Visa fullständig version : munters journal
Promenad 60 min igår kväll.
Promenad 70 min imorse.
Axelpass.
Stående skivstångspress bakom huvudet, 50kg/12, 70kg/8/7/6
Hantelshrugs 56kg/12/10/10
Framsida skivstångslyft 40kg/8/8
Stående sidodrag i cable 35kg/8/8/7
7-8 set sidolyft hantlar + stripset 20kg till 6kg avslutande.
Konstiga övningar idag, det var kul med lite omväxling. Bra kontakt i samtliga, pressen framför allt.
benen ser jävligt bra ut. snart går du väl inte i ett par vanliga brallor, utan får gå i mysbyxor jämt.
däremot ser axlar å lats ut att behöva mer massa.
Tack! Mer massa är på gång... http://216.40.249.192/s/contrib/sarge/WinampTinyLogo_anim.gif
Jobbar hårt med latsen just nu, breda chins mest...tror dom kommer ikapp snart.
Axlarna är jag inte så missnöjd med, här är en bättre bild. Hög kontrast på kameran, ser rätt rött ut allt
var väl mest i posen framifrån de såg mindre ut på.
bakifrån ser man att latsen borde ha mer massa iaf :)
vad ligger du på i %BF nu?
Kring 16% tror jag, börjar skymta översta konturen på magmusklerna. Nu på fredag ska jag väga mig, kanske eventuell fettmätning om vikten ser bra ut... på vägen här hemma ligger jag kring 93-94kg, startade på 98.5kg i mitten av februari.
Hade inte du lagt ut några bilder för jättelänge sen ? Associerar ditt namn med en riktig köttrygg jag såg då jag först kom på forumet, men kanske blandar ihop med någon annan.
AnderssoN
2003-04-08, 19:27
Det skulle vara kul om du kunde köra de "obligatoriska 7" också. Bara som lite uppvärmning inför tävlingen i år.
Axlarna ser stora och fina ut.
Obligatoriska 7 :confused:
Munter, Munter...vilken byggare! 7 obligatoriska poserna föstås! Skynda dig att ändra ditt svar nu. ;)
By the way, looking solid bro'! :thumbup:
Haha jo jag hajjade att det handlar om poser, men jag inte vilka som är de magiska 7. Vad ska vi chansa på...
- Latspread fram
- Latspread bak
- Framsida db biceps
- Baksida db biceps, anspänd vad
- Sidechest åt valfritt håll
- Krabba
- Hm... Händerna bakom huvudet, spänna magen ?
:em:
TheSQUAT
2003-04-08, 19:51
Hm...triceps fr sidan? Är inte den en obligatorisk pose? Krabba är väl däremot ingen obligatorisk...däremot en grym en! ;)
Krabba? Är det den som även kallas "Most muscular pose"?
Originally posted by Munter
Hade inte du lagt ut några bilder för jättelänge sen ? Associerar ditt namn med en riktig köttrygg jag såg då jag först kom på forumet, men kanske blandar ihop med någon annan.
nja jag tror jag hade dom ute för rätt längesen, men kött å kött :confused:
här är en iaf
Hej på er barn. Idag ska vi lära oss hur man får stora ben.
Knäböj 140kg/10, 150kg/5, 160kg/6/4/5 :D bra djup!
Sittande och stående vadpress 12 set
Breda chins 8 set supersettat med vaderna
Pja vad säger man...benträning äger allt annat, FAN så roligt. Hittade dessutom tekniken i chinsen idag, lyckades få till 10 st breda med tydligt stopp uppe och nere i första settet. Sen gick det bara neråt, men skitbra ändå för att vara mig. Huhj vad ryggvidden ska växa nu.
Sve: Jajjemän, där hade vi bilden jag tänkte på.
Tjaba! Bara böj och vadpress + lite chins...är det så man får stora ben? Lite mat på det :eating: och man har stockar :thumbup: :cool:
Väldigt imponerande munter!!!
Får man lov att fråga vad du kör för kost schema?
/Martin
Bamse 79: Ja, benen är det enda som växer i bra takt så nog borde massa mat, böj, vadpressar och styva marklyft räcka långt
Toxy: Tackar. Jag ligger kring 2000 kcal, 50-60% protein, 20-30% kolhydrat och lite fett. Ingen byggarperiod mao, men vafan.. det funkar att öka ändå och fettet försvinner.
ofyfan...hur ser en vanlig dag ut för dig med maten då, hur lång tid mellan målen etc?
6-8 mål lika stora med 2-3 timmars intervall, frukosten något större. Tar lite proteinpulver efter träningen, annars ere kött, kyckling och fisk som gäller. Mumma!
Bobbokrull
2003-04-09, 12:38
Impressive!! Blir även intressant att se vad din "nya" diet givit för resultat då det är dags för ny mätning...nåja, du verkar ha hittat rätt melodi! keep on playing! :thumbup:
Ungefär hur många gram protein blir det?
Hej på er. Precis hemkommen från årets första flugfiske, soluppgång till solnedgång. En nystigen tjock, blank och fin öring på dryga halvmetern blev det. Underbar matfisk. Lite otur med vädret, blev mestadels kraftiga snöfall och kring nollgradigt, men roligt som attans var det i alla fall.
Vikten igår morse var 92.5kg, från 98.5 i början av februari. Riktigt bra alltså, skjuter upp fettmättningen till början av nästa vecka då jag fick lite förhinder imorgon.
Spas: 250g cirka.
Nu blir det en lång dusch och en lång sömn :sleep:
ok tackar. samma här men jag ligger lite högre på kolisarna tror jag.
TheSQUAT
2003-04-11, 06:45
Hej på er. Precis hemkommen från årets första flugfiske, soluppgång till solnedgång. En nystigen tjock, blank och fin öring på dryga halvmetern blev det. Underbar matfisk. Lite otur med vädret, blev mestadels kraftiga snöfall och kring nollgradigt, men roligt som attans var det i alla fall.
Lät härligt! Är ju så grymt roligt att fiska! Har ju alltid varit en hängiven fiskare men inte haft så mkt tid till övers sista åren. Var fiskade ni, så här i väntan på Hörneå-premiären?
Roligt att fixa diet-maten själv!
Tjänare. Vi var 8-9 mil söderut, Idbyån. Långa fina sträckor, vadarvänligt men kanske lite för lite flöde just nu... den kommer bli skitbra veckorna framöver då vårfloden kommer. Ligger bara någon mil från Jidbyälven.
Jag hörde för ett tag sedan ryktas om du skulle hänga på 1:a maj ? Nu är det ju nämligen så att Hörne och Rickle har premiär samma dag! Vet inte hur vi ska göra riktigt, men det lutade åt Rickle igår eftersom det är lite mer att fiska... sträckan vi stod på förra året (10:e maj då, vid soluppgången förstås) var helt äckligt bra, fick dessutom två tjocka öringar där. Så man har lite förhoppningar på just Rickle.
Tjaba! Näe det är Kval till Sm-strongan, du kan kolla lite här www.strongpromotion.com/ :bpump: ! Blir jävligt kul att se på iaf!
Trevlig helg på dig, och gå inte och bli alltför vaskulär under helgen nu ! :D :thumbup:
Idag var det dags för varje veckas pina - bröst.
Bänkpress 100kg/10, 120kg/1/1/3
Sned bänkpress 80kg/14/12
Sned hantelpress 41kg/10/8/6
Rak hantel samma ungefär
Lite breda chins
Mage.
Fy fan va tråkigt med bröst. Vid juletid kunde jag fan göra något eller några reps på 140kg, nu går det tungt på 130kg. Det får bli till att priotera brösten på allvar nu, inget mer maskande och trixande, bara fler, längre och hårdare pass. Nu gick det förvisso helt sketet idag för att åt ungefär 3 kalorier igår under fisket, men ändå... bättre än såhär brukar jag prestera på tom mage.
Jag kan iaf inte klaga på formen, definitionen på bröst, axlar och traps har aldrig i mitt liv varit så här tydlig. Massa ådror som börjar slinga sig kring axlarna o.s.v.
Bobbokrull
2003-04-11, 11:11
Huu..låter som du börjar komma in i äckligt bra form nu!! 92,5 kilo och ådror..huga..jag måste fan börja lägga in överväxeln snart så jag inte står där som en heffaklump i sommar.
Men synd att du slackar lite i bröstet...jag upplever oxå att jag tappat nått reps ( deffens bittra verklighet?) men det motiverar en bara till att träna ännu hårdare nästa gång!
Du har inte funderat på att testa att träna på t.ex eftermiddagen?, så du hinner käka ytterligare ett mål mat. Det kan göra underverk för ens träning!
Originally posted by Bobbokrull
Du har inte funderat på att testa att träna på t.ex eftermiddagen?, så du hinner käka ytterligare ett mål mat.
Eftermiddag? I så fall kommer han ju att träffa mig där!
Och när han då ska styla för mig - genom att lägga på 300 kg på stången - så kommer han ju att skada sig :confused: :(
Hoi! Nä, jag tränar sämre på eftermiddagen och kvällen. Gillar inte massa folk, sen har jag mycket bättre ork på morgonen (morgonpigg tror jag det kallas). Sen hör jag till skaran som antager att näringsupptaget EFTER passet är viktigare än det före. Jag tror inte att det har med dieten att göra faktiskt. Har ökat eller iaf stått still i samtliga övningar utom bröstet och kanske triceps under dieten... min analys är att jag tränar dom grupperna för lite och för slött.
Heffaklump my ass, du ligger ju 12-13% nu...löjligt lågt.
Blev en promenad 80 minuter innan läggdags i toktempo.
Och ett ryggpass idag. Svettades otroligt och frös under passet. Inget vidare.
Marklyft 150kg/10, 170kg/3, 190kg/1/3/1
Hantelrodd 67kg/10/8/7
Breda chins 7/7/5
Gav upp efter detta och satte mig och våldade på en motionscykel med tungt motstånd c:a 20 minuter. Var nog bara en dålig dag idag, vilket är på tiden efter några månader med himla bra rygg- och benpass. Dessutom hade jag konstig sträckning i hamstringen, vet inte var den kom ifrån. Köpte lite vingums och dylikt för att trösta mig idag... det är ju trots allt lördag.
Promenad 85 min ikväll.
Har feberkänsla i kroppen (träningsvärk i kubik), lite sleten i lederna o.s.v ... hoppas det går bort i natt. Mötte fem zilliarder fulla människor med systempåsar efter vägen, tog en lång funderare på hur insnöad man är. Depression följde kort därefter, men nu känns det bra igen.
Hej ungar. Idag gick det bra.
Promenad 70 min imorse.
Promenad till och från gymmet, kring 40 min omväg
Träningspass biceps pepp pepp :furious: whooooo! o.s.v
Stångcurl 60kg/10, 70kg/7, 75kg/5/4, 70kg/6/6/5/4
Scottcurl sittande 60kg/7/7, 55kg/7/6/5, 50kg/10
Hammercurl med hantel 27kg massa set och reps.
Avslutade med 20 minuter intervall på cykel.
Ett riktigt bra armpass, inte tokigt. Tänkte nästan gå upp på 80kg stångcurl idag men det bidde aldrig av. Kan ju inte skrämma bort alla från gymmet. God kontakt med bullarna idag utan belastning av underarmarna. Avslutade med 35 min bastu, så nu kommer sjukdomen försvinna eller slå till stort. Som det känns nu, det förstnämnda.
Vad mer... jo, skorna har börjat blir _perfekta_ nu, fan va det flyter på med promenerandet. Knyter dom ganska löst och har skippat tejpen runt fötterna, går alldeles utmärkt och sitter som handen i handsken... foten i skon kanske.
Bobbokrull
2003-04-13, 12:16
Ser minst sagt h-vets bra ut! Grymma vikter på stången...liten fråga bara: Kör du superstrikt eller är du sen sådan (likt jag) som hellre cheatar lite och lastar på?
Nu blev jag ännu mer peppad inför dagens lilla pass.
Tjänare. Nä, det blir oftast en liten knyck längst ner för att få aningens fart på stången, det är ju hela poängen med stående curl tycker jag i alla fall. Sen håller man emot rejält på vägen ner. Ser ungefär ut som "vanliga" curls som folk gör m.a.o. Förutom den så blir det strikt överallt, scottcurl är himla svåra att fuska med.
Kör hårt på passet.
Måste bara tillägga att bobbo ligger på 9,5% nu :D Och själv är man en knubbsäl på 11,5 % :furious:
Bobbokrull
2003-04-14, 10:00
Lyssna inte på 79:an..nog fan ligger jag över 9,5 %..har åtminstone 10%.
Promenerade 2 timmar imorse. Så jävla varmt ju, ska sätta mig ute nu.
... och promenad 65 minuter ikväll.
Imorgon är det benpass, förvänta er inget annat än stordåd.
Imorgon är det benpass, förvänta er inget annat än stordåd.
Jag ska spela badminton mellan 10-11, du får komma förbi och morsa då :thumbup:
Var ett tag sen sist! (Både sedan vi sågs och sedan jag lirade badminton)
Benpass
Knäböj 140kg/10, 160kg/5, 170kg/3, 180kg/2, 160kg/5/4
Styva marklyft 140kg/10/8/8/7
20 set vader (ja, tjugo).
20 minuter intervall på konditionscyklarna.
Orkar inte beskriva hur sprudlande nöjd jag är, måste äta nåt snabbt innan jag tuppar av. Passet tog över två timmar. Böj nummer 2 på hundraåttio var ganska grund, den första bra djup.
Orkar inte beskriva hur sprudlande nöjd jag är
Jag förstod inte alls att du var nöjd, när du kom springande in i badmintonhallen och skrek att du gjort 180x2 :D
TheSQUAT
2003-04-15, 13:42
Benpass
Knäböj 140kg/10, 160kg/5, 170kg/3, 180kg/2, 160kg/5/4
Styva marklyft 140kg/10/8/8/7
20 set vader (ja, tjugo).
20 minuter intervall på konditionscyklarna.
Orkar inte beskriva hur sprudlande nöjd jag är, måste äta nåt snabbt innan jag tuppar av. Passet tog över två timmar. Böj nummer 2 på hundraåttio var ganska grund, den första bra djup.
Nu jäsingen! Himla bra benpass! :thumbup: Alltid trevligt med en nån som flåsar i nacken. Bra tändvätska för mig själv :D Körde ju själv ben idag och är grymt nöjd med vikter och djup...till och med min 2:a på 215 var med hyggligt djup.
Kör hårt!
Kan inte säga så mycket annat än :kickass: :thumbup:
Huhj, nu är jag vaken igen. Tack tack, vad gulliga ni är.
Helt stum i benen och lite allmän febervärk ftf, riktigt härligt. Verkar som jag måste skjuta upp fettmätningen ytterligare en vecka, glömde ju helt bort att det var påskhelg o grejjer. Tar nog en promenix förbi den officiella vågen i alla fall på torsdag så jag vet om jag ska ligga på 10.000 kcal eller 15.000 kcal per dag under helgen.
:eating:
Har läst din journal ett bra tag nu och tänkte bara skriva en rad. Det är kanonkul och inspirerande att läsa dina inlägg. Kul att se en kille med skyhög motivation och bra inställning till träningen. (och från Ume dessutom)
Keep up the good work !! :bow: :hbang:
Herkulez
2003-04-16, 06:51
får man fråga hur gammal du är
Popey: :love:
Herkulez: 23 år.
Nu ska jag ut och promenera, sen blir det ytterligare ett bröstpass.
Bobbokrull
2003-04-16, 07:37
Nu vill jag se lite :insane: :devil: denna gång...väntar mig likadana stordåd i detta bröstpass som du hade i förra benpasset!! :thumbup:
Herkulez
2003-04-16, 10:19
då är du ju en gammal gubbe :thefinger
Jaha, promenad 65 minuter imorse.
Bröstpass sedan.
Bänkpress 100kg/10/10, 120kg/2/4+2FR/4+2FR (Forced Reps)
Sned hantelpress 41kg/8/8/6/6
Sneda flyes hantlar 23kg/10/8/8
Lite snedbänk.
20 min intervall på cykeln.
Förhållandevis bra pass, brukar sällan få till mer än 4-5 reps på 120 själv. Undrans om inte "svackan" beror på att jag numer håller ryggen rätt stumt nere i bänken och svankar inte... Bra pump i alla fall, vaskulär lite överallt idag. Vaderna börjar få lite blått skimmer av ådror då man spänner an, bicepsådran kan jag titta på i flera timmar och så vidare... Ner på stan o dricka kaffe nu, l8ers.
Herkulez: Mer korrekt fyller jag 23 i november, så jag är egentligen bara en liten parvel.
Herkulez
2003-04-16, 12:02
jaha, då var det en annan sak :D
Promenad 115 minuter ikväll.
Det blir fettmätning imorrn bitti ändå. http://smilies.crowd9.com/otn/funny/xyxnervous.gif
Idag är humöret ganska lågt.
Enligt dagens vikt och mätning ligger jag på 95kg (-1kg), 76.7% lean mass (-3% sedan förra mätningen) och 19% fett. Jag har alltså tappat något kilo muskelmassa och lagt på mig massa fett genom att ligga på 2000 kcal och två timmar promenad varje dag, det är fan så jag ger upp nu alltså. Nog för att fettmätningen idag blev skruvad, men _vågen_ ljuger ju inte... förra månaden 96kg, en månad senare 95kg. Det är helt sjukt hur jag inte kan ha gått ner mer. Speciellt alarmerande är det ju att lean mass bara minskat sedan starten, kroppen verkar inte vilja släppa från sig nåt mer fett. Nä, lägger mig och surar ett par timmar nu, fy fan så ledsen jag blev av det här
:(
Herkulez
2003-04-17, 07:30
skumt, men då vet du ju att du måste göra ganska radikala förändringar. Hur mycket P-K-F ligger du på just nu?
Bobbokrull
2003-04-17, 07:40
Men samtidigt kan man ju kasta alla världens vågar åt h-vete va? Du säger ju själv att du börjar känna dig mer och mer vaskulär, ådror osv, det borde väl betyda mer än vad en våg visar?
Det enda rätta är väl att titta i spegeln ( den ljuger fan aldrig) samt se på vad man presterar i gymmet. Och du har ju inte blivit direkt svagare i gymmet va? så gräv inte ner bara för att mätningens resultat inte var det bästa....bara att tänka över kostupplägget och fortsätta kämpa!
Herkulez: Ligger ungefär på 50% protein, 30% kolhydrater, 20% fett.
Bobbo: Näe, jag menar ju det.... vet inte om man kanske ska byta över till caliper mätning. Jag menar, kommer det fram ådror lite överallt med ett löjligt kolhydratsintag kan det sällan betyda annat än att man tappat fett. Pja, jag vetefan... känns jävla motigt att fortsätta dieten nu i alla fall. Jag kan ju inte gå ner under 2000 kcal... jag väger 95kg på 183cm, inte alltför fet och tränar som en galning. Min föreslagna BMR ligger på 3500 kcal. Kanske jag äter för lite ? Jag vet inte alls, läskigt rådlös för tillfället. Gunnar på IKSU erbjöd sig fixa en calipermätningar åt mig, så jag får väl nappa på det och se hur det ser ut där...
Bobbokrull
2003-04-17, 08:06
Felet kan mycket väl vara att du ligger alldeles får lågt på kcal-intaget. Jag väger oxå runt 95 kg utspridda över 191 cm (ligger för närvarande på 2700 kcal och där ska jag ligga kvar ett bra tag). Men med tanke på hur mycket du tränar så kanske du skulle testa att öka intaget med säg..200 kcal eller så? bara för att se hur det påverkar kroppen, för under 2000 kcal ska du f-n inte gå! Det är ju svält!
Nåja...är säker på att du kommer att hitta en lösning! Jag tycker absolut att du ska göra en kalipermätning och se vad den ger för utslag. Bra några veckor kvar nu, kör hårt!!!
Herkulez
2003-04-17, 08:06
oj, såg inte att du bara åt 2000 kcal, är inte det aldelles för lite, dietar själv nu och ligger på 2800, och det är smärtgränsen. om du mäter dig med en sån där digital, så kan jag informera dig om att det bara är skit ifall man är vältränad och har mer muskler än genomsnittet, mät dig med en kaliper istället, det borde ge lite mer exakt svar
Herkulez: Jo, mäter med en svindyr impedansapparat på Metabolenheten på sjukhuset här i stan. Helt korrekt så verkar den mäta lite konstigt... den baserar också mätningsvärdet på aktivitetsnivån och såna skumma grejjer.... får nog ta och skaffa mig en calipermätare omgående.
Vart köper jag en gedigen calipermätare med dokumentation, ni som har koll ?
Herkulez
2003-04-17, 08:29
Herkulez: Jo, mäter med en svindyr impedansapparat på Metabolenheten på sjukhuset här i stan. Helt korrekt så verkar den mäta lite konstigt... den baserar också mätningsvärdet på aktivitetsnivån och såna skumma grejjer.... får nog ta och skaffa mig en calipermätare omgående.
Vart köper jag en gedigen calipermätare med dokumentation, ni som har koll ?
En karl som äger en hälso klinik här i stan berättade för mig att dom köpte in en sån där för över 30000 för några år sen och den var ju bara å slänga iväg, mätte så fruktansvärt ojämnt
Hej hopp. Blev en dryg timmes promenad idag.
Sen åt jag middag. 3dl jasminris, två enorma kycklingfiléer och ett halvt sådant färdigt paket bernaissesås. Länge sen jag var så här mätt/kräksugen. Ska nog partajja med käk hela helgen och fundera rejält över varför dieten inte fungerar (inga smarta kommentarer ang. middagen nu, tack). Kommer nog lägga mig lite högre än tidigare och se om man måhända kanske legat för lågt på kalorierna sista månaden och bara tappat massa muskler. 2500-3000 kcal kanske borde bli lagom eftersom min BMR sägs ligga på 3900 med två promenader per dag och styrketräningen.
Beställde en ny dator idag, den gamla har massa elfel så fläktarna stannar lite nu och då. Stor brandfara antar jag. Blev en Intel P4 2.6Ghz med 512Mb PC3200-minne och ett smaskigt grafikkort. Weeee!
Vilken typ av impedansmätare var det? Kan du beskriva hur den ser ut och används? Var det en sån som man mäter mellan höger hand och höger fot är det viktigt hur män fäster elektroderna på handen och foten. Gör själv såna mätningar dagligen och vet att man kan manipulera med resultatet genom att fästa olika från gång till gång.
Kan det inte vara så att efter ett tag behöver du justera intervallerna mellan ätardagarna? Dvs kroppen har mer eller mindre ställt in sig på svält nu, oavsett att du har en ätardag? Och därför har förbränningen sjunkit? Jag har ingen aning, har aldrig deffat så målmedvetet som du någon gång, men det var bara en tanke...
Peter: Man fäster två "plåster" på foten och två på armen, på samma sida. Slappna av i alla muskler och ligga med armarna en bit ut från kroppen, var typ instruktionerna. Humbug! Ska definitivt byta till caliper nu. Jocke Hansskog (på B&F-butiken) låg på 18% fett enligt en sån här impedansmätare ett par dagar före han ställde upp i Lucia.. det säger ju en del om tillförlitligheten.
Allan: Ja, spenderade gårdagen med att höra mig för med diverse kunnigt folk, alla sa att jag låg på tok för lågt på kalorierna och att impedansmätare fungerar himla dåligt på muskulöst folk. Nu senaste veckorna har jag även dragit ner på ätardagarna, vilket kanske förklarar varför jag inte tappat mer än ett kilo senaste månaden.
Men men, det är väl det här som är kul med dieter antar jag, testa sig fram hela tiden och mecka på...
Munter: Precis en sån jag använder dagligen. Anser att den har bra tillförlitlighet om man gör rätt.
Man tycker dom på Metabolenheten borde ha rutin på mätpunkter och tillförlitlighet, men enligt senaste mätningen hade jag tappat 2kg muskler och lagt på mig 1kg fett på en månad, vilket uppenbarligen inte stämmer. Om det faller inom den acceptabla feltoleransen är det inget för mig. Då man dessutom hör historier från andra byggare som använt samma metod och fått skruvade resultat tar man förstås lite avstånd.
Herkulez
2003-04-18, 11:22
Det bästa man kan göra är att ta kort lite då och då, då har man svart på vitt ifall man blivit hårdare eller ej
Deppa inte. Som nån annan sa, så länge du blir ådrigare osv och inte mkt svagare så går det ju åt rätt håll iallafall. Ge inte upp pga nån mackapär!
Langster
2003-04-18, 12:49
OK Munter... För det första, att ådror kommer fram betyder ingenting. För mig spelar det ingen roll vad för BF jag ligger på, det är mer beroende på hur mycket cardio jag kör.
Sen har du bara gått ner 1 kg på en månad, spelar ju faktiskt ingen roll om det är fett eller muskler du tappat då, det är jävligt lite viktförslust under en diet.
Det är nog en ändring i tränings och dietupplägg som krävs!
Jag tycker det verkar som om du har rätt långa och många ätardagar, dra ner på dem till att börja med. Och kör hårdare konditionsträning...
Vill inte verka negativ, men du kan ju inte fortsätta som du gör nu, för det verkar inte fungera.
Ja, ska i alla fall först testa lägga mig på HÖGRE kcal. Promenad morgon, promenad kväll och ett pass styrka på 2000 kcal... vad tycker du, jag kan ju inte gå lägre än så eller lägga in fler pass cardio, då blir det ju löjligt. Stämmer mätningen som säger att jag tappat en massa muskler så tyder iaf jag det som att jag legat på tok för lågt. Sant som du säger, måste ändra på något i alla fall... skitdeppigt att stå och stampa så här. Åja, jag funderar vidare över helgen...
Langster
2003-04-18, 13:08
Alltså jag skulle nog testa att byta promenaderna mot hårdare konditionsträning.
Äter du mycket sallad? Testa att äta mer av det, mer nötter osv... "nyttiga saker" =)
Jag menar, ska du öka kcal-intaget så ska det inte komma från pasta iaf.
Tänkte mer puffa upp det lite med nyttigt fett, men sallad... pja varför inte, är man rådlös så är man.
Man tycker dom på Metabolenheten borde ha rutin på mätpunkter och tillförlitlighet, men enligt senaste mätningen hade jag tappat 2kg muskler och lagt på mig 1kg fett på en månad, vilket uppenbarligen inte stämmer. Om det faller inom den acceptabla feltoleransen är det inget för mig. Då man dessutom hör historier från andra byggare som använt samma metod och fått skruvade resultat tar man förstås lite avstånd.
Håller med om att de borde ha koll på hur man mäter, men borde inte metoden vara rätt tillförlitlig eftersom de väljer att använda den? Vad gav de för förklaring på att mätningen verkade vara fel? Mätte du under liknande förhållanden båda gångerna, man ska ju som du säkert fick information om inte ätit, tränat druckit alkhol mm innan mätningen.
Nae, hade varken druckit eller ätit före jag mätte, åker ju dit direkt på morgonen efter en natts sömn, alla tre gånger jag mätt. Orkade inte babbla om orsaker, gick hem och surade direkt istället. Varför dom använder den där metoden vet jag inte. Den går snabbt och är antagligen pålitlig för normalt bygga personer, vad vet jag. Tycker det är så jävla skumt eftersom spegeln ser riktigt bra ut, men varken vikt eller fettmätning går i samma följe.
Ok då ser jag ingen annan förklaring än att man fäste elektoderna på olika avstånd från varandra, det påverkar mätresultatet väldigt mycket.
Lycka till med fortsättningen på dieten vilka förändingar du än väljer.
Promenad 80 minuter imorse. Imorrn öppnar gymmet efter påskuppehållet, det ska bli skönt.
Lägger ut lite bilder på en fet och deppig Fidde. Ingen större skillnad mot gamla bilderna. Bättre definition på armarna och magfettet syns lite mindre.
det ser ju bra ut. mer pecs och lats så blird et ännu bättre.
men du vad är det för lustig kamera du har? eller brukar du se rödflammig ut?
Herkulez
2003-04-19, 17:28
Har du plockat brösthåret med pincett eller :thefinger
Rödhårig och solat kanske?
Nae, mitt skinn ser bara ut sådär.
Okej barn, nu har jag funderat satans länge och kommit fram till följande och sista upplägg av dieten. Funkar inte den här attacken så lägger jag ner.
Jag väger 95kg och har således grovuppskattat minst 2000-2400 kcal i basal förbränning (normalt muskulösa personer brukar uppskattas till 1kcal/kg/timme). Senaste månaderna har jag legat mellan just 2000-2400 medans jag kört två-tre timmar hård promenad varje dag och 5-6 gympass i veckan. Slutsatsen är inte svår att dra, och det här måste fan stämma rent logiskt, jag har kört på tok för hårt. Jag kommer lägga ner stor del av promenerandet i veckan och lägga mig kring 2100-2200 kcal och köra hårt på gymmet som vanligt och se vad som händer. Måste dessutom trappa ner rent psykiskt då det inte är nyttigt att bränna iväg 4-5 timmar om dagen på träning och kost, man blir för insnöad helt enkelt.
Låter den här logiken konstig så kom gärna med klyftiga svar.
Min erfarenhet säger mig att det är rätt ovanligt att man går ner för långsamt i vikt för att man äter för lite och tränar för mycket, ovanligt att man sabbar förbränningen så lätt. Men det finns ju folk som lyckats gå upp i vikt under inspelningen av expedition robinson så det kanske är möjligt för vissa.
Ett rätt okej pass axlar och triceps.
Sittande hantelpress 36kg/10, 40kg/6/6, 36kg/8/6
Fri stångpress bakom nacken 50kg/20/15
Hantelshrugs 51kg/12/10/10 (glömde remmarna)
Sidolyft hantlar 17kg -> 10kg 10-12 reps styck
Dips 8-9 set med varierande vikt
Liggande kryssdrag i kabelmaskinen 35kg/8/8/6
20 minuter intervallcykel.
Märks att man vilat i 3 dagar, bra tryck idag.
Peter > Jo, ovanligt tror jag nog det är, men titta bara på siffrorna. Du kan ju inte annat än hålla med om att jag ligger för lågt på kcal och/eller rör på mig för mycket ? Eller så har jag missat något fundamentalt.
Langster
2003-04-20, 13:48
Som jag sagt förr, det fanns inga feta människor i koncentrationslägren. Hårt men sant.
Vad du behöver tänka på är att du endast gått ner ett endaste kilogram på en hel månad... Då har du inte kört för hårt, eller ätit för lite.
Om så hade varit fallet hade du gått ner mer i vikt, även om det varit muskelmassa du tappat.
Jag har inte följt din journal så jättenoga, men jag har fått för mig att dina ätardagar inte är några ätardagar, utan rena orgier i onyttig och kalorität mat, verkar dessutom som de har en tendens att vara mer än en dag oxå. Sluta med det.
En ätardag under diet är för mig att man unnar sig lite pasta och större portioner, möjligtvis lite bröd.
För mig har alltid ekvationen Hårdare träning=Bättre resultat fungerat, likaså Mer träning=Mer resultat. Nu finns det jättemånga som sätter sig mot detta, men det skiter jag i för det funkar för mig.
Och promenader... Ursäkta mig alla promenadtokar, men det är sånt pensionärer gör när de ska till närköpet och handla mjölk och kaffe. Har du en stillasittande livsstil i övrigt kanske du bara kommer upp i en normal förbränning med hjälp av dessa promenader. Nej, vad du behöver är hård konditionsträning!
Ta inte det här som ett påhopp, ta det som ett sätt att försöka peppa dig, det kanske är en högre motivation och lite mer jävlar anamma som behövs mer än att räkna kalorier en gång till.
he he he ... du kan när du vill langster
Fan va du får mig att vela fram och tillbaka, Langster :insane: Du var ju uppenbarligen i ruggigt schysst form förra året, så helt ute och cykla kan du inte vara. Kanske skulle testa vålda en halvtimme intervall cykel efter passen samt en timmes interval på rullskridskorna på kvällskvisten. Tycker det sistnämnda är ruggigt kul så det skulle inte vara några problem på det viset. Hm ja, tror fasen jag kör på det... ska man liks tappa alla muskler så kan man göra det med stil.
AnderssoN
2003-04-20, 14:44
...ska man liks tappa alla muskler så kan man göra det med stil.
:laugh: :thumbup:
dantheman
2003-04-20, 15:43
Jag säger bara: ut och spring! De muskler som faller av då är inte värda att ha och fettet ryker snabbare än du hinner få kondition.
Första dagen i mitt nya liv inleddes med:
50 min inlines i 3 minuter - 1 minut intervallväxling, före middagen.
65 min squash där jag förlorade med 7-1 i set, i afton.
Kommer väl köra nåt liknande varje dag då, så får vi se hur det går. Imorgon ere marklyft på schemat, ska försöka mig på 220kg om allt klaffar.
Fast alltså morgonpromenader behöver knappast vara fel. 45-60 minuters powerwalk innan frukost bränner rätt bra. Men det är klart ifall man promenerar som en pensionör så bränner det ju inte så värst hett... hemligheten är ju att gå fort ...
Nah, inte sitter det i "tekniken", tog ner mig 13-14kg förra jan-juni bara genom att promenera 50-70 min före frullen varje dag och hålla sämre kost än vad jag gör nu. Antagligen ligger jag på trivselnivå för kroppen nurå och så blir det svårare... bla bla, ska sluta spekulera så mycket, det blir bara värre då. Tack för påpekandet iaf.
Inlines? Är det inte jäkligt grusigt?
Rüggpass. Riktigt dåligt.
Marklyft 140kg/10, 180kg/4, 200kg/1/0 slet av valk.
Stångrodd 100kg/14/12/12
Breda chins, 6-7 set
Ryggresningar med 20kg kaka.
30 min tokcykling efteråt.
Bamse: Jo, mest därför det var jobbigt. Tvungen att vara på helspänn hela tiden så man inte kör in i någon stor sten och får tvärstopp.
Squash 70 min. Förlust som vanligt, måste fan byta spelpartner.
Squash 70 min. Förlust som vanligt, måste fan byta spelpartner.
Fast när jag gick förbi medan ni spelade så rann ju fettet (nästan) bokstavligen talat av dig. Alltid något :thumbup: :D
Langster
2003-04-21, 17:05
Munter, jag vill bara meddela dig att jag tog 220 kg i mark förra veckan, utan remmar och sånt strunt... :devil:
:cheers:
Vänta du bara, ska bräcka dig medans jag dietar. Inga remmar här heller förstås, har fattat tycke för magnesium senaste halvåret. Piss att 210kg gick så lätt härom veckan men så pang bom hade jag svårt för 200kg idag. Tror det är rullskridskorna jag åkte runt med igår, helt sprängd i röv och baksida ben... *hittar på ursäkter*.
Langster
2003-04-21, 17:39
Ja magnesium har helt klart gjort underverk för all ryggträning för mig. Jag är faktiskt starkare i mark med det än med remmar!
Marklyft har väldigt mycket med dagsformen att göra dessutom. Ena dagen går det hur lätt som helst, nästa gång går det åt helvete...:insane:
Armar lite lugnt idag.
Stångcurl 75kg/5/4
French press med ez 60kg/7/6/2
Dips +20kg/10/8/8
Sittande scottcurl stång 50kg/12, 60kg/7/3
Tokcykling i 35 min tills blodsmaken kom.
Mycket konstiga dips idag, det liksom nypte till överallt på armen och domnade bort på dom punkterna. Aldrig vart med om förut.
Interval på gymcykeln 40 min i afton.
Vet inte om jag vågar återvända, helt jävla sjukt vad jag svettas av högintensiv cardio, fanns inte en torr fläck på hela kroppen. Byxorna var kanske lite torra längst ner. Får kanske kolla upp något sånt här då man har mindre för sig, http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,273088,00.html
Langster
2003-04-22, 20:22
Hehe, nu kommer du ju gå ner i vikt bara för allt vatten du blir av med! :thumbup:
40 minuter är rätt lång tid för intensiv cardio! Testa att köra lite kortare men ännu hårdare... Om det går?
"– Behandlingen måste upprepas en till två gånger om året. Enda biverkan kan vara övergående muskelsvaghet vid tumbasen"
Jaha, då var det slut på tunga lyft =)
Intervall på rullskridskorna 30 min i afton.
Var ute och flugfiskade med några vänner 8 timmar idag, ingen fångst tyvärr. Imorrn blir det ett benpass om jag inte är för trasig i rumpan efter rullskridskorna.
Ben. Ingen ork, åt dåligt igår.
Böj 120kg/10, 140kg/6, 160kg/5/4/4
Benpress 300kg/10, 370kg/7, 430kg/6/5
Stela marklyft 140kg/7/6/5
Vader i Hacksquatmaskinen, några hundra kilo massa set.
10-12 minuter intervall på cykel efteråt.
Bluah.
Idag kommer iaf nya datorn tror jag, fick kollinumret igår så den e på väg. Pust, blir mycker framöver... Ny dator idag, fiskepremiärer runt om i norrland 1-10:e maj, nya Zelda 3:e maj (barnsligt förtjust i hela serien) och exjobbsredovisning 6:e juni. Får nog lägga upp någon smart strategi annars svimmar man väl halvvägs.
Bröst, kvällspass för ovanlighetens skull.
Hantelpress plan 31kg/20, 41kg/10, 46kg/8/7/5
Hantelpress sned 41kg/7/6/6
Flyes 23kg/10/8/8
12 minuter på tyngsta nivån cykel i full fart.
Rätt okej för o vara mig.
Inlines 30 min igår kväll.
Armar idag, går fan bra med dom nu.
Stångcurl 60kg/10, 70kg/7/7/5
Dips +0kg/20, +20kg/10, +35kg/8/7
Alt. hantelcurl 31kg/7/6/6
Pushdowns i cable, smal stång 110kg/8/8/7
Konc.curls hantel över bänk 21kg/7/7/6
Intervalcykling med 20sek rus, 40sek halvsnabbt, 12 min totalt.
Alltid lika skönt att curla på samma vikter som killen som blängde lite tufft på mig och sedan lade sig och bänkade samma vikt och reps som jag curlade. Tokbra definition på biceps nu, både rakt framifrån och sett från sidan... vore väl tusan om jag inte tappat lite mer fett nu, ser i alla fall ut så. Måttet har gått ner lite men styrkan har gått upp senaste månaderna. Har börjat skära lite mer i kosten också, tar mindre frukost och mindre kolhydrater efter passet, kompenserar med några äpplen eller päron senare på dagen...får se hur det går. Hej doe.
Gött att det börjar gå bättre!!
fortsätt så.. :cheers:
Under eftermiddag och kvällen blev det 30 min x 2 tokåkning på rullskridskorna. Var ett av hjulen som pajjat så jag skruvade bort det, gick ju lika bra att åka med tre hjul på ena skon. Vet inte om man vågar köpa nya hjul, brukar vara hiskeligt dyra kommer jag ihåg från då man var liten knodd och åkte skateboard.
Oooh, Sk8er-Munter :hbang:
Kanske räcker med ett nytt kullager?
Blev rygg idag, var inte så värst sugen så det gick därefter.
Marklyft 140kg/10, 170kg/5, 190kg/2, 200kg/1, 210kg/0/0, 190kg/3
Skivstångsrodd 100kg/12, 110kg/9/8
Breda chins massa set
Hantelrodd 56kg/12/12
Intervall 20sek/40sek i 12 minuter på cykeln.
Alltid lika skönt att bomma ett maxlyft i mark. Inte långt ifrån att man svimmar. Får inget jävla drag i benen, det blir bara att jag först skjuter iväg benen utan att stången rör sig, sen drar man allt med ett styvt marklyft. Hejja.
Vad säger de preliminära rapporterna om nya dieten? Tycks märka en muntrare Munter i hur du skriver.
Kör hårt och håll dig ifrån intervallerna på morgonen.
Hoi.. Jodå, vågen här hemma visar på 93-94kg men jag bryr mig inte så mycket nu och kör på i det här tempot några veckor till, sen får det bli utvärdering. Mår toppen av all cardio dock, aldrig haft någon kondition senaste 10 åren och känner mig tight (fast nu har jag lärt mig aldrig lita på spegeln och känsla trots att alla säger det). Lär eventuellt köpa någon burk protein av dig veckorna framöver, om du har nåe smaskiga hemma, helt appropå.
Jag tillber den mäktige Munter att hjälpa mig med mina statistikproblem :bow: :bow: :bow:
Har hittils med formeln:
m= c i kvadrat x (pi-1 (1-pi1) + pi2 (1-pi2)
-------------------------------------------------
delta i kvadrat
lyckats få fram att jag ska kasta tärningen typ -1.9 ggr eller 0.48 ggr.. :cryout:
Blev 30 min intervall ikväll. Tror pulsen låg närmare 200 än 100 iaf.
Emma :( Känns som läge att skjuta upp den där kursen, eh.
Jaha jaja, axlar idag.
Stående press bakom huvudet 50kg/10, 60kg/10, 70kg/7/6/6
Hantelshrugs 53kg/12/12
Sidolyft hantlar 20kg.
Baksida i kabeljoxet.
Sedvanlig tokcykling efter passet.
Gillar pressen bakom huvudet, skönt med något nytt då man inte kommer ifrån 40kg hantlarna i pressen. Går inte så himla djupt för att skona axlarna. Inte för att de trasslar men alla verkar skada sig där så himla ofta, lika bra att passa sig.
http://smilies.crowd9.com/otn/funny/xyxnervous.gif
Ben.
Böj 140kg/10, 150kg/3, 160kg/3, 170kg/1/2
Benpress ~400kg/7/5/4
Stela marklyft 120kg/8, 140kg/5/6
12 minuter rusningar på cykeln.
Vägde mig igår eftermiddag, 93kg. Får hoppas det inte var någon viktsvacka, utan att all högintensiv motion fungerat. Känner mig ruskigt tight i alla fall, men det har jag ju gjort sedan dieten startat ungefär, doh. Dåligt benpass idag, sov bara 2 timmar natten till i går, följt av slö kost under flugfiskepremiären där det inte blev någon fisk och kring 0 grader, moln och blåst hela tiden. Dålig ork, kort sagt. Hej doe.
AnderssoN
2003-05-02, 13:32
Du lirade zelda-serien va? Nyaste spelet har fått fin kritik!
Jag har förhandsbokat det, ska precis sticka ner på affären o tjacka :D :D Så nu blir det någon vecka där man stänger av livet på halvtid, gud så skönt.
Emma :( Känns som läge att skjuta upp den där kursen, eh.
Jag mailade läraren och fick komplett svar i form av en redan ifylld formel. Jag ska kasta tärningen 133 el. 55 ggr beroende på vilken formel jag använder
Hur f.-n han fick ut en del av talen vete f-n men jag litar väl på honom :D
Intervall på rullskridskorna 35 min i afton.
Snabbt i säng nu, upp 04.30 för fiske, suck och pust.
Feber, muskelvärk, magknip hela dagen :(
TheSQUAT
2003-05-04, 10:38
Lider med dig. Körde ben igår..kändes lite skumt i kroppen. Mycket riktigt vred det om nåt djä_ulskt i magen senare under dagen igår. Kväll och natt tillbringades huksittande på ett annat ställe än sängen. Uäähh.
Känner igen dom symtomen... Skyller dock gårdagens magkollaps på att jag dagen innan åt uselt, tränade ben och sen åt massa godis, cola och typ 70g vassle.:smash:
Argh, ska ut och promenera nu, men tror jag skippar vägen förbi din lgh med andra ord :MrT:
Krya på dig!
Squat, Emmzan: Jag får trösta mig med att mina sjukdomar kommer var annat, var tredje år och håller i sig någon dag. Så jag ska inte klaga för mycket, i sammanhanget http://www.justlinux.com/forum/images/smilies/smile.gif
*försöka få ner lite mat*
Hej hej.
Lite försiktig mjukstart idag efter några dagars sjukdom.
Hantelpressar plana 41kg/9/8
Hantelpressar sneda 41kg/8/6
Flyes sneda 21kg/10/10
12-13 reps på 90kg bänkpress uppvärmning var det också.
Intervaller på cykeln som avslut.
Suck, var en idrottspedagogklass på vadå... 80 personer... som drog runt och skulle visas alla möjliga övningar av lärare, hoggade en massa grejjer, stod i vägen och var allmänt jobbiga att titta på.
Suck, var en idrottspedagogklass på vadå... 80 personer... som drog runt och skulle visas alla möjliga övningar av lärare, hoggade en massa grejjer, stod i vägen och var allmänt jobbiga att titta på.
Bah, klaga inte! ;)
Igår när jag skulle köra knäböj så stod S.A.F.E-gänget (pågår ju en kurs nu) en meter ifrån mig och examinerade en spinkig tjej som skulle visa hur man utför utfall!
Hellre idrottspedagoger än S.A.F.E-nerds, uäh :thefinger
Lite bilder togs idag. För att svara på de vanligaste frågorna: Ja, mitt skinn ser ut såhär och det bor frisörer här i stan. Har väl tappat 2kg nånstans sedan sist på dessa kort.
Ser man på, en midja börjar titta fram.:thumbup:
Promenerade 60 min imorse.
Ryggpass.
Marklyft teknikanpassning 14-15 set med top några reps på 190kg.
Stångrodd 110kg/12/10/10
Breda chins några set.
Mer marklyft.
Intervallrusningar på cykeln 15 min.
Ja herregud, spenderade 2.5h på gymmet idag, vred och vände på grepp, rygg och ben för att få så mycket skjut som möjligt av benen i marklyftet. En stor röra i huvudet nu men några konkreta förändringar blev: Raka armar under uppladdningen, mer svank och mindre "tynglyftningsdyk" (smalare grepp mao). Får nog acceptera att min lyftstil ser mer eller mindre ut som raka marklyft, men efter idag kändes det i alla fall lite mer stabilt... eller nåt. Tog hjälp av halva gymmet så det blev mycket snack och olika tips. Hej doe.
Promenade 60 min imorse. Tvi vale vilken ryggvärk jag har :(
Syns framförallt på armarna att du gått ner 2 kilo tycker jag
:thumbup:
Langster
2003-05-09, 08:26
Min marklyftsteknik har förbättrats en del av att jag tittar uppåt under lyftet, nästan så jag försöker kolla bakåt (strävar efter alltså) det blir lättare att hålla ryggen rak då. Dessutom så blir det stor skillnad om man verkligen försöker luta sig bakåt så att man lyfter upp vikten med lite hävstångseffekt, istället för att dra upp den med ryggen.
Att trycka fram höften tidigt i lyftet hjälper en att hålla bra form.
Jag försöker dessutom få trycket att gå genom hälarna istället för hela foten.
Jag har oxå precis det där problemet med att de tunga marklyften blir nästan raka i slutet, benen blir raka först, sen drar man upp skiten på ren vilja med ryggen... Men genom att verkligen tänka på att luta mig bakåt och pressa fram höften har det faktiskt blivit lite bättre på senaste tiden. Det blir svårt när man kommer upp på lite tyngre vikter men antagligen nödvändigt för att kunna få riktigt tunga vikter sen.
Lite tips sådär...;)
Har du fler?
Nilzon: Tack.
Langster: Jo det där med huvudet använder jag både i böj och mark, tycker det är tokviktigt. Men till saken, man SKA ju dra större delen av vikten med ryggen, det är inget snack om den saken. Jag får på tunga vikter inte ens upp vikten från marken med "benskjutet", då blir det ju helt knasigt. På lättare vikter lyfter jag med exemplarisk teknik, men som du säger så blir det ju automatiskt så att tunga vikter (singlar) kopplar in större ryggarbete eftersom man får mindre fart från benskjutet.
Pratade med en god vän som tävlar i styrkelyft, han sa att det finns två skolor av marklyftare; en som lyfter med benen och den andra med ryggen. Vilken grupp man än tillhör så tar man typ samma vikter, så det verkar spela mindre roll... tycker det känns dumt att inte utnyttja benstyrkan dock. Man kan ju förvisso göra sumo style för att komma ner lägre, men det känns lite fegt.
Du kan prova att dra mark ståendes på två eller fler gummivikter (så att stången nuddar i fötterna i starten). Då måste man dra med benen på ett bättre sätt. Detta kan hjälpa dig i ditt vanliga marklyftande. Normalt sett har det att göra med styrke och längdförhållanden på rygg och ben också.
Långa ben och kort rygg -> rakare ben i marklyft
Stark rygg, svaga ben ->rakare ben i marklyft
Ute o gick 60 min.
Armar.
Stångcurl 60kg/10, 70kg/6/6/5
Dips +0kg/25, +15kg/15, +25kg/12/10, +35kg/10/8 etc
Konc.curl hantel över bänk 21kg/8/7/7
Pushdowns i cablecross med rep 110kg/7/6 etc
Intervallrusningar i 10-15 min efteråt på cykeln.
Bluäh. Uargh.
Årets första grillning ikväll.
http://www.click-smilies.de/sammlung/natur/nature-smiley-014.gif
Gott! Jag ska också grilla ikväll men årets första var läääääänge sen. (typ igår ;) )
Årets första grillning ikväll.
Jag hoppas då fan inte att du ska ut till skärgården i alla fall? :D
Jag var på fotboll i Holmsund nyss och det var INTE kul. Brrrrr.... blåste kallt så in i ..... :devil: !
Du ser ut och ha KOMPRIMERADE MUSKLER !
Lycka till...
Va?
Att du lyfter mycket i förhållande till kroppsstorlek?
precis, BAMSEN
Själv är jag tvärtom:D
Kanske för att jag dricker ovanligt mycket vatten.....
och genetiken kan man säga också
Var o spelade squash 65 min idag. Otroligt vilken skillnad det är på konditionen, förr i tiden blev jag helt knäckt av en timme, kunde nog fortsatt ett bra tag till idag ! Nu blir det grillning igen, några bärs och hockey-finalen. Har plockat fram hockeytutan (mistlur) så nu måste dom spela bra.
Benpass idag, gick skitdåligt pgr 14h flugfiske igår.
Tror jag kommer lugna ner mig med journalen framöver, känns tafatt att skriva i denna del av forumet då jag inte har några att se upp till eller jämföra/tävla med (Allan, theSquat m.fl undantagna). Det är liksom hela poängen med journalen tycker jag i alla fall och då blir det lätt tråkigt då det ser ut som det gör med alla noobs och flugviktare ....Kommer förstås att uppdatera er på eventuella rekordlyft, bilder och dieten så småningom.
/ fidde
Bobbokrull
2003-05-13, 11:38
Trist att alla som man följer har mer eller mindre lagt ner journalen..MEN jag känner faktiskt lite som dig. Det känns ibland som om man skriver för tomma intet...nåja, snart är det ju brännbollsyran....då får vi se om allt vårt slit gett något resultat.
Benpass idag, gick skitdåligt pgr 14h flugfiske igår.
Tror jag kommer lugna ner mig med journalen framöver, känns tafatt att skriva i denna del av forumet då jag inte har några att se upp till eller jämföra/tävla med (Allan, theSquat m.fl undantagna). Det är liksom hela poängen med journalen tycker jag i alla fall och då blir det lätt tråkigt då det ser ut som det gör med alla noobs och flugviktare ....Kommer förstås att uppdatera er på eventuella rekordlyft, bilder och dieten så småningom.
/ fidde
Om det är "jämföra/tävla" du vill så finns det nog bättre sätt än att skriva ner träningsresultat på detta forum, tänker då på tex strongman, styrkelyft eller byggning, vilket nu intresserar dig mest.
...appropå tävling, visst var det prat om b&k-open?
Sluta gnäll och ta på dig skorna och gå ut och hjälp alla dina stackars grannar som vårstädar utanför ditt fönster just nu! :devil:
AG: Jo, dock gick ju dieten helt åt skogen i början då jag satsade som hårdast. Nu lallar jag mest på med högintensiv cardio, får se hur långt det räcker. Tappar rätt bra men motivationen för de där sista kilona infinner sig inte direkt då det gick så dåligt i början. Får jag till bra resultat så har jag planerat att ställa upp, det var målet med dieten.
Bamse: Har redan dragit för persiennerna.
Får jag till bra resultat så har jag planerat att ställa upp, det var målet med dieten.
Ja, försök inte backa ur! :thefinger Då blir du fattig! :devil:
Pudzianovski
2003-05-13, 21:16
BRA! Du har äntligen fattat rätt beslut. Skit i träningen. börja med dart istället.
:devil:
AnderssoN
2003-05-14, 21:04
Känner väl ungefär likadant som du Munter angående att skriva lite i tomma intet. Man skriver mest för man går på någon slags långrandig rutin.
Jag blev lite av en slav under mina egna anteckningar på slutet. Inget bra.
Satte några pers idag så jag passar på o skriver lite.
En någorlunda ofuskig sexa på 75kg i stångcurlen, samt 12 dips med 35kg påhängt! Var o tränade med en rutinerad "storsnubbe" idag, drog upp motivationen lite... han uppskattade min fettprocent efter lite klämmande till runt 13 % så jag litar väl på det tills vidare. Vikten ligger runt 91-92kg nu, så nåt börjar försvinna.
Gjort några katastrofpass i veckan, rygg framförallt, men så har jag spelat squash nästan varenda dag... det suger verkligen musten ur en. Aud wiedersehen, jungen!
Originally posted by Pudzianovski
BRA! Du har äntligen fattat rätt beslut. Skit i träningen. börja med dart istället.
:devil:
Orienteringsdart Orienteringsdart!!! :hbang:
- Tvi vale!!! Jag lovar heligt att ALDRIG mer dricka "renat" efter ett styrkepass!!! /Munter
Hahaha du vet precis när du ska fota va. Visst inte att det var en gömd kamera i telefonen :)
Bamse - inte bara frilansjournalist utan nu även paparazzi! Umeligan vara på er vakt! Man vet aldrig vars han kan dyka upp med sin gömda kamera. För egen räkning så kan jag ju bara meddela att jag lär låsa solariedörren extra hårt!
Jaha, hur går det för Mister Munter då? Fonkar allt som de ska eller?:eating:
Tack som frågar, det går väl ok.
Ligger på 91-92kg nu (startade 98.5kg), skymtar mer och mer konturer för varje dag, är svag som en gammal gumma men mår allmänt jättebra. Äter bra och mycket mat men går stadigt ner i fett pgr av chock-cardion (aldrig hållt på med högintensiva grejjer förut), ligger runt 2500-2800 kcal (!).... otroligt vad förbränningen höjts, nästan så jag måste äta mer än vad jag vill.
Jag ska inte klaga, jag har inte varit i så här bra fettform på över 10 år, gått ner 7kg i vår hittils och fått kondition. Lite trist bara att vikterna på gymmet gått ner så pass mycket bara, men det var väl inte oväntat direkt.
Vad mer har hänt... vinglade till i en jättedjup knäböj i förrgår så jag har i det närmaste ryggskott och svårt med att sitta. Riktigt, riktigt ont, nästan farligt ont, så jag ska ta några veckor borta ifrån marklyft och böj nu. En god vän var och bröt sönder diverse leder och muskler igår, men det hjälpte inte.
Har skrivit klart rapporten till mitt examensarbete, www.cs.umu.se/~ens99fas/report.pdf ... där har ni kvällslektyr för insnöade programmerare och matematiker. 6:e juni går jag mot opponent, men förutom det så går jag officiellt på sommarlov idag.
Nya bilder av tjockisen kommer nog vilken dag som helst.
Bobbokrull
2003-05-27, 05:52
Låter som om någon har kommit igång ordentligt! :thumbup:
Synd bara att du hade en så taskig inledning på "deffen", annars hade du varit steinhard nu! Men jag känner igen det där med "svag som en gammal gumma", och just därför har även jag börjat äta lite mer nu.
Men hur mycket har du tappat i gymmet? *etwas neugierig*
Rent allmänt tappat styrka, men det mest påtagliga är nog brösten. I vintras fixade jag ju en tvåa på 140kg en bra dag, igår hade jag ett "bra" bröstpass och presseade 120kg/2 ... det är ju sånt man blir lite arg på, och man får intala sig att styrkan kommer tillbaka så småningom. Marklyftet och knäböjjen har gått ner rejält i 1RM men inte då jag reppar.
Under förra årets diet åt jag en massa glutamin och tappade inga muskler, men å andra sidan gick jag inte såhär lågt i fettet då. Får nog acceptera att det ryker lite muskler då rutorna tittar fram... än om man blir sugen på att dra igång diverse antikatabola tillskott.
Grattis till ex-arbetet! :hbang: Jag blir lite avundsjuk...
Men att vara klar innan utsatt datum? Där jag kommer från så SKA man dra över tiden. Programmering är lite slött....tydligen. :D
Det där med att tappa styrka är lustigt, ifjol deffade jag ned mig ~8kg över några månader och tappade väldigt lite i max. Det enda jag märkte då var att man tog slut snabbt, att det kan vara så olika. Ja, vi får hoppas att du lär dig något iaf som kan vara till nytta "nästa gång". Du har ju provat en del olika infallsvinklar nu.
Lite uppdateringar på sin plats kanske.
Bänkade 120kg/4, böjjde djupt 140kg/10 i veckan. Har lagt om tekniken i bänkpressen, jag stannar av längst ner och "mular in" skulderbladen... svarar superbra i bröstet! Fortfarande rejält risig i ryggen, så inget marklyft eller tunga böjjar har det blivit, kört en massa massa chins och generellt högrep ( > 5) sista tiden. Kul att känna pump ibland också, måste jag erkänna. Lite mått:
Midja 86cm, går stadigt neråt.
Överarm 42cm steiiinhårda, kommer inte bli mindre
Underarm 33cm
Lår 68cm rätt hårda likaså, minus 2-3 cm sen sist.
Vad 45cm. Har hårdkört sista månaderna, plus någon centimeter.
Hals 39cm
Bröst/lats 117cm. So la la.
Vikt runt 91-92kg efter vansinneshelg med skräpmat och spånk.
Kör 4-5 squashpass i veckan samt 10-20 intervaller efter varje gympass. Kanske någon morgonpromenad per vecka om jag har passande ärenden också. Ligger runt 2300-2500 kcal nu, hör och häpna. Auf wiedersehen, sports.
Det låter ju bra det där, förutom ryggen. Hoppas det blir bra snart. Oroa dig inte för styrkan, musclememory man! När du börjar äta igen är du snabbt tillbaka och förbi dina gamla pers. :thumbup:
Bobbokrull
2003-06-03, 09:35
Fasen, nu rullar det ju på bra för ditt lag! Hur länge kommer du att ligga på dieten måntro?
Vad har du som mål nu? Själv kan jag erkänna att man börjar vara lite smått less denna diet nu....men bara lite.
Bobbo: Under 90kg skulle vara kul, då knäppa lite kort till b&k i höst och sen börja småbulka och träna ännu tyngre i sommar. Men men, jag lider som sagt inte av dieten nu. Så länge det håller i sig så kör jag på, men under 90kg blir nog svårt utan ytterligare skärpning.
Körde biceps idag, enbart.
Stångcurl 60kg/10, 70kg/6/5, 60kg/7/7/6/5/5
Konc. curl med hantel 5-6 set.
15 min intervaller efteråt på cykel.
Om sån här särbehandling funkade för vaderna borde det väl funka för biceps också, kan man hoppas i alla fall. Grov värk i brösten sedan passet igår, hindrade mig lite. Eventuellt nån timme squash senare idag.
AnderssoN
2003-06-03, 11:44
Originally posted by Bobbokrull
...Själv kan jag erkänna att man börjar vara lite smått less denna diet nu....men bara lite.
Hehe :)
Bra curls där Munter...
Ådrig överarm och rätt hård axel
Min första full frontal. Blek som tusan fortfarande. Obs magen tajtare än på 10 år.
Du har ju sånna där långa slanka muskler som tjejerna gillar :kickass: :kickass:
Disco :love:
Jo du, junior. Mitt intresse för SL är bara en charad :(
Får påpeka till övriga att det finns nya bilder på sidan 62, så ni inte missar dem.
Grymm rygg, bra ben. :thumbup:
Schysst häck! :smokin: :notme:
Nej men ärligt talat så skulle jag inte ha någonting emot att en dag upptäcka att jag tränat till mig lika grova ben som du! :thumbup:
Dessutom ser ju rygg och axlar riktigt fina ut på ryggbilden också! :hbang:
Bra jobbat, rygg och ben som vanligt bäst.:hbang:
hur noga har du varit med kosten?
dvs har det räckt med mycket cardio och hyffsad koll på maten lr har det varit jätte noga ;)
Bamse, Droog, JJ: Tack så hjärtligt :love:
Davve: Äter som en häst och kör högintensiv cardio därefter, intervaller och squash mest. Mycket protein (kött, fågel, fisk) och förhållandevis normalt med kolhydrater. Fjantade på med promenader och ketogen diet tidigare i vår, men det gav inte mycket (mer)...tappade bara massa muskler.
Hur känns konditionen, åkt upp lite va?
okej, kan vara bra att veta
JJ: Den är brutal, fast märktes väl mest i början antar jag. Kul som fan med lite kondition i alla fall !
Ja, man brukar upptäcka att man mår bättre och passen brukar gå bättre tycker jag.
Hej på er barn.
Kom precis hem från redovisningen av mitt examensarbete, det kunde inte gått bättre. Road publik och opponenten hade INGA KLAGOMÅL. Det har jag aldrig sett hända förut på en opposition på den här nivån. Inte heller några frågetecken bland publiken utan alla hängde med. Vissa kommentarade även efter oppositionen att det var ett bra föredrag och att mjukvaran jag utvecklat så snygg ut. Så nu sitter jag här en nachotallrik och några bärs senare och njuter av livet i allmänhet. Har dock fortfarande kvar lite poäng att läsa, så jag tar inte ut examen ännu. Blir nog ett träningspass ikväll tror jag, återkommer om så blir fallet.
Grattis Fredrik, låter prima! Kollade in din uppsats på nätet men jag orkade tyvärr inte med att läsa så mycket.. såg avancerat och proffsigt ut men matte är ingen favorit.. :-) Hoppas du hittar något spännande jobb sen!
Tack Masse & Johan.
Var och körde 16 set vader och lite triceps idag fördelade på
10 set stående i hacksquaten, kring 300kg kanske + uppvärmning
6 set sittande kring 100kg med hööög topp.
7 set repdrag över skallen blev det också.
Lite sidolyft med 20kg hantlarna för skojjs skull.
Har kommit fram till att den enda övningen som ger mig obehagligt bra kontakt i triceps är just repdrag. Kommer byta ut dipsen som huvudövning mot denna framöver, se om man kan lägga på någon cm på överarmen. Ju mer fettet försvinner så krymper måtten, det vill man gärna inte inse. Schysst pass idag i alla fall, bra kontakt med vaderna. Ska nog testa att ladda inför morgondagens pass med nachos, öl och kexchoklad också krahax host.
Bobbokrull
2003-06-05, 20:52
Ska nog testa att ladda inför morgondagens pass med nachos, öl och kexchoklad också krahax host.
Hehe, jag funderar på att göra nått likadant inför mitt snortidiga pass som väntar imorrnbitti..huvvaligen. Men även grattis i efterskott till examensarbetet. Jag vet hur det känns att klara en opponering och det är lätt värt att fira med en öl eller fem.
Hittade just dina nya bilder! SNYGGT jobbat! Tycker hela du ser bra ut men ryggen är ju ändå något alldeles extra! Mera bilder!!!!!
Grattis till det lyckade examensarbetet också. :cheers:
Grattis till lyckad opposition och till att kilona börjar lossna!
Lika bra att fortsätta plocka poäng, finns väl inte överdivet många jobb att få inom IT/Data-branschen iaf. Eller?
Hur ser det ut i Umeå? Finns det några jobb?
Pinglan: Tack, vad snäll du är.
Daemon: Mja, förhållandevis ganska normalt med jobb jmf med andra tekniska yrkesgrupper. Problemet är bara att hitta ett stimulerande jobb, d.v.s inte koda trafikljus med kommunal lön på vägverket. I Umeå blir det inget av, kommer dra mig ner söderut framöver. Ska under sommaren och hösten smälla ihop en liten grafik/fysik simulering som man, tillsammans med exjobbet, kan använda för att söka lite roliga jobb och demonstrera färdigheten. Skulle det dyka upp någon doktorandtjänst här på universitetet som behandlar 3D-grafik så lär jag inte vara sist att söka den heller!
Helst 3D-grafik?
Hur långt söderut är du beredd att flytta?
Jag skickar ett PM istället.
OpenGL eller DirectX? Bara nyfiken :)
Grahn: Jag dissar Direct X. Knepigt API och plattformsberoende, fattar inte varför folk använder det. OpenGL = Mumma! Så här ser min applikation ut ungefär, http://www.cs.umu.se/~ens99fas/bb030601.gif
Var nyss o körde lite rygg. Gick skitdåligt, fortfarande ont i ländryggen... undrar hur länge det ska hålla i sig.
Stångrodd 5-6 set kring 100kg
Hantelrodd 4 set 56kg
Chins i massor.
Våldcykling i 15 min efteråt.
du har verkligen fått suveräna resultat måste jag säga!
mkt imponerande!
Kewlt :) knackar OGL ja med, DX apit har blivit mkt bättre numera dock även om jag föredrar OGL.
Du kör i linux? Hmmm såg ut som windowmaker :)
Grahn när får vi se din träningsdagbok i gen då ??
Baha: Tusen tack, sånt där sweet talk som får mig att träna vidare :)
Grahn: gcc, emacs och windowmaker är allt man behöver här i livet. Ska dock försöka mig på MSVC i sommar, har bara testat lite snabbt. Hamnar man på ett företag som föredrar windows lär dom knappast köra mingw eller cygwin och gcc. Aaah, tänkt att det finns så här muskulösa geeks va... det kunde ingen gissat. Vi får nog ta och bilda tvåmannaklubb.
AnderssoN
2003-06-06, 14:58
Har kollat in bilderna nu Munter. Stabil rygg/axlar och stabila lår! Ge brösten några hårda omgångar så blir det riktigt bra.
Munter: Hehehe sant inte många som både lyfter och knackar kod. :)
Har en kompis som knackar 3D kod på ett spelföretag i Malmö, sugen på den branchen själv men tyvärr så är det DirectX som gäller numera..samt att iaf han jobbar över 12timmar per dag(utan övertid) och aldrig har tid att gymma.
Jon2: Vet inte...när jag är mindre kass kanske? :D
kom i gen nu grahn du ägde ju alla på b&k
Det betvivlar jag :) men nu ska vi inte snacka om mig i Munters journal heh.
Fler än jag som bygger och kodar på kolozzeum alltså!
:hbang:
Har precis kollat in bilderna...jag vet lite sent, men ända :em:
Haller med tidigare talare, jädrans vilka ben!! Axlarna och armarna är inte heller sa tokiga.
Bara att kämpa vidare
:kickass:
Tackar och bockar fru Mallan.
Var just och köttade på biceps lite, det blev 10 set mellan 60-70kg stående stångcurl, sen 4 lätta set koncentrationscurl med hantel. Peeeeewmp i armen kan jag intyga. Hoppas det här våldattacken på armarna ger något... känns bra i alla fall !
Var just och köttade på biceps lite, det blev 10 set mellan 60-70kg stående stångcurl
Så suveränt bra gjort att köra stångcurl på mellan 60-70kg!!!:bow: Starkt jobbat :hbang: :hbang:
Körde lite ben idag men det var så varmt att jag avbröt rätt snabbt.
Lätta frontböjjar 100kg/10, 120kg/5, 130kg/1/3
Benpress kring 350kg/5/5
Sån curlmaskin för baksidan, 55kg/8/7
Bluargh vad varmt. Appropå varmt, mitt kylskåp pajjade häromdagarna (anno 1970 eller nåt) så jag blev tvungen att köpa ett nytt. Jävla nödvändig utgift i början av sommaren då man har så himla mycket pengar till övers. Jaja, bra pass idag trots låga vikter... mycket svårt att ta trapporna efteråt, då vet man att musklerna svarat!
Hallådär!
Gick redovisningen bra???
Originally posted by emmzan
Hallådär!
Gick redovisningen bra???
Bläddra lite ;)
:em: tänkte inte på det!
Grattis iaf!!!!!:thumbup:
Bluargh vad varmt. Appropå varmt, mitt kylskåp pajjade häromdagarna (anno 1970 eller nåt) så jag blev tvungen att köpa ett nytt. Jävla nödvändig utgift i början av sommaren då man har så himla mycket pengar till övers.
Jag vet hur det känns Munter! Detsamma hände nämligen mig i början av veckan :furious: Inte kul som sagt var, man är ju dock tämligen tvungen att införskaffa ett nytt, helst om man vill ha kalla :cheers: så här i värmeböljan
Emmzan: Tackar och bockar.
Pinglan: Word up, inte alls kul.
Var o körde lite axlar idag.
Sittande press i smithen framf huvudet 100kg/5, 95kg/7/7/5/6
Sidolyft med hantlar 17kg tusen set och reps.
Shrugs med hantlar 50kg, 12-15 reps
Shrugs med skivstången 150kg/10/10.
Mer sidolyft.
Hahah, var några småkillar i omklädningsrummet som stod och rapplade med en plastpåse proteinpulver. Den ena skakade skiten, drack och ryste till varje gång det kom en klump med allmänt sned min hela tiden. Den andra satt och stirrade beundransvärt på honom med en Gainomax i handen... hahhhaaa vad det såg kul ut, påminner mig om första gången man kommit över lite proteinpulver och kände sig riktigt tuff. Aja, sånt som förgyller dagen på ett lite nostalgiskt trevligt sätt, himla svårt att hålla mungiporna i styr.
AnderssoN
2003-06-10, 18:37
Lite nostalgi ju... protteklumpar och känslan av att man är hur häftig som helst när man kör med pulver :hbang:
Hepp hepp.
Var nyss och brände av 12 set viktade dips (10-40kg) och 9 set drag över huvudet. Väx, små armknölar, VÄX! 15 min intervallrusningar på cykeln efteråt också.
Har för övrigt suttit inspärrad i en labsal på universitetet i min jakt på kunskap senaste dagarna, var smått rastlös kan jag intyga. Håller på med subdivision surfaces, metoden som Pixar använder i sina animerade filmer, om någon tönt råkar veta vad det är. Jättesvårt men snyggt då det funkar.
Hoi. Blev ett mycket löjligt och lätt benpass idag (fortfarande inte tip top i ländryggen).
Frontböjjar, 100kg/12/12, 125kg/6/5/3, 100kg/10/10 etc etc
Sittande vadpress 110kg/10/10/10/8 + småset
Mage några set.
10 rusningar på cykeln efteråt.
Tråkigt att inte få köra så tungt som man vill.
Bröst igår, rygg idag, båda gick rätt slött.
Var förbi en läkare idag och rådgjorde lite angående ryggontet, och han kom fram till att jag fått en skada på disken/kotan vad det nu heter i ländryggen. Har ju hållt i sig i nästan 3 veckor nu trots att jag vilat från ryggtunga övningar, men det har ändå inte släppt. Så det blir till att chilla ett tag framöver så man inte drar på sig någon kronisk skada. Trist sätt att inleda sommaren på, brukar ha för vana att köra rätt hårt då.
:(
Det är inte kul när det händer, men det är bara att bita ihop. Du gjorde endå det rätta när du sökte upp läkaren. Som du sa så skulle det inte direkt vara så kul att dra på sig en kronisk skada som kan första för än hela livet...Du repar dig strax skaru se Munter!
har sett att du dragit på dig lite ont i ryggen...vet inte om du minns att jag skrev att jag fått ont i min rygg också...Kändes som att ryggen gått av typ, men det var ju en inflamation tydligen...Den vill inte släppa riktigt känner jag, har känning fortfarande, inget kul alls det där med ryggen...Får hoppas att det blir bättre för oss båda riktigt snart iaf! Kör hårt !
Tack Bamse, det blir nog bra så småningom.
Drar upp till Haparanda (!) skärgård över to-sön med en mindre armé bekanta och firar midsommar.. Aldrig vart så långt norrut, så det blir ett kul fylleslag antar jag. Vädret såg då jekla schysst ut, i motsats till resten av Sverige. Ha en trevlig midsommar, barn.
Jaha veckans uppdateringar är väl på plats.
Midsommarhelgen var helt brutal med 4 dagar stekande sol och bad ute i skärgården. Vägde 92kg då jag åkte upp, 97kg då jag kom hem haha... fast det börjar sjunka undan nu då jag kört en massa cardio senaste dagarna, så det var nog mest vatten.
Måndag, övre rygg.
Skivstångsrodd med paus längst upp 90kg/12, 110kg/8/8
Lite sneda hantelrodd 56kg zillioner reps och set
Chins 12 stycken (rekord!), plus massa massa andra set.
15 min intervaller.
Tisdag, bröst.
Hantelpress rak 41kg/10, 46kg/7/6/6 + småset
Hantelpress sned 41kg/7/7
Hantelflyes 23kg/7, 21kg/12/12
15 min intervaller
2h promenad tidigare på dagen.
Onsdag armar.
Dips 0kg/15, 20kg/12, 35kg/7/7, 20kg/8
Drag över huvudet 35kg, 40kg, 6-7 set.
Stångcurl 60kg/10/10, 70kg/7/6, 60kg/8/7/...
10 min intervaller.
Så jävla varmt på gymmet så man tappar koncentrationen, inget av passen var väl nåt att hänga i granen direkt. Blir ben eller vila imorgon.
Ben i förrgår, körde ganska lätt. Toppade en frontböj 5:a på 130kg och körde mest massa baksida-övningar.
Axlar idag, gick helt okej.
Stående skivst.press bakom huvudet 60kg/10, 70kg/7/6/6 + småset
Shrugs hantlar 54kg, 10-12 reps med stop längst upp.
En drös baksidoövningar och sidolyft.
Lite flipvändningar/greppträning med 20kg-kaka.
En halvgrov snubbe i omklädningsrummet frågade hur länge jag hållt på med SL eller byggning (ville krama honom hårt efter det), och det visade sig att han vart byggare på elitnivå men lagt av då fru och barn blablabla. Greger nånting hette han, måste kolla upp vad det är för någon. Såg riktigt grov och fin ut i fysiken, och var från Malmberget tror jag han sa.. trevlig prick i alla fall.
TheSQUAT
2003-06-30, 09:52
Tjenare grabben! Hörde av bror att midsommar uppe i norr var bra! Träning o formtoppning rullar på något sånär verkar det som?
Har själv inte orkat med att hålla dagboken ajour...men...har ändå träningsmässigt legat på 4 dgr/vecka + fortsatt promerande/cyklande..och saaaakta men säkert tappat några kilo till. Tappat en del i styrka sista månaden men inget att oroa sig för.
Kör hårt!
Hoia mannen! Jo fan vad det var gött där uppe. Unschlagbar. Snart bär det av igen, åker till Vojmån på onsdag - fredag och sliter norrlands största harrar.. förra året vi var där var helt otroligt bra fiske, men öringarna var lite tjuriga. I år ska dom upp i alla fall, jag måste ju ha något att äta i vinter så jag växer på mig några kilo...!
Kul att träningen flyter på för dig, du får passa på att knäppa lite kort på formtoppen innan du släpper lös vinter-aptiten :D
Heuten tag trainiert wir triceps + annat.
Dips +0kg/20 +15kg/15, +35kg/10/8, +40kg/6 etc etc
Drag över huvudet med snöre 35-45 kg 5-6 set
Några set hantelcurl.
Chins 12/8/7/5
Våldsam kontakt med armarna trots inte så tunga vikter, stora ormar som slingrade sig lite varstans. Fullt med folk och tokvarmt, brukar normalt bli rätt avtänd av sådant men idag var det nog till fördel då man var tvungen att tokträna medan det inte var kö. Förbannat att jag inte har digitalkameran hemma, armarna är lite drygt 44cm nu :D :D
Lite nypremiär på marklyftet idag, tog det rätt lugnt.
Marklyft 100kg/20, 160kg/10, 180kg/1/1 etc etc, kändes himla lätt
Hantelrodd 56kg/12/12/10
Skivstångsrodd några lätta set.
Jag får inte ont i ryggen då jag marklyfter, det är _bara_ då jag knäböjjer för djupt. Lustigt hur det där funkar... åja, jag åker iväg på fiskeresa imorgon 07.00 och kommer hem nångång nästa vecka. Auf wiedersehen, suckers.
Auf wiedersehen, suckers.
Suckers? :MrT:
Aha!! http://smilies.jeeptalk.org/contrib/geno/blowjob.gif
http://smilies.crowd9.com/contrib/ed/lo.gif
När storfiskarn talar om
Hur stora fiskar han får
Så räcker armarna inte till....
osvosv
*sjunga högljutt*
Ha det kanintrevligt!
Bröst i förrgår, 7-8 set snedbänk på 100-110kg och 3 set sneda flyes.
Biceps och vader igår, 12 set vadpressar, scottcurl 60kg 7-8 set och lite hammercurl.
Rygg idag, gick uselt, helt slut på energi och ryggen kändes ond.
Kom att tänka på en kul grej igår.. när jag vägde som mest, 110kg, åt jag precis lika mycket, om inte mindre, än vad jag gör nu. Jag har nolläget här alltså, med båda vikterna, och rör på mig ungefär lika mycket. Lustigt hur fett inte bidrar ett smack till förbränningen... mycket marginellt om något. Man tycker ju att det ska krävas en massa mer energi att kånka runt på 20kg extra.
Huvudont och less, nu blir det att hälsa på herr Alvedon och duscha.
alvedon ska man fan itne äta. tänk på din stackars lever!
kör ipren istället
Jag äter värktabletter kanske en gång om året, oftast mindre. Inget att oroa sig för direkt.
Bröst i förrgår, 7-8 set snedbänk på 100-110kg och 3 set sneda flyes.
Biceps och vader igår, 12 set vadpressar, scottcurl 60kg 7-8 set och lite hammercurl.
Rygg idag, gick uselt, helt slut på energi och ryggen kändes ond.
Kom att tänka på en kul grej igår.. när jag vägde som mest, 110kg, åt jag precis lika mycket, om inte mindre, än vad jag gör nu. Jag har nolläget här alltså, med båda vikterna, och rör på mig ungefär lika mycket. Lustigt hur fett inte bidrar ett smack till förbränningen... mycket marginellt om något. Man tycker ju att det ska krävas en massa mer energi att kånka runt på 20kg extra.
Huvudont och less, nu blir det att hälsa på herr Alvedon och duscha.
Inget "Tack Bamse"? :smash: :cryout:
Tack Bamse :D Glömde både dragrem och vattenflaska på gymmet (så slut var jag), tur man har dig som håller på koll på sånt där.
Fortfarande huvudvärk trots tupplur och tabletter, ska ta och svänga ihop en sjujekla middag så blir det nog bra.
Tack Bamse :D Glömde både dragrem och vattenflaska på gymmet...
Kanske skulle ha lämnat in rariteten till polisens hittegodsavdelning i stället :smokin:
Jag tror jag haft den där flaskan i över ett år nu, så den har i och för sig rätt stort känslomässigt värde. Vart med om många rekordlyft den där rackaren.
:smokin:
Haha jag har en EXAKT likadan flaska på gymmet ;) :love:
Hej på er ungar.
Idag har jag kört ett av mina skönaste benpass någonsin. Sjukt bra kontroll och kontakt, dock inga större vikter. Toppade en fin böj på 140kg, 10 reps... vaknade imorse, tog en liten promenad och lyssnade igenom lite nya skivor, kom hem och åt frukost sen blev jag rasande toksugen på att träna ben. Frustade iväg illa kvickt så fort gymmet öppnade och gjorde ett riktigt aspass...varför kan man inte göra så här varje dag. Ryggen var hur stabil som helst, tror det beror på att jag svankade enormt mycket... ska fortsätta med det.
Blev väl 7-8 set böj, både fram och bak, samt 10-12 tunga set vader stående och sittande pressar.
Goodbye.
vaknade imorse, tog en liten promenad och lyssnade igenom lite nya skivor, kom hem och åt frukost sen blev jag rasande toksugen på att träna ben. Frustade iväg illa kvickt så fort gymmet öppnade och gjorde ett riktigt aspass...
:hbang: :hbang: Fy faaaan, vad skönt, vad suveränt. vem tror du blir sugen på att köra ett brutalt benpass nu då? (rätt svar=Pinglan). :bpump: Dessvärre får det väl vänta tills ryggjäveln är bättre :( Men GRATTIS till dig som gjorde ett sådant underbart benpass :cheers:
Jepp, tro mig då jag vet hur det känns med ryggont, har själv ett jävla trassel hela tiden.
Axlar idag, lika bra att skriva då jag liks är här.
Stående skivst.pressar bakom huvudet 60kg/10, 70kg/8, 75kg/5, 70kg/6/6
Sidolyft, ny variant enligt post här på forumet, 16kg, 13kg.
Bakvänd pecdec, 60kg/8/7/7 + småset
Dips 0kg/15, 20kg/12, 40kg/8/7, 30kg/8
Drag över huvudet blabla.
Lite andra tramsövningar.
Bröst igår, inget särskilt. Sned bänkpress 110kg massa set, sneda flyes 27kg (!). Gick förvånansvärt lätt med så tunga flyes, tror jag är monstruöst stark egentligen men jag håller tillbaka på vikterna ? Ja, så måste det vara. Skönt att brösten går bra i alla fall, det var länge sen.
Var och körde lite biceps idag, stark där också. Stångcurl 70kg/8/7/7/6, nog bästa serien hittils och dom blir striktare och striktare för varje pass. Knappt nån "sving" på vikten alls, det är ju trevligt.
Har börjat promenera lite igen, tänkt ta mig ner 2-3kg så jag ligger på 90kg. Orkar inte köra intervaller i den här värmen så det får bli promenader innan frukost. Jävla skor, fötterna är helt trasiga med skavsår...aldrig mer Garmont. Vad mer... jo, antagningsbeskedet kom igår. "Matrisberäkningar och Virtuella Rum C", "Variabel Analys 3", "Linjär Analys" och en kurs i datakommunikation blir det i höst. Weeee!
Hej hopp.
200kg marklyft och lite böjreps på 140kg blev det idag. Sånt där skönt tunnelseende direkt efter marklyftet, det är fint kvitto på att man tar i. Kändes lätt för övrigt, om det bara inte vore så jävla varmt. Valkarna höll också, vilket är lite ovanligt.
Sitter och sörplar på min favoritdrink... en gegga med 300g coccos/choklad glass, 80g proteinpulver (choklad) och mjölk... åh vad det är gott alltså. Milkshakes kan gå och lägga sig.
Hupp, lite uppdateringar då jag inte har nåt annat för mig.
Axlar igår tror jag
Skivst.press bakom huvudet 60kg/10, 70kg/8, 75kg/6 o.s.v
Skivst.shrugs 150kg
Sidolyft med diverse hantlar
Squash senare på kvällen
Benpass nyss
Böj 100kg/10, 140kg/10, 160kg/5, 140kg/6 + småset. Nöjd!
Stela marklyft 130kg, slut på ork och varmt och jätteäckligt
Armar tidigare i veckan
Skivstångscurl 60kg/10, 75kg/6/5, 70kg/7
Dips småset upp till 40kg
Lirat squash några dagar också.
Fy fan vad det går dåligt just nu, jag har ork till en eller kanske två övningar sen är allt dyngsurt och man flämtar som en gris och vill bara bort från gymmet. Förbannade skitvärme vad jag inte gillar den. Och nu sitter man i en ännu varmare labsal och knackar kod för sommarkurserna så man får låna mer pengar till hösten. Sover riktigt dåligt nu också då det är så varmt, tror jag fick till 3-4 timmar i natt... konstigt att benpasset gick så bra.
Auf wiedersehen, knattar.
Fy fan vad det går dåligt just nu, jag har ork till en eller kanske två övningar sen är allt dyngsurt och man flämtar som en gris och vill bara bort från gymmet. Förbannade skitvärme vad jag inte gillar den. Och nu sitter man i en ännu varmare labsal och knackar kod för sommarkurserna så man får låna mer pengar till hösten. Sover riktigt dåligt nu också då det är så varmt, tror jag fick till 3-4 timmar i natt...
:laugh: vad i hela friden, har du vaknat på fel sida idag Munter
Lev upp till ditt namn nu då för sjutton gubbar! :whipped: :D
Tänk vad lätt det kommer att gå att träna sedan när värmen försvinner, allt kommer ju att gå som en dans i jämförelse med nu! Tänk på det och gläds åt det som komma skall!!!! :thumbup:
Härligt att benpasset gick så bra, du ser...det går ju att lyckas även nu :kickass:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.