glad varje gång jag hittar någon ny att adda.
Det är inte konstigt att sidor som Facebook håller på att ta över våra liv. En lång lista av vänner är trots allt en ypperlig egokick.
- Se här! Jag har minsann 150 personer som kan vittna om att jag har ett värde. Mitt liv har minsann inte passerat obemärkt.
Jag tror det sociala livet på webben håller på att förvandla oss till sociala cyberknarkare. Flugor kommer, flugor går. Den första Facebookyran verkar vara på väg att ebba ut. Det har åtminstone blivit betydligt glesare med vampyrbett och pirathugg i min gästbook den senaste månaden. Men ta det lugnt och grips inte av panik! Snart kommer någon ny fräsch sajt, med nya spännande funktioner att utforska och nya kontaktlistor att fylla. Allt börjar om igen och alla dina vänner kommer att vara där.
Utom möjligtvis jag.
Kanske tar jag mod till mig och gör som maffiabossen Bernardo Provenzano.
Han flyttade ut i ett skabbigt ruckel i en liten by på Sicilien, utan vare sig telefon eller internet. Enda kommunikationen med omvärlden skedde via små maskinskrivna lappar som smugglades in och ut via byns tvätterskor och pizzabagare. Polisens färskaste bild av honom var från 1959, han var 18 år när den togs. När de skulle gripa honom för något år sedan var de tvungna att gissa sig till hur han såg ut som rynkig 70-åring.
Trots att Provenzano inte satte sin fot på nätet var han högst verklig.
Jag tror att även jag kan överleva utan cybersocialt knark och ändlösa kontaktlistor med gamla vänner. Men jag är inte säker. Skulle jag plötsligt försvinna ur era liv nästa gång ni byter forum så kan ni rista på min gravsten:
"Här vilar Markus, en man som dog med Facebook."

*Notera att jag har snott texten rakt av*

Löjtnant Blank
2008-01-24, 20:53
facebook må vara fjortis men om man är så vuxen att man inte "behöver" facebook varför söka sig till denna tråd?

Tråden heter "Har ni Facebook?", inte "Räck upp handen om du älskar Facebook".

Exdiaq
2008-01-24, 21:06
Ja. Använder jag den? Nej.

Löjtnant Blank
2008-01-24, 22:44
Facebook är faktiskt bra på uni. Det underlättar med bilder när man ska försöka lära sig namnen på alla 40 klasskamrater. Sedan kan man styra upp fester och liknande där också.

Tricce
2008-06-30, 22:35
Hej

rolf
2008-06-30, 22:39
Jobbigast med fejsbook är spamsystemet, dvs att du måste skicka en inbjudan åt 140 vänner för att kunna göra ett test. Det är så jävla frustrerande.

PowPow
2008-06-30, 22:45
Har fortfarande inte facebook. Känns ganska bra tyckte jag. Men det var en jobbig övergångsperiod då alla hade det, men alla inte tänkte på att jag inte hade det. Var några gånger man fick sena samtal där folk frågade var fan jag höll hus.. det var ju 25-årsfest (eller vad som helst). Inbjudningarna var ju utskickade på facebook... /=

Men numera har alla greppat att jag inte har det. Vet inte varför jag inte har det. Jag började med det way back, men då använde ingen det, så jag slutade. När alla i Sverige sen började så vägrade jag. Det blev en principgrej, besvärlig som man är :D

har börjat använda twitter.com (som är nere en del nu för tiden. det gick nog lite för snabbt där för dem) nu iaf. får hoppas det slår i Sverige innan jag ger upp det :D

Pejij
2008-06-30, 23:00
Nej det har jag inte, och har inte för avsikt att skaffa

Tricce
2008-06-30, 23:02
Sorry att jag bumpa utan att själv svara :D
Men, Ja.

Sebbe_H
2008-06-30, 23:07
Jag med

tommie-92
2008-06-30, 23:29
Jag har

Müller
2008-06-30, 23:40
Jag med

babidi
2008-06-30, 23:52
Zäf Kvizt, look me up.

Pelle2
2008-07-01, 00:07
Självklart

raZmus
2008-07-01, 07:37
Best thing since sliced bread ;)

skaparn
2008-07-01, 07:56
Jag skaffade för ett par veckor sedan bara för att nu få höra hur 2007 det är med Facebook. Jahapp! Kanske LinkedIN är det coolaste idag?

Eldhroka
2008-07-01, 07:59
i do.

Langster
2008-07-01, 08:06
Nej jag är inte tillräckligt social för att orka med det.

DevilDoll
2008-07-01, 09:14
http://img49.imageshack.us/img49/9875/fejjanim2.jpg

Jag har och jag använder den.

Sparven från Minsk
2008-07-01, 09:23
Nope, känns för mycket fjortisvarning över det hela

Pingu
2008-07-01, 21:03
Ja, har ni det? Är ju kul o se vilka folk är haha :naughty:

Ja det har jag

Spader
2008-07-02, 10:53
japp

Tjuckot
2008-07-02, 10:57
Man blir ju frågad efter facebook istället för telefonummer nu för tiden. Men man blir dissad likväl ifs.

thatkrillesshow
2008-07-02, 11:00
Jag skaffa en bara för att få tag på bilder från studenten. Använder den aldrig.

Slartibartfast
2008-07-28, 08:41
Hur får man tillbaka sin Wall? Jag tog bort Super Wallen för den sög med sitt jävla spamhelvete, men nu har jag ingen wall alls. Hur fixar man tillbaka originalwallen, så att folk kan skriva i den, men inte skicka en massa spam?

bear.flowertwig
2008-07-28, 08:48
Nix. Hade men la ner det i våras.

shadowfire
2008-07-28, 09:35
har det bara för att jag har fått kontakt med folk jag inte haft kontakt med på länge, men det finns ju en orsak till att man inte har daglig kontakt för det första... för det andra så suger hela webbsiten i sig, det är en mardröm för en gammal webbutvecklare o se något så fult och icke användarvänligt som facebook. De kunde väl ha tagit någon annan än en ALU-jobbare från norrköpings arbetsförmedling till o koda skiten?

Granatgiraffen
2008-07-28, 09:47
har det bara för att jag har fått kontakt med folk jag inte haft kontakt med på länge, men det finns ju en orsak till att man inte har daglig kontakt för det första... för det andra så suger hela webbsiten i sig, det är en mardröm för en gammal webbutvecklare o se något så fult och icke användarvänligt som facebook. De kunde väl ha tagit någon annan än en ALU-jobbare från norrköpings arbetsförmedling till o koda skiten?

Jaaa. Jäkla skitkodare som ligger bakom facebook. Yeah man.

Nej, jag har inte facebook.

Allan
2008-07-28, 09:49
Gå med i Kologruppen då, så man ser vilka ni är...

Kimptt
2008-08-18, 15:13
Jag har gått med i kologruppen. Men fan. Lägg gärna till mig som vän. Jag behöver fler...

Lelle Pelle
2008-08-18, 15:18
Jag har gått med i kologruppen. Men fan. Lägg gärna till mig som vän. Jag behöver fler...
Behöver du fler vänner? På någon form av lunarstorm för vuxna?

Jag har en, men jag har inga vänner och jag använder den aldrig. Skapad profil, och sedan bortglömd.

Kimptt
2008-08-18, 15:24
Behöver du fler vänner? På någon form av lunarstorm för vuxna?

Jag har en, men jag har inga vänner och jag använder den aldrig. Skapad profil, och sedan bortglömd.

Erhm va?

Nämen. Det är pinsamt att alla mina vänner har fler vänner än jag på facebook..

Rellos_87
2008-08-18, 15:53
Erhm va?

Nämen. Det är pinsamt att alla mina vänner har fler vänner än jag på facebook..

haha, den som har flest vänner på Facebook när man dör vinner!

MojjMojj
2008-08-18, 16:03
Kimpa, satsa på att bli störst och starkast av dina vänner ist.

Eller satsa på att skaffa flest kvalitets-polare ist ^^

Kimptt
2008-08-18, 16:05
Kimpa, satsa på att bli störst och starkast av dina vänner ist.

Eller satsa på att skaffa flest kvalitets-polare ist ^^

ok. Ni har rätt ;)

J de Koof
2009-05-20, 02:53
Hm, efterbliven som man är...

... men visst föreligger även hos mig ett underliggande behov av att bli sedd och så. Jag antar att det är denna funktion som Facebook et alt fyller i kulturen.

Så - maj 2009 - är FB bra eller nåt annat är bättre numera?

(jag halkade in på FB via google och hittade snabbt flera personer som jag normalt respekterar och trodde "stod över sådant"... men inte så)

Buken
2009-05-20, 03:03
jag har FB med enda syfte att hålla kontakt med mina träningspolare från klubben.

aelgen
2009-05-20, 08:41
Jag använder facebook för att hålla kolla på vart alla polare befinner sig. Lättare att gratulera någon på födelsedagen via det och att skicka snabbmedelanden ifall man inte orkar maila eller inte har deras telefonnummer.

Sen så är det sjuuukt många som överanvänder facebook och sitter inne flera timmar om dagen och "pokar" samt skickar massa annan skit. Då blir man bara trött. Men som sida för att hålla koll på sitt sociala nätverk funkar den alldelles utmärkt, framförallt då varenda jävel verkar ha det.

14K
2009-05-20, 08:54
Går bara in på Facebook för spela Mafia Wars :D

C.E.J.
2009-05-20, 13:57
Jag har det. Givetvis får man inte ut mer av det än t.ex. Lunarstorm. Det ni säger om att hålla kontakten, hålla reda på folks födelsedagar och möjligheten att lämna snabba meddelanden istället för att ringa/besöka kan man ju göra på Lunarstorm också. Och playahead. Och myspace... och på bilddagboken, och på last.fm också säkert. Eller varför inte det där vahettere... nåt på S som har med musik att göra. Spotify! Säkert där med liksom. Ya know...

Scratch89
2009-05-20, 14:01
Det som jag inte gillar med Facebook är alla jävla applikationer hit och dit. Det är inte många som är särskilt roliga eller vettiga att ha. När man har gjort ett test eller vad som helst måste man dessutom skicka det vidare till femton pers för att få ut ett resultat, om ens då.

Wintermute
2009-05-20, 14:04
Det som jag inte gillar med Facebook är alla jävla applikationer hit och dit. Det är inte många som är särskilt roliga eller vettiga att ha. När man har gjort ett test eller vad som helst måste man dessutom skicka det vidare till femton pers för att få ut ett resultat, om ens då.
gick ganska smidigt att hoppa över detta så sent som igår när jag var inne, du behöver inte ens publicera resultatet.

Scratch89
2009-05-20, 14:08
gick ganska smidigt att hoppa över detta så sent som igår när jag var inne, du behöver inte ens publicera resultatet.

Vissa applikationer kan man "lura", vissa inte. Jag tycker fortfarande att det är irriterande.

Jens.Andersson
2009-05-20, 14:47
När man har gjort ett test ...

Var det givande tester som, "vilken disneyfigur är du?" "hur bra pojkvän är du?" "Vilken sten är du?" "Vad betyder ditt namn?"

LoTiX
2009-05-20, 15:03
Använder dagligen. Ser var vänner befinner sig och sysslar med, vad som planeras i framtiden och titta på bilder av vad man gjort tidigare.

Pejij
2009-05-20, 15:05
Nej det har jag inte, och har inte för avsikt att skaffa

Haha, fail på det.

Nu har jag :)

Nible
2009-05-20, 15:08
Går bara in på Facebook för spela Mafia Wars :D

+1 Grymt beroendeframkallande *rolleyes*

stevebc
2009-05-20, 15:16
Det som jag inte gillar med Facebook är alla jävla applikationer hit och dit. Det är inte många som är särskilt roliga eller vettiga att ha. När man har gjort ett test eller vad som helst måste man dessutom skicka det vidare till femton pers för att få ut ett resultat, om ens då.Du kan klicka på "gå vidare till resultat" eller vad det står på engelska utan att skicka vidare.

Givetvis har jag facebook. Att inte ha facebook är som att vara hemlös eller inte ha körkort. Det är min lilla åsikt.

CiCoro
2009-05-20, 15:16
Efter att ha blivit pressad av folk en längre period så skaffade jag det, la till lite vänner och la upp 2-3 bilder och sen sluta jag..till och med lunar var roligare! Ser inte vad som är så roligt med facebook, att kolla på foton?

Slartibartfast
2009-05-20, 15:25
Facebook är kanske den enskilda faktor som haft den mest positiva inverkan på mitt singelliv.

Förutom det faktum att jag är het som en ung Steve Gutenberg. *popcorn*

Exhale_
2009-05-20, 15:26
Facebook är kanske den enskilda faktor som haft den mest positiva inverkan på mitt singelliv.

haha du hade fått ligga på stenåldern med Slarti :D

Slartibartfast
2009-05-20, 15:30
haha du hade fått ligga på stenåldern med Slarti :D

Jo vafan, men tänka va bekvämt att sitta hemma i kallingarna med en liter Euroshoppercola en tisdagskväll och poke:a tjejer på facebook. :D

stevebc
2009-05-20, 15:40

Förutom det faktum att jag är het som en ung Steve Gutenberg. *popcorn*:thumbup:

mini
2009-05-20, 15:49
Nej, eftersom jag inte inbillar mig att jag är så intressant att mitt liv bör ställas ut på internet.

Jag anser bevisligen att jag blivit intressantare sedan 2007 för ja, jag har fallit till föga.

KalleBalik
2009-05-20, 15:50
Jag anser bevisligen att jag blivit intressantare sedan 2007 för ja, jag har fallit till föga.

Haha. Fail.

stevebc
2009-05-20, 15:58
Haha. Fail.Nej, Win :thumbup:

Danny Devito
2009-05-20, 16:08
Ja, jag har fejsbook. Fejsbook är pra krejer. :thumbup:

clork
2009-05-20, 22:06
skaffade det för något halvår sen, men var medveten om att det funnits ganska länge. var skeptisk kring facebook pga sajten kan använda dina bilder till annat syfte!

ABoyNamedErik
2009-05-20, 22:10

Hahah :) Facebook is the shit!

mela
2009-05-20, 22:14
Det är helt optimalt när det kommer till att stalka folk. Dumma är att man nu kan "stänga" sin profil så att folk inte kan snoka runt. Visserligen bra, men det försvårar :D

Sparrisen
2009-05-20, 22:14
Självfallet har man facebook! Asbra raggningsplats ala Slarti-style :) Jobbigt om man inte tar bort sina ex dock... ;)

btw the Sparris is back on Kollo - mkt tunnare men hårdare (och snyggare)

stolpskott
2009-05-20, 22:23
Jag har facebook, men nu är det en pedofil som stalkar mig och vill ha bilder på min utspända mage... win.

C.E.J.
2009-05-20, 22:39
Använder dagligen. Ser var vänner befinner sig och sysslar med, vad som planeras i framtiden och titta på bilder av vad man gjort tidigare.

Saker man kan göra på vilket annat community som helst.

Hur? :confused:

wintersnowdrift
2009-05-20, 22:43
Ja. Smidig för viss typ av kommunikation. Vägrar dock notoriskt alla muppiga tester och applikationer av olika slag.

//Kristin

pwnyou
2009-05-20, 22:46
Saker man kan göra på vilket annat community som helst. Men nu kanske fler personer råkar ha Facebook än till exempel Playahead. Dessutom är facebook det enda (som jag har använt iallafall) som kör med namn istället för användarnamn, så det är enklare att hitta gamla vänner och dylikt.

Baan
2009-05-20, 22:47
Men nu kanske fler personer råkar ha Facebook än till exempel Playahead. Dessutom är facebook det enda (som jag har använt iallafall) som kör med namn istället för användarnamn, så det är enklare att hitta gamla vänner och dylikt.

Hehe, brukar vara tajta vänner man måste söka på facebook för att höras...

Frantic
2009-05-20, 22:47
Kan man på något sätt stänga av funktionen att se resultatet på alla j***a quizar som folk envisas med att ta?

pwnyou
2009-05-20, 22:49
Hehe, brukar vara tajta vänner man måste söka på facebook för att höras...
Jag hade varken email eller mobil när jag gick i trean. Notera att jag skrev "gamla vänner" och inte "tighta vänner".

Var inte så jäkla negativa. Många personer använder facebook och får ut saker utav det.

C.E.J.
2009-05-20, 22:51
Jag hade varken email eller mobil när jag gick i trean. Notera att jag skrev "gamla vänner" och inte "tighta vänner".

Menar du "gamla" som i "före detta" då eller?

EDIT: Jo jag tänker vara negativ.

LoTiX
2009-05-20, 23:18
Saker man kan göra på vilket annat community som helst.

Vad? Ja och det är den här (Facebook) alla jag känner (svenskar och personer från utlandet) nyttjar.

C.E.J.
2009-05-20, 23:27
Vad? Ja och det är den här (Facebook) alla jag känner (svenskar och personer från utlandet) nyttjar.

Vad nyttjade de innan fb? Det verkar osannolikt att just fb skulle vara så attraktivt att folk som inte varit medlem på nåt community innan dess skulle bli medlemmar för vad fb har att erbjuda. Att man använder sitt riktiga namn, jaha, det är ju inget som hindrar en från att göra det på lunar eller myspace eller whatever, precis som folk inte precis är hindrade att använda nick eller nån annans namn på fb.

KlopFer
2009-05-20, 23:32
ja

Mescreant
2009-05-20, 23:35
Jag har FB. Jag var inte medlem på något annat community innan jag skaffade FB. Jag får ut saker av FB. F the hataz.

KlopFer
2009-05-20, 23:36
Måste alla säga FB? jag tänker facebook, fragbite och flashback varenda jävla gång :D

Kwon
2009-05-20, 23:49
FB

Det roliga är ju att man lätt kan hitta gamla vänner från förr (gymnasiet, hög-mellanstadie-tiden etc).

Samt gamla ex!

Det som är bra med FB, så många använder det.

FB

Mescreant
2009-05-20, 23:51
Det jag gillar med facebook: inga nicknames, wall-systemet, stor spridning bland människor 20+.

Exempel: I fredags var vi sugna på att grilla och spela fotboll. Vi skrev tid och plats på en wall några timmar innan. Sen dök 15-20 personer upp. Hur många samtal behöver man ringa för att få så många JA med kort notis, 100?
Helgen innan det grillade jag med en skolkamrat som jag inte träffat på 10 år. Hittade honom genom "Friends Suggestions" och bjöd dit, mycket trevligt.

Det jag ogillar med facebook: Bli taggad på bilder, idiotiska quiz. Men det är ju bara att ta bort.

stevebc
2009-05-21, 08:50
Vad nyttjade de innan fb? Det verkar osannolikt att just fb skulle vara så attraktivt att folk som inte varit medlem på nåt community innan dess skulle bli medlemmar för vad fb har att erbjuda. Att man använder sitt riktiga namn, jaha, det är ju inget som hindrar en från att göra det på lunar eller myspace eller whatever, precis som folk inte precis är hindrade att använda nick eller nån annans namn på fb.Men det fanns så många olika. Och det var bara till för 14-åringar. Nu är det mer moget, vuxet. Istället för att splittras upp på Lunar, Helgon, Playahead (fanns det fler?) så samlas alla på ett ställe. Det är just det som gör Facebook bra, inte själva tjänsten, utan att alla har det. Samma med MSN t ex.

Måste alla säga FB? jag tänker facebook, fragbite och flashback varenda jävla gång :DHaha! Jag med. Den gyllene trion av internet.

Supercharger
2009-05-21, 08:56
Jajjamensan!

Kwon
2009-05-21, 08:58
Exakt så, om det är något alla har i community-väg så är det Facebook, därför är det så enkelt att hitta alla där istället för att ha några vänner och bekanta på Lunar, Helgon, Playahead etc som Steve rabblade upp.

Lellan
2009-05-21, 09:01
Anser mig vara en snäll och harmlös varelse.

Men jag HATAR fan facebook och jag vet inte varför. Jag får aggressioner när någon frågar om jag har det, känner pulsen gå upp bara av att jag ser trådtiteln här i Allmänt.

Sitter och känner efter just nu, det är som en frustration som är väldigt fysisk, kokar lite i blodet och min hjärna undrar förbryllat varför men hela min kropp bara avskyr. Nästan så jag sätter en gaffel i benet på mig själv i ren förvirring.

Det finns koloiter som frågat om jag har äffbeee utan att ha fått stryk dock, jag knyter näven i fickan och räknar till 200.

Fascinerande fenomen dock.

Osten80
2009-05-21, 09:11
You and me both, Lellan. Jag skyr skiten som pesten.

n1tro
2009-05-21, 09:18
verkar vara en bra grej att hålla kontakt och sådant med, händer dock lätt att det går överstyr verkar det som.. själv använder jag det inte.. msn funkar gott o väl, gillar ändå inte att ha folk på min vänlista som jag aldrig mer lär träffa i mitt liv

mvh

Audrey
2009-05-21, 10:29
Vad nyttjade de innan fb? Det verkar osannolikt att just fb skulle vara så attraktivt att folk som inte varit medlem på nåt community innan dess skulle bli medlemmar för vad fb har att erbjuda. Att man använder sitt riktiga namn, jaha, det är ju inget som hindrar en från att göra det på lunar eller myspace eller whatever, precis som folk inte precis är hindrade att använda nick eller nån annans namn på fb.

Jag vet massor med folk som aldrig varit med i community innan som använder fb, mestadels lite äldre människor.

Frantic
2009-05-21, 10:38
Det jag ogillar med facebook: Bli taggad på bilder, idiotiska quiz. Men det är ju bara att ta bort.

Hur? Hur tar du bort det?

Lellan
2009-05-21, 11:41
8qud8SPdZrk&feature=related

Snobbe
2009-05-21, 11:48
8qud8SPdZrk&feature=related

ja va gör man inte för att få kändisar på facebook!

LoTiX
2009-05-21, 12:09

Ingenting. Facebook var och är attraktivt eftersom i princip alla jag känner använder det. Dina argument är så konstiga att jag blir förvirrad. Som att gå in i en stads ena pub och fråga varför i helvete folk inte är i stadens andra pub istället, de är ju ändå så lika.

Sedan måste du väl ändå komma upp med bättre alternativ än en död community för tonåringar (Lunarstorm) och världshistoriens i absolut särklass fulaste hemsida (myspace).

mattilainen
2009-05-21, 12:11
jag har facebook efter många om och men :p Bilddagboken fungerade tills alla 13 åringar börja lägga upp små porrbilder, då tröttnade jag iaf.

userfriendly
2009-05-21, 12:21
SJÄLVKLART har jag Facebook, skulle nog, tyvärr, ha tappat kontakten med många bekanta utan, de man inte träffar så ofta..
Däremot blire tråkigt när man väl träffar dem... som en jag träffade på tåget:
"Heeej va länge sen! Var ska du?"
"Jag ska till..blablabla"
"Ja just dt, jag läste dt på facebook"..
"Haha okej, var ska du då?"
"Bblablabla"
"Jaa just det, jag läste ju det på facebook"...

Mourten
2009-05-21, 14:37
Ja

DSBM
2009-05-21, 15:17
Ja visst. Blev övertalad av min tjej. Var skeptiskt innan, men nu är jag positiv till det. Ett bra sätt att ta del av/dela med sig av bilder när man gjort något kul! :)

DSBM
2009-05-21, 15:21
Jobbigast med fejsbook är spamsystemet, dvs att du måste skicka en inbjudan åt 140 vänner för att kunna göra ett test. Det är så jävla frustrerande.
Måste man ju inte alls. Bara att hoppa över det momentet (iaf de jag provat).

Krokodil
2009-06-16, 21:54
Jag blev motvilligt medlem pga påtryckningar från en närstående person... Och jag tycker det är hur kul som helst! Har hittat folk jag inte pratat med på 30 år och antagligen inte skulle hittat annars. :)

ceejay
2009-06-16, 21:56
Jaoo ich habe

Lellan
2009-06-16, 22:22
Idag övervägde jag att bli medlem... men "nyktrade" till.. Vart går gränsen mellan principfast å förlegat på tok för envis?

Jag vettifan om jag vill ha kontakt med min historia och fan å hans moster. Säger väl iofs mer om mig än om fan och hans moster, typ att man (jag) kanske behöver slappna av. Å sluta hata fejan. Eller.. inte. Svårt.

Får känslan av en dålig fest där fan, och hans moster, hälsar artigt och fan kollar in hur jag ska se ut när jag blir gammal (som mostern?) och mostern tittar på fan å tänker (jaha, så det är sånt snusk hon frotterar sig med). Inte skita där man äter typ, el om det var tvärt om.

ceejay
2009-06-16, 22:29
bli medlem lelan ;)

mikaelj
2009-06-16, 22:33
Finns ju en Kolozzeum-grupp, Lellan!

Lellan
2009-06-16, 22:47
Finns ju en Kolozzeum-grupp, Lellan!

skit i maten.. ;) El.. typ mer som att man tappar en smarrig glass i skiten.

Kontenta: don´t.

Robbelibob
2009-06-16, 22:48
Jag försökte, efter tryck från kompisar. Men det vägrar funka att regga sig.

Madame
2009-06-16, 23:04
Jag hade fejsbook men skrotade skiten för ett par dagar sen! Hurraa!

Tycker det är för många som vill ha en som vän bara för att få många på sin vänlista, "kolla jag har 851 vänner, fyfan vad älskad jag ääär".
Själv hade jag kanske 20nånting, jag föredrar nämligen att bara lista riktiga vänner, såna jag umgås och pratar med. Såna som inte ens säger hej i korridoren platsar tyvärr inte på listan bara för att jag-vet-vem-det-är. Inte heller kusinen som inte bjöd mig med syskon på sitt 100+personers superbröllop platsar.

Ojojoj vad många pikar jag fått i skolan för att jag säger nej till friendrequests och tillochmed tagit bort sk vänner!

Droppen var när jag skulle skicka privat meddelande (en av de få gånger jag använde FB) och skickade till fel person med samma förnamn, för att Jag (lite trög kanske man kan tycka, men skitsamma) inte fattade att namnet som var markerat i listan inte var det som var markerat och vice versa. Det var ingen direkt känslig info däri, men det gav mig obehagsvibbar.

Såååååå, hej då FB!!

Zakath
2009-06-17, 00:08
Själv tycker jag att facebook är bra just för ytliga kontakter som jag kanske inte känner så bra, men kanske kommer lära känna bättre i framtiden. Det är väldigt smidigt och enkelt. Hade aldrig kunnat hålla kontakten med så här många om det inte vore för facebook. :)

Robert Svensson
2009-06-17, 00:32
Jag får massa email om att folk har lagt till sig på min kompislista. Men jag har aldrig varit inne. :D

Sess
2009-06-17, 09:21
Självklart!!!!
Måste ju ha något att fördriva tiden på jobbet med.

Ostknäcket
2009-06-17, 09:23
Ja, tydligen.;)

jakke
2009-06-17, 09:26
Självklart!!!!
Måste ju ha något att fördriva tiden på jobbet med.

hmm. vet många som skulle få kicken för ett sådant uttalande.

mattilainen
2009-06-17, 09:29
Ja. Stör mig på quiz och andra saker som folk hela tiden skickar. Stängt av det mesta nu men men..

Sess
2009-06-17, 09:31
hmm. vet många som skulle få kicken för ett sådant uttalande.

Möjligen. Tur att det inte ens är i närheten av en risk för mig då.

Eldhroka
2009-06-17, 09:31
funkar facebook för er nu? För mig funkar det inte :(

Torwald
2009-06-17, 09:35

Japp, har fungerat hela morgonen.

Ostknäcket
2009-06-17, 09:36

Ja, det funkar för mig.

Sess
2009-06-17, 09:37

Alldeles utmärkt.

mikaelj
2009-06-17, 09:37
Ganska inaktivt, förstås, men fungerande!

KlopFer
2009-06-17, 09:46
yes :)

Eldhroka
2009-06-17, 09:59
Fan :(

Griffin
2009-06-17, 10:17
klart man har detta skit annars blir man ju en outsider ;D haha

Donner
2009-06-17, 10:34
Visst har man det, men det ända jag använder det till är att skriva på väggar. Vilket känns ganska meningslöst.

Slartibartfast
2010-01-03, 00:30
Kan man inte längre bli vän med nån utan att det dyker upp på ens wall och i newsfeeden?? Kasst som fan juh.

Dessutom är det grymt störande att det loggas på ens wall varje gång man kommenterar eller gillar nåns status. Varför kan man inte ta bort den funktionen??

jocke12
2010-01-03, 00:33
Vet inte om man helt kan ta bort det, men du kan dölja alla händelser - en i taget.

Slartibartfast
2010-01-03, 00:35
Vet inte om man helt kan ta bort det, men du kan dölja alla händelser - en i taget.

Jo, det går ju. Men när man plockar bort den från ens wall, kommer den då också att plockas bort från newsfeeden?

jocke12
2010-01-03, 00:38
Jo, det går ju. Men när man plockar bort den från ens wall, kommer den då också att plockas bort från newsfeeden?

Javisst.

tobbo
2010-01-03, 00:38
Om du går in i sekretssinställningar eller vad det heter kan du anpassa allt.

lrr det kanske inte var där, de ändra ju det där ganska nyligen, men nånstans kan man ändra det iaf

maximuscle
2010-01-03, 00:40
kan jag dölja bilder som jag e taggade på men som jag inte lagt upp själv...alltså jag vill kunna se dom sjlv men ej låta alla andra se dom...

Slartibartfast
2010-01-03, 00:50
Om du går in i sekretssinställningar eller vad det heter kan du anpassa allt.

lrr det kanske inte var där, de ändra ju det där ganska nyligen, men nånstans kan man ändra det iaf

Nä, det går inte längre.

Slartibartfast
2010-01-03, 00:51
kan jag dölja bilder som jag e taggade på men som jag inte lagt upp själv...alltså jag vill kunna se dom sjlv men ej låta alla andra se dom...

Jep. Privacy settings>Profile information>Photos and videos tagged of me>ställ in på "only me".

The_RobRoy
2010-01-03, 00:59

Hur gör du då da, tar kontakt med bekantas bekanta, eller pokar helt okända som verkar heta? :)

Självfallet har man facebook! Asbra raggningsplats ala Slarti-style :) Jobbigt om man inte tar bort sina ex dock... ;)

btw the Sparris is back on Kollo - mkt tunnare men hårdare (och snyggare)

Ey lägg till mig på facebook, minns inte vad du heter i efternamn! :)

svedberg1
2010-01-03, 01:04
Jajamän, det har jag

Slartibartfast
2010-01-03, 01:05
Hur gör du då da, tar kontakt med bekantas bekanta, eller pokar helt okända som verkar heta? :)

Jag behöver inte göra så mycket, det sköter sig själv :cool:

Men visst kan man skicka iväg ett meddelande ifall man råkar hitta nån kul när man yrar omkring. Kanske händer nån gång i kvartalet.

The_RobRoy
2010-01-03, 01:11

Men visst kan man skicka iväg ett meddelande ifall man råkar hitta nån kul när man yrar omkring. Kanske händer nån gång i kvartalet.

Din jävel.. ..det är inte rättvist.

Slartibartfast
2010-01-03, 01:19
Din jävel.. ..det är inte rättvist.

:D Nu låter det som om jag skulle vara värsta FB-ludret, men det stämmer ju inte :angel:

Lellan
2010-01-03, 01:33

Haha, var en som la till mig, han såg bekant ut på något sätt, såg att han kände Nina. "Ah, en koloit" tänkte jag.. Sen frågade jag "koloit?" men det var han inte.. eftersom han som sagt såg bekant ut ville jag inte göra bort mig, utan funderade hur sjutton vi kände varandra? Pratglad sak också, och jobbdatorn är seg så en dag tokroidade jag. I stil med "alltså, raggar du på mig eller vad är det fråga om? Man raggar INTE på fb.. man har kontakt med folk man känner och du ska alltid prata med mig men jag KÄNNER ju dig inte.. eller..?!?". Jag vet, riktigt otrevligt av mig, brukar inte vara så otrevlig. Han sa att han gärna lärde känna nytt folk, och jag kontrade med att så gör man INTE INTE INTE på facebook. Bara folk man åtminstone babblat med, man kan ju inte bara liksom.. babbla med random?? *screwy*

Hade visst fel.. :em: (Jag bad om ursäkt sen, men förklarade att jag inte var så babblig av mig... dvs.. jag ljög.. :em:).

rQx
2010-01-03, 04:03
Haha, var en som la till mig, han såg bekant ut på något sätt, såg att han kände Nina. "Ah, en koloit" tänkte jag.. Sen frågade jag "koloit?" men det var han inte.. eftersom han som sagt såg bekant ut ville jag inte göra bort mig, utan funderade hur sjutton vi kände varandra? Pratglad sak också, och jobbdatorn är seg så en dag tokroidade jag. I stil med "alltså, raggar du på mig eller vad är det fråga om? Man raggar INTE på fb.. man har kontakt med folk man känner och du ska alltid prata med mig men jag KÄNNER ju dig inte.. eller..?!?". Jag vet, riktigt otrevligt av mig, brukar inte vara så otrevlig. Han sa att han gärna lärde känna nytt folk, och jag kontrade med att så gör man INTE INTE INTE på facebook. Bara folk man åtminstone babblat med, man kan ju inte bara liksom.. babbla med random?? *screwy*

Hade visst fel.. :em: (Jag bad om ursäkt sen, men förklarade att jag inte var så babblig av mig... dvs.. jag ljög.. :em:).

Man får inte börja prata med ngn på fb alltså? :P

miss_incorrigible
2010-01-03, 11:11
Jag blev beroende av det förbaskade daily horoskopet så nu kör jag en detox.

TehSaxo
2010-01-03, 11:21
Ofc. =p

Lellan
2010-01-03, 11:24
Man får inte börja prata med ngn på fb alltså? :P

Haha, nä - och jag har ingen aning om varför jag fått den uppfattningen el varför jag roidar om ngn gör det. Var verkligen ett äkta roid också, dessutom är jag numera reggad på datingsida vilket gör det hela ännu mer ologiskt. :D

Men liksom, jag vill inte ha flörtar och tjafs i mitt normala babbel, var sak på sin plats? *rolleyes*

PiNG.
2010-01-03, 11:49
Nä, har aldrig skapat konto, och kommer aldrig göra det. Jag är en av de få i min omkrets som inte har "fejjan", och jag är fan glad för det.

VÅGA VÄGRA FEJJAN ! ! !

MSN is teh shiet :)

MrPowa
2010-01-03, 12:03
Men en anledning till att ha fb är ju mest för att kolla in bilder ifrån olika tillställningar osv.

egge
2010-01-03, 12:33
Haha, nä - och jag har ingen aning om varför jag fått den uppfattningen el varför jag roidar om ngn gör det. Var verkligen ett äkta roid också, dessutom är jag numera reggad på datingsida vilket gör det hela ännu mer ologiskt. :D

Men liksom, jag vill inte ha flörtar och tjafs i mitt normala babbel, var sak på sin plats? *rolleyes*

How you doin'?:naughty:

Nelson81
2010-01-03, 12:35
nix, bara idioter som har det.

The_RobRoy
2010-01-03, 12:41
dessutom är jag numera reggad på datingsida vilket gör det hela ännu mer ologiskt. :D

Vilken sida? :naughty:

Anton Fräs
2010-01-03, 12:50
Gått med i Kollo gruppen nu :D

Kaew
2010-01-03, 12:53

Sitter man och leker med sin mongobrorsa hela dagen så är det väl ingen ide kanske. :)

Lellan
2010-01-03, 12:59
How you doin'?:naughty:

:D

Thanxs! Jag sa iofs "aldrig" själv, men faktiskt - tex när man ska träna och vill ha sällskap, el hålla koll på vem som fött vilkens unge osv så är det praktiskt.

Vilken sida? :naughty:

www.desperatasmåbarnsmorsor.se (www.kolozzeum.com/forum) såklart? :confused: NÄ! Hemlig. :cool:

Lellan
2010-01-03, 13:00
Idag övervägde jag att bli medlem... men "nyktrade" till.. Vart går gränsen mellan principfast å förlegat på tok för envis?

Jag vettifan om jag vill ha kontakt med min historia och fan å hans moster. Säger väl iofs mer om mig än om fan och hans moster, typ att man (jag) kanske behöver slappna av. Å sluta hata fejan. Eller.. inte. Svårt.

Får känslan av en dålig fest där fan, och hans moster, hälsar artigt och fan kollar in hur jag ska se ut när jag blir gammal (som mostern?) och mostern tittar på fan å tänker (jaha, så det är sånt snusk hon frotterar sig med). Inte skita där man äter typ, el om det var tvärt om.

*folk babblar om att man ska gå med*

skit i maten.. ;) El.. typ mer som att man tappar en smarrig glass i skiten.

Kontenta: don´t.

Hehe, av obstinat jag var då.. :em::D

Bailah
2010-01-03, 14:18
Skitstörigt att dom tagit bort att det syns på newsfeed och ens egen wall, om man kommenterar på andra folks bilder, status osv osv.. Så nu e det bara å tugga å ta bort dom one by one :|

Jarod
2010-01-03, 14:25
Kan man inte längre bli vän med nån utan att det dyker upp på ens wall och i newsfeeden?? Kasst som fan juh.

Dessutom är det grymt störande att det loggas på ens wall varje gång man kommenterar eller gillar nåns status. Varför kan man inte ta bort den funktionen??

Vet inte om du redan fått svar men du kan ju ändra inställningarna så att det BARA synd på din wall/logg som DU ser den. När någon annan tittar syns det inte.
Sen är det så irriterande att du valt att bara du kan posta i din logg, Slarti. Liksom jag får ju leta upp andra att posta obscena filmklipp och brudar hos. Annoying. :D

Jarod - Facebook-n00b

Slartibartfast
2010-01-03, 14:42
Vet inte om du redan fått svar men du kan ju ändra inställningarna så att det BARA synd på din wall/logg som DU ser den. När någon annan tittar syns det inte.
Sen är det så irriterande att du valt att bara du kan posta i din logg, Slarti. Liksom jag får ju leta upp andra att posta obscena filmklipp och brudar hos. Annoying. :D

Jarod - Facebook-n00b

Aha, går det att göra så? Måste undersöka.

Vafan, kan man inte posta grejer på min wall?? Jag har iaf ställt in så att det bara är jag som kan se det, men det borde gå att posta. Måste undersöka.

Jarod
2010-01-03, 14:48
Vafan, kan man inte posta grejer på min wall?? Jag har iaf ställt in så att det bara är jag som kan se det, men det borde gå att posta. Måste undersöka.

Nej det går inte att posta något på din wall. Med tanke på att du är snyggast denna sidan ekvatorn och ingen skriver något till dig på Fb är väl en solklar giveaway att något är fel. :D

Slartibartfast
2010-01-03, 15:02
Nej det går inte att posta något på din wall. Med tanke på att du är snyggast denna sidan ekvatorn och ingen skriver något till dig på Fb är väl en solklar giveaway att något är fel. :D

Åfan. Nå, jag tror inte jag skulle vinna så mycket på att folk skriver på min wall ändå. Förutom obcentiteter från dig såklart. Jag kan kanske sätta dig som undantag :) Ska utforska.

G_lund
2010-01-03, 15:34
Gick med i kolos facebook-grupp nu =)

Jarod
2010-01-03, 15:40

:thumbup:

Fler joina Kolos FB-grupp!!

http://www.facebook.com/#/group.php?gid=18213803152

Exdiaq
2010-01-03, 15:46
Ja och älskar skiten!

Fettecke
2010-01-03, 15:51

plussetta på det... =)

Exdiaq
2010-01-03, 15:55

Och varför tror du att alla som inte känner dig, raggar bara för att de lägger till dig på FB? Jag kan och har lagt till folk jag inte känner utan intentionen att ragga. Prövade med Nina men det blev en light-version av din roid..

Nielsen
2010-01-03, 16:15
Jopp, det har jag. Det började med att jag skapade en profil för att hålla kontakt med mina amerikanska släktingar. Men nu använder jag det till allt möjligt. Gör man upp planer (som tex nu senast med nyår) så funkar deras mailsystem jättebra. Vi har en grupp får våran klass, även det väldigt smidigt med tanke på att man snabbt kan få ut mass info.

Wille005
2010-01-03, 16:52

Done. *flex*

Lellan
2010-01-03, 17:09
Och varför tror du att alla som inte känner dig, raggar bara för att de lägger till dig på FB? Jag kan och har lagt till folk jag inte känner utan intentionen att ragga. Prövade med Nina men det blev en light-version av din roid..

Jag säger inte att alla som inte känner mig raggar bara för att de lägger till mig på fb? :confused:

Men man märker om någon är flörtig, han hälsade alltid via chatfunktionen med ett "hej sötnos/goding/snygging/sötis" direkt jag loggade in och så hälsar iaf inte jag på folk jag inte känner.. Plus att personen ville bjuda på middag, vilket iofs är trevligt, äta är gott. Det var ju inte det att man blev tillagd - utan att varenda jäkla gång jag loggade in så skulle personen prata hälsa så och fråga vad man gjorde, och med dator som bara hänger sig, vilket jag påpekade varje gång, så började jag tröttna. (Vilket jag faktiskt skrev när jag berättade om roiden ;)).

Har faktiskt inte näsan så högt i vädret, tror inte Nina har det heller, men som sagt - jag hade verkligen totaluppfattningen att fb är ett sätt att hålla kontakt med befintliga som man iaf känner till på något sätt. Har koloiter på min fb jag inte träffat irl, men lite beroende på så får de se olika mkt.. (snällt va? :D).

Men, tydligen - så har ju andra en annan uppfattning om vad man kan ha fb till, säger ju inte att det är fel att lägga till folk man inte sagt flaska till - bara att jag var så inkörd på att det inte var ett sånt forum. Reeegler ska följas... :whipped: ;)

Bailah
2010-01-03, 17:11

Done and Done !

Mourten
2010-01-03, 17:28

Yes sir, im in.

Exdiaq
2010-01-03, 17:45
Jag säger inte att alla som inte känner mig raggar bara för att de lägger till mig på fb? :confused:

Men man märker om någon är flörtig, han hälsade alltid via chatfunktionen med ett "hej sötnos/goding/snygging/sötis" direkt jag loggade in och så hälsar iaf inte jag på folk jag inte känner.. Plus att personen ville bjuda på middag, vilket iofs är trevligt, äta är gott. Det var ju inte det att man blev tillagd - utan att varenda jäkla gång jag loggade in så skulle personen prata hälsa så och fråga vad man gjorde, och med dator som bara hänger sig, vilket jag påpekade varje gång, så började jag tröttna. (Vilket jag faktiskt skrev när jag berättade om roiden ;)).

Har faktiskt inte näsan så högt i vädret, tror inte Nina har det heller, men som sagt - jag hade verkligen totaluppfattningen att fb är ett sätt att hålla kontakt med befintliga som man iaf känner till på något sätt. Har koloiter på min fb jag inte träffat irl, men lite beroende på så får de se olika mkt.. (snällt va? :D).

Men, tydligen - så har ju andra en annan uppfattning om vad man kan ha fb till, säger ju inte att det är fel att lägga till folk man inte sagt flaska till - bara att jag var så inkörd på att det inte var ett sånt forum. Reeegler ska följas... ;)

OK, när du säger allt detta förändras ju allt och roiden är mer än befogad :thumbup:

Lellan
2010-01-03, 17:48
OK, när du säger allt detta förändras ju allt och roiden är mer än befogad :thumbup:

Fast jag bad om ursäkt sen, vafan, vara en hater för att någon vill uppskatta en är ju lite b, men samtidigt så var det lite för mkt för min smak. Nu hälsar han som folk, och typ var 3e gång. Senast var det "Gott Nytt & God fortsättning", sånt tål även jag.. ;)

Larsson
2010-01-03, 17:51
Jodå jag har facebook. Har gått med i kolos grupp också.

Exdiaq
2010-01-03, 17:56
Fast jag bad om ursäkt sen, vafan, vara en hater för att någon vill uppskatta en är ju lite b, men samtidigt så var det lite för mkt för min smak. Nu hälsar han som folk, och typ var 3e gång. Senast var det "Gott Nytt & God fortsättning", sånt tål även jag.. ;)

Ja det blir vi snart varse om!

von huff
2010-01-03, 18:02
Nej, jag har inte för jag gillar inte friendrequestsystemet alls.Tycker att fb är fullt av onödigt skit helt enkelt:)

Bear Grylls
2010-01-03, 18:04
Verkar finnas många som är hatiska mot facebook bara för att. Jag tycker det är assmidigt. Man kan hålla sig uppdaterad om vad kompisar gör, planera in fester och tycker även att det är lättare att ta kontakt med folk som man kanske bara är bekant med.

Kan dock hålla med om att många har tagit det lite för seriöst och addar folk som vänner kors och tvärs bara för att de någon gång råkat vara i samma rum. Sen så är det ju dessa aplikationer och spel som en del verkar vara ganska besatta av men de får väl göra som de vill.

von huff
2010-01-03, 18:07
Jag tycker inte om att vara tvungen att skicka friendrequest till alla för att kunna kolla deras bilder och skriva till dem.jag vill kunna skriva öppet till vem jag vill utan en massa onödiga kompisgrejjer.Det är väl så det funkar?

Bear Grylls
2010-01-03, 18:10
Nae, man måste bli "vän" med dem för att kunna skriva på deras facebooksida. Dock så kan man skicka privata meddelanden utan att skicka iväg väninbjudan. För att kolla bilder måste du dock göra det. Eller de ändrade om pravcy settings för ett tag sen och i princip alla har inte orkat läsa igenom det och ändrat tillbaka så på en del kan man kolla igenom allt utan att bli vän med dem.

Exdiaq
2010-01-03, 18:11
Jag tycker inte om att vara tvungen att skicka friendrequest till alla för att kunna kolla deras bilder och skriva till dem.jag vill kunna skriva öppet till vem jag vill utan en massa onödiga kompisgrejjer.Det är väl så det funkar?

I detta fallet är det faktiskt "hate the player, not the game" eftersom det beror på vilka sekretessinställningar användaren har.

FeTTe
2010-01-03, 18:42
Tog just bort mitt konto. Facebook är numera en sida för folk som saknar både intresse och händelser i sina egna liv, samt självdistans. Jag förstår inte varför människor känner att hela världen måste veta om dom ska rosta mackor, åka till stan ellre duscha. Fortsätter allt åt detta hållet så kommer man snart att ha sex genom att ta på sig 2 par konstiga glasögon (precis som i den filmen där Sylvester Stalone är med i), and i dont like that!

Exdiaq
2010-01-03, 18:43
Tog just bort mitt konto. Facebook är numera en sida för folk som saknar både intresse och händelser i sina egna liv, samt självdistans. Jag förstår inte varför människor känner att hela världen måste veta om dom ska rosta mackor, åka till stan ellre duscha. Fortsätter allt åt detta hållet så kommer man snart att ha sex genom att ta på sig 2 par konstiga glasögon (precis som i den filmen där Sylvester Stalone är med i), and i dont like that!

Vilken rebell! Hur känns det?

ceejay
2010-01-03, 18:43
facebook e nice ibland

FeTTe
2010-01-03, 18:54
Som om att jag sitter på ett moln högt upp i skyn, och tittar ner på er patetiska livsformer som ännu inte nått detta stadiet. :)

Vilken rebell! Hur känns det?

Ajin
2010-01-03, 18:55
Facebook är otroligt bra om man som jag måste hålla kontakten med vänner och familj, framförallt om man bor långt bort.

FeTTe
2010-01-03, 18:57
Varför använder man hellre facebook än att ringa/sms'a människorna istället?

Facebook är otroligt bra om man som jag måste hålla kontakten med vänner och familj, framförallt om man bor långt bort.

Mourten
2010-01-03, 18:58

Alla jobbar inte i Sverige min gode herre, de är mkt billigare att använda FB lr Skype när man pratar med sin tjej om man tex lossar bilar i NY.

G_lund
2010-01-03, 18:58

varför skriver man över det man "citerat"?

skaparn
2010-01-03, 18:59
Facebook är underhållande. Eller snarare, många av mina vänner är underhållande, därför blir Facebook det.

Exdiaq
2010-01-03, 19:01

1. Man behöver inte ta hänsyn till tidszoner
2. Man behöver inte hoppas på att personen är tillgänglig och kanske behöva återkomma hela tiden
3. Man har allt man behöver på ett ställe
4. Det är mycket billigare än att ringa/sms

FeTTe
2010-01-03, 19:07
1. Man behöver inte ta hänsyn till tidszoner
2. Man behöver inte hoppas på att personen är tillgänglig och kanske behöva återkomma hela tiden
3. Man har allt man behöver på ett ställe
4. Det är mycket billigare än att ringa/sms

Det med tidszoner har jag faktiskt aldrig tänkt på, antar att jag inte har 100 vänner runtom i världen som jag pratar med så ofta att jag inte kan ta mig tid att ringa dom. Jag kan dock kanske acceptera dom andra anledningarna, någon gång.

Exdiaq
2010-01-03, 19:17
Det med tidszoner har jag faktiskt aldrig tänkt på, antar att jag inte har 100 vänner runtom i världen som jag pratar med så ofta att jag inte kan ta mig tid att ringa dom. Jag kan dock kanske acceptera dom andra anledningarna, någon gång.

Så du trodde att alla miljoner som använder FB är likadana och du visste exakt varför de använder FB? Just av den här anledningen att generaliseringar är för jävla idiotiska. Alla är inte som dig så döm inte andra utifrån hur du själv är.

Slartibartfast
2010-01-03, 19:28

Jag har helt klart blivit lite mindre social sen jag började FB:a. Tar bort tid från läsande och tecknande också, vilket inte är helt lyckat iofs. Ofta kan jag sitta en hel kväll efter jobbet, pimpla kaffe, kolla tv-serier å trycka F5 på FB. *screwy*

Viktor_Balck
2010-01-03, 20:17
Som om att jag sitter på ett moln högt upp i skyn, och tittar ner på er patetiska livsformer som ännu inte nått detta stadiet. :)

Fan, nu måste jag också säga upp mitt konto när du lämnat in, inget roligt längre :(

Rahf
2010-01-03, 21:31

- Det är jävligt dyrt att ringa från Los Angeles.

- Det är en stor tidsskillnad om man bor på västkusten.

- Det är ohyggligt lätt att lämna ett meddelande någonstans där man vet att personen definitivt kommer kolla uppdateringar. Vissa är rätt dåliga på att kolla mobilen, men folk verkar vara väldigt duktiga på att logga in på FB.

- Har man vänner över hela världen så är det ett grymt sätt att hålla kontakten.

Samtidigt kan jag förstå dem som inte vill bry sig heller. Jag tycker däremot att Facebook är ett skitbra verktyg för networking. Att inte ha ett konto är att begränsa sig, tycker jag då.

Wille005
2010-01-03, 21:40
Facebook + Skype + Msn = Vem behöver gå ut?

Allan
2010-01-03, 21:41

De ringer ju inte i varje fall. På Fejjan kollar jag när jag har tid. Samtal måste man ta, och numer anses man ju som hjärndöd om man inte svarar omgående på sms

Kwon
2010-01-03, 21:41
Facebook + Skype + Msn = Vem behöver gå ut?

Glöm ej Chatroulette!
Klicka Next tills du hittar din preferens :D

www.chatroulette.com

Wille005
2010-01-03, 21:45
Glöm ej Chatroulette!
Klicka Next tills du hittar din preferens :D

www.chatroulette.com
Nej men för i helskotta Bodil... jag är faktiskt fortfarande hetero. :furious:

Kwon
2010-01-03, 21:54
Nej men för i helskotta Bodil... jag är faktiskt fortfarande hetero. :furious:

FFS klicka Next tills du hittar en brud Wille! :D

Eller som Joe Lauzon (han fightades i UFC igår natt) "I'm gonna find some girls on there though.. or hit refresh and fail"
http://img193.imageshack.us/img193/613/80842538.png

Exhale_
2010-01-04, 00:24

Haha bra sagt :D

miss_incorrigible
2010-01-04, 06:46
Oops! Vissa av er känner jag igen mer än en gång. :)

Ajin
2010-01-04, 06:56

- Det är ohyggligt lätt att lämna ett meddelande någonstans där man vet att personen definitivt kommer kolla uppdateringar. Vissa är rätt dåliga på att kolla mobilen, men folk verkar vara väldigt duktiga på att logga in på FB.

- Har man vänner över hela världen så är det ett grymt sätt att hålla kontakten.

Samtidigt kan jag förstå dem som inte vill bry sig heller. Jag tycker däremot att Facebook är ett skitbra verktyg för networking. Att inte ha ett konto är att begränsa sig, tycker jag då.

+1.

Inte alla bor&pluggar/jobbar i Sverige.

Nina L
2010-01-04, 08:11
Jag har inaktiverat mitt konto hux-flux för en tvåveckors period pga ett spontanvad med en kompis. Och shit vad det känns. *cry* *gah!*

Jag har en bekantkompis (mittemellan alltså) som är höggravid och jag missar både hennes egna och pappans uppdateringar om förlossningen. Min kära morbror som jag nog aldrig pratat i telefon med saknar jag också ihjäl mig efter. Och hon den där som flyttade uppåt landet innan vi hann bli nära vänner. Och hon den där som flyttade uppåt landet trots att vi är nära vänner... Och han den där som har det jobbigt just nu som jag inte ens har numret till, men ändå bryr mig om... Det är verkligen asdrygt, speciellt det att ingen vet varför jag försvann utan vissa tror ju att jag tog bort dem.

Men jag tror att det är nyttigt, för nu måste jag ringa/smsa/träffa istället. Jag känner mig verkligen hungrig efter kontakt på ett sätt som jag inte är van vid. Jag blev facehooked. (Inte konstigt, jag blir ju beroende av allt...)

Svaret är alltså: Nej, jag har inte Facebook. ;)

Nina L
2010-01-04, 08:30

Men man märker om någon är flörtig, han hälsade alltid via chatfunktionen med ett "hej sötnos/goding/snygging/sötis" direkt jag loggade in och så hälsar iaf inte jag på folk jag inte känner.. Plus att personen ville bjuda på middag, vilket iofs är trevligt, äta är gott. Det var ju inte det att man blev tillagd - utan att varenda jäkla gång jag loggade in så skulle personen prata hälsa så och fråga vad man gjorde, och med dator som bara hänger sig, vilket jag påpekade varje gång, så började jag tröttna.
Men shit! Han höll på precis likadant med mig. Jag tog också bort honom. Sjukt jobbig.

Scratch89
2010-01-04, 09:32
LOL Nina! Ska DU av alla människor försöka hålla dig undan Facebook? Det är lika troligt som att Allan inte uppdaterar tre gånger om dagen och bara har äldre damer som kommenterar.

Nelson81
2010-01-04, 11:06
Sitter man och leker med sin mongobrorsa hela dagen så är det väl ingen ide kanske. :)

eeh förstår inte?

har föresten själv fb var ett skämt.

Lellan
2010-01-04, 11:20
Men shit! Han höll på precis likadant med mig. Jag tog också bort honom. Sjukt jobbig.

Ah! Han är alltså en form av virus? *jorgen* (ok den var elak)

Jag tog aldrig bort honom, jag bara roidade.. jag är en sån mees..

Fick förresten ett mail "varför blockerar du mig inte..?" häromdagen av en person. Innan dess hade jag inte riktigt fattat poängen med blockering, men den va ju grejt! :thumbup:

Hemi
2010-01-04, 11:26
I början tänkte jag som Rahf men det finns möjligheter att ringa i stort sätt gratis internationellt i alla fall. Det var kul att hitta alla vänner överallt men då de viktigaste vännerna addades på e-mail funkar chatten och meddelandena bättre på gmail mm. Ansiktsbok var kul i ett år, sen lade jag ned. Gillade aldrig deras egenhemsnickrade snirklar om copyright heller. Det blev lite lättare att leva i nuet och häret efter det.

Tyckte mig märka att folk från U-länder som aldrig reser såg det som en fantastisk möjlighet att nå ut i vida världen dock.

RagnarÖhman
2010-01-04, 11:45
Jag har men jag vet inte varför.

Griffin
2010-01-04, 12:19
D, och numer anses man ju som hjärndöd om man inte svarar omgående på sms

hahaha *gah!*

Laajo
2010-01-04, 13:13

Eller som Joe Lauzon (han fightades i UFC igår natt) "I'm gonna find some girls on there though.. or hit refresh and fail"
http://img193.imageshack.us/img193/613/80842538.png

Haha, han har jag också velat snacka med. Han ser hyffsat hård ut, undra om han fick något ragg :whipped:

Bear Grylls
2010-01-04, 14:20

mhm, kan också förstå de som inte vill använda sig av det men när jag åkte till USA var det några som övertalade mig. Var jävligt skeptsik till skiten först men det var ett ganska bra sätt att hålla kontakten med vänner och bekanta där hemma och nu är det ett bra sätt att hålla kontakt med vänner och bekanta både i USA och Svergie :D

Snafu
2010-01-04, 14:51
Jag ser facebook som en anledning till att köpa saker, och rättfärdiga inköp. Man ändrar sin statusupdate till "skall jag köpa X för 500 pund" och genast får man positiva kommentarer och då blir det ju ett köp, såklart.

Den andra anledningen är att hålla kontakt med familj i Sverige.

Den tredje anledningen är att man aldrig vet om man kanske får en snuskig invit. Man kan alltid hoppas.

Nina L
2010-01-04, 15:21
LOL Nina! Ska DU av alla människor försöka hålla dig undan Facebook? Det är lika troligt som att Allan inte uppdaterar tre gånger om dagen och bara har äldre damer som kommenterar.Det är lite emot naturens lagar, känner jag själv. Imorgon skall jag gå på vatten.

har föresten själv fbSaknar du mig?

Jag tog aldrig bort honom, jag bara roidade.. jag är en sån mees.. Haha. Själv är jag en annan typ av mes. Jag roidade inte utan tog bara bort honom.

Wille005
2010-01-04, 15:27

Den är lite kul, men slår inte min favorit(från ett annat forum):

http://media.riemurasia.net/albumit/m10225/normal_678111519.jpg

Kwon
2010-01-04, 16:27
Den är lite kul, men slår inte min favorit(från ett annat forum):

Hahahaha OMG, eller när Diego Sanchez dök upp i Rouletten
http://i43.photobucket.com/albums/e352/tsuifuku/Diego.jpg

David Brent
2010-01-04, 16:52
Jag har det, men är väldigt passiv. Jag kollar aldrig upp om gamla vänner har det eller lägger till någon öht, men om folk vill bli vän med mig brukar jag acceptera. Förstår inte vitsen med att t.ex gamla klasskamrater lägger till en och sen inte skriver eller nånting, känns som det blivit en tävling i vem som har mest "vänner".

Exdiaq
2010-01-05, 13:53
Var tidigare vän med en tjej på Facebook (ja, känner henne IRL, men träffar inte alls ofta) som nu har tagit bort alla killar ur hennes vännerlista. Kvar är ca 200 tjejvänner, whats up with that?! Har hon blivit lebb, nunna eller fått något fnatt?

mks
2010-01-05, 13:56
Var tidigare vän med en tjej på Facebook (ja, känner henne IRL, men träffar inte alls ofta) som nu har tagit bort alla killar ur hennes vännerlista. Kvar är ca 200 tjejvänner, whats up with that?! Har hon blivit lebb, nunna eller fått något fnatt?

Hon har en svartsjuk pojkvän.

Exdiaq
2010-01-05, 14:05
Hon har en svartsjuk pojkvän.

Det sjuka är att det kanske kan stämma för när jag kollade noggrannare på hennes vännerlista fanns där 1 kille.

Nina L
2010-01-05, 14:50
Hon har en svartsjuk pojkvän.Absolut - det där var en "no brainer".

Celia
2010-01-05, 16:26
Facebook *cupid* yäs

Grazzafukkinrazzi
2010-01-05, 16:38
testade chatroulette idag, kommer aldrig göra det igen. Hahaha, mindre mysigt var det! Printade för ett framtida gott skratt, haha

Kwon
2010-01-05, 16:47
testade chatroulette idag, kommer aldrig göra det igen. Hahaha, mindre mysigt var det! Printade för ett framtida gott skratt, haha

DU hade otur bara!

Försök igen tills du hittar roligare folk! :D

Frantic
2010-01-05, 20:26
Varför har folk börjat skriva färger i sina statusuppdateringar? Jag gillar det inte.

Celia
2010-01-05, 21:17
Varför har folk börjat skriva färger i sina statusuppdateringar? Jag gillar det inte.

Med risk för att resten av kvinnorna ska strypa mig:

Statuskedjan:

""...vidarebefodrat mail!

Jag fick just denna - lite tramsig, men lite bra med lite skoj i dessa tider :)
Bara för flickor/kvinnor! låt oss ha lite kul och leka en liten lek. Skriv färgen på din BH i din status och skicka denna till alla flickor i din profil... INGA MÄN!!!
Det ska bli skoj att se dem undra varför det står en färg i din status!
Håll denna lek levande! :)

Byter vi BH färg under dagen ska ni skirva det!! Hihihi! ""

ceejay
2010-01-05, 21:39
Existenz.se Okej, grabbar, detta betyder KRIG! Eftersom tjejer tydligen ska skriva färg på sina underkläder inför alla så bestämmer även Roger att alla killar ska, bör och måste delta! Låt oss förstöra för alla tjejer och slå ett slag jämnställdheten! ALLA KILLAR SKA SKRIVA " FÄRG Existenz.se made me do it! :( " som personligt meddelande! :D GOGOGO!

Slartibartfast
2010-01-05, 21:56
Detdär med BH-färgen är nog det absolut löjligaste hittills. Stör mig oerhört på det. Speciellt när brudar börjar gilla och kommentera sådana statusuppdateringar.

Larsa_wee
2010-01-05, 22:02
detdär med bh-färgen är nog det absolut löjligaste hittills. Stör mig oerhört på det. Speciellt när brudar börjar gilla och kommentera sådana statusuppdateringar.

+1 !

mini
2010-01-05, 22:04
Jag lever på hoppet att majoriteten av mina vänner inte gör varken det ena eller andra. De som gör det blockeras.

Hihihi!

shadowfire
2010-01-05, 22:07
vaddå färger?
jag har nog för tråkiga vänner, eller så har de för tråkiga underkläder... inga färger här

Cilia
2010-01-05, 22:08
Jag fattade inte det där med BHn, vad var det roliga?

Jag har ganska bra kompisar. Någon enstaka använder det mer som Twitter annars är det helt ok.

jakke
2010-01-05, 22:10
vaddå färger?
jag har nog för tråkiga vänner, eller så har de för tråkiga underkläder... inga färger här

+1.

Jag kanske borde skriva en färg :P

mini
2010-01-05, 22:11
vaddå färger?

Jag tror att du har spännande vänner som verkar gå omkring utan underkläder alls.

Danneskjöld
2010-01-05, 22:15
Det tog ju inte överdrivet många minuter att lista ut vad det var frågan om. Sen kontrade jag med att ändra status till "Lila. Storlek 115AA".

Kwon
2010-01-15, 10:09
http://therumpus.net/2010/01/conversations-about-the-internet-5-anonymous-facebook-employee/?full=yes

Rumpus: You’ve previously mentioned a master password, which you no longer use.

Employee: I’m not sure when exactly it was deprecated, but we did have a master password at one point where you could type in any user’s user ID, and then the password. I’m not going to give you the exact password, but with upper and lower case, symbols, numbers, all of the above, it spelled out ‘Chuck Norris,’ more or less. It was pretty fantastic.

Rumpus: This was accessible by any Facebook employee?

Employee: Technically, yes. But it was pretty much limited to the original engineers, who were basically the only people who knew about it. It wasn’t as if random people in Human Resources were using this password to log into profiles. It was made and designed for engineering reasons. But it was there, and any employee could find it if they knew where to look.

I should also say that it was only available internally. If I were to log in from a high school or library, I couldn’t use it. You had to be in the Facebook office, using the Facebook ISP.

Rumpus: Do you think Facebook employees ever abused the privilege of having universal access?

Employee: I know it has happened in the past, because at least two people have been fired for it that I know of.

Rumpus: What did they do?

Employee: I know one of them went in and manipulated some other person’s data, changed their religious views or something like that. I don’t remember exactly what it was, but he got reported, got found out, got fired.

Rumpus: Have you ever done it outside of professional reasons?

Employee: I will say, when I first started working there, yes. I used it to view other people’s profiles which I didn’t have permission to visit. I never manipulated their data in any way; however, I did abuse the profile viewing permission at several initial points when I started at Facebook.

Rumpus: How about reading their messages?

Employee: Never individually like that. I would mostly just look at profiles.

Rumpus: Would you suppose that Facebook employees might read people’s messages?

Employee: See, the thing is — and I don’t know how much you know about it — it’s all stored in a database on the backend. Literally everything. Your messages are stored in a database, whether deleted or not. So we can just query the database, and easily look at it without every logging into your account. That’s what most people don’t understand.

Nelson81
2010-01-15, 10:15
undra om deras lösen var kingkamalionspringerrules

Cilia
2010-01-17, 00:01
Bara för att jag tycker det är så himla töntigt så skvallrar jag det nya som tydligen vi tjejer ska göra på facebook

Detta är hysteriskt kul! Sabba inte det roliga, skicka vidare... och BERÄTTA INTE FÖR NÅGON MAN!!
Skriv meningen du får i din status.

Välj den månad du är född:
Januari-------Jag sparkade
Februari------Jag älskade
Mars----------Jag karatehögg
April------------Jag slickade
Maj------------Jag hoppade på
Juni-----------Jag luktade på
Juli------------Jag dansade Macarena med
Augusti--------Jag lunchade med
September----Jag dansade med
Oktober-------Jag sjöng för
November-----Jag skrek åt
December-----Jag körde över

Välj det datum du är född:
1-------ett fågelbad
2-------ett monster
3-------en telefon
4-------en gaffel
5-------en snögubbe
6-------en gangster
7-------min mobiltelefon
8-------min hund
9-------min bästa kompis pojkvän
10-------min granne
11-------min naturkunskapslärare
12-------en banan
13-------en brandman
14-------ett uppstoppat djur
15-------en get
16-------en inlagd gurka
17-------din mamma
18-------en sked
19------- en smurf
20-------ett brännbollsträ
21-------en ninja
22-------Chuck Norris
23-------en nudel
24-------en ekorre
25-------en fotbollsspelare
26-------min syster
27-------min bror
28-------en iPod
29-------en surfare
30-------en hemlös kille
31-------ett lamadjur

Välj sista siffran i årtalet du är född:
1--------- i min bil
2 --------- på din bil
3 --------- i ett hål
4 --------- under din säng
5 --------- åkande en motorcykel
6 --------- glidande nedför en backe
7 --------- i en hiss
8---------- på middagsbordet
9 -------- i bankkön
0 -------- i ditt badrum

Välj färgen på tröjan du har på dig:
Vit---------för att jag är så cool
Svart---------för det är sånt jag gör.
Rosak-----------för att jag inte är galen.
Röd-----------för att röster sa åt mig att göra det.
Blå-----------för att jag är sexig och gör vad jag vill
Grön---------för att jag tror att jag är i behov av professionell hjälp.
Lila---------för att jag är FANTASTISK!
Grå----------för att Big Bird sa åt mig att göra det och han är min ledare.
Gul---------för att jag blev erbjuden en miljon för det.
Orange--------för att min familj tycker ändå att jag är korkad.
Brun---------för att JAG KAN.
Annan----------för att jag är en ninja!
Ingen----------för att jag saknar självkontroll!

Skriv nu den mening som bildas i din statusrad och skicka detta vidare till KVINNLIGA VÄNNER ENDAST!

Det blir spännande att se vad du får ;-)

Skit spännande och hysteriskt roligt. Jag kan knappt vänta innan alla har skrivit sina TOKIGA uppdateringar *fniss fniss*

JA, jag är en bitter kärring.

ceejay
2010-01-17, 00:02
inte sett någon som skrivit det där hittills iaf :)

Jarod
2010-01-17, 00:04
Flera av mina fjårtistjejkompisar som har det. Jag undrade oxå varför dom hade det så men brydde mig så lite att jag inte ens ville googla.

Cilia, vi gillar dig fastän du är en surkärring. *cupid*

Cilia
2010-01-17, 00:09
Cilia, vi gillar dig fastän du är en surkärring. *cupid*
*puss*
Trots att jag missade din middag. Helikoptern startade inte. Hamnade på en fest i Djursholm istället och lyckades svepa lakritsshots på tjota med värdinnan. Det bara snurrar i huvudet nu *L*

bear.flowertwig
2010-01-17, 01:01
Börjar fundera på om man ska ta och rensa lite bland "vännerna" när ungefär 1/3 av dem är satta i "hide" för att jag tröttnat på på olika sätt irriterande statusuppdateringar. Hur gör ni, tar ni bort vänner eller är det fortfarande nåt slags hets för att ha så många som möjligt? Är lite sugen på att tokrensa mig ner till 30-40 st bara för att se reaktionerna.

spoon
2010-01-17, 01:15
Börjar fundera på om man ska ta och rensa lite bland "vännerna" när ungefär 1/3 av dem är satta i "hide" för att jag tröttnat på på olika sätt irriterande statusuppdateringar. Hur gör ni, tar ni bort vänner eller är det fortfarande nåt slags hets för att ha så många som möjligt? Är lite sugen på att tokrensa mig ner till 30-40 st bara för att se reaktionerna.

Go for it! Själv har jag nekat alla gamla "klasskompisar" och dylikt. Samt att jag har raderat ut alla personer som uppdaterar dagens väder. "Idag var det snö" So what so fucking what sjunger jag då och raderar dom *gah!*

mini
2010-01-17, 08:30
Behöver man tala om att något är hysteriskt roligt är det sällan det.

skaparn
2010-01-17, 09:38
Behöver man tala om att något är hysteriskt roligt är det sällan det.

Förutom att ca 30% av allt jag tycker är hysteriskt roligt kräver en mindre roman av bakgrundsinformation så; korrekt.

Cilia
2010-01-17, 09:54
Rensa!
Det blir mer exklusivt att vara din vän sen.

spoonchest
2010-01-17, 10:02
inte sett någon som skrivit det där hittills iaf :)

Aah. Jag har sett en. nu ska jag spoila!!

tp_88
2010-01-17, 10:04
http://chi-wai.typepad.com/chi/images/2008/02/18/howies_facebook_tshirt_2.jpg
Nej.

spoonchest
2010-01-17, 10:16
Medans män pysslar med världsherravälde..

Med risk för att resten av kvinnorna ska strypa mig:

Statuskedjan:

!

Bara för flickor/kvinnor! låt oss ha lite kul och leka en liten lek. Skriv färgen på din BH i din status och skicka denna till alla flickor i din profil... INGA MÄN!!!
Det ska bli skoj att se dem undra varför det står en färg i din status!
Håll denna lek levande! :)

Byter vi BH färg under dagen ska ni skirva det!! Hihihi! ""

Bara för att jag tycker det är så himla töntigt så skvallrar jag det nya som tydligen vi tjejer ska göra på facebook

Detta är hysteriskt kul! Sabba inte det roliga, skicka vidare... och BERÄTTA INTE FÖR NÅGON MAN!!

Skit spännande och hysteriskt roligt. Jag kan knappt vänta innan alla har skrivit sina TOKIGA uppdateringar *fniss fniss*

...

Cilia
2010-01-17, 10:18
Medans män pysslar med världsherravälde..
Du menar dödar varandra? Vet inte vilket som är bäst av de två men måste man välja?

Uppenbarligen är det inte alla av oss som håller på med någon av dessa sysselsättningar

-squat-
2010-01-17, 12:53
Hur gör man så att folk som inte är ens vänner inte ska kunna se "sidor" (Är ett fan av)? Jag hittar inställningar för allt annat men inte just detta.

Madame
2010-01-17, 12:57
Hur gör man så att folk som inte är ens vänner inte ska kunna se "sidor" (Är ett fan av)? Jag hittar inställningar för allt annat men inte just detta.

Det går att sortera in sina vänner i olika grupper, då kan man sätta de som inte ska få se nåt i en egen grupp och sen spärra allt som inte de ska se.

snej
2010-01-17, 14:04

Välj den månad du är född:
Januari-------Jag sparkade
Februari------Jag älskade
Mars----------Jag karatehögg
April------------Jag slickade
Maj------------Jag hoppade på
Juni-----------Jag luktade på
Juli------------Jag dansade Macarena med
Augusti--------Jag lunchade med
September----Jag dansade med
Oktober-------Jag sjöng för
November-----Jag skrek åt
December-----Jag körde över

Välj det datum du är född:
1-------ett fågelbad
2-------ett monster
3-------en telefon
4-------en gaffel
5-------en snögubbe
6-------en gangster
7-------min mobiltelefon
8-------min hund
9-------min bästa kompis pojkvän
10-------min granne
11-------min naturkunskapslärare
12-------en banan
13-------en brandman
14-------ett uppstoppat djur
15-------en get
16-------en inlagd gurka
17-------din mamma
18-------en sked
19------- en smurf
20-------ett brännbollsträ
21-------en ninja
22-------Chuck Norris
23-------en nudel
24-------en ekorre
25-------en fotbollsspelare
26-------min syster
27-------min bror
28-------en iPod
29-------en surfare
30-------en hemlös kille
31-------ett lamadjur

Välj sista siffran i årtalet du är född:
1--------- i min bil
2 --------- på din bil
3 --------- i ett hål
4 --------- under din säng
5 --------- åkande en motorcykel
6 --------- glidande nedför en backe
7 --------- i en hiss
8---------- på middagsbordet
9 -------- i bankkön
0 -------- i ditt badrum

Välj färgen på tröjan du har på dig:
Vit---------för att jag är så cool
Svart---------för det är sånt jag gör.
Rosak-----------för att jag inte är galen.
Röd-----------för att röster sa åt mig att göra det.
Blå-----------för att jag är sexig och gör vad jag vill
Grön---------för att jag tror att jag är i behov av professionell hjälp.
Lila---------för att jag är FANTASTISK!
Grå----------för att Big Bird sa åt mig att göra det och han är min ledare.
Gul---------för att jag blev erbjuden en miljon för det.
Orange--------för att min familj tycker ändå att jag är korkad.
Brun---------för att JAG KAN.
Annan----------för att jag är en ninja!
Ingen----------för att jag saknar självkontroll!

Skriv nu den mening som bildas i din statusrad och skicka detta vidare till KVINNLIGA VÄNNER ENDAST!

Det blir spännande att se vad du får ;-)

JA, jag är en bitter kärring.

Faaaan vad många som håller på med det där nu. Jag vill döda alla tjejer.

Luttis
2010-01-17, 14:16
faaaan vad många som håller på med det där nu. Jag vill döda alla tjejer.

+1

backflash
2010-01-17, 14:21
Jag vill döda alla tjejer.

Jag hittade inte ovanstående i listan, har det kommit en ny? *cupid*

Cilia
2010-01-17, 17:17
Faaaan vad många som håller på med det där nu. Jag vill döda alla tjejer.
Då måste du ju bli homo

Bara 1 av mina vänner som jag sett skriva det och det var hon som skickade det till mig. Just nu är jag ganska stolt över mina vänner.

Jens.Andersson
2010-01-17, 17:26
Jobbigt om man är född 26 April 1988

Luttis
2010-01-17, 17:30
Men vad betyder siffrorna vissa herrar skriver?

Och jag skulle bli mycket förvånad (och lite skraj) om den första tanke som slog mig stämmer..

Cilia
2010-01-17, 18:19

Och jag skulle bli mycket förvånad (och lite skraj) om den första tanke som slog mig stämmer..
tror det är storleken på deras skärmar.

Om dom inte har kommit på ngt nytt festligt.

spann
2010-01-17, 18:33

tror det är antalet inloggade :9