Visa fullständig version : Vilket datorspel håller du på med just nu?
Lafayette
2020-12-09, 15:02
Jag godkänner din förklaring akerhage
Lafayette
2020-12-09, 15:28
På fredag får vi se Elden Ring *popcorn*
Akerhage
2020-12-09, 15:43
Jag köpte cyberpunk på stadia igår. Står att jag ska få cc ultra och handkontroll på köpet, allt för 629:-. Får se när det kommer. Jag har redan stadia premium men ingen kontroll och cc ultra. Ska bli kul att se hur cyberpunk funkar på stadia!
"Om man förhandsbokar/köper spelet innan 17 december får man nämligen Stadia Premiere Edition på köpet, vilket inkluderar en handkontroll och en Chromecast Ultra – något som vanligtvis kostar 1099 kronor. Du kan då koppla Chromecasten till din TV för att lira på den, och du behöver ingen prenumeration på Stadia Pro för att spela spelet (som är ditt "för alltid")."
Följde länken, klickade vidare och tror jag köpte (fast fick aldrig fylla i kort).
Hur vet jag att jag har tagit del av dealen ens? Stod man skulle få något mail?
Fick du mail efter köp där du behövde göra något? Känns som jag köpte tjänsten nu bara. Väldigt oklart.
Edit, missade att man kom till en till sida där man skulle klicka sig vidare för att förbeställa.
Testar det :)
King Grub
2020-12-09, 18:24
Ett RTX 3090 får 22 fps i 4K ultra i Cyberpunk.
panzerpig
2020-12-09, 18:30
Följde länken, klickade vidare och tror jag köpte (fast fick aldrig fylla i kort).
Hur vet jag att jag har tagit del av dealen ens? Stod man skulle få något mail?
Fick du mail efter köp där du behövde göra något? Känns som jag köpte tjänsten nu bara. Väldigt oklart.
Edit, missade att man kom till en till sida där man skulle klicka sig vidare för att förbeställa.
Testar det :)
Det står såhär: Mer specifikt kommer folk som köper spelet innan 18 december till Stadia kommer få möjlighet att lägga vantarna på Stadia Premiere Edition, vilket består av Chromecast Ultra samt Stadia-kontrollen. Erbjudandet gäller så länge lagret räcker.
Även folk som förbokat spelet innan detta erbjudande dragit igång kommer kunna ta del av erbjudandet. Enligt Googles information ska gänget skicka ut en kod inom en vecka efter spelets release som ni kan använda för att få ett gratis Premiere Edition. "
Så vi får se hur det går. Gäller att vara snabb när man får koden kanske.
För övrigt så tycker jag stadia funkar förvånansvärt bra! Rätt stört bra faktiskt.
Men det är klart. Jag växte upp på Commodore 64, senare körde jag massa CS online med 56k modem och tyckte 200 ping var sjukt lågt, så jag är väl härdad under uppväxten ;)
Blir spännande att se om man kan köra cyberpunk maxat med flyt på stadia..
Plasttiger
2020-12-09, 18:56
Ett RTX 3090 får 22 fps i 4K ultra i Cyberpunk.
Eller kan man köpa en PS5:a för 10 000 kr (5 000 billigare än bara grafikkortet!) för 4k 60 fps.
Sjukt vad konsolerna kan denna generation.
PureWhey
2020-12-09, 19:18
Ett RTX 3090 får 22 fps i 4K ultra i Cyberpunk.Med ray tracing och drm på?
Skickat från BÖJRACKET
Med ray tracing och drm på?
Skickat från BÖJRACKET
Ja, och utan DLSS.
https://www.sweclockers.com/nyhet/30943-nvidia-geforce-rtx-3090-nar-knappt-60-fps-i-cyberpunk-2077
Magnus N
2020-12-09, 19:36
Nya drivrutinger ifrån Geforce som ska hjälpa iaf:
"Kanske dags att ge det ett nytt försök? Nya drivrutiner från Geforce fokuserar på RTX och beroende på grafikkort under huven utlovas upp till 60 procents fler bildrutor per sekund."
https://www.fz.se/nyhet/285192-cyberpunk-2077-far-nya-drivrutiner-som-lovar-frames-underverk-med-ray-tracing
Eller kan man köpa en PS5:a för 10 000 kr (5 000 billigare än bara grafikkortet!) för 4k 60 fps.
Sjukt vad konsolerna kan denna generation.
Vad kan inställningarna motsvara på pc versionen, ultra low för att få 60fps i 4k? *popcorn*
När folk säger att Cyberpunk kan drivas på en PS5 i 60fps 4k. Finns det några bevis för det? Jag menar PS5 o Xbox säger att de ska klara det. Men det har dom ju sagt med äldre consoler också och sen visar det sig inte vara sant.
Sen som r1kkie säger hur ser grafiken ut vs på en dator?
Kan man köra Cyberpunk med minimum settings? Min dator klarar minimum enligt test men jag vill inte köpa spelet om det kommer lagga.
Kan man köra Cyberpunk med minimum settings? Min dator klarar minimum enligt test men jag vill inte köpa spelet om det kommer lagga.
Verkar i alla fall se bra ut på lowest, men verkar tungdrivet för många ändå. Behövs nog ett gäng patchar, för både prestanda och buggar :D
https://www.youtube.com/watch?v=4DWTWBpXZV8
Spelet verkar ju gjort för DLSS, men har man inte ett RTX så är det väl ingen man kan slå på ändå?
Har köpt det nu. Uppgraderar jag RAM för billig peng är det bara grafikkortet som inte klarar recommended och under sådana förhållanden måste det ju gå att spela utan lagg eller problem. :)
Lipservice
2020-12-10, 14:26
Cyberpunk. I områden med mycket folk och ljus gick jag från 29-31fps till 85+fps med och utan Ray Tracing. Allt annat är på max. - ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
:Virro
Provar ta ner nya Nvidia patchen och jämför. Återkommer snart.
Lipservice
2020-12-10, 14:55
Cyberpunk. I områden med mycket folk och ljus gick jag från 29-31fps till 85+fps med och utan Ray Tracing. Allt annat är på max. - ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
:Virro
Provar ta ner nya Nvidia patchen och jämför. Återkommer snart.
Med nya Grafik Drivrutinerna hamna jag på 60ish fps med RT på.
Akerhage
2020-12-10, 18:48
Cyberpunk kom ut snabbt på torrentsidorna :P
Med nya Grafik Drivrutinerna hamna jag på 60ish fps med RT på.
Måste lägga barnen.... *gah!**gah!**gah!*
Lafayette
2020-12-10, 19:17
Har efter mycket om och men bestämt mig för att vänta någon månad. Fodralet var fint iallafall.
InNgPtzTpgM
King Grub
2020-12-10, 19:38
Cyberpunk kom ut snabbt på torrentsidorna :P
GOG-versioner har aldrig kopieringsskydd.
När folk säger att Cyberpunk kan drivas på en PS5 i 60fps 4k. Finns det några bevis för det? Jag menar PS5 o Xbox säger att de ska klara det. Men det har dom ju sagt med äldre consoler också och sen visar det sig inte vara sant.
Grejen är att det är väl PS4 versionen de kör bakåtkompatibelt, iom att PS5-versionen inte kommit än? Då är det inte den direkt "optimala" versionen av spelet (jämfört med PC) man får upp 60 fps 4k
Grejen är att det är väl PS4 versionen de kör bakåtkompatibelt, iom att PS5-versionen inte kommit än? Då är det inte den direkt "optimala" versionen av spelet (jämfört med PC) man får upp 60 fps 4k
Jo precis PS5 versionen har inte kommit än, jag vet ju bara att Sony/Microsoft "lovat" att det ska gå o köra spelen i 60fps i 4k. Men sen får man väl se om det faktiskt gör det i bra grafik.
King Grub
2020-12-11, 05:36
Det där är ett missförstånd. Det är helt upp till utvecklarna. Många kommer att välja 30 fps med högsta grafik istället.
Provade en timme mest för att kolla. Tänkte spela det i jul men jäklar vad snyggt det är. Ett par glitches på de två timmarna jag testade men inga stora problem.
För de som funderar på prestanda så kör jag RTX 3080 och en i7 10700. Ligger runt 90 fps i 1440 med allt på high, RT medium och DLSS balanced. Varje steg på DLSS för ca 10 fps skillnad upp resp ner för mig.
Scratch89
2020-12-11, 09:01
Provade en timme mest för att kolla. Tänkte spela det i jul men jäklar vad snyggt det är. Ett par glitches på de två timmarna jag testade men inga stora problem.
För de som funderar på prestanda så kör jag RTX 3080 och en i7 10700. Ligger runt 90 fps i 1440 med allt på high, RT medium och DLSS balanced. Varje steg på DLSS för ca 10 fps skillnad upp resp ner för mig.
Fan, kostar grafikkort 10k nuförtiden om man vill ha top end? Jag kommer ihåg när jag köpte mitt Woodoo 2 för 2000 kr och det var the shit! :D
panzerpig
2020-12-11, 09:59
Fan, kostar grafikkort 10k nuförtiden om man vill ha top end? Jag kommer ihåg när jag köpte mitt Woodoo 2 för 2000 kr och det var the shit! :D
3dfx voodoo 2, 8 eller 12 MB köpte jag ett :) those where the days! Kunde köra quake 3 och Unreal tournament i 83 fps på min 14 " CRT-skärm med min pentium 2 233 mhz!
Agitator
2020-12-11, 10:02
10k? Vad är det för budgetkort?!!!
Förra generationen så ville man ha 2080ti och det kostade runt 13-15k. Standard 2080 kostade 10k vid launch.
Har väntat ett bra tag nu på mitt 3080 som jag har beställt. Se om det kommer i år eller början av nästa år. Lagom segt. Beställde dagen efter launch på webhallen. Ska man tolka siffrorna rätt och min tilltänkta köplats så har webhallen fått in färre än 300 enheter typ. Galen launch :)
PureWhey
2020-12-11, 11:08
Fan, kostar grafikkort 10k nuförtiden om man vill ha top end? Jag kommer ihåg när jag köpte mitt Woodoo 2 för 2000 kr och det var the shit! :DVad är 2kkr motsvarande idag med inflation?
Skickat från BÖJRACKET
King Grub
2020-12-11, 11:17
2700 kronor.
Fast mer skatter och avgifter idag antagligen.
Komponent för komponent var det nog ganska bra marginal på Woodoo 2. Fanns det ens fläkt på den?
Antar att du köpte det några år efter det kom ut, annars var du väldigt ung datorbyggare.
2700 kronor.
Fast mer skatter och avgifter idag antagligen.
Det är väl vad man får med SCB;s prisomräknare som baserar sig på KPI. Meeen, det skulle isåfall innebära en inflation på strax över 1% per år. Jag skulle säga att det faller på sin egen orimlighet. :D
Det är väl vad man får med SCB;s prisomräknare som baserar sig på KPI. Meeen, det skulle isåfall innebära en inflation på strax över 1% per år. Jag skulle säga att det faller på sin egen orimlighet. :D
Man kanske kan se det i förhållande till månadslön?
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/arbetsmarknad/loner-och-arbetskostnader/lonestrukturstatistik-privat-sektor-slp/pong/tabell-och-diagram/genomsnittlig-manadslon-1973-/
Snittmånadslönen har fördubblats sedan 1998. så runt 4k då?
Man kanske kan se det i förhållande till månadslön?
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/arbetsmarknad/loner-och-arbetskostnader/lonestrukturstatistik-privat-sektor-slp/pong/tabell-och-diagram/genomsnittlig-manadslon-1973-/
Snittmånadslönen har fördubblats sedan 1998. så runt 4k då?
Det är lite närmare verkligheten men även 3,2% årlig inflation är orimligt låg. Orimligt därför att penningmängden ökat enormt. Skuldsättningen i förhållande till disponibel inkomst har exempelvis ökat kraftigt, och detta samtidigt som den genomsnittliga månadslönen fördubblats.
Nu tror inte jag det är möjligt att få fram en exakt siffra men jag ser det som högst osannolikt att vi haft inflation på under 10%. Räknat på 10% blir priset för ett Voodoo 2 ungefär detsamma som ett RTX 3090, vilket faktiskt inte är så orimligt.
RTX 3090 som dyrare därför att medelmuppen idag har större fasta utgifter i förhållande till disponibel inkomst. Bostadskostnaden är exempelvis mycket högre idag.
PureWhey
2020-12-11, 15:49
Sånt är roligt, speciellt när man pratar priser ännu längre tillbaka i tiden.
Scratch89
2020-12-11, 16:09
Antar att du köpte det några år efter det kom ut, annars var du väldigt ung datorbyggare.
Det var inte jag som köpte det förstås, det här var väl runt 1998 eller så. Det var min far, men jag vill minnas att jag kom ihåg priset och tyckte att det var mycket pengar då, vilket det såklart var med något så icke-essentiellt som datorkomponenter i en fattig familj. :)
panzerpig
2020-12-11, 16:56
Komponent för komponent var det nog ganska bra marginal på Woodoo 2. Fanns det ens fläkt på den?
Nej, ingen fläkt på voodoo 2, men man kunde köpa till en! http://tdfx.de/pic/stealth_v2cooler_01.JPG
https://en.wikipedia.org/wiki/Voodoo2
Voodoo 2 <3
Var det första grafikkort jag köpte. Hade sparat som en tok då half-life skulle släppas.
The feels.
Nej, ingen fläkt på voodoo 2, men man kunde köpa till en! http://tdfx.de/pic/stealth_v2cooler_01.JPG
https://en.wikipedia.org/wiki/Voodoo2
Motsvarar väl ett vattenblock idag, gjorde underverk i quake. Köpte ett på ett av de obskyra datorbutikerna som dök upp ibland på någon bakgata i Stockholm.
:d
Plasttiger
2020-12-11, 19:12
Det är lite närmare verkligheten men även 3,2% årlig inflation är orimligt låg. Orimligt därför att penningmängden ökat enormt. Skuldsättningen i förhållande till disponibel inkomst har exempelvis ökat kraftigt, och detta samtidigt som den genomsnittliga månadslönen fördubblats.
Nu tror inte jag det är möjligt att få fram en exakt siffra men jag ser det som högst osannolikt att vi haft inflation på under 10%. Räknat på 10% blir priset för ett Voodoo 2 ungefär detsamma som ett RTX 3090, vilket faktiskt inte är så orimligt.
RTX 3090 som dyrare därför att medelmuppen idag har större fasta utgifter i förhållande till disponibel inkomst. Bostadskostnaden är exempelvis mycket högre idag.
Japp, det finns starka incitament att hävda att inflationen är låg.
Sammanfattat: jävla boomers
panzerpig
2020-12-11, 21:07
Voodoo 2 <3
Var det första grafikkort jag köpte. Hade sparat som en tok då half-life skulle släppas.
The feels.
Samma här. Börja plugga på universitetet och fick köpa en Compaq Pentium 2, 32 meg Sam och 3 gig hårddisk för 27000:- på avbetalning på tre år. Ett jävla fynd.
Sen var man tvungen att köpa ett 3d-kort för att kunna gejma. Half-life, quake, UT osv. Jävligt najs. Minns att vi började LAN:a. Packade ner tjockskärm, låda, tangentbord och kulmus i en blå ikeapåse och promenerade några kilometer till lokalen vi hyrt. Sjukt svettigt. Tur man gymmade :)
King Grub
2020-12-11, 21:10
Det där var tider. Ännu tidigare för mig med Amiga 500.
Scratch89
2020-12-11, 21:18
Samma här. Börja plugga på universitetet och fick köpa en Compaq Pentium 2, 32 meg Sam och 3 gig hårddisk för 27000:- på avbetalning på tre år. Ett jävla fynd.
Sen var man tvungen att köpa ett 3d-kort för att kunna gejma. Half-life, quake, UT osv. Jävligt najs. Minns att vi började LAN:a. Packade ner tjockskärm, låda, tangentbord och kulmus i en blå ikeapåse och promenerade några kilometer till lokalen vi hyrt. Sjukt svettigt. Tur man gymmade :)
Haha åh. Min/vår första dator var en IBM, Pentium II 300 MHz, 64 MB RAM, 8 GM hårddisk. Kommer ihåg så väl hur bra Diablo 2 flöt efter man köpte till lite extra RAM-minne, det blev stor skillnad!
berserken
2020-12-11, 21:30
Hadde med en Amiga 500 sen blev det pc runt -95 där man spelade quake online med modem
panzerpig
2020-12-11, 21:35
Det där var tider. Ännu tidigare för mig med Amiga 500.
Ja. Ett tecken på att man börjar bli gammal. Jag och brorsan fick ett c64 typ 1986, spelade the last ninja (fy fan vad snyggt, grafiken kommer inte bli bättre än såhär, ser ju verkligt ut!) Och sexgames i hobbyrummet (en av oss satt med fingret på powerknappen om mamma skulle komma in).
Spelade mycket Amiga hos en klasskompis i högstadiet, (helt stört, ännu snyggare grafik). Sen blev det game boy , Sega mega drive, Amiga cd32 osv. Första PC:n 1997. Sen har det varit PC och Nintendos bärbara.
Stört om man tänker på det, vad som hänt de senaste 30-åren.
berserken
2020-12-11, 21:38
spelade doom med på 90 talet sen för skojs skull ladda jag ner det senare och man såg fan knappt vad det föreställde
Agitator
2020-12-12, 02:36
After eight years of development, Cyberpunk 2077 made a profit in one day
CD Projekt says the game earned back its development and in-house marketing costs from preorders alone.
https://i.imgur.com/gq3fPco.png
panzerpig
2020-12-12, 10:52
Bara spelat ca en timma i CP 2077, det är helt okej hittills, vill fortsätta iaf. Men denna artikel sammanfattar det rätt bra:
https://www.pcgamer.com/the-more-time-i-spend-in-cyberpunk-2077s-world-the-less-i-believe-in-it/
"When you look around its environments—something the game encourages by giving you a cybernetic eye with several levels of zoom—you realise the world is made up of an unusually limited pool of objects. It's like a single house's worth of clutter spread across an entire city, and it's enormously distracting.
There are seemingly only about six books published in Night City, and everyone owns multiple copies of them, leaving them in piles around their homes. Any time you see sheets of paper on a desk or stuck to a wall, it's the same handful of nonsensical documents—including, oddly enough, a deed to buy a mango farm. I've seen this mango farm contract all over Night City, and every time I do—along with all the other recycled assets—it just feels smaller and smaller."
Så ännu ett open world med noll interaktion och innehåll, herre gud i himmelen vilken chock.
Lafayette
2020-12-12, 13:03
Har suttit och garvat åt alla videor som visar buggar, det verkar helt uspelbart, iallafall på konsoler. Helt oacceptabelt att det släpps i detta skick. Fult är det också.
Anton Fräs
2020-12-12, 13:03
Jag har väldigt roligt i det åtminstone, dock varit en del irriterande buggar som lett till att jag varit tvungen att ladda tidigare saves samt en del visuella. Jag spelar på PC. Buggarna stör mig men trots det är det ett väldigt roligt spel med bra story och cool setting och ett av få singleplayer spel som fångat mitt intresse.
Känns sjukt lovande hittils men undrar om man kanske ska ta paus direkt tills första patchen kommer. Borde nog inte köpt det direkt.
Lafayette
2020-12-12, 14:01
Känns sjukt lovande hittils men undrar om man kanske ska ta paus direkt tills första patchen kommer. Borde nog inte köpt det direkt.
Vänta. Buggarna förstör upplevelsen, men det värsta verkar vara när vissa quests inte fungerar och vissa får starta om hela spelet. Men alla verkar ju ha olika upplevelser.
King Grub
2020-12-12, 14:01
Jag har ingen lust att spela det i dagsläget. Väntar som sagt till början av nästa år.
Jag har Valhalla, Immortals Fenyx Rising och sista DLCt för Nioh 2 att ta mig igenom. Och jag har inte hunnit spela kampanjen till CoD än, fast den tar väl bara några timmar.
60 timmar in i Valhalla nu, och knappt halvvägs genom kampanjen. Nu, en bit in i spelet, är det makalöst bra.
Anton Fräs
2020-12-12, 14:15
Jag hade nog väntat för att göra upplevelsen felfri såhär i efterhand, men som sagt har jag fortfarande riktigt kul. :)
Agitator
2020-12-12, 14:42
Installerade det imorse när jag postade bilden och kommentarerna.
Installerade nyaste nvidia drivisarna och spelade 2h med raytracing påslaget. Flöt på hur bra som helst och så amazing ut. Har 80 fps typ. Satte lite saker på medium och dlls på ultra performance. Känns extremt lovande. 8700k @ 4,9ghz rtx2800.
Spelade jag med Auto på DLSS så blev det sämre FPS av förklariga skäl, men performance och ultra performance, sjukt snyggt fortfarande och känns extremt lovande med DLSS teknologin. Stängde även av motion blur. Inte upplevt några buggar ännu.
Akerhage
2020-12-12, 17:18
Det står såhär: Mer specifikt kommer folk som köper spelet innan 18 december till Stadia kommer få möjlighet att lägga vantarna på Stadia Premiere Edition, vilket består av Chromecast Ultra samt Stadia-kontrollen. Erbjudandet gäller så länge lagret räcker.
Även folk som förbokat spelet innan detta erbjudande dragit igång kommer kunna ta del av erbjudandet. Enligt Googles information ska gänget skicka ut en kod inom en vecka efter spelets release som ni kan använda för att få ett gratis Premiere Edition..
Tja, jag fick en kod igår, men jag kommer inte vidare, det står att min transaktion (0kr) inte kan genomföras...Gick det bra för dig?
Agitator
2020-12-12, 19:22
Spelar street kid och bara följer med i storyn. Så jvla nice spel. Flyter på bra också. Riktigt nöjd. Inte upplevt några buggar ännu direkt.
panzerpig
2020-12-12, 19:58
Tja, jag fick en kod igår, men jag kommer inte vidare, det står att min transaktion (0kr) inte kan genomföras...Gick det bra för dig?
Japp. Jag lyckades beställa. Brukar ju använda Google play så mitt visa var redan inkopplat. Men köpet var på 0:-
https://i.imgur.com/HRYcUCV.jpg
King Grub
2020-12-12, 20:32
Både Pillars of Eternity: Definitive Edition och Tyranny: Gold Edition är gratis på Epic.
panzerpig
2020-12-12, 20:52
Och framöver kommer Epic släppa ett gratisspel per dag.
https://www.epicgames.com/store/en-US/news/the-holiday-sale-returns-on-december-17-plus-15-free-games
King Grub
2020-12-13, 07:58
Digital Foundry säger att PS5 kör Cyberpunk i max 1188P med dippar.
Tröttsamt när man ska lösa in nyköpt 500kr Paysafecard hos GOG, och genast får felmeddelande att det är strul med banken.
Innan jag ens fått chans att knappa in kortets PIN :(
Funkar inte ens att att få fram saldot direkt från Paysafecards hemsida, så förhoppningsvis är det nåt tillfälligt strul hos dem.
Har ju löst in 2-3 tusen under 2020, allt hos GOG, och aldrig varit nåt problem tidigare...
Hade inte tänkt köpa nåt idag ändå, utan invänta vinter/jul-REA.
Och förhoppningsvis sänkta priser på The Witness, Superliminal, The Park och nåt mer :)
Men vafan, nu gick det igenom halvvägs så jag fick knappa in koden, men då fastnar den på "waiting for verification" istället efteråt.
Så i värsta fall är väl 500 spänn upp i rök nu :(
Men är åtminstone ingen som har mitt kortnummer så bättre 500 spänn än 50 lakan :d
Har ni problem med prestandan i cyberpunk kan det vara en idé att läsa:
https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kccabx/hey_cd_projekt_red_i_think_you_shipped_the_wrong/
https://www.sweclockers.com/nyhet/30975-cyberpunk-2077-gammal-bulldozer-kod-ger-ryzen-samre-prestanda
PureWhey
2020-12-15, 10:33
Har ni problem så refunda det skitspelet.
Idag skall min 5600x komma hemlevererad, hoppas på finna fpsgains i CoD.
Hoppas du får bättre lycka en polaren som klippte hem en 5800x + moderkort. Hans ville inte alls, datorn reboot titt som tätt. Till och med när han var i BIOSen. Slutade med att han skicka tillbaka mobo å köpte ett annat och då funka det. Om det var deffekt mobo eller bara jävligt dålig firmware vet jag ej. Tror inte han hört något från inet än som han reklammerade till.
PureWhey
2020-12-15, 17:08
Hoppas du får bättre lycka en polaren som klippte hem en 5800x + moderkort. Hans ville inte alls, datorn reboot titt som tätt. Till och med när han var i BIOSen. Slutade med att han skicka tillbaka mobo å köpte ett annat och då funka det. Om det var deffekt mobo eller bara jävligt dålig firmware vet jag ej. Tror inte han hört något från inet än som han reklammerade till.Har kvar mitt x470 mobo, behöver bara flasha bios så det hoppas jag verkligen funkar direkt...
Skickat från BÖJRACKET
Bra spel, tycker det är så komiskt hur alla stressade studion som fan för att det var sen release, låt dom bara jobba på istället.
PureWhey
2020-12-15, 17:56
Bra spel, tycker det är så komiskt hur alla stressade studion som fan för att det var sen release, låt dom bara jobba på istället.Investerare =/= alla
Tror du företaget bryr sig om pöbeln? Hahaha
Skickat från BÖJRACKET
Starke75an
2020-12-15, 18:13
Läste tråden lite snabbt: Vilket dragspel håller du på med nu?
Tänkte ok. Smalt ämne med många svar...
Nä, men är sugen på ett dur-spel.
Mitt Paysafecard gick äntligen igenom, så nu har jag 700 spänn på GOG :cool:
Tanken är att det på en jul/vinter-rea i ideala fall räcker till:
The Park
Inside (med förhoppningen att det funkar med tangentbord...)
Superliminal
The Witness
Quern - Undying Thoughts
Nån annan som har winter-sale planer? :)
PureWhey
2020-12-15, 22:56
Hoppas du får bättre lycka en polaren som klippte hem en 5800x + moderkort. Hans ville inte alls, datorn reboot titt som tätt. Till och med när han var i BIOSen. Slutade med att han skicka tillbaka mobo å köpte ett annat och då funka det. Om det var deffekt mobo eller bara jävligt dålig firmware vet jag ej. Tror inte han hört något från inet än som han reklammerade till.
Funkade utan problem, phew. Riktigt schyst FPS-lyft i CoD och Battlefield också.
Plasttiger
2020-12-16, 19:20
https://i.redd.it/1e0q4a5zlj561.png
Lafayette
2020-12-16, 19:34
Det är inte ett spel som de utlovat, de ljuger om kvaliteten och är helt uspelbart pga buggarna. Jag måste vänta till mars för att se om det ens är ok att spela, pengarna tillbaka pls
https://starecat.com/content/wp-content/uploads/cyberpunk-2077-how-it-started-vs-how-its-going-keanu-reeves-comparison.jpg
Scratch89
2020-12-16, 20:39
Kan det inte vara så att det här bara är en avancerad meta-trollning av CD Project Red? Hur kan det ha floppat så hårt?
Kan det inte vara så att det här bara är en avancerad meta-trollning av CD Project Red? Hur kan det ha floppat så hårt?
Det har väl egentligen inte floppat jämfört med andra spel som fixades med patcher. Men folk trodde de skulle få en religiös uppenbarelse. Ser fortfarande folk som plockar ihop nya datorer för att spela just 2077 på sweclockers.
Det är lite väl bananas.
Scratch89
2020-12-16, 20:49
Jag tycker om när folk är kränkta. :D
Jag tycker om när folk är kränkta. :D
Dom skulle testa vara barn på 90-talet när många spel som såg helt fantastiska ut på boxen var antingen omöjliga att ta sig vidare i eller helt enkelt riktigt kassa. Det var grisen i säcken varje jul.
Lafayette
2020-12-16, 20:58
Som tur är bryr jag mig inte så mycket om spelet, tänk om det varit Witcher 4*gah!*
Skakig launch helt klart, men mångas reaktioner ska nog beskyllas på ens egna förväntningar snarare än på cdpr.
Agitator
2020-12-16, 21:53
Jag tycker det jag spelat hittills av det har varit bra. Dock är min dator rätt ok och inte kattpiss. Spelat bara storylinen utan att gå utanför den.
Enda jag stör mig på är att all kommunikation slutar på samma alternativ nästan och allt är på räls. Men inge fel i det. Me gusta.
Andy.da.wohoo
2020-12-16, 21:54
Problemet är väl att folk aldrig lär sig att avvakta utan väljer att förboka spel gång på gång och blir lika arga varje gång det inte är så fantastiskt som utlovat.
Jag tror inte att jag tycker det är ett problem, så länge CDPR lyckas få ordning på det med patchar. Det vore värre om de lämnade det såhär.
Agitator
2020-12-16, 22:16
Någon här som kommer beställa 3080ti btw? Ser inte att det finns någon anledning att köpa det. Förväntar mig att priset kommer vara runt 13-15k. Känns meningslöst att vänta på det kortet och med den prisskillnaden. Prestandaökningen lär inte vara något att tala om heller.
Någon här som kommer beställa 3080ti btw? Ser inte att det finns någon anledning att köpa det. Förväntar mig att priset kommer vara runt 13-15k. Känns meningslöst att vänta på det kortet och med den prisskillnaden. Prestandaökningen lär inte vara något att tala om heller.
Jag ser inte hur det kommer vara värt. Om dom på något sätt lyckas öka prestandan över 3090 så är det värt ett köp men annars inte och isåfall gör dom ju 3090 helt värdelös i processen.
Cyberpunk är riktigt bra men det lever såklart inte upp till hypen. Många har förväntat sig att det ska vara som att lapa i sig Guds tårar från Keanu Reeves kind. Inget spel kan leva upp till det.
Just nu är det opolerat, buggigt och det känns som de kapat en del material för att få det färdigt. Jag tycker inte det förstör upplevelsen allt för mycket så jag fortsätter spela det. Tråkigaste är nog att sidouppdragen inte varit särskilt intressanta hittills. Det har mest varit att flänga runt överallt, lite som om CDPR verkligen vill visa vilken häftig stad de byggt upp. Det är förvisso en häftig stad men jag hade klarat mig utan att åka långt bort åt helvete för att leta efter små markörer på kartan. Sånt är bara drygt.
Dom skulle testa vara barn på 90-talet när många spel som såg helt fantastiska ut på boxen var antingen omöjliga att ta sig vidare i eller helt enkelt riktigt kassa. Det var grisen i säcken varje jul.
Usch ja. Köpte urban champion till NES i Tyskland. Såg grymt ut. Som jag skröt inför kompisar. Tills jag testade...
Jag väntar tills i mars när begagnat-priser sjunkit en aning. Slår då till på ett 5700xt och CBP2077.
Wilt the Stilt
2020-12-17, 09:53
Usch ja. Köpte urban champion till NES i Tyskland. Såg grymt ut. Som jag skröt inför kompisar. Tills jag testade...
Jag väntar tills i mars när begagnat-priser sjunkit en aning. Slår då till på ett 5700xt och CBP2077.
Jag köpte Batman till NES pga nostalgi. Kom dock inte ihåg hur svårt det är. Klarar mig inte framåt överhuvudtaget i princip *slap*
Jag köpte Batman till NES pga nostalgi. Kom dock inte ihåg hur svårt det är. Klarar mig inte framåt överhuvudtaget i princip *slap*
Vadå, tar 10min å klara? :hbang:
I4ls0KyFMAE
Wilt the Stilt
2020-12-17, 11:10
Vadå, tar 10min å klara? :hbang:
I4ls0KyFMAE
Min hjärna exploderade precis.
För att vara ärlig så är mina NES-skills under medel *facepalm*
Akerhage
2020-12-17, 16:16
Epic Games gratisspel
17 december: Dying Light
18 december: Resident Evil 7
19 december: The Witcher 3
20 december: Mass Effect: Andromeda
21 december: Assassin's Creed Origins
22 december: Metal Gear Solid V
23 december: The Evil Within 2:
24 december: Far Cry 5
25 december: Fallout 4
26 december: Borderlands 3
27 december: Monster Hunter Worlds
28 december: Dragon Age Inquisition
29 december: Horizon Zero Dawn
30 december: Ghost Recon Breakpoint
31 december: Hitman 2
Epic Games gratisspel
17 december: Dying Light
18 december: Resident Evil 7
19 december: The Witcher 3
20 december: Mass Effect: Andromeda
21 december: Assassin's Creed Origins
22 december: Metal Gear Solid V
23 december: The Evil Within 2:
24 december: Far Cry 5
25 december: Fallout 4
26 december: Borderlands 3
27 december: Monster Hunter Worlds
28 december: Dragon Age Inquisition
29 december: Horizon Zero Dawn
30 december: Ghost Recon Breakpoint
31 december: Hitman 2
Får man dem för evigt?
King Grub
2020-12-17, 17:04
Ja.
King Grub
2020-12-17, 17:04
Synd att jag har klarat alla. :p
Var har du fått listan ifrån? Idag finns bara Cities skylines och ordinarie gratisutbud, inget Dying Light
panzerpig
2020-12-17, 18:02
Var har du fått listan ifrån? Idag finns bara Cities skylines och ordinarie gratisutbud, inget Dying Light
Den där listan läckte här om dagen och sades vara äkta. Men första dagen var ju fel, får se hur det blir framöver..
Andy.da.wohoo
2020-12-17, 18:22
Av alla spel i den listan har jag bara spelat the witcher 3. Hur fungerar det med Epic games? Är det som steam?
Plasttiger
2020-12-17, 18:25
Av alla spel i den listan har jag bara spelat the witcher 3. Hur fungerar det med Epic games? Är det som steam?
Listan är med all sannolik fake.
Men något bra spel kan du nog räkna med att hämta hem.
Det är som Steam, men med sämre funktioner.
Listan är med all sannolik fake.
Men något bra spel kan du nog räkna med att hämta hem.
Det är som Steam, men med sämre funktioner.
https://www.sweclockers.com/nyhet/30987-epic-games-store-ger-bort-15-spel-fram-till-nyarsafton
panzerpig
2020-12-17, 19:03
https://www.sweclockers.com/nyhet/30987-epic-games-store-ger-bort-15-spel-fram-till-nyarsafton
Det är den läckta listan som antagligen inte stämmer, första spelet var fel iaf.
Magnus N
2020-12-17, 21:00
Verkar komma en stor patch den 21e till Cyberpunk:
"CDP will issue a patch on 12/21 that should be a major fix to address customers' concerns about Cyberpunk 2077."
https://www.fz.se/nyhet/285266-internt-gamestop-pm-omfattande-cyberpunk-2077-patch-21-december
Synd att jag har klarat alla. :p
Själv har man klarat 1. Horizon. :laugh:
Lafayette
2020-12-17, 21:33
Verkar komma en stor patch den 21e till Cyberpunk:
"CDP will issue a patch on 12/21 that should be a major fix to address customers' concerns about Cyberpunk 2077."
https://www.fz.se/nyhet/285266-internt-gamestop-pm-omfattande-cyberpunk-2077-patch-21-december
CPR har redan gått ut med det för tre dagar sedan, sedan en patch i januari och sen en i februari. FZ är lite trötta
Någon som spanat in Back 4 blood? Skaparna av L4D, ser riktigt nice ut och L4D är ett av dem spel jag haft roligast i. Online läget var episkt. Back 4 Blood ser ut att bli som left 4 dead. Kan bli grymt.
Fredszky
2020-12-18, 09:45
Grymt
Hoppas de även låter en modda sen och lajja runt.
Och realism mode som i L4D2
Grymt
Hoppas de även låter en modda sen och lajja runt.
Och realism mode som i L4D2
Hoppas även dem har något liknande versus från L4D. Bland de roligaste onlinelägena jag lirat.
https://www.sweclockers.com/nyhet/31002-dreamhack-nekas-kulturstod-ar-inte-kultur
Ska nog köpa SOMA, eftersom det är nästan gratis nu.
Verkar ju som alla tycker det är alldeles fantastiskt - inte minst storyn.
Jag har kikat på det typ 10ggr (för fullpris) och dissat det varje gång då "monstren" inte känns läskiga, och jag har typ jämfört det med Alien Isolation och tänkt att detta ser ju bara konstigt och fånigt ut.
Men man får nog mer se det som att man spelar för storyn och upplevelsen, och en gnutta skräck på köpet.
Om inte annat så får man väl reda på vad det är alla andra snackar om, och varför många spelat om det gång på gång...
Har dock råkat bli en del spoilad på storyn, men det är tydligen detaljer man blir varse ganska tidigt i spelet ändå.
Ska nog köpa SOMA, eftersom det är nästan gratis nu.
Verkar ju som alla tycker det är alldeles fantastiskt - inte minst storyn.
Jag har kikat på det typ 10ggr (för fullpris) och dissat det varje gång då "monstren" inte känns läskiga, och jag har typ jämfört det med Alien Isolation och tänkt att detta ser ju bara konstigt och fånigt ut.
Men man får nog mer se det som att man spelar för storyn och upplevelsen, och en gnutta skräck på köpet.
Om inte annat så får man väl reda på vad det är alla andra snackar om, och varför många spelat om det gång på gång...
Har dock råkat bli en del spoilad på storyn, men det är tydligen detaljer man blir varse ganska tidigt i spelet ändå.
Gameplay-mässigt blir det lite fel att jämföra med Alien Isolation. Soma är mer av en interaktiv story skulle jag säga. Jo visst, du är tvungen att handskas med monster men inte alls i samma utsträckning. Det är ett riktigt trevligt spel.
Gameplay-mässigt blir det lite fel att jämföra med Alien Isolation. Soma är mer av en interaktiv story skulle jag säga. Jo visst, du är tvungen att handskas med monster men inte alls i samma utsträckning. Det är ett riktigt trevligt spel.
Nice :)
Väldigt fula gryniga skuggor dock från vissa objekt, som från muggen t.ex. på nattduksbordet i första scenen, men verkar va samma för andra så det ska väl va så då...
1.40 in här så ser man det tydligt, och även sett det på andra högupplösta playthroughs...
https://www.youtube.com/watch?v=ict6xo_W43o
Jag har windows nu så ska spela gta 4 å 5. Inte nu i helgen men den därpå, hoppas jag iaf.
Det 12 år gamla spelet gta 4 går inte att spela på en thinkpad g8, om någon undrade.
Det är inte så pass laggigt att jag inte kommer spela det dock. Tror jag. Inte jätteutmanande hittills, gå på dejter å sånt.
Rätt säker på att det laggar mer än när jag spelade gta sa på föräldrarnas dator back in the day, då var det ju åtminstone perioder av laggfrihet, typ när man körde. Men jävlar när man krockade, ujuj...
Ska spela lite mer lagg-ta 4 nu.
Btw som jag skrev för ett par år sen så går det att spela Half-Life på random dator, så lite trist att gta laggar.
panzerpig
2020-12-20, 16:16
Det 12 år gamla spelet gta 4 går inte att spela på en thinkpad g8, om någon undrade.
Det är inte så pass laggigt att jag inte kommer spela det dock. Tror jag. Inte jätteutmanande hittills, gå på dejter å sånt.
Rätt säker på att det laggar mer än när jag spelade gta sa på föräldrarnas dator back in the day, då var det ju åtminstone perioder av laggfrihet, typ när man körde. Men jävlar när man krockade, ujuj...
ThinkPad har väl bara ett Intel grafikkort? Värdelösa för att spela på. Ett Nvidia är bättre, till och med AMD:s integrerade är betydligt bättre.
ThinkPad har väl bara ett Intel grafikkort? Värdelösa för att spela på. Ett Nvidia är bättre, till och med AMD:s integrerade är betydligt bättre.
Det vet jag inget om, konstaterar bara att Det Funkar Inte (tm).
Men jag gjorde som jag sa, nämligen spelade vidare. Jag kör ovanligt försiktigt, vet inte om det är undermedveten oro för lagg, eller att jag är äldre. Normala är ju att man kör som skit och när bilen exploderar så tar man bara en ny.
Nu säger pensionärsföräldrarna att middagen är klar, bbl.
Spelat typ 5 timmar nu, och verkar ha kommit så långt som man bör ha gjort på 1-1½ timme :D
Varför stressa liksom, när det är så spännande, mysigt, och läskigt :cool:
Sjukt stämningsfullt än så länge, grymt ljud också som lyfter alltihop :)
Lite Alien Isolation är det allt, att gå runt och utforska vad som hänt, fast betydligt mindre plågsamt :D
EDIT: Bra valuta för pengarna, när det bara kostade en femtiolapp nu på vinterrean!
Fan asså, har inte spelat mycket på sistonde. Lite sugen på något mysigt tidsfördriv nu under julen.
Vill kunna ligga i soffan, så vill lira med handkontroll isf. Hur funkar det om man köper en xbox-kontroll typ och kör den trådlöst i ett pc-spel? Måste man manuellt binda alla knappar på kontrollen i inställningarna, eller sker sånt automatiskt?
Har PC-versionerna samma aim-assist som brukar finnas om man kör konsol? Tänker typ spel som GTA, red dead redemption, random fps osv. Eller blir det dåligt att spela med handkontroll på pc?
edit: har datorn bredvid tvn, och tvn kopplad till datorn via HDMI så bild/ljud-situationen för att lira från soffan är redan löst
panzerpig
2020-12-20, 23:37
Fan asså, har inte spelat mycket på sistonde. Lite sugen på något mysigt tidsfördriv nu under julen.
Vill kunna ligga i soffan, så vill lira med handkontroll isf. Hur funkar det om man köper en xbox-kontroll typ och kör den trådlöst i ett pc-spel? Måste man manuellt binda alla knappar på kontrollen i inställningarna, eller sker sånt automatiskt?
Har PC-versionerna samma aim-assist som brukar finnas om man kör konsol? Tänker typ spel som GTA, red dead redemption, random fps osv. Eller blir det dåligt att spela med handkontroll på pc?
edit: har datorn bredvid tvn, och tvn kopplad till datorn via HDMI så bild/ljud-situationen för att lira från soffan är redan löst
Så kör jag (dator med HDMI till 50" tv). Har två xboxkontroller, en steamkontroll och nu en stadiakontroll. Har mest spelat wii-u emulator på PC:n, kör jag pc-spel kör jag oftast trådlöst tangentbord och mus, även tillbakalutad i soffan (tangentbord i knät musen bredvid mig). Men de spel jag testat känner IAF av xboxkontroller utan problem. Tror t om stadia I browsern funkar med den. Men tycker kontroller är muppigt att styra med jämfört med mus, så låter helst bli
Wilt the Stilt
2020-12-21, 15:25
Jag är lvl 93 nu på Fo76
Jag älskar fortfarande spelet.
Känns bra att jag inte lyssnade på the hate train och gjorde mig egen uppfattning
fabiansthlm
2020-12-21, 16:38
Har väldigt kul med kenshi. Stadsbyggandet är som black and white, stealth som i typiskt isometriskt rpg, stats som i elder scrolls. Emergent gameplay på hög nivå.Väldigt unikt och djupt spel om man kan stå ut med ful grafik och horribel prestanda. Modvänligt.
Ganska tragiskt att jag har mer kul med ett nästintill enmansutvecklat spel än de flesta AAA titlar. Skämskudde på för de stora bolagen.
+1
Jag har precis börjat spela Kenshi. Svårt tycker jag, men kul och i övrigt som du beskriver.
Jag har dött för många ggr men jag är inte särskilt duktig på spel överlag. Kanske lär jag mig så småningom.
PureWhey
2020-12-21, 16:49
Det nya CoD har ändå schyst multiplayer, påminner om förra bra CoD vad det nu hette.
PureWhey
2020-12-21, 16:51
Om det inte är FPS försöker jag nu för tiden lira spelet med kontroll. Det mesta man "tror" skall funka med kontroll verkar funka, i alla fall det jag kört. Har xbox-kontroll, vet inte hur det är med andra.
panzerpig
2020-12-21, 17:31
Alien: isolation är dagens gratisspel på Epic Games. Lätt värt att klicka hem om man missat det.
Jag är lvl 93 nu på Fo76
Jag älskar fortfarande spelet.
Känns bra att jag inte lyssnade på the hate train och gjorde mig egen uppfattning
Om du inte sett rekommenderar jag detta klipp om hur kastrofalt dem hanterade spelet.
kjyeCdd-dl8&t=1s
Wilt the Stilt
2020-12-21, 18:52
Om du inte sett rekommenderar jag detta klipp om hur kastrofalt dem hanterade spelet.
kjyeCdd-dl8&t=1s
Inga illa menat men stoppar hellre huvudet i sanden gällande den videon och allt annat som är åt det negativa hållet.
Jag har roligt när jag spelar och tänker inte försöka förstöra det.
kalle_kula
2020-12-21, 18:53
Nån mer som spelar project diablo 2?
Jag har just börjat köra på hell med en paladin.
På hardcore givetvis
Så kör jag (dator med HDMI till 50" tv). Har två xboxkontroller, en steamkontroll och nu en stadiakontroll. Har mest spelat wii-u emulator på PC:n, kör jag pc-spel kör jag oftast trådlöst tangentbord och mus, även tillbakalutad i soffan (tangentbord i knät musen bredvid mig). Men de spel jag testat känner IAF av xboxkontroller utan problem. Tror t om stadia I browsern funkar med den. Men tycker kontroller är muppigt att styra med jämfört med mus, så låter helst bli
Om det inte är FPS försöker jag nu för tiden lira spelet med kontroll. Det mesta man "tror" skall funka med kontroll verkar funka, i alla fall det jag kört. Har xbox-kontroll, vet inte hur det är med andra.
Låter lovande, tack för input!
BelowAverage
2020-12-21, 21:08
Inga illa menat men stoppar hellre huvudet i sanden gällande den videon och allt annat som är åt det negativa hållet.
Hur är det i dagsläget? Snackade med en kompis för någon dag sen just om hur det gick och att spelet tydligen ska vara rätt ok numera.
Alien: isolation är dagens gratisspel på Epic Games. Lätt värt att klicka hem om man missat det.
Ingår blöjor, eller får man köpa dem separat? :d
Halvvägs genom SOMA nu, och det är ju helt fantastiskt!
Alla som gillar sci-fi och FPS måste ju bara köpa det nu när det är nästan gratis!
Grym stämning och story, man är jäkligt nyfiken helt tiden på vad som ska hända.
Och "pusslen" är alltid väldigt logiska och makes sense, så man slipper irritationen när man ska springa tillbaka 3 km och navigera genom två labyrinter bara för att hitta den sjuttifjärde nyckeln till nästa dörr.
Här är det alltid spännande/logiska/varierande uppgifter för att ta sig vidare, och allt är typ helt utan både hand-holding och GUI, så det är absolut inget konsolifierat skräp :)
Bra fysik på nästan alla objekt som gör världen levande - man kan plocka upp och flytta/kasta det mesta man hittar.
https://www.gog.com/game/soma
Fast de flesta har väl redan spelat det - jag är ju några år efter liksom, då jag haft sunkig dator tidigare och knappt kunnat spela något på typ 15 år :D
EDIT: Väldigt lättdrivet med - mitt 1650S kör det i 1440p med allt på max, nedklockat och undervoltat dessutom (prestandaprofilen behövs absolut inte här).
SOMA är ett riktigt skönt lir!
Ikväll har jag officiellt lagt ner Cyberpunk. Inte p.g.a buggar eller prestandaproblem utan för att det helt enkelt är bland det tråkigaste jag spelat. Ville verkligen gilla det, men när 95% av tiden i spelet känns som mental misshandel med olidligt långa, dötrista dialoger och det inte blir bättre alls efter tid känns det som att det är dags att lägga ner.
Har istället börjat beta av spel jag missat eller inte tagit itu med av någon anledning. Just nu Deus Ex - Human Revolution som redan är betydligt mer spännande och roligare att spela.
BelowAverage
2020-12-21, 22:23
Börjat spela heroes of the storm emellanåt. Deep rock galactic med kompisar. Satte tänderna igen i Kingdome Come: Deliverance igen och det spelet är helt magiskt. Dialogen, grafiken, spelvärlden, rpg-elementen, combat. Jämfört med cyberpunk känns spelvärlden levande och spännande att utforska.
Cyberpunk är snyggt och designmässigt häftigt, men körkänslan i fordon är usel, vart iofs lite bättre efter en mod. Combat är rätt stel och clunky, förstår inte hur de tänkte när det bara finns en enda knapp för actives så granater, bioniska vapen osv får dela på en knapp och man måste växla mellan dem via meny. Också besviken på hur lite variation det finns av vapen och att LMG's knappt har några häftiga "tech" funktioner som skulle vara lite av grejen. Så tips till de som börjar spela spelet och vill leka med high-tech vapen, sikta mot automatkarbiner / pistoler snarare än maskingevär / hagel.
Fallout 4 som singleplayer open world lät mig åtminstone keybinda fler knappar till sådant, tror bristen på utnyttjande av knappar är en stor bidragande faktor till hur stelt spelet känns och antar det kanske kommer ifrån att spelet utvecklats till konsol samtidigt som pc.
Känner jag börjar nå en nivå där trots att jag spelar väldigt mycket så äger jag så många spel med högt återspelsvärde att jag köper färre och färre spel, och blir mindre intresserad av kommande spel. Erfor ingen hype över cyberpunk, kanske för att de verkade ha tagit sig vatten över huvudet redan från början. Svårt att betygsätta sådana ambitiösa och påkostade spel det är svårt att rättvist jämföra mot andra spel. Visst, grafiken är snygg och spelvärlden stor, mycket bra dialog i main quest. Men spelet i säg känns rätt själlöst i brist på bättre ord. Jämfört med witcher 3 som känns äkta, eller kingdom come. Jag glömmer aldrig att jag spelar ett spel i cyberpunk medans i witcher och kingdom come kan jag nå någon form av suspension of disbelief.
Tyckte gta 4 var riktigt segt i början, men efter dimitris svek så blev det roligare, roligare karaktärer och uppdrag. Vips så var klockan 1.30, hade gärna spelat vidare...
Tar absolut inte illa upp och det är helt valfritt att titta eller inte. Videon i sig är ganska underhållande i mitt tycke och personen bakom gör väldigt bra videos. Sen är videon mer riktad till hur pass illa Bethesda hanterad problemen som fanns ibörjan av spelet samt saker runt omkring som väskan som följde med i power edition och deras nuka cola rom. :laugh:
Den bästa buggen i mitt tycker är ju personer som fick sin gubbe ersatt av en annan och svaret från Bethesda va att man inte kunde göra något åt det. :laugh::laugh:
De som klagar på för många dildos i Cyberpunk har uppenbarligen inte spelat Wasteland 2.
Wilt the Stilt
2020-12-22, 09:42
Hur är det i dagsläget? Snackade med en kompis för någon dag sen just om hur det gick och att spelet tydligen ska vara rätt ok numera.
Ja jag personligen tycker det är grymt.
Som jag förstått det har spelet fått bättre omdömen i takt med nya expansioner o mer NPCs.
Buggar jag haft är att spelet helt plötsligt stängt av sig ett gäng gånger på snart 100h.
Förutom Quests så verkar spelet handla mycket om repititiv grind efter bättre vapen m.m. Levla upp karaktären med perk cards såklart
Jag är förresten snart redo att lägga min första nuke *drool*
Wilt the Stilt
2020-12-22, 09:44
Tar absolut inte illa upp och det är helt valfritt att titta eller inte. Videon i sig är ganska underhållande i mitt tycke och personen bakom gör väldigt bra videos. Sen är videon mer riktad till hur pass illa Bethesda hanterad problemen som fanns ibörjan av spelet samt saker runt omkring som väskan som följde med i power edition och deras nuka cola rom. :laugh:
Den bästa buggen i mitt tycker är ju personer som fick sin gubbe ersatt av en annan och svaret från Bethesda va att man inte kunde göra något åt det. :laugh::laugh:
Ok. Haha ja låter tragikomiskt. Får ta o kolla :)
Shadowlands, spelar arena och m+!
RökteUppMinKatt
2020-12-22, 17:58
Expertpanelen, varför hittar jag inte vissa spel på PSN? Tas de bort efter ett tag?
Ville dra hem hamsterball och impossible road men hittade ingen av dem.
Magnus N
2020-12-23, 20:19
Inget datorspel direkt, men ska bli skoj se hur Diablo Immortal ser ut. Verkar som vissa streamers har kommit in i alpha
panzerpig
2020-12-23, 21:16
Dataspelsbranschen drar in hyffsade pengar: https://www.gamespot.com/articles/games-are-now-making-more-than-movies-and-sports-combined/1100-6485777/?ftag=CAD-01-10abi2f
Dataspelsbranschen drar in hyffsade pengar: https://www.gamespot.com/articles/games-are-now-making-more-than-movies-and-sports-combined/1100-6485777/?ftag=CAD-01-10abi2f
Mobilspel är nog en stor del av den kakan.
panzerpig
2020-12-24, 00:02
Mobilspel är nog en stor del av den kakan.
Ja: "While console sales are on the rise, the biggest boost in gaming revenue has come from mobile gaming. Smartphone titles have seen an overall revenue boost of nearly 25% and are now up to a projected $87.7 billion. A bulk of that revenue comes from Asia and the Pacific region, as it makes up $56.6 billion."
https://www.youtube.com/watch?v=wuw_RK-4Dg8
GTA IV är fan imponerande för att vara så gammalt - grym fysik på det mesta!
Var nog dumt att gå direkt från fantastiska SOMA till att ge sig på Metro 2033 Redux.
Herregud så usel voiceacting, dialog, fysik/interaktion med omvärlden, controls/inventory-system...jag pallade en timme, sen blev det avinstallation.
Verkligen så sunkigt som jag tänker mig att ett ryskt spel ska vara :D
Någon som vet vad det finns för möjlighet att dela på ett Xbox game pass ultimate? Är sugen men tycker 135 är saftigt.
Var nog dumt att gå direkt från fantastiska SOMA till att ge sig på Metro 2033 Redux.
Herregud så usel voiceacting, dialog, fysik/interaktion med omvärlden, controls/inventory-system...jag pallade en timme, sen blev det avinstallation.
Verkligen så sunkigt som jag tänker mig att ett ryskt spel ska vara :D
2033 är en oslipad diamant i mina ögon. Lättare att ta sig igenom med rysk VO.
Sjukt charmigt om man lyckas se förbi skavankerna:)
Lipservice
2020-12-30, 13:17
Köpte 3 Yakuza spel jag tänkte lira igenom julledigheten, gillar ju RPG-spel så detta borde bli bra.
King Grub
2020-12-30, 13:25
Det är dock bara senaste Like a Dragon som är ett RPG. Tidigare är interaktiva filmer med actionsekvenser.
Lipservice
2020-12-30, 16:51
Det är dock bara senaste Like a Dragon som är ett RPG. Tidigare är interaktiva filmer med actionsekvenser.
Jaha ok, aja 300 spänn kanske är värt besväret i varje fall. Verkar ha goda betyg ändå. Återkommer när spelen är utspelade :d
Raidade med guilden först nu 5/10 normal men var riktigt roligt :D
Wilt the Stilt
2021-01-04, 14:12
Ams2 i simracingriggen, runt 2 timmar om dagen racar jag.
Plasttiger
2021-01-04, 20:50
Patienter som söker sig till den nyöppnade mottagningen för datorspelsberoende vid Sahlgrenska universitetssjukhuset har visat sig vara betydligt äldre än förväntat. Och hittills är de nästan bara män.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/mottagningen-for-dataspelsberoende-patienter-aldre-an-forvantat
Fy vad tråkigt Cyberpunk är. Tror inte jag orkar spela klart det.
Klar med gta 4. Enligt spelet tog det under 30h.
Inte bättre än san andreas.
Skaffar 5an om några dar.
Fy vad tråkigt Cyberpunk är. Tror inte jag orkar spela klart det.
Orkade en kvart innan jag avinstallerade och klickade ner Witcher 3 för att neutralisera smaklökarna.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/mottagningen-for-dataspelsberoende-patienter-aldre-an-forvantat
Lär ju såklart vara att dessa personer säkert haft problem när de va tonåringar eller så också. Men det lär ju ta tid innan en person inser sina problem och i tonåren så bryr man sig väl inte så mycket.
I många nya spel tycker jag att kvinnor är "inkvoterade" till roller på ett sätt som känns väldigt onaturligt. Alltså vakter, soldater, allmänt meningsfulla karaktärer m.m. är kvinnor i långt större utsträckning än vad som känns realistiskt eller motiverat. Finns det nya spel som inte har det så eller är spelvärlden också förstörd nu?
King Grub
2021-01-05, 21:51
Mångfald. All kultur måste innehålla mångfald till varje pris, även om vi måste skriva om historien för att nå dit.
I många nya spel tycker jag att kvinnor är "inkvoterade" till roller på ett sätt som känns väldigt onaturligt. Alltså vakter, soldater, allmänt meningsfulla karaktärer m.m. är kvinnor i långt större utsträckning än vad som känns realistiskt eller motiverat. Finns det nya spel som inte har det så eller är spelvärlden också förstörd nu?
Spelvärlden har blivit extremt "woke". All mainstream speljournalistik fokuserar numera på ideologi snarare än spel och utvecklarna är oftast på det tåget.
Cyberpunk är för övrigt roligt i det avseendet där det finns en SJW-preset när man skapar sin karaktär. Det måste rimligen vara satiriskt då preseten är gräsligt ful för alla som inte lider av någon allvarlig psykisk störning, vilket alltså innebär att alla SJW's inte fattar att CDPR driver med dem.
Njae det är väl så som hela världen ser ut numera. Det måste finnas exakt lika många av alla olika hudfärger och kön för att man inte ska bli stämplad som att man hatar någon specifik folkgrupp.
Jag stör mig iofs inte direkt på det, bara när man verkligen märker av det som i BFV t.ex.
Njae det är väl så som hela världen ser ut numera. Det måste finnas exakt lika många av alla olika hudfärger och kön för att man inte ska bli stämplad som att man hatar någon specifik folkgrupp.
Jag stör mig iofs inte direkt på det, bara när man verkligen märker av det som i BFV t.ex.
Jo, visst är det så att hela världen ser ut så numera. Spelvärlden är dock lite extra drabbad (dock inte värst drabbad - där får man nog leta sig till fantasylitteratur eller dylikt).
Mest ansträngt måste vara i Middle Earth: Shadow of War när det finns en svart snubbe i Gondor och de addresserade det inte alls i spelet förrän en stor mängd timmar in när man redan antagit att de inte ens tänkte försöka och man snarare undrade "varför är det bara en enda om de nu ska vara så inklusiva?"
Wilt the Stilt
2021-01-06, 18:54
Lär ju såklart vara att dessa personer säkert haft problem när de va tonåringar eller så också. Men det lär ju ta tid innan en person inser sina problem och i tonåren så bryr man sig väl inte så mycket.
Kolla /r/StopGaming på reddit.. Det är nästan som en sekt där för tidigare datorspelsberoende som blivit fria från sin drog
Black Ops Cold War: Är det värt att behålla eller ska jag sälja det?
Wilt the Stilt
2021-01-13, 19:30
Black Ops Cold War: Är det värt att behålla eller ska jag sälja det?
Jag har bara spelat några timmar änsålänge, men det verkar väldigt lovande. Känns som att det är bra snabbt tempo och mindre campare än det oftast är.
Om man är en person som brukar gilla CoD skulle jag definitivt behålla det. Crossplay med konsoller så lär inte dö ut på PC heller. Dessutom får man stimpak tidigt i levlandet :)
Edit: Jag spelar på PC med crossplay, med en PS5-kontroll
King Grub
2021-01-13, 19:55
Cold War är kul. Jag känner mig rätt klar med det, men roligt var det, och jag var riktigt bra för en gångs skull. Hoppade i förra veckan efter någon månads paus och var bäste spelare gång efter gång och vann alla mot alla flera gånger.
King Grub
2021-01-13, 19:59
Jag har nyligen klarat Valhalla, alla olika questlines. Tog 107 timmar och var roligt hela tiden. Bytte från PC till PS5 halvvägs.
Nu spelar jag Immortals Fenyx Rising och det är också väldigt skoj. Jag vet att många har ledsnat på Ubisofts open world-spel, men jag får aldrig nog. Också på PS5.
Då har man lite att lira när man väl skaffar ett ps5 mao
King Grub
2021-01-13, 20:45
Valhalla flöt bättre på PS5. PC-versionen hade ett stutter så fort spelet sparade, även på snabbaste SSDn, och det var ofta.
Lafayette
2021-01-13, 20:55
Vilket var bäst av Odyssey och Valhalla? Serien dog lite för mig efter Black Flag (Som jag spelat igenom tre gånger hehe)
King Grub
2021-01-13, 21:07
Valhalla för mig. Älskade varje minut. Suverän story och ingen löjlig humor. Och då tyckte jag mycket om Odyssey också. Mer underhållande saker att göra runtomkring i Valhalla, utöver storyn.
2020 års näst bästa spel för mig, bakom Ghost of Tsushima.
Lafayette
2021-01-13, 21:18
Trevligt trevligt, då blev man lite mer sugen.
9/10 heroic castle nathria nu lite förvånad över hur bra det gått även fast fighterna är svåra o roliga. hoppas sista går ner på söndag.
Är också ~20h in i Immortal Fenyx Rising, helt perfekt för att stilla mitt BoTW-behov som plötsligt infann sig. Klart mysigt att bara lalla omkring utan några fasta mål. Humorn passar mig inte alltid, men det är okej ändå.
Andy.da.wohoo
2021-01-14, 13:12
Är också ~20h in i Immortal Fenyx Rising, helt perfekt för att stilla mitt BoTW-behov som plötsligt infann sig. Klart mysigt att bara lalla omkring utan några fasta mål. Humorn passar mig inte alltid, men det är okej ändå.
Vilken konsol spelar du Fenyx på?
King Grub
2021-01-14, 13:25
Fenyx är lättdrivet och lär flyta bra oavsett hårdvara, PC eller konsol. På PS5 och Series X är det 4K 60 fps till och med, och det klarar säkert ett 20X0 eller över också.
Andy.da.wohoo
2021-01-14, 15:53
Fenyx är lättdrivet och lär flyta bra oavsett hårdvara, PC eller konsol. På PS5 och Series X är det 4K 60 fps till och med, och det klarar säkert ett 20X0 eller över också.
Om jag köper det blir det sannolikt till Switch. Det ska ju funka helt ok även på den, men inte heller det jämförbart med andra versioner.
Vilken konsol spelar du Fenyx på?
Jag är pcgamer rakt igenom! Kommer säkert funka fint på Switchen också med mindre ögongodis/fps :)
Jag är aningen sen på detta hyllade mästerverk, men bättre sent än aldrig :D
https://www.gog.com/game/inside
Helt fantastisk stämning, både kusligt och spännande!
Ingen dialog överhuvudtaget, inget GUI, inga manuella saves, inget gå-vilse-i-banorna, bara 5-6 knappar att hålla reda på (och man behöver aldrig trycka ner alla på en gång!).
Allt som behövs är ett tangentbord (controller funkar nog lika bra).
Så många spel som kan lära sig av detta!
King Grub
2021-01-20, 12:05
Inside var trevligt!
Jag är klar med Fenyx. Mycket trevligt och jag kommer sannolikt att skaffa Season Pass för expansionerna. Samma sak med Valhalla.
Just nu spelar jag igenom kampanjen i Cold War. Hann inte göra det innan senhöstens och vinterns spelskörd dök upp, utan jag körde bara multiplayer. Den lär dock inte vara många timmar.
På PS5 spelar jag Astro's Playroom och sista DLC:t till Nioh 2. Har fortfarande inte skaffat Demon's Souls. Jag vill ha det digitalt, men 849 kronor tar emot.
Akerhage
2021-01-20, 12:30
Om man jämför Genshin impact och Immortals Fenyx Rising. Vilket är roligast?
Satt imorse och funderade på att köpa Immortals för 320kr. Antar det är värt det? Fastnade inte riktigt för Genshin, eller blev ett för långt uppehåll så orkar inte dra igång det igen.
skyffelmördarn
2021-01-20, 12:37
Inside var trevligt!
Jag är klar med Fenyx. Mycket trevligt och jag kommer sannolikt att skaffa Season Pass för expansionerna. Samma sak med Valhalla.
Just nu spelar jag igenom kampanjen i Cold War. Hann inte göra det innan senhöstens och vinterns spelskörd dök upp, utan jag körde bara multiplayer. Den lär dock inte vara många timmar.
På PS5 spelar jag Astro's Playroom och sista DLC:t till Nioh 2. Har fortfarande inte skaffat Demon's Souls. Jag vill ha det digitalt, men 849 kronor tar emot.
OffTopic men KG du som verkar gejma en hel del, har du någon bra rutin du kör med för att bryta stillasittandet eller skiter du fullständigt i det? Kanske några knäböj här och där?
Varvade Amnesia:rebirth för någon vecka sedan!
Var riktigt roligt spel och härlig stämning genom hela spelet. Påminde en del om Layers of fear 2 speciellt emot slutet. Tyckte om detta mer än a machine for pigs där man nästan aldrig kände den här tryckande känslan av att vara jagad. Tror det jag gillade mest med spelet var att var så många olika moment, allt ifrån att vara jagad, smyga ifrån fiender och lösa pussel.
Outlast 1
Här var man jagad hela tiden och som resultat av det blev det att man spelade i omgångar! Slutet var intressant med och något jag inte hade förväntat mig alls.
Outlast 2
Än så länge det roligaste skräckspelet jag har spelat.
En del Hunt Showdown med polare. Riktigt kul lir. :)
King Grub
2021-01-20, 12:46
Om man jämför Genshin impact och Immortals Fenyx Rising. Vilket är roligast?
Satt imorse och funderade på att köpa Immortals för 320kr. Antar det är värt det? Fastnade inte riktigt för Genshin, eller blev ett för långt uppehåll så orkar inte dra igång det igen.
Fenyx överlägset enligt mig. Genshin är fånigt, fyllt av fetchquests och har begränsningar i hur mycket man kan göra över en viss tid utan att spendera pengar.
RökteUppMinKatt
2021-01-20, 12:46
Testade Star Wars Battlefront 2 i helgen då det var gratis på epic games (fortf gratis fram tills imorgon). Gillade multiplayern starkt!
King Grub
2021-01-20, 12:50
OffTopic men KG du som verkar gejma en hel del, har du någon bra rutin du kör med för att bryta stillasittandet eller skiter du fullständigt i det? Kanske några knäböj här och där?
Jag tränar så mycket och länge när jag tränar att jag är övertygad om att det eliminerar skadeverkningarna. I studier som drar slutsatsen att träning inte minskar de negativa hälsoeffekterna av stillasittande handlar det oftast om någon timmes träning. Går jag och tränar vid ett-tiden är jag inte hemma förrän vid sex, och igår tränade jag till exempel ben, rygg, biceps, mage, ländrygg, cyklade 4 mil och gick 8000 steg på den tiden, allt utom promenerandet med högsta möjliga intensitet. Det måste göra susen.
Outlast 1
Här var man jagad hela tiden och som resultat av det blev det att man spelade i omgångar! Slutet var intressant med och något jag inte hade förväntat mig alls.
Outlast 2
Än så länge det roligaste skräckspelet jag har spelat.
Instämmer att slutet på första Outlast var intressant - coolt miljöombyte liksom :cool:
Har tvåan kvar att spela, men gruvar mig lite för alla scriptade chases som alla klagar på. Samt att man tydligen inte kan gömma sig lika bra som i första spelet.
Men det ser ju grymt stämningsfullt ut, och kul med utomhusmiljöer, så jag hoppas det ska vara uthärdligt i alla fall...
Man får väl köra på enklaste kanske :d
Jag tränar så mycket och länge när jag tränar att jag är övertygad om att det eliminerar skadeverkningarna. I studier som drar slutsatsen att träning inte minskar de negativa hälsoeffekterna av stillasittande handlar det oftast om någon timmes träning. Går jag och tränar vid ett-tiden är jag inte hemma förrän vid sex, och igår tränade jag till exempel ben, rygg, biceps, mage, ländrygg, cyklade 4 mil och gick 8000 steg på den tiden, allt utom promenerandet med högsta möjliga intensitet. Det måste göra susen.
All forskning på ämnet visar väl att träning aldrig kan botgöra flera timmars stillasittande? Eller ja, du har ju säkert större hälsofördelar än någon kontorsnisse som reser sig och sträcker på sig en gång i timmen, men ditt stillasittande räknas ändå som stillasittande?
Förr i tiden när jag gejmade mer så ställde jag en timer på 45mim, när den hade ringt reste jag på mig en stund under nästa matchmaking eller så pausade jag direkt om det var SP
Instämmer att slutet på första Outlast var intressant - coolt miljöombyte liksom :cool:
Har tvåan kvar att spela, men gruvar mig lite för alla scriptade chases som alla klagar på. Samt att man tydligen inte kan gömma sig lika bra som i första spelet.
Men det ser ju grymt stämningsfullt ut, och kul med utomhusmiljöer, så jag hoppas det ska vara uthärdligt i alla fall...
Man får väl köra på enklaste kanske :d
Jag stör mig inte på det tyckte var relaivt välgjorda. :) Bara att kötta på!
shut teh face
2021-01-20, 13:34
Testade Star Wars Battlefront 2 i helgen då det var gratis på epic games (fortf gratis fram tills imorgon). Gillade multiplayern starkt!
Själv tycker jag Single Player och Co-op missions med kompisar är roligast. Multiplayer är ju helt omöjligt, alla har ju mega uppgraderade förmågor/vapen och dödar en direkt.
King Grub
2021-01-20, 13:40
All forskning på ämnet visar väl att träning aldrig kan botgöra flera timmars stillasittande?
https://bjsm.bmj.com/content/54/24/1499
https://bjsm.bmj.com/content/54/24/1499
Se på fan
King Grub
2021-01-20, 14:30
Självrapportering och kopplingar, så vem vet, men jag väljer att tro att min träning har den effekten. Snart 50 och alla värden som en 20-åring i alla fall, så helt fel ute verkar jag inte vara.
Självrapportering och kopplingar, så vem vet, men jag väljer att tro att min träning har den effekten. Snart 50 och alla värden som en 20-åring i alla fall, så helt fel ute verkar jag inte vara.
Skönt att det finns folk i samma ålder som en själv :thumbup:
Om det bara fanns nån som hade lika lite muskler också :d
Skönt att det finns folk i samma ålder som en själv :thumbup:
Om det bara fanns nån som hade lika lite muskler också :d
Hepp!
shut teh face
2021-01-20, 17:15
Det är ju skillnad på sitta helt stil flera timmar i sträck och att ta micropauser en gång i halvtimmen/timmen eller ståpauser. Svårt att uppskatta.
Jag har druckit några öl, men seriöst, var är köpknappen i Steam för GTA V? Jag ser massa relaterad bullshit men inte själva spelet, är jag blind eller vad händer? Akut hjälp!
edit: för mig ser det inte ut som i klippet nedan 34s in, alternativet "Buy grand theft auto v" finns inte utan det är bara cash cards och annat skräp.
I03g8wzOKvY
RökteUppMinKatt
2021-01-20, 22:08
Jag har druckit några öl, men seriöst, var är köpknappen i Steam för GTA V? Jag ser massa relaterad bullshit men inte själva spelet, är jag blind eller vad händer? Akut hjälp!
edit: för mig ser det inte ut som i klippet nedan 34s in, alternativet "Buy grand theft auto v" finns inte utan det är bara cash cards och annat skräp.
I03g8wzOKvY
https://i.ibb.co/bs272ng/Untitled.png (https://ibb.co/k49M9Fg)
https://i.ibb.co/bs272ng/Untitled.png (https://ibb.co/k49M9Fg)
Life saver, tack!
gta4 var också paketerat men klart mer tydligt då att man fick basspelet. Front-end, suck.
Akerhage
2021-01-21, 08:35
Köpte Fenyx Rising, bara spelat någon timme, men verkar skoj!
Eftersom gta 5 tog sån tid att ladda ner på steam så började jag på lost and damned istället.
Jag är aningen sen på detta hyllade mästerverk, men bättre sent än aldrig :D
https://www.gog.com/game/inside
Helt fantastisk stämning, både kusligt och spännande!
Ingen dialog överhuvudtaget, inget GUI, inga manuella saves, inget gå-vilse-i-banorna, bara 5-6 knappar att hålla reda på (och man behöver aldrig trycka ner alla på en gång!).
Allt som behövs är ett tangentbord (controller funkar nog lika bra).
Så många spel som kan lära sig av detta!
Slut nu *cry*
Sanslöst bra plattformare, så sjukt häftigt spel!
Nu väntar man bara på deras tredje spel som de tydligen är igång med, men verkar va rätt tidig fas än så länge...
Hyfsat trackrecord de har på sina två första releases i alla fall, så jag tror inte någon kommer bli besviken på nästa släpp :cool:
Lafayette
2021-01-21, 11:48
Spela Little Nightmares också \o/
Spela Little Nightmares också \o/
Så mycket kritik som det fått p.g.a. knepiga kontroller (och troligen svårt spela med bara tangentbord?) så står jag nog över...
Men får se hur tvåan blir, det kommer ju i februari.
Ser onekligen snyggt ut, men kanske också kommer lida av 3d-designen och frustrerat tajmande hoppsekvenser och liknande.
Knepiga kontroller? Inget jag märkte av när jag körde igenom det. Fungerade utmärkt. Little nightmares är ett måste om man gillade Inside. Vackert, kusligt och mystiskt på samma gång. Man sitter sådär lite halvstressad på spänn genom hela spelet, på ett bra sätt.
Lafayette
2021-01-21, 12:56
Så mycket kritik som det fått p.g.a. knepiga kontroller (och troligen svårt spela med bara tangentbord?) så står jag nog över...
Men får se hur tvåan blir, det kommer ju i februari.
Ser onekligen snyggt ut, men kanske också kommer lida av 3d-designen och frustrerat tajmande hoppsekvenser och liknande.
Det visste jag inte att det fått kritik för, inget jag märkte av iallafall, fast jag spelade på konsol.
Jaaa, tvåan dimper ner i brevlådan nästnästa vecka*popcorn*
Knepiga kontroller? Inget jag märkte av när jag körde igenom det. Fungerade utmärkt. Little nightmares är ett måste om man gillade Inside. Vackert, kusligt och mystiskt på samma gång. Man sitter sådär lite halvstressad på spänn genom hela spelet, på ett bra sätt.
Läst massa kommentarer om det, och även i proffesionella recensioner.
T.ex.
The platforming parts are extremely frustrating thanks to the imprecise controls and the 2,5 d graphics.
the camera angle in combination with platforming will result in many, many deaths. It is extremely difficult to judge where you are in relation to the objects around you.
Oh, these two line up, right? No, no they don't.
the controls are extremely clunky. Or suddenly decide to stage a rebellion and not function anymore. The most common occurrence for me was Six grabbing everything and not letting go.
You want to jump? Nope, grab it is.
You want to let go and drop down? Nope, grab.
You don't want to pick this thing up? GRAB!
At first I thought it was just a bad PC port, but nothing got better after plugging in a PS4 controller.
Actually, the control scheme is so horrid, I decided to skip the DLC. Enjoy at your own risk, or if you miss LIMBO and Inside too much.
Det enda jag egentligen har problem med med är vissa plattformssegment där spelet vill att jag ska gå på smala plankor eller rör. Spelkontrollen är såpass o-precis i dessa lägen att jag har ramlat ned (och dött) fler gånger än jag egentligen vill erkänna i skrift. Även hopp-moment och plockandet av föremål känns sladdrigt, speciellt när det ska göras under stress.
Its ‘2.5D’ set-up (Six can creep some way up the Z-axis in every environment) makes certain moments of precision platforming simply irritating, specifically when you jump slightly at the wrong angle and tumble unnecessarily into an abyss. Likewise, a few of its instant-death obstacles are the kind of trial-and-error puzzling that should have been left behind last decade.
O.s.v. o.s.v.
Känns som Little Nightmares är raka motsatsen mot Inside.
Och inget blir säkert bättre om man försöker spela det på tangentbord.
Men som sagt, tvåan kanske blir bättre, men jag vetefan alltså...får nog vänta på Playdeads tredje spel istället :cool:
Jag vet ju inte eftersom jag aldrig spelat det, men det är denna typ av kommentarer som gjort att jag inte köpt spelet.
Köpte Inside istället :)
Lafayette
2021-01-21, 14:28
Many deaths? Jag dog inte en enda gång. Sopor! :p
Läst massa kommentarer om det, och även i proffesionella recensioner.
Märkligt. Jag körde det strax efter release och hade inte mer problem med kontrollerna än jag isf hade med Inside, dvs typ inga.
Raka motsatsen? Det är precis samma typ av 2D/3D-ish spel med pussel, simpla/enkla interaktioner med linjärt gameplay. Precis som i Inside får du inte veta nånting om vem eller vart du är utan blir inkastad i världen och får mer ledtrådar under spelets gång.
Märkligt. Jag körde det strax efter release och hade inte mer problem med kontrollerna än jag isf hade med Inside, dvs typ inga.
Raka motsatsen? Det är precis samma typ av 2D/3D-ish spel med pussel, simpla/enkla interaktioner med linjärt gameplay. Precis som i Inside får du inte veta nånting om vem eller vart du är utan blir inkastad i världen och får mer ledtrådar under spelets gång.
Aha :)
Nej jag menar mer att Inside är ett långsamt spel, där utforskning och pussel är det svåra.
Little Nightmares verkar vara snabba kombos/reaktioner/koordination.
Jag är för gammal för sånt, har långsamma reaktioner och dålig motorik, så jag ger alltid upp såna "skillbaserade spel" ganska snabbt.
Men jag kanske har fel - i vilket fall så kommer ju tvåan snart och blir spännande läsa omdömen om det :cool:
Magnus N
2021-01-22, 21:29
5EGFlLXaXes
Release 7 Maj :)
Börjar närma mig slutet av RDR2. Red åt sydväst och hittade Ku Klux Klan i skogen lol..
Har precis insett att vissa ogjorda sidouppdrag ej går att göra vid en viss punkt i storyn, är i Chapter 6 nu... Blir att göra klart allt som finns innan jag går vidare.
Massa irriterande uppstartsgrejer med gta 5 hittills, som den där jävla osynliga pricken när man ska sikta. Instruktioner mitt i hektiska biljakter så man inte har chans att läsa. Irriterande karta att kolla på när man kör. Spelade kanske en timme, får se om jag har tålamod att spela mer.
Nån som spelar Hitman 3? Verkar bra.
Spelar detta - sjukt snygg/påkostat pusselspel, som är riktigt klurigt och varierande :cool:
Fick tyvärr kapitulera nyss och kolla en lösning på youtube, och kände mig riktigt dum efteråt, men då hade jag i alla fall kommit en bra bit innan dess och löst allt själv än så länge :Virro
https://www.gog.com/game/the_pedestrian
Wilt the Stilt
2021-02-01, 17:48
Återgått till BFV, nu på PC. Känns mycket bättre att spela på PC.
Spelade på PC förut från TV-skärmen men det kändes meh. Mycket bättre på datorskärm.
Försöker axla rollen som medic bra, vilket är väldigt kul.
Och ja jag vet att BFV inte är världens mest populära spel, men jag har spelat Fo76 i drygt 200 timmar hittills och fortsätter vidare.
Testade demot av Little Nightmares 2, men det är nog inget för mig.
Dels var det inte läskigt för fem öre, och jag brukar va lättskrämd av både film och spel, och sen var det väldigt knepiga kontroller/styrning. Att rikta in sig rätt när man ska hoppa och greppa tag i saker o.s.v.
Precis som många klagat på gällande första spelet.
Kändes väldigt konsoligt scriptat också - det är tydliga mönster för hur man ska klara encounters. Spring dit och huka, vänta, spring dit och huka, vänta, spring ut i gräset, stanna, spring vidare, o.s.v. o.s.v.
Absolut ingen sorts gameplay jag gillar, så blir nog att stå över denna för egen del.
Grafiken var väl hyfsad, med allt på max, men fick ändå aldrig någon känsla av stämning eller kuslighet.
JusupWilkoszzzz
2021-02-05, 18:13
https://www.youtube.com/watch?v=dbKM1WrFe4Q&list=PLavKabWyl5jMa1zIoXgw8uivocS_9YIT0&index=1
Wilt the Stilt
2021-02-08, 12:02
Fifa 21 är kul till PC med PS5-kontroll. Alltså om man möter nån som är jämnbra. Om man möter nån som förnedrar en får man kämpa för att inte ragequitta och det känns skit.
Jag menar jag spelar seasons i div 10, vad fan gör ni i sämsta divisionen med era jävla Neymarfinter.
Jämn, hård kamp är riktigt kul däremot. Seasons funkar iaf ofta bra, när man blir bättre går man upp i div så då möter man jämnbra, blir man bättre osv så möter man jämnbra i nästa div. I bästa fall då. Osv.
Kan tipsa andra noobs om att googla basala saker som lätta finter och basalt defense.
Annars är Payday 2 grymt kul just nu. Hostar bara själv då man lätt blir kickad hela tiden annars. Jag kickar bara om personen verkligen bör bli kickad. Sjukt kul o grinda upp karaktären till något bra. Började igår o spelat 4 timmar.
Payday 2 går förvånasvärt bra att spela solo med bottar om man vill det av nån anledning. Mer avkopplande iaf o man kan ta sitt eget tempo. Payday 2 10/10 will grind very much
Gosti123
2021-02-08, 19:12
Beroende av Dead By Daylight atm..
Raft med tjejen! :D
Var ett roligt spel i några timmar. Annars spelar jag Tibia och Bf 5.
CD Project Red verkar ha fått ransomware attack.
https://twitter.com/CDPROJEKTRED/status/1359048125403590660?s=19
Magnus N
2021-02-10, 21:23
Schemat för Blizzcon
https://www.mmo-champion.com/content/9737-BlizzConline-Schedule
https://blizzcon.com/en-us/schedule
Rätt så sparsamt
King Grub
2021-02-10, 21:36
Blizzard är ett skal av sitt forna jag. En spillra.
Ska bli intressant o se vad dom visar upp. Skulle vara coolt med en PVE version av OW och Diablo 4 skulle ju vara roligt om det blir bra.
Har däremot svårt att se det, misstänker att blizzard kommer bli ett mobilspelsföretag inom några år och bara satsa på Asien istället.
Anton Fräs
2021-02-10, 22:13
Jag hoppas bara på en vettig TBC release och plan.
Andy.da.wohoo
2021-02-10, 22:44
Men det kommer ju inte vara intressant. Som Grub säger, Blizzard är inte samma företag längre. Mina förhoppningar är låga, även om jag så gärna vill att det som visas upp kommer vara helt fenomenalt.
Dishonored 1 & 2 collection för 215kr på GOG.
Funderar på om det kan va värt det, fast de är så gamla.
Ser lite fånigt ut att man kan teleportera sig typ vart man vill, som om det vore nåt VR-spel, men det kanske finns begränsningar som gör att gammalt traditionellt crouch/climb/run/jump behövs ibland också?
Första spelet är ju skitgammalt nu, men verkar ha grafisk stil som håller hyfsat bra, men frågan är ju om gameplay håller än...
King Grub
2021-02-11, 09:01
Billigare på GreenManGaming.
Dishonoreds gameplay håller absolut.
Kollade en lång 2020-review av Dishonored.
En stor nackdel verkar vara att spelet uppmanar dig att spela stealthy och non-lethal. Men nästan alla abilities är designade för att spela våldsamt, och man har bara en enda melee-option för att göra någon medvetslös (och den buggar tydligen rätt ofta med så att man inte ens kan göra det).
Man måste va precis bakom och sedan "strypa". Man kan inte hoppa ner på någon ovanifrån och klubba dem i skallen, eller greppa nån från sidan, eller slå nån på käften framifrån...bara en endaste option.
Killen i recensionen tyckte det verkade som att de utvecklat melee och abilities först, och sen på slutet slängt in chaos-system där man belönas av att spela med non-lethal stealthy approach, men att det inte alls är balanserat för det.
Lafayette
2021-02-11, 09:28
Tänk inte så mycket svag74, bara gibba på
Lafayette
2021-02-11, 10:08
Wohoo! \o/
urV8MIcLDFk
Jag köpte :D
Gratulerar. Tror du kommer njuta av atmosfären och leveldesignen (senior level designer är samma som i Half-Life spelen och sedan Deus Ex: Human revolution). Jag uppmuntrar dig att spela sneak och verkligen upptäcka banornas potential till kreativt gameplay. Jag har 62h i spelet och hade väldigt roligt hela vägen.
Jag sitter och nöter BF4 på min 8 år gamla burk i väntan på mitt RTX 3060 Ti, som lär ankomma lagom till att jag går i graven.
Jag sitter och nöter BF4 på min 8 år gamla burk i väntan på mitt RTX 3060 Ti, som lär ankomma lagom till att jag går i graven.
Välkommen till servern "PIZZA PARTY DLC MAPS CQL". Vill du bli switchad till andra sidan så skriv "kolozzeum" i chatten så skall jag bistå (ca 19.30-21.30)
Välkommen till servern "PIZZA PARTY DLC MAPS CQL". Vill du bli switchad till andra sidan så skriv "kolozzeum" i chatten så skall jag bistå (ca 19.30-21.30)
Will do!:hbang:
Anton Fräs
2021-02-11, 12:36
Dishonored (ettan) är ett av få single player spel jag lagt mycket tid på. Dels är det roligt att man kan välja approach (stealth eller mer action) och att det även finns en hel del replay värde i att man får olika scores beroende på hur man gör saker och ting. Storyn/miljön är riktigt cool den med.
Dishonored (ettan) är ett av få single player spel jag lagt mycket tid på. Dels är det roligt att man kan välja approach (stealth eller mer action) och att det även finns en hel del replay värde i att man får olika scores beroende på hur man gör saker och ting. Storyn/miljön är riktigt cool den med.
+1
Körde först stealth, direkt när jag varvat det började jag om och körde brutalitet istället. Brukar inte spela om SP-spel så värst.
Har dock inte kört 2an så vet ej om det är bra.
Lafayette
2021-02-11, 12:46
Jag tröttnade fort på tvåan och lade ner rätt fort, älskade ettan och dess dlc dock. Vet inte varför, var väl inget fel på spelet, kanske var för jag nött ettan så mycket och var mätt.
Tyckte 2an hade roliga gameplaymöjligheter, men sämre story och ”tunnare” värld. Som SP-spel tappade jag då framåtdrivet i spelandet. Ettan är en utmärkt balans mellan en engagerande story och finurligt gameplay - det är kul att hoppa mellan hustak och ta sig in överallt för att upptäcka världen ännu mer. I 2an är hoppandet kul men saknar motivationen.
Ser att Mafia DE säljs för €10. Gillade spelet starkt när det kom men redan då kändes det lite slött i bilkörandet. Värt?
Stör mig på att man inte har en aning om man är synlig eller ej i första Dishonored.
Inga stealth-indikatorer, och man kan ju inte croucha bakom saker (eller kan man?).
Och om man leanar runt ett hörn så sticker man ut åtminstone hela överkroppen, samt viftar med vapnen låååångt utanför sitt cover, mitt framför vakterna, och de ser ingenting.
Känns lite fånigt :D
Jag har inte har en susning om när jag är synlig eller gömd, så det gör att jag spelar utan någon immersion/spänning utan mest bara strosar runt, för jag vet ju ändå inte var jag är synlig/gömd.
Men jag har bara spelat ett par timmar så man lär sig väl med tiden...
Spelet känns hyfsat än så länge, men känner inget sug efter att spela mer.
Stor skillnad mot när jag spelade SOMA som verkligen var extremt spännande, och hade mer logisk/naturlig spelmekanik eller vad man ska säga.
Stör mig på att man inte har en aning om man är synlig eller ej i första Dishonored.
Inga stealth-indikatorer, och man kan ju inte croucha bakom saker (eller kan man?).
Och om man leanar runt ett hörn så sticker man ut åtminstone hela överkroppen, samt viftar med vapnen låååångt utanför sitt cover, mitt framför vakterna, och de ser ingenting.
Känns lite fånigt :D
Jag har inte har en susning om när jag är synlig eller gömd, så det gör att jag spelar utan någon immersion/spänning utan mest bara strosar runt, för jag vet ju ändå inte var jag är synlig/gömd.
Men jag har bara spelat ett par timmar så man lär sig väl med tiden...
Spelet känns hyfsat än så länge, men känner inget sug efter att spela mer.
Stor skillnad mot när jag spelade SOMA som verkligen var extremt spännande, och hade mer logisk/naturlig spelmekanik eller vad man ska säga.
Du märker ju om vakterna reagerar eller inte. Hur kan du säga att du inte har en susning?
Hur verkligt och spännande är det med indikator? Fanns det en sådan då du lekte kurragömma eller dunk/bollen går m.m.*grr**grr**grr*
Börjar få lite bättre koll nu, men allt blir ju ändå lite fånigt när man kan stå på en 2m hög pelare, som en staty, helt öppet, med vakter gående runtomkring, men ändå syns man inte :D
Minuten senare står man i skuggan och tycker mörkret borde göra en osynlig, men DÅ syns man...
Jaja, det är bara ett spel... :d
Akerhage
2021-02-12, 13:18
Du märker ju om vakterna reagerar eller inte. Hur kan du säga att du inte har en susning?
Hur verkligt och spännande är det med indikator? Fanns det en sådan då du lekte kurragömma eller dunk/bollen går m.m.*grr**grr**grr*
Det nya spelet "Life" av G.W.
Man föds, får lära sig suga tutte och krypa, bajsa och kissa i potta. Man växer upp i en familj, pappa slår dig, du går i skolan, ligger lite med tjejer, börjar jobba, blir munk, funderar på livet, blir deprimerad, bitter, hänger på forum, tar pension och dör. Allt i realtid. The End.
Inget element i spelet får vara fiktivt. Allt skall vara realistiskt.
10/10, bästa spelet ever, läs sponsrad artikel från fz.se [här]
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.