handdator

Visa fullständig version : Vilket datorspel håller du på med just nu?

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 [61] 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78

King Grub
2018-04-03, 10:12
Hur många timmar tog det dig att spela igenom det?

Mellan 25 och 30 timmar. Tog inte tid exakt.

MaxTheMarketer
2018-04-03, 18:15
GAH! Har ej köpt Far Cry 5, sitter och gruvar mig över buggar jag sett på nätet, samt hur lång speltid man kommer att få för ca 520 SEK. Visst, två biobiljetter motsvarar det cirka.

Har alltid varit så bortskämd med spel, men inte numera. Ni som köttat spelet: Hur mycket skulle ni säga att det skiljer sig från Far Cry 3, 4 och Primal? Jag vet att Far Cry 2 var väldigt, "wtf is this?".

shadowfire
2018-04-03, 18:16
Wtf, fick precis ett spel skickat till mig minus zero day, från en polare som kör en dist... o detta stämmer så blir det en fin release offentligt imorgon på ett spel som vi gamla Amigafans kommer känna igen oss vid.

shadowfire
2018-04-03, 18:19
GAH! Har ej köpt Far Cry 5, sitter och gruvar mig över buggar jag sett på nätet, samt hur lång speltid man kommer att få för ca 520 SEK. Visst, två biobiljetter motsvarar det cirka.

Har alltid varit så bortskämd med spel, men inte numera. Ni som köttat spelet: Hur mycket skulle ni säga att det skiljer sig från Far Cry 3, 4 och Primal? Jag vet att Far Cry 2 var väldigt, "wtf is this?".

FC4 var lite bättre än FC3 och FC5 typ båda de ihop. Helt annan storyline, så sjukt mer påkostad story och quests, men för all del, det är ett grinding game där man ska grindea saker hela tiden. Gillar man inte det så ska man Path of Exile, Diablo, Farcry mfl. Jag tänkte dra "låneversionen" av FC först men jag kunde inte hålla mig utan betalade och nu med facit i hand så har jag haft mer skoj med detta än vad jag fått för två drinkluder för samma summa i en pub i innerstaden (när jag var 25).

Pudzianovski
2018-04-04, 08:17
Du kan köpa kartan hos försäljare, general store.

Aha! Tack! Såg inte det. Nu letar jag alla andra samlargrejer också. :d

shadowfire
2018-04-05, 14:10
Ser onekligen riktigt ballt ut. De lägger ut en del klipp på youtube rätt så frekvent nu från spelet.

Denna hade jag missat;
hMfvny2NRHs

Ett Orm
2018-04-07, 08:53
Är det stor skillnand rent praktisky mellan ps4 och ps4 prio. Letar lite beg till grabben och det skiljer ju rätt mycket dollars.

King Grub
2018-04-07, 09:15
Ja, det är stor skillnad, i alla fall stortitlarna som släpps nu. Far Cry som exempel körs i 1600p i stället för 1080p. Dom flesta spel har även kvalitetsskillnader I grafiken. Snabbare laddtider. Har man inte en 4K-tv däremot och inte planerar att skaffa en är det inte värt det.

Dåren
2018-04-07, 09:17
Far Cry 5 avklarat.

Alla tre områden befriade, alla story missions och alla side missions gjorde, alla outposts befriade, alla prepper caches funna, alla kartobjekt upptäckta, och end credits rullade.

Både roligt och tråkigt att ha klarat det. Jag vidhåller att det kanske är det bästa actionspel jag spelar. Och jag ledsnade aldrig på småuppdragen, utan gjorde alla innan jag tog mig an sista uppdraget.

9/10, helt suveränt. Tråkigt att det är över, bara. Men tre kommande DLC, som alla ser roliga ut!

Varför inte 10/10?

King Grub
2018-04-07, 09:20
10 av 10 betyder felfritt och att det inte kan göras något bättre.

Jockefoten
2018-04-08, 15:37
Fantastisk musik i Far Cry 5.

När jag hör denna låten vill jag bara släppa min automatkarbin och bilda sekt!

gVXqHX9rHxA

Patriarch K
2018-04-08, 15:49
Lirar Cuphead just nu. Så jäkla bäst! :D
ReVgL5sSUhc

d1anny2
2018-04-08, 16:50
Påbörjat xcom2 war of the chosen.

Pudzianovski
2018-04-08, 19:07
Klar med Far Cry 5 nu. Det var trevligt!

Att fiska var fan det tråkigaste jag gjort :d

Känns som de kunde slängt in lite fler grejer att göra så man har nåt att göra efter att man är klar så att säga.

King Grub
2018-04-08, 21:49
"i wish i could join the cult, faith seed is so hot, she could be my mistress and i'd worship at her feet" var det någon som skrev i kommentarerna till en YouTube-video. :D

r3mpuh
2018-04-08, 21:51
Tuber's Life Simulator.

Går bättre än irl. ;)

Ett Orm
2018-04-08, 21:57
Ja, det är stor skillnad, i alla fall stortitlarna som släpps nu. Far Cry som exempel körs i 1600p i stället för 1080p. Dom flesta spel har även kvalitetsskillnader I grafiken. Snabbare laddtider. Har man inte en 4K-tv däremot och inte planerar att skaffa en är det inte värt det.

Hmm, nä en massa snabba pixlar hitan ditan är inte så viktigt. Laddtider är mer relevant dock, men är det sekunder och inte minuter vi talar om är det inte så noga heller. 4k kommer jag nog inte offra pengar på heller.
En opro lutar det nog åt isf.

Tack o bock!:)

Patriarch K
2018-04-15, 10:22
Föredrar ni GOG eller Steam eller kör ni båda? Jag har någon "grej" att jag vill ha allt samlat på ett enda ställe så jag kör i stort sett enbart GOG då jag tycker GOG är 100ggr trevligare än Steam. Dessutom finns det GOG Connect där man kan connecta ihop spel man äger på både GOG och Steam så att man slipper köpa dem två gånger. Dessvärre funkar det bara på vissa utvalda spel. Baldurs Gate-serien gick att connecta, men inga andra spel.

Lirade för övrigt Layers of Fear nyss.
https://www.gog.com/game/layers_of_fear
Jäkla ballt skräckis-spel! Jag blev skiträdd när jag spelade det i mörkret. Det var helt oberäkneligt. Det var inte direkt så att när du gick genom en dörr, att du då kunde backa tillbaks till rummet innan. Man visste aldrig vad som dök upp bakom en om man vände sig om. Ibland var dörrarna borta och ibland blev det totalt fucked up.
Starkt rekommenderat om man vill bli livrädd.

King Grub
2018-04-15, 10:27
Jag köper saker på GOG om det finns där, men majoriteten av spel finns ju bara på Steam, så jag använder både. Men jag föredrar att stödja GOG och DRM-fria spel.

BelowAverage
2018-04-15, 17:52
Alltså. Någon som kan förbarma sig och slänga upp en summon sign vid Friede i dark souls 3? :D
Jag klarar inte av henne med min whipbuild :em:

King Grub
2018-04-15, 18:31
git gud scrub XD uninstall

BelowAverage
2018-04-15, 18:59
git gud scrub XD uninstall

Haha vafan xD
Oroa sig inte grubben, jag fick hjälp av en random! *popcorn*
The cashul journey continues..

MaxTheMarketer
2018-04-15, 22:01
Nu bliré sätta tänderna i Far Cry 5 på Ultra på burken! ^^

Innehåller spelet scener som skulle vara rated M18+? ;)

Bailah
2018-04-15, 23:15
Nier automata. Vilken underbar stämning det spelet har. Är bara 2-3 timmar in men jag älskar det. Musiken och storyn är väldigt bra. Synd att det bumpar ner ffxv bara.
Önskar bara det vore lite bättre optimerat för pc, men ska finnas ett par mods som fixar lite. Får kolla upp imorgon!

bigmuscleman
2018-04-16, 12:12
A Way Out, helt klart årets bästa spel. I alla fall tills Shadow of the Tomb Raider släpps.

Anton Fräs
2018-04-16, 12:29
Jag spelar vanilla WoW fortfarande, enda som kan hålla mig fast. Har också återigen börjat spela LoL och tycker det är ganska roligt. Jag kan verkligen inte fastna i nya spel på samma sätt som förr, jag undrar vad det beror på, många av mina vänner som upplever exakt detsamma.

King Grub
2018-04-16, 12:33
Jag kan verkligen inte fastna i nya spel på samma sätt som förr, jag undrar vad det beror på, många av mina vänner som upplever exakt detsamma.

Ni är gubbar nu och saknar ungdomens hänförelse och glöd.

trädgårdsmöbel
2018-04-16, 12:35
Jag spelar vanilla WoW fortfarande, enda som kan hålla mig fast. Har också återigen börjat spela LoL och tycker det är ganska roligt. Jag kan verkligen inte fastna i nya spel på samma sätt som förr, jag undrar vad det beror på, många av mina vänner som upplever exakt detsamma.

Med åldern har jag märkt att det är roligare med single player-spel, utan någon annan som skäller eller behöver bli skälld på. Har du testat resident evil 7? herrejävlar så bra!

Patriarch K
2018-04-16, 21:11

Personligen tycker jag "nästan" att det är precis likadant som när man var yngre. Det finns endast några skillnader.
Precis alla spel var mer en ny grej när man var liten. Man hade inte upplevt så mycket och hela grejen med skärmar vid sidan av TV-apparaten var ju spännande. Speciellt när man kunde interagera med skärmen.
Samt att det tar liiite längre tid att fastna vid ett spel än tidigare. Det kanske tar 4 timmar i stället för 2 timmar.
Fast jag fastnade direkt för Trine-serien, Cuphead och Layers of Fear. Alla de spelen har jag spelat senaste 2 månaderna.

Bailah
2018-04-16, 22:24
Blir mer och mer imponerad av Nier automata. Vilket fantastiskt spel. Vilken känsla!

Slogs mot någon boss precis, vart helt svettig. Dog ett par gånger men så skönt när jag väl klarade henne. Ett måste pröva spel helt enkelt.

Akerhage
2018-04-17, 09:31
Jag kan verkligen inte fastna i nya spel på samma sätt som förr, jag undrar vad det beror på, många av mina vänner som upplever exakt detsamma.

Jag har samma "problem". Det är ändå lite sorgligt. Tror också det har att göra med att man ofta är trött och har andra måsten efter jobbet som skall göras. Då orkar man inte sitta med ett spel för hjärnan är för trött.

När man var mindre och spelade Zelda, Morrowind osv kunde man inte sluta tänka på spelet. Man bara längtade hem för att fortsätta. Nu känns det lite mer som en stress. "Fan jag måste ju spela nu lite ikväll så jag inte tappar det". Önskar att spelglädjen kommer att komma tillbaks.

MaxTheMarketer
2018-04-17, 20:50
Fanimig rövbeta asså!

Far Cry 5 är ett mycket mysigt sandlådespel där jag kan ta helikoptern eller flygplanet till mina uppdrag, glida ned med wingsuit och använda ljuddämpat snipergevär som i Sniper Ghost Warrior och blir jag upptäckt så kan jag köra Rambo-style.

Jag älskar att de låter en få tackla uppdragen hur man vill och miljön är riktigt mysig skog som påminner lite om där man själv växte upp (minus alla vapen såklart, haha). Har fått [SPOILERS] Cheeseburgers nu support och han kan springa efter trots att jag tar helikoptern, helt underbart.

Roligaste var igår när vi skulle över någon bro och det kommer en annan björn: då ställer sig Cheeseburgers upp som en människa och den andra björnen respekterar honom och backar istället för att attackera. Sjukt nice öga för dessa små beteendemässiga detaljer säger jag bara!

Jag rekommenderar detta sandlådespel om du vill känna hur det är att spela Far Cry i norrlands skogar, sjukt kul och mysigt!! ^_^ Craftingen är minimal vilket är skönt och perk-systemet är simpelt utan att känna att du måste dedikera dig till någon särskild perk tree.

Kaalle
2018-04-18, 15:56
Jag har samma "problem". Det är ändå lite sorgligt. Tror också det har att göra med att man ofta är trött och har andra måsten efter jobbet som skall göras. Då orkar man inte sitta med ett spel för hjärnan är för trött.

När man var mindre och spelade Zelda, Morrowind osv kunde man inte sluta tänka på spelet. Man bara längtade hem för att fortsätta. Nu känns det lite mer som en stress. "Fan jag måste ju spela nu lite ikväll så jag inte tappar det". Önskar att spelglädjen kommer att komma tillbaks.

För mycket att sätta sig in i, för mycket utfyllnad som inte tillför något alls till spelglädjen.

Akerhage
2018-04-19, 08:13
Var längesen jag satte mig in i exakt vad som krävs och vilka inställningar man kan köra med x grafikkort osv.

Jag har ett 1050 TI kort iaf och kör på High och upplösning 1920*1280 på min 75" 4K TV. Det funkade väl helt OK. Fanns en inställning som heter HDR Mode. Vilket jag tänkte jag ville köra, men det ser för jävligt ut då!

Är det grafikkortet som är för klent eller? (Det är ju inte att jag isf kör med 4K-upplösning, utan detta skulle ställa in färger och annat). Man kan ställa in via en Slider också "Paper White" och en bild på en kyrka.

För TVn är ju HDR, men kanske inte räcker till med ett 1050 TI?

King Grub
2018-04-19, 08:29
Du måste sätta på HDR i Windows 10 också.

https://support.microsoft.com/en-us/help/4040263/windows-10-hdr-advanced-color-settings

Och när du gör det kommer det att se ut som skräp i Windows i stället och bara bra i en 3D-applikation (spel).

Att spela med HDR i Windows fungerar inte lika smärtfritt som med PS4 eller XBox.

BelowAverage
2018-04-19, 09:29
För mycket att sätta sig in i, för mycket utfyllnad som inte tillför något alls till spelglädjen.

Detta är rätt spot on för mig iaf.
De spel jag verkligen uppskattat senaste åren har haft enkel men välpolerad spelmekanik som mest har djup i spelförståelse.
Dark souls, vermintide, pubg t.ex.
Far cry serien och total war t.ex har för mycket krimskrams i sin gameplay tycker jag, tröttnar snabbare. Tycker det har hänt med heroes serien också, 3:an var lagom simpelt men hade trots det speldjup som tog ett tag att lära sig. De nya spelen är helt fullproppade med features. Låter dumt att jag klagar över mycket innehåll och jag gillar ju det, men om jag bedömer efter speltid på steam så vinner de simpla spelen oftare.

Akerhage
2018-04-19, 11:44
Du måste sätta på HDR i Windows 10 också.

https://support.microsoft.com/en-us/help/4040263/windows-10-hdr-advanced-color-settings

Och när du gör det kommer det att se ut som skräp i Windows i stället och bara bra i en 3D-applikation (spel).

Att spela med HDR i Windows fungerar inte lika smärtfritt som med PS4 eller XBox.

Tack, det är så det funkar alltså. För jag försökte få igång det där HDR-läget i Windows men allt blev grått och skit. Men då fungerar det först när ett spel dras igång i HDR-läge? Så det läget är endast till för spel just nu iaf?

King Grub
2018-04-19, 11:45
Ja, det är ett känt problem med Windows HDR, att man måste hålla på och slå av och på den funktionen, om man vill spela med HDR, eftersom det inte fungerar som det skall vid desktoparbete. Allt ser grått eller rosa ut beroende på kort och skärm.

HDR måste vara på både i Windows, på TVn och i spelets inställningar, och det ser hemskt ut i Windows tills man startat spelet och kortets gått upp i 3D-klockning.

Akerhage
2018-04-19, 11:47
Ja, det är ett känt problem med Windows HDR, att man måste hålla på och slå av och på det funktionen, om man vill spela med HDR, eftersom det inte fungerar som det skall vid desktoparbete.

Gött då vet jag, satt i timmar och försökte få till HDR med olika inställningar häromdagen för windows. Fick det att fungera ett tag i HDR och snygg i Windows med 4:2:0 8bit. Sen drog jag igång ett spel och sen blev allt svart när spelet senare avslutades.
Men då ska jag testa detta ikväll sen.

CalleP
2018-04-19, 16:43
Håller på att spela igenom Dungeon siege 1, inte spelat det sen det kom ut för en herrans massa år sedan. Tycker det har åldrats helt okej, rätt underhållande att plöja ner monster med 6 pers och en åsna.

Kimball
2018-04-22, 16:48
Köpte Adventure Pals för å lira med en polare, men efter 20min spelade inser vi att detta lir, om än förbaskat charmigt osv, är på tok för simpelt! Hade varit perfekt att lira med sina barn eller liknande, men för en annan saknar det helt djup. Refund :(

Patriarch K
2018-04-22, 21:56
Drar igenom Limbo nu. Det där svarta spelet som är rätt läskigt. Det var lite trist i början men blev riktigt bra efter ett tag! Helt klart värt att spela. Fast jag kan känna att miljön är lite fööör dyster för min smak. Jag vill hellre ha glad miljö.

Diomedea exulans
2018-04-22, 21:59
Kingdom Rush 3. På svåraste svårighetsgraden!

Sidén
2018-04-22, 22:08
Drar igenom Limbo nu. Det där svarta spelet som är rätt läskigt. Det var lite trist i början men blev riktigt bra efter ett tag! Helt klart värt att spela. Fast jag kan känna att miljön är lite fööör dyster för min smak. Jag vill hellre ha glad miljö.
Jag har funderat på att spela Limbo. Gillar plattformsspel och jag älskade INSIDE, gjort av samma tillverkare.

Patriarch K
2018-04-22, 22:14
Jag har funderat på att spela Limbo. Gillar plattformsspel och jag älskade INSIDE, gjort av samma tillverkare.

Ahaa, jag får spana in det då! Ser ju kul ut det med.
Limbo ger rätt deprimerande feelings efter en spelsession dock. Just nu har jag blandade minnen från min 3h spelsession jag hade förut idag. När jag tänker på det så ger det mig inga goda vibes direkt, men ändå charmigt :P

svenbanan
2018-04-23, 08:05
Själv spelar jag lite dwarf fortress just nu.

Sidén
2018-04-23, 09:46
Ahaa, jag får spana in det då! Ser ju kul ut det med.
Limbo ger rätt deprimerande feelings efter en spelsession dock. Just nu har jag blandade minnen från min 3h spelsession jag hade förut idag. När jag tänker på det så ger det mig inga goda vibes direkt, men ändå charmigt :P
Jag är inte heller något fan av sådan mörk atmosfär som i till exempel INSIDE. Men gillade det ändå.
Det enda problemet jag hade med det var att det var väldigt lite speltid, runt fyra timmar.

Annars är ju Celeste, Hollow Knight, Ori and the blind forest och Owlboy riktigt bra plattformsspel som inte får en deprimerad.

Patriarch K
2018-04-23, 11:39
Jag är inte heller något fan av sådan mörk atmosfär som i till exempel INSIDE. Men gillade det ändå.
Det enda problemet jag hade med det var att det var väldigt lite speltid, runt fyra timmar.

Annars är ju Celeste, Hollow Knight, Ori and the blind forest och Owlboy riktigt bra plattformsspel som inte får en deprimerad.

Tycker att 4h speltid är rätt schysst för ett "mindre" spel som inte är något stort äventyr. Då slipper man lägga flera veckor på ett spel. Jag vill enbart lägga flera veckor på typ rollspel och äventyrs-spel. Plattformers funkar rätt bra på 4h tycker jag.

Ah, Owlboy har jag funderat på att köpa på GOG. Såg mysigt ut!

King Grub
2018-04-30, 11:56
The Witcher: Enhanced Edition är gratis på GOG.

Pzorz
2018-04-30, 17:18
Börjar dra ihop sig för release av Pillars of Eternity II.

King Grub
2018-04-30, 17:38
Känns rätt ointressant efter hur mycket bättre Divinity Original Sin 2 var jämfört med första Pillars.

agazza
2018-04-30, 17:39
Det är ingen som ska uppgradera dator snart?
Jag är sugen på köpa en avdankad speldator och ta ikapp några år av spel

Typ något med ett Geforce 770 eller därikring.

Pzorz
2018-04-30, 19:06
Nu hade jag roligt i både Pillars 1 och Divinity, och jag tycker att spelen skiljer sig tillräckligt mycket åt för att man inte ska behöva känna att man spelar en dålig kopia av den andra. Med det sagt så var D:OS2 konstaterat mer välslipat, så jag förstår vad du menar.

Jag är dock tacksam för alla spel av dessa slag (Dragon age: O, Torment, Tyranny, Divinity, Pillars.. etc) då de tilltalar mig mer än 99% av den övriga spelmarknaden.

Agitator
2018-04-30, 19:09
Så jvla bra

https://imgur.com/gallery/wF6JWdg

Sidén
2018-05-05, 11:41
Det var 80% rea på Limbo för några dagar sedan.
Började spela idag och måste säga att det var äckligare än vad jag hade väntat mig.

Det är samma tänk som i INSIDE. Väldigt tillfredsställande pussel.
Men Limbo är lite smaklöst tycker jag. Döda barn överallt. Sen är jag spindelrädd, vilket inte är så praktiskt när man spelar detta spel.. :(

shadowfire
2018-05-10, 15:38
JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! På riktigt! Jag har haft hemlängtan från Everest till Far Cry!!!!! Helvete nu lirar vi, jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MaxTheMarketer
2018-05-10, 21:11
Spelade klart Far Cry 5 i förrgår.

Mycket mysigt spel som kändes lite som att vara i hemtrakterna (minus alla vapen och allt våld) med härliga skogar, vildliv, tonvis av olika fordon, de simplare byggnaderna istället för storstadslivet som man lever nu.

De nästa spelen på tapeten är eventuellt nya Smash och Pokémon till Nintendo Switch. Får se hur det urartar sig när E3 går av stapeln nästa månad. Preliminära rykten talar även om att Metroid Prime 4 kommer visas upp i form av gameplay.

Sohlsken
2018-05-10, 21:18
Spelas det Fortnite i Sverige? Det verkar vara poppis i de Forenta Staterna.

Sohlsken
2018-05-10, 21:23
Så jvla bra

https://imgur.com/gallery/wF6JWdg

That was... amazing...

Ekko
2018-05-10, 21:49

Yup. Fortnite har blivit väldigt stort. Ninja brukar ha över 100k live viewers på twitch, vilket ingen person uppnått förutom vid specialtillfällen innan Fortnite.

G.W
2018-05-11, 07:04

Det har blivit stort bland yngre då det är gratis och inte blodigt. Bland kollegornas ungar så verkar det vara spelet nummer ett just nu.

shadowfire
2018-05-16, 08:07
Alltså Joseph Seed är nog den läskigaste karaktär jag sett i ett datorspel någonsin. Så vidrigt välgjord.

CalleP
2018-05-16, 14:21
Klarade precis puzzle agent 2 :D För jävla underhållande spel och verkligen älskar att man nystar upp en riktigt konspiration.

King Grub
2018-05-16, 14:40
Alltså Joseph Seed är nog den läskigaste karaktär jag sett i ett datorspel någonsin. Så vidrigt välgjord.

Faith Seed. *cupid*

shadowfire
2018-05-16, 16:39
Faith Seed. *cupid*

10/10, would bang. :hbang:

Pudzianovski
2018-05-17, 07:11

Han är nog den skådis som är mest lik sin karaktär utseendemässigt också!?!

NZY0BZ-oVmw

CalleP
2018-05-22, 22:43
Men vill gärna hitta något äventyrsspel med inslag av mystik så finns det någon som vet något spel som liknar Firewatch, Oxenfree eller Gone home så tipsa gärna! :)

MaxTheMarketer
2018-05-22, 23:31
10/10, would bang. :hbang:

Njae, hon såg mer psykopat ut än "söt" eller "gullig". Den blåögda tjejen Elizabeth från bioshock-serien är klart mer "bangable" imho. Dock är serien gammal så grafiken är ju långt ifrån Far Cry-nivån i ansiktsdetaljer o.d.

King Grub
2018-05-23, 17:13
Unreal Gold gratis på GOG.

shadowfire
2018-05-23, 20:16
Han är nog den skådis som är mest lik sin karaktär utseendemässigt också!?!

NZY0BZ-oVmw

VAAAAA!! hahaha finns han på riktigt tänkte jag säga. OMG. Hade ingen aning, HELT underbart!

shadowfire
2018-05-23, 20:16
Battlefield V showcast live om ~40 min;

Yg5AOmEv6tQ

King Grub
2018-05-23, 20:20
VAAAAA!! hahaha finns han på riktigt tänkte jag säga. OMG. Hade ingen aning, HELT underbart!

Faith.

https://i.imgur.com/CHmdWMq.png

shadowfire
2018-05-23, 20:32
Faith.

Herregud, föd mina barn och gör mig till din slav.

shadowfire
2018-05-23, 20:33
"Deputy shadowfire, come here"

"Hell yeah Ma'm!!!!!"

MaxTheMarketer
2018-05-23, 21:45
Faith.

Personen som hon baserades på är nice, men inte slutresultatet.

Ansiktsformerna och ögonen fångades inte på något bra sätt. Ser plastigt ut.

King Grub
2018-05-23, 21:49
Snart kommer nog första DLC-materialet till Far Cry 5. Det ryktas om Vietnam i början av juni.

shadowfire
2018-05-23, 21:58
BFV alltså ww2. Tror de har skitit det blå skåpet där. COD har redan den scenen.

MaxTheMarketer
2018-05-23, 22:02
W00T!!! Far Cry 5 expansion redan?! Men jag fattar inte hur Vietnam ska vara ett expansion/DLC till Far Cry 5? Känns ju mer som en "spin off" med Far Cry 5-grafik?

BFV alltså ww2. Tror de har skitit det blå skåpet där. COD har redan den scenen.

NAHHHHH... Då haru inte spelat Battlefield 2 vilket även var på tiden då folk kunde spela i lag istället för att springa omkring som narcissistiska p12:or som många gör idag.

King Grub
2018-05-23, 22:06
All tre DLCs kommer att vara unika, egna små äventyr. Vietnam, Mars och zombies.

shadowfire
2018-05-23, 22:19
NAHHHHH... Då haru inte spelat Battlefield 2 vilket även var på tiden då folk kunde spela i lag istället för att springa omkring som narcissistiska p12:or som många gör idag.

Joro, jag har spelat onlinelir länge och tävlat professionellt och varit med i rikets bästa lag i ett par spel, men det är en annan femma.. länge sedan och har inte upplevt något spel vara i närheten av det sedan PUBG.

shadowfire
2018-05-23, 22:33
FC5 är bästa spelet jag spelat senaste år förutom Witcher3. Helt magiskt bra. Känslan, upplägget, atmosfären, spelet i sig, karaktärena. Witcher satte ribban, FC höll den kvar fast i en annan genre. Bästa actionspelet jag kört solo på länge, men jag vet inte hur onlinelägena fungerar och hur det är där. Har bara kört solo och får ta hatten av för bästa actionsololiret jag spelat någonsin.

MaxTheMarketer
2018-05-24, 14:23
Joro, jag har spelat onlinelir länge och tävlat professionellt och varit med i rikets bästa lag i ett par spel, men det är en annan femma.. länge sedan och har inte upplevt något spel vara i närheten av det sedan PUBG.

Jag har aldrig spelat professionellt, men deltagit i klassiska PCWs, Gathers och Cups på gamla goda CS-tiden (when CS was still good). Jag har aldrig haft så roligt i min speltid i barndomen som på den tiden, inklusive när man spelade en fullskalad Squad i Battlefield 2 (Conquest-läget) och Bad Company 2 (Rush-läget). Även MW2 var rätt roligt u MP även om det blir lite för mycket noob-tubing för min del.

Det jag gillar med PUBG (har dock aldrig spelat det men tittat på många streams som spelat spelet) är att det har en slags "klumpighet" som kräver att du är mer försiktig och därmed mer taktisk i hur du väljer att spela.

Detta ger mer skillz eftersom du måste vara försiktig när du väljer att zooma in i first person och det är inte bara spray n' pray.

H1z1 har jag dock spelat och känns mer som en arkadisk version av PUBG där du springer runt som en galning nästan som i Quake och UT. Fortnite har jag inte spelat men sett och det ser ut att blanda H1z1 med Minecraft. Jag tycker det spelet är lite mindre hektiskt än H1z1 men ändå mer hektiskt än PUBG.

FC5 är bästa spelet jag spelat senaste år förutom Witcher3. Helt magiskt bra. Känslan, upplägget, atmosfären, spelet i sig, karaktärena. Witcher satte ribban, FC höll den kvar fast i en annan genre. Bästa actionspelet jag kört solo på länge, men jag vet inte hur onlinelägena fungerar och hur det är där. Har bara kört solo och får ta hatten av för bästa actionsololiret jag spelat någonsin.

Jag har personligen haft svårt för spel som Skyrim och The Witcher, fastnade aldrig för den sortens miljöer som "fantasy medeltid" eller vad man ska kalla det för.

FC1 var magiskt på sin tid, FC2 blev mest irriterande, FC3 testade jag men tröttnade på, FC4 skippade jag, Primal - nope, och FC5 var mysigast för det påminde mycket om min barndom med skogar, älgar och kanske inte jakt men ändå att vara ute mycket i skogen och "ute på landet", inte bondgårdar men mer "ute på bygden" om du förstår hur jag menar.

Det är typ senaste Wolfenstein-spelen och FC5 som jag spelat på sistone som SP-spel.

shadowfire
2018-05-24, 18:06
Alltså känslan i FC5 när man stannar vid en liten fors och tar fram fiskespöt och börjar fiska öring. *cupid*

Jag skulle kunna lira det spelet och enbart åka runt och fiska.

King Grub
2018-05-25, 12:00
Nu är 5 juni bekräftat som datum för första DLC till Far Cry 5. Det blir i Vietnam, och man spelar som Wendell Redler, som man utförde uppdrag för i huvudspelet, när han kämpar mot Viet Cong och skall rädda sitt förband.

CalleP
2018-05-28, 21:20
Köpte precis Withcer 3 game of the year edition for 200 pjuckz och vet bara att det har fått bra recensioner, Hoppas det är roligt!

King Grub
2018-05-28, 21:35
Nej, alla har trollat dig. Det är århundradets skitspel.

CalleP
2018-05-28, 22:31
nej, alla har trollat dig. Det är århundradets skitspel.

:d

ceejay
2018-05-29, 05:28
witcher är så nära 10/10 man kan komma

shut teh face
2018-05-29, 05:42
Ja, jag funderar t.o.m på spela om det. Jag spelar aldrig om spel annars. :cool:

Funderar på köra hard eller något där jag antar att man måste fokusera på alchemy etc mer.

Nån som har tips på en riktigt bra build för hard? (inte death marsh)

blåvitt
2018-05-29, 12:51
När jag spelade igenom w3 på Hard var det knappast så svårt att jag behövde en välplanerad build. I de flesta situationer räckte det gott och väl med att kliva 2 steg tillbaka ur en fight för att få en god överblick och kliva in mer strategiskt än i en hack n slash med jämna mellanrum.

shadowfire
2018-05-29, 18:18
Nu är 5 juni bekräftat som datum för första DLC till Far Cry 5. Det blir i Vietnam, och man spelar som Wendell Redler, som man utförde uppdrag för i huvudspelet, när han kämpar mot Viet Cong och skall rädda sitt förband.

Herregud, det känns som givet!

King Grub
2018-05-29, 19:26
Nu fick jag Far Cry 3 Classic Edition eftersom jag köpt season pass.

Yes
2018-05-29, 20:15
När jag spelade igenom w3 på Hard var det knappast så svårt att jag behövde en välplanerad build. I de flesta situationer räckte det gott och väl med att kliva 2 steg tillbaka ur en fight för att få en god överblick och kliva in mer strategiskt än i en hack n slash med jämna mellanrum.
Jag kan hålla med om det, efter att jag klurat ut hur striderna fungerade. Något jag saknade var att fienderna blev bättre, istället för att spelmekaniken gjordes svårare.

ChuckTesta
2018-05-30, 15:23
Vad tror folk om Fallout 76? Tror tyvärr att det blir mer eller mindre Fallout 4 med lite bättre grafik. Fastnade aldrig för 4an.

King Grub
2018-05-31, 09:26
According to three sources who spoke anonymously to Kotaku, the game itself will be different from previous Fallout games too. Instead of a single-player RPG/shooter, the sources said it will be an online survival game in the vein of Rust and DayZ. There will be a storyline and quests, but the focus will be on base building, similar to what was seen in Fallout 4 (which, by the way, I found terribly tedious), and other survival and multiplayer mechanics.

https://www.pcgamer.com/fallout-76-rumored-to-be-an-online-survival-game/?utm_content=buffere88e5&utm_medium=social&utm_source=facebook&utm_campaign=buffer_pcgamerfb

Tummer NED om det visar sig stämma.

shadowfire
2018-05-31, 09:57
https://www.pcgamer.com/fallout-76-rumored-to-be-an-online-survival-game/?utm_content=buffere88e5&utm_medium=social&utm_source=facebook&utm_campaign=buffer_pcgamerfb

Har aldrig känt att Fallout skulle ha online/multiplayerpotential, utan hela grejjen har ju varit att få utforska solo open world. Känns inte 100% givet iofs, men samtidigt är jag en FO-sucker.

Andy.da.wohoo
2018-05-31, 10:02

De kör väl liknande grej som med elder scrolls online, det har väl gått rätt bra för det spelet trots vad alla säger. Trist om det innebär att single player spelen blir lidande bara.

shadowfire
2018-05-31, 10:15
Äntligen klar med FC5 nu iaf. Tappade lite suget på slutet och fokuserade mer på att bara låsa upp de sista deluppdragen och sedan bara köra på storylinen. Sanslöst bra spel.

Ser ut som att Wolcen går över till att bli beta i år. Hela Act1 ska tydligen bli komplett. Yay. Gillade skarpt det jag kört i alfan hittills, kan bli en PoE/Diablo-dödare.

Funderar på om jag ska ge Kingdome Come ett försök i sommar. Borde vara buggpatchat nu.

shadowfire
2018-05-31, 10:17
De kör väl liknande grej som med elder scrolls online, det har väl gått rätt bra för det spelet trots vad alla säger. Trist om det innebär att single player spelen blir lidande bara.

ESO har jag rentav funderat på att börja lira igen. Tyckte det var riktigt kul, men där behöll de ändå quests/storyline på ett bra sätt, så det kändes som att spela singleplayer med inslag av multiplayer.

Däremot är jag skeptisk till det där med att bygga hus/fort osv kopplat till Fallout, men det kanske blir sjukt kul. Anfalla varandras fortifikationer kanske? Risken är väl att det blir VM i raketgevär och granatkastare bara.

shadowfire
2018-06-04, 20:19
Ser att en kollega spelar Skyrim VR nu... någon som har provat det?

nukz
2018-06-04, 20:22
Ser att en kollega spelar Skyrim VR nu... någon som har provat det?
Visst är det intressant att "vara där", men det är fortfarande Skyrim så jag tröttnade rätt fort. Spelet har ju inte åldrats speciellt väl (ens med moddar installerade). Bågskytte och magi funkar bäst, melee får ingen riktig tyngd.

shadowfire
2018-06-04, 23:34
Visst är det intressant att "vara där", men det är fortfarande Skyrim så jag tröttnade rätt fort. Spelet har ju inte åldrats speciellt väl (ens med moddar installerade). Bågskytte och magi funkar bäst, melee får ingen riktig tyngd.

Tänker du melee överlag eller just i VR? Älskade min DW-build som jag hade när jag spelade spelet första gången.

Är mest nyfiken på vart VR är på väg dock... det skulle bli förra årets julklapp till allt och alla, sedan dess verkar det vara dödstyst. Det är lite som spärren innan DVD tog över från VHS och alla höll på sina egna metoder. Känns som om VR floppar om och om igen, trots att det är en häftig teknik.

King Grub
2018-06-05, 08:22
Vampyr ser mysigt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=lidwgHSddIQ

nukz
2018-06-05, 11:47
Tänker du melee överlag eller just i VR? Älskade min DW-build som jag hade när jag spelade spelet första gången.

Är mest nyfiken på vart VR är på väg dock... det skulle bli förra årets julklapp till allt och alla, sedan dess verkar det vara dödstyst. Det är lite som spärren innan DVD tog över från VHS och alla höll på sina egna metoder. Känns som om VR floppar om och om igen, trots att det är en häftig teknik.

I VR. Du viftar ju i stort sett tyngdlöst vare sig du håller i en yxa eller en dolk och du kan slå hur snabbt som helst så att man slår i taket för hur fort spelet kan registrera en träff mellan slag. Typexempel här: https://www.reddit.com/r/oculus/comments/8ah1mt/skyrim_vr_a_master_assassin_at_work/

Sen är det ofrånkomligt så att spelet inte är designat för VR från grunden, det är skohornat in i efterhand och då blir resultatet därefter.

VR växer fortfarande, inte minst sedan priserna började sjunka kraftigt för Rift och därefter till viss del Vive. Men det är hönan eller ägget, det behövs bra upplevelser för att locka köpare och köparna behövs för att ha en ekonomi i att finansiera bra upplevelser. Oculus/Facebook har satsat på detta genom att ge bidrag till diverse spel, varav en hel del är gratis (Dead and Buried, Robo Recall etc.). Lone Echo är ett annat exempel på ett Riftspel som har fått väldigt bra omdömen just för att det håller hög kvalitet och är designat för VR i grunden.

Sen tror jag även att det finns en hel del potentiella köpare som inte vill ha första generationens VR med alla dess begränsningar.

Beat Saber sålde förresten i 100k exemplar på under en månad vilket är väldigt bra för ett early access VR-spel.

Rahf
2018-06-05, 12:02
Jag ber om ursäkt, men "skohornat" är just nu den dråpligaste och roligaste svengelskan i mitt liv. :laugh:

Stoltz
2018-06-05, 12:29
Jag har precis lagt ut min PS3:a och femton spel till den till försäljning med ganska stor ångest :D

Några av mina favoritspel har varit till PS3 och det bär emot, men samtidigt så har den spelat ut (badom-tsch) sin roll i hemmet och jag har en PS4 om jag vill spela i framtiden.

Med det sagt, så var mitt sista avslut att köra ett Wild Card-ending i Fallout: New Vegas och fan, det är verkligen det bästa Fallout-spelet jag har spelat. Har inte testat Fallout 4 men känner inte heller alls mig lockad av det utifrån vad jag har sett.
Det är något särskilt med att gå runt i Mojave och tänka "Okej, var fan är rövhålet som sköt mig i huvudet!?" :D

Är det någon som vet om GameStop fortfarande köper in PS3-spel från privatpersoner? Konsolen är väl snart såld som det ser ut nu, men spelen är inte lika efterfrågade..!

Sidén
2018-06-05, 17:04
Märkligt att ingen pratar om Slay The Spire. Helt underbart spel.

Jag klarade Ascension mode lvl 15 med Ironclad för någon vecka sedan. Den känslan var bland det mest tillfredställande jag varit med om i gaming.

shadowfire
2018-06-07, 14:29
men vadfan.. måste fixa mer fritid :D

hHot1UpvEJk

Pudzianovski
2018-06-07, 14:39
Började med Hours of Darkness igår men kan inte säga att jag blev sådär jättebiten. Det är mysigt och så på sitt sätt men inte lika bra som Far Cry 5 så att säga. Men jag har bara spelat 1 timme max.

ådal
2018-06-07, 14:40
Jag har precis lagt ut min PS3:a och femton spel till den till försäljning med ganska stor ångest :D

Några av mina favoritspel har varit till PS3 och det bär emot, men samtidigt så har den spelat ut (badom-tsch) sin roll i hemmet och jag har en PS4 om jag vill spela i framtiden.

Med det sagt, så var mitt sista avslut att köra ett Wild Card-ending i Fallout: New Vegas och fan, det är verkligen det bästa Fallout-spelet jag har spelat. Har inte testat Fallout 4 men känner inte heller alls mig lockad av det utifrån vad jag har sett.
Det är något särskilt med att gå runt i Mojave och tänka "Okej, var fan är rövhålet som sköt mig i huvudet!?" :D

Är det någon som vet om GameStop fortfarande köper in PS3-spel från privatpersoner? Konsolen är väl snart såld som det ser ut nu, men spelen är inte lika efterfrågade..!

Går det inte att endast sälja allt eller inget? Är det inte GameStop som köper spel och konsoler för nästan ingenting?

King Grub
2018-06-07, 14:59
Hours of Darkness var kul, men inte i närheten av huvudspelet. Obefintlig story, bara ta över baser och leta tändare. Över på 3 till 4 timmar.

shadowfire
2018-06-07, 15:16
Hours of Darkness var kul, men inte i närheten av huvudspelet. Obefintlig story, bara ta över baser och leta tändare. Över på 3 till 4 timmar.

Ah, lite tidsfördriv då bara. Huvudspelet spelade jag visst 52 timmar i.

King Grub
2018-06-08, 06:11
Generation Zero utannonserat - massive open world som utspelar sig i 80-talets Sverige, invaderat av robotaliens.

c_Ne1JVqRac

Låter som ett spel gjort för mig.

Rahf
2018-06-08, 06:42
Designen där ser ut som många av konceptskisserna någon postade i bildtråden.

Kabuto
2018-06-08, 07:09
Designen där ser ut som många av konceptskisserna någon postade i bildtråden.

Simon Stålenhag.

FoolsGold
2018-06-08, 22:45
men vadfan.. måste fixa mer fritid :D

hHot1UpvEJk

Nu är det ju bara ett spel men tycker ändå det ger en lite dålig smak i munnen av att se actionscener från vietnamkriget där en amerikansk huvudperson dödar vietnameser till rockmusik. (Ja jag fattar att detta är animerade scener som inte är på riktigt.)

PS. Jag har Farcry 5 och har inget problem med det.

d1anny2
2018-06-10, 21:17
Hur kul är assins creed Origins? Börjat tröttna på war of the chosen.

King Grub
2018-06-10, 22:21
Dying Light 2 presenterades på E3 för en sekund sedan.

Rahf
2018-06-10, 22:22
Och Devil May Cry 5 tar förmodligen hem priset för mest hajpade och japanska animelåt. Jag blev rakt lite upphetsad :D

ceejay
2018-06-10, 22:41
cyberpunk 2077 eh

King Grub
2018-06-11, 06:42
Sekiro är mitt mest efterlängtade.

Zivanbre
2018-06-11, 08:05
Gw2

ceejay
2018-06-11, 09:33
elder scrolls VI

shadowfire
2018-06-11, 10:58
elder scrolls VI

*cupid**cupid*

OkFdqqyI8y4

King Grub
2018-06-11, 10:59
Sannolikt inte förrän 2020-2022.

shadowfire
2018-06-11, 11:03
Sannolikt inte förrän 2020-2022.

Blir perfekt till en uppdaterad gamingrigg då.

nukz
2018-06-11, 16:04
Det lilla man ser ingjuter inte så mycket förtroende. Det duger inte med ett tillputsat Morrowind/Oblivion/Skyrim efter Witcher 3.

Captainwide
2018-06-11, 16:53
Någonstans hoppas jag att Bethesda förstår att djupet är viktigare än bredden för ett lyckat spel inför skapandet av ESVI.

(Kombo är givet det bästa, såklart.)

Bärsärk
2018-06-11, 17:24
Nya fallout såg grymt ut, men har de ens gjort något med grafiken? Samma motor?

Kabuto
2018-06-11, 17:51
Tror det är samma motor, tror Fallout 76 snarare blir en spinoff liknande grej till FO4. Typ multiplayer test :P

shadowfire
2018-06-11, 18:00
Det lilla man ser ingjuter inte så mycket förtroende. Det duger inte med ett tillputsat Morrowind/Oblivion/Skyrim efter Witcher 3.

duger inte what?
skyrim lockade inte så många från MW3 menar du? :P

shadowfire
2018-06-11, 18:02
Någonstans hoppas jag att Bethesda förstår att djupet är viktigare än bredden för ett lyckat spel inför skapandet av ESVI.

(Kombo är givet det bästa, såklart.)

Två olika spel skulle jag säga, två olika genrer...
Överlag förstår jag inte kritiken mot Bethesda, varken mot skyrim eller ESO. Tycker spelen har varit magiskt bra. Vilka alternativ har vi haft? Nej sedär, det finns inget alternativ, det finns bara ett lir - och det sågar vi.

Rahf
2018-06-11, 18:02

Alltså, vi ser ju ingenting. Det enda man kan ta från teasern är att spelet utvecklas.

shadowfire
2018-06-11, 18:04
Skulle säga att kruxet är att det är för lite konkurrens. Upp med fler speltillverkare som utmanar och gärna utifrån Gothic3 + Witcher3. Slår man ihop känslan av G3 och storyn från Witcher, så har man en guldgruva och en kassako. Bara att välja mellan lambo eller ferrari som utvecklare. Jag pröjsar.

nukz
2018-06-11, 18:18
duger inte what?
skyrim lockade inte så många från MW3 menar du? :P
Jo, men det var 2011. Morrowind, Oblivion och Skyrim är ju mer eller mindre samma spel. Sen kom The Witcher 3 för 3 år sen och fick Skyrim att framstå som daterad och ospelbar smörja. Detta kommer från någon som kört alla ES sedan Daggerfall.
Alltså, vi ser ju ingenting. Det enda man kan ta från teasern är att spelet utvecklas.
Man ser inte mycket, men det man ser kunde i princip varit Skyrim gjort i Fallout 4-eran. Om spelet sedan inte blir mer förnyat än så duger det inte.

Ska jag spy lite mer galla så är jag besviken på att dom frångår sin goda vana av att marknadsföra kommande spel bara ungefär ett halvår innan release. Det är ju helt värdelöst att behöva vänta kanske 2-4 år på något som kan bli kass, se bara på Diablo 3.

shadowfire
2018-06-11, 19:34
Jo, men det var 2011. Morrowind, Oblivion och Skyrim är ju mer eller mindre samma spel. Sen kom The Witcher 3 för 3 år sen och fick Skyrim att framstå som daterad och ospelbar smörja. Detta kommer från någon som kört alla ES sedan Daggerfall.

Man ser inte mycket, men det man ser kunde i princip varit Skyrim gjort i Fallout 4-eran. Om spelet sedan inte blir mer förnyat än så duger det inte.

Ska jag spy lite mer galla så är jag besviken på att dom frångår sin goda vana av att marknadsföra kommande spel bara ungefär ett halvår innan release. Det är ju helt värdelöst att behöva vänta kanske 2-4 år på något som kan bli kass, se bara på Diablo 3.

haha! du är ju mer bitter än vad jag börjar bli som är +40. Allting är mörkt tills att motsatsen har blivit bevisad. Haha! Skyrim var ju fantastiskt bra och ESO står sig fortfarande. Path of Exile som inte utvecklats ett skit mer än lite nya skillträd är fortfarande en guldgruva för devs. Witcher 3 satte ribban högt, men Far Cry 5 nu visade att man kan dundra på med en helt annan spelmotor och göra storslag. Det är nästan så jag tycker Far Cry 5 var lite bättre än Witcher 3 vad gäller storykaraktärerna. Du utgår från att nästa Elder Scrolls ska vara sämre. Why?

shadowfire
2018-06-11, 19:35
Morrowind var en stor skillnad mot för Oblivion, som i sig var ett enormt lyft och helt fantastiskt vackert att spela. Riktigt bra spel också, klart bäst i sin klass då. Skyrim var ett helt enastående spel, men som också visade vilket skutt man tagit från just Oblivion. Klart som korvspad att nästa spel blir en nivå upp, just därför vi inte får se det förrän tidigast år 2022 och då våra nuvarande värstinggrafikkort redan är museieföremål.

Kaalle
2018-06-11, 21:52
Skyrim var ju jättekul i ett par dagar, sen hade man gjort precis allt. Förstår inte varför man vill göra allt tusen gånger till sen?

Kabuto
2018-06-11, 22:04
Skyrim var ju jättekul i ett par dagar, sen hade man gjort precis allt. Förstår inte varför man vill göra allt tusen gånger till sen?

Spelade du ett annat spel än jag?

Angående Fallout 76, det ser inte ljust ut.

E3 Live interview.

Todd has confirmed that there will be no Offline mode, solo is playing as a lone wanderer amongst player enemies.

As u/ZEPOSO mentioned PvP won’t be optional. They want the drama, by incentivising hostility towards other players as opposed to ignoring them and that they want you to have some sense of danger at all times. Although they don’t want the PVP experience to be entirely 'griefy' and that the devs are still tweaking what that means in game.

There are no quest giving NPCs to talk to. Quests are obtained from Holotapes, Terminals, and found environmental objects; robots may give quests. It would seem that a dialogue system will not be featured.

FO76 will be a game as a service, one that constantly evolves as the years go on.

Mods will not happen at launch, but they very much want to have them in the game. They have yet to design the system but they want it to work as mods affect your own 'private world'. Creation Club has not yet been mentioned, however it may return when, and if, they finalise the modding system post-launch.

Edit: Whilst 'private world' could mean custom servers, it could also mean that mods will only affect your world and your own systems data, only visible to you. We could speculate that we may be limited on the types of mods, so no new weapons/armour that provide a benefit; but instead could potentially be a category called 'skins' or 'outfits', like the ones in FO4 that only change your look. :)

There is no date for the BETA however it was confirmed to only be available to preorders.

Edit: Thanks u/biakke VATS is confirmed to be returning, although it is more like a real-time targeting system. It will not slow or freeze time. It seems like it will increase your 'hit chance'/aim assist. As Todd said, his character could be built to be better at vats, so maybe skills for faster lock on, better accuracy, more AP efficiency. (Thank you u/nish_fish)

Although I would have preferred a Borderlands style co-op game, the game seems interesting. There is still a lot to be seen though so it may not be as bad as was thought. Especially if and how mods return.

King Grub
2018-06-11, 22:09
Fallout 76 låter som helt ointressant skit.

shadowfire
2018-06-11, 22:28

gnällfarbror

Mental
2018-06-12, 06:37

Håller med, jag vill ha ett story driven, dialog heavy, single player spel. Fallout har redan misslyckats med ett MMORPG, det här ser ut att vara ett försök att rädda en del av det man utvecklade där.

Yes
2018-06-12, 09:24
Morrowind var en stor skillnad mot för Oblivion, som i sig var ett enormt lyft och helt fantastiskt vackert att spela. Riktigt bra spel också, klart bäst i sin klass då. Skyrim var ett helt enastående spel, men som också visade vilket skutt man tagit från just Oblivion. Klart som korvspad att nästa spel blir en nivå upp, just därför vi inte får se det förrän tidigast år 2022 och då våra nuvarande värstinggrafikkort redan är museieföremål.
Bethesda har ju kört på samma koncept sen Arena. Det är en stor sandlåda att leka runt i, men begränsat i fråga om innehåll och hur du interagerar med världen.
Även om det utvecklats genom åren är det fortfarande bara en stor statisk värld, relativt tunn story och enformigt gameplay. Du har en huvudstory och sidoupodrag genom olika guilds. Allt går ungefär ut på samma sak. Ta dig från A till B, in i en stor grotta och döda alla monster. Inkassera belöning i slutet.

r1kkie
2018-06-12, 10:14
Håller med, jag vill ha ett story driven, dialog heavy, single player spel. Fallout har redan misslyckats med ett MMORPG, det här ser ut att vara ett försök att rädda en del av det man utvecklade där.

Önskar dem gick tillbaka till 1 & 2 stuk, vy uppifrån och mer fokus på strategi med action points och karaktärsplacering i stridslägena, rundbaserat också. :(

Rahf
2018-06-12, 10:39
Önskar dem gick tillbaka till 1 & 2 stuk, vy uppifrån och mer fokus på strategi med action points och karaktärsplacering i stridslägena, rundbaserat också. :(

Det är inte stortitlar längre. Såna spel hittas i mindre skala.

r1kkie
2018-06-12, 10:42
Det är inte stortitlar längre. Såna spel hittas i mindre skala.

Så låt bli att göra fallout till stortitel bara. :D :hbang:

nukz
2018-06-12, 10:50

Wasteland 2 & 3.

Yes
2018-06-12, 10:55
Så låt bli att göra fallout till stortitel bara. :D :hbang:
Ännu hellre, låt bli att göra det dåligt. Gör det bra istället.

Bygg en intressant story med intressanta karaktärer. Gör ett riktigt överlevnadsspel av det, där du är väldigt ensam ute i ödemarken och måste kämpa för att klara dig (bygga skydd, vapen, fixa mat och andra nödvändigheter). Se till att världen är intressant att utforska och att det verkligen känns som man åstadkommit något när man hittar större bebyggelser. Gör bebyggelserna levande.

Typ så.

Nu är det mer att du hittar power armor och nukes vid level 2, och det enda du gör är att skjuta dig genom världen. Du får i princip allt på en gång, världen känns statisk och karaktärerna är inte speciellt levande.

Kaalle
2018-06-12, 15:16
Spelade du ett annat spel än jag?

Angående Fallout 76, det ser inte ljust ut.

Nej verkligen inte. Men det är så trist när man börjar se mönster och inser att alla dungeons och alla taverns etc är byggda efter samma mall. Så det känns sannerligen som att göra allting om och om och om igen.

shadowfire
2018-06-12, 19:22

Du ska inte prova på Far Cry, det hör ju jag :P

Bethesda har ju kört på samma koncept sen Arena. Det är en stor sandlåda att leka runt i, men begränsat i fråga om innehåll och hur du interagerar med världen.
Även om det utvecklats genom åren är det fortfarande bara en stor statisk värld, relativt tunn story och enformigt gameplay. Du har en huvudstory och sidoupodrag genom olika guilds. Allt går ungefär ut på samma sak. Ta dig från A till B, in i en stor grotta och döda alla monster. Inkassera belöning i slutet.

Jag fullkomligt älskar sandlådelir där man har friheten att göra vad man vill. Tror jag har spelat Gothic 3 fyra gånger om trots att det är exakt samma ruttna grafik och värld osv.

Ett perfekt RPG för min del behöver inte ha intressanta karaktärer och en bra storyline, men nu slog Far Cry 5 mig med häpnad då de lagt ner enormt mycket krut på karaktärer som nästan blev FÖR bra. Jag drömde rentav om några av dem, så det säger ju en del om hur bra de faktiskt blev. Witcher 3 hade också riktigt bra karaktärer och upplägg, men det är de enda två spel där jag ens reflekterat över det. Det är mer en bonus för min del.

Bra belöningsmekanismer, schysst grafik och ena dagen få gå ut och skjuta hjortar med pilbåge och andra dagen få slå sönder orcher i små städer och befria folk - gillart! Gothic 3 är ännu idag på min topp5-lista.

Kabuto
2018-06-13, 07:07
Lite mer FO76 info.

1) Ghouls known as the “Scorched” are “raiders”

2) Way more creatures and insects than previous fallout games. More radiation so crazier mutant creatures

3) Map has multiple biomes inspired by real life locations

4) Crafting is very important and and resources can be acquired from ore, plants, and creatures/ghouls, etc

5) New feature called “mutation”. More rads can give you positive and negative traits, can be cured

6)Items degrade (can be repaired) and food can rot.

7) Game has “perk cards” which give players certain perks and can be switched out

8) Crafting items require recipes which can be found in world or traded from other players

9) Might have the ability to open a vendor shop for trading with other players. Not confirmed yet

10) 24 players per server (might be 32?). Players can be seen on the map

11) Team (co-op) limit is 4 players

12) There will be a team deathmatch mode? No details yet

13) “End game” right now is getting nuclear codes which radiates an area. This radiated area will have end game loot which includes legendary items but will also have strong monsters/enemies.. These legendary items have tiers

14) There will be microtransactions for in-game cosmetics only. Can also be obtained through gameplay. This will be used to support free dlc/content updates and for the dedicated servers

Edit 1) As /u/Constantinesh mentioned, there can be 12 v 12 ( not deathmatch) so teams can be bigger or smaller

Edit 2) I forgot to mention that perk cards can be chosen as a player levels up. A player will be limited to a certain amount of perk cards (amount not confirmed yet). Perk cards can be shared among your party so players can get access to perks they haven't unlocked yet

Edit 3) As /u/giulianosse mentioned, the "mutation" feature can be visual so may see ghoulification of players?

nukz
2018-06-13, 16:16
Kört lite Cuphead, verkar vara plattformsspelens Dark Souls.

shadowfire
2018-06-13, 17:49
FO76 låter verkligen som något helt annat än Fallout. På alla sätt och vis.

shadowfire
2018-06-13, 19:35
Startade en ny karaktär i Wolcen och det spelet kommer verkligen bli så grymt jävla bra. Precis samma effekt som sist då jag "bara skulle kolla in spelet" och typ tre dygn senare fortfarande satt och knarkade liret. Jag skulle bara prova en annan typ av karaktär nu en liten stund och är redan level 6 (och lär inte sluta förrän jag är level 12-13 ikväll). Spelet är liksom roligare än Diablo 3 redan nu i alfastadie. Musiken, effekterna, grafiken, upplägget med att levla skillböcker mm, HELT underbart. Jag saknar bara en enda sak. Samma tunga röst som gjort diablodialogerna.

shadowfire
2018-06-14, 21:38
Musiken i Wolcen, man hör smeden banka på något bakom... kärlek. Än så länge har jag lite för stort hjärta till Path of Exile, men efter att de nerfade Cast on Crit så har jag inte riktigt fått känn på spelet. PoE står ändå för skönaste känslan när man går in i en karta och fullkomligt asslaktar fi. Diablo har tappat så galet och hela grejjen med marknaden sänkte spelet rejält. Bästa Diabloliret är onekligen D1 med Hellfire som expansion. Bara ljudet av en ring som droppar... åh.. Wolcen är helt klart nära D1/D2 i känsla.

Kimball
2018-06-17, 09:29
Kört lite Cuphead, verkar vara plattformsspelens Dark Souls.

Cuphead är snuskigt bra, men vill du verkligen ha plattformspelens DS ska du testa Salt. Fruktansvärt bra, även i local coop!

shadowfire
2018-06-21, 17:49
Någon här som vet om fifa 18 world cup/patchen finns som torrent? Söker som en galning men lyckas inte hitta något mer än scam.

King Grub
2018-06-21, 21:29
Shadowrun Returns Deluxe är gratis på Humble Store.

King Grub
2018-06-23, 19:05
Jag har spelat den nya kartan i PUBG i dag. Riktigt rolig! Tvåa, trea och femma som bäst, men ingen vinst. :(

Agitator
2018-06-23, 21:44
Jag har spelat den nya kartan i PUBG i dag. Riktigt rolig! Tvåa, trea och femma som bäst, men ingen vinst. :(

Ja, jag har spelat mycket på nya kartan senaste 2 veckorna. Riktigt rolig med mindre karta, snabbare zon och mer ös i det eventet som var på test servern.

shadowfire
2018-06-23, 21:58
Tips är att installera både test server och experimental server för PUBG. Har kört den nya kartan sedan ett par månader tillbaka, tycker den är riktigt trevlig.

Kräket
2018-06-25, 09:21
Någon som spelat total war warhammer 2? Lite spelsugen, och har ettan som jag älskade. Har dock inte spelat alla raser ännu, men är ändå sugen att köpa 2:an nu när man har semester...

G.W
2018-06-25, 09:28
Någon som spelat total war warhammer 2? Lite spelsugen, och har ettan som jag älskade. Har dock inte spelat alla raser ännu, men är ändå sugen att köpa 2:an nu när man har semester...

Det är bra grejer. Du får ju dessutom tillgång till MORTAL EMPIRES om du äger båda spelen.

shut teh face
2018-06-25, 11:54
Jag behöver en mic, vad finns det för bra fristående som funkar bra vid spel?
Jag har ett par jättebra hörlurar så känns onödigt att köpa ett headset, även om jag antar det egentligen är bäst när mikrofonen sitter där..

Jag har just nu akut köpt en deltaco MF-100 för 69 kr. :D Men behöver säkert en bättre. Tänkte runt 500 spänn ??

Torsk_ole
2018-06-25, 12:55
Jag behöver en mic, vad finns det för bra fristående som funkar bra vid spel?
Jag har ett par jättebra hörlurar så känns onödigt att köpa ett headset, även om jag antar det egentligen är bäst när mikrofonen sitter där..

Jag har just nu akut köpt en deltaco MF-100 för 69 kr. :D Men behöver säkert en bättre. Tänkte runt 500 spänn ??

Köp en modmic.

Kabuto
2018-06-25, 12:57

Det går att "låna" från nätet om du vill prova det först :)

r1kkie
2018-06-25, 13:59
Köp en modmic.

En polare som köpt dem, funkar riktigt bra.

BelowAverage
2018-06-25, 17:55
Det går att "låna" från nätet om du vill prova det först :)

Är speltiden under två timmar kan man returnera rätt smidigt på Steam också, har jag gjort 4-5 ggr.
I.ö är laddtiderna mellan turer i mortal empires sjukt långa för mig, stör man sig på sånt vill jag varna för det!

Alexton
2018-06-25, 18:17
Är speltiden under två timmar kan man returnera rätt smidigt på Steam också, har jag gjort 4-5 ggr.
I.ö är laddtiderna mellan turer i mortal empires sjukt långa för mig, stör man sig på sånt vill jag varna för det!

För mig tar laddtiderna runt 25sek för varje runda. Vet att jag skaffade en mod som ökade hastigheten kameran arbetade så den inte långsamt behöver svepa över halva världen för att visa en agent som rör sig 20mil från något intressant.

shut teh face
2018-06-25, 18:21
Köp en modmic.

En polare som köpt dem, funkar riktigt bra.
Hmm jag kanske vill ha ett headset ändå. Har googlar runt massor men känns som man inte får några med både bra ljud och mic för under 2-3000.

Sennheiser Game One känns närmast men där ska tydligen basen vara kass. Är det verkligen så pettigt eller är det prettofolk som ger dåliga betyg?

Jag spelar, lyssnar på musik och pratar, betalar gärna 1000-1500 kr.

Kräket
2018-06-25, 20:21
Blev ett köp ändå. Älskade ettan så ser med spänning fram emot vad tvåan kan erbjuda!

ChuckTesta
2018-06-26, 18:44
Någon som kör Cuphead? Jag har kommit till sista bossen. Svårt.

King Grub
2018-07-10, 18:43
På tisdag nästa vecka kommer Mars-DLC:t till Far Cry 5.

Albatross
2018-07-11, 08:31
THQ Nordic släppte nyss en Linux native port av Desperados.
Så det spelas, och minnen av svårare spel från förr gör sig påminda. Worth it.

r1kkie
2018-07-11, 12:19
Hmm jag kanske vill ha ett headset ändå. Har googlar runt massor men känns som man inte får några med både bra ljud och mic för under 2-3000.

Sennheiser Game One känns närmast men där ska tydligen basen vara kass. Är det verkligen så pettigt eller är det prettofolk som ger dåliga betyg?

Sent svar kanske men,
Efter att mina trotjänare, Astro A40 från den goda tiden innan skull "shit" candy köpte upp dem, la av köpte jag mig ett par HyperX Cloud 2 695:- eller va dem kosta.
Funkar bra och ingen har klagat på micen. Ljudet är bra, visserligen spelar jag bara med dem.

shut teh face
2018-07-11, 12:30
Sent svar kanske men,
Efter att mina trotjänare, Astro A40 från den goda tiden innan skull "shit" candy köpte upp dem, la av köpte jag mig ett par HyperX Cloud 2 695:- eller va dem kosta.
Funkar bra och ingen har klagat på micen. Ljudet är bra, visserligen spelar jag bara med dem.
Jag köpte faktiskt Cloud Alpha, 1000 spänn kosta de. Tycker det är helt OK men det är synd att man inte kan "fälla in" micen, utan den ska kopplas bort om man inte vill ha den där.

Rahf
2018-07-15, 21:56
Livet har ju tagit sig en liten törn på senare tid, så har halkat in på Heroes of the Storm igen. Är det några här som fortfarande lirar?

MaxTheMarketer
2018-07-15, 22:12

Sennheiser GAME BOOSTER GSX 1000 kombinerat med Sennheiser Game One verkar vara en slående kombination! Sedan är basen begränsad på grund av den fysiska storleken och gaming-hörlurar handlar ju mer om att kunna "höra bättre" i game än att kunna njuta av basig musik.

Det finns bra monitorhörlurar med klarare bas för din budget dock är det utan mikrofon som du får köpa till separat då. Rekommenderar: Audio-Technica ATH-M50 X RD Limited Edition om du vill ha mer bas i budgeten 1600 SEK.

Men det är väl bara att köpa till en billig bordsmikrofon för hundralappen? De flesta mikrofoner suger ju ändå i gaming-headsets imho. Då kör du med någon USB-mikrofon för under tusenlappen med cardiod-upptagningsmönster.

Andy.da.wohoo
2018-07-15, 22:13
Livet har ju tagit sig en liten törn på senare tid, så har halkat in på Heroes of the Storm igen. Är det några här som fortfarande lirar?

Det var ett tag sen jag spelade HotS. Vad jag förstått så verkar det vara bättre nu än det varit många gånger tidigare. Hade jag haft tid och möjlighet hade jag gärna gett det ett försök, men istället går de korta spelstunder jag får till att spela lättsammare spel på switchen.

CalleP
2018-07-15, 22:30
Spelar Captain Claw och Witcher 3 just nu!

stocktown
2018-07-19, 12:04
Är det någon här som spelar Fortnite? Började spela för en vecka sen och är helt fast!! *grr27*

Funderar på att skaffa Playerunknown's Battlegrounds som också ser grymt kul ut och spela.

panzerpig
2018-07-19, 14:49
Är det någon här som spelar Fortnite? Började spela för en vecka sen och är helt fast!! *grr27*

Funderar på att skaffa Playerunknown's Battlegrounds som också ser grymt kul ut och spela.

Spelade fortnite när det kom men jag gillar inte att man måste bygga för att kunna vinna, så var det inte i början och det känns som det kräver för mycket tid för att lära sig bli bra i det.. PUBG har jag spelat alldeles för mycket, riktigt kul första månaderna. Men nu är jag rätt trött på det, ta för lång tid och för lätt att dö. Skulle dom införa ranking så man bara matchas med spelare i samma nivå. Nu lirar jag mest overwatch. Tycker det är fruktansvärt roligt. Är skolad i Quake och unreal tournament och det är en bättre och nyare version av dessa spel. Perfekt

Kimball
2018-07-20, 12:31
Monster Hunter Worlds släpps ju för bövelen till PC 9/8! Perfekt i mitten av semestern! Trodde nästan inte det skulle komma innan Q4/2019 så dyker det upp från bar himmel! Hype!

Termy
2018-07-20, 13:53
Snacka om lågkonjunktur på datorspelandet för min del senaste åren. Klarade precis Witcher 3 efter typ 4 års spelande eller vad det nu är, 115 timmar total speltid. Spelat ett par veckor här och där och sedan inte haft lust att spela flera månader i sträck. Inte för att spelet inte är lysande, vilket det är, utan för att jag inte haft speciellt mycket spelsug senaste tiden. Köpte precis Wolcen dock, ska mixtra lite med det.

Termy
2018-07-20, 15:18
Nån som lirat Hellblade: Senua's Sacrifice? Bra?

BelowAverage
2018-07-20, 18:49
Riktigt skönt att gibba lite med en fläkt mot sig nu när värmen är som värst. Empyrion: Galactica Survival har patchats till rätt fint och det är skoj att åter bygga enorma skepp med polare och utforska galaxer :)
Spelbarheten är gräslig men på något vis klarar det sig ändå :D

Duktigt sugen på Wolcen men väntar på release, vill inte trötta ut mig på riktiga kvalitetslir under deras alpha / beta.

shadowfire
2018-07-20, 21:19
Fortfarande pubg och SÅ SJUKT roligt häromdagen då vi fick skapa en egen custom server och köra 2vs2 inom klanen. Nu har de dock gjort 10 players restriction och vi är sällan mer än 8 pers online.

shadowfire
2018-07-20, 21:20

Jag skulle inte palla en enda minut i Fortnite. Tycker det ser såååååååååååå tråkigt och animerat ut. PUBG varje levande minut för min del. Jag kommer att slå mitt gamla rekord med både Quake2 och WOW i antal speltimmar med PUBG nu i år.

King Grub
2018-07-20, 21:21
Jag har spelat Fortnite några timmar, men gillade inte den grafiska stilen och framför allt inte byggandet. Det senare intressar mig inte överhuvudtaget.

Jag föredrar PUBG helt klart. Har runt 70 timmar investerade, fast nu är lusten att spela mer slut.

shadowfire
2018-07-20, 21:32
Jag har spelat Fortnite några timmar, men gillade inte den grafiska stilen och framför allt inte byggandet. Det senare intressar mig inte överhuvudtaget.

Jag föredrar PUBG helt klart. Har runt 70 timmar investerade, fast nu är lusten att spela mer slut.

har du bara kört pubg eller i klan? för det är mest det som har gjort pubg så bra imo. Grupp- och klanspelet.

Andy.da.wohoo
2018-07-21, 00:05
Jag skulle inte palla en enda minut i Fortnite. Tycker det ser såååååååååååå tråkigt och animerat ut. PUBG varje levande minut för min del. Jag kommer att slå mitt gamla rekord med både Quake2 och WOW i antal speltimmar med PUBG nu i år.

Dras inte pubg fortfarande med massvis av optimeringproblem? Har inte spelat på ett par månader men jag tycker att det får mycket kritik på sin subreddit. Kanske är mycket gnäll.

Fortnite tycker jag känns lättare att ta sig till. Byggandet är ett jäkla meck när vissa bara pumpar ut väggar och trappor men på det stora väljer jag hellre fortnite framför pubg just nu om jag vill spela battle royal.

shadowfire
2018-07-21, 00:09
Dras inte pubg fortfarande med massvis av optimeringproblem? Har inte spelat på ett par månader men jag tycker att det får mycket kritik på sin subreddit. Kanske är mycket gnäll.

Fortnite tycker jag känns lättare att ta sig till. Byggandet är ett jäkla meck när vissa bara pumpar ut väggar och trappor men på det stora väljer jag hellre fortnite framför pubg just nu om jag vill spela battle royal.

har inte ett smack sådana problem... enda är när planet flyger i början där det ibland blir gummibandseffekt, men det är det enda. Ingen lagg, eller annan delay.

High1ander
2018-07-21, 01:01

Jo, spelet är fortfarande skit sett till FPS/Lagg/Tickrate jämfört med det man är "van vid". Det har däremot förbättrat det avsevärt mot vart det var för ett år sen. Men känns som de nått toppen av förbättringar.

Själv sitter jag på 100 FPS i hyggliga inställningar (varierar dock så ibland är det kanske 70-110 FPS men inget riktigt "flyt"), men det är fortfarande för mycket RNG i närstrider framförallt då nätkoden är så seg, så t.ex. vapen som UZI som skjuter snabbt är ibland bättre än en AK eller Shotgun som skjuter långsamt och därmed kanske inte reggas lika snabbt av serverns långsamma tickrate.

Jag var rankad topp 1000 i EU förra månaden med ca 35% winrate i squad, så jag är ingen råsopa. Men spelar nu massa actiondrops, och är lagom kul när vissa vapen inte kommer upp, försvinner, inte laddas in snabbt nog osv... och just att servern är sämst just i början när man verkligen behöver loota snabbt... Några som jag spelar med där en t.ex. ofta varit topp 30 i EU solo väntar bara på att Battle Royale-moddar kommer till andra spel då PUBG just är för RNG och har saknat test-banor för att träna vapen, etc...

Battlefield ska få det, och min känsla är att när en tripple AAA-spel kommer som har fungerande nätkod och mycket bättre achievement/bonus kommer så försvinner PUBG.

T.ex. PUBG skulle kunna ha att man får ett plagg för att man dödat X antal i ett game, att man vunnit ett game, varit topp 100, topp 1000, etc... Utan nu är det bara "betala" för att få något, ingen bonus för att vara bra. Hade räckt med simpla grejer som att ens fallskärm är gul eller blå för man klarat något achievement (man vill ju skrämma bort nabsen).

blåvitt
2018-07-21, 09:23
Nån som lirat Hellblade: Senua's Sacrifice? Bra?

Grovt överskattat men bra. Infinity Blade med fet story typ. Repetetiv combat utan dess like, men kul.

Termy
2018-07-21, 09:39
Grovt överskattat men bra. Infinity Blade med fet story typ. Repetetiv combat utan dess like, men kul.

Ok, låter ju positivt iaf ;)

Missade helt att Wolcen var i alpha. Helt väck. Testar det nog ett tag ändå.

Kimball
2018-07-21, 11:05

F%n att Wolcen bara är SP, såg ju riktigt mysigt ut...

panzerpig
2018-07-21, 11:56
Är med i den stämgda alfan av Insurgency:sandstorm. Gillar man lite mer "hardcore" skjutaspel så är det väldigt bra spel. Fullständigt skoningslöst dock om man inte är försiktig och på sin vakt dock :)

Termy
2018-07-22, 09:37
Men... "Thank you for playing Wolcen, the story in the alpha doesn't extend further than this" eller nått. Derp. Blir väl kanske att testa Hellblade... eller borde man lira Nioh istället?

Termy
2018-07-22, 09:46
Efter ett par minuters tänkande så fick det bli Nioh.

shadowfire
2018-07-22, 09:57

Ser fram emot wolcen i full release, men känner att det är ingen Path of Exile killer. Kommer nog lira lite PoE framöver igen. Faller alltid tillbaka till det spelet efter ett tag. Wolcen har dock en skön spelkänsla, både effekter, ljud osv.

Termy
2018-07-22, 10:04
Ser fram emot wolcen i full release, men känner att det är ingen Path of Exile killer. Kommer nog lira lite PoE framöver igen. Faller alltid tillbaka till det spelet efter ett tag. Wolcen har dock en skön spelkänsla, både effekter, ljud osv.

Skillsystemet var ju trevligt också, med level up av skills beroende på hur ofta du använder dem. Den varianten har jag föredragit ända sedan gamla UO-dagar.

Termy
2018-07-24, 07:44
Nån som lirat Kingdom Come: Deliverance? Är storyn mer styrd som i W3 eller lite mer sandbox som Skyrim?

shadowfire
2018-07-26, 00:37
Är också lite nyfiken på Kingdome Come nu när de värsta buggarna borde ha blivit patchade.

För övrigt så kan jag fortfarande drömma om karaktärerna i FC5. Fanemig de absolut bästa spelkaraktärer någonsin gjorda och de animationerna och scenerna var helt klart top notch. Hoppas vi får se mer sådant framöver. Snacka om att man kunde leva sig in i liret tack vare det. De flesta andra lir har mest lite överanimerade scener bara som man gäspar åt, men Witcher3 lyfte ribban en aning (tänker primärt på Baronen) medan FC5 sköt ribban i taket.

shadowfire
2018-07-26, 00:38
Skillsystemet var ju trevligt också, med level up av skills beroende på hur ofta du använder dem. Den varianten har jag föredragit ända sedan gamla UO-dagar.

UO, åh, faen vad jag saknar det liret ibland.

Yes
2018-07-26, 08:56
Nån som lirat Kingdom Come: Deliverance? Är storyn mer styrd som i W3 eller lite mer sandbox som Skyrim?
Det ligger väl nånstans däremellan.

Mycket bra spel för övrigt. Känns onödigt klumpigt i början men det blir bättre i takt med att man levlar upp Henry.

Rahf
2018-07-26, 09:26
Overwatch är gratis 26-30 juli.

Termy
2018-07-26, 09:41
Slölirar lite Grim Dawn just nu. Funderar på Far Cry 5 innan jag ev. ger mig på Kingdom Come. Är det stor skillnad i prestandakrav där? W3 gick bra på high/ultra på min 2014 års monstergaminglaptop (Asus Rog G750JZ), men den börjar ju bli lite väl gammal nu. Bl.a. NVIDIA GeForce GTX 880M (4GB GDDR5). Ser ju dock ut att verka flyta på de benchmarks och youtubevideos jag kan googla fram, så lär ju testa det iaf.

Kimball
2018-07-26, 11:21
Slölirar lite Grim Dawn just nu. Funderar på Far Cry 5 innan jag ev. ger mig på Kingdom Come. Är det stor skillnad i prestandakrav där? W3 gick bra på high/ultra på min 2014 års monstergaminglaptop (Asus Rog G750JZ), men den börjar ju bli lite väl gammal nu. Bl.a. NVIDIA GeForce GTX 880M (4GB GDDR5). Ser ju dock ut att verka flyta på de benchmarks och youtubevideos jag kan googla fram, så lär ju testa det iaf.

Åh, Grim Dawn gav mig och 2 polare många härliga speltimmar! De plus PoE är väl de spel som stillat ens arpg-behov bäst på senare år!

blåvitt
2018-07-26, 11:42
Mirrors Edge är fan precis lika gött som det var 2008

Termy
2018-07-26, 11:55
Åh, Grim Dawn gav mig och 2 polare många härliga speltimmar! De plus PoE är väl de spel som stillat ens arpg-behov bäst på senare år!

Japp den håller faktiskt hög kvalitet av samtliga diablokloner.

Termy
2018-07-27, 12:58
Riktigt bra känsla i Far Cry 5 hittills. Vackert trots att jag får lira på ganska låga grafikinställningar. Jag gillade ju även Fallout 4, vilket dock var mer sandbox på (antagligen?) de flesta nivåer liksom Skyrim var i jämförelse med t.ex. Witcher 3. Gillar båda typer av lir och detta lär nog inte göra mig besviken.

Vinter
2018-07-27, 13:14
Riktigt bra känsla i Far Cry 5 hittills. Vackert trots att jag får lira på ganska låga grafikinställningar. Jag gillade ju även Fallout 4, vilket dock var mer sandbox på (antagligen?) de flesta nivåer liksom Skyrim var i jämförelse med t.ex. Witcher 3. Gillar båda typer av lir och detta lär nog inte göra mig besviken.

Det man irriterar sig på efter ett tag i FC5, är alla cutscenes dom envisas med att droppa in med jämna intervaller. Där kunde dom gjort en bättre avvägning.

Första halva är den bästa.

Termy
2018-07-27, 13:53
Det man irriterar sig på efter ett tag i FC5, är alla cutscenes dom envisas med att droppa in med jämna intervaller. Där kunde dom gjort en bättre avvägning.

Aha. Jag har bara lirat typ 3 timmar så har bara hunnit få mina första perks och gjort några få quests. Introt var ju riktigt grymt dock.

mrmister
2018-07-27, 14:26
WoW, men patchen just nu är verkligen usel och expansionen verkar inte intressant heller. Har dock inte varit hypad på en WoW expansion sedan wotlk annonserades.

shadowfire
2018-07-27, 14:55

Jag tycker tvärtom att cutscenesen gjorde spelet fantastiskt. Fick sådan go känsla för alla karaktärer och kul när det hände något oväntat. Möjligen att jag tröttnade precis i slutet, för då ville jag bara göra klart main story, men fan FC5 blev verkligen jackpot till lir.

shadowfire
2018-07-27, 14:56
Det ligger väl nånstans däremellan.

Mycket bra spel för övrigt. Känns onödigt klumpigt i början men det blir bättre i takt med att man levlar upp Henry.

Har du spelat "lånad" version eller köpeversionen? Har det kommit många patchar? Läste att det var buggigt till tusen i början och är nyfiken på om det är mer spelbart nu.

Yes
2018-07-27, 16:03
Har du spelat "lånad" version eller köpeversionen? Har det kommit många patchar? Läste att det var buggigt till tusen i början och är nyfiken på om det är mer spelbart nu.
Lånad version. Det var buggigt men inget som förstörde spelet för mig. Det var mest småsaker. Värsta jag störde mig på var ett ställe där det var svårt att gå i trappor, men det var bara småirriterande ibland.

Det hann komma 2-3 patchar när jag spelade det (från release) och lär ha kommit fler sen dess. Jag hade absolut inte varit rädd för att köpa det idag.

Vinter
2018-07-27, 16:37
Jag tycker tvärtom att cutscenesen gjorde spelet fantastiskt. Fick sådan go känsla för alla karaktärer och kul när det hände något oväntat. Möjligen att jag tröttnade precis i slutet, för då ville jag bara göra klart main story, men fan FC5 blev verkligen jackpot till lir.

Jag körde halva spelet coop med en till spelare, då blev det lite väl mycket ibland. Speciellt de nedknarkade delarna. Roligast var att körar runt och leka Mad Max och upptäcka udda ställen. Men kul spel är det.

shadowfire
2018-07-27, 19:07
Lånad version. Det var buggigt men inget som förstörde spelet för mig. Det var mest småsaker. Värsta jag störde mig på var ett ställe där det var svårt att gå i trappor, men det var bara småirriterande ibland.

Det hann komma 2-3 patchar när jag spelade det (från release) och lär ha kommit fler sen dess. Jag hade absolut inte varit rädd för att köpa det idag.

Topp, tack

Jag körde halva spelet coop med en till spelare, då blev det lite väl mycket ibland. Speciellt de nedknarkade delarna. Roligast var att körar runt och leka Mad Max och upptäcka udda ställen. Men kul spel är det.

Ah ja det är klart, själv njöt jag av det som solo precis som Witcher 3. Älskar när de gjort bra karaktärer (typ som Baronen i W3) som man verkligen "lär känna".

shadowfire
2018-07-27, 19:09
Kollar på PUBG-eventet nu. Sjukt bra det har blivit med twitch och allt så man kan följa de olika teamen individuellt mm, se stora kartan osv. Specmode så man ser granaternas bana mm är ju klockrent. Riktigt intressant.

Agitator
2018-07-27, 19:41
Länka där man kan se doc, shrouds team.

Termy
2018-07-27, 20:37
Far Cry 5:

Lallade runt med en slangbella och lyckades bli tillfångatagen ganska tidigt. Finns det quests som inte kan slutföras efter det, typ som en alltför tidig vändning i hela storyn eller nått sånt? Antar att det egentligen är något konststycke som man annars ev. råkar klanta till det med när man suttit och lirat för många timmar i sträck och somnar till när man borde tryckt på skjutaknappen.

King Grub
2018-07-27, 21:01
Nja, men saker pågår även när du inte är där. Jag gick omkring och gjorde sidouppdrag i södra området när jag fick upp ett meddelande om att staden i området hade blivit befriad. Striden hade pågått och stadsborna hade vunnit utan att jag ens nått dit någon gång eftersom jag smög runt i skogen och jagar kalkoner och letade prepper caches.

Snubben
2018-07-28, 10:17
Nu kan ske detta inte är rätt tråd men försöker ändå.

På jakt efter lite roliga spel till mobilen, gillar i stort sett allt. Spelat allt från South park: phone destroyer till typ Angry Birds.

Vad är era tips, vilka mobilspel måste man ha lirat?

Termy
2018-07-28, 13:33
Nja, men saker pågår även när du inte är där. Jag gick omkring och gjorde sidouppdrag i södra området när jag fick upp ett meddelande om att staden i området hade blivit befriad. Striden hade pågått och stadsborna hade vunnit utan att jag ens nått dit någon gång eftersom jag smög runt i skogen och jagar kalkoner och letade prepper caches.

Kul iofs att världen är så dynamisk.

Termy
2018-07-28, 18:52
Gött att köra en fet lastbil i spelet. Fick mig att tänka tillbaka på ett av de roligaste multiplayerspelen någonsin:
https://www.oldpcgaming.net/wp-content/gallery/carmageddon/16_1.jpg

shadowfire
2018-07-28, 19:11
Någon som har kört FIFA18 och vet hur man laddar en sparad tournament?! Jag hittar fasiken inte det valet någonstans.

shadowfire
2018-07-29, 00:20
Kul iofs att världen är så dynamisk.

Det är sjukt kul, likaså hur man märker att ju mer områden man tar desto mer övertag får man (fler allierade som åker runt med jeepar, fyrhjulingar, tar vägposteringar mm).

Termy
2018-07-30, 13:06
Snipar ned en förare i en fångtransport till de två tillfångatagnas lycka. Efter att båda tackat mig så tar den ena bilen och kör iväg och lämnar den andra personen på vägkanten. Schysst kille...

shadowfire
2018-07-31, 10:33
Snipar ned en förare i en fångtransport till de två tillfångatagnas lycka. Efter att båda tackat mig så tar den ena bilen och kör iväg och lämnar den andra personen på vägkanten. Schysst kille...

hahaha det finns många roliga scener från FC5. Inte minst med djur inblandade.

shadowfire
2018-07-31, 10:38
Saknar verkligen Q2CTF mellanåt. Jäklar vilken go tid det var.

Nr6PuyWJWo4

Termy
2018-07-31, 18:26
CTF var guld. Lirade själv dock överlägset mest AQ2 av alla Q2-mods.

Scratch89
2018-08-01, 08:46
Rekommenderar ni att spela FC5 på PC eller konsol?

Termy
2018-08-01, 10:44
PC-kontrollerna känns ju inte udda på något sätt utan som vilket FPS RPG som helst.

MaxTheMarketer
2018-08-01, 10:51
Rekommenderar ni att spela FC5 på PC eller konsol?

Klart som fan du ska spela på FC5 på PC så tillvida inte du är über casual och tycker att FPS spelas bäst med spelkontroll! ;)

Personligen fattar jag inte folk som ids med att spela FPS-spel med en spelkontroll. Jag hajar om det är just för sitta vid fet TV och ej CSGO-seriös med aimen.

Jag fattar fortfarande inte hur jag kunde spela Goldenye 64 med N64-dosan förr i tiden och vara någorlunda bra på det! :D

King Grub
2018-08-01, 10:59
Beror på vilken PC du har. Jag spelar på PS4 Pro och det är väldigt optimerat, 2880x1620.

Jag spelar nästan alltid med kontroller nuförtiden, även på PC.

RassK
2018-08-01, 11:45
Saknar verkligen Q2CTF mellanåt. Jäklar vilken go tid det var.

Nr6PuyWJWo4

Åh gud.. jag spelade Eurocup CTF i både UT2004 och Quake 3. Vilka minnen <3

Någon som är anmäld till stängd beta för Survived By (https://www.survivedby.com/)?
TqbM0oXf6xA

Kimball
2018-08-01, 11:54
För en såväl övergripande som djup guide gällande alla vapentyper i Monster Hunter World rekommenderar jag denna serie:

https://www.youtube.com/watch?v=dcYJFI7HQU4&list=PLDnRMnDDjAzK3uOpcNSowUGVx4OBpsgya

Qde_18iDHl8

Helt fantastisk produktion! :laugh:

Scratch89
2018-08-01, 16:17
Beror på vilken PC du har.

i7-2600K 3.40 GHz, 8 GB RAM, GeForce GTX 970.

ådal
2018-08-01, 16:38
Funderar på att ta fram min gamla stationära dator för att lira lite csgo. Som det ser ut nu så klarar den inte riktigt av spelet, tror det var grafikkortet som var flaskhalsen.

Är det prisvärt att kolla på begagnade datorkomponenter rent generellt?

Rahf
2018-08-01, 17:09
Funderar på att ta fram min gamla stationära dator för att lira lite csgo. Som det ser ut nu så klarar den inte riktigt av spelet, tror det var grafikkortet som var flaskhalsen.

Är det prisvärt att kolla på begagnade datorkomponenter rent generellt?

Beror just på vilka komponenter. Grafikkort borde väl ha sjunkit i pris sen bitcoin-manin lugnade sig.

gohei
2018-08-01, 22:07
Gött att köra en fet lastbil i spelet. Fick mig att tänka tillbaka på ett av de roligaste multiplayerspelen någonsin:
https://www.oldpcgaming.net/wp-content/gallery/carmageddon/16_1.jpg

Fasen vad jag lirade demot till Carmageddon 2 back in the day. Man kunde inte välja varken bana eller bil och man hade bara ett par minuter på sig att spela, typ 10-15min, men jag minns att jag tyckte det var skitskoj.
När jag väl fick vantarna på fulla spelet så var det inte alls samma sak. Kan vara att jag hade spelat demot så mycket att jag helt enkelt tröttnat på det.

shadowfire
2018-08-01, 22:51
Ska ge mig i kast med Outlast någon dag men heh, jag törs fan inte starta det när det är mörkt på kvällen :P .. lol

Termy
2018-08-02, 06:51
Fasen vad jag lirade demot till Carmageddon 2 back in the day. Man kunde inte välja varken bana eller bil och man hade bara ett par minuter på sig att spela, typ 10-15min, men jag minns att jag tyckte det var skitskoj.
När jag väl fick vantarna på fulla spelet så var det inte alls samma sak. Kan vara att jag hade spelat demot så mycket att jag helt enkelt tröttnat på det.

Lirade 1an och 2an på gamla LAN-tider. "Fox'n hounds"-varianten var skitkul när man var ett gäng och alla jagade en samtidigt som man försökte ta kol på varandra och den jagade försökte hitta något ställe på kartan som var mest otillgänglig eller halvt omöjligt att komma upp på och sedan skratta gott åt alla andra som försökte ta sig dit.

Termy
2018-08-02, 08:08
Jag räddar en till civil i fångtransport i Far Cry 5 och aset tackar mig genom att sno min helikopter och flyga iväg.

King Grub
2018-08-02, 08:30
Min helikopter blev attackerad av en älg, och eftersom den redan var beskjuten exploderade den i ett eldhav och dödade både mig och älgen.

shadowfire
2018-08-02, 09:03
Rätt kul effekt i FC5 när det händer dynamiska händelser. Kom på mig själv flera gånger med att strunta i sidequesten jag var på väg mot och istället rusa ner till vägen där en eldstrid pågick och bara gå bananas fullständigt. Undrar hur mycket tid jag lade på att frita fångar, röja vägposteringar, spränga bränsletruckar osv.

Termy
2018-08-02, 09:30
Kamikaze Elk runnin' your way!

Kul även med spontana konversationer mellan NPCs om man har två stycken. Vet ej hur ingående det blir, men gillar det i alla fall då det känns mer levande. Det enda jag saknar RPG-mässigt är väl valmöjligheter när man samtalar med NPCs...

ådal
2018-08-02, 12:32
Beror just på vilka komponenter. Grafikkort borde väl ha sjunkit i pris sen bitcoin-manin lugnade sig.

Hur skulle det hänga ihop menar du?

King Grub
2018-08-02, 12:46
Till 100 %? Man använder grafikkort till mining. Alla grafikkort köptes upp av miners och priserna fördubblades.