Visa fullständig version : Vilket datorspel håller du på med just nu?
Börjat lira Magicka. Sjukt beroendeframkallande. :D
En kompis lirade det igår med svensk audio, skrattade så man fick ont i magen :D
Ne0phyte
2011-01-27, 11:56
Minecraft :) gal1 skojj ju
Minecraft :) gal1 skojj ju
Någon borde hosta en koloserver :)
Spelar just nu World of Warcraft och Call of Duty 4.
Funderar på att antingen börja med antingen HoN eller LoL. Jag är inte så mycket för det här med "Pay 2 Win" vilket dom flesta anser LoL vara. instämmer ni? Om jag börjar med Hon, Finns det något man måste köpa förutom själva spelet? exp boost osv?
Det enda du köper dig till i LoL är snabbare progression genom levels och poäng, i slutändan kommer alla spela på lika villkor - men innan du är level30 kommer det se lite annorlunda ut. Det som man köper sig till är skins och dylikt, jag har kanske lagt ut 2-300kr på experience/ip boosts för att snabbare komma till lvl30 - vilket är en rätt rimlig summa för ett spel som inte kostar något att köpa.
Spelar faktiskt om Neverwinter Nights + SoU + HotU just nu. Gameplayet är väl inte skitbra i dagens standard, men storyn och side questsen är bra! Inte mycket utrymme för variation dock.
Men i lvl 30 kommer alla alltså spela på lika villkor, vilket innebär att man inte kan "köpa skills" så man har övertag på någon som igentligen är bättre än sig själv.
Kommer troligtvis bara spela när jag inte har något annat för mig och när wow inte är roligt. Lutar väl åt LoL för tillfället då :)
Tack för svaren
Ang. League of Legends så kan jag säga att även innan level 30 så spelar alla på relativt lika villkor. Köper man såna "boosts" som Kryss nämnde så levlar man snabbare, men du kommer ändå alltid att matchas mot folk som är omkring samma level som du är.
Jag har spelet LoL i runt 2-3 månader nu utan att känna något större behov av att spendera pengar på det. Ge det en chans, det går helt klart att ha kul med det utan att lägga en enda krona på spelet.
Heroes of Newerth tycker jag var helt värdelöst i jämförelse och även fast jag plockade det för bara $10 (1/3 av originalpriset) så ångrar jag det grovt.
vad tror ni om RIFT?
9zG3C3s6QIc
xIrgjtcNdL0
ce3kcqH9gZw
"If you've ever been in an MMO beta, you know that everyone in it is terrible at PvP. It's not that the terrible players from current games are looking for a new MMO (although it seems like it at times), it's that players are simply testing out different facets of gameplay.
"Oh look, I can kill people!"
*keyboard turns*
*clicks auto-attack*
*holds S until passes out* "
Video här -> http://www.wowhead.com/blog=181327/bff-report-rift-it-has-pvp-just-like-wow
Latjade med Dota en del innan, sen gick jag över till LoL.
HoN gillar jag inte, grafiken är förvisso mer påkostad men rörig vilket går ut över spelkänslan. Fördelarna i LoL överväger klart nackdelarna.. bara att testa om du har tid att slå ihjäl.
vad tror ni om RIFT?
http://img840.imageshack.us/img840/5127/warlord.gif
http://img840.imageshack.us/img840/5127/warlord.gif
Blev ändå lite sugen på att testa Rift-betan, men jag har verkligen inte tid för något tidskrävande.. :(
Dennis93
2011-01-30, 01:59
Latjade med Dota en del innan, sen gick jag över till LoL.
HoN gillar jag inte, grafiken är förvisso mer påkostad men rörig vilket går ut över spelkänslan. Fördelarna i LoL överväger klart nackdelarna.. bara att testa om du har tid att slå ihjäl.
Tycker tvärt om, hehe. Testade LoL lite när det var hyffsat nytt samtidigt som jag körde hon(har kört lite dota innan också) och jag tycker att jag har full kontroll i HoN medans LoL känns allt så jävla rörigt *gah!*
Tycker tvärt om, hehe. Testade LoL lite när det var hyffsat nytt samtidigt som jag körde hon(har kört lite dota innan också) och jag tycker att jag har full kontroll i HoN medans LoL känns allt så jävla rörigt *gah!*
Lustigt det där. Tycker grafiken i LoL är mer i samma stil som i Dota (dvs simpel). Gillar matchmakingen, bara att ställa sig i kö o slippa leta upp servers manuellt. En nackdel med LoL är dock att servrarna går ner ibland, men så är det ju ett gratisspel.
Battlefield 3 announced, hösten 2011. WOOOOOOO.
Mer info kommer första mars. Finns en teaser trailer på battlefield.com åååååååå
Åååååååååååååååååååååååååååååååååå
Åååååååååååååååååååååååååååååååååå
Ny dator behövs (men PC specs not released än).
shadowfire
2011-02-04, 19:34
tycker battlefield bara blir sämre o sämre för varje spel som släpps... ljud och effekter blir bättre, spelkänslan bara sämre och sämre.. tacka vettja BF1942, det var grejjor det.
Än så länge känner jag inget toksug för BF3 direkt och teasern sa ju ingenting om liret. :(
har tänkt att testa riftbetan tror jag.
King Grub
2011-02-04, 20:50
Klarade just Dead Space 2. Mycket bra spel. Ingen direkt skräckstämning som i ettan, dock - nu visste man liksom att det skulle trilla ner ett monster från ventilationstrumman där framme. Men snyggt och spännnande rymdactionspel var det. Helt buggfritt dessutom.
shadowfire
2011-02-04, 21:11
Klarade just Dead Space 2. Mycket bra spel. Ingen direkt skräckstämning som i ettan, dock - nu visste man liksom att det skulle trilla ner ett monster från ventilationstrumman där framme. Men snyggt och spännnande rymdactionspel var det. Helt buggfritt dessutom.
ah jag orkade faktiskt inte spela ut ettan.. kanske ska ge det en till chans.
har tänkt att testa riftbetan tror jag.
http://www.fohguild.org/forums/attachments/mmorpg-general-discussion/162913d1296872044-rift-planes-telara-heroes-telara-e3-09-selectionflowchart.png
shadowfire
2011-02-06, 11:24
Do you want to suck at it ;)
Installerade precis Two Worlds II.. har ju missat detta helt. Måste ta tag i renoveringen först bara :P
shadowfire
2011-02-07, 21:23
Uff, nej Two Worlds II fastnar jag nog inte för. Det i särsklass sämsta och längsta introt jag någonsin stött på till ett spel. En timmes tutorial som åtminstone jag inte hittade ett sätt att skippa. Dessutom kopiöst invecklat spelsystem, allting tar sådan tid.
Tanken med liret var nog bra från början, men vurpade rejält.
någon som har testat rift än?
någon som har testat rift än?
Jag är ju med i Betan och la upp denna specifikt åt dig
http://www.fohguild.org/forums/attachments/mmorpg-general-discussion/162913d1296872044-rift-planes-telara-heroes-telara-e3-09-selectionflowchart.png
Jag är ju med i Betan och la upp denna specifikt åt dig
jag är fan också med i betan men har inte orkar köra igång än :D men om kwonne är inne så blev det desto mer intressant!
Är ju bara ett Beta-pass kvar nu innan release Muddler.
shadowfire
2011-02-07, 23:16
har också betan men har inte vågat köra igång... försöker renovera.
Magicka... i väntan på Diablo 3. Halvroligt men nja.
För er som spelar/spelade Ultima Online. In Por Ylem 2.0 öppnade igår. http://inporylem.com/
Dags för lite nördnostalgi.
Ceejay, Skuggan och Muddler
Sista Beta-passet innan Release nästa vecka.
Castlevania 64
Oväntat bra klassiker!
Ceejay, Skuggan och Muddler
Sista Beta-passet innan Release nästa vecka.
Såg en video när dom körde lite dungeons. Ska man köpa tro?
Såg en video när dom körde lite dungeons. Ska man köpa tro?
pCXwG5_GB5I
Är detta något för Tricce?
AcGGjjhe6lI
NB1moIKLMQM
Någon minut in i spelet får iaf jag reda på ungefär hur man speccar sina gubbar. Man har mycket mer att välja på!!!
Ja först och främst kan du ju kombinera 3 souls hur du vill i en Role (Tex Sentinel/warden/Purifier om du vill vara healer) och sen kan du skaffa nya Roles, tex Justicar/Shaman/Druid om du vill köra melee eller tex Inquisitor/Cabalist/Purifer för ranged dps.
Och detta är ju endast för Clerics.
Vill du kunna heala som Mage mainar du Chloromancer och vill du kunna heal-supporta som Rogue mainar du Bard.
Går att Tanka som Rogue med VoidStalker som Main, går även att Tanka som Cleric med Justicar som main.
Och då du kan ha fler "Roles", kan du ju ha en Role för Solo, en för Groups, en för Raids, en för PVP etc
shadowfire
2011-02-12, 14:57
oooooh, rift *drool*
Ja först och främst kan du ju kombinera 3 souls hur du vill i en Role (Tex Sentinel/warden/Purifier om du vill vara healer) och sen kan du skaffa nya Roles, tex Justicar/Shaman/Druid om du vill köra melee eller tex Inquisitor/Cabalist/Purifer för ranged dps.
Och detta är ju endast för Clerics.
Vill du kunna heala som Mage mainar du Chloromancer och vill du kunna heal-supporta som Rogue mainar du Bard.
Går att Tanka som Rogue med VoidStalker som Main, går även att Tanka som Cleric med Justicar som main.
Och då du kan ha fler "Roles", kan du ju ha en Role för Solo, en för Groups, en för Raids, en för PVP etc
precis, verkar asnice!!!
Har omåttligt roligt med Dungeons.
Men man ska inte inbilla sig att det är en Dungeon Keeper-klon, Dungeons har mer gemensamt med Defence Grid i vissa avseenden. Lite tröttsamt att de valde ett namn som omedelbart leder in folk på Peter Molyneux's skapelse när de har så lite gemensamt, men alla knep är väl tillåtna i marknadsföring och försäljning antar jag?
Dungeons? Är det som DungeonKeeper LadyGaga?
EDIT: Verkar så! :D
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100820/dungeons-nastan-som-dungeon-keeper/?page=1
åhh, dungeon keeper kommer man ihåg. så jävla bra.
För er som spelar/spelade Ultima Online. In Por Ylem 2.0 öppnade igår. http://inporylem.com/
Dags för lite nördnostalgi.
Oj det var länge sen, spelar du?
Problemet är att de blixtsnabba reflexerna från UOtiden är långt borta :D Mycket troligt att man kommer åker på ordentligt med stryk, fast det kan väl vara roligt ändå.
Hur är pingen dit från Sverige?
Oj det var länge sen, spelar du?
Problemet är att de blixtsnabba reflexerna från UOtiden är långt borta :D Mycket troligt att man kommer åker på ordentligt med stryk, fast det kan väl vara roligt ändå.
Hur är pingen dit från Sverige?
Jag skapade en karaktär iaf. Hur pingen är från Sverige vet jag inte eftersom jag är på Lanzarote för tillfället (laggar lite men inte så farligt). Får väl ta och bygga upp en tank mage eller nått tills jag kommer hem, då jag kan börja prova lite pvp igen.
Har sedan jul spelat Amnesia. Precis kommit igenom kloaken och letar nu efter delar till en hiss!
Dungeons? Är det som DungeonKeeper LadyGaga?
EDIT: Verkar så! :D
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100820/dungeons-nastan-som-dungeon-keeper/?page=1
Nej, det är INTE som gamla DK.
Du har INTE samma vrickade humor. INTE samma upplägg.
Du har en Dungoen Lord som INTE smiskar imps för att få dem att jobba, dina goblins jobbar frivilligt åt dig. Det är bättre att låta hjältarna leva så länge som möjligt istället för att nacka dem direkt, helst i en labyrint av tunnlar så de blir kvar länge. Om du bygger en imponerande labyrint med mycket döskallar och annat kul att titta på blir de besökande hjältarna imponerade, nöjda och glada - och då ökar deras soul energy. När deras mätare för soul energy är full får du en bonus, och SEN nackar du dem och slänger dem i en fångelsehåla för att mjölka resten av energin ur dem. Hinner de smita förlorar du både det guld de plockat på sig och energin de samlat ihop.
Du lockar INTE till dig monster via rum av olika modeller, utan genom att placera ut pentagram där du vill ha dem. De håller sig runt pentagrammet. Du kan inte kalla på dem och inte beordra dem att göra saker. Du har ingen kontroll alls över när hjältarna kommer, vilka som kommer eller hur många.
Det är alltså INTE Dungeon Keeper, det är inte ens Dungeon Keeper light eller ens en kusin. Det är olika spelstilar.
Prior to release, Dungeons has been referred to quite frequently as being the “spiritual successor” to Bullfrog’s Dungeon Keeper. Whilst Realmforge have repeatedly said that Dungeons is not intended to be a Dungeon Keeper clone it is quite clearly influenced by the classic series and when the comparisons are so striking – people are always going to draw comparisons. If you’re expecting similar gameplay, we can tell you right away you will be very disappointed. Dungeons is really in no way like Dungeon Keeper, other than being set in a dungeon which has a dungeon heart (yes they even kept the name).
http://www.manapool.co.uk/dungeons-review/
Läsvärd recension för den som funderar på Dungeons.
Jag skapade en karaktär iaf. Hur pingen är från Sverige vet jag inte eftersom jag är på Lanzarote för tillfället (laggar lite men inte så farligt). Får väl ta och bygga upp en tank mage eller nått tills jag kommer hem, då jag kan börja prova lite pvp igen.
Jäkligt lockande att prova iaf, o andra sidan har jag tänkt samma sak om flera andra freeshards tidigare...
Håller på med diablo 3 nu. väldigt intressant och välgjort spel.
Jäkligt lockande att prova iaf, o andra sidan har jag tänkt samma sak om flera andra freeshards tidigare...
Det är iaf fullpackat med folk på servern. Läste någon forumpost där det stod att det var 1000 personer första dagen (eller 1000 konton? Vet inte exakt, men det var iaf folk överallt när jag loggade in).
wtf? Nån beta som jag inte känner till?
Jockefoten
2011-02-12, 19:46
U say what?
Klarade just Amnesia: The dark descent, woho! Trodde aldrig jag skulle klara mig igenom det :D
pragmatist
2011-02-12, 21:26
Är Rift något att satsa på? Jag tycker fortfarande Age of Conan är det bästa spelet (7 level 80-gubbar) men det är rätt få som spelar numera så det är svårt att hitta grupper/raider när det passar.
Är Rift något att satsa på? Jag tycker fortfarande Age of Conan är det bästa spelet (7 level 80-gubbar) men det är rätt få som spelar numera så det är svårt att hitta grupper/raider när det passar.
Jag körde en Tempest i AoC en gång i tiden med Muddler och Tricce!
Oj vad vi regerade!
Sundqvist
2011-02-12, 21:53
COuNter StrIKe
shadowfire
2011-02-12, 21:54
åååh Brittania, Ultima Online... vilken nostalgi, oj oj oj, märkligt hur vissa spel verkligen kan bli så über über allt annat.
Klarade just Amnesia: The dark descent, woho! Trodde aldrig jag skulle klara mig igenom det :D
Hur lång tid tog det? Har planerat låta en lättskrämd polare lira det yt:a det nämligen :)
*bs*
Hur lång tid tog det? Har planerat låta en lättskrämd polare lira det yt:a det nämligen :)
Hmm vad kan det ha tagit, 6 timmar kanske? Är lite osäker, varje minut i det där spelet känns ju som en månad :D
Hmm vad kan det ha tagit, 6 timmar kanske? Är lite osäker, varje minut i det där spelet känns ju som en månad :D
Är det så kort??
Är det så kort??
Jag upplevde inte spelet direkt som kort, är väl i klass med de flesta andra spelen i den genren. 100kr för 6h spelande, tycker jag är ganska rimligt pris :)
Snart öppnar betan på rift!!!
Verkar vara nice iaf. Har ingen att lira med dock :(
Snart öppnar betan på rift!!!
Verkar vara nice iaf. Har ingen att lira med dock :(
Vi drar ihop ett kolo gäng!
jag bangar inte på det. Jag har laddat betan och är accepterad och tjafs nu iaf. :)
Sista beta-passet nu innan release om ni vill köra , från Tisdag till Måndag
Jag är på Argent (RP-servern)
Hoppas ni kör Guardians och inte Defiants
Om ni drar er upp till lvl 17 snabbt kan jag visa er den första instansen
kwon då, RP-servern :D
öppnar inte betan 19:00? eller open nu?
Patchade ni klart allt igår eller, så ni kan köra i afton?
Patchade ni klart allt igår eller, så ni kan köra i afton?
amagod, märkte att jag inte var klar.
Måste ladda 7,55 GB... Med 8 mbit.... 800kb/s hmm..
Jag är nog klar strax efter att betan öppnar
Tur jag sa till dig heh ;)
Då kör du ikväll då som Guardian och kallar dig Ging_Krub antar jag?
Dragon Age 2, Rogue är helt klart ÄG, kolla in alla martial arts-moves :D
Umbrella vid 0:45 och 0:54
Spinning Kick vid 1:00
C7mVSFcaQLE
guardian? :confused:
ska lätt vara mage. E sugen på warlockstyp
guardian? :confused:
ska lätt vara mage. E sugen på warlockstyp
Du får välja sida i början, Guardians eller Defiants.
Kör du Defiant så kan du tex inte köra med Guardians, då får du möta mig i Warfronts i PVP istället :D
Tänk Horde VS Alliance.
E sugen på warlockstyp
Kör du en Combo mellan
Warlock / Necro / Chloromancer
Chloro för feta heals och Necro för pet.
Älskar du Crowdcontrol kan du lägga till Dominator
ah, visste inte om guardian vs defiant.
Jag gillade alliance på wow, så jag antar att det är typ som guardian? :D
ah, visste inte om guardian vs defiant.
Jag gillade alliance på wow, så jag antar att det är typ som guardian? :D
Typ, jag e Guardian, så vill du att jag skall visa instanser och zoner så får du köra Guardian också.
Annars blir det bara pvp mellan oss.
Guardians och Defiants har olika startzoner, instanser etc och möts i Warfronts eller i senare områden runt lvl 25+
Ok. Jag kör guardian då :) Men båda sidor har samma classes och så?
tricce, är du på?!
Tricce och Shadowfire får köra Defiants så nitar vi dom i PVP
Bägge sidor har samma klasser, men olika raser.
går långsammare än jag trodde....
snart 3 gig av 7,5 nedladdade.
hevletetetetet
Tror inte Tricce patchat överhuvudtaget :D
Så du glider nog in snabbare än Triccis
Ceejay, Tricce et al
Om ni kör Guardian på Argent-servern sen
Skriv ner Namn, Efternamn, VEM?, Efternamn här sen , vad gubben heter, efter ni valt gubbe.
Mr.Cosybear
2011-02-15, 19:48
Meh! Jag vill också vara med dem tuffa kidzen och spela... En timme kvar...
About an hour remaining... Suck..
Jag kommer ju typ jobba tidigt imorrn -.-
Hur lång tid tar det innan man får beta invite?
jag fick en betanyckel tack vare att jag tydligen var medlem på playstar.se :D
Gick på 5 minuter efter reg. Fick den precis :P
Säg till vilken server det blir att panga på så kan jag va med o leka.
Okie ska testa Rifts, nu ska jag bara ladda ned hela skit. Argent servern hmm?
Dragon Age 2, Rogue är helt klart ÄG, kolla in alla martial arts-moves :D
Umbrella vid 0:45 och 0:54
Spinning Kick vid 1:00
C7mVSFcaQLE
Synd. Min spontana tanke är "fan, nu har de förstört Dragon age"
Hur fan ser fighterna ut??
Kolla olika YT videos så hittar du några exempel. Men de har försökt göra spelet mer aktivt än det var förut för main karaktären.
åååh jag ska jobba från 7:30 varje dag denna vecka. blää!! blir inga sena kvällslir :(
åååh jag ska jobba från 7:30 varje dag denna vecka. blää!! blir inga sena kvällslir :(
Välkommen i klubben ;) Du får köra mer effektivt när du är online :D
Min spontana tanke är att Dragonage 1 inte alls var vad de marknadsförde det som (spirituell uppföljare till Baldurs Gate). Ettan var linjärt och inbjöd inte alls till samma kreativa inställning till karaktärer som BG gjorde. Denna uppföljare, Dragonage 2, verkar vara ännu längre ifrån BG. Det ser B ut, hoppas jag har fel.
Back in the days så anlitade spelföretagen författare och andra kreativa människor för att skapa en tilltalande historia. Hur gör man idag?
Mr.Cosybear
2011-02-15, 20:20
Vad ska ni lira/lirar ni som då? Jag kommer nog köra som en prästost
Blir nog en high elf mage. Tror jag. Vet fan inte än :D
Även fast jag gillar att vara en support unit också... vafan.
För de som vill testa RIFTS, så är det bara regga sig på deras sida så får man en invite i mail, 7.55gb tog ganska exakt 8min att ladda ned.
Gick på 5 minuter efter reg. Fick den precis :P
Säg till vilken server det blir att panga på så kan jag va med o leka.
Okie ska testa Rifts, nu ska jag bara ladda ned hela skit. Argent servern hmm?
Vi är på Argent
Jag skickar guildinvite när ni skrivit ner namn
Ni skall vara Guardians inte Defiants
Jag är Cleric med TRE roller, Role 1 Healer, Role 2 Ranged DPS+AE, Role 3, Melee Tank.
Mr.Cosybear
2011-02-15, 20:33
Kwon finns det någon class som är uppenbart underrepresenterad eller överrepresenterad?
32 minuter kvar. Får se om det blir nå guardian eller marksman för mig, alternativt necro :P
Min spontana tanke är att Dragonage 1 inte alls var vad de marknadsförde det som (spirituell uppföljare till Baldurs Gate). Ettan var linjärt och inbjöd inte alls till samma kreativa inställning till karaktärer som BG gjorde. Denna uppföljare, Dragonage 2, verkar vara ännu längre ifrån BG. Det ser B ut, hoppas jag har fel.
Allt förutom det fetstilade håller jag med om. Jag skulle säga att man fick mer frihet i karaktären än vad man fick i BG.
Jag måste bara upprepa det du sa. Det ser B ut! God of war-stilen som de kör med i fighterna ser ut som ett enda stort fail. Blä.
Vi har en hel del schyssta Perks i vårt Guild
Tex kan jag plantera en Rally Flag, som alla guildies kan teleportera till vid invasioner tex
Eller så kan man plantera en Flagga som alla får +dps eller +armor boost runt
Sen så får alla guildies köpa grejjer billigare i staden också
Såhär ser min Cleric ut
http://oi53.tinypic.com/14uxniq.jpg
What no bootie? Okie så det behövs tanks och support då.
Hon e lite gammal, märks hon vart med förr i gejmet
http://oi54.tinypic.com/2zsmiwg.jpg
I Rift kan både Rogue tanka (RiftStalker),såsom Cleric (Justicar).
Rogue kan även Heala / Support med Bard som main.
Warriors kan både tanka och har grym dps. De kan även heala och rezza (Paladin).
Mages kan heala också (Chloromancer).
Rogue har tillochmed AE damage (Saboteur). Vill man ha AE som Mage kör man Stormcaller.
What no bootie? Okie så det behövs tanks och support då.
Bootyn blir inte mer magisk än såhär i det här liret, såvida man inte gör karaktären riktigt stor! Dvs max höjd och dwarfar alla lol
http://oi51.tinypic.com/1eko55.jpg
Det bästa är ju roll-systemet, du kan ju ha Support på Roll 1 och DPS/Solo/Tank/raidbygge/PVP på de andra Rollerna.
Man kan ha 4 roller.
En sak kan jag säga, gillar man köra Warfronts/Battlegrounds och PVP mycket så är ju en Pet-klass en bonus.
Nero/Elementalist eller Beastmaster eller Ranger tex
Det underlättar enormt men är cheap imo :D
Gillar man Dual-Wield så är det ju Warrior eller Rogue
Gillar man Plate-looken så Warrior
Föredrar man Läder och Latex-look så Rogue.
Mage om man gillar att gå omkring på stan i Klänning.
Som Cleric är det antingen 2h Staff eller Sköld + Hammare, inge dual wield inte.
Bootyn blir inte mer magisk än såhär i det här liret, såvida man inte gör karaktären riktigt stor! Dvs max höjd och dwarfar alla lol
Ah du försökte iaf, extra poäng för effort. :D
Jag har gjort en på argent nu. Tjej mage vid namn bellatricks!!!
ADDA KWON!!!! eller säg ditt namn
Mr.Cosybear
2011-02-15, 21:03
Adda mig alla ni som spelar på servern, nickar Cobear och är en cleric.
OK! Addar Cobear och Bellatricks och skickat invite nu!
OBS! Som Cleric var jag nr 1 i Warfront / pvp en gång :D
Adda Kilmar blir rogue, de blir nog najs
Boohoo, sabotören skapad :P
Vad är det för sorts spel ni lirar? Är det wow liknande?
Vad är det för sorts spel ni lirar? Är det wow liknande?
NB1moIKLMQM
andra gången min dator spontantrebootar nu...
Xodd, ge mig ditt namn så får du invit :)
heter du xodd?
4e gången datorn rebootar spontant nu. Dags att uppdatera lite drivers...
Boohoo addad, skicka tell till Bellatricks sen när du e inne
Ok. Jag kör guardian då :) Men båda sidor har samma classes och så?
tricce, är du på?!
Afan men jag trodde ni menade att det öppnade upp nån ny beta, jag har ingen beta key, snyft!!
Afan men jag trodde ni menade att det öppnade upp nån ny beta, jag har ingen beta key, snyft!!
Signa upp för betan på www.riftgame.com man verkar få sin key på några sekunder.
Signa upp för betan på www.riftgame.com man verkar få sin key på några sekunder.
Åhå tackar!! Ska pröva direkt :D
nu ska jag sova :D upp tidigt imorrn. Hann bli lvl 10 iaf
Ceejay ägde som vanligt!
Bara säga till vad din gube heter Tricce så får du invit
Ceejay ägde som vanligt!
Bara säga till vad din gube heter Tricce så får du invit
Congratulations!
You’ve been invited to participate in the RIFT™ open beta!
:D
Ska köra färdigt arena sen blir det tanka ett gäng gb!
pragmatist
2011-02-16, 00:13
Level 10 Shaman/Justicar :hbang:
Burdus heter min Warrior!
Woot blev lite länge, men det fixar sig :)
Till Vinter och Xnoddaz
Support!
http://www.riftbards.com/bard-guide/support-bard-guide/
Tankbuild
http://rift.zam.com/en/stc.html?t=0MpcV.EItIuqdRkkR.x.V
Till Tricce den Gröfvre
DPS
Paragon/Champ
http://rift.zam.com/en/stc.html?t=1ckuL.E0cdoR0Gzk.xezsuAzsR
Tank
Reaver/Pal/warlord-Threat Spec
http://rift.zam.com/en/stc.html?t=0chAE.EbMhc0V0z.Vuqthhk0bo.xc
Reaver/Pal-Raiding
http://rift.zam.com/en/stc.html?t=0chA_.ExMhc0Vozbz.xuqkh0kVfo
Paladin/VoidKnight/Warlord - Massive Mitigation
http://rift.zam.com/en/stc.html?t=0cEhg.xy.ExMuc0V0z0z.gc0VI
Crippa90
2011-02-16, 15:16
Provade Rift nu. Verkar grym kul och jävligt snyggt också. :)
Starta en Rift-tråd för fan! :thumbup:
Provade Rift nu. Verkar grym kul och jävligt snyggt också. :)
Starta en Rift-tråd för fan! :thumbup:
Skriv upp namn så får du invit te gillet
Crippa90
2011-02-16, 16:49
Skriv upp namn så får du invit te gillet
Heter Crippa. Är bara lvl 8 än så länge. :D
så, dags att logga in o lira mer.
Fan jag har ju också en betanyckel! Om kwon också lirar måste man ju vara med!
shadowfire
2011-02-16, 23:36
Fan jag har ju också en betanyckel! Om kwon också lirar måste man ju vara med!
in med dig nu muddler, halva kolo är ju där :D
Några som e sugna på DAO2? Demot e så galet bra. Imo så är nästan allting i spelet bättre än 1an. Får se hur storyn är också.
Kör lite Bulletstorm här ... jävligt coolt spel. Talar till den innre testosteron krigaren.
Play what you like
http://www.gaikai.com/
King Grub
2011-03-01, 19:38
Nostalgi. Jag spelar igenom Doom 3. Konfigurerat till 1920x1200 och med AA ser det inte alls dåligt ut i dag heller, sju år efter släppet.
BenchFreak
2011-03-01, 20:13
Starcraft 2 är min drog :)
Blir mest Bad Company 2. Mekade t om ihop en liten film i helgen http://www.youtube.com/embed/tAbdoOP1YbA?hd=1
Kan inte sluta spela Supreme Commander: Forged Alliance. Fast tror jag är ganska ensam om det. Spelet har på flera sätt potential, men brister ändå i det långa loppet på något sätt. Älskar hur ekonomin är uppbyggd, men det blir drygt med hur det kan ta 20min att köra från ena sidan av banan till den andra med en jävla båt...
Försökte komma tillbaka till ME2 men tröttnade... Känns som att man blir väldigt styrd i hur man ska levla Shepard och gänget, mer än vad jag minns. Bra spel dock.
Spenderade någon timme igår med att installera Dragon Age: Origins + Awakening samt alla DLC jag kunde hitta och patcha. Kom inte alls in i det senast när jag försökte så nu blir det någon Blood-Mage-Nuker-historia som ju tydligen skall vara OP och kul...
På min lista att köra har jag även Halo 2 (Finns det någon bra Co-op campaign-mod som kunde funka över hamachi förresten), Just Cause 2 (Ettan hade trots allt några speltimmar i sig) och kanske ett nytt försök på Metro 2033 eller en varvning av prototype som var ett jävligt roligt spel.
Synd bara att man ska ha ett liv som tar värdefulla speltimmar...*gah!*
För närvarande spelas det väldigt lite, möjligen FIFA på ps3 med polare, eller så TITTAR jag på Starcraft 2.
Tävlingsmänniskan i mig får sån ångest bara jag tänker på att lira Starcraft 2. Jag hatar att förlora, och har jag inte tid/ork att sätta mig in i ett sånt spel tillräckligt ger jag fan it. :) I en shooter kan jag stå ut med att vara halvkass men inte i RTS.
Har just nu förbokat Dragon Age 2 till datorn, Motorstorm 3 och Top Spin 4 till ps3an, samtliga kommer om typ 2 veckor. Så då blir det väll lite mer spelade iaf ett tag.
storPines
2011-03-04, 08:47
blev lite smått sugen på Rift, upplevelser från betan från er som testat den?
Mr.Cosybear
2011-03-04, 09:55
blev lite smått sugen på Rift, upplevelser från betan från er som testat den?
Finns en stor rifttråd här några sidor bak, kan du nog hitta några åsikter. Vi är flera från kolo som spelar ihop uppdelade på två servrar (Firesand för de som vill spela på en pvp-server, Argent för de som vill spela på en PvE-server).
Jag personligen gillar rift mycket bättre än tex wow då jag gillar ideen med invasioner. Spelet är väldigt välgjort och har inte alls haft samma problem i början som många andra mmos man spelat. Sen är även soulsystemet rätt intressant då man kan kombinera hej villt mellan dps-cast/melee, tank, healing.
Som någon skrev någonstans: "Stör du dig inte på att det är väldigt likt i utseendet till wow kommer du att gilla det."
Blir mest Bad Company 2. Mekade t om ihop en liten film i helgen http://www.youtube.com/embed/tAbdoOP1YbA?hd=1
Kör du med jädrans hög sensitivity som gunner i helin? Jag får kämpa som fan för att hänga med i svängar, typ spinna musen som fan!
Sen ser ditt "damage indication" kryss alldeles annorlunda jämfört med mitt. Jag undrar om det beror på lägre upplösning på min skärm kanske.
storPines
2011-03-04, 11:11
Finns en stor rifttråd här några sidor bak, kan du nog hitta några åsikter. Vi är flera från kolo som spelar ihop uppdelade på två servrar (Firesand för de som vill spela på en pvp-server, Argent för de som vill spela på en PvE-server).
Jag personligen gillar rift mycket bättre än tex wow då jag gillar ideen med invasioner. Spelet är väldigt välgjort och har inte alls haft samma problem i början som många andra mmos man spelat. Sen är även soulsystemet rätt intressant då man kan kombinera hej villt mellan dps-cast/melee, tank, healing.
Som någon skrev någonstans: "Stör du dig inte på att det är väldigt likt i utseendet till wow kommer du att gilla det."
Härligt!
Blir att inhadla spelet idag.
Mr.Cosybear
2011-03-04, 11:57
Härligt!
Blir att inhadla spelet idag.
Bara så du vet så har vi som förbokat spelet fått spela i drygt en vecka nu. Så bli inte förvånad om du stöter på många högre levlade. Du är välkommen till oss på Firesand Pvp-servern om du föredrar det, vi har en kologuild där med 7 kolomedlemmar med vänner och andra.
3 Outfitter Plaques ifrån att kunna göra 22 slot bags! :D
Först på Servern med att göra en Mysemössa lvl 50
storPines
2011-03-04, 15:20
Bara så du vet så har vi som förbokat spelet fått spela i drygt en vecka nu. Så bli inte förvånad om du stöter på många högre levlade. Du är välkommen till oss på Firesand Pvp-servern om du föredrar det, vi har en kologuild där med 7 kolomedlemmar med vänner och andra.
låter bra!
King Grub
2011-03-08, 16:55
2011-03-08 16:26:43 Dragon.Age.2-RELOADED
2011-03-08 16:54:50 Installed and ready
hejhopp79
2011-03-08, 16:56
Grub! Du gjorde min dag
Holy shit
shadowfire
2011-03-08, 16:56
neeeeeej! ohnooooo... no more!!.. :D
King Grub
2011-03-08, 16:58
Recommendation: Buy it, steal it, beat up your little brother so you can play it.
http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/reviews/8701-Dragon-Age-II-Review
shut teh face
2011-03-08, 17:10
Är så jävla sugen på Dragon Age 2! Jag spelade igenom 1an tre gånger och alla expansions.
Jag har dock ingen dator som klarar det, min speldator gick sönder. :(
hejhopp79
2011-03-08, 17:12
Nä fasen det är ju frågan om jag gör det heller; sitter på en P4 3 ghz, med 512 mb grafik och 2 gb minne.
King Grub
2011-03-08, 17:13
http://siouxzie.blogg.se/images/2009/simpsons_nelson_haha2_63413075.jpg
Aaaah, Grub, you are corrupting my mind! Det där såg grymt ut!
Mollestam
2011-03-08, 17:16
Om någon är sugen på lite HoN alternativt CS 1.6 så är det bara att adda Molleemil.
För övrigt sitter man och väntar på Crysis 2 nu, kommer bli grymt!
USA-beställt din skithög!?
Får mitt genom Games i övermorgon *gah!*
Moste spela!
King Grub
2011-03-08, 17:19
USA-beställt din skithög!?
Nej, RELOADED levererar worldwide.
King Grub
2011-03-08, 17:20
http://social.bioware.com/page/da2-patches Nice.
KaptenKnäsvag
2011-03-08, 17:22
Nej, RELOADED levererar worldwide.
;)
Återkom hemskt gärnan med synpunkter på spelet. Jag var besviken på hur linjärt Dragon Age: Origins var, och jag fick för mig att itne ens testa DA2 då det skulle vara ännu mer linjärt... hoppas att jag var felinformerad.
shut teh face
2011-03-09, 12:39
Jag har bara en dålig laptop så DA2 lär inte fungera alls. Frågan är dock om man vill investera mycket pengar för en bra dator när man har möjlighet att spela en gång i kvartalet max. :(
King Grub
2011-03-09, 12:55
Jag har spelat runt fem timmar nu, och spelet är klart roligt. Snygg grafik, välpolerat, buggfritt, flyter fantastiskt bra även med högtexturpaketet, och intriger, karaktärer och dialoger är välutvecklade.
Men visst är det skillnad på dagens rollspel och dom som fanns för en tio år sedan.
http://i.imgur.com/Ap7HR.jpg
shut teh face
2011-03-09, 13:04
:d:d
victor_n
2011-03-09, 13:32
lirade igenom dom 1 + 2 igår. Minnen :) ikväll blir det duke nukem 3d!!!
hejhopp79
2011-03-09, 14:07
Hold on, spelar man inte Dragon age 2 uppifrån sett?
Fail :/
Vill ju ha ett nytt Baldur's gate, typ.
King Grub
2011-03-09, 14:32
Hold on, spelar man inte Dragon age 2 uppifrån sett?
Jo, men inte i dialogerna.
Håller tyvärr inte med dig Grub... Eller, det är ju ett klart bra RPG-spel jämfört med sina konkurrenter inom samma genre. Men om man jämför med DA:O så tycker jag personligen det är ett 'step down' från föregångaren tyvärr. Främst p.g.a. den mer linjära tanken, med enbart en möjlig karaktär att välja och att det numera mer och mer liknar ett hack n' slash-spel. Men i övrigt så är det roligt, bra tidsfördriv framförallt!
King Grub
2011-03-09, 14:44
Vad håller du inte med om?
Vad håller du inte med om?
Såg nu att jag inte nämnt något utav det som du nämnt var bra. My bad.
Håller tyvärr inte med dig Grub... Eller, det är ju ett klart bra RPG-spel jämfört med sina konkurrenter inom samma genre. Men om man jämför med DA:O så tycker jag personligen det är ett 'step down' från föregångaren tyvärr. Främst p.g.a. den mer linjära tanken, med enbart en möjlig karaktär att välja och att det numera mer och mer liknar ett hack n' slash-spel. Men i övrigt så är det roligt, bra tidsfördriv framförallt!
Du kör ju självklart på PC, inte på konsoll.
There is a difference.
Scratch89
2011-03-10, 23:01
Okej, min redeemkod vill inte funka. Har knappat in koden som man ska, men jag hittar inte något downloadable content inne i min profil i spelet.
Okej, min redeemkod vill inte funka. Har knappat in koden som man ska, men jag hittar inte något downloadable content inne i min profil i spelet.
Kolla "extra".
Där får du fram en lista på stuffs och kolla då dem som din redeemkod täckte. Står de att de kan hittar i spelat, ja då har du lyckats :)
Scratch89
2011-03-11, 01:23
Ah, jag hade lyckats aktivera koden till min systers konto. Tog kontakt med EAs supportgrupp så de fixade en ny kod till mig!
Spelade bara introt så jag fick se om det funkade. Rätt awesome. Går det att få en vy uppifrån? För tillfället kan jag bara se i tredjepersonsvy bakifrån.
Ska spela en kvinnlig, ond rogue. Alltid roligast att spela rogue, men nu verkar man inte kunna ha en snabbswitch mellan två vapenuppsättningar. Trist.
Jag inledde med rogue, sedan såg jag vad mages kunde göra, came buckets, och startade om :D
Min åsikt av DA2 så långt är att det är ännu mer linjärt än DA-origins. Vilket var Origins största fel. Fail med andra ord. Fightingen är dock rätt kul, nästan rogues framför allt. Började spela på en men specade helt galet -> ny gubbe. Det finns tydligen en DLC som har en affär där man kan köpa ngn potion så man kan respeca, men den DLCn har ju inte jag =(.
Finns det spell-combos? jag har märkt att det går att göra justa kombinationer mellan typ warrior och wizard (ex: wizard gör fienden BRITTLE via en cone of cold och warrior gör ngn skil som har massvis av dmg-bonus mot BRITTLE) men dessa blir lite bökiga att hålla på med in fight.
Scratch89
2011-03-11, 09:31
Min åsikt av DA2 så långt är att det är ännu mer linjärt än DA-origins. Vilket var Origins största fel. Fail med andra ord. Fightingen är dock rätt kul, nästan rogues framför allt. Började spela på en men specade helt galet -> ny gubbe. Det finns tydligen en DLC som har en affär där man kan köpa ngn potion så man kan respeca, men den DLCn har ju inte jag =(.
Finns det spell-combos? jag har märkt att det går att göra justa kombinationer mellan typ warrior och wizard (ex: wizard gör fienden BRITTLE via en cone of cold och warrior gör ngn skil som har massvis av dmg-bonus mot BRITTLE) men dessa blir lite bökiga att hålla på med in fight.
Jag hoppas att det finns spell combos, det var det som jag körde med i hela Origins. Sleep + Waking Nightmare, Winter's Grasp/Cone Of Cold + Stone Fist/Critical Strike var rätt feta. Jag försökte även med Storm Of The Century (Spell Might + Blizzard + Tempest) men jag blev rätt så bränd på Nightmare. :D
FarmVille FTW!
Det är inget datorspel, det är ett virus.
det är inget datorspel, det är ett virus.
+1
Spelat lite mer och även om jag inte kommit så speciellt långt så måste jag säga att det är än mer fördummat än Origins, vilket var mer korkat än det behövde vara.
Du kommer inte behöva tänka eller fundera en sekund utöver din build. Allt pekas ut åt dig. Så det enda roliga med hela spelet är att bygga karaktären, och de har gjort detta lättare och mindre komplicerat än det var i Origins.
Jag var besviken över Origins och detta är mycket sämre. Striderna ser bra ut, vilket är det ända de lyckats med.
Edit: Spellcombos verkar inte finnas, har inte hört någon nämna det någonstans och inte sett det i spelet än. Fördummat som sagt.
storPines
2011-03-11, 13:08
Rift, oj oj oj så bra det är!
Nordenator
2011-03-11, 13:26
Spelat lite mer och även om jag inte kommit så speciellt långt så måste jag säga att det är än mer fördummat än Origins, vilket var mer korkat än det behövde vara.
Du kommer inte behöva tänka eller fundera en sekund utöver din build. Allt pekas ut åt dig. Så det enda roliga med hela spelet är att bygga karaktären, och de har gjort detta lättare och mindre komplicerat än det var i Origins.
Jag var besviken över Origins och detta är mycket sämre. Striderna ser bra ut, vilket är det ända de lyckats med.
Edit: Spellcombos verkar inte finnas, har inte hört någon nämna det någonstans och inte sett det i spelet än. Fördummat som sagt.
Cross-class combos finns. Varför behöver man inte fundera över sin build? Jag tog nyss och respeccade Isabela från sin grundbuild så hon säkerligen närmare dubblade sin skada och försvarar dessutom partyt bättre. Jag har ändrat alla gubbar eftersom jag spelat.
Cross-class combos finns. Varför behöver man inte fundera över sin build? Jag tog nyss och respeccade Isabela från sin grundbuild så hon säkerligen närmare dubblade sin skada och försvarar dessutom partyt bättre. Jag har ändrat alla gubbar eftersom jag spelat.
"Utöver" som i förutom. Alltså att Builden är det enda man faktiskt behöver tänka på.
Nordenator
2011-03-11, 13:44
"Utöver" som i förutom. Alltså att Builden är det enda man faktiskt behöver tänka på.
Ah.. läste fel. Läste "över" ;)
King Grub
2011-03-11, 17:48
Man får inte skrivia kritiska inlägg om Dragon Age 2 på Biowares forum. Då kan man få sitt konto avstängt så man inte kan ansluta till servrarna och spela spelet mer...
http://social.bioware.com/forum/1/topic/141/index/6459941/1#6460241
http://i.imgur.com/xkhUI.png
http://forums.gametrailers.com/thread/ea-bioware--revoke-access--to-/1187985
Och så undrar dom varför man piratkopierar spel...
Doctor Snuggles
2011-03-11, 17:57
Är det verkligen ok för en moderator att göra reklam för warez på kollo? :D
(Jag är iof mest sur för att den inte finns på internetgiganten för mac än.)
Andy.da.wohoo
2011-03-11, 17:59
Lirade nyligen igenom Mafia II. Storyn var bra, jag blev dock sjuuukt besviken på slutet.
Att det inte finns varken Freeride eller FreerideExtreme är ju förkastligt också, FreerideExtreme var ju stenkul i ettan!
Call of duty i mitt hjärta :)
Är sugen på både DAO2 och Dead space 2.
Någon som lirat det senaste som kan ge lite info?
Jockefoten
2011-03-11, 20:39
Har börjat spela DA2 nu. Efter dyrt 1timmas spelande har jag gjort dessa slutsatserna:
Funkar inte att köra directx11 utan måste köra med nian..
Mer anpassat för tv-spel, dvs sikta klicka gör om.
Om man tyckte förra Dragon Age var linjärt så är det inget mot var det är nu, du vet precis vart du ska gå hela tiden. Det är dock fortfarande ett kul spel och om man gillade ettan gillar man säkert detta också.
Nordenator
2011-03-11, 20:54
Jag tycker ettan bara var en halvarslad korsning mellan de riktiga rollspelen i stil med BG och spel i stil med dibbe. Visst var spelet bra, men jag tycker att de antingen skulle gått hårdare på den klassiska stilen eller som i tvåan kört det mer casual. För mig var DA:O en hybrid som inte fungerade, medan tvåan är precis vad det utgör sig för att vara.
Jag skulle nog ge tvåan en åtta i betyg och ettan en sjua. Ettan hade nog skönare story och så, men det är helt vansinnigt mycket bättre flyt i tvåan. Jag hade däremot gärna sett ett spel i stil med BG komma ut i modern tid också, men jag hade aldrig trott att det skulle vara DA2 som fyllde den luckan. Liknande förväntning kommer bara leda till besvikelse. Det var ju rätt uppenbart då man testade demot att det inte är så.
Jag tycker ettan bara var en halvarslad korsning mellan de riktiga rollspelen i stil med BG och spel i stil med dibbe. Visst var spelet bra, men jag tycker att de antingen skulle gått hårdare på den klassiska stilen eller som i tvåan kört det mer casual. För mig var DA:O en hybrid som inte fungerade, medan tvåan är precis vad det utgör sig för att vara.
Jag skulle nog ge tvåan en åtta i betyg och ettan en sjua. Ettan hade nog skönare story och så, men det är helt vansinnigt mycket bättre flyt i tvåan. Jag hade däremot gärna sett ett spel i stil med BG komma ut i modern tid också, men jag hade aldrig trott att det skulle vara DA2 som fyllde den luckan. Liknande förväntning kommer bara leda till besvikelse. Det var ju rätt uppenbart då man testade demot att det inte är så.
Dragonage origins hade dock ambitionen att vara just BGs spirituella arvtagare (nästan ordagrant). Så det är snarare så att de går längre ifrån det de från början försökte sig på. Sen får man ju tycka vad man vill om det, personligen ville jag, och vill fortfarande ha just en spirituell arvtagare av Balurs Gate och den eran av RPG.
King Grub
2011-03-11, 21:06
Funkar inte att köra directx11
Fungerar perfekt.
hejhopp79
2011-03-11, 22:06
Kan ju säga att DA2 funkade helt okej att lira på min gamla P4 3,0 ghz, 2 gb ram och 512 mb 4500 Gforce eller vad jag nu har. Den kör på directx9 och skalar automatiskt ner grafiken. klockrent.
Kom dock på att jag ska lira igenom DA1 helt först eftersom jag inte gjort det, vilket jag gör nu!
Jockefoten
2011-03-11, 22:48
Fungerar perfekt.
Kör du med dubbla kort?
När jag testade elvan kraschade spelet var femte minut.
victor_n
2011-03-11, 23:51
C&C red alert ftw!!!
Jag klarade precis Dragon Age 2.
Jag gillade det skarpt, och jag tror det har väldigt mycket med att göra att jag insåg rätt tidigt att det var mer likt Assassin's Creed 2 än vad det var likt Dragon Age: Origins och därmed var det också väldigt linjärt.
Men! Inte alls lika linjärt som jag tror att många uppfattar det. Det var faktiskt intressant att se hur mycket som kunde skilja mellan mina första fyra timmar med en rogue och mina fyra första timmar som mage. Valmöjligheterna i dialogerna visade detta främst, men man såg även senare i spelet att där finns mycket utrymme för olika utkomster (får väl säga så utan att spoila det!).
Likaså, så är det ett linjärt spel och handlar väldigt mycket om att berätta en story, vilket jag tycker sköts väldigt bra. Storyn är stark och säker enligt mig och den känns trovärdig. Det är lite kul att höra små referenser till ens egna handlingar i Dragon Age: Origins genom att göra en import på ens egna final save från spelet.
Variationen i ens karaktär då? Jag har redan pratat om att det finns en del skillnader i dialogerna beroende på ens handlingar och ens class, men vad gäller just builden så är jag kluven.
Där finns mindre utrymme att "freaka ut" sin build (Med det menar jag att göra t.ex. en str-baserad rogue for shits and giggles). Feats-träden (Som heter något annat i spelet som jag inte minns) är annorlunda och förenklade i DA2 i det att det finns inte en stor mängd olika spells/feats, utan jobbar snarare med att uppgradera de få som finns (vilket i sig kan ses som mer komplicerat).
Specializationer finns endast för ens egen karaktär. Några kan man känna igen från Origins, några är nya godingar. Ens party-members (som storyn verkligen framhäver relationerna till, vilket är en enorm förbättring från det vanliga "stå i camp och tjöta"-tugget) har specializationer som är unika för just dem, som relaterar till deras unika handlingar, vapen, bakgrunder, etc.
För Scratch - Att kombinera spells/feats är långt ifrån lika uppenbart i DA2:R i jämförelse med hur det är i DA:O, men däremot tyckte jag det fokuserade mycket på att kombinera spells/feats från olika klasser. T.ex. godingen från DA:O, Winter's Crasp + Mighty Blow :D
Där emot kan jag tänka mig att någon som tänker att de nu ska spela Dragon Age2 kan bli förvånad/besviken. Det är inte samma spel (no shit) och enda anledningen till att det egentligen bör kallas för ust "Dragon Age 2" är för att det utspelar sig i samma värld, med relationer till ettan. Men själva spelet är helt annorlunda.
Edit: Nu är det dags att raka sig, diska undan all disk och kanske se himmelen igen efter fyra dagars isolering med det här :D
shut teh face
2011-03-13, 12:11
Jag spelade lite DA2 på min laptop, flöt på riktigt bra - på lägsta. Känns inte som att jag vill spela igenom detta på låg grafik. Det ska vara snyggt medans man spelar, så jag väntar ..
Jockefoten
2011-03-13, 16:30
Klarade nyss ut Dragon Age 2.
Storyn var riktigt bra (dock förstår jag inte varför det alltid slutar med att man måste döda dom man försöker hjälpa och att Anders blir kär i en).
Tycker dock dom varit lata, samma gruva, grotta, källare, kloak i varje uppdrag, samma stad genom hela spelet och samma fiender.
Men allt som allt så var spelet kul dock inte lika kul som ettan, detta är mer hack n' slash och mindre rpg.
Nån mer än jag som blev kär i alvbruden Merrill? Kul också att de hintar lite för en fortsättning.
Nordenator
2011-03-13, 18:50
Min kvinnliga warrior var i alla fall bra på att jonglera sina lesbiska förhållanden. Säger "Jag älskar bara dig" till det ena ligget medan det andra flyttar in sina saker i huset. I slutet fick hon ändå hångla upp båda.
Jockefoten
2011-03-13, 19:13
Kom på en grej till, magiker är inte alls lika imba längre. En tank med all stats på liv och styrka är typ omöjlig att döda
Det verkar som om några DLC's ska släppas snart, hoppas den fina storyn fortsätter i samma takt.
Crysis 2 mp demo, väldigt cod;igt
Scratch89
2011-03-13, 19:26
Man kan alltså inte ha olika uppsättningar vapen på switch? Alltså t.ex daggers på I och bow med pilar på II?
Nordenator
2011-03-13, 19:46
Kom på en grej till, magiker är inte alls lika imba längre. En tank med all stats på liv och styrka är typ omöjlig att döda
Det verkar som om några DLC's ska släppas snart, hoppas den fina storyn fortsätter i samma takt.
Håller inte med. Det är bra att ha en warrior för att klunga ihop fiender, men man får på tok för lite skada med warriors för att enkelt kunna hantera alla spawnande fiender. Det är ett fåtal strider i hela spelet där man är beroende av en stabil tank. Jag körde 1 warrior, 2 mages och 1 rogue oftast. Hade jag kört om hade jag nog gått 1 warrior och 3 mages troligtvis - precis som i DA:O.
Jockefoten
2011-03-13, 19:54
Håller inte med. Det är bra att ha en warrior för att klunga ihop fiender, men man får på tok för lite skada med warriors för att enkelt kunna hantera alla spawnande fiender. Det är ett fåtal strider i hela spelet där man är beroende av en stabil tank. Jag körde 1 warrior, 2 mages och 1 rogue oftast. Hade jag kört om hade jag nog gått 1 warrior och 3 mages troligtvis - precis som i DA:O.
Nej nån signifikant skada gör inte Warrioirs, men tanks tål allt, ingen av de sista bossarna gjorde skada.
Jag körde med två magiker, brodern samt Avilyn som tank.
DA2: Spoilers?
Körde med en mage med fokus i primal och force mage, Merrill med maxat hennes egen spec, Varric med maxat i Bianca och Fenris maxat med two handed och sin egen spec.
Det var inte nådigt vilken damage de gjorde, men skulle nog säga att förutom när jag lade Firestorm, så var nog fan Fenris den som krossade mest damage, så nog kan en warrior vara en damage dealer. Bör nog inte helt fokusera på att leka tank dock.
Ni som körde utan rogues - Vadfalls? Hur gör ni med kistorna då?
Nordenator
2011-03-13, 20:11
Nej nån signifikant skada gör inte Warrioirs, men tanks tål allt, ingen av de sista bossarna gjorde skada.
Jag körde med två magiker, brodern samt Avilyn som tank.
Det är ju som inte heller någon fördel att tåla för mycket. Jag kunde tanka allt hur lätt som helst även med 2H, vilket får mig att tro att det kanske kunnat vara en tanke att satsa på en rogue med fet DPS som "tank". Har man healing att backa upp med bör det gå rätt stabilt i alla fall. På nightmare och så lär det behövas en warrior däremot, men på normal hade jag ingen större nytta av allt liv och all reduction.
Jockefoten
2011-03-13, 20:13
I DA1 så innehöll kistorna skit, antog att de fortfarande gör det.
Vad tyckte ni om nya potionsystemet? Jag körde utan healer så ibland var det irriterande med fördröjningen.
klarade nyss ut dragon age 2.
Storyn var riktigt bra (dock förstår jag inte varför det alltid slutar med att man måste döda dom man försöker hjälpa och att anders blir kär i en).
Tycker dock dom varit lata, samma gruva, grotta, källare, kloak i varje uppdrag, samma stad genom hela spelet och samma fiender.
Men allt som allt så var spelet kul dock inte lika kul som ettan, detta är mer hack n' slash och mindre rpg.
Nån mer än jag som blev kär i alvbruden merrill? Kul också att de hintar lite för en fortsättning.
anders??? :d
I DA1 så innehöll kistorna skit, antog att de fortfarande gör det.
Hehehe, utan att spoila men som mage så är jag rätt glad att jag öppnade kistorna :D
Hehehe, utan att spoila men som mage så är jag rätt glad att jag öppnade kistorna :D
LOl @ utan att spoila! Självklart hittar man en Epic Robe/staff i en av kistorna! :D
Nordenator
2011-03-13, 20:48
Det är T6-stream just nu om du är intresserad Kwone. http://justin.tv/teamsp00ky :)
Tack! Kollar :)
Han är ju lika bra på att offensiv-blocka low attacks som Kimball är!
Fick skruva upp volymen jäkligt mycket på DA2 för att överrösta fläkten på mitt gamla Ati 4850-grafikkort. :D:D:D
Nordenator
2011-03-13, 20:53
Tack! Kollar :)
Han är ju lika bra på att offensiv-blocka low attacks som Kimball är!
Jag kan inget om T6. Jag sitter mest och småkikar lite. Det var SSFIV singles innan och det är MvC3 singles efteråt :)
Låga attacker av Kazy FYFAN! (för att starta juggles)
Kom igen nu Law!
Bättre på låga deflects!
Är det Ragge Öhman som kör eller!!!
Jag kan inget om T6. Jag sitter mest och småkikar lite. Det var SSFIV singles innan och det är MvC3 singles efteråt :)
Har du inte T6?
Skaffa och kör med mig o Ragge annars
Nordenator
2011-03-13, 21:11
Har du inte T6?
Skaffa och kör med mig o Ragge annars
Jag har inte T6, och jag har inte riktigt tid att spela fler fightingspel. Man blir helt förstörd av att spela många fightingspel samtidigt. Efter att ha spelat några timmar Marvel missar man allt i SSFIV och vice versa.
Då fokuserar du på Tekken så kör vi lite
Glöm SS och Marvel
Nordenator
2011-03-13, 21:14
Då fokuserar du på Tekken så kör vi lite
Glöm SS och Marvel
Haha :D
Nu ska jag kika på Tron tills Mahvel BAAABY drar igång. J to the Wong with teh mad she-hulk.
Bra! Kolla du på Tron sen kör vi med Ragge!
Jockefoten
2011-03-13, 21:19
Mindre slåsspel och mer Dragon Age 2 grappar!
Släpper de en dlc snart?
Scratch89
2011-03-17, 13:22
Alltså, jag är lite besviken på Dragon Age 2, men jag har väl bara spelat 13-14 timmar nånting. Jag håller på med mina småquests för att få råd med expeditionen till Deep Roads, och det är ett evigt smackande av thugs och dödande av tvivelaktiga personer. Pratade med min syster, som har gjort expeditionen, och hon säger att spelet återgår till samma bana efteråt. Helvete, om jag ville göra meningslösa quests utan slut skulle jag börjat spela WoW istället.
Slutar detta efter ett tag, eller? Jag har liksom inte ens fattat main storyn, till skillnad från första spelet där man efter tio minuter insåg vad som skulle göras.
Alltså, jag är lite besviken på Dragon Age 2, men jag har väl bara spelat 13-14 timmar nånting. Jag håller på med mina småquests för att få råd med expeditionen till Deep Roads, och det är ett evigt smackande av thugs och dödande av tvivelaktiga personer. Pratade med min syster, som har gjort expeditionen, och hon säger att spelet återgår till samma bana efteråt. Helvete, om jag ville göra meningslösa quests utan slut skulle jag börjat spela WoW istället.
Slutar detta efter ett tag, eller? Jag har liksom inte ens fattat main storyn, till skillnad från första spelet där man efter tio minuter insåg vad som skulle göras.
Kan inte annat än att hålla med. Dessa "waves" av banditer som dyker upp titt som tätt på ställen som gör att man inte strategiskt kan placera ut sina teammates är ju bara fantastiskt korkat...
Agremont
2011-03-17, 13:40
Har bara spelat demot till Dragon Age 2 och tröttnade efter 5 minuter. Är inte så förtjust i button-mashing, vilket var mitt intryck av striderna.
Var inget stort fan av orginalet heller. Gillade inte världen eller designen och det finns inget som gör att jag vill spela om det, trots att det är ett bra spel. Vet inte exakt var det är men jag fastnade aldrig.
Har spelat Baldur's Gate 1 och 2 många gånger och kommer antagligen att spela dom många gånger till och eftersom Bioware kallade DA "the spiritual successor to Baldur's Gate" så köpte jag det. Men jag tycker inte det har något gemensamt. Ingen magi.
Handcuff
2011-03-17, 13:46
och det är ett evigt smackande av thugs och dödande av tvivelaktiga personer
Minns jag fel om det inte var du som klagade på det i Origins var för FÅ random encounters? Nu är det alltså för MÅNGA? *rolleyes*
Scratch89
2011-03-17, 15:29
Minns jag fel om det inte var du som klagade på det i Origins var för FÅ random encounters? Nu är det alltså för MÅNGA? *rolleyes*
Bra minne där! :D
Nä, jag sa inte att det var för många. Däremot att questen inte direkt är mångbottnade. Random encounters är roligt, men det är samma sak hela tiden. Det jag önskade från DA:O var ställen där man kunde kuta omkring och leva upp sina karaktärer, tänk typ världskartan i Fallout 2. Springandet på kartan är ju i princip likvärdigt, så det hade kunnat vara mer sånt.
http://i.imgur.com/BEZOe.png hehehe :)
Jag blev mäktigt besviken på Dragon Age 2 hursomhelst, blev galen på att man i princip alltid får fiender i ryggen.
Någon som testat Shogun 2 här?
Någon som testat Shogun 2 här?
19 Mars skall Jon Jones få testa!
JusupWillkosz
2011-03-17, 15:54
Hah humor där tycker Jusup!
Quadruplings love Shotgun!
JusupWillkosz
2011-03-17, 16:01
Calling Mr Jones!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.