Visa fullständig version : munters journal
Ondjultomte
2003-02-17, 13:47
Jag tror jag har hört att dessa stavar ska vara bra för axlarna, avlasta dem på nått sätt ...
Hur nu gång kan vara slitsamt för axlarna?
Pudzianovski
2003-02-17, 21:23
Värst vad du är ute o går mkt.
:smokin:
Originally posted by Munter
Promenad 90 min.
Kollade du in branden ?
Mjo, såg en drös brand- och snutbilar där vid skolan. Såg inte var det brann dock.
Slå på icq eller så skriver jag mina tankar / frågor här och der är väl inte tänkt..:D
Har det brunnit på uni?:confused:
Nej, men däremot har någon snorunge tuttat eld på gymnastiksalen på min gamla högstadieskola.... :smash:
Ondjultomte
2003-02-18, 20:08
Brandlarmet gick vid våran sektions matsal på KTH .... när någon"lagade" mat :) var det de tro?
Originally posted by Bamse
Nej, men däremot har någon snorunge tuttat eld på gymnastiksalen på min gamla högstadieskola.... :smash:
Vilken högstadieskola då om man får vara ubernyfiken?
Originally posted by Nate
Vilken högstadieskola då om man får vara ubernyfiken?
www.ålidhem.nu
Squash 60 min.
Fick spö, migrän och illamående. Hejja högintensiv cardio med ketonbränsle, det var första och sista gången.
haha squash ska ju visst bränna skitmycke kalorier
Lite uppvärmning efter viloveckan idag.
Marklyft 120kg/10, 140kg/10, 160kg/8/6, 180kg/2, 190kg/1, 205kg/1
Lite frontböj 110kg/5/5/5/5 (ingen aning vad jag pysslade med här)
Skivstångsrodd 90kg massa strikta reps.
Några set repcrunches.
Åh vad skönt det var att få slita lite vikter, än fast det gick dåligt (förutom marklyftet då, det var rätt okej). Våldsam kontakt med ryggen. Får se om jag orkar mig ut och gå något senare, ska försöka sitta med exjobbet idag.
TheSQUAT
2003-02-19, 13:11
Hmmm...himla kort vilovecka Munter!:nono: Enl journalen tränade du ju både i torsdags och fredags! Nä men jag vet hur det är...svårt att hålla sig en hel vecka. Känns armbågarna bättre?
Tack ja, dom känns helt okej. Ska ändå undvika främst bröst- och tricepsträning närmsta veckorna, det är då jag fått ont i armbågarna tidigare. Men men, så länge jag har marklyft och knäböj utan smärtor så överlever jag....
Tjena, Hur mycket har du tagit som mest i Marklyft , 1 rep?
jag har inte själv vågat lasta på och köra singlar men jag gjorde senast 8 reps på 162 kilo, såg att du gjorde något liknande senast, Körde du för fullt då eller var det bara uppvärmning?
Hoppas att resten av din träning går bra trots att du inte skall köra bröst.
205kg är det mesta jag testat på och det var ganska tungt. Kanske skulle toppa 220kg en bra dag blabla, men jag har ju bara kört riktiga marklyft ett halvår-år eller nåt sånt, så det är en ganska ny grej för mig (enbart stela förut) Precis fått till tekniken så till nästa år blir jag besviken om jag inte kommer upp mot 250-300kg 1RM. Sikta jättehögt så blir man inte besviken då man faller halvvägs, eller vad det brukar heta. En polare, som förvisso har fruktansvärt stark rygg naturligt, gjorde en 8:a på 280kg häromveckan....riktigt maffigt.
Pudzianovski
2003-02-19, 18:58
Sjysst pass!
:hbang:
205kg är det mesta jag testat på och det var ganska tungt. Kanske skulle toppa 220kg en bra dag blabla, men jag har ju bara kört riktiga marklyft ett halvår-år eller nåt sånt, så det är en ganska ny grej för mig (enbart stela förut) Precis fått till tekniken så till nästa år blir jag besviken om jag inte kommer upp mot 250-300kg 1RM. Sikta jättehögt så blir man inte besviken då man faller halvvägs, eller vad det brukar heta. En polare, som förvisso har fruktansvärt stark rygg naturligt, gjorde en 8:a på 280kg häromveckan....riktigt maffigt.
Är det killen som brukar starta marklyftet i stående* position som tränar på iksu? (som gjorde åttan på 280)
*Not. Han tar stången ur ställning och börjar stående.
Nej, men jag brukar faktiskt träna med honom ibland (Matthias) :) Han jag pratade om heter Kristoffer och tävlar i strongman...var med i Lucia för 4-5 år sedan också före han började med strongman. Läskigt mark-, grepp- och böjstark, du lär väl veta vem det är om du vart med i svängen.
Marklyft med stående start = kronlyft, brukar jag säga. Vet inte om det är definitionen, men då är ju en 8:a på 280kg ingen större prestation.
Nä, jag menar inte kronlyft. Jag menar ett marklyft då man startar ståendes och sedan går ner till golvet som jag har sett en kille på iksu göra. Han är den enda jag sett på de vikter du nämner, men det kanske är nån ny förmåga. Killen har hästsvans för övrigt (långt hår iaf).
Pudzianovski
2003-02-20, 18:17
Med kronlyft så startar man väl ca 20 cm högre än vanlig mark.
Mmm då är det samma snubbe. Han har lite lustiga tekniker i alla basövningarna, korta korta reps med mycket vikt. Men var inte han som exekverade de imponerande marklyften, alltså.
Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag att man startar från dubbla höjden i kronlyft, dvs centrum på stången ska vara lika högt upp som kanten på en järnvikt.
Pudzianovski
2003-02-20, 18:26
Originally posted by -AG-
Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag att man startar från dubbla höjden i kronlyft, dvs centrum på stången ska vara lika högt upp som kanten på en järnvikt.
Stämmer nog....jag har siffrorna 20cm och 40 cm i huvet...kanske passar in ngnstans.
Skulle va kul o testa kronlyft en gång för att se hur mkt mer man tar där.
Samma snubbe? Var det han eller nån annan som gjorde åttan på 280? Hängde inte med i ditt mess.
Hehe det var alltså INTE Matthias från Iksu (långhåriga killen) som gjorde 280kg/8. Skulle dock inte förvåna mig om han är kapabel till sådant, han är riktigt stark i marlyftet.
Pudzianovski
2003-02-20, 18:31
8 på 280 är riktigt jävla bra!! Vad väger den killen?
:kinky:
112kg sist jag pratade med honom för nån vecka sedan. 185cm lång, lite lagom fet.
Pudzianovski
2003-02-20, 18:37
112kg sist jag pratade med honom för nån vecka sedan. 185cm lång, lite lagom fet.
skönt o höra...då behöver jag bara göra 8 på 250 för o matcha det då!!
:em:
Det är stor skillnad på att lyfta en död stång från marken och att starta stående. Men han är stark den där långhåriga killen. Däremot tror jag inte att han gör en åtta på 280 med "normalt" utförande, avstanning och SL-stång.
Hans farsa brukade ha dragremmar när han passade honom i bänken. Höll på att sluta illa när han tränade med en annan stark kille och han tyckte att han kunde ha de vikter han hade då farsan hans var med. Rätt bra fart ner i bröstet om man säger så :)
Kronlyft ska jag banne mig testa nästa gång. De gångar jag shruggat på 200-220kg startar jag med vikten ungefär i samma höjd som du beskriver, AG. Och 220kg är ju inga som helst problem att få upp, blir väl snarare greppet som sviker än ryggen.
Jag tror att det officiella måttet för kronlyft är 45.7cm (till centrum), nu när jag tänker efter. Det är ett par cm under knäna, och för mig blev det inte mycket mer än i mark första gången jag provade (körde inte max, men segt kändes det). Starten blir väldigt tung. Vad heter killen som gjorde åttan på 280?
Ok, såg namnet bland de föregående messen. Vet vem det är, och också varför han gör de vikterna. Har för mig att han gjort 300 som mest. Fast han kanske gör mera nu.
Pudzianovski
2003-02-20, 18:57
fan, man skadar väl bara ryggen om man ska köra kronlyft.
skulle vilja testa silver dollar kron lyft istället
:hbang:
Aftonpromenad 60 min blev det idag också. Toktempo med Adam Beyer och Cari Lekebush i lurarna.
Huva, 200-220 kg i shruggsen?hur STRIKTA är de?Lät väldans mycket med tanke på dina trapz på korten du lagt upp...eller?:confused:
Han den långhåriga killen på iksu, tränade där förut och det var det enda jag såg honom köra också...Marklyft alltså...Men det beror väl på vad man prioriterar också...
Jag tror inte att man tjänar nåt på att köra superstrikta shrugs, inte för att jag kör övningen själv dock så jag ska väl inte uttala mig. Men för att trapsen ska få sig måste man nog slita en del tror jag eftersom att rörelsebanan för den muskeln ändå är så kort. Så ryck och slit tror jag funkar bäst (frivändningar har gett mig mest träningsvärk i trapsen, och det är ju i mångt och mycket en ryck och slitövning). Det är bara att testa sig fram, men jag tror på tunga vikter framför superstrikt utförande. Dra vikten upp ordentligt högt och sedan hålla emot max på nervägen. Appropå vikter så kör en kompis på 350 i shrugs.
TheSQUAT
2003-02-21, 10:05
Tjenare! Hur går dieten so far? Viktläget? Hårdnat till nåt synbart? Kör hårt!
För er som har intresse så brukar jag dosera 40mg effedrin, 500mg koffein och även ibland 150mg aspirin. Är lite rädd för aspirinet medans man har en tung träningsperiod, så inte alltför ofta jag kör det med i stacken.
Ursäkta en idiot till Nate - men effedrin? Är inte det dopingklassat i swe?
Originally posted by Nate
Ursäkta en idiot till Nate - men effedrin? Är inte det dopingklassat i swe?
Nix
Bamse >> Nah vid 200kg går gränsen för mig, då börjar det bli lite gung och kanske inte full rörelsebana. Jag har starka traps, men förhållandevis stora deltor så dom syns inte så värst. Du vet hur det är, tränar man inte traps så ser axlarna bredare och större ut och vice versa. Jag siktar någonstans där mittemellan, tycker verkligen stora traps ger ett gediget utseende på axelpartiet.
AG >> Sheet, 350kg...ja det var inte att leka med. Jag tror mest på fokus och kontakt, och antagligen så infaller detta på tunga vikter. I alla fall på mig och de jag känner. Sen har vi ju det här faktumet att det ser otroligt tufft ut med så pass mycket vikt på stången, det är bra för självförtroendet.
theSQUAT >> Den går skitbra, känner mig mycket förhållandevis hård. På vågen här hemma har jag tappat c:a 5kg 3 veckor så går det väl enligt planerna om man räknar med några kilo vatten. Ska iväg på ny fettmätning i början av mars, längtar så in i h-e. Men fortsätter jag med CKD'n och mer än två timmar promenad varje dag i 3 månader till så ser jag inget skäl till varför jag inte ska bli steiiiinhård
Nate >> Det där var förra året, kommer inte köra några suspekta substanser i år.
AG>>"Det är bara att testa sig fram, men jag tror på tunga vikter framför superstrikt utförande. Dra vikten upp ordentligt högt och sedan hålla emot max på nervägen"
Är inte det ett strikt utförande då?
Munter>> Ett par riktiga trapz ger ett grymmt intryck, tycker inte man kan se riktigt grov ut om man inte har några trapz...Du verkar iaf grymmingstark i övningen..Bara att mata på!!:thumbup: Själv grymtar man på med 140kg än så länge...:insane: Men jag klagar inte på mina trapz, det är min bästa muskelgrupp...Körde mycket frivändningar när jag häll på med friidrott, så det är där dom kommer ifrån...
Blir det nå mat i helgen då?:eating: :D
Längtar till i morrn...AOP!
Jo, delvis, men jag menar att man kan slita uppåt rätt ordentligt med hela kroppen. Om man gungar lite med benen gör inget.
AG>> Givetvis, bara man själv känner att det tar så...:bpump:
Armar och vader idag.
Stående stångcurl 75kg/3, 70kg/6/4, 60kg/10
Hantelcurl 31kg/5/5/2
Stående och sittande vadpressar, tunga som vanligt.
Avslutade passet med en nachotallrik, en 180g burgare, en Kina-chokladkaka, 0.5l youghurt, lite fikabröd och kaffe. Nu ska jag lägga mig och chilla lite tror jag *burp*
Har du ätar dag, har för mig att du deffade :angel:
Armar och vader idag.
Stående stångcurl 75kg/3, 70kg/6/4, 60kg/10
Hantelcurl 31kg/5/5/2
Stående och sittande vadpressar, tunga som vanligt.
Avslutade passet med en nachotallrik, en 180g burgare, en Kina-chokladkaka, 0.5l youghurt, lite fikabröd och kaffe. Nu ska jag lägga mig och chilla lite tror jag *burp*
Hehe fikabröd = winerbröd. Jag ska snart gå ner och köpa glass och remi hur goa är inte sånna...
Åhhh... remi, dom är ju helt underbara! :eating:
Hej hej trogna läsare. Tre ätardagar blev det i helgen, fy på mig. EFTER ätardagarna vägde jag 97kg (-1kg sedan förra mätning), så jag har gått ner ungefär 4kg sedan mätningen för 3 veckor sedan, om inte mer. Enligt planerna alltså. Nästa fett + viktmätning gör jag på fredag eller nästa fredag. Bilder kommer då också förstås.
Något så ovanligt som ett kvällspass idag. Axlar och lite bröst.
Hantelpress axlar 40kg/7/7, 36kg/2/6 + småset (fuskade pyttelite, inte helt 90 grader).
Sned hantelpress bröst 36kg/10, 40kg/10/6/6
Skivstångsshrugs 120kg/10, 140kg/10, 160kg/10, 185kg/8/8 långsamma strikta
Framsida skivstångslyft 40kg
Sidolyft hantel stripset 18kg -> 5kg
Baksida drag i cable 35kg/8/8
Baksida fjollmaskin nåra set.
Promenad 100 min på förmiddagen. Bra tempo, himla svettigt.
Promenad 100 min på förmiddagen. Bra tempo, himla svettigt.
Hehe bra då tappar du lite vatten.... så du blir lite starkare...:booty: :hbang: :thumbup:
Ser fram emot att få se dina resultat i slutet av veckan, hur funkar din diet mentalt? Känner du dig liten och klen eller känner du dig lika stor och stark som tidigare men med mindre fett? SJälv har man tagit det lugnt med dieten den senaste veckan. Börjar ordentligt idag igen.
Ett benpass hann jag med idag också. Tror jag slutar träna överkropp, bara ben och rygg som är kul träning...resten är som bara skit.
Frontböjjar 120kg/5, 130kg/2, 135kg/2, 140kg/2, 120kg/8
Benpress småset upp till 350kg sedan 440kg/8/6
Sittande vadpress 130kg/8/7 + småset
Stående vadpress massa vikt
Idag gick det förvånansvärt bra, brukar vara himla slö då man "tänder av" efter ätardagen. Fick påhälsning av herr Koffeintablett och 4 av hans likasinnade kamrater också, det kanske gjorde sitt. Skulle LÄTT ha klarat 150kg/1 i frontböj idag, idiotiskt att jag inte testade...aldrig känts så här lätt att böjja så djupt på 140kg. Undrans vad man tar i vanlig böj nuförtiden...dom säger ju att det är mycket tyngre med stången där fram. Åja, ska ta ytterligare en promenad ikväll sen borde väl levern börja få slut på glykogenet.
Mangs >> Jag känner ingen större skillnad varken mentalt eller fysiskt utan kolhydrater. Det är någon dag som man måste tända av efter laddardagen men annars gör det varken till eller från. Kör hårt med dieten du också.
Hoho, jag lyckades få en skymt av mannen. myten, legenden Munter idag då han tränade på en normal tid. Tyckte du såg bekant ut och nu när jag läste din journal och tittade på bilderna så föll det på plats.
Mycket vikt i benpressen! :thumbup:
Men ska inte röven i backen vid böj? :naughty:
Nä, skojar med dig. Det var bra djup. Har du otur så kanske jag säger hej nästa gång.
Ah, där ser man. Synd att du inte hejjade, alltid kul att träffa halvkändisar. Hysch-hysch om djupet på böjjarna :D Nädå, brukar köra så djupt jag förmår, sen blir det något eller några grundare reps för att orka. Kommer nog börja träna lite mer normala tider nu eftersom jag promenerar så mycket, så säg hej nästa gång.
Promenad 80 min i afton.
Fick ett kuvert märkt "Fidde" från Pecca, Spinkoo, Niclaas och Bateman, i detta låg en hard-gainer katalog vid namn "Bastion of no-nonsense drug-free training" hahaha.
Bamse :MrT:
Promenad 80 min i afton.
Fick ett kuvert märkt "Fidde" från Pecca, Spinkoo, Niclaas och Bateman, i detta låg en hard-gainer katalog vid namn "Bastion of no-nonsense drug-free training" hahaha.
Bamse :MrT:
Ehh, va?? :angel:
Ah, ok! :D Men hur går det med läsningen av blaskan då? :thumbup:
Jag har sådan j*vla solbränna, har spenderat 3 vilodagar ute i skärgården och solbadat dygnet runt. Helt sjukt hur min hud ser ut, aldrig haft grövre brännskada.
Men februarisolen bränner väl också på fint? :cool: :thefinger
http://fuckyoucards.com/cards/finger.gif
När gjorde Kristoffer en åtta på 280? Han säger sig ha gjort en singel på 282 förra veckan och försöker sig komma tillbaka i samma form som för fyra år sen då han gjorde 300. En åtta på 280 är antagligen närmare 330-340 en singel beroende på utförande förståss.
Kan väl tillägga detta så det blir klart att han inte gör nån åtta på 280. Dett är vad han säger själv...
Marklyft har jag dragit 300 med bälte och remmar när jag var 21 år , 4 år sen...
Max repp i mark är en 12 på 220kg och en 6 på 240kg Jag änvände remmar och bälte när detta gjordes för ca 4 år sedan.
Originally posted by -AG-
Kan väl tillägga detta så det blir klart att han inte gör nån åtta på 280. Dett är vad han säger själv...
Marklyft har jag dragit 300 med bälte och remmar när jag var 21 år , 4 år sen...
Max repp i mark är en 12 på 220kg och en 6 på 240kg Jag änvände remmar och bälte när detta gjordes för ca 4 år sedan.
Ag: Har du pratat med han? Tycker det låter lite lite om vi pratar om samma kille....
AG: Jag delar lägenhet med hans brorsa, känner även Kristoffer rätt så väl. Det var förvisso via brorsan jag hörde om dessa siffror, men jag såg inget skäl till varför han skulle hitta på något. Siffrorna lät inte heller så himla otroliga. Nåja, ska fråga Krille nästa gång jag snackar med honom så är det ur världen. Kanske var jag som missförstod det hela också, det är nog som du säger om du snackat med honom.
Nä, jag har inte pratat med honom. Det är inlägg han skrivit själv på svenska starkemanforumet. Ska väl tillägga att jag inte känner honom annat än att han frågat mig om träning i Ume, utrustning och sånt. Det kan ha varit en åtta på 280 i kron, det matchar hans resultat bättre.
Blev en timmes mycket långsam promenad idag. Benen är ganska trasiga och sköna efter passet igår.
Promenad 110min kring middagstid.
Genomblödning my ass, fortfarande tokont i låren.
AG: Jag pratade med Kristoffer idag, du hade helt rätt. Det var hans bror som fått det hela om bakfoten, jag får ursäkta å hans vägnar.
Totalt omotiverat ryggpass. Gick skitdåligt pgr av benvärken
Latsdrag bakom och framf huvudet 95-110kg 5-6 reps
Chins, inte många.
Stångrodd strikt som tusan 100kg/10/10
Hantelrodd 56kg/15/12
Några hantelcurl på 31kg.
Nu ska jag glömma det här passet och dyka in i en avhandling med titeln "Concatenating non-uniform rational b-spline meshes with maintained continuity". Känn på den, ni.
Bröst idag. Lite triceps.
Bänkpress 110kg/10, 120kg/5/4, 130kg/5/4 (pass)
Sned hantelpress 41kg/7/4, 37kg/12/10
Sned hantelflyes 23kg/8/8
Lite french press och pushdowns för triccarna, gick åt fanders.
Kraften tog slut efter bänkpressen, men den kändes himla bra! Inte någon smärta i armbågen alls, dock tog jag det lite lugnt och låste aldrig den i topläget.
Pudzianovski
2003-02-27, 13:28
Ett himla bra pass du fick till idag!
Skönt att armbågen inte känns längre.
:thumbup:
Vad säger du Munter, ska vi inte ta åka in till IKSU och köra ett aerobicspass i morgon?
Hopp! Ett o två - ett o två! Hopp! Ett o två - ett o två! Hopp!
Bobbokrull
2003-02-27, 21:31
Hmm...helt klart schysst pass! Vi verkar ju vara nästan identiskt starka i brösten. Vi får ta och köra ett pass då deffnojan är som värst....bara för att se vem som ger sig först
:D
Promenad 80 min blev det i afton.
Fick sådär ont i öronen som man kan få då det blåser och är lite fuktigt ute, otrevlig känsla. Var nere på stan idag och kollade efter en bärbar icke cd-baserad mp3-spelare men det fanns fan inte en enda...ska göra ett försök till imorgon sen beställer jag en från cyberspacewebben någonstans. Det här jävla rapplet till mp3/cd-spelare som jag har nu är ungefär en stakning från att bli slagen i småsmulor, den tål inte minusgrader nå vidare, börjar hoppa och stannar av helt till slut. Riktigt förbannad blir man, det tar flytet ur promenaderna. Höll på att slänga den i skogen idag. Funkar dock bra på gymmet där det oftast är plusgrader.
Bobbo: Jo jag har sett i din journal att vi ligger rätt lika i ganska många moment. Kul att ha någon att jämföra med, finns inte så många i samma kaliber.
Bamse: Njaaa...eh... vi tar knäböj och marklyft istället.
Det här jävla rapplet till mp3/cd-spelare som jag har nu är ungefär en stakning från att bli slagen i småsmulor, den tål inte minusgrader nå vidare, börjar hoppa och stannar av helt till slut. Riktigt förbannad blir man, det tar flytet ur promenaderna.
Och den försökte du sälja till mig? :smash: :thefinger
Ryggpass #2. Hann inte med marklyftet förra gången.
Marklyft 120kg/10, 140kg/10, 160kg/8, 170kg/6, 180kg/2, 190kg/1/1, 160kg/10/8
Stela mark 120kg/12/12/10
Skivstångsrodd 100kg/10/10
Sisådär pass, fick enormt ont i valkarna, en började blöda. Tokmacho men aj aj vad ont det gör. Nu ska äta Nutella och rostat bröd, så det är inte lönt att sitta här och älta sina problem. Ikväll blir med konferens + middag + bärs på Rex, det ska bli trevligt.
Dax för nya bilder nu eller?? :whipped:
Bobbokrull
2003-03-02, 10:26
fick enormt ont i valkarna, en började blöda. .
Heh..törs man fråga vilka "valkar" som avses?:D
Bobbo: Knip :thefinger
Cjs: På fredag, då gör jag nya fettmätningen.
Idag blev det ett ganska bra pass armar och mage.
Stående stångcurl 75kg/4 (pass), 70kg/6/5, 60kg/10/8/8
Scottcurl stång 55kg/7/7/5
Hantelcurl 31kg/6
Hammercurl 27kg/12/10/10
Kabelcrunches 60kg/12/10/10/10/8
Sån fjollig rotator-maskin för magen 6 set på tung vikt.
Blev ganska lugn ätardag i helgen, inte nämnvärt mycket käk. Peppad som fan på att fortsätta med dieten, och det är ju huvudsaken. Som sagt, på fredag åker jag och gör ny kroppsmätning på sjukhuset. Kommer ta nya bilder då också. Har tappat ungefär 4-5kg sedan förra mätningen enligt hemmavågen. För övrigt är humöret på topp, examensarbetet flyter på alldeles utmärkt och jag köpte ett nytt fräsigt grafikkort med tv-ut förra veckan, funkar helt okej. Ska bege mig på sista jakt efter bärbar mp3-spelare idag, annars beställer jag en från webben.
Cykeltur på 1,5h blev det också. Blåsigt.
Lyckades hitta en Creative USB MuWo 64Mb på reapris (900:-), var exakt en sådan jag letade efter. Funkar alldeles utmärkt och är lika stor som en cigarettändare ungefär. Weeeee.
Promenad 1h30min imorse.
Halvspringande tempo, *äntligen* med musik som inte hackar och hoppar. Det var Marco Carola och The Advent som fick piska upp tempot idag.
Carola Häggqvist i lurarna?! :naughty: :smash:
Okultiverade vilde. Marco Carola är en riktigt stor technoproducent
:D Ja det låter bättre ! Själv måste man gå och lyssna på bobbos ständiga tjat om diverse läckerheter....:rolleyes:
Bobbokrull
2003-03-03, 11:27
Bamse79:Vad?..hmm...:insane:
Munter, hur känns det inför mätningen då? börjar du vara nervös över att se hur det har gått eller? Själv har man noja då man sätter kalipern i valken..hu..
Jag är spänd som fan. Har tappat 4-5 kilo på fyra veckor, håller tummarna för att allt är fett. Ska ta det lite lugnare framöver, det håller inte att tappa över ett kg i veckan...så bråttom har jag inte. Ligger ju bara på kanske 2300 kcal utan kolisar så det behövs knappt någon cardio för att gå ner kring 0.5kg i veckan.
Bobbo>> Skoja ju bara...:love: :em:
Blev ett kvällspass idag också, axlar.
Sittande hantelpress 40kg/7, 36kg/10/8
Skivstångsshrugs strikta 180kg/10/10 + småset
Diverse hantellyft och baksida.
French press med ez-stången 60kg/7/6 + småset.
Uhj vad energin inte räcker till en lång promenad och ett bra träningspass. Orkar ett eller två set sen är man vimmelkantig och svag och så vidare. Inte min grej att träna på måndag kväll för den delen heller, folkskygg och enstöring som man är.
Benpass. Mycket bra som vanligt.
Frontböj 100kg/10, 120kg/10, 130kg/3, 140kg/1, 145kg/1, 150kg/1½ (en djup, en grund)
Stela marklyft 140kg/10/8/8
Sittande vadpress ~120kg/12/10
Sån curlmsk för baksidan.
Gick lätt att böjja med 150kg idag! Alltid kul med pers. Tror nästan 55 eller 60 skulle gått vägen om jag testat. Det finns INGEN övning som biter bättre på min kropp än frontsquats, dom prickar banne mig exakt utan att riskera ryggsvikt eller annat trams. Testade lite böj på 120kg med stången där bak också, men det var mest på skoj...
Dieten går bra, åt inga semlor igår trots att hela lägenheten osade om sådana. Satt och åt några hekto ost och skrek åt alla hur feta dom är.
Du hade ju kunnat äta grädden och mandelmassan ju!
En annan får ju inte äta någon onyttighet What so ever.....
Gå nu inte ner för snabbt i vikt, vi vill ju inte att du skall tappa muskler såhär innan tävlingen.
Promenad 90min i storm och snö. Småsprang nästan för att få upp pulsen lite.
Promenad 90min i storm och snö. Småsprang nästan för att få upp pulsen lite.
Jag var också ute ikväll. 110 minuter. Gick bl.a. runt Nydalasjön i mörkret och stormen :devil:
Vi ses...
Originally posted by mangs
Du hade ju kunnat äta grädden och mandelmassan ju!
Är det inte socker i mandelmassa hörru?!
El muntro ---> bor vi verkligen i samma stad eller har jag totalt missat nåt? Storm - idag?
Nate: 9m/s vid 23-tiden, se http://www.tfe.umu.se/weather/index.asp
Mangs: Mandelmassa = socker, socker och socker.
Bamse: Güt. Rätt trevligt att promenera i oväder, känns bra efteråt.
Där ser man... iof låg jag nedstoppad i sängen för längesedan då klockan hade slagit elva... hur jag då kunde skriva inlägget efter det? Klart man har datorn med sig i sängen...
Promenad 70 min.
Tränade lats, hetsade innan gymmet stängde.
Hantelrodd 56kg/16/16/10
Stående stångrodd 120kg(!)/8, 100kg/12, 90kg/20
Sittande stångrodd, himla brett grepp 100kg/10/10
Lite chins och latsdrag.
Om 8 timmar är det fettmätning + blodprover + ätardag weeeeeeeeeeeeeeeee !
Weight 97kg (-1.5)
Bodyfat 19.3% (-1.2)
Lean Mass 80.7 %
Dystra besked idag, bara tappat 1.5kg sista 4 veckorna. 0.4kg i veckan är iofs inte så tokig takt, men jag hade räknat med att tappa 3-4kg. Ska ta och tänka över dieten rejält idag....förra året då jag åt lite kolhydrater i alla fall rasade jag kring 1kg/vecka med samma cardio som jag kör nu. Lutar åt att jag testar detta under mars månad,. för 0.5kg i veckan är för långsamt. Ketogen diet verkar jag uppenbarligen svara uselt på. Man får bara bita i sura äpplet och testa ett nytt upplägg....
Bobbokrull
2003-03-07, 09:51
Tråkigt att hör att du var missnöjd med beskedet...men 0,4 kg/vecka är inte så himla dåligt. Jag hade en liknande sänkning och känner mig ändå relativt nöjd med den gångna perioden.
Så du överger alltså keton nu? hur kommer det nya upplägget att se ut isåfall?..och blir det några nya bilder?
Lycka till!
Langster
2003-03-07, 09:55
Har du testat att köra ett par mer intensiva kardiopass i veckan?
Det ska iaf jag göra när det blir dags för sånt, orkar inte hålla på och vara ute och gå i flera timmar.
Jag tycker att ett halvt kilo i veckan annars är rätt lagom om man inte vill tappa alltför mycket muskler. 9000 kcal. Tycker du ska fortsätta. Vad säger spegeln?
Jo, men om jag inte minns fel så körde du väl ECA förra året? Det ger mer än man tror även om du inte tycker dig märka av det.
För att muntra upp dig så ser man iaf rätt stor skillnad på bilderna. Kör hårt!
Bröstpass, gick skitdåligt. Huhva vilken otroligt jävla deppig dag.
AnderssoN
2003-03-07, 14:42
gick precis hela passet åt fanders eller?
Bobbo >> Ja, nu har jag bestämt mig för att köra likadant som förra våren, dvs jag lägger mig kring 100-150g kolhydrater, håller fettet ganska smått och sedan protein för att komma upp i acceptabla kalorienivåer. Det funkar ju så himla bra i fjol, så det borde funka i år också.
Langster >> Jag gillar högintensiv cardio, men det är ju omöjligt då jag inte äter kolhydrater. Testade spela lite squash, jag fick migrän och illamående efteråt....men nu då jag ändrar upplägget så blir det nog mer av den varan!
JJ >> Jag ser massa ådror där jag inte sett dom förut och känner mig toktight...därav besvikelsen på fettmätningen.
Droog >> Jo, men inte gör det 0.5kg i veckan. Får väl slänga in nåe sånt mot slutet om det behövs.
Jag tror du ska lita på vad du ser och inte på herr Omron. Kollar man på dina bilder så ser du ut att vara på helt rätt väg. Tycker ett halvt kilo i veckan är lagom att tappa.
Nåja, bilderna ser kanon ut, följ Allans poseringsråd så kommer nästa fotoomgång vara grym!:hbang:
Promenad 80 min imorse, bra tempo. 500mg koffein, 6 äggvitor och någon klunk linfröolja före.
Träningspass rygg, lite slö i benen sen benpasset.
Marklyft 120kg/10, 140kg/5, 160kg/4, 180kg/1, 190kg/1/1, 150kg/10/8
Skivstångsrodd 110kg/8/8/8
Lite hantelcurl och scottcurl för biccarna idag också.
Humöret har vänt sedan gårdagen, är nu taggad som fan på "gamla" dieten, den startar idag. I korta drag, för er som inte hängde med förra året (doh), ser den ut ungefär såhär:
M1: 5-10 stekta äggvitor, olja, koffein
Promenad
M2: 40g Allbran, lite havregryn och mjölk.
Träning
M3: Proteinshake med havregryn och en banan
M4: Inga kolhydrater, bara protein (mat) och lite fett
M5: Se ovan
Eventuell promenad
M6: Se ovan
Här hamnar jag på ungefär 100-120g kolhydrater men oftast mindre, och man orkar köra lite mer högintensiv cardio om man blir tvingad eller sugen. Nästa fototagning ska ni knäfalla och tillbedja mig. Det är iaf planen. Funkar inte den här dieten så a) dopar jag mig eller b) skiter i dieten.
Humöret har vänt sedan gårdagen, är nu taggad som fan
:thumbup: Låter bra!
Annars hade du ju tvingats byta nickname här på forumet :D
Promenad 95 min före frukost imorse. Springtempo!
Träningspass armar.
Stångcurl 75kg/4, 70kg/6, 65kg/10/6 + småset
Smalbänk 100kg/7/7/6 (första gången jag testar denna!)
Pushdowns med snöre och stång 115kg/8/8 vardera
Stående hantelcurl 31kg/6/5, 27kg/10
Frenchpress ez-stång 60kg/8/6 ...har svårt för denna
Några andra övningar också.
Ouuuargh vilken skillnad det är med lite kolhydrater i kroppen, än om det bara är 100g. Orken räcker flera övningar och får mycket härligare pump överallt. Ska ge mig ut på jakt efter en billig proteinburk nu...slut i den gamla för några dar sedan.
Fasen, du vilar inte mycket du. Vad kör du för split nu egentligen?
Angående protein så får du 4kg för 700 balubas. :angel: Sånt där kan jag inte låta bli, sorry...
Droog: Jag tränar så fort träningsvärken släppt, blir 4-6 pass i veckan. Läs PM förresten, jag tjackar en burk.
Promenad 90 minuter ikväll blev det också. Burn, baby, burn.
Otroligt ont i högra knäet idag, tar och vilar från promenaderna några dagar. Har trampat hål på luftkudden i mina promenerarpjucks på högra foten, tror det kan ha nåt med det att göra. Skorna har många år på nacken så man blir väl tvungen att tjacka nya antar jag....
Några år med så mycket promenader som du gör kan väl slita ut vilka skor som helst. Lycka till med ditt nya upplägg av kosten. Tycker oxå det blivit mer skillnad på bilderna än det siffrorna säger. Använder du Omron? Eller du mätte "proffisionellt" även denna gången. Tycker att 19% är för högt om man bara tittat på bilderna, skulle snarare säga 16-17%.
SJälv har jag legat still på 14 nu i några veckor. Skall dock ner till 10 innan sommaren så det får bli att styra upp kosten bättre. :whipped:
Tjaba munter! Verkar som dina monsterpromenader kanske inte gett dig de resultat du varit ute efter...från 20 % till 19% på 4 veckor...eller har jag fel? men som sagt, bättre att skynda långsamt än att tappa alla muskler...Blir intressant att följa nya kosthållningen och se till nästa mätning vad det gett ! Bränn på :thumbup:
mangs: Jag gör varje mätning på sjukhuset. I stort sett alla byggare eller intresserade jag känner säger att jag ligger runt 15-16 % och jämför jag med andra personers bilder på den procenten så ser det ungefär så ut. Hursomhelst så mätte jag på samma apparat både gångerna, och har konstaterat att sån här fanatiskt ketogen diet inte är nåt för mig. Eller så gör jag något himla fel. Vågen ljuger ju trots allt inte, och jag hade bara gått från 98.5kg till 97 på 4 veckor.
Bamse79: Gnid in det bara :D Nä vafan, man vet ju aldrig hur man svarar förrän man testar. Många sitter här på forumet och undervisar precis hur en ketogen diet ska gå till utan att ens ha testat en seriös omgång själv (menar inte dig alltså hehe, bara i allmänhet, du vet). Förra året testade jag lågkolhydrats-varianten med otroligt bra resultat så nu var det dags att testa något annat....
Har jag inte kommit ner under 95kg tills nästa vägning/mätning om 2-3 veckor så lägger jag fan ner det här...har ju hört att sista (tio!??) kilona ska vara svåra men det här är ju löjligt. Vågen här hemma är snäll mot mig idag, har inte lagt på mig någon vattenvikt sedan dietbytet...så det rullar nog på!
AnderssoN
2003-03-10, 14:11
När plåtar du bilder till tävlingen? Är det så fort du är färdig med deffen?
Kom igen nu Munter, nu ska kilona rinna av!
Innan sommaren vill jag ha korten tagna. Omöjligt att hålla en bra diet under sommaren för mig, är mycket flugfiskeresor, skärgårdsbesök och annat trams som förstör min kost... "hinner" med 3-6 pass i veckan men kosten blir rätt knepig, i värsta fall får man väl starta en andra diet aug-oktober men så noga är det nog inte...är så taggad nu så det ska inte behövas heller.
Okidok, men du har ju iaf testat! Då vet du ju till nästa deff att det kankse inte är någon riktig hit för din kropp iaf...Jag tror att det krävs några dieter innan man hittat sin egen melodi...Själv så tycker jag mitt upplägg fungerar jättebra för mig än så länge, men samtidigt vet man ju inte hur det sett ut om man hade lagt upp kosten på ett annat sätt heller...så...det är lite svårt det där...Men men, nu blir det en hård vecka hur som helst! :bpump: :thumbup:
Blev en kort promenad på 50 min afton, var bara tvungen att testa knäet lite. Det gick inge vidare förstås, gjorde ont ont ont.
Droog >> Fy FAN så god chokladsmaken var :love:
Ehe... postar du fler :love: så ställer jag burkarna utanför dörren och så får du pröjsa genom brevinkastet. :D
Skämt åsido, kul. Även om det inte är jag som rört ihop'et.
Förbered dig på en liten upptaktsträff på onsdag kl. 18.00 om det vi snackade om igår. Hör av mig senare ikväll.
Lätt, strikt och långsamt bröstpass idag.
Bänkpress 90kg/15, 100kg/10/10, 120kg/2/4
Sned bänkpress 100kg/10/10/8, 90kg/12/12
Sned hantelpress 37kg/12/12/12/10/8
5-6 set cablecrunches på 60kg.
Försökte trycka ihop skulderbladen riktigt mycket idag, får se vad träningsvärken rapporterar imorgon. Hade egentligen alldeles för ont i armarna för ett bröstpass idag men efter att ha tittat på förra veckans bilder så var det bara att cyberöverföra Disturbed - The Sickness i mp3-spelaren och ge sig iväg. Känner mig otroligt hård idag trots att passet gick som det gick. Vaskulär, muskulös och pumpad. Spegeln var på gott humör idag också, trapsen lös upp reflektionen med sitt underbara anlete. Måste nog i alla fall väga mig i slutet av den här veckan eller nästa för att få en liten hint om var det barkar iväg! Känns bra iaf.
Droog: Alright, låter bra det. Jag finns på 191116 eller fmu@home.se
Promenad 80 min för att testa knäet, det kändes bra.
Var nog bara nåt tillfälligt, hade svårt att sova inatt för det gjorde ont i knäet hur än jag höll det. Lustigt att en trasig luftkudde i skon kan ge sådana grova smärtor! Surt att behöva lägga femtonhundra spänn på några nya pjucks men det är väl dags att pensionera de gamla...
Tips angående sömnbesväret: Smäll i dig 1 liter oboy,några kanelbullar, ät en pizza eller 2 och 3 hamburgare + 1 liter matolja innan läggdags, det borde göra susen :thumbup: Upprepa detta i 4 veckors tid... :D :notme:
Promenad 1h40min före frukost imorse.
Träningspass övre rygg.
Hantelrodd 62kg/12/12/10/8 (57kg + tejpade vikter)
Latsdrag bakom huvudet 100kg/6/6/6 + småset
Stångrodd 110kg/8, 100kg/10/8
Några konstiga cableövningar
Bamse haha okie, ska testa det :D
Enda problemet är nog att du får det H-vetes tungt att komma hård i sommar :D :cool:
Cyklade en sväng före frukost.
Träningspass ben, ganska lätt pgr av nojja för knäet.
Frontböj 100kg/10, 120kg/4, 130kg/3, 140kg/2½, 120kg/6
Baksida curlmaskin 55kg/10/10/8
Sittande vadpress ~120kg/10/12/10
Stående vadpress massa vikt.
Rätt okej pass men tog inte ut mig fullt i böjjen. Inte alls ont i knäet, bara lite olustig känsla.Träffade ytterligare en kollega som följde journalen idag, snart får man passa sig så det inte dyker upp någon förföljare... jag har redan nog att mota bort med Bamse som kastar ner tidningar och proteinbars i postlådan mest hela tiden. Nädå, alltid kul att träffa nytt folk.
Fick svar på mina blodprover som togs under ketogena dieten igår, dom var skitbra rent ut sagt... HDL och LDL långt under normalt, nyttiga fetterna långt över normalt osv osv, jag ska posta hela grejjen så fort brevet kommer med siffrorna, kommer inte ihåg exakt. Tog ju dessa för att jag var lite kritisk till att man kunde äta 2 paket bacon och dressing hela dagarna (vilket jag gjorde)...tji fick jag, det fettet brändes upp direkt uppenbarligen..
Träffade ytterligare en kollega som följde journalen idag, snart får man passa sig så det inte dyker upp någon förföljare... jag har redan nog att mota bort med Bamse som kastar ner tidningar och proteinbars i postlådan mest hela tiden. Nädå, alltid kul att träffa nytt folk.
Hehe, ja det var mig du träffade. Inspirerande att läsa din journal:thumbup:
Kör hårt med dieten nu så blir nog det här finfint...själv ska jag skippa träningen imorgon och åka till Stockholm och supa ner mig:cheers:
Gissa vem jag träffade på IKSU nyss? :devil: Jodå, Munter-göken him self :kinky:
Du får fan lägga ner dieten nu, annars spricker dina ådror innan månaden är slut :cool:
En timmes squash blev det idag också.
7-1 i set, till den andra snubben. Tji får man för alla stora vackra muskler man släpar på. Var tvungen att tjacka en chokladkaka efter passet, håller fan inte att dra morgoncardio, benpass och squash på 1500 kcal. Nu ska jag steka på 400g innanlår och äta med en burk keso....mmmmm.
110%: Gött, man får lov att svina till det lite ibland också :D
Kan du berätta lite om mätningen du gjorde på universitetssjukhuset? Vad kostar det, vad får du fram, osv =) Jag ser att du skrivit några värden du fått fram men jag förstod inte så mycket av det.
Hur går jag tillväga om jag vill göra en sån mätning? och som sagt, vad skulle det kosta? Är det studenter som gör det? Jag är nyfiken som fasiken! =)
Jag har kontakter där så det var helt gratis och motsvarande tester tror jag inte kan göras av vanliga privatpersoner. I så fall får du vända dig till något friskvårdscentrum eller stort gym som kan tänkas ha faciliteter för detta. Men det är ju bara att du ringer till Idrottsmedicin eller Metabolenheten på ditt närmsta sjukhus och frågar. Med tanke på att mätningen tar två minuter så tycker jag att det borde vara tämligen billigt. Av dessa tester får du ett 5-sidors dokument som mer eller mindre korrekt förtäljer din förbränning (basal och aktivitet) samt ben-, fett, muskel och vattenmassa, allt angivet i både kilo och procent. Dessutom finns de "normala" intervallen på dessa entiter angivna så man får kort och gott en rätt bra översikt över hur det står till med kroppen.
Bobbokrull
2003-03-13, 20:51
Var tvungen att tjacka en chokladkaka efter passet...
:nono:
No pain, no gain or you will remain the same!
;)
Ytterst slött pass axlar idag.
Hantelpress 37kg/10/10/8/8 + uppvärmning.
Skivst. shrugs 180kg/10/10
Andra skitövningar.
Neh, har tränat för mycket i veckan. Nu ska jag äta mycket mycket mat och fikabröd.
Promenad 70 min i morse. Massa plusgrader, knallade i bara underställströjja och höll temperaturen perfekt ! Machineheads 'Supercharger' i lurarna idag, den e rätt nice. Får se om det antagligen blir ett bröstpass senare idag.
Får se om det antagligen blir ett bröstpass senare idag.
Det ger du faan i! :insane:
Jag ska ju dit. Vill inte skämmas över mina icke-vikter :(
Bröstpass.
Bänkpress 140kg/4 (med pass), 130kg/1, 120kg/2 + småset
Sned bänkpress 100kg/6/6/5 + småset
Sned hantelpress 37kg/10/10/8/7
Lite flies.
Bluah vad svag jag är. Har iaf bättrat tekniken så jag svarar bättre i bröstet, är nog bara omställningen som rör till det. Tappade precis rösten nu då jag drack proteinshaken...vafan ere som händer. Får inte fram ett ord ?? Aldrig hänt förut.
Kvällspromenad 95 minuter, fem plusgrader fortfarande.
Ja, nu har jag fått tillbaka nästan hela röstregistret...vetefan vad som hände där tidigare. Fortfarande inte listat ut det.
Bobbokrull
2003-03-16, 20:53
Nja, inte är jag less sporthallen inte...men "gratis är ju gott"..så klart man tar chansen att träna på "bortaplan" då det erbjuds. Samt är det ju mye roligare att ha en träningspartner då man ska köra så..ja. :D
Ah, tänkte nästan du hade gratis eller rabatt iaf...fan svindyrt att träna "engångare". Synd det.
Wassup munter!? Hur går det med träningen och dieten? Hörde rykten på stan att du håller på att lyfta sönder gymmet på IKSU :bpump: :thumbup:
Vilken timing du har, steg precis upp...
Nah det vetefan alltså hur det går. Vågen här hemma står på 95kg alldeles nyss, men den brukar väga knasigt. På fredag ska jag gå och väga mig på sjukhusvågen...har jag gått ner 1-2 kg efter dietbytet (2 veckor sen, 97kg) så fortsätter jag köra hårt, annars gör jag nog inga fler ansträngningar. Någon måtta får det vara. Vill inte att träningen ska få lida mer.
Åja, nu ska jag ut och promenera sen blir det marklyft och rodd med tejpade hantlar kring lunch. Ta med dig Bobbo på gästpass och haka på, ni kan behöva en dos till av det flotta gymmet :D
Vafan, var det du som hade gått från 17% till 12% nu i vår? Har för mig jag läste det...det är ju äckelbra :MrT:
Morrn, jasså, jamen då får vi se på freda viktmässigt iaf!
I veckan blir det USM :bpump: iaf ! Men nån dag så blir det säket iksu ett pass till...
Näe det var bobbo som hade de siffrorna, jag har gått ner från 21% till ca 14% nu...så det "bränner på", bara att köra vidare! :thumbup:
Kör hårt på passet!
Promenad 70 min imorse.
Bamse79: Urgh, det är ju skitbra resultat, båda två... verkligen strongt jobbat.
Härligt väder det börjar bli ute nu, man kan inte klaga iaf...jo det rullar på och ingen styrketappning heller heller, hellre ökning! Men som sagt, lång väg kvar !:D innan :cool: sommar...
Promenad 70 min imorse.
Sen blev det ett ryggpass!
Marklyft 140kg/10, 160kg/5, 180kg/4, 190kg/1, 200kg/1, 205kg/1 pisslätt, 180kg/5/5
Hantelrodd 67kg/10/8/7 teeeejp
Skivstångsrodd 110kg/10, 90kg/12/12
5-6 set bicepscurl med 31kg hantlarna och mindre hantlar.
Fy fan va lätt det gick i marklyftet idag, var inget att tveka om. Stegade bara upp till 200 och 205 och slet upp skiten på 1-2 sekunder. Inga remmar förstås, lite magnesium dock. Hantelrodden kändes bra också, än om det gick en halv tejprulle för att fast 2x5kg på sidorna. Nästa vecka blir det 220kg, fan att jag inte testade mer vikt idag då det liks gick så bra.
Promenad 80 min under eftermiddagen.
Grattis till 1500 inlägg :smokin:
Bobbokrull
2003-03-17, 20:36
Jo..det är synd att man ska måsta betala en mindre förmögenhet varje gång man har lust att testa nått nytt gym, och vissa kan verkligen ta betalt. :rolleyes:
Men jag måste även medge att du är snuskigt stark i hantelrodden...imponerande!!
Jaså, du har varit spöat vikter igen? Jag ska marka på onsdag, blir sugen att dra några singlar när jag ser hur bra det går för dig. :thumbup:
Bobbo: Öeh, jag är snuskigt stark i allt seru :D
Droog: Siste man till 600kg totallyftet får skämmas ögonen ur sig!
Promenad 95 min imorse.
Känns som någon sprängt en bomb i min ryggmuskulatur idag, riktigt kraftig och skön värk. Ingen träning, någon fler promenad kanske om orken infinner sig. Har börjat dryga ut proteinintaget med 40-50g, rädd för att jag tappat lite muskler under dieten så här långt... ingen riktig råstyrka i musklerna men det kanske är inbillning kombinerat med låga kolhydratsintaget.
Munter, du får väl gå med i Ume Power och va med en serietävling och göra 600 sammanlagt.
Promenad 60 min i afton.
-AG-: 600kg för en snubbe i 90kg-klassen är ju löjligt :(
Nejdå, inte alls. Utan utrustning är det helt ok. Gör man 600 på tävling med de strikta regler som det innebär så behöver man inte alls skämmas. Jag tror att det är rätt få personer ute på gymmen som gör det (med en kroppsvikt under 90kg). Klarar du det ska du definitivt ställa upp (om du gillar att tävla förståss).
Benpass. Lite ont överallt idag så det blev rätt lugnt.
Frontböj 100kg/10, 120kg/5/5, 130kg/3, 140kg/1/2, 120kg/5 + uppvärmning
Stela marklyft 130kg/10/10/8
Benpress kring 430kg/8/8/6
Sittande vadpress 130kg/10/10/8
Lite teknikövning böj bakpå också.
Blah, i've had better.
Promenad 70 min imorse.
Triceps och mage på gymmet blev det.
Dips påhängd vikt 0kg/20, 15kg/15, 25kg/10/8, 35kg/8/7
Frenchpress med ez 60kg/7/7/4
Pushdowns i cable med stång 105kg/10/10
Samma med snöre.
5-6 set cablecrunches.
En polare med ungefär hälften så grova ben som mig gjorde 180kg djupt böj idag, det är fan så man smäller av. Nu lägger jag av med frontböjjarna och börjar fila fram tekniken på de vanliga, så man kommer upp till 200kg någongång. Imorgon morgon ska jag väga mig, ser det jättebra ut så tar jag en fettmätningen men jag är mest sugen på att veta åt vilket håll jag går. Väntar med spänning.
Promenad 80 min innan läggdags.
Promenad 40 min.
Var och vägde mig på sjukhusvågen, den visade 95.8kg idag, alltså gått från 97kg till 95.8 på drygt 2 veckor med den nygamla dieten. Det ger 0.6kg i veckan med gott leverne...har trots allt inte varit alltför nitisk med kolhydraterna. Så jag kör vidare med denna diet då jag kan träna alldeles utmärkt med denna kosthållning. Tog ingen fettmätning idag men den lär väl ligga på dryga 15% om inte all viktminskning var muskler. Gör en fettmätning om 2-3 veckor uppskattningsvis.
Våldsam värk i baksida benen idag, otroligt vad stela marklyft prickar bra !
Kul att den "nya" dieten ger resultat!
Tillhör kategorin som följer folks journaler men aldrig kommer på något vettigt att säga :em:
:hbang: He´s back in business! :thumbup:
Grattis till det lyckade upplägget. jag tror inte att man skall vara för nitisk utan äta lite kolisar ibland. Jag tror att alla dessa promenader som du gör kommer göra underverk innan du är klar. Är du nere på 15% redan nu tror du? Du låg väl på 19% för bara några veckor sen. dags för nya bilder snart?
mangs: Nä, jag var alltför optimistisk. Med samma lean mass som förra mätningen blir det 18%. Åja, huvudsaken det går snabbt åt rätt håll.
TheSQUAT
2003-03-21, 13:26
Kul att det går fint med nya dietupplägget! Jag är inte heller direkt nitisk med kolhydraterna utan så länge promenaderna o övrig cardio får mig att tappa (som nu) ca 4 hg/vecka så får det "rulla på". Så småningom behövs nog däremot en ytterligare uppstramning.
Promenad med temporär jycke (hundvakt).
Åååh vilken kramig jävel :love:
Denna blev rätt grotesk hehe
Promenad 100 min med jycken.
Ont som fan i knäet, fortfarande inte köpt nya skor. Helgen har vart katastrof i matväg med för mycket sprit och dålig mat, ska svälta mig i veckan för att hamna i fas igen. Imorrn blir det rygg eller bröst tror jag. Appropå inget, stötte på en trevlig flicka på krogen som tränar på samma gym, som undrade hur mycket träningsnarkoman man bli (flaxade med armarna för att mäta upp en skala) och hänvisade till att jag hör till inredningen där på förmiddagarna sista åren. Vet inte varför folk tycker man ska bromsa då man känner sig taggad och kroppen orkar med...om det finns några belägg eller bara skröna vet jag inte. Känner man att kroppen är risig eller trött så vilar man, annars ere fullt ös!
Helgen har vart katastrof i matväg med för mycket sprit och dålig mat.
Jo tack, jag märker det! Dina gaser luktar ända till mig - 1,5 kilometer bort! :insane: :thefinger
Bröstpass idag, helt värdelöst som vanligt.
Bänkpress 100kg/10, 110kg/10, 120kg/1/4
Sned bänkpress 110kg/6/6, 100kg/8
Sned hantelpress 41kg/8, 37kg/12/10/10
Sneda flyes 21kg/10/10
http://mindscraps.com/s/cwm/3dlil/puke.gif http://216.40.249.192/s/cwm/cwm/piss.gif
Bobbokrull
2003-03-24, 11:53
Och vad var det som var så värdelöst med detta pass? En 4:a på 120 i bänkpress under sista setet är ju inte alls illa!!
Jag tycker att det ser helt okey ut!
Promenad 60 min + cykeltur. Tjackade ett par Garmontpjucks för 1200 spänn, så nu ska väl knäontet försvinna.
Garmont är grymt sköna.. Har varit på väg att köpa det märket ett antal gånger men avvaktar tills dom säljs på superrea!!:D
Oj vilken gossig bamsebjörn! :love: (syftar på voffen, du är ju säkert stenhård nu ju.. inte så "cuddly"som den där ulltussen)..
Själv lånar jag en flottig, skitig labbe med våteksem som äter (och spyr upp) nytinat bajs... men jag tycker om honom massor ändååå! :love: Han har varit min jobbarkompis i två år (han är ledarhund).
Hoppas skorna fixar det onda knät! :thumbup:
Originally posted by Lellan
Oj vilken gossig bamsebjörn! :love:
Tackar :thumbup:
Va? Hunden? Jaha, det var det, det... :em:
... Själv lånar jag en flottig, skitig labbe med våteksem som äter (och spyr upp) nytinat bajs... Hahah, det lät som en jobbig hund.
Hahah, det lät som en jobbig hund.
Ärligt talat, om man skulle kunna rangordna hundbekantskaper jag haft är den hunden (delad förstaplats med en schäfer) den absolut coolaste.. :cool:
Han är 8 år men alla tror han är en valp (han själv också), ingen kan vara så tokavslappnad, glad, tålig, uttrycksfull som den vovven.. tyvärr är han inte min men jag har torkat många bajsspyor vilket han absolut är värld..:hbang:
-> Bamse
Du är säkert gossig du med, frågan är om du kommer undan med bajsspyor..*funderar*
Promenad 60 min.
Träningspass rygg.
Marklyft 100kg/15, 140kg/10, 160kg/8, 180kg/1/4, 200kg/1/1. Här började det forsa blod från händerna, slet av två valkar samtidigt. Aj aj :(
Hantelrodd 57kg/12, 67kg/10/8/7
Stående skivstångsrodd himla strikt 100kg/10/10/8
Lite chins, vågar inte avslöja hur många reps.
Synd jag pajjade händerna, var himla sugen på att testa 210 eller 220 idag. Dålig teknik också, lyfta nästan allt med ländryggen...men kändes bra ändå, inte ont eller så. Stångrodd börjar jag lära mig smått nu, försöker hela tiden tänka på att "klämma fast en penna" mellan skulderbladen. Blir lite shruggigt och tar himla fint.
Promenad 50 min efter middagen. Lyckades ta några bilder med polarens kamera, blev himla dåliga men anyway...ryggen nedan
Nu börjar latsen synas litegrann också. Så fettet tynar i alla fall.
Langster
2003-03-26, 20:54
Bästa bilderna hittills! Börjar se bra ut nu! Men vad har du gjort för att bli så röd???
Förresten, testa att göra en riktig sidechest nästa gång, de brukar se bättre ut än den skumma bicepsposen du gör nu.
Bobbokrull
2003-03-26, 20:55
Somnat i kärringgrillen? :D
Äeh, kontrasten var uppställd som fan på kameran, orkade inte ta nya då jag upptäckte det. Är lika blek som vanligt. Inga ryssbölder heller :D Tack tack Langster, ska göra en sådan nästa gång!
Haha, du äger på den översta bilden! Ser riktigt farlig ut där :thumbup:
Intressant benpass idag, testade normala böj för första gången i år.
Knäböj 100kg/10, 120kg/7, 130kg/6, 140kg/5/4, 150kg/3, 140kg/7/5/5
Sittande vadpress 120kg/10/10
Styva marklyft 130kg/12
Kändes skitbra med vanliga böj, över förväntan. Ryggen är hur stabil som helst och inga balansproblem...Tog det dock lite lugnt eftersom det var första gången på länge, men 150kg kändes inte alls jättetungt. 200kg nästa. Har för övrigt dragit på mig enormt grova skavsår på hälarna så det blir lugnt med promenerandet framöver, även om jag köpt såna Compeed-plåster.
TheSQUAT
2003-03-27, 12:10
Dubbel bic framifrån börjar ser bra ut! Latsen och biccarna framträder klart tydligare. Du är på väg åt rätt håll.
Och nu får jag väl börja passa mig nu när du börjat köra vanliga böj. 200 kg lär komma framöver.
Bra att du börjat med riktiga böj igen. Du kan ju inte hålla på med sådana fikusböjar hela livet. :D
Skämt åsido så skulle man väl köra frontar någon gång, tyvärr känns det som en omöjlighet pga mitt stela axelparti.
Slött pass idag.
Hantelpress axlar 40kg/7/5
Sidolyft hantlar
Dips +25kg/11 +0kg/20
Lite fri press bakom nacken 50kg/12/12
Repcrunches.
Nä fy bubblan, nu ska jag ta en liten lugn ätardag. Vart o köpt våfflor och doughnuts, gud så äckligt va. Fick två fina kommentarer på gymmet ang. att jag såg ut o gått ner i vikt idag, sånt är alltid kul!
Har för övrigt dragit på mig enormt grova skavsår på hälarna så det blir lugnt med promenerandet framöver, även om jag köpt såna Compeed-plåster.
Kul att det går bra! :kickass: Tänkte bara tala om att compeed bara är till för kapitalister med stort tålamod (de faller av på en gång även om man gör proceduren rätt), det kanske du råkar vara - vad vet jag:D , men jag vill ändå tipsa om tejp på rulle. Det går åt några sådana rullar på somrarna åt mig (får nästan aldrig skavsår på vintern).
Köpes på apoteket - finns som typ det där elastiska mörkt hudfärgarbruna på tygplåster + vitt i nåt annat material. Tejpa fötterna karl!! :whipped: :thumbup:
Tejpa fötterna karl!! :whipped: :thumbup:
Men Lella, han heter FREDRIK, inte KARL :thefinger
AciDBL00D
2003-03-29, 11:32
Läste lite från första sidan... Såg du använder effedrin som tillskott. Har det inte några bieffekter eftersom det är förbjudet att tävla med eller hur det nu var?
Promenad 1h50min före frulle. Jeklar vad skorna börjar kännas bra nu (tack för tipset Lellan, har Compeed + vanlig tejp för att hålla det på plats).
Acidblood: Jo, man blir rastlös och vill röra på sig. Svårt att sova om man tar för mycket.
Rätt okej pass armar idag.
Stående stångcurl 60kg/10, 70kg/6/5, 75kg/4, 70kg/6/5
Dips +15kg/12, +25kg/10, +35kg/10, +25kg/10/10/8
Sittande scottcurl 50kg/10/8/6
Hammercurl hantlar 27kg/10/8
Pushdowns i cable, snöre 110kg/10/8/8
Några set cablecrunches med 60kg
Kan inte klaga på det här. Hade ingen passare, det var lite synd... gillar att ha pass i curlövningarna.
Promenad 95 min ikväll.
Uaaaargh i veckan ska jag bränna 4kg fett och lägga på mig 3kg muskler.
Pepp pepp :furious:
då får du faanimig kämpa!!!! :D
men man kommer långt med motivtion så :hbang:
Ryggpass.
Marklyft 150kg/10, 180kg/3, 200kg/1/2, 205kg/1, 180kg/3
Skivstångsrodd 110kg/12/10/10
Hantelrodd 56kg/12/10/8
Lite drag bakom huvudet och chins också.
Så jävla ont i valkarna, vet inte var jag ska ta vägen. Lade en läderrem mellan stången och valkarna i marklyftet men då började jag istället blöda från "första bulan" på ringfingret. Dåligt virke, tror jag det kallas! Får hoppas huden tuffar till sig lite framöver, jobbo att behöva rappla med remmar och sånt. Lite värk i biceps, det försämrade nog passet. Men rätt okej ändå.
EDIT: Har lite svårt att få med benen i marklyftet nu igen. Tips från trogna läsare är välkommet. Blir mest så man drar allt med ryggen.
Beställde en sån här jacka igår förresten, http://www.bodyblast.com/utokad/50021.htm samt några tshirts av samma märke. Lika bra att ta hela steget och uppgradera garderoben efter hobbyn :D
AciDBL00D
2003-03-31, 14:58
Promenad 1h50min före frulle. Jeklar vad skorna börjar kännas bra nu (tack för tipset Lellan, har Compeed + vanlig tejp för att hålla det på plats).
Acidblood: Jo, man blir rastlös och vill röra på sig. Svårt att sova om man tar för mycket.
Men går träningen bättre med det?
Är det det som finnspå ************* du har?
AciDBL00D
2003-03-31, 15:58
a) Ja
b) Nej
Du får gärna utveckla båda de svaren...
Originally posted by AciDBL00D
Du får gärna utveckla båda de svaren...
Nej, ************* säljer inte efedrin eftersom det är ett läkemedel.
Använd searchknappen och sök på efedrin och ephedra så hittar du svar på dina frågor.
AciDBL00D
2003-03-31, 16:01
Originally posted by Bamse
Nej, ************* säljer inte efedrin eftersom det är ett läkemedel.
Använd searchknappen och sök på efedrin och ephedra så hittar du svar på dina frågor.
Tackar, snabbt svar =)
Promenad 75 min imorse. Fy vad det blåser.
Ett screenshot på mitt examensarbete på universitetet (20 poäng), för er som gillar datorgrafik. Går med en jädrans fart, börjar redan vara klar med själva grovjobbet. Clamped non-uniform B-spline surface kallas en sån här yta och är en del av arbetet, används bl.a för att modellera terräng, ansikten och sådant i dataspel.
www.cs.umu.se/~ens99fas/bb030401.png
Oj vad e det man ser..linux :hbang:
förresten hur går det med din diet... har tyvärr inte hunnit följa så många journaler på senaste...(nästan ingen) men hur ligger du till med styrkan, bf% etc...????
/Martin
Tja, tackar...Lite reps har man tappat här och där men annars rullar det på. Har du tappat nån styrka?
Fettmätning nästa onsdag, och det blir intressant:naughty: När blir din nästa mätning?
bränn på ! :thumbup:
Oh my god vilket jävla bra benpass idag !!!
Knäböj 120kg/10, 140kg/5, 160kg/3, 170kg/2/2, 140kg/7
Sittande vadpress 135kg/10/8 + uppvärmning.
Stående vadpress massa vikt.
:hbang: :hbang:
Måste fått nån knäpp i skallen idag, var helt tokig och böjjen gick hur bra som helst. Personbästa med råge i både böj och vadpressarna. AAaaah det här kommer jag leva länge på törs jag lova.
:hbang: Munter :hbang:
Bamse82: :hbang: indeed!
Bamse79: Näe, jag ökar snarare i styrka (se sista benpasset). Börjar skymta den översta magrutan nu i inte alltför obskyr belysning, det är skithärligt... ska ta o mäta fettet nån vecka framöver. Spännande.
Jezzez, 2*170! Själv körde jag 5*5 på 150 sist. Nu får jag fan spotta i nävarna och hugga i.
Yeah baby, det finns krut i mina 0.7m kanoner :D Hörru Droog, du som tränar på normala tider, det finns fan inte många som böjjer över 200kg här på IKSU ?! Jag tror jag sett en eller två snubbar ligga på 205 eller 210 en gång. Har du nån bättre uppskattning, eller är det så få ?
Här börjar det bli vikter som fan i böjen!
Ja, förutom undertecknad :D så "känner" jag iaf 3 som jag vet tar mer än 200kg, sen finns det väl 5-7 som jag inte känner som kanske skulle prestera vikter av det slaget.
Starkast på gymmet är väl Jesper, 2:a på SM 2001, typ 10 ifjol.
http://www.bk-sportsmag.se/bilder/sm_bodybuilding_2001/Dsc_0108.jpg
Han läser till byling och skulle tävla i styrkelyft till våren, tyvärr sabbade han underarmarna på självförsvaret. Han gör väl en bit över 250kg iaf.
AnderssoN
2003-04-02, 18:29
170 är respekt!
Rent allmänt är det få (på ett "vanligt" gym) som böjer över 200 till godkänt djup (höftvecket under knäts högsta punkt). Förutom en träningskompis, har jag bara sett en person böja +200kg djupt på iksu, kommer inte exakt ihåg vad han heter (Jonas tror jag, han brukar dyka upp på sporthallen ibland). Nu var det iof sig 1.5 år sen jag lämnade iksu och det finns säkert en del nya förmågor där. Sen kanske det fanns fler som haft kapaciteten, men det ska dock göras, och dra slutsater från vad folk gör i benpress eller liknande kan ofta leda till fel gissningar.
Bröstpass idag, inget set till failure och strikt.
Bänkpress 100kg/10, 120kg/4/4/3/3/3
Sneda hantelpressar 41kg/10/8/6/6
Sneda flies 23kg/8/8/6
Lite dips.
Bluah, hade tänkt att försöka på 145 eller 150 idag men så fanns det inte en kotte på gymmet som jag kände. Första dagen på 4 år det händer. Var dessutom ett engelskt(?) fotboll- eller dylikt fjantsportslag (tut tut ordpolisen) som sprang runt o fjantade i hela gymmet. Men okej pass får jag väl säga, koncentrerar mig numer mycket på att trycka upp bröstet och dra ihop skulderbladen. Hm, nu damp det ner en post-avi i brevinkastet, tror det är min "XXXL"-jacka och tshirts som kommit!
Vikten idag ser löjligt låg ut, kring 93-94kg om jag ska gissa (har en våg för 50kr här hemma) så trots att jag taggat ner på promenaderna (skavsår el grande) så går det rätt bra. Drar ner på kosten lite istället.
Hur blev dett med dina nya kläder, sitter de bra? Skicka gärnma med bildbevis. :thumbup:
Vad är detta för forum egentligen, där vuxna män hela tiden kräver att få se bilder på varandra? :notme:
och tshirten (ren svart på framsidan)
Du har inte funderat på att bli fotomodell? :mallan:
Finns de inga frisörer där du bor? :notme: :thumbup:
65 min badminton i afton. Uaäah så jobbo.
Synd bara att du inte gör dig förtjänt av trycket på kläderna:D :cool:
Och mitt första försök till fullbild.
Bamse79, kasta inte sten i glashus.
Bobbokrull
2003-04-04, 09:47
Ett typiskt fall av falsk marknadsföring! Innehållet stämmer inte överens med etiketten..:D
Okej hörrni Bill och Bull. Jag är helt öppen för kritik, det är därför jag lägger ut bilder. Översittare klarar jag mig utan.
79:an och Bobbo: Har ni kul eller? :smash:
Bobbokrull
2003-04-04, 09:57
haha..skojar ju bara lite ;) Tänkte inte på att du oxå är på deff och därmed kanske lite lättretlig..men tröjan är rätt snygg, synd bara att man inte har kropp nog att bära upp en sån tröja.
Inget illa ment, fortsätt i samma bana!!
Givetvis var det inget illa menat, var tänkt som ett skämt, så se det med glimten i ögat...jag menar om man skulle ha kläder med XXXL som storlek i vanliga fall...typ på en t-shirt eller nåt...
Därremot ser det ut som dieten ger resultat iaf :thumbup: ! Hur ser ditt intag ut nu, kcal,prott,fett,kolisar?
Avbröt ätardagen efter några skivor bröd och drog på gymmet istället :smash:
Stångcurl 60kg/7, 70kg/7/6/5, 60kg/6/5
Några set hantelcurl.
Massa set mage.
Bamse79, Bobbokrull: Okaj, jag var lite tvär kanske. Hela grejjen med att folk har på sig kläder från diverse gymrelaterade företag (kosttillskott t.ex) ska inte behöva implicera att man är ett monster. Jmf med en surfare som har O'Neil brallor, en brädåkare som har Burton-tshirt och så vidare. Det är nog mer en markering att man gillar sporten i fråga och är engagerad, som jag ser det, inte att man sätter sig på hög häst. Men ok, skit i det nu. T-shirten var skön att träna i iaf, svetten rann av den, satte sig inte i tyget och blev säckigt.
Langster
2003-04-04, 14:13
Var det proteinfiber i tyget? Hur mycket kostade den i så fall?
Och... Finns det XXXS till mig?:em:
Klart folk blir lite avis med dina resultat, är ju knappast illa pinkat.. :naughty:
Är också nyfiken på din energifördelning fett/kolh/prot?
Ser bra ut, fortsätt så! :kickass:
Räknar inte så noga, men nu ligger jag kring 2000 kcal med c:a 100-150g kolhydrater, resten protein (250g?) och lite fett.
Promenad 50 min imorse.
Sen ett rätt bra ryggpass.
Marklyft 120kg/10, 150kg/10, 170kg/3, 190kg/2, 200kg/1, 210kg/1
Hantelrodd 56kg/14/12/12
Stångrodd 110kg/10/10/8
Lite breda chins och latsdrag
Nästa vecka 220kg mark, det kan jag nästan lova. 210kg tog inte alls länge att slita upp.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.