handdator

Visa fullständig version : Klenmenren - Strength through perseverance

Sidor : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10

Klenmenren
2009-08-07, 12:18
Kände att jag måst´ blanda mig i denna intressanta
"smal-marks-"diskussion.:D

Min erfarenhet är att när man under en längre period tränat knäböj och marklyft, uteslutande utan bälte, så "glömmer" man bort att använda magen när man väl tar på sig bälte igen.
Det gäller att pressa buken mot bältet precis lika hårt som man pressar ut den, utan bälte. Alltså, inte låta bältet "ta över" det jobb som bålen
(mage & korsrygg) ska göra, utan bara låta bältet göra den extra stabil.

Ett fenomen som många gånger drabbar lyftare med smal midja är att de drar bältet alltför hårt och därigenom "nyper" av kroppen på mitten. Lyftaren blir då många gånger lite "krum" redan i starten och rätar benen för snabbt.
Man får då heller inget "bottentryck" i vecket där magen "möter" framsida lår. En fördel som vi med lite större rondör kan dra nytta av.:em:
Man är ju också olika stark i länd- resp. bröstrygg. Därav måste man ju således själv prova ut var man ska placera bältet för bästa stöd.
Sen får man nog räkna med att de tar ca 3 veckor (4-6 pass) innan man hittat "rytmen" i lyftet igen när man tränat utan bälte en längre tid.

För att "lära sig/bli stark/hålla" ryggen har jag tips på 2 övningar:

Djupa marklyft: där man är noga med att explosivt, med rak rygg "trycka" lös vikten från golvet... inte "rycka".
Slutdragsmarklyft: där skivstången placeras precis under knäna i
sk "död-läge" och där man tvingas hålla extrem spänning i mage & korsrygg under hela övningen. Man ska också vara noga med att inte skjuta fram höften för mycket utan bara sträva efter stå rak men "nypa ihop" skulderbladen i toppläget.
Dessa kan tränas både med och utan bälte.

Hoppas inte detta låter alltför knepigt*screwy*... i slutändan gäller det ju bara att... träna tungt, äta bacon samt lyssna på...

Rock´n roll!!:hbang:

Det låter klokt det här. Jag ska smyga in lite lätt slutdrag med lösare bälte och vanlig mark med löst bälte. Djupa mark, 5cm, börjar jag med utan bälte enligt plan inom kort. Grejjen är ju att med dräkt är det hårt bälte som gäller och jag har det även relativt högt. Utan dräkt får jag nog mest stöd av att ha det precis som i knäböj, dvs. inte så lågt jag kan och heller inte uppe på övre delen av magen.

Jag suger åt mig och hoppas att det kan ge en skjuts uppåt med bälte, när jag tränat in tekniken. Det bör ju vara gynnsamt att kunna träna på tyngre vikter utan dräkt också..

MEN... Det här med att magen tar i framsidan av låren måste jag nog jobba allra mest på *popcorn* - bacon!

Lamb_Of_God
2009-08-07, 21:14
Kände att jag måst´ blanda mig i denna intressanta
"smal-marks-"diskussion.:D

Min erfarenhet är att när man under en längre period tränat knäböj och marklyft, uteslutande utan bälte, så "glömmer" man bort att använda magen när man väl tar på sig bälte igen.
Det gäller att pressa buken mot bältet precis lika hårt som man pressar ut den, utan bälte. Alltså, inte låta bältet "ta över" det jobb som bålen
(mage & korsrygg) ska göra, utan bara låta bältet göra den extra stabil.

Ett fenomen som många gånger drabbar lyftare med smal midja är att de drar bältet alltför hårt och därigenom "nyper" av kroppen på mitten. Lyftaren blir då många gånger lite "krum" redan i starten och rätar benen för snabbt.
Man får då heller inget "bottentryck" i vecket där magen "möter" framsida lår. En fördel som vi med lite större rondör kan dra nytta av.:em:
Man är ju också olika stark i länd- resp. bröstrygg. Därav måste man ju således själv prova ut var man ska placera bältet för bästa stöd.
Sen får man nog räkna med att de tar ca 3 veckor (4-6 pass) innan man hittat "rytmen" i lyftet igen när man tränat utan bälte en längre tid.

För att "lära sig/bli stark/hålla" ryggen har jag tips på 2 övningar:

Djupa marklyft: där man är noga med att explosivt, med rak rygg "trycka" lös vikten från golvet... inte "rycka".
Slutdragsmarklyft: där skivstången placeras precis under knäna i
sk "död-läge" och där man tvingas hålla extrem spänning i mage & korsrygg under hela övningen. Man ska också vara noga med att inte skjuta fram höften för mycket utan bara sträva efter stå rak men "nypa ihop" skulderbladen i toppläget.
Dessa kan tränas både med och utan bälte.

Hoppas inte detta låter alltför knepigt*screwy*... i slutändan gäller det ju bara att... träna tungt, äta bacon samt lyssna på...

Man lär sig något nytt varje dag :)

Klenmenren
2009-08-08, 17:33
Exc. bänkpress m. sliiiiten tröja
3@200
2*3@225

Medelbred bänkpress
2*4@117,4
4@120

Chins, Omvänd bänkpress

Sen hem och hoppade lite på gräsmattan *rolleyes*

Pers i exc. bänk =), bromsade riktigt bra men allra sista var flaskhalsen styrkan att hålla ut stången ordentligt men sakta gick det ändå.
Körde även till bröstet på uppvärmningen och skulle lätt komma ner på 155, körde på 170 som sista och var ner och vände på bröstet, riktigt lätt också. Vilken härlig och mjuk tröja :)

TjockeJocke
2009-08-09, 10:17
Pers i exc. bänk...

*flex*
... gjorde inte jag...:em:... men väl, pers i mark i Fredags i "Oijjeboijjn":

3*3*270kg med bälte.:D
Det kändes åtminstone liiite...

W.J
2009-08-09, 10:39
3*3*270kg med bälte.

det som är mest '' Rock´n roll!!:hbang: '' är att du drar Smalmark! *screwy*
och alla andra som drar smalmark, *flex*
det är manligt att dra på det viset,
jag undrar ju om Ismo lappi skulle dra 340 om han stog smalt *rolleyes*

Fantomen
2009-08-09, 22:11

Haha..roliga inlägg angående smalmarken. Nej, jag tror inte Ismo Lappi skulle dra 340 om han stod smalt, men för att vända på steken - tror ni Jocke skulle göra 3*3 på 270 om han stod sumo? Det handlar om att få använda sig av den stil som ens kropp är lämpad bäst för. Vissa är starkare i smalmark och somliga vise versa. Kan ej se hur någon stil skulle vara manligare än den andra...

För övrigt är det fina framsteg ni gör Lars och Jocke, bli inte kul att tampas med er på sm nästa år..nä, jag får nog gå i 90an istället och tampas med Turesson, Önerud och Flood...Nej! Satan vilken getingbo man hamnat i *gah!* Får väl hålla mig till Lill-SM =)

Klenmenren
2009-08-10, 21:34
... gjorde inte jag...:em:... men väl, pers i mark i Fredags i "Oijjeboijjn":

3*3*270kg med bälte.

Dra åt helvete. Det måste vara bland det tyngsta smala marklyften som dragits där på länge :devil:

Tänk om jag kunde dra 3a på 270, då skulle jag dra 350 med utrustning på tävling :Virro

You are hard rock! :hbang:

Klenmenren
2009-08-10, 21:35

Ja, går det att bli mycket manligare än Jocke & Jag hohoho :smash:

Klenmenren
2009-08-10, 21:47
Haha..roliga inlägg angående smalmarken. Nej, jag tror inte Ismo Lappi skulle dra 340 om han stod smalt, men för att vända på steken - tror ni Jocke skulle göra 3*3 på 270 om han stod sumo? Det handlar om att få använda sig av den stil som ens kropp är lämpad bäst för. Vissa är starkare i smalmark och somliga vise versa. Kan ej se hur någon stil skulle vara manligare än den andra...

För övrigt är det fina framsteg ni gör Lars och Jocke, bli inte kul att tampas med er på sm nästa år..nä, jag får nog gå i 90an istället och tampas med Turesson, Önerud och Flood...Nej! Satan vilken getingbo man hamnat i *gah!* Får väl hålla mig till Lill-SM =)

Jo jag håller ju med att man använder den teknik man är starkast i, såklart, oavsett.. Men sen finns det ju en betydligt större potential att får ut fler kg av utrustningen i sumo. Jag skulle nog gärna stå sumo och få 50 kg av dräkten, som man hört om, men då skulle jag behöva sumo hjälp 24/7 för att få till tekniken och den assistansen eller kompetensen har jag aldrig haft så jag kör på smalt och gör vad jag kan av det.

Men då får jag säga detsamma, men håll dig du till lill-SM eller kanske banta in dig i -82,5 kanske? *rolleyes*, så kanske jag kan komma lite närmare toppen än botten i -100. För att tycka lite synd om mig själv så kan jag ju säga att jag nu gått ca +/- noll i utvecklingen i böj och mark pga att ff.a. ryggskada i februari. Men envis och tjurskallig så har jag kört på ändå trots att nån mupp-naprapat insisterat på att jag har spondylolistes.

Men, man är ju senior bra mycket längre än junior och det inger ju litet hopp om en bättre placering på ett SM än 3:a... :thumbup:

Klenmenren
2009-08-10, 21:59
Knäböj
3@150

Knäböj m. bälte
3@170

Knäböj m. utr.
3@235 - uppv. grunda
2*3@270 - parallella

Exc. knäböj m. utr
3@300
3@310

OL-böj
8@130

SmalaMarklyft - TjockeJocke special slutdrag m. bälte
3*5@160

Ähhhhh, fifan, vad fuktigt jävligt och allt möjligt. Men ovanligt positiv inställning och tillräcklig uppslutning i lokalen så det gick ju bra ändå!
Drog upp dräkten för högt och lindar ju själv så 270 var jag feg men stilen ändå god trots fegande. Exc. gick oväntat bra, men det beror nog på att jag inte skjuter bak röven och lägger ryggen som förut. Tyckte även att jag hittade bättre tryck i marken med givna råd färskt i huvudet :thumbup:

Annars har jag haft, i ca en vecka, ont i ljumsken och trott att det varit nån sträckning eller stelhet men det börjar verka långsökt och istället verkar det vara höftleden som smärtar i botten av knäböjen och om jag står lite för brett. Har även märkt av att extensionen är lite inskränkt och smärtande då gick det upp en liten klocka samt att gluteus på vänster sida inte riktigt har velat vara med och ta i ordentligt. Men efter förutsättningarna gick det bra idag och inget blev då värre efteråt. Nu ska jag ta hand om höften med diverse rehabövningar och undvika att gå mer än precis godkänt utan dräkt.

Lamb_Of_God
2009-08-10, 22:10
Här matas de, bra pass! :hbang:

pe11e
2009-08-10, 22:31
...och undvika att gå mer än precis godkänt utan dräkt.
Det ringer mer än bekant även på mig detta. Har känt mig "stel" länge nu, kan ju vara att jag går onödigt djupt...

Börje H
2009-08-11, 10:15
Lägg på ett kol nu Lars :whipped:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=3814172&postcount=6433

:D

Klenmenren
2009-08-11, 10:37
Lägg på ett kol nu Lars :whipped:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=3814172&postcount=6433

:D

I know! *gah!**cupid*

Börje H
2009-08-11, 10:43
I know!

Fan va skönt med en härligt uppviglad tjejfight :thumbup:

Du får ju en gratischans att klämma 200-vallen före Jocke nu på Kalottkampen. Just Do it!

Klenmenren
2009-08-11, 11:26
Fan va skönt med en härligt uppviglad tjejfight :thumbup:

Du får ju en gratischans att klämma 200-vallen före Jocke nu på Kalottkampen. Just Do it!

Ja mycket motiverande, faktiskt!

Serie 3 :cool:

W.J
2009-08-11, 11:55
Ja mycket motiverande, faktiskt!

Serie 3 :cool:

ska du vara med på serie 3 i jokkmokk ? *flex*

Klenmenren
2009-08-12, 19:59
ska du vara med på serie 3 i jokkmokk ? *flex*

Ja och nej, vi i Västerbotten kör i Skellefteå :thumbup:

Klenmenren
2009-08-12, 20:06
Bänkpress m. stopp
3@120
2@135
1@140
1@145

Bänkpress
6@132,5 - häckade 2 sista
14@105

Rot.cuff

Surt och sött idag. Pers med stopp på 145, king :). I den verkliga utmaningen idag gick jag bet men persade ändå stort med tanke på att 3a på 130 är pers i reps förut. Sen gick jag dubbelbet på 105 då jag siktade på 20 =>, men jag var redan oexplosiv och seg sen föregående set. Trött blev jag iaf och nu blir det inga våldsmaxningar i vare sig reps eller vikt utan tröja på ett tag :)

Klenmenren 0 - TjockeJocke 1... Inga bortförklaringar bara nya tag efter stundande tävlingar *flex*

W.J
2009-08-12, 20:14
Ja och nej, vi i Västerbotten kör i Skellefteå :thumbup:

juste tusan! glömde att du bor en bra bit bort :smash:

Klenmenren
2009-08-13, 10:44
juste tusan! glömde att du bor en bra bit bort :smash:

Mja, det är ju inte så långt mellan Umeå - Luleå egentligen men bussen som jag brukar åka tar ju sin tid..

Däremot är det 47 mil mellan Sollefteå - Luleå, men det är det ju värt för att komma upp till er *cupid*

Börje H
2009-08-13, 12:21
Bänkpress m. stopp
1@145

Bänkpress
6@132,5 - häckade 2 sista

Klenmenren 0 - TjockeJocke 1... Inga bortförklaringar bara nya tag efter stundande tävlingar *flex*

Men 1 x 145 kg är ändå mer än vad Jocke gjort, än iaf :naughty:
Hans "tävling" närmar sig och är nu ett par veckor bort. Får se hur återstående pass gestaltar sig. Målet är fortfarande 700 kg totalt.

Däremot är det 47 mil mellan Sollefteå - Luleå, men det är det ju värt för att komma upp till er *cupid*

Lars :thumbup:

-AG-
2009-08-13, 13:29
Sen gick jag dubbelbet på 105

Dubbelbet... anfäkta och anamma, nu blommar asfalten! Det är bara att komma igen. Men stopp på 145 är ju inte huggormars avföda direkt *flex*

Klenmenren
2009-08-13, 20:13
Men 1 x 145 kg är ändå mer än vad Jocke gjort, än iaf :naughty:
Hans "tävling" närmar sig och är nu ett par veckor bort. Får se hur återstående pass gestaltar sig. Målet är fortfarande 700 kg totalt.

Lars :thumbup:

700 kg i -100.. Det är fan hårdare än att göra 800 i -125/+125 :thumbup:

Klenmenren
2009-08-13, 20:14
Dubbelbet... anfäkta och anamma, nu blommar asfalten! Det är bara att komma igen. Men stopp på 145 är ju inte huggormars avföda direkt *flex*

Nä det får man väl säga, iaf för en icke-bänkare som jag ;).

Klenmenren
2009-08-13, 20:16
Knäböj m. bälte
2*3@130

Smala Marklyft
3@175
3*2@200

Smala marklyft med utr.
3@235
2@262,5
1@275

Döda Smala marklyft exc. acc.
2*8@150, 155

Finnen

Jäss.. Jag säger bara: Då åker vi! *rolleyes*

(+ tack till TjockeJocke som var pedagogisk nog för att jag skulle fatta hur man ska göra för att kunna hålla ryggen rak i marklyft, u Rock N' Roll :) )

jebu
2009-08-13, 20:21
(+ tack till TjockeJocke som var pedagogisk nog för att jag skulle fatta hur man ska göra för att kunna hålla ryggen rak i marklyft, u Rock N' Roll :) )

Nu får förhoppningsvis den lika pedagogiske Large i uppgift att lära mig det inom kort, så att jag kan dra lite tyngre än kroppsvikt inom årsskiftet.

Klenmenren
2009-08-15, 15:13
Nu får förhoppningsvis den lika pedagogiske Large i uppgift att lära mig det inom kort, så att jag kan dra lite tyngre än kroppsvikt inom årsskiftet.

Ja det är ju bara läsa Jockes novell på föregående sidor :)

Klenmenren
2009-08-15, 15:20
Bänkpress m. utr.
3@200 - 9cm
2@210 - 9cm
2@185 - 4cm
3*0@190 - bröstet

Medelbred bänkpress
2*6@110

Lats

Ingen dunderform idag, av förklarliga skäl. Men jag tänkte att tröjan skulle göra jobbet istället :), tji fick jag. Redan på uppvärmningen hade jag nästan värk i bänkmuskulaturen sen onsdagens rekordpass. Även de excentriska bänkarna med tröja i förra lördagen märktes nog av. Landade närmare magen då jag skulle till bröstet och vikten kändes ovan i händerna. Nu flyttar jag om lite i ordningen och försöker uppnå god form till tröjbänkspassen och förhoppningsvis kommer tröjformen att gynnas.

Eventuellt skulle jag höjt vikten en 5a för att komma ner bättre på bröstet men jag vill ju gärna kunna gå in på högst 185... Bänkvila och nya tag i veckan.

Klenmenren
2009-08-17, 20:43
Knäböj
3@160

Knäböj m. bälte
2@180

Knäböj m. utr.
3@225 - uppv.
3@260
2*2@275

Smala marklyft
2*3@140

Smala marklyft m. bälte
2*3@150

Knäböj m. stången högt
2*6@135

Vad härligt med ett pass utan att ryggen gör sig påmind.
275 kändes stabilt i 1a set men nog lite för mycket ryggfällning, 2a set betydligt bättre men då hade jag lite dåligt med fart på 2an men helt ok ändå eftersom ändå hållningen var i rätt riktning. Sen hade jag väl egentligen tänkt mig ett till set men så tog passningen slut men det var kanske lika bra ändå., jag var rätt slut av att snurra knäna på mig själv så pass hårt jag kunde.
Kan dock konstatera att jag ökar sakta men säkert då jag för några veckor sedan inte mäktade med en 2a på 280, då med assistans i lindningen.

Marklyften kommer starkt nu, det börjar likna nåt med explosiviteten och buktrycket känns också "legendariskt" *rolleyes*

Börje H
2009-08-17, 21:03
Marklyften kommer starkt nu, det börjar likna nåt med explosiviteten och buktrycket känns också "legendariskt" *rolleyes*

Kul att styrkan, trycket och explosiviteten kommer!! Det kommer bli en fantastisk höst :hbang:

Min adept, likaledes din ärkerival, bänkreplikerade idag med:
2@140 kg
2@147,5 kg
2@152,5 kg
7@132,5 kg

Samtliga norrlandsbänkar.

Klenmenren
2009-08-17, 21:20
Kul att styrkan, trycket och explosiviteten kommer!! Det kommer bli en fantastisk höst :hbang:

Min adept, likaledes din ärkerival, bänkreplikerade idag med:
2@140 kg
2@147,5 kg
2@152,5 kg
7@132,5 kg

Samtliga norrlandsbänkar.

Haha! Motherf*cker! Vilken man! *flex* Jag sätter mitt hopp till att jag får tröjbänkarna att gå åt rätt håll :Virro (Att karln ökar som en maskin är ju nästan läskigt!, jävla talanger *gah!*)

Ärkerival/Drömmål/Bastukompis, gränsen är hårfin! :)

TjockeJocke
2009-08-17, 22:30
Ärkerival/Drömmål/Bastukompis, gränsen är hårfin!

*flex*
Åååh, Lars!*cupid*... DU ääär... så hårfin... och...

Klenmenren
2009-08-20, 20:21
Bänkpress exc. acc
5@105
2*3@120
2*3@125

Provbänk m. Katana

Bred bänkpress m. stopp
3*6@100

Rot. cuff.

Koncentrerade mig på att lyfta ut stången ordentligt och ta ner stången som om jag hade tröja =). Hoppas med ett lättare pass att få bra förutsättningar för tröjprovning på lördag med plan A tröjan Inzer. Katanan känns ju aningen osäker måste jag säga :)

Klenmenren
2009-08-20, 20:25
Knäböj m. bälte
3*3@150

Djupa smala marklyft
3@160
2*3@175

Smala marklyft m. utr.
3@230
3@260
3@270

Döda Smala marklyft exc. acc.
3*5@160

Fifan, minipers kan man säga. Kör fram till nu med min äldsta metal deadlifter, anno 2005, Reps pers är 3@270 men då med tävlingsdräkten och med betydligt mindre "uppvärmning". Hade skrivit 2 i planen eller kanske göra en 3a på 260 iställlet men det gick ju bra ändå. Det går att träna marklyft ensam, tungt! :) (Uppbackning av fadern, dock ingen hel atletklubb som står och skriker)

(Det här måste vara det bästa torsdag/fredags pass enligt det här upplägget jag gjort, böjen kändes nära nog gammal god stil också, + att jag inte hade några nämnvärda krämpor så jag kunde ju släppa ordentligt så det blev fan explosivt också :))

Enligt mina beräkningar blir det alltså 300++ på tävling i höst :D

Klenmenren
2009-08-20, 20:26
*flex*
Åååh, Lars!*cupid*... DU ääär... så hårfin... och...

Jotack, du ska se vad hårfager jag är nu ;), ses på lördag du store :thumbup:

Lamb_Of_God
2009-08-21, 10:27
Mycke fina pass, 300++ blir häftigt *popcorn*
Visst kör du på för fullt på serie 3an eller laddar du inför DM?

Börje H
2009-08-21, 10:34

Hoppas för egen del att Large kollar av lite ingångsweights på serien och dammar fullt på Kalottkampen två veckor senare :hbang:

Jotack, du ska se vad hårfager jag är nu ;), ses på lördag du store :thumbup:

Skall jag ta med trimmern så kör vi en gruppgrej?

Lamb_Of_God
2009-08-21, 10:37
Hoppas för egen del att Large kollar av lite ingångsweights på serien och dammar fullt på Kalottkampen två veckor senare :hbang:

De hade jag nästan glömt av att herrn skulle mata på där, kör hårt! :hbang:

Börje H
2009-08-21, 10:40
De hade jag nästan glömt av att herrn skulle mata på där, kör hårt!

Lite förhanssnack om tillställningen är på G. Skall bara avvakta styrelsens träff i helgen för definitiva beslut i vissa frågor :thumbup:

Klenmenren
2009-08-21, 12:35
Mycke fina pass, 300++ blir häftigt *popcorn*

De hade jag nästan glömt av att herrn skulle mata på där, kör hårt! :hbang:

Ja som coach Börje säger så är det v.38 som själva huvudmålet är. Hoppas göra några vettiga godkända lyft med bra teknik framförallt på S3. Sen så...

Klenmenren
2009-08-21, 12:41

Skall jag ta med trimmern så kör vi en gruppgrej?

Jag ska göra mitt allt för att inte gå riktigt tungt särskilt i marklyft trots eventuellt sug, jag får tänka på dig antar jag *cupid*

Styrkan sitter i håret!? *rolleyes*

Lite förhandssnack om tillställningen är på G. Skall bara avvakta styrelsens träff i helgen för definitiva beslut i vissa frågor :thumbup:

Mmm, styrkelyfts-journalistik, mmm *popcorn*

Klenmenren
2009-08-22, 15:25
Bänkpress m. utr. - tävlings rage x 44 - maximal fegdragning
3@150 - luftvändning
2@165 - luftvändning
1@175 - luftvändning
1@180 - till bröstet med signaler

Bänkpress m. utr. - gamla sönderkörda rage x 44
2*2@160 - till bröstet med signaler

Medelbred bänkpress
2*5

Chins, Pullover i dragmaskin

Huff, jag har blivit större, men tröjan gav bra fjong och helt okej känsla för att vara första körningen sen i maj.
Seg i axlar och triceps och underarmar, efter dunderkörningen föregående vecka och lindningen+marklyft den här veckan. Hoppas repa mig från det inom två veckor, förhoppningsvis starkare.
Katanan känns rätt inaktuell nu, 200 hägrade ju iofs men jag vette fan...

Med raw formen som jag haft nyligen ska ju runt 190 kunna gå med Rage:n, fegdragen o allt. 180 med stopp nu är ju pers på träning så förutsättningarna finns där.

Börje H
2009-08-24, 08:45
Med raw formen som jag haft nyligen ska ju runt 190 kunna gå med Rage:n, fegdragen o allt. 180 med stopp nu är ju pers på träning så förutsättningarna finns där.

Mmmmm Rage *drool*

Finns nu en tråd att hålla lite koll på:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=135400

Klenmenren
2009-08-25, 00:08
Mmmmm Rage *drool*

Finns nu en tråd att hålla lite koll på:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=135400

MmM, mumma :)

Åhåhå, det var en vacker tråd*cupid*

Klenmenren
2009-08-25, 00:16
Knäböj m. bälte
2@170
1@190

Knäböj m. utr.
3@230 - uppv.
2@260 - lite grunda
2@280 - mindre grunda
1@292,5 - snudd på djup

Smala marklyft m. bälte
3*3@150

"OL"-böj
3*5@140

Jä. Idag vågade jag ha fart i böjarna och hade en hyffsad teknik. Måste få med styrkan från botten bättre på nå vis, men i övrig bra upprätt förutom då jag kom ur "hålet" efter vändningen och höften villa upp fortare än stången så det blev en aning segt och felbalanserat. Det kan ju ha berott på att min sysslöjd i benen sprack på 280 och dräkten satt rätt upp i skrevet så den höll inte emot mkt där den ska. Trots allt inne på rätt spår nu och vikterna strax under 300 ska jag väl kunna ge en match i de närmaste tävlingarna. Intressant var att jag hade stången ovanligt högt, typ så högt jag kan, på 292,5 och jag gjorde ingen framåtvolt trots det, som det blivit förut.

Nästa pass: få in höften närmare stången - skjut inte bak arslet då mkt, god fart, upprätt stil och förhoppningsvis en hel och tight dräkt. mmmm..

Lamb_Of_God
2009-08-25, 09:15
Du hade fina böjar igår *cupid*

Damien Thorne
2009-08-25, 12:12
Imponerande att du kan göra en framåtvolt med närmare 300kg på ryggen :D

Du verkar vara i mycket bra form (Storformen är du där? Hallå?), så det ska bli mycket intressant att se vad du gör för resultat på nästa tävling.

Klenmenren
2009-08-26, 10:56
Imponerande att du kan göra en framåtvolt med närmare 300kg på ryggen :D

Du verkar vara i mycket bra form (Storformen är du där? Hallå?), så det ska bli mycket intressant att se vad du gör för resultat på nästa tävling.

Ja, men det är overkligt lätt att göra trots allt :)

Storformen vette fan, men nån form verkar ju börja gry ändå, jag lär ju inte vara svagare än vanligt *rolleyes* (hoppas). Har ju försökt bli grov mest sedan i april så förhoppningsvis kan man få lite högre toppstyrka nu närmaste månaden av att svänga om lite i upplägget. Kanske bli explosiv rent av :)

Styrkemässigt är jag förbi gamla resultat i allt men teknikmässigt i böjen finns det kg att hämta. Hade jag haft samma distinkta stil som för nåt år sedan och lyckas få dräkten att sitta som då.... Då blir det mera vikt :).

Damien Thorne
2009-08-26, 17:10
Hur mycket väger du nu? Vad har du vägt som mest?

Du ser ut att väga 100kg nu, om inte strax över :naughty:

Klenmenren
2009-08-26, 21:37
Hur mycket väger du nu? Vad har du vägt som mest?

Du ser ut att väga 100kg nu, om inte strax över :naughty:

Jag är inte säker på vad jag väger på morgonen, men jag räknar kallt med att jag inte väger över 98 kg då. Jag tror bestämt det isåfall är all-time high nu. Har väl eventuellt passerat 100 med kläder på kvällen nån gång men jag måste väga mig på tävlingsvågen så jag får nån riktig pejl på läget.

Du ser ju nästan lite köttig ut du med ;)

Klenmenren
2009-08-26, 21:39
Bänkpress m. stopp
5@112,5
2*3@122,5
2*3@127,5

Bänkpress
2*8@112,5

Stående pullover i dragmaskin, omvänd bänkpress, omvänd stångcurl

Börjar få tillbaka liite krut i armarna och axlar som jag brände på megapasset för nån vecka sedan. Hoppas på god form på lördag *popcorn*

Klenmenren
2009-08-28, 20:43
Knäböj m. bälte
2*3@150

Smala marklyft från gummivikt
3@170
2*2@180

Smala marklyft m. utr
2@230
1@260
2@280 pers
2@290 pers
1@305 pers pers pers

Smala marklyft exc. acc.
8@150

Jahapp. Idag marklyft i Luleå. Körde med tävlingsdräkten idag och den satt som ett smäck. Planen var ev. 2@290 och det gick ju men sen blev jag lite lurad och lite flörtad av TjockeJocke som erbjöd sig vänligt att klova 305 kg.. Efter lite betänktetid så gav jag efter. Summa sumarum blev att mitt gamla 1RM m. utr på träning som var 285 kg fick en liten putsning. Rimligen putsar jag tävlingsperset i höst också *flex*

Så, tack till Luleå AK för väl genomfört pass och imorgon blir det tröjbänk och förhoppningsvis får jag bevittna någon stor karl göra några stora resultat på förmiddagen :hbang:

(Film från helgens äventyr kommer nog imorgonkväll eller så)

tano
2009-08-28, 20:46
Grattis till pers! Riktigt bra jobbat. :thumbup: Blir säkerligen flera tävlingspers i höst!

SweLabs
2009-08-28, 20:48
Bara grattulera till perset. Mäktigt :thumbup:

Damien Thorne
2009-08-28, 22:00
Du ser ju nästan lite köttig ut du med ;)

Haha :laugh:

Om ett år då jävlar ska jag vara (någorlunda) köttig. Dagens pinsamma 75kg ska bli 85kg :thumbup:

Roligt med ett pers strax före tävlingen = Bra för tävlingssjälvförtroendet = Nytt högre pers på tävlingen.

jebu
2009-08-28, 22:34
Riktigt fint Large-mannen :thumbup: Jävla synd jag hade tenta annars hade man kunnat följa händelsen live!

clinteastwood
2009-08-28, 22:36
Grymma marklyft!

Klenmenren
2009-08-29, 21:00
Grattis till pers! Riktigt bra jobbat. Blir säkerligen flera tävlingspers i höst!

Det får vi hoppas!

Bara grattulera till perset. Mäktigt :thumbup:

Mighty man!

Haha

Om ett år då jävlar ska jag vara (någorlunda) köttig. Dagens pinsamma 75kg ska bli 85kg

Roligt med ett pers strax före tävlingen = Bra för tävlingssjälvförtroendet = Nytt högre pers på tävlingen.

Det var så resonemanget gick :)

Riktigt fint Large-mannen. Jävla synd jag hade tenta annars hade man kunnat följa händelsen live!

You win some, you lose some :)

Grymma marklyft!

Tack Clintan! You rock :hbang:

Klenmenren
2009-08-29, 21:14
Bänkpress m. utr.
3@150 - luftvänd
2@165 - luftvänd
1@175 - luftvänd
1@177,5 - bröstet m. stopp
1@182,5 - bröstet m. stopp
2@185 - 4,5cm med stopp

Medelbred bänkpress
3*5@110

Slentrian Latsdrag

Oh yeah. Helt slut i huvet och trött som få, kroppen ville liksom inte svara på riktigt då jag låg på bänken. Lite tidig morgon och med det hårdaste marklyftspasset jag gjort i ryggen så var det ändå klart godkänt att göra ett redigt lyft på persvikt. Det som lyfte var väl atmosfären och kanske, trolgtivs, frukostbuffé a la Hedkvist :). Klarar jag det en dag som idag så gör jag det garanterat närhelst annars också. Tror jag! Hoppas ju såklart på nån vikt mellan 185-190 inom kort, det borde gå :)

Själva behållningen med helgens träning var såklart sällskapet och drivet på träningen. Ännu en natt näst intill Börje inte heller nåt som glöms bort i en handvänding *cupid* (Tack). Mina närmaste "harar" till SL-SM gör det inte lätt för mig att komma ikapp och både Börje och Jocke imponerar stort, fan, kommer man bara i närheten i nån delgren så är jag nöjd, som dem går på! Norra Norrland PoWer :thumbup:

Börje H
2009-08-29, 21:50
Själva behållningen med helgens träning var såklart sällskapet och drivet på träningen. Ännu en natt näst intill Börje inte heller nåt som glöms bort i en handvänding *cupid* (Tack). Mina närmaste "harar" till SL-SM gör det inte lätt för mig att komma ikapp och både Börje och Jocke imponerar stort, fan, kommer man bara i närheten i nån delgren så är jag nöjd, som dem går på! Norra Norrland PoWer :thumbup:

Helvete vad vi skall gå hårt dec-mars. Det är då det gäller på riktigt :hbang:

Mycket imponerad av helgens övningar. Vansinnesmark och säker lyftning i bänken. Känns tryggt.

Klenmenren
2009-08-29, 21:54
Helvete vad vi skall gå hårt dec-mars. Det är då det gäller på riktigt :hbang:

Mycket imponerad av helgens övningar. Vansinnesmark och säker lyftning i bänken. Känns tryggt.

:hbang:

Film - ocensurerade lyft, känsliga tittare varnas...

-eoe1u-hhlA

(Ingen extra musik förutom den utomordentliga discoskivan som gick varm under fredagen, grymt :D)

W.J
2009-08-29, 22:08
:hbang:

Film - ocensurerade lyft, känsliga tittare varnas...

(film)

(Ingen extra musik förutom den utomordentliga discoskivan som gick varm under fredagen, grymt :D)

en känslig varning kan vara att emma bli avklädd i bakgrunden också :laugh:

jag är mycket imponerad av dina snygga smalmarkar! :hbang:
det ser så otroligt stiligt ut på alla vikter!
och vilka Triceps du har!!! *drool*

simpan
2009-08-29, 22:46
Riktigt fina marklyft! Över 300kg är mäktigt! :hbang:

sunkan
2009-09-01, 20:03
sjukt bra lars:thumbup: Jag håller koll på dig från avstånd.

Klenmenren
2009-09-01, 21:12
en känslig varning kan vara att emma bli avklädd i bakgrunden också

jag är mycket imponerad av dina snygga smalmarkar! :hbang:
det ser så otroligt stiligt ut på alla vikter!
och vilka Triceps du har!!! *drool*

Haha, ja det är sant det med :)

Tack tack, själv hade jag varit jävligt nöjd om jag haft din böjstil också *drool*

Triceps ja, större men fortfarande för lite krut i :)

Klenmenren
2009-09-01, 21:12
Riktigt fina marklyft! Över 300kg är mäktigt! :hbang:

Det är nog så :), böjen nästa *gah!*

Klenmenren
2009-09-01, 21:17
sjukt bra lars:thumbup: Jag håller koll på dig från avstånd.

Tack min vän, kan ju inte göra mina fans hemma besvikna *flex*

Låter bra att du har kontakt med den andra verkligheten också. Om jag lyckas göra över 800 i höst ska jag träna crossfit med dig :hbang:. Stay strong *cupid*

Klenmenren
2009-09-01, 21:24
Knäböj
3@150
3@165

Knäböj m. utr.
3@230
2*2@260

Utgång m. utr.
1@300

Knäböj
3*3@140

Smala marklyft
3*3@140

Ok, ett lättare mellanpass inför lördagen. Blir lite förbannad på dräkten som aldrig vill sluta glida upp på benen. Det suger. Ska testa Metal king framöver men nu gäller det bara att sy och sy ännu mer. Tekniken kändes knackig men efter nästa hela passet så fick jag nån idé och testade att böja igen och då gick det och såg bättre ut. Hoppas jag kan få till böjen nångång igen, börjar ju bli lite less på harva på på samma vikter trots att jag vet att jag har blivit starkare i ben, höft, bål och rygg. Ok, lite sliten från i fredags såklart men framförallt var det tekniken som gjorde saker svårare än vad de borde. Osså dräkten såklart...

Lamb_Of_God
2009-09-02, 13:25
Damn vilka fina marklyft, grattis till perset! :)

sunkan
2009-09-02, 18:00
Tack min vän, kan ju inte göra mina fans hemma besvikna *flex*

Låter bra att du har kontakt med den andra verkligheten också. Om jag lyckas göra över 800 i höst ska jag träna crossfit med dig :hbang:. Stay strong *cupid*

Ja det vore något, haha:laugh:

Klenmenren
2009-09-02, 20:11
ja det vore något, haha:laugh:

:d

Klenmenren
2009-09-02, 20:14
Bänkpress m. utr. och stopp - sliten tröja
3@157,5
2*2@165

Bänkpress exc. acc.
3*4@117,5

Lats

Good. Fram till Kalottkampen är prio att slipa på tröjform och teknik, funkar bra att köra med lösa tröjan då. På lördag, ingång och kanske inte så mycket mer än så.

Klenmenren
2009-09-05, 16:59
Skellefteå AK

Invägning: 97,25 kg - jaha, grym sommarbulk alltså, säkert upp 700 gram ;)

Knäböj
280 - 3 vita
290 - 3 vita
295 - 3 vita

Bänkpress
177,5 - g
182,5 - g
187,5 - u

Marklyft
280 - g

Sammanlagt
757,5 kg

Dagens tävling var framförallt tänkt som ett träningspass i knäböj samt koll av ingångar i övrigt. Bänken blev lite mer än så men det var bra att köra lite tyngre där. Marken alldeles lagomt att gå in på 280, har ju nån sorts ambition att kunna dra 300 / 305 eller så om två veckor.

Fick en snilleblixt och deja vu upplevelse i tisdags då jag körde böj och nästan omedelbart kom jag på hur en knäböj ska utföras för att vara så upprätt som möjligt. Har liksom varit lite låst i fel teknik säkert ett år nu. Riktigt kul att hitta tillbaka igen. Fick ju visserligen bryta, mest på 280, med bröstryggen framförallt men djupet var det definitivt inget fel på, så lite teknikslipning i 2 pass till så kommer det kännas kanon hoppas jag. Bänken blev lite tight men ingången är ju säker och tog ju just inte i så jättemycket det lyftet heller. Andra gick lite bättre i det avseendet. Sista kom jag både fel och var väl kanske aningen för slak, så att säga, men jag häckade och tryckte ut iaf :). Marklyftet inga bryderier där förutom att jag kände nog av att jag persat i böj samt tempot på tävlingen och att jag inte ätit lika mkt under tävlingen som jag brukar. Motivationen var väl inte på topp där heller då jag bara skulle göra ett lyft.

Sammantaget pers 5 kg knäböj, 2,5 kg bänkpress och 5 kg sammanlagt. Det var ju najs för att vara en testtävling. Hoppas det går enligt plan de närmaste veckorna så att jag kan överraska mig själv med ett stort pers sammanlagt på Kalottkampen :thumbup:

SweLabs
2009-09-05, 17:13
Grattis till bra tränings tävling

Klenmenren
2009-09-05, 17:16
Grattis till bra tränings tävling

Gratulerar till pers

L-Sami
2009-09-05, 17:27
Bra resultat i en testtävling :thumbup:

pe11e
2009-09-05, 18:19
Kul, man får gratulera.

Lamb_Of_God
2009-09-06, 17:17
Nice med perssssss å nu är de bara att ta i om 2 veckor :)

sunkan
2009-09-07, 07:49
Det här ser ju inge vidare ut, din böj ska ju var 30kg efter marken;) Bra jobbat som fan och lycka till nu.

Nossnahoj
2009-09-07, 10:34
Bra tävlat i helgen :)
Och tack för hjälpen.

Klenmenren
2009-09-09, 19:20
Bra resultat i en testtävling

JO, jag tycker det är en bra mental strategi att säga så =). Så kanske jag har marginaler att ta igen sen.

Kul, man får gratulera.

Spanks!

Nice med perssssss å nu är de bara att ta i om 2 veckor

I will!

Det här ser ju inge vidare ut, din böj ska ju var 30kg efter marken. Bra jobbat som fan och lycka till nu.

Jag vet, helt åt helvete! Böjen såg inte så vidare ut såg jag nu men tekniken kommer sakta sakta nu :). Jag LOVAR att jag ska göra mer i marklyft än knäböj den 19/9 :D

Bra tävlat i helgen
Och tack för hjälpen.

Ja detsamma, inga problem, du lyfte ju alla lyft, fick bara 1 underkänt deet var inte igår! :)

Klenmenren
2009-09-09, 19:23
Knäböj m. bälte
3@165
2@180

Knäböj m. utr.
3@240
2@270
2*2@275

Knäböj
3*3@140

Smala marklyft m. bälte
3*3@150

Okej, nu börjar jag bli less på att jag inte vet hur man ska böja. Men skam den som ger sig. Efteråt fick jag återigen insikt i vad jag ska göra annorlunda så det löser sig väl nångång iaf :).

Klenmenren
2009-09-09, 19:28
Bänkpress m. utr. m. stopp till kloss
3*2@185 - 4 cm

Klossbänkpress 4 cm
3*4@135

Axlar

Trevligt pass idag. Känns stabilt på 185 när jag gjorde som jag skulle, första setet lite lojt och häckade på 2a rep. Men sen fick jag klara direktiv från min bänk-coach Gunnarsson så då gick det som det skulle. Om jag nu tar i på tävling så bör ju 185 gå, och om jag tar i mycket och verkligen gör allt rätt då kanske jag kan få till 190, det vore riktigt bra.

Klenmenren
2009-09-11, 21:52
Sollefteå KraftsportsKlubb

Knäböj
2*3@100
3@130
3@140
1@145
2@145 - m. bälte

Smala marklyft från höjd 5 cm
3*3@175

Smala marklyft m. utr.
2@230
3*1@250
3@220

Döda smala marklyft exc. acc.
2*6@140

Bra att få in ett träningspass i marklyft före tävling. Blev ju inget förra veckan så man tappar liksom formen. Inte supernöjd med fart och teknik men lite svårt att tagga till på ett sånt här pass, så då är det desto svårare att veta om det sitter i skallen eller om jag var svag på riktigt. Sen är jag säkert aningen nertränad i rygg och ben ändå sedan markpasset i Luleå, böjen i Skellefteå och böjen i tisdags. Men nu börjar böjen kännas bra och efter måndag + tisdag är det bara att vila in "formen" och hoppas på det bästa.

Börje H
2009-09-12, 13:18
Men nu börjar böjen kännas bra och efter måndag + tisdag är det bara att vila in "formen" och hoppas på det bästa.

Jag tror du har lagt upp detta på ett mycket bra vis. Formen kommer vara på topp nästa helg!

Klenmenren
2009-09-12, 18:02
Jag tror du har lagt upp detta på ett mycket bra vis. Formen kommer vara på topp nästa helg!

Om inte så lyfter jag på ren och skär ihärdighet, jag bara ska ha ett saftigt pers! :devil:

Börje H
2009-09-12, 18:03
Om inte så lyfter jag på ren och skär ihärdighet, jag bara ska ha ett saftigt pers! :devil:

Klart som f-n du skall ha!

Klenmenren
2009-09-12, 18:05
Bänkpress m. stopp
5@115
3@120
2*3@125
2@132,5

Bänkpress exc. acc.
2*6@110

Lats, rot. cuff

Good, nu har återhämtningen sen upptrappningen som varit kommit igång, bra tryck i samtliga förstalyft, hade nog gått att persa idag om jag får vara väldigt optimistisk. Ingång på tisdag med tröja. Det blir praaaa.

Klenmenren
2009-09-14, 22:27
Knäböj
2*3@140

Knäböj m. bälte
3@170

Knäböj m. utr.
3@230
2@260
1@280 - djuup

Smala marklyft m. utr.
3*2@205

Yeah, idag föll bitarna på plats, trevligt! Djupt och upprätt på 280, perfekt ingång, därefter höjning till vad tyget håller för :). Smalmarken gick också till sig efter fredagens lilla felsteg i teknik. Har nu en god känsla inför lördagen och med rätt flyt så...

Ingång i bänk imorgon.

Lamb_Of_God
2009-09-14, 22:31
Knäböj
2*3@140

Knäböj m. bälte
3@170

Knäböj m. utr.
3@230
2@260
1@280 - djuup

Smala marklyft m. utr.
3*2@205

Yeah, idag föll bitarna på plats, trevligt! Djupt och upprätt på 280, perfekt ingång, därefter höjning till vad tyget håller för :). Smalmarken gick också till sig efter fredagens lilla felsteg i teknik. Har nu en god känsla inför lördagen och med rätt flyt så...

Ingång i bänk imorgon.

Mycket fin teknik idag, såg riktigt bra ut :thumbup:

Damien Thorne
2009-09-15, 10:15
Spännande Lördag *popcorn*

Lycka till, och ta i ordentligt :whipped:

Klenmenren
2009-09-15, 21:35
Mycket fin teknik idag, såg riktigt bra ut :thumbup:

Spännande Lördag *popcorn*

Lycka till, och ta i ordentligt :whipped:

Tack, och ja det blir intressant, hoppas det går bra :)

Jag ska ta i som aldrig förr! Hoho

Klenmenren
2009-09-15, 21:40
Bänkpress
Uppv.
3@120
2@130

Bänkpress m. utr.
3@150
2@165
1@175
1@177,5 - till bröstet med signaler

Bänkpress
3*4@112,5

Omvänd bänkpress

Sådärja, kändes stabilt med tröjan. Ingen klockren träff men den blir bättre med nåt kg till på stången tror jag. Ingångsvikten är sådan att den kan brytas lite och ändå vara klart överkomlig utan fullträff. Bra så. Det största hinder som återstår är att hålla ifrån nojan att jag kört så låg volym senaste 2-3 veckorna, får trösta mig med att träningen i övrigt har tagit något steg framåt i form av bättre teknik, god viktvana och bra självförtroende sedan serietävlingen.

sunkan
2009-09-19, 14:15
Bra jobbat dude:hbang:

Klenmenren
2009-09-20, 12:11
Bra jobbat dude:hbang:

Tack min vän!

Imponerad över din uppsikt ändå från öknarnas och grottornas land :)

7,5 kg från Crossfit haha :hbang:

O.W.
2009-09-20, 12:23
Grattis till en bra tävling! Alla sista vikter såg det ju också ut som det var marginal på.

Lamb_Of_God
2009-09-20, 12:38
Grattis till en mycket bra tävling!

Klenmenren
2009-09-20, 13:17

Klart som f-n du skall ha!

Spåtant!

Kalottkampen 2009

Invägning: 97,65 kg *popcorn*

Knäböj
280 - OOO
295 - XOX - grund
295 - OOO - Tangerat PB

Bänkpress
177,5 - XOX - huvudlyft
182,5 - OOO - Tangerat PB
190 - OOO - 7,5 kg PB

Marklyft
280 - OOO
300 - OOO
307,5 - OOO - 5 kg PB

Sammanlagt 792,5 kg - 35 kg PB, 487p - ~20p PB

Helvete. Det gick ju vägen. Bra form och teknik i alla grenar. Dock fortfarande böjen som kan bli några nivåer bättre men jämfört med tidigare i år var det ofantligt mycket bättre. Utvecklingspotentialen genom "teknikträning" känns stor, 10 kg i ren teknikförbättring är inte att ta i. Alla lyft var jag lite trevande och böjde liksom inte särskilt bestämt eller med nån fart just, men med vilja går det mesta. Bra lindning av Patrik också, särskilt timingen fick matcharna in efter första lyftet. Visserligen var det ett stämningsfullt arrangemang men lite orutin bland klovare gjorde att nog alla lyftare fick stå aningen extra tid mot vad man är van, före stången var lastad och klar. Men, klart nöjd med resultatet i böj, hade inte "räknat" med så mycket mer egentligen.

Uppvärmningen i bänkpress blev rekordsnabb men var inte orolig då jag för en gångs skull gick in sist i gruppen i bänkpress, tänka sig! Första lyftet underkänt på huvudlyft, fan, det var tokigt lätt och jag kände verkligen inte att nåt gick fel så jag blev lite besviken direkt efter, Patrik var dock optimistisk och klok, höjde till 182,5. Det gick också kontrollerat och försökte borra ner huvudet i bänken det som gick. Hade plan på 185 i andra lyft men nu gick det ju så bra och Pahkamaa och Patrik var överens om 190 och det gick ju även det problemfritt. Jävligt skönt.

Också uppvärmingen i marklyft blev liksom sparsam men det spelar inte så stor roll. In på 280, kändes som en ingångsvikt brukar kännas, småseg men ändå stabil. 300 nästa för en god total, samma känsla som 280. Sista var ju frågan vad som skulle gå att bogsera upp egentligen. 315 hade gett 800 totalt, lite mastigt kändes det som. 307,5 har jag aldrig lyft och den vikten innebar ju andra meriter så det blev helt lagomt. Gav dock en reservation till Coacherna att ifall den finske fantomen Petteri K skulle klara 307,5 så höjer vi till 310 :devil:. Nu gick det inte för PK så vikten stod fast. Men inte länge... Efter beställning misshandlade Världsmästar'n mina trapezius på ett förtjänstfullt sätt, dem kan det där med taggning i Öjebyn! O Jävlar vad lätt det var! Kolla själv!

ju3VVi-qOUQ&feature=channel_page

(Film by Börje :hbang:)

Slutligen, tack till alla i minibussen och ledarbilen för en härlig helg. Jag kommer inte på något som inte gick som det skulle. Många nya idéer kläcktes i djupa diskussioner i minibussen under den långa hemresan och en handfull med träningstips dyker alltid upp i diskussion med duktiga lyftare. Skall utvärderas! :)

Klenmenren
2009-09-20, 13:18
Grattis till en bra tävling! Alla sista vikter såg det ju också ut som det var marginal på.

Tack! Ja särskilt marken *drool*

Grattis till en mycket bra tävling!

Tack tack!

bubbe
2009-09-20, 13:22
Ser mycket trevligt ut!

Grattis till bra tävling.

tano
2009-09-20, 14:53
Såg riktigt taggad ut för sista lyftet, fast det var ju inte så konstigt när vi alla stod och skrek på dig :)

Riktigt bra jobbat, 800 kommer nästa gång! *flex*

SweLabs
2009-09-20, 15:17
Grattis till bra tävling. :thumbup:

-AG-
2009-09-20, 19:32
Grattis Mr Large! :hbang:

Big.Mac
2009-09-20, 23:07
Dem måste ha klovat fel vikt i marken. Riktigt lätt och fin mark he flög ju upp*flex* . Grattis Lars

Arf Pingvin
2009-09-21, 19:05
Bra jobbat!

Klenmenren
2009-09-21, 21:49
Ser mycket trevligt ut!

Det var det :). Tack!

Såg riktigt taggad ut för sista lyftet, fast det var ju inte så konstigt när vi alla stod och skrek på dig

Riktigt bra jobbat, 800 kommer nästa gång!

Jodu, jag ville ha det lyftet kan man säga. Hoppas det går att göra två bra tävlingar på raken. Du presterade bra också efter förutsättningarna tycker jag.

Tack!

Grattis Mr Large! :hbang:

Thanks mr. Green :)

Dem måste ha klovat fel vikt i marken. Riktigt lätt och fin mark he flög ju upp*flex* . Grattis Lars

Trolleri! Haha, ja det gjorde ju faktiskt det!

Bra jobbat!

Tack Arf, nu ska jag hålla mig i skinnet och köra förståndiga lätta 2 reps pers ett tag :)

Klenmenren
2009-09-21, 21:51
Knäböj
2*5@125

Knäböj m. bälte
2*5@140

Ryckböj
3*3@70

Smala marklyft m. bälte
3*5@160

Benpress

Lite småseg och milda förkylningssymtom. Men tekniken i böjen kändes bra!

Börje H
2009-09-22, 06:10
Lite småseg och milda förkylningssymtom. Men tekniken i böjen kändes bra!

Capt Berglund gick i främsta ledet i helgen :bow:

Fasiken, det var många i bussen som blivit förkylda. Vad gjorde ni egentligen??

Full fart mot hösten framöver :hbang:

tano
2009-09-22, 08:27

Kanske var mitt fel :em:

Kände mig ju lite småförkyld torsdags kväll, fredag och lördag. Men det bröt liksom aldrig ut, och nu känner jag mig frisk. Om dem har fått samma som mig är dem säkert på banan inom någon dag.:thumbup:

Hårdkörning resten av hösten blir det! *flex*

Klenmenren
2009-09-22, 08:40

Det var mörkt i bussen, man vet liksom inte riktigt vad som hände där bak i bussen :MrT:

Då åker vi! haha :Virro

Klenmenren
2009-09-22, 08:41
Kanske var mitt fel :em:

Kände mig ju lite småförkyld torsdags kväll, fredag och lördag. Men det bröt liksom aldrig ut, och nu känner jag mig frisk. Om dem har fått samma som mig är dem säkert på banan inom någon dag.:thumbup:

Hårdkörning resten av hösten blir det! *flex*

Äh, det ska väl kännas nånstans i kroppen att man lyft tungt :)

Börje H
2009-09-22, 08:44
Det var mörkt...man vet liksom inte riktigt vad som hände där bak..
Då åker vi :kinky:

Jag känner att du utvecklats en hel del under denna resa Lars. Trevligt :)

Äh, det ska väl kännas nånstans i kroppen att man lyft tungt.

Jocke och Angelica verkar ju tagit med sig Brasilianska snuvan hem också så det kan nog vara den som är boven i dramat.

the_PL_man
2009-09-22, 14:25
Satans vilket lätt marklyft!
Hur länge har du kvar som junior?

Klenmenren
2009-09-22, 22:25
Jag känner att du utvecklats en hel del under denna resa Lars. Trevligt :)

Jocke och Angelica verkar ju tagit med sig Brasilianska snuvan hem också så det kan nog vara den som är boven i dramat.

Haaha, miljöskadad *cupid*
Ja, hånglade ju inte upp varken Jocke eller Angelica så jag hoppas det bara var resan som satt sina spår *flex*

Klenmenren
2009-09-22, 22:26
Satans vilket lätt marklyft!
Hur länge har du kvar som junior?

Helt crazy såhär efteråt *drool*

Alldeles för kort tid, 3 månader och några dagar *gah!*

L-Sami
2009-09-23, 05:48
Riktigt bra utveckling resultatmässigt, Lars :thumbup:

Klenmenren
2009-09-24, 14:48
Riktigt bra utveckling resultatmässigt, Lars :thumbup:

Tack o bock :).

Jag vet, viktmässigt skäms jag nästan att jag inte ens lyckas väga 99 kg *cry*

Klenmenren
2009-09-24, 14:58
Bänkpress m. stopp
2*5@115
2*5@125

Medelbred bänkpress
3*6@110

Face pulls

Nåt sorts nära pers eller liknande. Hursom bra att styrkan med stopp i 5or är intakt. Triceps fick slita hårt i varje fall. Förkylningssymtomen hänger kvar men avtar sakta men säkert, sitter och spekulerar ifall det skulle förvärras av böj+mark ikväll eller om jag ska skjuta på passet tills imorn. Beslut beslut beslut :)

Klenmenren
2009-09-26, 15:54
Knäböj
3*5@140

Smala marklyft från höjd ~5cm
5@165
2*3@175
3@185

Smala marklyft exc. acc.
2*6@150

Huff, sen gick jag hem och kände mig rätt nöjd. Bra tryck i sista setet böj, explosivt rent av, då jag hittade rätt bland knä och höftflexion. Marklyftet kändes ovanligt bra och rakt. Pressade mig inte så hårt under passet, vilade länge mellan seten eftersom pulsen blev "förkylningshög" efter varje set. Under kvällen var jag rätt slagen ändå.

L-Sami
2009-09-26, 15:57
Tack o bock :).

Jag vet, viktmässigt skäms jag nästan att jag inte ens lyckas väga 99 kg *cry*

Upp till 99,9-100kg nu så får du 10-20kg med i bagaget till totalen ;)

Klenmenren
2009-09-26, 16:01
Bänkpress m. utr. - Katana 46
3@150 - luftvänd
3@165 - luftvänd
1@175 - bröstet
2@175 - bröstet
2@175 - m. stopp på bröstet
1@180 - m. stopp på bröstet

Bänkpress exc. acc.
3*6@115

Chins & shit

Wow, förvånad blev jag då 175 gick att smyga ner på bröstet. Fick vika lite lätt sista 3cm men bra tryck uppåt. Stegrade sedan svårighetsgraden och körde reps och reps med stopp. Ingen direkt dragning i tröjan och armarna glider nästan väl långt upp men det gick ju att göra godkända lyft idag iaf. Ska testa att sy in sidorna en aning nu och se vad det ger. Är sugen på att ta in ärmarna också för dem sitter en bra bit upp på överarmen just nu men känns lite riskabelt om jag ska kunna bänka utan att vika ner stången för mycket mot magen. En sak i taget alltså. Annars känns Inzern som den med mer potential än så länge men det är ju inte fel att ha två säkra tröjor, får testa mer kragdrag med katanan nu framöver och se hur det går.

Klenmenren
2009-09-26, 16:03
Upp till 99,9-100kg nu så får du 10-20kg med i bagaget till totalen ;)

Jag vill inget hellre! :), please show me how hehe *popcorn*

Laddade idag med en bacon-lunch, måste ju vara ett steg i rätt riktning :cool:

L-Sami
2009-09-26, 16:28
Jag vill inget hellre! :), please show me how hehe *popcorn*

Laddade idag med en bacon-lunch, måste ju vara ett steg i rätt riktning :cool:

3 x bacon-luncher per dag. Mycket kalorier, var inte rädd för att vara onyttig. Dubblera dina måltider så lär du öka ett par kilon :)

Klenmenren
2009-09-28, 21:09
3 x bacon-luncher per dag. Mycket kalorier, var inte rädd för att vara onyttig. Dubblera dina måltider så lär du öka ett par kilon :)

Jo.. Låter så enkelt, men ack så bökigt :)

Klenmenren
2009-09-28, 21:14
Knäböj m. bälte
5@150
3@170
3@175
3@180
5@165

Ryckböj
3*3@60, 70, 80

Smala marklyft m. bälte
3*3@175

Benpress
3*8

Yahoo, böjen is back *flex*. Nu ska jag pränta in tekniken rakt in i motorcortex så halva hjärnan tas upp av knäböjsteknik, haha. Marklyftet också behärskat och explosivt, tekniken med bälte har blivit avsevärt bättre. TjockeJocke pedagogiken gjorde sitt till!. Förkylningen verkar ha övergett mig under helgen hemma i Sollefteå också, skönt! :)

Lamb_Of_God
2009-09-28, 21:25
Mycket fina och sexiga böjar :naughty:

Klenmenren
2009-09-30, 21:35
Bänkpress exc. acc.
5@112,5
2*3@120
2*3@125

Medelbred bänkpress
3*5@115, 115, 120

Yeah, förvånade mig själv med att nog göra nåt sorts pers med det här utförandet. Fint att jag lyckats hitta en bra nivå efter tävlingen, körde ändå rätt tungt förra onsdagen och med tröjan i lördags men tydligen ganska lagomt ändå. Ingen känning i höger bröstmuskel längre, hade lite oro kring den månaden före kalottkampen. Den fick ju relativt sett viss avlastning veckorna före men ville inte riktigt ge med sig förrän nu. Hoppas det håller i sig :)

Klenmenren
2009-10-01, 22:21
Knäböj
3*3@150

Smala marklyft från höjd <5cm
5@170
3@185
3@190
2*3@195

Smala marklyft exc. acc.
3*6@160

Finnen
3*5

Explosiv i böjen (!), trots trött i låren sen i måndags. (Böjstilen är här för att stanna :).) Märktes mest i marken men den gick helt ok då. Återstående var jobbigt men gick bra ändå, jag blev ju då trött = bra :).

Börje H
2009-10-02, 06:28
Yahoo, böjen is back *flex*

Yeah, förvånade mig själv med att nog göra nåt sorts pers med det här utförandet.

Explosiv i böjen, trots trött i låren sen i måndags. (Böjstilen är här för att stanna :)

En orgie i positiva tankar sista tiden!
När nu förkylningen slutligen lämnat din, i övrigt sunda, kropp kommer nivån på träningen tas till nya höjder. Skall man behöva sitta här på en fredagmorgon och känna framtidstro? Banne mig, så är det :)

Klenmenren
2009-10-02, 13:49
En orgie i positiva tankar sista tiden!
När nu förkylningen slutligen lämnat din, i övrigt sunda, kropp kommer nivån på träningen tas till nya höjder. Skall man behöva sitta här på en fredagmorgon och känna framtidstro? Banne mig, så är det :)

Känn hoppet :)

När vi näst ses kanske det rent av blir en stor grupporgasm av optimism! :D

Klenmenren
2009-10-03, 16:59
Bänkpress m. utr. - katana 46
3@150 - luftv.
2@165 - luftv.
3@175 - 4,5cm + stopp
2*2@185 - 4,5cm + stopp
1@195 - 4,5cm + stopp

Bänkpress
3*8@115

Chins & stuff

Idag testade jag på uppmaning att drar ner tröjan lite mer än vad jag tänkt testa idag. Det gick faktiskt bra efter lite diskussion, bra fjong på 195. Har nog ett bra spann i tröjan om jag pallar att köra med viss dragning, kommer säkert ner på 170 utan att ta ihjäl mig och om jag drar bara hälften av det vi gjorde på 195 så kommer nog också typ 190 eller mer upp, även det utan att behöva slita ihjäl mig. Det var känslan iaf, får se nästa pass då jag prövar på riktigt utan kloss. Armarna fortfarande högt upp men en sak i taget, kragen ner får prioritet just nu.

Klenmenren
2009-10-05, 21:16
Knäböj m. bälte
5@165
3@180
3@190
2@200

Knäböj m. utr.
3@230
3@240
3@250

Smala marklyft m. bälte
3*3@175

Benpress exc. acc.
3*8

Yeah, fortsatt Great Success :)

Var nog överdjup på alla set med bälte, nåt rep på 190 som inte var av konsekvent teknik, 2a rep på 200 var jag lite ivrig med fart och var för djup så bröstryggen fick jobba lite men inte alls i närheten av så mkt bryt som de vanliga böjarna på ~150kg varit för inte så länge sedan. Övervägde att sula på med en 3a men eftersom jag inte var konsekvent med tekniken så höll jag mig till planen. Pers * 2 alltså.. Utr. böjarna såg dramatiskt mycket rakare än tidigare, stången är uppflyttad :thumbup:

Känns som att jag är rätt ute när låren får ta den mesta vikten i knäböjen :)

Lamb_Of_God
2009-10-05, 22:19
Knäböj m. bälte
5@165
3@180
3@190
2@200

Knäböj m. utr.
3@230
3@240
3@250

Smala marklyft m. bälte
3*3@175

Benpress exc. acc.
3*8

Yeah, fortsatt Great Success :)

Var nog överdjup på alla set med bälte, nåt rep på 190 som inte var av konsekvent teknik, 2a rep på 200 var jag lite ivrig med fart och var för djup så bröstryggen fick jobba lite men inte alls i närheten av så mkt bryt som de vanliga böjarna på ~150kg varit för inte så länge sedan. Övervägde att sula på med en 3a men eftersom jag inte var konsekvent med tekniken så höll jag mig till planen. Pers * 2 alltså.. Utr. böjarna såg dramatiskt mycket rakare än tidigare, stången är uppflyttad :thumbup:

Känns som att jag är rätt ute när låren får ta den mesta vikten i knäböjen :)

Riktigt starkt pass idag din oxe, bra jobbat! *flex*

Nossnahoj
2009-10-06, 13:53
kragen ner får prioritet just nu.

Låter bra :) Äntligen får man dra i den mer på framsidan är baksidan för dig :)

Klenmenren
2009-10-07, 21:28
Riktigt starkt pass idag din oxe, bra jobbat! *flex*

Spanks!

Låter bra :) Äntligen får man dra i den mer på framsidan är baksidan för dig :)

Jarå, saaaaakta men säkert, 1 mm i taget :)

Klenmenren
2009-10-07, 21:32
Bänkpress m. stopp
3@115
3@125
3@132,5
3@135

Medelbred bänkpress
3*5@115

Face pulls

Yeaah, ett, två minipers. 3@130 m. stopp var tidigare highscore. Häckade lite på 3e rep på 135 men annars rätt solitt :). Aningen seg sen lördagens reppande men trevligt att ha en god nivå ändå. Höll igen i övrigt för att kanske ha lite mer styrsel i armarna på lördag.

Lamb_Of_God
2009-10-07, 22:00
Bänkpress m. stopp
3@115
3@125
3@132,5
3@135

Medelbred bänkpress
3*5@115

Face pulls

Yeaah, ett, två minipers. 3@130 m. stopp var tidigare highscore. Häckade lite på 3e rep på 135 men annars rätt solitt :). Aningen seg sen lördagens reppande men trevligt att ha en god nivå ändå. Höll igen i övrigt för att kanske ha lite mer styrsel i armarna på lördag.

Yeah! Riktigt bra pass idag :)

Damien Thorne
2009-10-08, 07:43
Mycket bra pers med 135x3 med stopp :thumbup:

Har du tagit 150 än utan stopp? Annars så kommer du att klara det nästa gång du testar.

Klenmenren
2009-10-08, 22:05
Yeah! Riktigt bra pass idag

Yeah, segt men bra :)

Mycket bra pers med 135x3 med stopp :thumbup:

Har du tagit 150 än utan stopp? Annars så kommer du att klara det nästa gång du testar.

Jao, inte ett klockrent set men vafn.

Nej har inte testat sen i maj tror jag det var. Ja där i krokarna borde jag väl ligga utan stopp vid det här laget :). Borde ju innebära ca 250 kg med utrustning? :confused::naughty:

Klenmenren
2009-10-08, 22:10
Knäböj
3*3@130

Smala marklyft från höjd
5@175
3*3@190

Smala marklyft m. utr.
3*3@220, 230

2*8@150

Arr, lite seg i benen efter måndagens pers och en veckas intensiv cykelträning :)... Annars ändå en rätt stabil dag på "jobbet".

Lamb_Of_God
2009-10-10, 17:34
Låt höra nu, blev det nå nya pers? :)

Klenmenren
2009-10-12, 21:56
Låt höra nu, blev det nå nya pers? :)

Nja, en smygare bara, men iofs större pers blev det om man ser till tidigare pers med samma tröja *screwy*

Klenmenren
2009-10-12, 22:04
Bänkpress m. utr och stopp - Katana
1@175
1@185
4*0@192,5-195 - idel bommar, ett lyft häckade jag upp i ren desperation iofs.

Medelbred bänkpress
3*5@110

Jää, lite sådär presterat kan jag tycka. 185 är ju visserligen pers men potentialen i tröjan kändes låg jämfört med inzern. Testade att dra den både här och där men det blev liksom ingen hit. Grejen med katanan var ju att jag skulle smyga ner kragen och bli superstark men det går sådär. Gissningsvis blir jag lagomt stark om jag smyger ner kragen på inzern istället, då kanske 200 kan betvingas. Ska iaf testa Katanan på tävling så jag får nån vettigt referens, har även sytt lite i armarna då de var stora. Sssspännande!

Annars var helgen i Luleå jättetrevlig , fredagsmys efter lite assistans på gymet och lördagsträning som gick sådär men var kul ändå. Lärde mig både ditten och datten om hur man chefar över andra, knälindning och nya insikter om mina tröjbänkar.

Bastustunderna med Patrik toppar dock listan över trivsamheter *kissass*

Klenmenren
2009-10-12, 22:06
Knäböj m. bälte
3@165
3@175

Knäböj m. utr.
3@230
3@260 - djup på 3an
2*2@275 - djupa
3@255 - djupa

Smala marklyft
3*3@140

Benpress
3*6

Jaa, vad kul det var att böja då man får ta i med benen och slipper bryta upp varenda kg med olika teknik och mycket rygg varje lyft. Och djup på alla väsentliga set också, vilken bonus :)

Lamb_Of_God
2009-10-12, 22:19
Knäböj m. bälte
3@165
3@175

Knäböj m. utr.
3@230
3@260 - djup på 3an
2*2@275 - djupa
3@255 - djupa

Smala marklyft
3*3@140

Benpress
3*6

Jaa, vad kul det var att böja då man får ta i med benen och slipper bryta upp varenda kg med olika teknik och mycket rygg varje lyft. Och djup på alla väsentliga set också, vilken bonus :)

Ett mycket bra pass med andra ord :thumbup:

jebu
2009-10-12, 22:23
våååvåvåvåvååå! :D

Moste lyssna!

Fint skvattat! AHAA!! är bra grejer

Klenmenren
2009-10-14, 21:07
Ett mycket bra pass med andra ord :thumbup:

våååvåvåvåvååå! :D

Moste lyssna!

Fint skvattat! AHAA!! är bra grejer

Jag var nöjd :)

Hah på filmen hörs det tydligt, men man hör lite dåligt då man kör böj tror jag :)

Klenmenren
2009-10-14, 21:09
Bänkpress
2*3@115
2*3@120
2@130

Bänkpress m. utr. - Katana
3@150 - luft
3@165 - luft
1@175 - m. stopp
1@180 - m. stopp
2@200 - utlyft och lätt böj

Bänkpress exc. acc.
3*5@115

Face pulls & stuff

Hmm, har sytt in armarna en del, verkar ha gett resultat. Fick faktiskt hjälp av tröjan (!) :).. Enorm skillnad mot i lördags. Däremot super-anti dragning av kragen, den kan knappast ligga högre mot halsen och långt upp på axlarna :). Grymt.

Lamb_Of_God
2009-10-14, 22:05
Vikterna bara flög upp.. liksom :)
Nu får Mr. Rock ´n roll se upp :D

jebu
2009-10-14, 22:05
Hah på filmen hörs det tydligt, men man hör lite dåligt då man kör böj tror jag :)

Hah, det tror jag med :thumbup:

Klenmenren
2009-10-14, 22:16
DH3MBCts-U0

Lite blandade småhopp i oktober. Har ju en reviderad stil i knäböj som känns bra, Katana tröjan är nytt kort och marklyftet har jag nyligen ändrat lite i tekniken också.

En del granskare sa att bänken var maglyft men jag vet faktiskt inte. Den driver mot magen på lättare vikter och tröjan är uppdragen så det kanske ser ut som att stången landar långt ner på tröjan. Får se vad domarna säger på lördag med en trikå utanpå tröjan också.

Tips & Tricks? Välkomnas :)

Big.Mac
2009-10-15, 08:19
Bänkpress
2*3@115
2*3@120
2@130

Bänkpress m. utr. - Katana
3@150 - luft
3@165 - luft
1@175 - m. stopp
1@180 - m. stopp
2@200 - utlyft och lätt böj

Bänkpress exc. acc.
3*5@115

Face pulls & stuff

Hmm, har sytt in armarna en del, verkar ha gett resultat. Fick faktiskt hjälp av tröjan (!) :).. Enorm skillnad mot i lördags. Däremot super-anti dragning av kragen, den kan knappast ligga högre mot halsen och långt upp på axlarna :). Grymt.

Du vet väl att jag måste kommentera detta :D

B]Bänkpress m. utr. - Katana[/B]
3@150 - luft
3@165 - luft
1@175 - m. stopp
1@180 - m. stopp
2@200 - utlyft och lätt böj ????? du får ju inte fuska och köra knäböj när vikterna i bänken känns tung :laugh:

Börje H
2009-10-15, 10:08
Helvete va nice :hbang:

Åter igen måste jag få ge dig komplimanger för marklyftet. Vilket djäkla slutsträck. Grymt! Sen är du ju inte helst osvag i böjen heller :)

Kul också om bänkpressen verkar funka nu. Kanske är det så att det är via armarna framgången kommer med dig och din Katthane :bpump:

Klenmenren
2009-10-15, 13:10
Du vet väl att jag måste kommentera detta

du får ju inte fuska och köra knäböj när vikterna i bänken känns tung

Haha, nä det är sant. Vikterna kändes iofs väldigt behagliga :cool:

Helvete va nice :hbang:

Åter igen måste jag få ge dig komplimanger för marklyftet. Vilket djäkla slutsträck. Grymt! Sen är du ju inte helst osvag i böjen heller

Kul också om bänkpressen verkar funka nu. Kanske är det så att det är via armarna framgången kommer med dig och din Katthane

Spanks!

Jo tack, marklyftet jobbar jag uteslutande på starten och stabiliteten från botten. Släpper ju ryggen på filmen men försöker åtgärda mina svagheter så gott det går. Böjen kommer! (sakta) :smash:

Katten ja, initialt är det nog så. Nu fick jag bättre stöd än i lördags av armarna, men vågade inte dra ner kragen alls eftersom stången går mot magen. Jag hoppas dock på en kombo av armar och krage i framtiden :), hoppet är väl det sista som en människa överger? :laugh:

Klenmenren
2009-10-15, 21:49
Knäböj
3*5@140, 140, 145

Smala marklyft från höjd
5@175
3@195
3@200

Smala marklyft m. utr
3@230
3@250
2@260
1@280

Smala marklyft exc. acc.
2*6@160

Bra pass. Stabilt utan bälte och även med utrustning. Minimal laddning idag också men vikter kom upp och på ett bra sätt. Nästa markpass blir det tyngsta före DM, lite kluven till hur mkt eller vad jag ska gå. Om jag överhuvudtaget ska gå på nåt reps pers eller bara göra en singel på ingång eller lite högre. Vet ju min max-kapacitet för tillfället så jag får fundera. Prioritet ligger ju på att köra tung böj måndagen efter så jag ska nog hålla igen lite på volymen i varje fall. Det blir nog bra till slut :)

thatice
2009-10-15, 22:11
Ser ut som en baddybajlder men böjer och drar som en hel björn det är fan inte illa.

Har hört att det ska finnas någon styrkelyftare i eller ifrån Umeå som tränade marklyft 4ggr i veckan, vet du vem jag pratar om?
Lite nyfiken på hans upplägg.

Klenmenren
2009-10-15, 22:32
Ser ut som en baddybajlder men böjer och drar som en hel björn det är fan inte illa.

Har hört att det ska finnas någon styrkelyftare i eller ifrån Umeå som tränade marklyft 4ggr i veckan, vet du vem jag pratar om?

Haha :) jag ser klen ut men är det inte? hehe :em:

Du börjar ju få till det själv, som synes sist jag var upp, böjen främst då :thumbup:

Näe, vet inte, har ju bara bott här i 3 år så kanske är nån äldre kuf?. I nuläget och "på min tid" är det nog jag som kört mest frekvent olika marklyftvarianter, skulle jag tro iaf, oftast 2ggr/vecka i nån period 3ggr. Var han stark då? eller tränade han bara mark jävligt ofta? =>

För mycket av det goda är ingen höjdare :)

thatice
2009-10-15, 23:11
Fick för mig att det var en yngre kille men detta var ett par år sedan så jag kan vara ganska mycket ute och cykla.
Jag får försöka forska vidare på detta.

pe11e
2009-10-16, 16:16
Det smygtränas nanting där i styrkehörnan Sollefteå. Lars skapar sin egen lycka med dessa hästskor till triceps :thumbup:

thatice
2009-10-16, 17:19
[QUOTE=Klenmenren;3930604]Haha :) jag ser klen ut men är det inte? hehe :em:

Haha skrev otydligt men det jag menade var att du ser riktigt biff ut OCH drar,pressar och böjer som en björn.
Såg att jag skrivit men istället för och tidigare, då blir det lite fel.

jebu
2009-10-16, 17:25
[QUOTE=Klenmenren;3930604]Haha :) jag ser klen ut men är det inte? hehe :em:

Haha skrev otydligt men det jag menade var att du ser riktigt biff ut OCH drar,pressar och böjer som en björn.
Såg att jag skrivit men istället för och tidigare, då blir det lite fel.

Detta kan omöjligt stämma! styrkelyftare är bara feta och det är utrustningen som lyfter vikterna, de har inte en muskel. Källa valfri bb på body :D

Damien Thorne
2009-10-17, 06:40

Det finns en tråd om det här:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=102173

Andreas Pahkamaa körde mark 3ggr/vecka. Har ej läst hela tråden, så jag vet inte om det finns med nåt upplägg för 4ggr/vecka.

TjockeJocke
2009-10-17, 20:13
Haha :) jag ser klen ut men är det inte? hehe...

*flex*
... ååh, Large... du varken ser ut eller är klen på något sätt.*kissass*
Tackar ödmjukast för god kamp och stöttning idag.*cupid*
Som alltid är du enormt stabil och tekniksäker i din lyftning... men... din midja skulle behöva några fler hekto bacon runt sig!

Rock´n´roll!!:hbang:

Klenmenren
2009-10-17, 20:18
... ååh, Large... du varken ser ut eller är klen på något sätt.*kissass*
Tackar ödmjukast för god kamp och stöttning idag.*cupid*
Som alltid är du enormt stabil och tekniksäker i din lyftning... men... din midja skulle behöva några fler hekto bacon runt sig!

Hoho, ja tack själv, det var kul fastän jag underpresterade :). Angående dina lyft så var det ändå ett nöje att förlora fighten, om än lite väl stort *cry*. Väl värt pers!

Jag hoppas göra dig sällskap vid 200 vallen snarast! Ska vara fan om inte jag också ska kunna finurla ut tröjpotentialen.

Lamb_Of_God
2009-10-17, 23:21
Jag tycker att du va duktig idag *cupid*
Synd bara att du inte fick visa vad du va god för, men nästa gång.. ojojoj säger jag bara :)

Sidén
2009-10-19, 14:29
Jag är väldigt sent ute, men vilka kanon resultat du fick på kalotten! Träningen i övrigt verkar gå riktigt bra också :)
Dela med dig lite detaljer om hur det gick på DM? Var det bänk-dm eller SL-dm?

Du får gärna PMa någon dag innan du ska träna i sollefteå om du vill. Det vore kul att träna tillsammans igen :)
En sak till, när var det tävling hos Hasse? Jag och en kompis är sugen på att kolla, om det inte krockar med något annat.

Klenmenren
2009-10-19, 22:10
Jag tycker att du va duktig idag *cupid*
Synd bara att du inte fick visa vad du va god för, men nästa gång.. ojojoj säger jag bara :)

Tack :). Vi får hoppas, kanske med Inzern att det gått bättre? Det får vi nog veta på SL-DM, gissar jag =)

Klenmenren
2009-10-19, 22:18
Jag är väldigt sent ute, men vilka kanon resultat du fick på kalotten! Träningen i övrigt verkar gå riktigt bra också
Dela med dig lite detaljer om hur det gick på DM? Var det bänk-dm eller SL-dm?

Du får gärna PMa någon dag innan du ska träna i sollefteå om du vill. Det vore kul att träna tillsammans igen :)
En sak till, när var det tävling hos Hasse? Jag och en kompis är sugen på att kolla, om det inte krockar med något annat.

Men tack! Det värmer :). Kul att få till det ordentligt!

Ja den har gått framåt på senaste trots allt.

Det var Bänk-DM, gick väl sådär. Testade ny tröja och var nog lite feg i hur jag drog den i kragen. Fick 180 i ingång var halvnära på 192,5 men ingen lycka. Klurigt det där med utrustning. En tröja har man en teknik med annan modell blir det en annan teknik. Men så länge jag går framåt med och utan utrustning är jag nöjd :), och framförallt ökar på tävling.

Jo, det är SL-DM 7 november hos Hasse. Kanske tävlar jag där då men troligtvis tävlar jag samma dag fast i Luleå. Vet inga tider men det lär väl kanske komma upp här nånstans eller kanske på typ sundsvalls hemsida.
Sen kanske det är en tävling i slutet av december också men det är nog inte riktigt bestämt. Ev. är jag med också då :)

Jag hör av mig då jag är hemma, ev. blir det några sammanhängande veckor i jul samt i vår så då får vi se till att du kommer upp ur källaren på Arla och tränar med lite folk istället =). Alltid kul med de som är intresserade av träning, och i synnerhet styrkelyft :)

Klenmenren
2009-10-19, 22:22
Knäböj m. bälte
2*5@165, 175

Knäböj m. utr.
3@230
2@260
2*2@280

Smala marklyft
2*3@140

Lång tid på gymet idag, över 4h. Trots detta inget större pass. Mör i låren rent allmänt, har ju kört på ganska bra och piskat dem senaste 2-3 veckorna. Flyttar fokus till maxstyrka och prioriterar toppvikter så kanske det kan trilla in nån sorts form till DM. Tekniken var inte heller på topp på slutet idag men jag skyller lite på dräkten och lite på mig själv. Ändå nära pers i dagens pass.

Klenmenren
2009-10-21, 20:08
Bänkpress
2@140

Bänkpress m. utr. Katana
3@160 - luftvänd.
2@170 - luftvänd.
1@175 - bröstet
1@185 - bröstet
1@195 - bröstet

Exc. bänkpress m. utr. sliten tröja
2*3@200, 215

Bänkpress
2*8@100

Pers överallt idag. Drog upp tröjan som i lördags men sen var jag lite mer vågad med kragen och det lönade sig. Lite tightare armar och något mer drag så, i övrigt hamnade nog landningarna på bröstet på en bra plats för ovanlighetens skull.

Börje H
2009-10-21, 20:17
Ser ut att ha varit ett riktigt kvalitetspass idag *drool*

Lamb_Of_God
2009-10-21, 21:55
Har sagt de förut men måste säga de igen, stark som en oxe är va du är :)

Bra pass!

Klenmenren
2009-10-22, 23:21
Ser ut att ha varit ett riktigt kvalitetspass idag *drool*

Har sagt de förut men måste säga de igen, stark som en oxe är va du är :)

Bra pass!

Kvalité + oxe = prime beef :Virro

Klenmenren
2009-10-22, 23:25
Knäböj
3*3@125

Smala marklyft från höjd
3*3@175

Smala marklyft m. utr.
3@210
2@240
1@270
1@290
3@260

Smala marklyft exc. acc.
2*8@150

Bål

Slak och slö idag men ändå ok. Känner att jag nog måste gå in 290 i marklyft på DM för att inte behöva göra en chockhöjning på 30 kg från 280 till 310 i andra. Det går nog bra bara jag inte tappar konceptet i knäböj. Gick bra och ingen större skillnad mellan 270 och 290. Tekniken kändes aningen off men kanske var laddningen som var obefintlig som ställde till det.

TjockeJocke
2009-10-23, 05:37
Slak...

*flex*
... det tror jag inte på... inte helt i alla fall!?!:naughty:

Om inte annat så finns ju bot mot sådant till"stånd"...
Redt... eeh...:em:... ROCKTUBE, heter det visst!:thumbup:

Klenmenren
2009-10-25, 13:26
... det tror jag inte på... inte helt i alla fall!?!:naughty:

Om inte annat så finns ju bot mot sådant till"stånd"...
Redt... eeh...:em:... ROCKTUBE, heter det visst!:thumbup:

Rock´n´roll!!

RockTube :)
Nä, inte helt, men styvare kunde man ju varit =/. I Luleå brukar jag iofs vara det, kanske det går bättre på DM då :cool:

Klenmenren
2009-10-25, 13:38
Klossbänkpress m. utr. Rage X
m.stopp 6,5 cm - 2*2@180, 185
m.stopp 9,5 cm - 2*2@195, 205
9,5 cm - 1@215

Medelbred bänkpress m. stopp
3*5

Lats

Klämde in ett pass med tröjan jag ska köra med på SL-DM. Lite mör sen i onsdags men det var bra drag ändå. Hoppas att kunna vara därikring tangerat pers eller nåt kg över, men det skulle vara en bonus, för att ha chans på en bra total. Kan jag passera 800 på DM blir det nog slutet på säsongen, i varje fall ingen all-out SL tävling mer förrän SL-SM. Men, annars är det bara att härda ut och på't igen i december..

Phasio
2009-10-25, 14:31
Hur länge har du tränat med Rage X:en?

Klenmenren
2009-10-26, 22:52
Hur länge har du tränat med Rage X:en?

Hmm... Det måste nog vara kring 1,5 år :)... Välanvänd *flex*

Klenmenren
2009-10-26, 22:58
Knäböj m. utr.
3@230
2@260
1@280
1@290

2@305 - utgång + nig

3@250 - farttt

Knäböj m. bälte
2*3@150
3@160

Smala marklyft m. bälte
3*3@150

Finnen
3*4

Behagligt men ändå hög kvalité som det heter. Ska snäva lite i benen och tvätta kläderna till nästa måndag. Ligger nog inte under styrkenivån som var före Kalotten och tekniken är några resor bättre också. Låter lovande, framtiden får utvisa om jag verkligen lyckats upprätthålla böjnivån från Kalotten.

TjockeJocke
2009-10-27, 08:55
Klossbänkpress...Klämde in ett pass med tröjan...
*flex*
... gjorde jag också igår.:naughty:
Efter Fredagens helt trycklösa bänkpass, blev gårdagens, ett ordentligt fall framåt. Eftersom jag varit "ner på bröstet" med min Katthanne-46:a på Bänk-DM så kändes detta mycket mer relevant jämfört med mitt tidigare "kloss-pers". (Då med herrejösses-tight Inzer RageX)
3 set med stopp på alla reps till 9 cm kloss... och röven i bänken.:whipped:
2x210kg, 3x220kg & 2x230
Det kändes i alla fall liiite...

Phasio
2009-10-28, 16:49
Hmm... Det måste nog vara kring 1,5 år :)... Välanvänd *flex*

Hehe det kan jag tänka mig då :). Jag har använt den i några månader och tycker den är kanon. Köpte en F6 tornado men tyckte den var skit i jämförelse med rage:en. Är kanske en vanesak visserligen men men.

Vad tycker du om tröjan?

Klenmenren
2009-10-28, 21:07
*flex*
... gjorde jag också igår.:naughty:
Efter Fredagens helt trycklösa bänkpass, blev gårdagens, ett ordentligt fall framåt. Eftersom jag varit "ner på bröstet" med min Katthanne-46:a på Bänk-DM så kändes detta mycket mer relevant jämfört med mitt tidigare "kloss-pers". (Då med herrejösses-tight Inzer RageX)
3 set med stopp på alla reps till 9 cm kloss... och röven i bänken.:whipped:
2x210kg, 3x220kg & 2x230
Det kändes i alla fall liiite...

Nämen fifan. 'Inte lite punk'rock det där. Särskilt med röven i bänken :thumbup:

Klenmenren
2009-10-28, 21:09
Hehe det kan jag tänka mig då :). Jag har använt den i några månader och tycker den är kanon. Köpte en F6 tornado men tyckte den var skit i jämförelse med rage:en. Är kanske en vanesak visserligen men men.

Vad tycker du om tröjan?

Eftersom den är så omodern så har ju inzer lyckats trimma modellen så till oigenkännlighet så jag vet inte vad jag ska säga. Den jag har nu har stor urringning men inte så tjock krage, tycker den har bättre fjong än katanan på nå vis och ändå mer elastisk och tar inte bara tvärnit som katanan. Men jag är ju ingen bänkfantom heller. Den funkar :)

Klenmenren
2009-10-28, 21:12
Bänkpress m. utr Rage X
3@150 - luftv.
2@165 - luftv.
1@175 - luftv.
1@185 - m. stopp
2@192,5 - 4,5 cm m. stopp
2@195 - 4,5 cm m. stopp - arslade upp 2an

Bänkpress exc. acc.
3*5

Yahoo. Tror det här blev 5e eller 6e bänkpasset med tröja i rad om man räknar in bp-dm. Därför låg volym men bra viktval och stabilt lyft till bröstet. Kanske till och med måste omvärdera ingångsvikten jag tänkt mig... Va' fint *rolleyes*

-AG-
2009-10-28, 21:18
Kör du med luftvärn Large? Ser fint ut iaf, du börjar ju bli stark. Hur går det för valpen?

Lamb_Of_God
2009-10-28, 21:32
Stabilt pass :)

jebu
2009-10-28, 22:03
Bänkpress m. utr Rage X
3@150 - luftv.
2@165 - luftv.
1@175 - luftv.
1@185 - m. stopp
2@192,5 - 4,5 cm m. stopp
2@195 - 4,5 cm m. stopp - arslade upp 2an

Bänkpress exc. acc.
3*5

Yahoo. Tror det här blev 5e eller 6e bänkpasset med tröja i rad om man räknar in bp-dm. Därför låg volym men bra viktval och stabilt lyft till bröstet. Kanske till och med måste omvärdera ingångsvikten jag tänkt mig... Va' fint *rolleyes*

Hä gick juh lett nå jävulskt det där. Helt schvajnigt lett!

Phasio
2009-10-28, 22:16
Eftersom den är så omodern så har ju inzer lyckats trimma modellen så till oigenkännlighet så jag vet inte vad jag ska säga. Den jag har nu har stor urringning men inte så tjock krage, tycker den har bättre fjong än katanan på nå vis och ändå mer elastisk och tar inte bara tvärnit som katanan. Men jag är ju ingen bänkfantom heller. Den funkar :)

Glömde skriva X jag har den nya med. Okej jag har inte provat katana så det var intressant att veta. Med det som du beskriver så håller jag med dig, även fast den ser ut att vara styv med tanke på tyget så tycker jag den känns elastisk med. Jag tycker även den är förvånantsvärt lätt att lyckas med. Har visserligen inte börjat dra kragen så mycket än eller vrida armarna.

Nossnahoj
2009-10-29, 14:53
Jag saknar gymmet :)

Klenmenren
2009-10-29, 21:45
Knäböj
3@125
3@135
3@145

Smala marklyft m. utr.
3@230
3*1@250
3@220

2*5@150

Lite lajbans

Explosiv knäböj och fick till starten i marklyftet med simpans hjälp lagom till sista 1an. Helt ok på övriga set men snäppet vassare drag på sista. Hoppas nu styrkan kommer lagomt till nästa lördag, tekniken är ju god.

Klenmenren
2009-10-31, 16:39
Bänkpress m. stopp
3@112,5
3@120
3@125
3@130

Medelbred bänkpress
3*5

Lats, bål

Gick ju lätt trots typ tangerat pers med stopp. Bra lyftning alltså trots handbromsen i för att inte köra alltför mycket och tappa den till synes uppåtstigande "form"kurvan. Bibehåller jag senaste veckornas stil i bänken med tröja till nästa lördag finns ju alla förutsättningar för gott resultat :thumbup:... OoO, spännande *popcorn*

Lamb_Of_God
2009-11-01, 20:16
Spännande, med den här formen så blir ju 800 ingen match :)

Klenmenren
2009-11-09, 21:54
Spännande, med den här formen så blir ju 800 ingen match :)

Det gäller ju att inte bara en gren går bra i styrkelyft *flex*

Klenmenren
2009-11-09, 22:09
Luleå, Lördag morgon, Pontushallen...

Vikt: 98,35 kg - mat före under och efter invägning, nja inte under men nästan *popcorn*

Hade på förhand siktet inställt på 800 sammanlagt men efter vissa ryggbekymmer efter knäböjen veckorna före och allmänt dålig teknik/form i framförallt böj men även mark till viss del så var det väl mest en viljeinsats som gjorde att jag fick med mig följande:

Knäböj
280 - g
295 - u - heavy shit med kaiko teknik
295 - g - fint, men inte vackert. Vilja heter det.

Bänkpress
182,5 - g
192,5 - g - pers 2,5 kg
197,5 - g - pers 5 kg till.

Marklyft
287,5 - g
307,5 - u
307,5 - u

Sammanlagt 780 kg

Ja, det blev ju som det blev. Har numera naglat mig fast vid 295 kg i knäböj, det är ju fint men utan längre träningsperiod så hade jag inte heller räknat med nån höjning. Däremot hade kanske en bättre teknik och lite bättre form gjort att jag inte bränt mig i ryggen efter båda 295 böjarna. Bänken gick desto bättre men det har faktiskt känts riktigt bra på träning med Inzern. Samlade kg för att inte behöva persa i marklyft för 800. Var seg på uppvärmningen, nästan otaggad men framförallt mest mör i ryggen. Ingången gick bra men anade ju hur det skulle sluta på 307,5. Förivrade mig på 1a försöket och andra var inte ens bra. Jaja, ev. hade jag ju kunnat gå samma serie som på Kalottkampen för att undvika hög ingång och stor höjning (280-300-307,5) men vafan, det hade kanske gått lika illa ändå.

Såhär i efterhand känns det ändå bra att ha en lägstanivå på 780 då jag inför hösten hade ett max på 752,5. Bänken också positiv, fortfarande knappt dragen tröja och för övrigt samma tröja jag körde med för precis ett år sen då jag gjorde 172,5 kg, inte en söm är modifierad heller. Kan ju trösta mig med att mina delgrenspers nu summerar till 800 kg sammanlagt, ett litet mål som jag haft sen jag började faktiskt. Aningen kluven om det ska bli en sista kraftansträngning för att göra 800 på en tävling som junior men vet samtidigt att det brukar gå illa när jag forcerar utvecklingen. Bättre då att passera 800 under våren och göra det med marginal :)... Nu vila! (eller deload träning *rolleyes* snarare)

Klenmenren
2009-11-09, 22:14
tillägg:

Tack till mina värdar i Luleå som stod för logi mm.! Otroligt trevlig gemenskap
Och stort tack till Världsmästarn' Erik Degerman som stod för lindning, peppning, smekning, mm.! :)
Slutligen tack till Luleå AK som arrangerade ett jättefint DM, kul att få vinna också, stå överst osv. Händer ju inte så ofta! (ok jag var ensam i klassen precis som på BP-DM men, who cares! =>)

-AG-
2009-11-09, 23:42
Bra jobbat Large. Bara en tjuga kvar till manliga vikter :)

Klenmenren
2009-11-09, 23:58
Bra jobbat Large. Bara en tjuga kvar till manliga vikter :)

Tack du!
Men om vi ska vara petiga, vilket vi ska, så är det på sin höjd 7,5 kg kvar till manliga vikter:

Delgrenspers = 295 - 197,5 - 307,5 = 800 kg
Bästa sammanlagda tävlingen = 295 - 190 - 307,5 = 792,5 kg

:cool:

Lamb_Of_God
2009-11-10, 09:02
En väl genomförd tävling även om du inte fick dina 800, du vet ju att du är god för de så de kommer :) Lagomt skulle ju vara om du krossa 800 till SM :cool:

Klenmenren
2009-11-16, 20:35
En väl genomförd tävling även om du inte fick dina 800, du vet ju att du är god för de så de kommer :) Lagomt skulle ju vara om du krossa 800 till SM :cool:

Ja det får väl ändå räknas som rätt stabilt, och utvecklingen i bänken gör gott för min total också :)

Klenmenren
2009-11-16, 20:45
Knäböj m. bälte
5@155
5@165
5@175

Halva knäböj+Exc. knäböj m. bälte
3*2@195 - körde sista setet exc. istället, har ingen bra kläm på hur och vilken overload övning i knäböj. Det får bli exc. de gånger jag har passning. Fick rätt teknik det sista jag gjorde iaf.

Döda smala marklyft
3*3@150

Glute bridge m. stång
3*5@130

Benpress
3*6

Plankan+Sidoplankan

Jahoo. Nu har jag börjat på en djärv stegring av 5or i böj. Hoppas jag överlever! 5an på 175 tyckte jag själv att jag nöp av de första böjarna tidigt men det visade sig vara perfekt djup. Fan, det blev faktiskt lättare att vända där än att sätta sig på golvet *flex* Marklyftet riktigt bra trych, det var kul.
Andra nyheter: storebror Berglund har nu börjat få igång nån sorts kontinuitet i träningen, well done :thumbup:

sunkan
2009-11-19, 05:03
Andra nyheter: storebror Berglund har nu börjat få igång nån sorts kontinuitet i träningen, well done :thumbup:

Med tanke på hur många gånger han huggit på mig så känner jag att jag måste. För vilken gång i ordningen är det nu detta sker?

Börje H
2009-11-19, 07:21
Nu har jag börjat på en djärv stegring av 5or i böj.

Jag synar. Du är mer komfort än jag :D

Kul att brolla kommit igång!

-AG-
2009-11-19, 07:49
Tack du!
Men om vi ska vara petiga, vilket vi ska, så är det på sin höjd 7,5 kg kvar till manliga vikter:

Delgrenspers = 295 - 197,5 - 307,5 = 800 kg
Bästa sammanlagda tävlingen = 295 - 190 - 307,5 = 792,5 kg

:cool:

Det första man blir blind på är ju som bekant ögonen :cool: 7.5 ska det vara. Men då kan man formulera det som att lägsta nivån är 20kg ifrån att vara manlig *flex*

Klenmenren
2009-11-19, 20:11
Klossbänkpress
4,5 cm - 3*3@130, 135, 145
6,5 cm - 3@150

Bänkpress exc. acc.
3*6@112,5

Face pulls

OOf, snabbt idag. Dryg dag i skolan och minimalt med mat. Men är det nåt jag är så är det väl ihärdig, så jag släpade mig genom passet med bra tempo i varje fall.

Klenmenren
2009-11-19, 20:14
Knäböj
2@145
2@150
2@155

Smala marklyft m. bälte exc. acc. - Lakso style! *flex*
3*3@175

Raka marklyft
3*5@125

Situps m. vikt
3*8

Agh, samma visa idag. Om något ännu tröttare pga kvällsarbete igår med presentation tills idag. Iofs tror jag det mest var träningsvärken i ben, röv osv. som var mest hämmande i knäböjen. Men, det gick ändå bra. Lakso marklyftet också trevligt, bra tryck i buken och rak i ryggen :cool:. Nästa vecka börjar marklyftsprogressionen. Ojojoj...

Klenmenren
2009-11-19, 20:16
Med tanke på hur många gånger han huggit på mig så känner jag att jag måste. För vilken gång i ordningen är det nu detta sker?

Haha, det ska jag hälsa :)

Det vet nog ingen! Men vilka come-backer sen! Legendariska ökningar på väldigt kort tid, det är det som är drivkraften tror jag :laugh:

Klenmenren
2009-11-19, 20:17
Jag synar. Du är mer komfort än jag :D

Kul att brolla kommit igång!

Haha! Vi får väl se! Att vara konsekvent med tekniken på vikter jag måste ta i på är det största problemet. Vill inte bryta mer!... Du är starkare än mig :cryout:

Yes! En sparringpartner av stora mått :)

Klenmenren
2009-11-19, 20:19
Det första man blir blind på är ju som bekant ögonen :cool: 7.5 ska det vara. Men då kan man formulera det som att lägsta nivån är 20kg ifrån att vara manlig *flex*

Nu får du godkänt och återfår min respekt som kolo-fan ;)

Jag ska slita mig upp till 800...... :furious:

Klenmenren
2009-11-21, 20:48
Bred bänkpress m. stopp
5@112,5
2*5@120
5@125

Medelbred bänkpress
3*4@115

Chins

Introducerat mycket nytt i veckan och slevade in en nygammal variant idag i bänken. Lätt men ändå ovant att hitta kraften :). Tänk om jag haft den här lyftvägen med regelrätt grepp, då kanske jag skulle haft en framtid i bänkgenren :laugh:

Börje H
2009-11-21, 21:23
Breda bänkar smakar alltid gott :)

Klenmenren
2009-11-23, 23:06
Knäböj m. bälte
3*5@180

Utgång + kort böj m. bälte
2*2@210
2@230

Döda smala marklyft
3*3@150

Glute bridge m. stång
3*5@130

Benpress exc. acc.
3*6

...Today I mutilated the barbell... :whipped:

Klenmenren
2009-11-24, 22:03
Klossbänkpress
4,5 cm - 3*3@140
9,5 cm - 3@150

Medelbred bänkpress exc. acc.
3*6@112,5

Face pulls, plankan & stuff

"Knackade in returen" redan idag jämfört med ordinarie onsdagspass. När jag ändå skulle övervaka och hjälpa S&M bänkarna. Såg lovande ut för samtliga :thumbup:.
Dagens :hbang: var ändå Nossnahoj som har ökat ohejdat på 3 tröjpass sedan Indien, häftigt att se en styrketalang svara så klockrent på träning efter sol, bad och viktnedgång, *flex*

Klenmenren
2009-11-26, 21:56
Knäböj
3@135
3*2@140

Smala marklyft m. bälte - Lakso style!
5@187,5
5@200
5@212,5

Raka marklyft
3*5@125

Sit-ups m. vikt + Suitcase marklyft

Ett hopp framåt sen förra veckan i böjen, teknikmässigt. Överlag går det sakta framåt igen. Att det ska vara så svårt...
Marklyftet var litet häftigt att träna på 200+ :D. Också sporrande att kasta på bälte + vikt på stången i motsats till utan bälte i marklyft från höjd och omtag varje rep.. Känns som rätt variant i nuläget, lite tyngre vikter och fullt fokus att hålla rygg både konc. som exc.. Enda negativa idag var att jag blodade ner knän, fingrar och stång. Löser det här riktigt "hårda" problemet till nästa pass med: tejp, fotbollstrumpor och mer barnpuder :)

Börje H
2009-11-27, 08:12
5@212,5

Marklyftet var litet häftigt att träna på 200+ :D

Det är så otroligt märkligt att läsa detta då du drar +300 kg i mark :D

Härligt att det gives och det tages inspiration beträffande denna sk "ädla" övning. Du är så sjukt gedigen i din stil så lite Lakso style på grejerna så blir det vansinnesresultat under kommande år. Det mest irriterande är ju att du bara är en barnrumpa än. Vad månne bliva när du, om något år, växer in fullt i 110:an *drool*

Lamb_Of_God
2009-11-27, 08:57
Det mest irriterande är ju att du bara är en barnrumpa än. Vad månne bliva när du, om något år, växer in fullt i 110:an *drool*

En stenhård sexbomb :naughty:

Börje H
2009-11-27, 09:07

Nått i den här stilen :D

Large och hans crew. Om vi byter ut byxorna mot en böjdräkt och strykjärnet mot en lindningsvev så tror jag vi är tämligen nära sanningen!

edit; tjing och knyta/polera skorna!

Klenmenren
2009-11-28, 17:11
Det är så otroligt märkligt att läsa detta då du drar +300 kg i mark :D

Härligt att det gives och det tages inspiration beträffande denna sk "ädla" övning. Du är så sjukt gedigen i din stil så lite Lakso style på grejerna så blir det vansinnesresultat under kommande år. Det mest irriterande är ju att du bara är en barnrumpa än. Vad månne bliva när du, om något år, växer in fullt i 110:an *drool*

Haha! Man ska väl inte träna tyngre än nöden kräver?! :D

Jag har nån teori om att det kan vara bra för för marklyftet generellt, hålla ryggen osvosv. och psyket också att träna lite tyngre med bälte. Ädelt var ordet!

110:an *drool*

Klenmenren
2009-11-28, 17:15

Nått i den här stilen :D

Large och hans crew. Om vi byter ut byxorna mot en böjdräkt och strykjärnet mot en lindningsvev så tror jag vi är tämligen nära sanningen!

edit; tjing och knyta/polera skorna!

Bwahaha, Tom of Finland, L.A.K.:s bastugud gör det igen :Virro

Tack grabbar, jag gör mitt bästa. Hård eller mjuk, det är väl bara en tidsfråga innan jag passerar -100 och kanske -110 också *popcorn*

Vilket crew! - Börje, du får inta vilken position du vill :D

Klenmenren
2009-11-28, 17:22
Bred bänkpress m. stopp
5@117,5
5@125
4@127,5 - bonus rep. =>

Bänkpress
3*8@110

Knäböj SS Ryckböj
3*3@50 / övn.

Chins n' Stuff

Aah, nu börjar kroppen fatta hur man gör då man bänkar brett. Bra krut rent allmänt. Fick även lite pump in the guns i avslutande gympa övningar :). Spontanböjde också, kändes bra faktiskt. Nu: fokus på måndagens knäböj, hoppas att förnedra en rekordtungt lastad skivstång i repetitioner om 5! :devil:

Klenmenren
2009-11-30, 20:23
Knäböj m. bälte
5@190
5@180
5@170

Döda smala marklyft
3*3@150

Glute bridge m. stång
3*5@150

Benpress exc.acc
2*8

Yeah! Ingen totalförnedring men likväl pers :). Segt som smör på 1an på 190 men trots tvivel från GG gick 5an bra ändå, bäst av allt att tekniken tog ett steg framåt i samma veva :). Sen var jag mest nöjd och efter 180 gled det övriga förbi, om än jävligt svettigt tempo på slutet :thumbup:

Börje H
2009-11-30, 21:11
Yeah, nu är du på G!
Fortsätt käka taggtråd och förnedra vikterna så blir det en rolig vinter :)

Klenmenren
2009-12-01, 20:23
Yeah, nu är du på G!
Fortsätt käka taggtråd och förnedra vikterna så blir det en rolig vinter :)

Att jag är :D

Taggtråd och potatis *popcorn*

Klenmenren
2009-12-01, 20:28
Bänkpress - "uppvärmning"
3@140 (!)

Klossbänkpress 4,5 cm
3@140
2*2@145

Bänkpress exc. acc.
3*5@115, 120

face pulls o sånt

Aah, helvete! Det gick ju nästan för bra idag. På cykeln mot gymet tänkte jag att värmningen får bli en singel på 140 men väl på gymet så kändes det så bra så jag sa att jag gör så många jag kan, eller tror jag kan. Det blev 3, för 2an var nästan lätt :). Garderade på 3an med att häcka 2 cm men nu efteråt är jag övertygad om att jag segat upp den med häcken i bänken också. Trevligt, pers igen! :)

Börje H, I'm coming for you :Virro

thatice
2009-12-01, 22:12
Ojojoj!!!
Kollar in din journal och har försökt hålla koll och ta rygg på dina bänkpressar men nu börjar det bli ruskigt jobbigt om du ska hålla på så här.

Damien Thorne
2009-12-02, 14:47
Mycket bra uppvärmning :naughty:

Om någon frågar hur mycket du tar i bänk så kan du säga
"Vet ej, men jag reppar då på 140kg" :D

Arf Pingvin
2009-12-02, 20:11

Det här är bra. Mycket bra. Skapar stor förvirring om ens kapacitet. Helst ska man inte veta själv vad max eventuellt kan vara. Alltid en lätt tvåa-trea :thumbup:

TheGredde
2009-12-02, 22:24
Det här är bra. Mycket bra. Skapar stor förvirring om ens kapacitet. Helst ska man inte veta själv vad max eventuellt kan vara. Alltid en lätt tvåa-trea :thumbup:

Typiskt dig Tobbe. Själva idén är rätt kul faktiskt, men det fungerar bara om man är stark och för er så stämmer det, för en dödlig som jag själv så är det bara att gömma sig i ett hörn och titta avundsjukt på de starka pojkarna som reppar på tunga vikter och aldrig maxar :)

Davidzor3
2009-12-03, 00:42
Large:naughty: yummie benches

Klenmenren
2009-12-04, 20:25
Ojojoj!!!
Kollar in din journal och har försökt hålla koll och ta rygg på dina bänkpressar men nu börjar det bli ruskigt jobbigt om du ska hålla på så här.

Hah! du lyckades ju alldeles utmärkt såg jag! Nu är det tight i LAK -100 kg bänkpress "rankingen" (efter Börje då :))

Klenmenren
2009-12-04, 20:26

Tack, och tack för tipset *flex*

Annars kan jag säga vad gjort i bänkpress på tävling *rolleyes*

Klenmenren
2009-12-04, 20:35
Det här är bra. Mycket bra. Skapar stor förvirring om ens kapacitet. Helst ska man inte veta själv vad max eventuellt kan vara. Alltid en lätt tvåa-trea

Det är sant, men mina lyft går ju alltid tungt *cry*

Typiskt dig Tobbe. Själva idén är rätt kul faktiskt, men det fungerar bara om man är stark och för er så stämmer det, för en dödlig som jag själv så är det bara att gömma sig i ett hörn och titta avundsjukt på de starka pojkarna som reppar på tunga vikter och aldrig maxar :)

Jadu Freddan, jag tror Arf är i en helt egen liga faktiskt, liksom några divisioner ovanför *grr27*

Jag måste iofs erkänna att jag inte känner mig/är särskilt stark, har bara tränat tillräckligt länge att jag ökat vikterna till den här nivån. Alltså det är en fråga om uthållighet/ihärdighet :whipped:. Jamena, för eller senare så fattar väl kroppen vad den utsätts för och svarar, kanske, upp med att bli lite starkare *flex*

Klenmenren
2009-12-04, 20:36
Large:naughty: yummie benches

Yeah :hbang: :D

Klenmenren
2009-12-04, 20:43
Knäböj
3*2@140, 145, 150

3*5@220

Raka marklyft
3*8@125

Sit-ups m. vikt SS Pull-through
2*8

Yeaaahh... Mör sen böjen i måndags. Trots en extra dags vila p.g.a. nattskift ons+tors. Lite orolig inför passet hur det skulle gå med marken men det gick ju faktiskt bra trots allt. Börjar lära mig stilen och timingen. Funkar bra som overload-övning, som det faktiskt blir, och man måste verkligen forcera för att inte tappa hållningen excentriska fasen och dra efterföljande rep. med raka ben. Stilbyggande? Fortsatt Lakso-style kommer att ge svaret *flex*
Pers? - Ja eller nåt liknande. Bra vecka i alla grenar, har inte blivit svagare :hbang:

Davidzor3
2009-12-04, 20:51
Knäböj
3*2@140, 145, 150

3*5@220

Raka marklyft
3*8@125

Sit-ups m. vikt SS Pull-through
2*8

Yeaaahh... Mör sen böjen i måndags. Trots en extra dags vila p.g.a. nattskift ons+tors. Lite orolig inför passet hur det skulle gå med marken men det gick ju faktiskt bra trots allt. Börjar lära mig stilen och timingen. Funkar bra som overload-övning, som det faktiskt blir, och man måste verkligen forcera för att inte tappa hållningen excentriska fasen och dra efterföljande rep. med raka ben. Stilbyggande? Fortsatt Lakso-style kommer att ge svaret *flex*
Pers? - Ja eller nåt liknande. Bra vecka i alla grenar, har inte blivit svagare :hbang:

Sniff Sniff i can smell you and feel you from thousand miles !!!!....Härligt pass Laksoup style is tha shit...We at LAK saknar dig hoppas du kommer och kör med oss snart !.....QKKK:hbang::whipped:

Klenmenren
2009-12-05, 20:43
Sniff Sniff i can smell you and feel you from thousand miles !!!!....Härligt pass Laksoup style is tha shit...We at LAK saknar dig hoppas du kommer och kör med oss snart !.....QKKK:hbang::whipped:

Ja det är ju hur bra som helst *flex*

Aww, jag saknar er med, kommer upp så snart jag kan, med presenter och kramar till alla *cupid*...

Eller, i varje fall så bjuder jag på mig själv *popcorn*

Klenmenren
2009-12-05, 20:46
Bred bänkpress m. stopp
2*5@117,5
3@125
3@135

Medelbred bänkpress
3*8@110

Chins & stuff

Jamenjust.. Handledslindor i bänken hjälpte avsevärt med brett grepp. Annars intet nytt på bänkfronten. Harvar på i god stil och hoppas plocka 150 kg med stopp så snart det känns läge :cool:

Klenmenren
2009-12-13, 00:41
Ojojoj.. Har haft en semi-förkylning hela veckan, med lätt förhöjd kroppstemp. snuva halsont och alla andra symtom man kan tänka sig från öron näsa hals. Inget konstigt där, men envis har den varit med tanke på hur milda symtom jag ändå tycker jag haft... Men jag har sett till att äta det jag kommit över och sova mycket.

Idag blev det comeback på gymet i ett snabbpass för att förbereda kroppen på att återuppta planeringen redan imorn. Deloadvecka i böj och relativt lätt klossbänk så början av veckan blir en mjukstart, sen hoppas jag att kroppen inte känns som idag då jag ska träna marklyft i slutet av veckan och förhoppningsvis går rätt tungt.

Idag blev jag både andfådd och snorig av att böja, bänka och marka lite på 100 kg. Såhär efteråt har inte sjukan tagit om så det känns ju positivt. Jag har ändå vilat osedvanligt mycket jämfört med vad jag burkar tillåta mig när jag är sjuk, hoppas det lönat sig :)

Klenmenren
2009-12-13, 22:46
Knäböj
4*3@125

Knäböj m. bälte
4*3@145

Utgång + liten böj
3*2@225, 245

Döda smala marklyft
3*3@150

Benpress
2*10

Ryckböj m. knälinda runt låren
3*6

Jaa. Helt klart bra beslut att köra lätt igår. Kroppen var lite mer inställd på att inte dö så fort jag lagt ner stången idag. Som tur var hade jag inte blivit nå mycke svagare än vad jag var förra veckan. Nu hoppas jag som bäst att förkylningen inte tar omtag bara för att jag rört om lite och tränat lite lätt. Håller tummen.

Davidzor3
2009-12-13, 23:05
Krya på dig!!....Kom hit snart vi saknar the larges !!!*gah!**kissass*

Sidén
2009-12-13, 23:10
Fint att du börjar bli återställd!

När åker du till sollefteå? Och då jag ändå är igång kan jag fråga lite om den här övningen Glute brigde. Jag sökte på tuben och tyckte det såg intressant ut. Av vilket syfte tränar du den?

Klenmenren
2009-12-15, 22:06
Krya på dig!!....Kom hit snart vi saknar the larges !!!*gah!**kissass*

Tack David, nu är jag frisk, så frisk som jag kan bli iaf *flex*

I will, härda ut David, härda ut *kissass*

Klenmenren
2009-12-15, 22:12
Fint att du börjar bli återställd!

När åker du till sollefteå? Och då jag ändå är igång kan jag fråga lite om den här övningen Glute brigde. Jag sökte på tuben och tyckte det såg intressant ut. Av vilket syfte tränar du den?

Jofan, höll på att tappa fattningen där utan träning :)

Jag åker hem lagom till den 22 eller 21. Men kommer garanterat vara hemma från den 24e till och med 4e januari eller kanske en vecka till. Har tenta V.2 och lite annat att göra bort.

Kommer du vara nåt i Sollefteå däremellan eller är du i Ramsele på lovet?

Jo det är en övning som jag kört förut men utan stång. Trevlig variation och tidseffektivt komplement till marklyftet också framförallt. Kör och har kört några olika komplement för att träna extra på höftextensionen som jag behövt träna upp tidigare p.g.a. brister i mitt marklyft. Nu har jag ett större fokus på att bli starkare och stabilare från starten.

Klenmenren
2009-12-15, 22:16
Klossbänkpress 4,5cm
4*4@135

Medelbred bänkpress exc. acc.
3*5@112,5

Annat jox.

Yeah, fick en precis tillräcklig lucka mitt på dagen för att hinna rusa igenom lite bänkpress. Som tur var inga hårda vikter så det var ett bra komma igång pass efter förra veckan också.

Nya tag torsdag eller fredag.

Sidén
2009-12-15, 22:26
Jofan, höll på att tappa fattningen där utan träning :)

Jag åker hem lagom till den 22 eller 21. Men kommer garanterat vara hemma från den 24e till och med 4e januari eller kanske en vecka till. Har tenta V.2 och lite annat att göra bort.

Kommer du vara nåt i Sollefteå däremellan eller är du i Ramsele på lovet?

Jo det är en övning som jag kört förut men utan stång. Trevlig variation och tidseffektivt komplement till marklyftet också framförallt. Kör och har kört några olika komplement för att träna extra på höftextensionen som jag behövt träna upp tidigare p.g.a. brister i mitt marklyft. Nu har jag ett större fokus på att bli starkare och stabilare från starten.
Okej!
Jag åker nog till ramsele den 22. Men någon gång efter julstöket, typ 26-29 har jag all tid i världen att åka ner till sollefteå. Jag åker buss gratis, så det är inga problem med att ta sig hit :)

Kom ihåg att ta med dräkter, och PMa vilken/vilka dagar och tider du tränar så lär vi ses! :)

Klenmenren
2009-12-15, 22:28
Okej!
Jag åker nog till ramsele den 22. Men någon gång efter julstöket, typ 26-29 har jag all tid i världen att åka ner till sollefteå. Jag åker buss gratis, så det är inga problem med att ta sig hit :)

Kom ihåg att ta med dräkter, och PMa vilken/vilka dagar och tider du tränar så lär vi ses! :)

Låter ypperligt. Jag har det färskt i minnet, bra att du påminner mig också.

Du får ett PM med datum och tider för hååårda jullovspass :whipped:

Klenmenren
2009-12-17, 22:32
Knäböj
2@145
2@155
2@160

Smala marklyft m. bälte - Laakso style! QK
5@232,5
5@220
5@212,5

Smala marklyft exc. acc.'
2*6@140

Specific motor control exercises - to prevent excessive lumbar extension during hipextension. <- en summerande beskrivning av ett par övningar som jag avrundade med.

Ja det gick ju bra idag. Laddade hårt för jag trodde det skulle ta emot idag efter förra veckans sjuka och inaktivitet. Det gick bra hela vägen, iofs tog mycket krut slut efter tyngsta 5an eftersom jag inte laddade lika hårt sen men det gick bra ändå.
The Laakso spirit was with me.. All the way, today. :thumbup:

Klenmenren
2009-12-18, 12:47
pmx1Xv6Kl9c

Några sirapssega lyft från veckorna.

Också ett litet klipp sedan gammalt, marklyft under överinseende, redan på den tiden, av The Lakso. Där ser man!

sunkan
2009-12-18, 12:51
du börjar reppa på jävligt fina vikter nu:hbang: