Visa fullständig version : Din senast NY-UPPTÄCKTA bra ingrediens eller matvara?
Luca Brasi
2016-08-19, 05:43
återförsäljare?
Random burk med lätt ricotta.
Ricotta består av vassle,ricotta har mindre jobbig textur.
Ricotta är godare,iofs har jag inte provat lätt ricotta och det kanske är lika deprimerande som lätt kvarg.
Just att jag aldrig sett lätt ricotta/mozarella/mascarpone i Sverige därav frågan!
Luca Brasi
2016-08-19, 11:13
Just att jag aldrig sett lätt ricotta/mozarella/mascarpone i Sverige därav frågan!
Om vi skriver lätt ricotta några gånger till så kommer säkert någon opportunistisk mejerispion att se till att man lanserar en i Sverige.
Lättmozarella tror jag att jag har sett någon gång.
Vet inte var jag ska lägga detta, men det är i princip en ingrediens, eller två som slås ihop.
Jag råkade spilla lite vatten i min burk med proteinpulver, och blev lite irriterad över det, men försökte skopa upp så mycket som möjligt. Fick dock inte upp allt, och nu dom senaste dagarna har jag fått små krispiga bitar av choklad i mina shakes, som faktiskt är både goda, och ger en ny dimension till den vanliga shaken.
Kan rekommenderas! :) Jag ska göra om detta under mer kontrollerade former vid senare tillfälle
wilhelmblomgren
2016-08-19, 22:32
Inget nytt men slår ett slag för kombon bea+ketchup. Även bea+pizzerians stark sås på pizzan :thumbup:
Lagom sunkigt... :P
Minikubik
2016-08-19, 22:55
Jag är definitionen av WT pojk :cool:
Choronsås typ. Fancy så det förslår.
Minikubik
2016-08-19, 22:59
Choronsås typ. Fancy så det förslår.
Exakt så heter det :hbang:
Lagom sunkigt... :PHur, exakt, blir det sunkigt?
wilhelmblomgren
2016-08-20, 20:07
Jag är definitionen av WT pojk :cool:
Haha, jag ville inte låta som en flashback-medlem, så jag försökte inte använda det ordet ;) Brukar också göra sådana wt-kreationer, riktigt gott i sin enkelhet.
Hur, exakt, blir det sunkigt?
Vad, exakt, låter fräscht med färdigbea blandat med ketchup? Jag ville inte använda ordet "trashigt" men det är nog mer beskrivande.
wilhelmblomgren
2016-08-20, 20:09
Prövade kängurukött idag, då de hade extra-erbjudande på lidl.
Påminner mycket om magert nötkött, lite som oxfilé faktiskt. Har samma näringsvärde som en kycklingfilé, ungefär. 100g, ekvivalent med 20g protein och 90kcal.
Minikubik
2016-08-20, 20:10
Haha, jag ville inte låta som en flashback-medlem, så jag försökte inte använda det ordet ;) Brukar också göra sådana wt-kreationer, riktigt gott i sin enkelhet.
Vad, exakt, låter fräscht med färdigbea blandat med ketchup? Jag ville inte använda ordet "trashigt" men det är nog mer beskrivande.
Tänk om det var hemmagjord bea och ketchup då ;) (nu var det inte det men ändå)
wilhelmblomgren
2016-08-20, 20:18
Tänk om det var hemmagjord bea och ketchup då ;) (nu var det inte det men ändå)
Haha, men då hade det inte varit "blandad ketchup och bea" då hade det varit choronsås, fast med ketchup istället för tomat. ;)
Vad, exakt, låter fräscht med färdigbea blandat med ketchup? Jag ville inte använda ordet "trashigt" men det är nog mer beskrivande.Jag gillar inte bea sa for min del later det ohyggligt, men jag ser inte heller vad som ar ofrascht, trashigt, eller sunkigt med det heller. Det ar tva olika saser som blandats?
wilhelmblomgren
2016-08-20, 20:36
Jag gillar inte bea sa for min del later det ohyggligt, men jag ser inte heller vad som ar ofrascht, trashigt, eller sunkigt med det heller. Det ar tva olika saser som blandats?
Vet inte hur man ska förklara något så subjektiv som tycket för vad som är trashigt eller inte... Tänk så här: Vilket är minst trashigt? En häxblandning eller ren oblandad sprit?
Vet inte hur man ska förklara något så subjektiv som tycket för vad som är trashigt eller inte... Tänk så här: Vilket är minst trashigt? En häxblandning eller ren oblandad sprit?Far jag valja inget av det?
wilhelmblomgren
2016-08-20, 21:08
Far jag valja inget av det?
Nu käftar du ju bara... Du förstår vad jag menar, men du vill bara vara lite dryg, inte sant? ;)
en sak jag ska prova imorgon är sylt under cheddarosten på en hamburgare found it today.
wilhelmblomgren
2016-08-21, 02:16
en sak jag ska prova imorgon är sylt under cheddarosten på en hamburgare �� found it today.
Kan nog ge en härlig sötma! *drool*
en sak jag ska prova imorgon är sylt under cheddarosten på en hamburgare �� found it today.
Funkar faktiskt, jag fick en hallon/rödvinägersreduktion på en burgare med gåslever och det var riktigt gott.
På den gamla goda tiden när jag pluggade på Chalmers så var under cortegen burgare med "allt" också med bland annat sylt och strössel.
demode85
2016-08-21, 12:34
Turkisk youghurt, både 10% versionen och 3% versionen men 10% var lite fetare o godare men båda funkar :) Aldrig provat förut, skitbra med lite vitlök peppar salt o så till kött :)
wilhelmblomgren
2016-08-21, 14:16
Funkar faktiskt, jag fick en hallon/rödvinägersreduktion på en burgare med gåslever och det var riktigt gott.
På den gamla goda tiden när jag pluggade på Chalmers så var under cortegen burgare med "allt" också med bland annat sylt och strössel.
Haha! Strössel vette tusan om det skulle passa :P
Turkisk youghurt, både 10% versionen och 3% versionen men 10% var lite fetare o godare men båda funkar :) Aldrig provat förut, skitbra med lite vitlök peppar salt o så till kött :)
Hmm, undrar hur Turkisk Yoghurt + Turkisk Peppar smakar ihop.
TP och glass är ju ruggigt gott iaf...
Icas kokosdryck piskar dom flesta kokosdryckerna på fingrarna.
Smakar mycket mer kokos och är inte alls lika vattnig....
Blev riktigt god med sötningsmedel/socker... :D
Den vänstra.
http://www.mjolkfri.com/www/img/artiklar/artikel_img.php?img=545&width=433
Icas kokosdryck piskar dom flesta kokosdryckerna på fingrarna.
Smakar mycket mer kokos och är inte alls lika vattnig....
Blev riktigt god med sötningsmedel/socker... :D
Den vänstra.
http://www.mjolkfri.com/www/img/artiklar/artikel_img.php?img=545&width=433
Måste nog hålla med. Kokosdrycken var riktigt fin :).
Rostade Kikärtor med "Popcornkrydda" från Kernel Seasons
Har hittills provat:
Butter
Nacho Cheddar
Sourcream & onion.
Alla tre fungerade riktigt bra.
Smakar riktigt bra ihop med min Teriyakikyckling (kycklingfile, teriyakisås, kockens kebabkrydda och kanel)
Rostade Kikärtor med "Popcornkrydda" från Kernel
Tänkte prova detta till helgen med paprikakrydda.
Kör du 1 pkt kikärtor + olja i ugnen på ca 200 grader, 15 min?
Tänkte prova detta till helgen med paprikakrydda.
Kör du 1 pkt kikärtor + olja i ugnen på ca 200 grader, 15 min?
Ett paket?!? det blir sjukt mycket kikärtor, jag rostar per portion, cirka 200-300g per gång.
Rostar oftast i stekpannan.
Ett paket?!? det blir sjukt mycket kikärtor, jag rostar per portion, cirka 200-300g per gång.
Rostar oftast i stekpannan.
Aha... Fattar nu att du kanske menar ett paket "färdiga" kikärtor.
Jag köper alltid torra och förväller själv.
Aha... Fattar nu att du kanske menar ett paket "färdiga" kikärtor.
Jag köper alltid torra och förväller själv.
Kokar du de innan stekningen?
Kokar du de innan stekningen?
Nm, förvälla är tydligen bara något namn på att koka+kyla ned.
Mkt bra tkr jag...
Kan vara mkt bra att ha med sig på resor osv...
http://www.mynewsdesk.com/se/haugen-gruppen/pressreleases/green-choice-marknadsledande-jordnoetssmoer-nu-to-go-1484574
Läs länk ovan... 5 pack jordnötssmör i portionsförpackningar.kunde dock varit mer än 18g i påsarna lixom.......buuuuuu :D
Dock godaste märket på marknaden!
Mkt bra tkr jag...
Kan vara mkt bra att ha med sig på resor osv...
http://www.mynewsdesk.com/se/haugen-gruppen/pressreleases/green-choice-marknadsledande-jordnoetssmoer-nu-to-go-1484574
Läs länk ovan... 5 pack jordnötssmör i portionsförpackningar.kunde dock varit mer än 18g i påsarna lixom.......buuuuuu :D
Dock godaste märket på marknaden!
Ja, 18 g blir inte mycket.
18 g
Energi: 112 kcal, Kolhydrater: 2,9 g, Protein: 4,6 g, Fett: 8,8 g
De borde gått upp till 40-50 g/pack.
40 g
Energi: 249 kcal, Kolhydrater: 6,4 g, Protein: 10 g, Fett: 19,6 g
En bild borde vi ha också.
http://resources.mynewsdesk.com/image/upload/dpr_1.0,f_auto,q_80,w_690/niv7fgzosx6zdbeauqnk.jpg
Ja, 18 g blir inte mycket.
18 g
Energi: 112 kcal, Kolhydrater: 2,9 g, Protein: 4,6 g, Fett: 8,8 g
De borde gått upp till 40-50 g/pack.
40 g
Energi: 249 kcal, Kolhydrater: 6,4 g, Protein: 10 g, Fett: 19,6 g
En bild borde vi ha också.
http://resources.mynewsdesk.com/image/upload/dpr_1.0,f_auto,q_80,w_690/niv7fgzosx6zdbeauqnk.jpg
De tar väl efter nötkrämen på 18gs förpackningen.
Fast om jagfår välja hasselnötskräm i färdigt format så väljer jag cavaliers.
https://www.hkc.se/Media/Default/ArticleBigImages/284109.jpg
StarkaUlf
2016-08-28, 13:53
Jag såg ett inlägg om ICAs kokosdryck tidigare. Är det stark kokossmak i den?
Testade Go Greens och den var inget vidare. Smakar ju inte mycket till kokos, tyvärr..
Testade Go Greens och den var inget vidare. Smakar ju inte mycket till kokos, tyvärr..
Skillnaden är som a och ö mellan dom 2...
Icas piskar skiten ur go greens!
Dricker icas dagligen (1 liten om dagen nästan)
Skitgod med flingor osv... och med sötning blir den kanongod! :D
Testade Icas kokosdryck med ris och jag vart rejält besviken, inte testat några andra men första sekunderna ger en fin kokossmak efter det smakar det rejält utspätt. Skulle vilja ha en fylligare smak. Nä, jag fortsätter leta alternativ, öppen för förslag.
Finns tyvärr inga bra kokosdrycker ö.h.t, imo. Men ICAs kokosdryck är definitivt den bästa jag har testat, om än inte något banbrytande den heller direkt.
vicarious
2016-08-28, 18:57
Provade nya hype-produkten proteinpudding från Barebells/Tyngre. Chokladen. Konsistensen var bra, verkligen som pudding. Mycket bättre än den sörja som ProPud levererar. Smaken var ganska bra för att vara färdigfabrikat. 20kr för 200g är dock ingenting jag tänker betala igen.
wilhelmblomgren
2016-08-28, 19:14
Provade nya hype-produkten proteinpudding från Barebells/Tyngre. Chokladen. Konsistensen var bra, verkligen som pudding. Mycket bättre än den sörja som ProPud levererar. Smaken var ganska bra för att vara färdigfabrikat. 20kr för 200g är dock ingenting jag tänker betala igen.
Alltså jag hittar inte dessa?! Får leta efter dom imorgon.
Tycker också konsistensen är bättre än propud.
Dock gillade jag inte chokladsmaken alls. Då var kokos och päron/vanlij mycket bättre.
Men som du säger är de rätt dyra..
wilhelmblomgren
2016-08-29, 19:06
Tycker också konsistensen är bättre än propud.
Dock gillade jag inte chokladsmaken alls. Då var kokos och päron/vanlij mycket bättre.
Men som du säger är de rätt dyra..
Om man ställer propud i kylen eller eventuellten liten stund i frysen, så blir konsistensen mycket bättre. Förstår inte varför vissa återförsäljare har dem i "skafferihyllan".
StarkaUlf
2016-08-29, 19:09
Finns det något man kan ersätta keso med, som istället innehåller mer kolhydrater ist för protein men liknande mängd kalorier, men som typ är lika neutralt i smaken och samma konsistens alternativt konsistens som kvarg typ?
Helst något som inte är en mjölkprodukt.
Brukar blanda ner vassle i keso och ha på gröten, men tänkte kolla om det går att byta ut mot något annat, kanske veganskt?
Om man ställer propud i kylen eller eventuellten liten stund i frysen, så blir konsistensen mycket bättre. Förstår inte varför vissa återförsäljare har dem i "skafferihyllan".
För att den inte behöver kylas, de prioriterar kylvaror som helst ska vara i kylen därav sparar de pengar på mindre kylar plus elräkning =)
En kyl extra om året är mycket pengar(drift, inköp & reparation.)
Jag vet. Brukar även känna på burken i butiken för att få en lite fastare. Dock är barbells proteinpudding mycket bättre konsistens på ändå.
Jag vet. Brukar även känna på burken i butiken för att få en lite fastare. Dock är barbells proteinpudding mycket bättre konsistens på ändå.
Kom säkerligen snart en lapp på propud...
Nytt recept!! Godare smak och fastare konsistens!
https://www.mynewsdesk.com/se/arla/pressreleases/arla-lanserar-proteinrikt-paalaegg-faerskost-med-kvarg-1540844
Kvarg är ju som sagt rätt populärt just nu haha
https://www.mynewsdesk.com/se/arla/pressreleases/arla-lanserar-proteinrikt-paalaegg-faerskost-med-kvarg-1540844
Kvarg är ju som sagt rätt populärt just nu haha
Hittar på allt ( de e så jag svimmar snart)
Jag menar hur svårt är det att köpa lite färskost och blanda med kvarg?
Blir säkerligen mkt billigare att blanda själv...
Sålänge proteintrende håller i sig kan de pumpa ut precis allt...
Jag önskar dock att folket tänker efter lite vad det är de betalar för i många fall...
Själv kan jag köpa idiotprodukter själv bara för att testa någon gång och vissa saker blir ju bra, men den här iden var rent ut sagt larvig....
StarkaUlf
2016-08-31, 20:32
Varför är just denna produkten så larvig?
Luca Brasi
2016-08-31, 20:56
Hittar på allt ( de e så jag svimmar snart)
Jag menar hur svårt är det att köpa lite färskost och blanda med kvarg?
Blir säkerligen mkt billigare att blanda själv...
Sålänge proteintrende håller i sig kan de pumpa ut precis allt...
Jag önskar dock att folket tänker efter lite vad det är de betalar för i många fall...
Själv kan jag köpa idiotprodukter själv bara för att testa någon gång och vissa saker blir ju bra, men den här iden var rent ut sagt larvig....
Jag har för mig att det redan finns ett slags pålägg som innehåller mycket kasein och anses vara gott.
wilhelmblomgren
2016-08-31, 21:16
För att den inte behöver kylas, de prioriterar kylvaror som helst ska vara i kylen därav sparar de pengar på mindre kylar plus elräkning =)
En kyl extra om året är mycket pengar(drift, inköp & reparation.)
Det var mer av en retorisk fråga, men visst...
;)
Varför är just denna produkten så larvig?Allt som innehåller kvarg eller om produkten benämns som proteinberikad är jaevligt larvig...... Se till helheten.......
Tapatalk.
StarkaUlf
2016-09-01, 07:00
allt som innehåller kvarg eller om produkten benämns som proteinberikad är jaevligt larvig...... Se till helheten.......
Tapatalk.
:d
Luca Brasi
2016-09-01, 07:54
Jag har för mig att det redan finns ett slags pålägg som innehåller mycket kasein och anses vara gott.
Har tydligen funnits på Konsum i nio tusen år.
Har tydligen funnits på Konsum i nio tusen år.
saxat falbygdensost
Ost är ett av världens äldsta livsmedel. Vissa menar att den första osten blev till redan för 9000 år sedan. En arabisk köpman ska ha ridit en skumpig kamelfärd med en skinnpung fylld med getmjölk i bagaget. Värmen och kamelens vaggande omvandlade mjölken till ostmassa och vassle och världen hade berikats med en ny delikatess. Huruvida detta är sant eller inte är svårt att säga men den äldsta vetenskapliga dokumentationen fastställer att människan tillverkade ost för åtminstone 5000 år sedan. Under historiens gång dyker sedan dess ost upp i många vitt skilda kulturer och tidsepoker och idag finns det ost i olika former över hela världen.
=D
https://www.bodylab.se/shop/bodylab-high-protein-2442p.html
Verkar lovande!
https://www.bodylab.se/shop/bodylab-high-protein-2442p.html
Verkar lovande!
Omfg @ the price, jag undrar dock om inte din länk är mot reglerna... =/
Produktens namn och bild ist för länk tror jag du ska ändra till iaf istället för länk.
Luca Brasi
2016-09-03, 20:26
Kan man göra Red Bull sorbet tro?
Ja...
Finns även utomlands i smaker på glassbarerna. =)
Kan väl göra vilka smaker i princip som helst =)...
Google up red bull sorbet recipe and make ur own. :D
Luca Brasi
2016-09-03, 21:13
Ja...
Finns även utomlands i smaker på glassbarerna. =)
Kan väl göra vilka smaker i princip som helst =)...
Google up red bull sorbet recipe and make ur own. :D
Vilket perverst mattiltag man än tänker ut nuförtiden så har alltid någon redan gjort det och lagt ut på nätet.
*grr*
Vilket perverst mattiltag man än tänker ut nuförtiden så har alltid någon redan gjort det och lagt ut på nätet.
*grr*
Faktist så är det så allt finns även i färdiga former också snart...
Det fanns en gång en isglass från energidrycken magic dock väldigt god då magic är riktigt frutig, även battery har ju gjort glass. =) detta var isglassar.
och magic var en popupglass minns jag, hmm var det sia? kling? som sålde den...? minnes ej ska kika upp detta men det var på 90talet & då var även magic störst på marknaden av energidrycker har jag för mig, innan energidryckstrenden kom.
wilhelmblomgren
2016-09-03, 23:05
Har prövat energidrycks-glass. Inget höjdare :/
Men slushie av Red Bull (och vodka) är riktigt förfriskande!
Kan man göra Red Bull sorbet tro?Som redan namnt: ja.
Jag har testat Red Bull-gelato. Gillar man smaken av en traditionell energidryck var det riktigt javla bra faktiskt. Just med sorbet vet jag inte men det bor val fungera ganska bra det ocksa, smakmassigt.
StarkaUlf
2016-09-04, 17:47
Är det någon som har ätit molokhia? Vad smakar det? :D såg att ICA hade det, såg ju ut ungefär som spenat, så man kanske bör köpa sig en påse och testa blanda i någon maträtt.
Sojamjöl (Risenta) som ett mellanmål.
Först tänkte jag använda det till pannkakor och ersätta vetemjölet helt. Det fungerar inte, det fastnar för mycket. Ev. fungerar det om man tar 50/50 sojamjöl/vetemjöl eller liknande, men jag använder inte vetemjöl. Så jag kunde bara göra "pannkaksröra".
Jag testade istället detta:
*25 g sojamjöl
*4 msk mjölk
*2 tsk Hermates lättströ
*~1 tsk kanel/pepperkakskryddor/kardemumma
Det blir ett ganska gott mellanmål med konstisens som kakdeg. Man måste dock gilla den nötaktig smaken av sojamjöl.
wilhelmblomgren
2016-09-05, 01:49
Rökt tonfisk! Väldigt proteinrikt och innehåller mindre än ett gram fett per 100g. Tyvärr ganska torrt, men passar perfekt i vattniga rätter (grytor, stuvning, soppor etc) som en smakförhöjare.
19g mjölkprotein/100g. Perfekt. :D
http://www.fjallbrynt.se/wp-content/uploads/2014/05/naturell_plus_tub.jpg
Minikubik
2016-09-11, 20:48
Blomkålssvamp, ser riktigt nasty ut men blev utmärk i sås till kött
Foodbox.se ( genom gymmet) finns ej i vanliga affärer än tyvärr samt
http://ffactfood.com/se/produkter
Foodbox.se ( genom gymmet) finns ej i vanliga affärer än tyvärr samt
http://ffactfood.com/se/produkter
Absolut inget svårt att fixa själv men fint att ha i stressen.
Jag hoppas innerligt att de inte tar hiskeliga priser på dessa, är de satta på schyssta priser kan jag tycka dom är bra!
Vad ger du för wrapsen?
Absolut inget svårt att fixa själv men fint att ha i stressen.
Jag hoppas innerligt att de inte tar hiskeliga priser på dessa, är de satta på schyssta priser kan jag tycka dom är bra!
Vad ger du för wrapsen?
det är inte billigt alls, 60kr för foodbox och tror va 49 eller 59 för wrapsen,
det är inte billigt alls, 60kr för foodbox och tror va 49 eller 59 för wrapsen,
Jisses amalia vilket luredrejs för superbilliga mackor.....Blev precis upprörd....
Så fort de kan designa en förpackning lite snyggt så kan de lura folk :)
Jisses amalia vilket luredrejs för superbilliga mackor.....Blev precis upprörd....
visst men om du är på en flygplats eller på språng tar du ju den istället för allt annat som finns..... däremot borde någon komma och sopa mattan med marknaden, satt och tänkte en vanlig matprep låda som vi gör brukar ju hamna omkring 25-35kr per låda - om du lägger till arbete, el, omkostander om någon kom och erbjöd mig 1års varje vecka leverera perfekta matlådor för 35-45 kr
med perfekta matlådor gjorda av byggare/atleter hade ni inte köpt det? tänk då all varians man kan få och helt bli av med all matlåde prepp.
Luca Brasi
2016-09-12, 20:59
Så fort de kan designa en förpackning lite snyggt så kan de lura folk :)
High prooooootein.
visst men om du är på en flygplats eller på språng tar du ju den istället för allt annat som finns..... däremot borde någon komma och sopa mattan med marknaden, satt och tänkte en vanlig matprep låda som vi gör brukar ju hamna omkring 25-35kr per låda - om du lägger till arbete, el, omkostander om någon kom och erbjöd mig 1års varje vecka leverera perfekta matlådor för 35-45 kr
med perfekta matlådor gjorda av byggare/atleter hade ni inte köpt det? tänk då all varians man kan få och helt bli av med all matlåde prepp.
sant =)... säljer ju ändå take away på arbetet så jag gör ju något liknande lokalt haha...
Jag menar den där mackan för 59:- köp en kvarg och en brödbit för 10:- ist.
http://www.fjallbrynt.se/produkter/mjukost-4-ask/
http://www.fjallbrynt.se/produkter/mjukost-4-ask/Riktigt trevlig den dar.
Polarbrods Hallakaka med mjukost 4% och rokt skinka pa, med en 1L av ICAs proteinmjolk med chokladsmak till. Mmmh.
Lite nyheter från Lindahls
https://www.mynewsdesk.com/se/lindahls/pressreleases/lindahls-lanserar-kvargyoghurt-i-1000-g-foerpackning-1546481
Lite nyheter från Lindahls
https://www.mynewsdesk.com/se/lindahls/pressreleases/lindahls-lanserar-kvargyoghurt-i-1000-g-foerpackning-1546481Inb4 "lol folk koper ju allt med protein nar ska denna kvarghets ta slut se till helheten"
StarkaUlf
2016-09-13, 16:32
Kvarg Funky Flavour med chokladbollssmak, ”Cocochoko”, utan tillsatt socker, 150 g
Laktosfri kvarg med äpple-kanelsmak, utan tillsatt socker, 150 g
Hoppas att någon av dessa kan vara fin :)
Kvarg Funky Flavour med chokladbollssmak, ”Cocochoko”, utan tillsatt socker, 150 g
Laktosfri kvarg med äpple-kanelsmak, utan tillsatt socker, 150 g
Hoppas att någon av dessa kan vara fin :)
Dessa tror jag att jag kommer missbruka *drool* och halloncheesecake!
Inb4 "lol folk koper ju allt med protein nar ska denna kvarghets ta slut se till helheten"
När aftonbladet skriver att det är farligt..(påhittat exempel, det handlar ju om helhet :D :D )
Svensken gillar kvällsblaskor och läser den som bibeln.
Men vafan lixom lite sötningsmedel och aromer går ju trolla till det mesta med, går säkerligen sälja bark med extra protein och vaniljsmak... hallå ekologiskt och naturligt lixom med lite annat på som vassle och vanilj.
När aftonbladet skriver att det är farligt..(påhittat exempel, då farligt handlar om helhet :D :D )
Svensken gillar kvällsblaskor och läser den som bibeln.
Ironisk?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Luca Brasi
2016-09-13, 21:37
Hmmm...
http://www.specialshit.com/images/AllProducts.png
http://pitaorient.se/vara-produkter/pita-fullkorn/
http://www.carbzone.se/index.php/produkter/broed/low-carb-brod
http://www.saltakvarn.se/wp-content/uploads/2013/04/4-kornskross02-264x480.jpg
Grym till frukostgröt, gillar konsistensen bättre än vanliga gryn. Lagar några portioner i riskokarn till morgonen efter och värmer på resterna under kommande dagar.
Inget jag äter ofta, men bra som reserv hemma.
Oväntat hög kvalitet, smakar nästan som thai på restaurang, väldigt fina kycklingbitar i och inget överblivet segt/torrt rens.
Billigt och enkelt, värms i mikro direkt från frysen!
Finns många olika smaker.
https://static.mathem.se/shared/images/products/large/red-curry-kyckling-fryst-350g-thai-cube.jpg
Köpte Lindahls nya Äpple/kanel och chokladbolls-kvarg idag. Ska testa imorgon och se.
wilhelmblomgren
2016-09-17, 19:47
19g mjölkprotein/100g. Perfekt. :D
http://www.fjallbrynt.se/wp-content/uploads/2014/05/naturell_plus_tub.jpg
Damn! Inte illa. Vem behöver vassle när man har mjukost?
Köpte Lindahls nya Äpple/kanel och chokladbolls-kvarg idag. Ska testa imorgon och se.
Jasså, var?
Släppt innan v.38 då?... ska åka förbi dom på kontoret och fråga imon haha...
StarkaUlf
2016-09-17, 21:21
Jag gillade inte chokladbollsmaken. Inte ens med extra sötningsmedel. Det smakar mer som någon kaffedryck än chokladboll. För dålig chokladsmak. Passar helt enkelt inte med kvargens syrlighet.
StarkaUlf
2016-09-18, 11:05
Razzcake var betydligt bättre, riktigt bra faktiskt med lite sötningsmedel i. Man känner definitivt smaken av kex/cheesecake-botten och med en bra hallonsmak. Hallon gör sig betydligt bättre i kvarg än vad choklad gör.
Skulle nog våga påstå att det är deras bästa smak. (Ej smakat äpple/kanel)
Razzcake var betydligt bättre, riktigt bra faktiskt med lite sötningsmedel i. Man känner definitivt smaken av kex/cheesecake-botten och med en bra hallonsmak. Hallon gör sig betydligt bättre i kvarg än vad choklad gör.
funderar på att testa äpple/kanel för skojs skull idag...
Recenserar ikväll :)
lustigt att dom döpt den till äpple/kanel och inte äppelpaj då allt ska vara döpt efter bakverk...bakverkstrenden lär väl dö ut snart =) vad blir nästa? :naughty:
Jag gillade inte chokladbollsmaken. Inte ens med extra sötningsmedel. Det smakar mer som någon kaffedryck än chokladboll. För dålig chokladsmak. Passar helt enkelt inte med kvargens syrlighet.
Haha, smaken är olika. Håller med om att chokladbolls-kvargen verkligen luktar och smakar en del kaffe, men jag tycker den smakar lite chokladboll ändå. Jag gillar den.
Äpple/kanel smakar lite likt Granny Smith äpple, lite syrlighet tycker jag. Sådär.
Cheesecaken måste jag köpa också!
Gillar du kanel kommer du bli besviken på äpple/kanel för den smakar tamefan bara äpple. Razzcake var den enda av de nya som var nått att ha. "Chokladsbollssmaken" var skit, smakade inte en uns chokladboll. Smakade likt deras (nu borttagna) kaffe lattesmak.
ICAas smaksatt mild lättkvarg utan socker. Kokssmak eller lemoncurdsmak.
ICA har ju tidigare haft sötad smaksatt kvarg. Nu verkar de ha insett att de flesta vill ha sockerfri kvarg.
Jag åt en med kokossmak. Det smakar gott, ett snäpp bättre än Lindahls kokssmak (en av de få goda Lindahls-kvagerna). Delvis pga det är mild kvarg. Jag hade dock kanske viljat ha lite tydligare kokossmak. Jag har ätit Arlas kokskvarg för sällan för att kunna jämföra. ICA har också lyckats bra med att fejka kokosflingorna, jag trodde först att det var riktig kokos inblandat.
Nu saknas bara vaniljkvarg.
Näringsdeklaration (samma för båda)
Energi (kcal) 70 kcal, Energi (kJ) 270 kJ, Fett 0.20 g, Varav mättat fett 0 g, Kolhydrater 3.40 g, Protein 11 g, Vitamin D 0.90 µg
https://www.ica.se/online/79/350x350/7318690137979.jpg
https://www.ica.se/online/62/350x350/7318690137962.jpg
Popcorn-älskare som jag är var jag ju tvungen att testa OLW:s nya smaksatta varmluftspopcorn. Körde Sourcream&Onion igår. Jag gillar dem, helt okej löksmak. Men det är lite för lite sälta tycker jag.
Ska testa Creamcheese imorgon och se hur de står sig mot mina favoriter Estrellas-Cheddar :)
Samlat ihop ean koder :D snart får jag mitt chips påslakanset :D haha...
riktigt häftiga! = http://www.olw.se/reklam-kampanjer vilken hade ni valt? cheese doodlen är nog snyggast... hmm den tar vi :D
riktigt häftiga! = http://www.olw.se/reklam-kampanjer vilken hade ni valt? cheese doodlen är nog snyggast... hmm den tar vi :D
Vill ha!! Nu måste jag ju köpa och äta en massa chips och kommer således bli fet(are). *gah!*
Håller med dig om att "cheez doodles" är snyggast.
Luca Brasi
2016-09-22, 11:19
Ostbåge.
Vill ha!! Nu måste jag ju köpa och äta en massa chips och kommer således bli fet(are). *gah!*
Håller med dig om att "cheez doodles" är snyggast.
inskickat =D woopp woop =D
ICAs lemoncurd på bild ovan var god i smaken men hade den där äckligt gryniga konsistensen.
ICAs lemoncurd på bild ovan var god i smaken men hade den där äckligt gryniga konsistensen.
Var kokossmaken likadan?
Jag tycker arlas kvarg av denna sort
http://www.arla.se/produkter/arla-brand/mild-kvarg-blabar-250g-450530/
är riktigt god i nästan samtliga smaker, smakar mer eller mindre yoghurt enl mig, finns för tillfället i 5st olika smaker.
Lindahls laktosfria äpple kanel är nog en av de sämsta jag testat...
Som tidigare sagt, vart är kanelsmaken? Smakar som något halvdant äpple hela kvargen.
Tyvärr blev denna inte bra och synd då den var en laktosfri nyhet...
Inget jag äter ofta, men bra som reserv hemma.
Oväntat hög kvalitet, smakar nästan som thai på restaurang, väldigt fina kycklingbitar i och inget överblivet segt/torrt rens.
Billigt och enkelt, värms i mikro direkt från frysen!
Finns många olika smaker.
https://static.mathem.se/shared/images/products/large/red-curry-kyckling-fryst-350g-thai-cube.jpg
Testade just Panang Curry med, helt magiskt gott.
Jag tror fan knappt jag skulle kunna skilja dessa från restaurang-thai vid ett blindtest, de är helt sjukt goda!
Inte direkt vad man förväntar sig när man ser en liten fryst kub för 25 spänn...
Lindahls laktosfria äpple kanel är nog en av de sämsta jag testat...
Som tidigare sagt, vart är kanelsmaken? Smakar som något halvdant äpple hela kvargen.
Tyvärr blev denna inte bra och synd då den var en laktosfri nyhet...
Håller helt med. Chokladbollssmaken tycker jag bara smakar kaffe nu med. Halloncheesecake har jag inte hittat än.
Men denna nya lansering är mil från den förra som var Vit choklad, Vattenmelon och Hallon/Lakrits. Den sistnämnda ska väl utgå, så jag köpte på mig tio stycken igår :D
Minikubik
2016-09-23, 21:11
Håller helt med. Chokladbollssmaken tycker jag bara smakar kaffe nu med. Halloncheesecake har jag inte hittat än.
Men denna nya lansering är mil från den förra som var Vit choklad, Vattenmelon och Hallon/Lakrits. Den sistnämnda ska väl utgå, så jag köpte på mig tio stycken igår :D
Hallon-lakrits har dock en ytterst oaptitlig färg :d
Goa är att man kan hitta 500g vanilj för 5:- på en lokal willys nu...
Hmm okej jo verkar vara en flopp de nya smakerna...
Vänta bara 1-2 månader till sen flyger säkerligen ett flertal julsmaker ut också.
saffran,pepparkaka,glögg,knäck & granbarr?
Sohlsken
2016-09-23, 23:03
Fudge bars. Vet ej om det finns liknande i Sverige, men det är glasspinnar med chokladsmak. 110kcal för en pinne i storlek magnum. Helt makalösa.
http://www.costcohotspot.com/wp-content/uploads/2016/06/HealthyChoiceChocBars.jpg
Goa är att man kan hitta 500g vanilj för 5:- på en lokal willys nu...
Hmm okej jo verkar vara en flopp de nya smakerna...
Vänta bara 1-2 månader till sen flyger säkerligen ett flertal julsmaker ut också.
saffran,pepparkaka,glögg,knäck & granbarr?
Pepparkaka fanns ju förra året och var kass. Knäck och saffran hoppas jag! Sen finns/har väl det mesta funnits. Apelsin kanske fatts, banan finns inte längre tror jag. Kanelbulle, marshmallow, oreo, är några jag jag tänka mig.
Pepparkaka gör comeback detta året.
Pepparkaka fanns ju förra året och var kass. Knäck och saffran hoppas jag! Sen finns/har väl det mesta funnits. Apelsin kanske fatts, banan finns inte längre tror jag. Kanelbulle, marshmallow, oreo, är några jag jag tänka mig.
Jepp =) går ju köpa egna aromer och sötning och testa nya smaker på naturell kvarg varje dag egentligen, dock lite mer spänning i färdiga för att kolla om de lyckats...
Har faktist testat att äta saffranskvarg, och det blir fint som precis allt annat man kastar saffran i :D på ris, i olika grytor,fil, yoghurt, bakelser, godis, såser, glass och helvetes massa mer :D
Säkerligen kommer saffran eller knäck detta året...känns så iaf på kvargsidan.
Hmm oreo tror du verkligen det? börjar bli ganska uttjatat med oreo nu och dö ut tkr ja.
Inte riktigt fattat hypen med oreo heller för den delen =D
Kul att se! Kanelbulle är dock säkerligen på väg (sötningsmedel, kanel, kardemumma & vanilj)
Ah, så det är tillverkningsättet som ger en gryning smak? Jag inbillade dumt att de fejkade koksflingor.
wilhelmblomgren
2016-09-25, 21:17
Fudge bars. Vet ej om det finns liknande i Sverige, men det är glasspinnar med chokladsmak. 110kcal för en pinne i storlek magnum. Helt makalösa.
http://www.costcohotspot.com/wp-content/uploads/2016/06/HealthyChoiceChocBars.jpg
Känner att man lätt hade kunnat "överdosa" dessa, ifall de är så goda som du påstår. Har inte sett något liknande i Sverige, kanske någon annan som har?
http://pitaorient.se/vara-produkter/pita-fullkorn/
http://www.carbzone.se/index.php/produkter/broed/low-carb-brod
alla dom är skit, rent ljug. Massor med kolydrater.
alla dom är skit, rent ljug. Massor med kolydrater.Om du jamfor med kott, visst, men jamfor man med annat brod ar det definitivt low carb.
Skit med priset iaf.
Visst som du säger att det är en del kolhydrater men som jv säger beror på vad man jämför med.
De ljuger ej om namnet iaf low carb, hade dom hetat no carb hade jag blivit förbannad :D
vad menar du att dom ljuger i näringsinnehållet??
Luca Brasi
2016-09-26, 15:47
Ett nocarb bröd skulle säkert även var ett enastående laxermedel.
StarkaUlf
2016-09-26, 15:59
http://www.kioskpiraten.com/images/fazer2/KFIcedcoffeemudcake.png
*popcorn*
http://payload258.cargocollective.com/1/12/400375/7470816/img1.jpg
Så djävla goda!
http://payload258.cargocollective.com/1/12/400375/7470816/img1.jpg
Så djävla goda!
Gillar tonys tänkande på tillverkning av choklad!
Det är ett plus faktist, för många företag har bara en fin förpackning med organic blablabla och är rena indusri/slavindustrin men inte tonys iaf.
Hade fler företag haft detta tänkande hade fattigdom minskat och alla hade fått handla mer normalt med högre priser på saker...
http://www.junkfoodtaster.com/wp-content/uploads/03202_3-1024x576.jpg
17g protein / 100g :hbang:
Hmm var det överdrivet mkt för schnitzel tyckte du eller vad? =) haha inget dumt svar utan bara frågar.
Hmm var det överdrivet mkt för schnitzel tyckte du eller vad? =) haha inget dumt svar utan bara frågar.
Näe mer att det inte är fullständigt skräp..
wilhelmblomgren
2016-09-26, 21:38
Näe mer att det inte är fullständigt skräp..
Ibland måste man dock älska Lidl's helfabrikerade produkter. Billigt, skaplig smak, sunkigt gott. :hbang:
Cykelcykel
2016-09-27, 08:38
Såg att det finns monster monster ultra citron ny på hemköp
Nån som testat??
Nån som testat??Riktigt god om jag minns ratt.
Den smakar bra, ganska lika Rossi varianten.
Ibland måste man dock älska Lidl's helfabrikerade produkter. Billigt, skaplig smak, sunkigt gott. :hbang:
Hehe håller med!
Då var de jul i butikerna igen ( alla redan *grr* )
Någon som testat tomteskum 2016 grötsmak med kanel ännu?
https://julpussar.files.wordpress.com/2016/08/tomteskum1.jpg?w=650
Då var de jul i butikerna igen ( alla redan *grr* )
Någon som testat tomteskum 2016 grötsmak med kanel ännu?
https://julpussar.files.wordpress.com/2016/08/tomteskum1.jpg?w=650
Haha, hu ska denna smaka? Typ Vanilj/kanel?
StarkaUlf
2016-09-27, 20:44
Smakar förmodligen risigt.
Pun intended. Jag hoppas att den smakar gott.
Haha, hu ska denna smaka? Typ Vanilj/kanel?
Något sådant, med rissmak med kanske =P...
wilhelmblomgren
2016-09-27, 21:35
Nån som testat??
Ja, den var god! Kunde varit lite surare, men helt klart en av de bästa i "ultra-upplagan".
Sohlsken
2016-09-27, 22:54
Känner att man lätt hade kunnat "överdosa" dessa, ifall de är så goda som du påstår. Har inte sett något liknande i Sverige, kanske någon annan som har?
De är riktigt tillfredsställande, så jag är faktiskt nöjd efter en enda. Annars skulle det bara vara glassknark som vanligt.
Monster Ultra Lemon var angenäm, om än lite intetsägande. Som tidigare nämnts inte särskilt sur.
Cykelcykel
2016-09-28, 18:02
Måste testas. Tyckte de lyckades bra med ultra sunrise. Smakar som fanta free fast mer apelsinig
Måste testas. Tyckte de lyckades bra med ultra sunrise. Smakar som fanta free fast mer apelsinig
+:hbang:
unsuspected
2016-09-28, 20:39
Tycker att monster är mycket godare än fantan, syns att den bara finns på 50cl burk. Hade lätt vilja ha en 1,5l flaska.
wilhelmblomgren
2016-09-28, 22:42
De är riktigt tillfredsställande, så jag är faktiskt nöjd efter en enda. Annars skulle det bara vara glassknark som vanligt.
Jag vet personligen hur suget kryper upp på en när man har köpt Mini-Magnum. Kan kränga en hel låda...
Jag vet personligen hur suget kryper upp på en när man har köpt Mini-Magnum. Kan kränga en hel låda...
Klassiskt, inte magnum klassisk utan klassiker att kränga lådan.
Har dock inte ätit glass på ett bra tag kan knappt minnas senast, lockar mig inte så mkt längre =/...
Men Mini magnum är förbannat fint och lyxigt när man kan äta många ist för en eller 2 stora.
Favorit magnumlista tack!!!
Top 3?
1.
2.
3,
Minikubik
2016-09-29, 19:39
Top 3?
1.
2.
3,
Mandel
Klassisk
Vit
Min blir nog hm... jag älskar allt med nötter och tycker de gjort flera st goda men...
Jag måste sätta
1.Magnum vit solklar etta!!! Minns för ggn jag testade den wow... sen blev den standard att käka för mkt av...tröttnade dock aldrig.
2.Magnum Caramel and Nuts
3.vit igen... fan tyckt magnum vit varit så överlägsen bland just magnum glassar =)... dock inte ätit de mer vuxen varianterna i vuxen ålder...
För messmörsälskarna så kommer nu messmör med lingonsmak till butikerna.
wilhelmblomgren
2016-09-29, 22:19
1: Classic
2: Double Peanut/caramel (vet inte riktigt vilket som är bäst)
3: Black Espresso
För övrigt så är ju kaffe i särklass det bästa att ha till glass, så underbart dessa två produkter kombineras. Sedan får man ju ett glädjerus av sockert och koffeinet <3
Cykelcykel
2016-09-30, 05:53
Håller med. Kaffe och glass asså .
upptäckte rätt nyligen att det finns en italiensk kaffeoch glassbar i sthlm
Som gör egen glass och hälften av sortimentet är alltid vegan.
Cykelcykel
2016-09-30, 05:55
Winwin för mig
1. Magnum White
2. Magnum Mandel
3. Magnum Double Caramel/Magnum Pink
För messmörsälskarna så kommer nu messmör med lingonsmak till butikerna.
När!?
När!?
Ska vara ute i välsorterad butik.
Ny smak ute snart
https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/14482139_1178248652213602_8805149081010700288_n.jp g?ig_cache_key=MTM1MDY5NDQ1MDkwMTE5MzY0NQ%3D%3D.2
Som jag trodde då =) lussekatt/saffran till kvarg... =)
Ska ju absolut testas =) har ju dock haft i både sötningsmedel,saffrans och russin i naturell kvarg innan, men ska bli kul att testa denna...
unsuspected
2016-09-30, 22:27
Klassiskt, inte magnum klassisk utan klassiker att kränga lådan.
Har dock inte ätit glass på ett bra tag kan knappt minnas senast, lockar mig inte så mkt längre =/...
Men Mini magnum är förbannat fint och lyxigt när man kan äta många ist för en eller 2 stora.
Top 3?
1.
2.
3,
Lidls kopior är så mycket godare än vanliga magnum.
Sohlsken
2016-09-30, 22:34
Top 3?
1.
2.
3,
1. Double Chocolate (finns denna på Svärjet?)
2. Mandel
3. Strawberry white.
+1.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
wilhelmblomgren
2016-10-01, 17:05
Inte godare, men så jäkla mycket mer prisvärda! :D
På tal om magnumglassar och kopior m.m
Så minns jag victoria/megaglassen som hade någon riktigt schysst variant...kom dock ej ihåg vilken sort det var får googla det...
Det var triumfglass eller åhus som gjorde dessa...
wilhelmblomgren
2016-10-02, 00:49
När vi ändå är på denna tråden; Vad är eran favoritstyckglass? Alltså inte paketglass utan t.ex. Daim, Tip-top etc.
När vi ändå är på denna tråden; Vad är eran favoritstyckglass? Alltså inte paketglass utan t.ex. Daim, Tip-top etc.
Kör topp 5.
Magnum White
Magnum Mandel
88:an
Sandwich
Triumf-Sitting bull
Minikubik
2016-10-02, 07:26
Måste nog säga att all-time favorit är....
http://www.triumfglass.se/uploads/12210491.png
Älskade den(eller en exakt likadan) när jag var liten
Genom tiderna och utnämna någon styckes:
1.Magnum vit
2.Winner taco
3.Victoria jordgubb
4.Sandwich pepparkaka
5.Daimstrut
I paketglass är det helt annorlunda smaker :P
1. Sandwich
2. Sandwich
3. Sandwich
4. Sandwich
5. Magnum Double Chocolate
Sent from my iPhone using Tapatalk
wilhelmblomgren
2016-10-02, 14:07
1. Sandwich
2. Sandwich
3. Sandwich
4. Sandwich
5. Magnum Double Chocolate
Double chocolate hade jag helt glömt! Det är nog en av mina all-time-favourites!
An Iron Soul
2016-10-02, 16:20
Njuter av en root beer och hockey. Köpt på @sodanation.se besök deras butik på Renstiernas gata 15 i Stockholm.
Ni kommer inte bli besvikna. Rekommenderas starkt. Särskilt efter ett hårt träningpass. Riktigt go känsla i kroppen. :D
wilhelmblomgren
2016-10-02, 17:42
Njuter av en root beer och hockey. Köpt på @sodanation.se besök deras butik på Renstiernas gata 15 i Stockholm.
Ni kommer inte bli besvikna. Rekommenderas starkt. Särskilt efter ett hårt träningpass. Riktigt go känsla i kroppen. :D
Deras utbud ska vara utom dess like! Såg en video från Matgeek väldigt nyligen där dom besökte deras butik. Makalöst! *cupid*
-Kvarg ICA Basic, ny förpackning (Lindahls) och innehåll. Priset är ändå fortfarande samma i min ICA-butik.
http://www.ica.se/online/32/350x350/7318690137832.jpg
http://www.ica.se/handla/produkt/lattkvarg-naturell-0-2-500g-ica-basic-id_p_7318690137832/#s=maxi-ica-stormarknad-solna-id_11920
Skillnader
Pastöriserad -> Högpastöriserad
0,3% fett -> 0,2%
Mildare
Ev. lite lösare konsistens
Det har blev en hel del ICA-kvarg förra vecka pga nya smaken. Förr åt jag det oftast bara med mat. Nu när den är så mildare så är det ganska gott att äta naturell istället för att köpa någon smaksatt kvarg.
-Mild vaniljkvarg utan tillsatt socker 1 kg, Arla (60 kcal/100 g och inte 40 kcal som deras sajt anger)
http://www.mediabanken.se/WS/Arla/Arla.se/v140/Image.aspx?opvno=3qnvdxx43rpe7um2lzbzv3usqa000000&itype=Png500p
Den har troligen funnits ett tag. Jag antog bara att det var Arlas sockrade i storpack. Den är godare än Lindahls men vaniljsmaken är alltför svag tycker jag. Coops vaniljkvarg är godare och Skånemejeriers vaniljyoghurtkvarg slår den överlägset. Arlas innehåller "mald vaniljstång" med det hjälper inte. Hur kan Arla misslyckas så mycket med vaniljkvargen när de gjort de goda hallon- och kokosmakarna.
-I brist på rea på Hälsans Kök har det blivit en del färs som finns i storpack istället för kebab. Det är ok antar jag men långt ifrån kebaben. Kebaben är kryddad så det är väl delvis därför. Problemet med sojafärsen är att det verkar svårt att bli av med sötman.
Nya ICA Basic kvargen är riktigt bra. Det finns ingen anledning att någonsin köpa någon annan.
daniellinden
2016-10-03, 14:44
Käka precis Ica's nya kvarg med smak av lemoncurd. Den var fan riktigt bra 8/10. Smakar lemoncurd men inte så sött. (obs jag är inte dietskadad utan är under offseason). Men har bara ätit den en gång.
Har även ätit Icas kvarg med smak av kokos, inte alls lika bra som lemoncurd men inte fy skam heller. Positivt överraskad.
Käka precis Ica's nya kvarg med smak av lemoncurd. Den var fan riktigt bra 8/10. Smakar lemoncurd men inte så sött. (obs jag är inte dietskadad utan är under offseason). Men har bara ätit den en gång.
Har även ätit Icas kvarg med smak av kokos, inte alls lika bra som lemoncurd men inte fy skam heller. Positivt överraskad.
+1. Håller med på samtliga punkter. Deras laktosfria mango- & apelsin (också utan tillsatt socker nu) är inte fy skam den heller! :)
wilhelmblomgren
2016-10-03, 18:42
Oj! Var ca 4 år sedan jag senast käkade kvarg. Föråt mej på skiten när det fortfarande inte fanns så många trendiga smaker. Köpte alltid naturell, 0,1g fett 0,5kg-paketet från lidl, efter gymmet.
Men kanske får gå med i trenden, om det nu har blivit så mycket bättre.
Oliver!! Wow, har aldrig gillat oliver, nästan mått illa av det hela mitt liv.
Nu har jag fått upp ögonen och smaken för denna gudagåva! Gröna kalamata oliver är det jag ätit mest än så länge. Har i sallader, eller bara äter dem ur burken direkt ur kylen. Äter till och med på morgonen, kan inte få nog :d
Inte köpt några svarta oliver än, bara provat de gröna. Köper också bara de riktigt "fina" burkarna än men blir nästan lite dyrt eftersom jag slukar en 30kr burk på 2 dar. Ska köpa hem lite olika sorter imorgon i varierande prisklass och jämföra.
Nu har jag fått upp ögonen och smaken för denna gudagåva! Gröna kalamata oliver är det jag ätit mest än så länge. Har i sallader, eller bara äter dem ur burken direkt ur kylen. Äter till och med på morgonen, kan inte få nog :d
Inte köpt några svarta oliver än, bara provat de gröna. Köper också bara de riktigt "fina" burkarna än men blir nästan lite dyrt eftersom jag slukar en 30kr burk på 2 dar. Ska köpa hem lite olika sorter imorgon i varierande prisklass och jämföra.
Oliver kommer med åldern :D
Gillade inte heller det förr sen är ju visa fabrikat och sorter godare än vissa såklart... olivsnacks är också riktigt fint...
Fontana, zeta & eridanous är märken att rekomendera...
Mainstream!!
In i närmaste ArabAffär och köp på lösplocket kan jag lova dig en smakkavalkad!
Mainstream!!
Jo iofs har man ju köpt på det sättet utomlands :D obs jag är lite känslig också och vill köpa förpackat haha :D
Men förpackade har vissa riktiga guldkorn också :D
Oliver kommer med åldern :D
Gillade inte heller det förr sen är ju visa fabrikat och sorter godare än vissa såklart... olivsnacks är också riktigt fint...
Måste vara åldern, äter mycket "nytt" senaste året, mest för jag är mer intresserad av mat och matlagning generellt (vilket också kommit med åldern troligtvis) men smaklökarna har förändrats, absolut.
Köpt Zeta och fontana än så länge :) blir att prova massor av olika oliver idag.
Mainstream!!
Det kanske vore något. Finns många såna affärer där jag bor så man kanske ska kika lite.
Jo iofs har man ju köpt på det sättet utomlands :D obs jag är lite känslig också och vill köpa förpackat haha :D
Men förpackade har vissa riktiga guldkorn också :D
Föredrar förpackat men prismässigt kan man tjäna på lösvikt många gånger, vet inte hur det är med oliver dock.
Måste vara åldern, äter mycket "nytt" senaste året, mest för jag är mer intresserad av mat och matlagning generellt (vilket också kommit med åldern troligtvis) men smaklökarna har förändrats, absolut.
Köpt Zeta och fontana än så länge :) blir att prova massor av olika oliver idag.
Det kanske vore något. Finns många såna affärer där jag bor så man kanske ska kika lite.
Föredrar förpackat men prismässigt kan man tjäna på lösvikt många gånger, vet inte hur det är med oliver dock.
Testa även lidls eridanous mkt oliver för pengarna!!!
StarkaUlf
2016-10-05, 11:56
Jävlar. Nu har dom här kommit till Hemmakväll. Farligt :D
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14595624_1090379111018031_972684855703517214_n.jpg ?oh=c493b4d57d0cbe7738d7b0991d220d55&oe=58A7A9AE
wilhelmblomgren
2016-10-05, 18:01
Jävlar. Nu har dom här kommit till Hemmakväll. Farligt :D
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14595624_1090379111018031_972684855703517214_n.jpg ?oh=c493b4d57d0cbe7738d7b0991d220d55&oe=58A7A9AE
Vad är det? Jag ser att där står malteser...
StarkaUlf
2016-10-05, 18:35
Vad är det? Jag ser att där står malteser...
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ_PqagnJmPGm1TibEuRQhoAydci0WcJ RLyqRs3EKQPZTdF0ReM
https://cdn1.thehunt.com/app/public/system/zine_images/5053165/original/36c6d501c9f25d15227e87a03392ea07.jpg
Fyfan, Sverige blir mer och mer som USA...
Tyvär =) dock vissa fördelar med vissa produkter...
Själv gillar jag att de orientaliska varorna kommit i större utsträckning till butiker, då jag äter mkt sådan mat...o0o Libanesisk matkultur är bäst tkr jag...
wilhelmblomgren
2016-10-05, 22:00
Äsch! Skyl inte på distributörerna. Det är var och ens egna ansvar att man inte får fetma, hjärt&kärl etc. "Dåliga" produkter med högt fett- och sockerinnhåll har alltid funnits, det handlar bara om hur man förhåller sig till det. Kör man enligt det svenska mottot "Lagom är bäst", så är det nog ingen fara! :)
uäh, fick en sockerchock av bara bilderna hahah
uäh, fick en sockerchock av bara bilderna hahah
Jag gillar Twix-smaken. Passar definitivt till glass/gröt osv. Inget jag har på mackor dock, sött som tusan :D
Jag kan rekommendera Lidl s budget oliver, riigist jävla bra för att kosta 17 kr för en sås tror burk. Slut alla andra med hästlängder! Kan få säga att jag nyss är hemkommen från Italien och jävla vad fina oliver jag käkat där. De är underbara!
Hängt på Kolo i typ 10 år utan att göra en användare, hoppas ni fattar hur opti den här korven är :)
http://www.kronfagel.se/PageFiles/24288/kycklingkorv.jpg
+
http://www.usagodis.se/upload/prod/22169.jpg
Korven 180kcal/100 g (står 150 kcal på hemsidan) samt 16g protein.
såg att olws nya smaksatta popcorn även finns i småpåsar precis som vissa utvalda chips gör i 40g påsar, dock är ju popcorn mkt luftigare och det är 15g i popcornpåsarna...
alltså ca 35-40kr per 100gram. då påsen kostade ca 6kr.
men men ändå bra sak med småpåsar.
StarkaUlf
2016-10-08, 13:46
Var inne på hemmakväll och kollade på dom dära Twix/Bounty/Maltesers-spreadsen. 50 kr för 200 gram alltså :laugh:
Var inne på hemmakväll och kollade på dom dära Twix/Bounty/Maltesers-spreadsen. 50 kr för 200 gram alltså :laugh:
Du kan inte sätta ett pris på lycka. :d
Twixen är värd det :D
wilhelmblomgren
2016-10-09, 00:29
Hängt på Kolo i typ 10 år utan att göra en användare, hoppas ni fattar hur opti den här korven är :)
+
Curryketchup är förjäkla universellt <3
StarkaUlf
2016-10-10, 13:21
Är det någon som använder sig av eller har använt det hära "PB2 Powdered Peanut Butter"?
Smakar det någorlunda likt jordnötssmör?
Jag har använt och de är rätt gott! Nackdelen ärmar jag fick akne av den, och jag har gått hela mitt liv utan utslag så blev mäkta förvånad av att jag fick det av pb2.. annars väldigt god!
StarkaUlf
2016-10-10, 13:35
Jag har använt och de är rätt gott! Nackdelen ärmar jag fick akne av den, och jag har gått hela mitt liv utan utslag så blev mäkta förvånad av att jag fick det av pb2.. annars väldigt god!
Alright, låter bra. (Förutom aknen :D) Tack för svaret :) man kanske ska ta och testa beställa en eller två burkar och ha till gröt osv.
Alright, låter bra. (Förutom aknen :D) Tack för svaret :) man kanske ska ta och testa beställa en eller två burkar och ha till gröt osv.
Köp inte den mixade med choklad, värdelös!
+
Ganska episkt att lurka i 10år för att lägga ut en bild på kycklingkorv och curryketchup. Ses om ytterligare 10år med två nya bilder då :D
PB2 i gröt är supernice, enda problemet för min del var att plånboken inte gillade mängden som konsumerades :)
& där kom den nyheten inte oväntat....
Kvarggrädde...
http://www.valio.se/sites/default/files/styles/full/public/field/image/product/kvarggradden_stor.jpg?itok=dbZwqZHe
Luca Brasi
2016-10-10, 22:18
Kvarggrädde...
http://www.valio.se/sites/default/files/styles/full/public/field/image/product/kvarggradden_stor.jpg?itok=dbZwqZHe
Vafan...
10% fett och 5% protein? En mager matlagningsgradde som blev annu lite fettsnalare.
StarkaUlf
2016-10-11, 09:53
Fick smaka på cloettas nya smak av juleskum. Den var ingen höjdare. Smakade som korvbrödsbagarns hamburgerbröd.
Smakade visserligen bara en tomte, men det var första känslan av den.
wilhelmblomgren
2016-10-11, 17:28
Kvarggrädde...
Hahaha! Denna jäkla protein- och kvargtrenden... :smash: Kommer dock pröva den. #luradavmarkandsföring
daniellinden
2016-10-11, 18:20
Köp inte den mixade med choklad, värdelös!
Jo den var god! :D iaf när jag köpte den för typ 3 år sen, passar perfekt i gröt
daniellinden
2016-10-11, 18:21
Fick smaka på cloettas nya smak av juleskum. Den var ingen höjdare. Smakade som korvbrödsbagarns hamburgerbröd.
hamburgebröd är ju gott :D
Bendermannen
2016-10-11, 18:39
Kvarggrädde...
Var är nutellakvargen? :)
Finns ju princip, lindahls nötchokladsmak...en efterliknelse där de säkerligen inte får använda ordet nutella (som säkerligen hade lockat mer folk)
Tur de den smakar ju ändå inget vidare...
wilhelmblomgren
2016-10-11, 20:41
Finns ju princip, lindahls nötchokladsmak...en efterliknelse där de säkerligen inte får använda ordet nutella (som säkerligen hade lockat mer folk)
Tur de den smakar ju ändå inget vidare...
Håller med! Rent för syrlig.
Luca Brasi
2016-10-11, 21:14
Kvargnutella?
wilhelmblomgren
2016-10-11, 21:49
Kvargnutella?
Annars låter det skapligt med en blandning av 70% Nutella och 30% kvarg. ;)
Sohlsken
2016-10-11, 23:02
Rapsolja i sprayform.
Jag gillar inte smör, varken för att steka i eller att ha på macka. Vi har rapsolja på sprayburk hemma och jag provade att spraya lite på rostmackan. Det var GULD! Så himla gott, behöver inte smälta, behöver inte bredas ut, och mjukade upp brödet alldeles lagom.
wilhelmblomgren
2016-10-12, 19:46
Rapsolja i sprayform.
Jag gillar inte smör, varken för att steka i eller att ha på macka. Vi har rapsolja på sprayburk hemma och jag provade att spraya lite på rostmackan. Det var GULD! Så himla gott, behöver inte smälta, behöver inte bredas ut, och mjukade upp brödet alldeles lagom.
Pffft! Knappast godare än gudagåvan smör *drool*
Pffft! Knappast godare än gudagåvan smör *drool*
Exakt, skulle inte vilja leva utan mina mackor med smör eller bättre sort av margarin varje dag...
Har försökt minska intaget på smör/margarin samt pb men går inte... :D
äter även andra fettkällor också.
Jag tyckte de var okej. MEN: De luktar doftljus!
Jag tyckte de var okej. MEN: De luktar doftljus!
Tänd eld på skiten.
Jag har för mig skumtomtar brinner ganska bra.
wilhelmblomgren
2016-10-12, 22:05
Exakt, skulle inte vilja leva utan mina mackor med smör eller bättre sort av margarin varje dag...
Har försökt minska intaget på smör/margarin samt pb men går inte... :D
äter även andra fettkällor också.
Håller med! Jag kan få rejäla cravings efter just smör med något annat, t.ex. smör med potatis eller dyl. I synnerhet under deff.
Håller med! Jag kan få rejäla cravings efter just smör med något annat, t.ex. smör med potatis eller dyl. I synnerhet under deff.
Smöret är värt under deff, luftigare bröd ist :D haha.
wilhelmblomgren
2016-10-12, 22:11
Smöret är värt under deff, luftigare bröd ist :D haha.
Väldigt lätt att det blir för mycket då, hahaha!
Väldigt lätt att det blir för mycket då, hahaha!
Yea men nu kommer julen snart då kan du doppas vörtbrödet i gröta hmm även skumtomarna med...
Detta året ska jag bjuda på risgrynsgröt (söt variant på grädde) i glasstrutar.
Jag gillar inte smör, varken för att steka i eller att ha på macka.Preach sister.
Pancakes samt ris- och mannagrynsgrot ar de enda saker man kan och bor dranka i smor. Annars ska det vara sparsamt och helst inte alls.
wilhelmblomgren
2016-10-13, 20:08
Preach sister.
Pancakes samt ris- och mannagrynsgrot ar de enda saker man kan och bor dranka i smor. Annars ska det vara sparsamt och helst inte alls.
Era kulinariska stigman äcklar mej *spy* ;)
StarkaUlf
2016-10-19, 06:08
Gillade den nya ProPud med smak av Lussekatt. Upplevde den inte lika söt som dom andra smakerna, vilket säkert passar många. Jag la dock till lite sötningsmedel, då tyckte jag den blev riktigt bra. Däremot känner man en liten bismak ibland av aromen kan jag tycka (som när man använder saffransarom själv)
Minikubik
2016-10-19, 06:11
http://www.usagodis.se/upload/prod/22458.jpg this
+1. Varvar den och "vanlig" på pizza/allt. :)
+1, Stonewall Kitchen har en srirachamayo på burk som är ännu bättre dock.
Minikubik
2016-10-19, 09:29
+1, Stonewall Kitchen har en srirachamayo på burk som är ännu bättre dock.
Ska se om jag hittar, denna räddar mitt ris varje dag nu
https://static.mathem.se/shared/images/products/large/07310300024532_c1c1-1.jpg
- Mackdressing: Creme fraiche(alt. yoghurt/kvarg/gräddfil) ,dijon,pepparrot,peppar/salt, gärna lite cayenne och ev lite socker.
- Skysås: Lös upp med fond/buljong, i med pepparrot+dijon, lite cayenne, reducera, stäng av plattan och ha i kallt smör och vispa ner. Eventuellt extra salt/peppar.
- Gott i olika grytor. Variationer på denna gör jag ofta: https://foodwishes.blogspot.se/2015/10/creamy-pork-stew-easy-does-it.html
Måste testas. Sneglat på den i butiken men optinojan kickade in när jag läste innehållsförteckning (sojabönsolja) så blev inget köp, men vafan ska ju inte dricka hela flaskan och så illa är det väl inte med soja kanske :D.
Nåt speciellt med deras blandningen jämfört med att helt enkelt göra sin egna srirachamajo? :)
Minikubik
2016-10-19, 09:38
Måste testas. Sneglat på den i butiken men optinojan kickade in när jag läste innehållsförteckning (sojabönsolja) så blev inget köp, men vafan ska ju inte dricka hela flaskan och så illa är det väl inte med soja kanske :D.
För egen del har jag aldrig oroat mig, speciellt vad det gäller smaksättnings varor, är så små mängder per gång så det får vara så :)
wilhelmblomgren
2016-10-19, 18:47
https://static.mathem.se/shared/images/products/large/07310300024532_c1c1-1.jpg
- Mackdressing: Creme fraiche(alt. yoghurt/kvarg/gräddfil) ,dijon,pepparrot,peppar/salt, gärna lite cayenne och ev lite socker.
- Skysås: Lös upp med fond/buljong, i med pepparrot+dijon, lite cayenne, reducera, stäng av plattan och ha i kallt smör och vispa ner. Eventuellt extra salt/peppar.
- Gott i olika grytor. Variationer på denna gör jag ofta: https://foodwishes.blogspot.se/2015/10/creamy-pork-stew-easy-does-it.html
Gott till rullader, raggmunk och lax, också!
Gott till rullader, raggmunk och lax, också!
Raggmunk, intressant! Ja, både gott till fisk o kött. Jureskog med sina burgare tillsatt pepparrot och tabasco till sin ketchup. Inte helt fel!
För övrigt, istället för pepparrot på tub kan man ju finriva ner lite färsk pepparrot, eller göra sin egna pepparrotsinläggning med mixad pepparrot, salt och vinäger.
https://www.bodylab.se/shop/bodylab-coconut-spray-2462p.html
wilhelmblomgren
2016-10-20, 22:20
Raggmunk, intressant! Ja, både gott till fisk o kött. Jureskog med sina burgare tillsatt pepparrot och tabasco till sin ketchup. Inte helt fel!
För övrigt, istället för pepparrot på tub kan man ju finriva ner lite färsk pepparrot, eller göra sin egna pepparrotsinläggning med mixad pepparrot, salt och vinäger.
Den där ketchupen låter god! I vilka av burgarna har han gjort det?
Den där ketchupen låter god! I vilka av burgarna har han gjort det?
På Mcd heter/hette den New York Signature. Han serverar en liknande variant med den pepparrotsketchupen på restaurang AG.
Ketchup är alltid goda smaksatta, precis som heinz har lite selleri i.
Pepparrot i ketchup är klockrent faktist.
Man kan laborera mkt och få fram riktigt goda ketchupar.
Något som är gott om man köpt en ketchup är att skruva av locket och tillsätta lite extra vinäger (dock smaksak).
wilhelmblomgren
2016-10-21, 23:00
På Mcd heter/hette den New York Signature. Han serverar en liknande variant med den pepparrotsketchupen på restaurang AG.
Just den har jag inte smakat... Har inte varit på AG för den delen heller. :P
Ska faktiskt prova att blanda i pepparrot med min ketchup imorgon!
wilhelmblomgren
2016-10-21, 23:01
Ketchup är alltid goda smaksatta, precis som heinz har lite selleri i.
Pepparrot i ketchup är klockrent faktist.
Man kan laborera mkt och få fram riktigt goda ketchupar.
Något som är gott om man köpt en ketchup är att skruva av locket och tillsätta lite extra vinäger (dock smaksak).
Brukar ha i lite svartpeppar och curry.
exevision
2016-10-22, 21:14
Har börjar överkonsumera dessa. Goda!
http://www.kungmarkatta.se/remote.axd/bildbank.kungmarkatta.se/KM/931206.jpg?width=360&height=360&mode=boxpad&bgcolor=fff
Har börjar överkonsumera dessa. Goda!
http://www.kungmarkatta.se/remote.axd/bildbank.kungmarkatta.se/KM/931206.jpg?width=360&height=360&mode=boxpad&bgcolor=fff
Jag kör halvt paket av Friggs Majskakor med havssalt varje dag. Smakar som popcorn ju *drool*
Tomas Tryffel
2016-10-22, 22:54
Friggs Majskakor on the daily här också. Ibland ett paket om dagen. Kung Markattas är också goda, även om de är lite fnasigare.
wilhelmblomgren
2016-10-22, 23:04
Har aldrig förstått varför så många gillar majskakor... Smakar ju som kryddad frigolit :P
Har aldrig förstått varför så många gillar majskakor... Smakar ju som kryddad frigolit :P
Haha, mycket godare än vanliga riskakor ju, lättsaltade alltså.
Någon som testat nya glöggen Blåbär Ingefära än?
wilhelmblomgren
2016-10-23, 20:40
Haha, mycket godare än vanliga riskakor ju, lättsaltade alltså.
Får väl ta och köpa ett packet, innan jag generaliserar alla riskakor. :)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/f17327e1b31b95514f5a622ab91ece26.png
StarkaUlf
2016-10-24, 14:19
Gillar att någon hade kommenterat: "0 kcal? Jag hoppas" ...
Gillar att någon hade kommenterat: "0 kcal? Jag hoppas" ...
Hahah geni :smash:
VincHeee
2016-10-24, 19:30
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/f17327e1b31b95514f5a622ab91ece26.png
524Kcal
Fett = 37,5g
Kolhydrater = 33,1g
Protein = 21,7g
Vet inte om det var så mycket att hänga i granen för. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.