Visa fullständig version : Babbla på om vad som helst!
Nu var dagens goda gärning gjord.
har haft koll på en akution på tradera ett par dagar, Det som såldes var en hög med piratkopierade spel, killen hade fått bud upp till nästan 4000spänn så jag anmälde auktionen för granskning och nu när jag kollade så var den spårlöst försvunnen fast den egentligen skulle avslutas imorgon. hihi
Va taskigt..
Ja, inte mer än rätt :)
Vad kostar det att bo där nere ?:)
Väääldigt olika beroende på områden. Men jag tänker bo kvar i Partille och här är det iofs också olika. Man kan få en etta för typ 3k, och en 3a för 3k :P men ja..
Väääldigt olika beroende på områden. Men jag tänker bo kvar i Partille och här är det iofs också olika. Man kan få en etta för typ 3k, och en 3a för 3k :P men ja..
3a för 3k vore inte helt fel :P
Tss. Du ska köpa en bostdsrätt i storstan (sthlm) :Virro
3a för 3k vore inte helt fel :P
Men jag vill inte bo i slummen.
Tss. Du ska köpa en bostdsrätt i storstan (sthlm) :Virro
Pfft. Jag ska bosätta mig hos Majs och vägra att flytta på mig :D
Haha och vad är fel med slummen ? :)
Pfft. Jag ska bosätta mig hos Majs och vägra att flytta på mig :D
Han är stark nog att flytta på dig :D
Haha och vad är fel med slummen ? :)
Mja. Mord, våldtäkter, rån ;D
Han är stark nog att flytta på dig :D
Som om han skulle vilja det :naughty:
Som om han skulle vilja det :naughty:
No comments :D
Mja. Mord, våldtäkter, rån ;D
Hahaha erkänn att du är rasist !
har svårt att tro att människor går runt och dödar på random i "slumkvarteren"
och man har ju aldrig pengar på sig så vem ska råna en?
Du är ju biff ingen kan våldta dig *flex*
Hahaha erkänn att du är rasist !
har svårt att tro att människor går runt och dödar på random i "slumkvarteren"
och man har ju aldrig pengar på sig så vem ska råna en?
Du är ju biff ingen kan våldta dig *flex*
Nja det är faktiskt så där till viss del. Väldigt mycket folk som blir cuttade och mycket knark osv. Det är helläskigt.
Nja det är faktiskt så där till viss del. Väldigt mycket folk som blir cuttade och mycket knark osv. Det är helläskigt.
Haha knark finns ju överallt, bara mer eller mindre öppet :)
äsch, man kan ju inte gå runt och vara rädd för att bli cuttad :D
Fegis :laugh:
Partille är fan värre än alby.
Haha knark finns ju överallt, bara mer eller mindre öppet :)
äsch, man kan ju inte gå runt och vara rädd för att bli cuttad :D
Fegis :laugh:
lol, jo det finns men inte på öppna gatan ;D
iofs blev min granne skjuten utanför mig och jag bor i ett "lugnt" område *screwy*
Partille är fan värre än alby.
Du är ;D
I Jönköping dödar dom en hel del faktiskt, för att vara Sveriges kristnaste stad, kanske därför..
lol, jo det finns men inte på öppna gatan ;D
iofs blev min granne skjuten utanför mig och jag bor i ett "lugnt" område *screwy*
Hahaha, gangsta mela in da hood! popping a cap in yo ass!
Slum ftw! billigare är bättre :D
I Jönköping dödar dom en hel del faktiskt, för att vara Sveriges kristnaste stad, kanske därför..
Låt oss hoppas att det är kristna som försvinner! :thumbup:
Finns inte så mkt annat att göra där förutom när det är DreamHack eller sån..bilmässeskit.
Hahaha, gangsta mela in da hood! popping a cap in yo ass!
Slum ftw! billigare är bättre :D
I slummen kan man iofs sälja sig och betala hyran!
Hey, jag är kristen!
Ush nu kände jag precis att jag håller på att få ont i halsen..?
I slummen kan man iofs sälja sig och betala hyran!
Klart man kan :) flytta ditt och börja jobba så slipper du din chef :)
Kan skaffa dig kunder om du vill?
Hey, jag är kristen!
Ush nu kände jag precis att jag håller på att få ont i halsen..?
Oj, det lät ju verkligen inte bra!
lite synd det där med halsen också :thumbup:
Klart man kan :) flytta ditt och börja jobba så slipper du din chef :)
Kan skaffa dig kunder om du vill?
nja skippar helst det iofs
nja skippar helst det iofs
Du har verkligen ingen arbetsmoral! :laugh:
Kan ni inte prata om någon intressant? Hur tror ni Carolina Kluft låter i sängen?
Du har verkligen ingen arbetsmoral! :laugh:
lol jag jobbade 203h i augusti ;D ljug inte
lol jag jobbade 203h i augusti ;D ljug inte
och du har inte råd att flytta hemifrån? jag jobbade 90 timmar i augusti ;D
Gott folk, Snake är en snobb!!
Eller har han rätt? ÄR jag snål? :em:
Två av mina referenser tänkte jag ge en "tack för hjälpen" present för att de ställt upp och varit bra referenser inför ett jobb. Den som hjälpt mig mest, som satt i möte med rekryteraren ½ timme och vände ut och in på mig köpte jag en present jag vet hon uppskattar.
Den andra fick svara på lite frågor på telefon "bara", hon är min högsta chef å jag tänkte skicka henne ett tackkort och blomstercheck. Nu dissar Snake den här sista, blommer och choklad personligt levererad ska det vara säger han. Jobbigt ju, vet inte ens vart hon håller hus. Blomstercheck och handgjorda praliner, duger det? Måste man leverera personligen?
På jobbet tänkte jag bjuda på tårta, eller har jag missat nåt där med? :MrT:
och du har inte råd att flytta hemifrån? jag jobbade 90 timmar i augusti ;D
22k innan skatt. Men pappa ska ha 34k ju
22k innan skatt. Men pappa ska ha 34k ju
Borde ju gå ganska snabbt att betala av :)
Borde ju gå ganska snabbt att betala av :)
Jo, har inte så jättebråttom. Mer orolig för post ifrån CSN "hej vi tar din lön"
Jo, har inte så jättebråttom. Mer orolig för post ifrån CSN "hej vi tar din lön"
Betala av det fort ffs:D skulder suger :(
Betala av det fort ffs:D skulder suger :(
"bara" 30k och jag ska plugga mer :P så det känns menlöst
"Bla bla.. "
Hjälp mig nu istället? Som tack till chef som agerat referens inför nytt jobb:
Blomstercheck och handgjorda praliner, duger det? Måste man leverera personligen?
Men gör som du själv vill..
Nu vill jag ge lite fin choklad ihop med kortet med blomstercheck, men ffa vill jag kolla om blomstercheck per automatik är en kass och snål present vilket herr Snake hävdar. Ingen åsikt? *popcorn*
Jag har aldrig sökt ett riktigt jobb förut, och vet inte hur man gör.
"bara" 30k och jag ska plugga mer :P så det känns menlöst
Det mest meningslösa är att köpa saker som man inte har råd med.
"Bla bla.. "
Hjälp mig nu istället? Som tack till chef som agerat referens inför nytt jobb:
Blomstercheck och handgjorda praliner, duger det? Måste man leverera personligen?
Har ni synkat eller?
Tycker iaf att det vore optimalt att ge över den personligt med ett leende och "tack för att du stälde upp! uppskattar det! istället för ett stelt kort som alla innerst inne tycker är skit stelt och tråkig :)
Fast har ingen erfarenhet av att detta.
mystic[-_-]
2007-09-07, 22:17
It's on bitches!
Det mest meningslösa är att köpa saker som man inte har råd med.
Vad har jag köpt som jag inte har råd med?
får ja 2,0 på HP så satsar ja på läkarlinjen. får ja under blir det ssk.
får ja 2,0 på HP så satsar ja på läkarlinjen. får ja under blir det ssk.
Du kommer inte ens in på läkarlinjen om du nu skulle få 2,0 på HPet.
Beror ju som på ? har hon 20.0 i snittbetyg så har hon en chans :)
Beror ju som på ? har hon 20.0 i snittbetyg så har hon en chans :)
Givetvis. Men, nu råkar jag faktiskt veta att hon inte har 20,0.
Min polare har sökt in till läkarlinjen 2 år i rad nu, utan framgång.
20,0 samt 2,0.
Jo dom lottar väl nu för tiden?
Jo dom lottar väl nu för tiden?
Ja, bland dom som har högst betyg *whistle*
Så var min första beställning av kosttillskott hos kolozzeum skickad:D Kreatin+beta alanin! Hoppad dom är snabba med att skicka det nu...
Man söker väl på antingen HP lr betygen?
Givetvis. Men, nu råkar jag faktiskt veta att hon inte har 20,0.
Min polare har sökt in till läkarlinjen 2 år i rad nu, utan framgång.
20,0 samt 2,0.
Okej! :D
hehe vet att det är hårt, det var därför jag sa "en chans"
Ja, bland dom som har högst betyg *whistle*
Brukar vara några platser på HP och några på GB
Det tror jag inte.
Om vi förmodar att du inte kommer få 2,0 på högskoleprovet så kan du alltid säka till danmark. Bra utbildning och mycket lättare att komma in. Känner själv en kompis som precis kom in och han hade faktiskt VG i ett ämne;)
Blir dock dyrt att leva 6 år i danmark:cryout:
Så söker man ju på andra utbildningar, antingen på HP lr betyg?
Jag tror ja kan få 2,0 om jag anstränger mig litegranna...!
Så söker man ju på andra utbildningar, antingen på HP lr betyg?
Man söker väl på båda? Och det är två urvalsgrupper, HP och betyg,
Antagning
Antagningen till läkarprogrammet sker enbart på grundval av gymnasiebetyg eller motsvarande och/eller högskoleprov.
Jag tror ja kan få 2,0 om jag anstränger mig litegranna...!
Hehe. Det är orddelen som är svårast, helt klart.
Tricklev
2007-09-07, 22:33
Då sitter man i nya lägenhen utan något att göra pga att man glömde hälften av allt som skulle med. *gah!*
Antagning
Antagningen till läkarprogrammet sker enbart på grundval av gymnasiebetyg eller motsvarande och/eller högskoleprov.
Ja. Men såklart 20,0 i GB samt 2,0 på HP väger tyngre än bara 2,0 på HP? Isåfall skulle det inte gynna dom som lyckas få 20,0, såvida det inte bara finns typ en plats att få om man ansöker via HPet.
Antagning
Du läste lite som du ville...
Du inser väl att om alla andra har 2.0 + 20.0 så tar dom bara in dom med 2.0 och 20.0 ?
Raggis brukar du posa så där i vanliga fall också?
Då sitter man i nya lägenhen utan något att göra pga att man glömde hälften av allt som skulle med. *gah!*
Ägd? ;)
Raggis brukar du posa så där i vanliga fall också?
Nah. Flummkort.
Nah. Flummkort.
Synd, jag gick igång på det.
ErikWrestlingFreaket
2007-09-07, 22:36
Fett nice :D
Då får ja väl läsa upp betygen lite granna med då, eller söka i danmark. Men jag trodde som sagt det var två urvalsgrupper, eller 4 är det väl tom, så som det brukar vara. Men ja ska satsa stenhårt på 2,0 iallfall..
Nah. Flummkort.
som alla andra kort på dig? :D
så ser du ju inte ut irl liksom :Virro
Då får ja väl läsa upp betygen lite granna med då, eller söka i danmark. Men jag trodde som sagt det var två urvalsgrupper, eller 4 är det väl tom, så som det brukar vara. Men ja ska satsa stenhårt på 2,0 iallfall..
Vad har du för GB snitt?
Du kan ju alltid försöka och hoppas på tur:D
Har ni synkat eller?
Tycker iaf att det vore optimalt att ge över den personligt med ett leende och "tack för att du stälde upp! uppskattar det! istället för ett stelt kort som alla innerst inne tycker är skit stelt och tråkig :)
Fast har ingen erfarenhet av att detta.
Jag är kanske stel och tråkig. Äh, får väl pallra mig dit då. Guuu va jobbiiiiit... /Lat
mela: Vet inte nu för nu har ja fått mvg i några kurser ja bara hade G i innan, men kanske runt 15?
xrow: helt klart...
Synd, jag gick igång på det.
Du menar alltså att jag ser feminim ut på bilden? *gah!*
som alla andra kort på dig? :D
så ser du ju inte ut irl liksom :Virro
I know baby ;) Ser alltid skev ut på bild. Det gör du också. Du är mycket snyggare irl :)
Angel ser du ut så hela tiden?
mela: Vet inte nu för nu har ja fått mvg i några kurser ja bara hade G i innan, men kanske runt 15?
OKay. Då blir det mkt plugg då ;D
Jag har 15,11 och vill egentligen bli jurist. Men orkar inte plugga tills jag är 30
Jag är kanske stel och tråkig. Äh, får väl pallra mig dit då. Guuu va jobbiiiiit... /Lat
Haha asså personligen hade jag bara skickat ett kort för att jag också är lat :D haha
xrow: helt klart...
Sen ska du ha matte C och D i bagaget också.
Regus? vadå? som min avatar?
Mela: Nejdå, ja tycker det är kul och plugga, och jag är bra på det. förrutom matten, men den börjar lossna den med nu...
Sen ska du ha matte C och D i bagaget också.
+1 Du kan glömma att söka vanligt med dom poängen iaf. Att få 2,0 kommer bli svårt.
PS. Matten är ju det viktigaste ämnet om du ska söka till läkare som du säkert redan vet.
Tricklev
2007-09-07, 22:42
Ägd? ;)
Haha ja, något sådant :MrT:
Fett nice :D
Käft lillebror, kommer förbi imorgon och hämtar mer saker.
Dom kollar mest på dina ambitioner inom dom naturvetenskapliga ämnena. Jag menar, man har inte sån stor nytta utav historia A och B som läkare. Men, däremot fysik och kemi, och självklart matte.
Om det skulle vara så "lätt" som du får det att framstå som, så skulle vi knappast ha brist på läkare.
Njae, det ja har G i är "lätta ämnen" från gymnasiet, typ Svenska A, bara att göra en prövning..tar en månad ungefär.
Regus? vadå? som min avatar?
Ja, precis
Ser man bara hinder och omöjligheter så når man aldrig sina drömmar.
Njae, det ja har G i är "lätta ämnen" från gymnasiet, typ Svenska A, bara att göra en prövning..tar en månad ungefär.
Har du probs md matte B lär inte C och D kursen vara roliga ;D
Ja, precis
Det tror jag inte?
Ser man bara hinder och omöjligheter så når man aldrig sina drömmar.
Gäller att spilla en gnutta realism över sina drömmar ibland ;)
Börjar tycka matte är roligt nu när jag förstår det.
Gäller att spilla en gnutta realism över sina drömmar ibland ;)
Så orealistiskt är det inte.
Kan trösta dig med att B är svårare än C och kan man C är D ganska soft :)
ja, men just att förstå är inte detlättaste ;D
tror att du är som jag, mer lagd åt andra hållet. långt ifrån matten. den ska helst vara på andra sidan atlanten
Kanske. Kanske inte, jag vet inte. Men däremot har jag börjat tycka att kemi är riktigr roligt och intressant. Och naturvetenskap överlag..
Så orealistiskt är det inte.
Jo :)
Det tror jag inte?
Synd. Jag gick igång på det..
Men mest på Raggis tyvär. Men nu ska jag vara trevlig mot mina "riktiga" vänner och bekanta. Sov gott
Nej, varför skulle det vara det? Jag är knappast den första som kämpat flera år innan man nått dit. Sheo kämpar väl med sina sista kurser nu? Han den rödhårige koliten började i Danmark innan han blev överflyttad till Lund.
Jag tycker det är sjukt intressant, och det är ingenting jag bara tror, utan jag vet för jag gjorde min usk-praktik med läkare istället för uskor. de va grymt
Deceiver85
2007-09-07, 22:53
+∞
Ungefär lika orealistiskt som att hockeyspelare skulle vara de bästa elitidrottarna? ;)
Jag tror på dig Angel!
Men nu ska jag vara trevlig mot mina "riktiga" vänner och bekanta. Sov gott
:furious: *gah!*
Ungefär lika orealistiskt som att hockeyspelare skulle vara de bästa elitidrottarna? ;)
Jag tror på dig Angel!
*gah!* Hur kan du minnas så väl*screwy* Du har nog goda möjligheter att bli läkare;)
Kan trösta dig med att B är svårare än C och kan man C är D ganska soft :)
fick inte du ig i maD? och B var ett skämt
Nej, varför skulle det vara det? Jag är knappast den första som kämpat flera år innan man nått dit. Sheo kämpar väl med sina sista kurser nu? Han den rödhårige koliten började i Danmark innan han blev överflyttad till Lund.
Jag tycker det är sjukt intressant, och det är ingenting jag bara tror, utan jag vet för jag gjorde min usk-praktik med läkare istället för uskor. de va grymt
Men rent realistiskt sett är alltså högskoleprovet din ENDA riktiga chans? Chansen är verkligen liten måste jag tyvärr säga:(
Tricklev
2007-09-07, 22:57
Vafasen, babbla om något intressant nu! *gah!*
fick inte du ig i maD? och B var ett skämt
Haha, B tyckte jag var mkt svårare än C?
Jaså det fick jag :confused:
Nej, jag kan göra provning på dom ämnen jag inte har MVG i också. Det ska tydligen vara ganska lätt...
Vafasen, babbla om något intressant nu! *gah!*
Heter vi människor homo sapiens eller homo sapiens sapiens? Det är en tolkningsfråga eftersom vissa forskare vill säga homo sapiens neanderthalensis istället för homo neanderthalensis.
Nej, jag kan göra provning på dom ämnen jag inte har MVG i också. Det ska tydligen vara ganska lätt...
Kan man göra omprov och få betyg ändrade i efterhand eller tolkade jag dig fel nu?
Lätt att få göra prov. Men, sen ska man nå upp till dom kraven, som krävs för att man ska få MVG.
Kan man göra omprov och få betyg ändrade i efterhand eller tolkade jag dig fel nu?
Ja det kan man.
Såå anmäld till högskoleprovet:)
Haha, B tyckte jag var mkt svårare än C?
Jaså det fick jag :confused:
ja och i E också?
Deceiver85
2007-09-07, 23:01
*gah!* Hur kan du minnas så väl*screwy* Du har nog goda möjligheter att bli läkare;)
Tack vare ditt idiotiska tjafs om hockeyspelare så är jag skyldig Raggis 20 LED-nyckelringar *gah!*
Såå anmäld till högskoleprovet:)
Fyfan vad jag hade ont i nacken efter högskoleprovet :/
Skit tråkigt är det! :S
Tack vare ditt idiotiska tjafs om hockeyspelare så är jag skyldig Raggis 20 LED-nyckelringar *gah!*
:D!
ja och i E också?
Ja, e fucka jag upp ^^ du såg ju mitt prov :D
Ja det kan man.
Ofta det kommer funka i efterhand även om det är teoretiskt möjligt. T.o.m matte B behöver en rejält genrep om det ska lyckas.
Sedan skojar man inte bört C och D.
Fyfan vad jag hade ont i nacken efter högskoleprovet :/
Skit tråkigt är det! :S
kan tänka mig :(
GÖTT!!! ;) Men varför är du skyldig honom 20st LED-nyckelringar???
PS. Det var inget idiotiskt snack. Det kallas fakta:naughty:
Ofta det kommer funka i efterhand även om det är teoretiskt möjligt. T.o.m matte B behöver en rejält genrep om det ska lyckas.
Sedan skojar man inte bört C och D.
Ehm, man kan ju bara gå igenom boken hemma och sedan göra ett omprov?
Då behöver man itne närvara på ex antal lektioner.
Man får väl inte lektioner om man läst kursen innan och klarat den? Iaf inte gratis.. :confused:
Men hur lätt är det att lyckas skriva MVG i matte B om du bara läser igenom boken hemma utan någon lärare som hjälper. Det är skitsvårt efter några år.
Ja man kan göra prövningar, då får man vissa uppgifter, tex i Religion så skall man skriva ett mindre arbete om religion och lämna in och sedan ett litet muntligt prov där man ska prata inför läraren om något självvalt ämne som har med religion/etik att göra. Gör man det bra så får man MVG.
Ja, man fokuserar ju BARA på matten. Är ju inte som gymnasietiden precis, att man har matte + 5-6 andra ämnen.
Ja man kan göra prövningar, då får man vissa uppgifter, tex i Religion så skall man skriva ett mindre arbete om religion och lämna in och sedan ett litet muntligt prov där man ska prata inför läraren om något självvalt ämne som har med religion/etik att göra. Gör man det bra så får man MVG.
Wtf? Låter ju alldeles för lätt.
Ja, man fokuserar ju BARA på matten. Är ju inte som gymnasietiden precis, att man har matte + 5-6 andra ämnen.
Men det räcker med ett sommarlov så är jag halvt OFF. Kan tänka mig hur krongligt det blir att komma tillbaka utan lärares hjälp efter några år.
Wtf? Låter ju alldeles för lätt.
Ja säger ju att det inte är så jävla svårt..
Men det räcker med ett sommarlov så är jag halvt OFF. Kan tänka mig hur krongligt det blir att komma tillbaka utan lärares hjälp efter några år.
Man kommer ju ihåg grunderna. Man får jobba utifrån dom. Det är ju inte så att allting raderas precis ;)
Det kostar 500kr med..
Ah! Ja, då borde det ju vara mycket lättare.
Deceiver85
2007-09-07, 23:08
GÖTT!!! ;) Men varför är du skyldig honom 20st LED-nyckelringar???
PS. Det var inget idiotiskt snack. Det kallas fakta:naughty:
Vi slog vad om att tråden skulle vara låst inom 10 timmar, Raggis trodde kortare...han vann! :D
Du kommer snabbt tillbaka i tänkandet om du sitter en vecka och endast gör endast matten ...
Som raggis sa så är det lättare att koncentrera sig när man inte har läxor och massa andra ämnen som också ska in i huvet.
Det kostar 500kr med..
Så du ska betala 500kr för varje ämne du ska läsa upp? Låter hemskt. Vilka ämnen hade du inte MVG i?
Är du säker på att du får läsa upp (om det handlar om Komvux) med alla nya regler hit och dit?
Tricklev
2007-09-07, 23:10
Så du ska betala 500kr för varje ämne du ska läsa upp? Låter hemskt. Vilka ämnen hade du inte MVG i?
Är du säker på att du får läsa upp (om det handlar om Komvux) med alla nya regler hit och dit?
Prövningarna är det inte komvux som på något sätt står för.
Vi slog vad om att tråden skulle vara låst inom 10 timmar, Raggis trodde kortare...han vann! :D
Haha:D Trodde du kände mig bättre;)
Ja man får göra så kallade "prövningar". Inga lektioner eller något utan bara lämna in vissa uppgifter. Har G i grundämnena från gymnasiet, typ sv.A, religion..minns inte exakt nu.
nä va sjutton, nu ska ja nog sova...
Ja man får göra så kallade "prövningar". Inga lektioner eller något utan bara lämna in vissa uppgifter. Har G i grundämnena från gymnasiet, typ sv.A, religion..minns inte exakt nu.
Det kommer bli mycket saker. Men jag råder dig till att fråga personerna på KOmvux hur reglerna gäller. För jag vet med säkerhet att från och med 2010 kommer det nya regler så att dom prioriterar ner uppläst betyg och i princip bara går på det du gick ut med. Sedan kommer det även ett nytt system som gör så att du får högre meritpoäng (+0,5) för varje kurs (maximalt +1 poäng i varje ämne) i Matematik, Engelska och Moderna Språk som du läser utöver vad som är "standard" på ditt program.
Jag är inte säker på om högskolan börjar prioritera ner upplästa betyg nästa är eller 2010...
Godantt till Decce, den enda som trodde på mig. Den enda ja tänker skriva ut roliga saker till...ni andra ****** ska jag bara göra rekto på.
Det kommer bli mycket saker. Men jag råder dig till att fråga personerna på KOmvux hur reglerna gäller. För jag vet med säkerhet att från och med 2010 kommer det nya regler så att dom prioriterar ner uppläst betyg och i princip bara går på det du gick ut med. Sedan kommer det även ett nytt system som gör så att du får högre meritpoäng (+0,5) för varje kurs (maximalt +1 poäng i varje ämne) i Matematik, Engelska och Moderna Språk som du läser utöver vad som är "standard" på ditt program.
Jag är inte säker på om högskolan börjar prioritera ner upplästa betyg nästa är eller 2010...
Det låter ju korkat.
Godantt till Decce, den enda som trodde på mig. Den enda ja tänker skriva ut roliga saker till...ni andra ****** ska jag bara göra rekto på.
Ok? Kort stubin...
Älskar dig också, Angel ;)
Tricklev
2007-09-07, 23:19
Som sagt gibfel, det är inte komvux som står för prövningarna.
Deceiver85
2007-09-07, 23:19
Puss och god natt honey :)
Det låter ju korkat.
Men det är så det kommer bli. Har fått 2 föreläsningar om det sen jag började NV. Därför ska vi ha det i bakhuvudet menar dom.
Det är så för att folk inte ska välja dom "lätta" kurserna bara för att få högre meritpoäng. Sedan ska man inte kunna plugga upp på komvux för upplästa betyg kommer klassas som en egen kategori som kommer i andra hand efter "riktiga" betyg.
Som sagt gibfel, det är inte komvux som står för prövningarna.
Ok;) Reglerna för högskolan kvarstår dock.
Men, om man håller sig till dom ämnena som är ämnade för sitt program? Hur fan kan dom prioritera bort det? Låter ju helsjukt.
Men, om man håller sig till dom ämnena som är ämnade för sitt program? Hur fan kan dom prioritera bort det? Låter ju helsjukt.
Det är helsjukt. Om någon som går Samhäll läser matte C och D får dom exempelvis höjt från 17,5 till 18,5. Medans jag i Natur måste läsa matte E och Diskret så som jag har fått det förklarat.
Fick t.o.m en lapp med mig hem.
Så jag kommer läsa Eng C och matte E för att få en extra poäng tex.
Förra året fick jag dock en föreläsning om att all matte över kursen B skulle ge 0,5 poäng extra. Samma gällde all Eng över B och all språk Steg 3 och högre. Jag tycker det verkar vettigare.
Det är helsjukt. Om någon som går Samhäll läser matte C och D får dom exempelvis höjt från 17,5 till 18,5. Medans jag i Natur måste läsa matte E och Diskret så som jag har fått det förklarat.
Fick t.o.m en lapp med mig hem.
Så jag kommer läsa Eng C och matte E för att få en extra poäng tex.
Förra året fick jag dock en föreläsning om att all matte över kursen B skulle ge 0,5 poäng extra. Samma gällde all Eng över B och all språk Steg 3 och högre. Jag tycker det verkar vettigare.
Hur blir det för oss som inte hann tillämpa det nya systemet?
Hur blir det för oss som inte hann tillämpa det nya systemet?
Ni får leva vidare som vanligt men om ni inte vill bli utkonkurerade av personer som kommer med 20,0+3,0=23,0 poäng så borde ni nog söka till högskola nu. Alla utnyttjar ju det och väljer dom kurserna som man får extra poäng för som I-val. Det betyder ju att jag kan ta en plats från någon som hade MVG i alla ämnen bara för att jag läste extra matte, eng och språk, även om jag bara fick VG;)
Vi fick ut lappar om samma sak som gibfel snackar om, tycker det verkar korkat men det är väl för att det ska gynna "pluggisarna" som kämpar för ett mvg istället för någon som får g och sedan läser upp det på komvux.
Ni får leva vidare som vanligt men om ni inte vill bli utkonkurerade av personer som kommer med 20,0+3,0=23,0 poäng så borde ni nog söka till högskola nu. Alla utnyttjar ju det och väljer dom kurserna som man får extra poäng för som I-val. Det betyder ju att jag kan ta en plats från någon som hade MVG i alla ämnen bara för att jag läste extra matte, eng och språk, även om jag bara fick VG;)
Och detta gäller våren 2010?
Och detta gäller våren 2010?
Detta med att upplästa betyg inte är lika användbara TROR jag gäller från och med 2008. Att vi kan få extra poäng för vissa kurser TROR jag gäller från 2010. Ring och fråga skolverket. Det är svinviktigt att veta om man tänker söka in till högskola.
Detta med att upplästa betyg inte är lika användbara TROR jag gäller från och med 2008. Att vi kan få extra poäng för vissa kurser TROR jag gäller från 2010. Ring och fråga skolverket. Det är svinviktigt att veta om man tänker söka in till högskola.
99% säker att det stämmer, det andra vetefan.
Låter fortfarande ologiskt.
Låter fortfarande ologiskt.
Det är dom idioterna på skolverket som hittar på så mycket saker. Men jag tycker det är lite konstigt att ni som är i din ålder inte har blivit informerade över huvud taget*screwy* Många av er har ju inte sökt till högskolan ännu och ni kan komma i ett rejält underläge.
Det är dom idioterna på skolverket som hittar på så mycket saker. Men jag tycker det är lite konstigt att ni som är i din ålder inte har blivit informerade över huvud taget*screwy* Många av er har ju inte sökt till högskolan ännu och ni kan komma i ett rejält underläge.
Vi har inte fått någon information alls. Det är därför jag är skeptisk. Tror det kan gälla f.o.m en viss årsgrupp bara. Annars vore det helt idiotiskt. Alla ska ha samma förutsättningar.
Vi har inte fått någon information alls. Det är därför jag är skeptisk. Tror det kan gälla f.o.m en viss årsgrupp bara. Annars vore det helt idiotiskt. Alla ska ha samma förutsättningar.
Men jag tror det kommer gälla er också. För dom säger att högskolan från och med 2008 inte kommer värdesätta upplästa betyg lika högt osv. Jag tror inte undantag kommer förekomma.
Men jag tror det kommer gälla er också. För dom säger att högskolan från och med 2008 inte kommer värdesätta upplästa betyg lika högt osv. Jag tror inte undantag kommer förekomma.
Jag tror inte på något förrens jag har fått det bekräftat ;) Låter för korkat för att vara sant.
Det är fullkomligen sant hur korkat det än låter:D Har hittat ett dokument nu från skolverket.
Gå in på google och sök: skolverket extra meritpoäng Klicka därefter på första länken du ser. Där kan du läsa om det.
Det är fullkomligen sant hur korkat det än låter:D Har hittat ett dokument nu från skolverket.
Gå in på google och sök: skolverket extra meritpoäng Klicka därefter på första länken du ser. Där kan du läsa om det.
Haha :D Kan du hitta något angående upplästa betyg?
I dokumentet nämn bla:
Styreffekter inom NV
För studier inom områden där Matematik och/eller Naturvetenskapliga ämnen utgör behörighetskrav finns en styreffekt genom att studier utöver de i programmet obligatoriska behövs för att uppnå maximal meritpoäng. De val som gynnas är i första hand ytterligare studier i Moderna språk, Engelska och Svenska (som enligt högskoleverkets förslag skulle vara meritkurs i samtliga områden). Fördjupning i Matematik och/eller naturvetenskapligt ämne utöver vad som obligatoriskt ingår i NV-programmet och vald inriktning kan i vissa områdesbehörigheter ge någon men inte maximal meritpoäng.
För NV-elever gäller således att de för att uppnå maximal meritpoäng för alla hög-skoleområden styrs att välja ytterligare studier i Språk, Engelska och Svenska i stäl-let för att välja fördjupning i programmets karaktärsämnen.
Det är så psykat att det inte är sant men tyvärr måste vi leva med det=( Ska leta efter andra dokument och det ska finnas en hel del.
I dokumentet nämn bla:
Styreffekter inom NV
För studier inom områden där Matematik och/eller Naturvetenskapliga ämnen utgör behörighetskrav finns en styreffekt genom att studier utöver de i programmet obligatoriska behövs för att uppnå maximal meritpoäng. De val som gynnas är i första hand ytterligare studier i Moderna språk, Engelska och Svenska (som enligt högskoleverkets förslag skulle vara meritkurs i samtliga områden). Fördjupning i Matematik och/eller naturvetenskapligt ämne utöver vad som obligatoriskt ingår i NV-programmet och vald inriktning kan i vissa områdesbehörigheter ge någon men inte maximal meritpoäng.
För NV-elever gäller således att de för att uppnå maximal meritpoäng för alla hög-skoleområden styrs att välja ytterligare studier i Språk, Engelska och Svenska i stäl-let för att välja fördjupning i programmets karaktärsämnen.
Det är så psykat att det inte är sant men tyvärr måste vi leva med det=( Ska leta efter andra dokument och det ska finnas en hel del.
Err, detta stod i det du länka mig till via google:
"Förslagen om skärpta behörighetskrav syftar till att öka sannolikheten att studenterna klarar studierna inom avsedd tid samt till att kraven skall vara likvärdiga oavsett om en sökande kommer från gymnasieskolan eller gymnasial vuxenutbildning/motsv."
Alltså, angående upplästa betyg, att dom betygen inte skulle värderas lika högt.
Haha :D Kan du hitta något angående upplästa betyg?
Nepp. Men jag kan LOVA dig att det är sant ;)
Nepp. Men jag kan LOVA dig att det är sant ;)
Läs det jag citera.
Läs det jag citera.
Jag tycker det är en j*vligt konstig anledning till att sätta upp dom nya reglerna. Hur blir det för dig nu i framtiden? Med tanke på att upplästa betyg knappt räknas osv.
Likvärdiga krav :S LOlaZ
Jag tycker det är en j*vligt konstig anledning till att sätta upp dom nya reglerna. Hur blir det för dig nu i framtiden? Med tanke på att upplästa betyg knappt räknas osv.
Jag tror att någon har misstolkat det där, för det kan rimligtvis inte få gå till på det sättet. Det jag citerar tyder dock på att det ni säger inte riktigt stämmer, vilket jag innerligt hoppas. Annars blir jag mörkrädd.
Jag tror att någon har misstolkat det där, för det kan rimligtvis inte få gå till på det sättet.
Det står väl i dokumentet, och på diverse högskolesidor, att upplästa betyg inte kommer räknas från och med 2010 eller 2008. Ingen verkar ha riktig koll på läget. Sjukt att dom sitter där uppe och bestämmer vad dom själva känner för egentligen.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=484&a=297881 Här hittar du lite mer fakta.
Det står väl i dokumentet, och på diverse högskolesidor, att upplästa betyg inte kommer räknas från och med 2010 eller 2008. Ingen verkar ha riktig koll på läget. Sjukt att dom sitter där uppe och bestämmer vad dom själva känner för egentligen.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=484&a=297881 Här hittar du lite mer fakta.
Konkurrenskomplettering
Sökande till högskolan med upplästa gymnasiebetyg kommer från och med höstterminen 2010 inte att hamna i samma grupp som sökande med rena gymnasiebetyg. Fler platser kommer att finnas tillgängliga för dem som söker på sina rena gymnasiebetyg. De nya reglerna kring konkurrenskomplettering kommer inte att påverka sökande med högskoleprovsresultat.
Det är inte klart om de nya reglerna kring konkurrenskomplettering samt införandet av meritpoäng kommer att påverkas av regeringsskiftet och i sådana fall hur.
Phew :) Tänkte väl. Vore idiotiskt om dom redan 2008 införde det.
Konkurrenskomplettering
Sökande till högskolan med upplästa gymnasiebetyg kommer från och med höstterminen 2010 inte att hamna i samma grupp som sökande med rena gymnasiebetyg. Fler platser kommer att finnas tillgängliga för dem som söker på sina rena gymnasiebetyg. De nya reglerna kring konkurrenskomplettering kommer inte att påverka sökande med högskoleprovsresultat.
Det är inte klart om de nya reglerna kring konkurrenskomplettering samt införandet av meritpoäng kommer att påverkas av regeringsskiftet och i sådana fall hur.
Phew :) Tänkte väl. Vore idiotiskt om dom redan 2008 införde det.
Där hade du tur:D Men nu har du ändå inte så lång tid på dig! Och speciellt inte Angel :laugh: Hennes planer blev just ÄNNU mer orealistiska.
Där hade du tur:D Men nu har du ändå inte så lång tid på dig! Och speciellt inte Angel :laugh: Hennes planer blev just ÄNNU mer orealistiska.
Äsch, jag ska ändå inte bli läkare ^^
Haha :)
Känns eran fredag komplett ? :D haha
Äsch, jag ska ändå inte bli läkare ^^
Tur för dig att du inte siktar så högt!
Klart :thumbup: Önskar bara Angel kunde se detta och få lite bitter smak på tungan;) Läste även att upplästa betyg inte gällde i Danmark. Så hon måste nog satsa på 2,0 på högskoleprovet. Tror ni hon klarar det, seriöst talat?
Klart :thumbup: Önskar bara Angel kunde se detta och få lite bitter smak på tungan;) Läste även att upplästa betyg inte gällde i Danmark. Så hon måste nog satsa på 2,0 på högskoleprovet. Tror ni hon klarar det, seriöst talat?
Jag siktar högt. Jag ska bli civilingenjör inom flygteknik och aerodynamik!
Tricklev
2007-09-08, 00:41
MInst sagt inte *gah!*
Varför skulle Angel inte kunna klara av att plugga in 2.0, har jag missat något om hennes studieflit?
Jag siktar högt. Jag ska bli civilingenjör inom flygteknik och aerodynamik!
Det är grymt om du blir det! Men läkare är ändå...1 snäpp värre.
Tror du hon har möjlighet att pricka 2,0 på högskoleprovet?
Deceiver85
2007-09-08, 00:42
Hade Angel varit dig så hade hon varit körd, men nu är Angel Angel...hon klarar det.
Det är grymt om du blir det! Men läkare är ändå...1 snäpp värre.
Tror du hon har möjlighet att pricka 2,0 på högskoleprovet?
I studiesyfte - ja. I verkliga livet - beror på hur man ser på saken. Jag har dock inte dom ambitionerna. Liknande lön är det, trots allt.
MInst sagt inte *gah!*
Varför skulle Angel inte kunna klara av att plugga in 2.0, har jag missat något om hennes studieflit?
Hon kan ju inte direkt "plugga in" alla frågor som kommer på högskoleprovet. Det är ett prov som testar hur bra allmänbildad man är helt enkelt och för att få högsta betyg måste man verkligen va PRO*flex*
I studiesyfte - ja. I verkliga livet - beror på hur man ser på saken. Jag har dock inte dom ambitionerna. Liknande lön är det, trots allt.
Det stämmer säkerligen. Svara på sista frågan nu också;) Kommer hon, eller kommer hon inte?
Det stämmer säkerligen. Svara på sista frågan nu också;) Kommer hon, eller kommer hon inte?
Man kan helt klart plugga inför HPet. Så, visst finns chansen där.
Hade Angel varit dig så hade hon varit körd, men nu är Angel Angel...hon klarar det.
Jag har en känsla av att hon inte kommer klara det i slutänden. Det enda hon har att förlita sig på är trots allt högskoleprovet och det får man inte göra 1 gång i veckan direkt om jag inte har fel????
Deceiver85
2007-09-08, 00:52
Jag har en känsla av att hon inte kommer klara det i slutänden. Det enda hon har att förlita sig på är trots allt högskoleprovet och det får man inte göra 1 gång i veckan direkt om jag inte har fel????
Varför bryr du dig? Plockade inte mamma upp dig snabbt nog när du skrek i spjälsängen?
Varför bryr du dig? Plockade inte mamma upp dig snabbt nog när du skrek i spjälsängen?
Varför skulle jag inte bry mig om hur ofta man får skriva högskoleprov?
Börjar känna samma sak.
Håller med om att 2.0 är svårt att uppnå men han kan ju lugna sig aningen med att hacka ner på angel, haha finns verkligen inget att vinna på det.
Fyfan, vad det suger att gå ut.
Man var riktigt pshyched. Man hade en fin svart skjorta på sig, med en vit slips till. Fina jeans som passar så bra på mig. Ett par riktigt "najsiga" svartvita Vans, rosa armband, fint kinesiskt tecken som halsband (som betyder Tiger), naglarna var fint svart målade.
Man går in och snackar med tjejer, har det skoj och är allmänt social. Men ändå så blir allting så tråkigt. Hur kommer detta sig? Alla ska vara så jävla fulla, och så jävla odrägliga.
- Hej vill du hångla?
- Ehhh, nej. Detta är inte gratis.
- Men vill du hångla?
- NEJ!
Behöver jag bara en ny miljö? Har länge funderat på att åka till Malmö och röja loss, hur är det där? Tåg-förbindelser är inte opti, men man kan alltid hitta en kompis som kör en hem för ett par hundringar.
Fyfan, vad det suger att gå ut.
Man var riktigt pshyched. Man hade en fin svart skjorta på sig, med en vit slips till. Fina jeans som passar så bra på mig. Ett par riktigt "najsiga" svartvita Vans, rosa armband, fint kinesiskt tecken som halsband (som betyder Tiger), naglarna var fint svart målade.
Man går in och snackar med tjejer, har det skoj och är allmänt social. Men ändå så blir allting så tråkigt. Hur kommer detta sig? Alla ska vara så jävla fulla, och så jävla odrägliga.
- Hej vill du hångla?
- Ehhh, nej. Detta är inte gratis.
- Men vill du hångla?
- NEJ!
Behöver jag bara en ny miljö? Har länge funderat på att åka till Malmö och röja loss, hur är det där? Tåg-förbindelser är inte opti, men man kan alltid hitta en kompis som kör en hem för ett par hundringar.
kan ju bli lite tjatigt i längden att gå runt och fråga om folk vill hångla ?:laugh:
kan ju bli lite tjatigt i längden att gå runt och fråga om folk vill hångla ?:laugh:
Inte jag som fråga om du undrar.
Inte jag som fråga om du undrar.
Okej, men då borde du kunna göra det roligare ? :D
Börjar känna samma sak.
Håller med om att 2.0 är svårt att uppnå men han kan ju lugna sig aningen med att hacka ner på angel, haha finns verkligen inget att vinna på det.
Var inte riktigt det som var meningen. Utan snarare hur det skulle va möjligt att plugga in allting till högkoleprov. Finns hur många frågor som helst dom kombinerar och om man inte får göra det så ofta måste man va enormt allmänbildad för att få 2,0. Det är vad jag har hört iaf. Plus att jag aldrig har träffat någon som prickat 2,0.
Därför blir jag skeptisk till hur hennes plan kommer fungera. Jag kommer antagligen få svar förr eller senare.
Okej, men då borde du kunna göra det roligare ? :D
Göra vad roligare?
Var inte riktigt det som var meningen. Utan snarare hur det skulle va möjligt att plugga in allting till högkoleprov. Finns hur många frågor som helst dom kombinerar och om man inte får göra det så ofta måste man va enormt allmänbildad för att få 2,0. Det är vad jag har hört iaf. Plus att jag aldrig har träffat någon som prickat 2,0.
Därför blir jag skeptisk till hur hennes plan kommer fungera. Jag kommer antagligen få svar förr eller senare.
Du har ju ett par ggr sagt " synd att angel inte ser detta" "detta gör angels planer mer orealistiska" osv inte för att jag känner henne eller så, betvivlar även att hon kommer läsa det.
Det jag men undrar ändå varför du gör det? *screwy*
Så vitt jag vet är kolo inte som högskolan där den som kunde trycka ner dom andra mest fick respekt och var cool? *rolleyes*
ja, jag håller med om att det är sjuktsvårt att få 2.0 på ett högskoleprov men om hon lyckas är det kannon, vet inte riktigt hur allmänbildad hon är så kan inte riktigt sätta några odds på att hon klarar det.
Vet du hur allmänbildad hon är ?
Play nice :D
Göra vad roligare?
Krogen?
Äsch håller faktiskt med, krogen är ganska tråkig. Kanske är mitt fel vad vet jag :)
Känns mest som en samling mainstream människor som lyssnar på dåligmusik och super sig full. tillråga på allt kan ingen av mainstream människorna hantera alkohol.
Du har ju ett par ggr sagt " synd att angel inte ser detta" "detta gör angels planer mer orealistiska" osv inte för att jag känner henne eller så, betvivlar även att hon kommer läsa det.
Så vitt jag vet är kolo inte som högskolan där den som kunde trycka ner dom andra mest fick respekt och var cool? *rolleyes*
ja, jag håller med om att det är sjuktsvårt att få 2.0 på ett högskoleprov men om hon lyckas är det kannon, vet inte riktigt hur allmänbildad hon är så kan inte riktigt sätta några odds på att hon klarar det.
Well said man, well said.
Förlåt för att jag är lite smått skadeglad ibland:D Men hon argumenterade som om hon trodde hon bara kunde läsa upp och sedan var allt fixat och klart.
Jag vet faktiskt inte hur allmänbildad hon är. Men om hon har en vettig självinsikt och säger att hon kommer få 2,0 på provet så måste hon vara djävulsk...
Krogen?
Äsch håller faktiskt med, krogen är ganska tråkig. Kanske är mitt fel vad vet jag :)
Känns mest som en samling mainstream människor som lyssnar på dåligmusik och super sig full. tillråga på allt kan ingen av mainstream människorna hantera alkohol.
Jag vet.
Nu ska jag inte snacka skit, men jag är ute för att träffa en trevlig tjej. Men inte vill jag ha någon som klänger, skriker, är dräglig och har sig.
Samma sak med killar som ska hävda sig.
"Oh, han är stor. Han vet nog vem Krampus är. Nu går och jävlas med honom!!111111111"
Nu blev jag allmänt EMO. Men det var längesen jag hade roligt och träffade en trevlig tjej när jag var ute.
Förlåt för att jag är lite smått skadeglad ibland:D Men hon argumenterade som om hon trodde hon bara kunde läsa upp och sedan var allt fixat och klart.
Jag vet faktiskt inte hur allmänbildad hon är. Men om hon har en vettig självinsikt och säger att hon kommer få 2,0 på provet så måste hon vara djävulsk...
Så länge hon har motivation kan hon komma väldigt långt :)
Lite avundsjuk på motiverade människor, så sabba inte för dom *grr27*
Jag vet.
Nu ska jag inte snacka skit, men jag är ute för att träffa en trevlig tjej. Men inte vill jag ha någon som klänger, skriker, är dräglig och har sig.
Nu blev jag allmänt EMO. Men det var längesen jag hade roligt och träffade en trevlig tjej när jag var ute.
Hehehe :)
Känner inte en själ som fixat sig ett seriöst förhållande från krogen :/
Hehehe :)
Känner inte en själ som fixat sig ett seriöst förhållande från krogen :/
Jag känner en del.
Men det är inte lönt att älta ändå. Det kommer när det kommer, jag har inte bråttom.
Man borde ta alkohol-körkort. Vissa människor ska inte dricka.
Nja. Jag är en ganska motiverad människa själv;) Satsar på jobb inom sjukvården jag också och har dragit ut gymnasietiden på 4 år istället för 3. Så nu kan jag satsa mer på varje kurs samtidigt som jag tränar :Virro *Ondskefullt skratt*
Nja. Jag är en ganska motiverad människa själv;) Satsar på jobb inom sjukvården jag också och har dragit ut gymnasietiden på 4 år istället för 3. Så nu kan jag satsa mer på varje kurs samtidigt som jag tränar :Virro *Ondskefullt skratt*
Undersköterska! :thumbup:
Jag känner en del.
Men det är inte lönt att älta ändå. Det kommer när det kommer, jag har inte bråttom.
Hehehe word! fylle visdomen som kommer eller börjar du nyktra?:)
Lycka till, hade en kille i min klass som gjorde det :) hoppas inte sporten(hockey?) drar ut för mkt på fritiden :/
Undersköterska! :thumbup:
Nej ffs! Tänkte jobba som latrintömmare och dammslickare vid röntgenavdelningen:smash:
Liten Men Fet
2007-09-08, 01:26
Jag känner en del.
Tack för tipset, jag inser att jag är ensam och blir bitter när jag dricker och det ökar ju inte chanserna att träffa nån när man sitter hemma å dricker med polarna å dom bara hånglar med sina respektive.
Vore bättre att vara nykter så man kan hålla ihop sin låtsasvärld där man har det bra.
Ingen trevligt flicka som vill ta en fika med en trevligt avslappnad (*rolleyes* ) snubbe som styrketränat i 10 år å gått första delen i Arnes kurs? :naughty:
Lycka till, hade en kille i min klass som gjorde det :) hoppas inte sporten(hockey?) drar ut för mkt på fritiden :/
Japp det är hockey. Men drömmen skulle ju va att försörja sig på ishockeyn:) Då hade livet varit exelance.
Men nu måste jag sova! God natt gubbar!!!!!
Hehehe word! fylle visdomen som kommer eller börjar du nyktra?:)
Varit nykter hela kvällen. Eller, tagit två öl. Jag är bara "lättsam". Sen min födelsedag den 21 Juli (som slutade i ren och skär katastrof med alldeles för mycket grogg) så har jag inte rört så mycket av skiten. Drinkandet kom tillbaks när jag började på universitet. Därför har jag nu valt att sluta dricka mängder. 2 öl räcker gott och väl att förtära i gott sällskap och är precis "lagom".
Varit nykter hela kvällen. Eller, tagit två öl. Jag är bara "lättsam". Sen min födelsedag den 21 Juli (som slutade i ren och skär katastrof med alldeles för mycket grogg) så har jag inte rört så mycket av skiten. Drinkandet kom tillbaks när jag började på universitet. Därför har jag nu valt att sluta dricka mängder. 2 öl räcker gott och väl att förtära i gott sällskap och är precis "lagom".
Aaokej :)
Usch fulla människor när man är nykter :(
finns nog inget värre...
finns nog inget värre...
Nope. Vilket är sorgligt. Ähhh.. Bättre att lägga tid och fixa till min fysik. Bulkat nu i sommar och dags för en ordentlig diet. Så man är fin till Beach '08.
Eller så kör man bulk året om, och skiter i tjejer! :D
Satan vad jag hatar Michael Bisping! hamill ge han stryk!
Nope. Vilket är sorgligt. Ähhh.. Bättre att lägga tid och fixa till min fysik. Bulkat nu i sommar och dags för en ordentlig diet. Så man är fin till Beach '08.
kör hårt! :thumbup:
Eller så kör man bulk året om, och skiter i tjejer! :D
Nej. Man ska vara lean. Aldrig varit det i hela mitt liv.
Hur skall jag kunna sov nu då?
finns nog inget värre...
Jag tycker att det kan vara skitkul! Så är jag nästan alltid nykter också. Mitt normala beteende är ungefär som ett fyllo, inga hämningar, skitglad, skojig men utan de dryga bieffekterna :D
Jag tycker att det kan vara skitkul! Så är jag nästan alltid nykter också. Mitt normala beteende är ungefär som ett fyllo, inga hämningar, skitglad, skojig men utan de dryga bieffekterna :D
Heherhe, lät kul det :)
gibfel: Jag anser mig vara ganska allmänbildad ja. Men jag tyckte inte allmänbildningen spelade så stor roll förrutom möjligtvis på ORD-delen. Svenska och Eng delen tyckte jag handlade mera om läsförståelse och hur man ska tolka texterna. Eller minns jag fel? Jag gjorde HP för 3-4år sedan bara för skojs skull, hade inga planer på att söka något med det. Dock fick jag ganska så bra poäng, så jag tror att med den utökade kunskapen jag har nu, och att jag vet hur det går till och med mycket mera motivation kommer få ett bättre poäng. Får jag inte det, ja då var det väl en "lucky shot" den där gången.
Jag pluggar inget inför provet, vad ska man läsa på egentligen? Dock läser jag mellan 3-5 böcker i veckan.
gibfel: Jag anser mig vara ganska allmänbildad ja. Men jag tyckte inte allmänbildningen spelade så stor roll förrutom möjligtvis på ORD-delen. Svenska och Eng delen tyckte jag handlade mera om läsförståelse och hur man ska tolka texterna. Eller minns jag fel? Jag gjorde HP för 3-4år sedan bara för skojs skull, hade inga planer på att söka något med det. Dock fick jag ganska så bra poäng, så jag tror att med den utökade kunskapen jag har nu, och att jag vet hur det går till och med mycket mera motivation kommer få ett bättre poäng. Får jag inte det, ja då var det väl en "lucky shot" den där gången.
Jag pluggar inget inför provet, vad ska man läsa på egentligen? Dock läser jag mellan 3-5 böcker i veckan.
Man kan plugga inför högskoleprovet. Typ, hur man ska tänka, etc.
HP guide (http://www.hpguiden.se/?gclid=CLe51bmAtI4CFQfklAodADlpzw)
Får man fråga vad du fick senast du gjorde HP?
I - Olfactorius
II- Opticus
III- Oculomotorus
IV- Trochlearis
V- Trigeminus
VI- Abducens
VII- Facialis
VIII- Ventibulo
XI- Glossopharynyeus
X- Vagus
XI- Accesorius
XII- Hypoglossus
12 kranialnerver som jag har nu lärt mig, nu gäller det bara att lära sig om de är motoriska, sensoriska eller autonoma. Then we are rock n rollin :hbang:
Jag är riktigt trött på min bärbara dator som är otroligt seg att starta men försätter jag den i viloläge så går den igång på direkten.
Så min fråga är: Hur pass mycket skada tar datorn av att stå i viloläge istället för att vara helt avstängd?
rememberence
2007-09-08, 15:02
Så min fråga är: Hur pass mycket skada tar datorn av att stå i viloläge istället för att vara helt avstängd?
Inte alls, dock skulle jag nog starta om den helt nån gång då och då, eftersom den antagligen blir seg efter ett tag :)
Inte alls, dock skulle jag nog starta om den helt nån gång då och då, eftersom den antagligen blir seg efter ett tag :)
Jo, men jag tänkte det. Men det är så att när jag är i skolan och jag stänger av/på min dator så sparas allting på en server för att några jävla idioter varit inne på helt olämpliga sidor så nu måste de göra detta. Och kör man med viloläge istället så slipper man detta.
Då kan jag stänga av den normalt när jag är hemma istället :)
Nu blir det åska i floda..
Tricklev
2007-09-08, 18:21
"Bat ladder"...
Låter ju onödigt. Sätt er och kolla på en komedi vettja. Det ska jag göra, knocked up, here i come. :D
Är det bara jag som tycker det är konstigt att gå omkring med katt i koppel?
Fan, stockholmare är bra konstiga ibland....
Är det bara jag som tycker det är konstigt att gå omkring med katt i koppel?
Fan, stockholmare är bra konstiga ibland....
Vad ska man annars göra när man har en innekatt? jag går hellre ut med min kisse i koppel än hittar henne påkörd på någon av de många biltäta vägar runt omkring ;p
Och btw, varför skulle det vara konstigare att gå med en katt i koppel än en hund? Se bara på "udda husdjur"-tråden, man kan ju till och med gå med ett får i koppel. :D
Tricklev
2007-09-08, 18:50
Jag behöver inte hemmafester, jag har alla säsonger av scrubs;)
Vad ska man annars göra när man har en innekatt? jag går hellre ut med min kisse i koppel än hittar henne påkörd på någon av de många biltäta vägar runt omkring ;p
Och btw, varför skulle det vara konstigare att gå med en katt i koppel än en hund? Se bara på "udda husdjur"-tråden, man kan ju till och med gå med ett får i koppel. :D
Visste knappat att folk hade koppel på katt förrän jag flyttade till stockholm. Mötte ett par i dag katten såg rent vettskrämd ut, höll på att nästan göra bort mig och skratta högt. Pinsamt.
Har väll inte vant mig ännu. *whistle*
Visste knappat att folk hade koppel på katt förrän jag flyttade till stockholm. Mötte ett par i dag katten såg rent vettskrämd ut, höll på att nästan göra bort mig och skratta högt. Pinsamt.
Har väll inte vant mig ännu. *whistle*
Mjo det är väl onekligen ett storstadsfenomen. Nu vet jag ju inte vart du bodde innan, men är man bosatt på landet så finns det ju ingen större anledning att ha en innekatt, om man inte har en nakenkatt eller väldigt korthårig förståss.
Katter har ju lite svårare att vänja sig vid en sele än vad tex hundar har, men vet man hur man gör och tar allt i kattens takt så uppskattar den otroligt mycket att få trampa runt i gräset. :D Min kisse blir alldeles till sig och lägger sig och rullar som besatt :P lustigt.
hahavaffan
2007-09-08, 18:57
Jag behöver inte hemmafester, jag har alla säsonger av scrubs;)Amen brother. Säsong 5 avsnitt 16 har precis avverkats.
Katter har ju lite svårare att vänja sig vid en sele än vad tex hundar har, men vet man hur man gör och tar allt i kattens takt så uppskattar den otroligt mycket att få trampa runt i gräset. :D Min kisse blir alldeles till sig och lägger sig och rullar som besatt :P lustigt.
Aha du är också en sån :D Kissen i koppel, nej jag har fortfarande problem med det. :Virro Kan inte låta bli att stirra.
Undra om man skulle ta och bli bannad ikväll.
Undra om man skulle ta och bli bannad ikväll.
Hehe, lät intressant! hur ?
Hehe, lät intressant! hur ?
Funderar på att skapa en tråd "Det här är porr" för att sedan länka ett par bra sidor.
Det skulle vara roligt och jag tror det skulle vara värt en permban.
Funderar på att skapa en tråd "Det här är porr" för att sedan länka ett par bra sidor.
Foljdfråga: Varför?
mystic[-_-]
2007-09-08, 20:19
han är en badboy
danne454
2007-09-08, 20:20
haha :D
Ungefär av samma anledning som man vill sno några kundvagner på fyllan.
;2504782']han är en badboy
Oja.
Ungefär av samma anledning som man vill sno några kundvagner på fyllan.
Oja.
Slutfråga: är du cp?
:D
Slutfråga: är du cp?
:D
Det har hänt att folk har undrat det. :)
Edit: Det handlar om att stick it to the man!
Det har hänt att folk har undrat det. :)
Edit: Det handlar om att stick it to the man!
Dags för en ny poll:
Vad för/vilka substans(er) går regus på just nu?
Dags för en ny poll:
Vad för/vilka substans(er) går regus på just nu?
Tänk vad roligt man får med etanol.:)
DU!
Vem fakkin vare!
VEM FAKKIN VARE SOM KASTA!
är det när hon sexar på golvet med han gubben?
Lägg av, man måste ju registrera sig! *gah!*
Mmmm Halle Berry.. naken.. Mmm
"Varning 40% för olämpligt innehåll i länk.
mvh"
Är vi tolv. Det är ju från en vanlig film och vem har dött av att få se lite tuttar?
är det när hon sexar på golvet med han gubben?
Japp
"Kolozzeum - för dig som mår dåligt."
rememberence
2007-09-08, 21:00
"Kolozzeum - för dig som mår dåligt."
Mjo, sant.
Mmmm Halle Berry.. naken.. Mmm
"Varning 40% för olämpligt innehåll i länk.
mvh"
Är vi tolv. Det är ju från en vanlig film och vem har dött av att få se lite tuttar?
Bannad 1 vecka, varning satt på 60%.
Att aktivt arbeta för ban/varningar och på så sätt ge merarbete till moderatorerna är ej uppskattat.
Inte snelt. Skyll dig själv. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.