Visa fullständig version : Löst snack om lyftning
coolt
kan du lyfta en 20kg's kaka i mitten??
coolt
kan du lyfta en 20kg's kaka i mitten??Jag har aldrig hittat en med en riktig hub, men ja jag har även lyft en 20kgs kaka med shallow hub.
AsTjg7wCwYE
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Jag har aldrig hittat en med en riktig hub, men ja jag har även lyft en 20kgs kaka med shallow hub.
AsTjg7wCwYE
Riktigt coolt!!
Jag har aldrig hittat en med en riktig hub, men ja jag har även lyft en 20kgs kaka med shallow hub.
AsTjg7wCwYE
Jag tänkte träna lite grepp nu efter lunch. Tror fan jag skiter i det, tydligen är det kört ändå =D
Riktigt coolt!!
Tack! Ironminds hub är ett knepigt lyft men kul när man förstår hur det ska gå till!
Jag tänkte träna lite grepp nu efter lunch. Tror fan jag skiter i det, tydligen är det kört ändå =D
Lika bra om man ändå är så lättbesegrad ;)
trädgårdsmöbel
2021-03-20, 13:52
Vad är grejen med att hon alltid ser lite förkyld/sliten ut? Jag antar att det är lite pga att hon är osminkad men i alla fall.
Flåsandet är ju lite irriterande med men tydligen är det något som kallas för ASMR och uppskattas av många.
Jag tror inte hon har alla hästar i hagen. I kommentarfältet står det ofta "quirky" "funny" osv. men jag tror det är lite mer än så. Men jag är impad av styrkan och att träningen är filmad utan rätt ljus, vinkel osv. som fitnessdamer annars verkar vara noga med. Hon är skitsnygg ändå och så stark att hon hade kunnat hävda sig långt mer än som fitnessmodell.
Lika bra om man ändå är så lättbesegrad ;)
Sounds like a challenge. Behöver ett mål med träningen 2021. Mer än att skada mig i medelålderskrisens armbrytarfantasi.
Hur långt är du från snapping med Bauhaus 7mm utan wraps?
Baddibillder sliter av ena pec'en rätt rejält med Larry Wheels
3NLMjbjvEMc
Tycker synd om han, verkade vara en riktigt härlig kille i videorna jag sett han i
trädgårdsmöbel
2021-03-20, 17:13
Sounds like a challenge. Behöver ett mål med träningen 2021. Mer än att skada mig i medelålderskrisens armbrytarfantasi.
Tycker du skall göra som Wigren, böja kofötter. Spik är coolt men inte lika coolt som kofot.
Tycker du skall göra som Wigren, böja kofötter. Spik är coolt men inte lika coolt som kofot.
Babysteps helt enkelt.
trädgårdsmöbel
2021-03-20, 19:21
Babysteps helt enkelt.
Tänker mig att man börjar med rör i olika material/tjocklek avancerar till armeringsjärn, sedan kofötter efter det ksnske järnvägsräls. 1m järnvägsräls som man försöker vika dubbel.
WHITEFOLKS
2021-03-20, 19:24
Jag tror inte hon har alla hästar i hagen. I kommentarfältet står det ofta "quirky" "funny" osv. men jag tror det är lite mer än så. Men jag är impad av styrkan och att träningen är filmad utan rätt ljus, vinkel osv. som fitnessdamer annars verkar vara noga med. Hon är skitsnygg ändå och så stark att hon hade kunnat hävda sig långt mer än som fitnessmodell.
Det är inte osminkat heller.
Utan wraps?? Jag böjer den kanske 20 grader barehanded.. jag klarar nog inte snapa en 7mm med wraps heller. Unbraced ska tilläggas
Tänker mig att man börjar med rör i olika material/tjocklek avancerar till armeringsjärn, sedan kofötter efter det ksnske järnvägsräls. 1m järnvägsräls som man försöker vika dubbel.
Jag böjer armeringsjärn :D
Isanningensnamn
2021-03-21, 11:18
Starkt, men han använder så många plattor att stången böjer sig så det motsvarar ett marklyft på ca 250 kg.
/Anders
Jag tycker inte det ser ut som att stången böjer sig speciellt mycket?
Utan wraps?? Jag böjer den kanske 20 grader barehanded.. jag klarar nog inte snapa en 7mm med wraps heller. Unbraced ska tilläggas
Då ligger du 20 grader före mig. För att räta ut kör jag dock braced.
trädgårdsmöbel
2021-03-21, 14:23
Jag tycker inte det ser ut som att stången böjer sig speciellt mycket?
Jag tror det var en parodi på Anders som oftast kommenterar ett lyft med "starkt men..."
"starkt men dina armar ser inte så stora ut" "starkt men du bryter upp vikten med ryggen" "starkt men du är fet" osv osv.
David_wigren
2021-03-21, 22:32
Jag böjer armeringsjärn :D
Att snappa en 7mm 210mm spik helt unbraced reverse och utan skydd vore en rätt cool bedrift. Jag tror inte det vore omöjligt att göra men det är nog inget man klarar på några minuter, då lär man fan bränna sig på stålet. Men att långsamt böja den fram och tillbaka i 5-10 minuter tills den går av lär funka.
skyffelmördarn
2021-03-21, 23:35
Magnus har fortfarande greppstyrkan för en 33 cl burk i alla fall
https://www.instagram.com/p/CMsmbonBm0O/
Magnus har fortfarande greppstyrkan för en 33 cl burk i alla fall
https://www.instagram.com/p/CMsmbonBm0O/
Räknas det där som greppstyrka? Känns som det är mycket annat, typ bröst, armar, rygg.
Jag klagade ju på min nya CoC #1.5 så köpte en #2. Den gick också bra att stänga. Man kanske borde börja träna? :d
Magnus, fortfarande lika stenhård.
Gillar hans instagram profiltext som bara är hans namn, inte massa trams.
trädgårdsmöbel
2021-03-22, 10:47
Hade hellre sett en repris på 270×2 i bänk. Vilket måste vart hans största feat of strength imho.
Rikard Jansson
2021-03-22, 11:01
Vill se honom återvända till armbrytningen :D
skyffelmördarn
2021-03-22, 19:08
Hade hellre sett en repris på 270×2 i bänk. Vilket måste vart hans största feat of strength imho.
Har man stött på Magnus i verkliga livet så tror man verkligen att 270x2 är möjligt. En riktig bjässe, såg honom i en butik i Linköping för en massa år sedan. Han var lika bred som gången mellan hyllorna och så pass lång så han syntes över. Och det här var långt efter han lagt av med strongman också.
Verkar vara jävligt trevlig också.
Har man stött på Magnus i verkliga livet så tror man verkligen att 270x2 är möjligt. En riktig bjässe, såg honom i en butik i Linköping för en massa år sedan. Han var lika bred som gången mellan hyllorna och så pass lång så han syntes över. Och det här var långt efter han lagt av med strongman också.
Verkar vara jävligt trevlig också.
Ja han är riktigt jäkla stor. Tyckte han var ganska välpropotionerad och såg inte så svullen ut som många av de andra roidbiffarna ofta gör.
Agitator
2021-03-22, 23:06
Självklart givet att han klarar bänka 270x2. Snälla, tror ni han var svag eller? Finns inget som tyder på att han inte skulle vara god för de vikterna i just bänkpress. Däremot var han svag i marklyft. Men det var så under dessa tider. Ingen som pushade nivån vidare så drevs inte på samma sätt som när det började hetsas en bra bit över 400 och sedan började det nosa på 470 och 500.
Magnus var och är sjukt start i armar, rygg och bröst. Hans längd och relativt lätta kroppsvikt gjorde nog en del för hans mark och knäböj samt hans skada i ländryggen från wsm under något år.
David_wigren
2021-03-23, 22:12
Vill se honom återvända till armbrytningen :D
Hade vart kul! I armbrytningen är han ju fortfarande i prime-ålder med säkert 10 år kvar innan han blir gammal. Han hade nog kunnat skaka om Sverigetoppen inom 1 år. Potentialen att vara bra internationellt finns säkert där. Hade iaf kunnat prestera bra mot några av de amerikanska halveliten i tungvikten. Samuelsson mot Matt Mask hade nog varit en extremt intressant matchup!
ChuckTesta
2021-03-23, 22:30
vY1ETEDajm4
Lasha slår nya rekord igen, 223 i ryck och 265 i stöt. :Virro
skyffelmördarn
2021-03-23, 22:42
Självklart givet att han klarar bänka 270x2. Snälla, tror ni han var svag eller? Finns inget som tyder på att han inte skulle vara god för de vikterna i just bänkpress. Däremot var han svag i marklyft. Men det var så under dessa tider. Ingen som pushade nivån vidare så drevs inte på samma sätt som när det började hetsas en bra bit över 400 och sedan började det nosa på 470 och 500.
Magnus var och är sjukt start i armar, rygg och bröst. Hans längd och relativt lätta kroppsvikt gjorde nog en del för hans mark och knäböj samt hans skada i ländryggen från wsm under något år.
Kul att du nämner det där med att ingen pushade nivån vidare, jag har hört Žydrūnas Savickas säga att han tror att han hade haft mer i pressen om han hade haft folk som utmanade honom på allvar. Nu slog han ju sina egna världsrekord istället vilket inte var lika roligt eller utmanande.
Tror Magnus hade en bra dag helt enkelt när den där bänken gjordes, hans goda vän var ju på besök med så det kanske gav han lite extra. Jag har själv gjort oväntade PBs långt över vad jag brukar göra flera gånger.
ChuckTesta
2021-03-25, 22:30
LiwO1OTqrv0
Tredje tyngsta marklyftet någonsin?
trädgårdsmöbel
2021-03-26, 08:35
LiwO1OTqrv0
Tredje tyngsta marklyftet någonsin?
Dräkt och bälte= doesnt count.
Dräkt och bälte= doesnt count.
Bälte är väl okej?
trädgårdsmöbel
2021-03-26, 08:56
Bälte är väl okej?
Nej.
Det är väl lock-out'n som är lite i grå-zonen? Inte lika definierad som te.x Haftors. Tror inte han fått en nedsignal av Ver magnusson.
Nej.
Har inte du lagt upp nån video där du militärpressar knästående i smith med bälte på?
Har inte du lagt upp nån video där du militärpressar knästående i smith med bälte på?
Det räknas inte heller som ett godkänt marklyft.
ChuckTesta
2021-03-27, 22:51
BIswJBMlIRs
Skulle vara kul att se en ny match vs Schoolboy nu, han har tydligen tränat varje dag och verkar ha blivit väldigt mycket bättre. Nu skulle både David och Rikard åka på ordentligt med styrk av Larry :cool:
trädgårdsmöbel
2021-03-27, 23:42
Finns inga bälten som når runt mitt massiva midjeparti. Jag har filmat där jag pressar knästående i smith bakom nacken, men inte burit bälte. ICKE!
trädgårdsmöbel
2021-03-27, 23:50
BIswJBMlIRs
Skulle vara kul att se en ny match vs Schoolboy nu, han har tydligen tränat varje dag och verkar ha blivit väldigt mycket bättre. Nu skulle både David och Rikard åka på ordentligt med styrk av Larry :cool:
Skulle hellre se Rikard och David förlora mot någon de verkligen borde vinna över. Tror Davids ursäkter hade kunnat bli legendariskt läsvärda.
David_wigren
2021-03-28, 09:01
BIswJBMlIRs
Med tanke på hur lätt coach Ray dominerade Larry i en ready go så tror jag faktiskt inte att Larry skulle ha en chans mot varken mig eller Rikard. Han har tydligen fortfarande ingen pronation. Jag hade vridit handleden så hårt på honom med min cup att han gör illa sig.
David_wigren
2021-03-28, 09:05
Skulle hellre se Rikard och David förlora mot någon de verkligen borde vinna över. Tror Davids ursäkter hade kunnat bli legendariskt läsvärda.
Sist jag förlorade mot någon jag borde ha vunnit över gratulerade jag honom och sa att han hade utvecklats som fan sedan sist. Jag berättade inte att jag hade dragit på mig en ”karriärdödande” skada i axeln 3 månader innan. Ställde upp ändå för skojs skull.
Tror Davids ursäkter hade kunnat bli legendariskt läsvärda.
Jag berättade inte att jag hade dragit på mig en ”karriärdödande” skada i axeln 3 månader innan.
Underbart
David_wigren
2021-03-28, 09:49
Underbart
Haha jo nu 2 år senare kommer jag med ursäkter. Men det var bara för det kom upp på tal. Att ha en labrum som är av halva vägen runt är som att marklyfta med ett riktigt illa ryggskott. Visst det går, men man kommer inte vara på topp. Att jag sedan ett par år senare berättar det på ett forum där personen som slog mig med största sannolikhet inte läser ser inte jag som en ursäkt.
Jag var också med i en stålböjartävling samma tid. Då hade jag inte tränat stålböj ALLS på 6 månader, var som sagt nyskadad och två av grenarna hade jag aldrig ens gjort tidigare. Kom 2a. Berättade inte för någon av de inblandade om mina omständigheter.
Majoriteten av atleter hade inte ställt upp i det en seriös tävling när de är skadade. Och om det går dåligt hade majoriteten av de som ställt upp låtit alla veta om att de var skadade.
Att jag flera år senare berättar för ett gäng som inte utövar de sporter jag pratar om att jag var skadad till den grad att läkaren rekommenderade operation ser jag inte som att komma med ursäkter.
Finns inga bälten som når runt mitt massiva midjeparti. Jag har filmat där jag pressar knästående i smith bakom nacken, men inte burit bälte. ICKE!
Lenny? The Tom Platz of abs?
trädgårdsmöbel
2021-03-28, 10:50
Sist jag förlorade mot någon jag borde ha vunnit över gratulerade jag honom och sa att han hade utvecklats som fan sedan sist. Jag berättade inte att jag hade dragit på mig en ”karriärdödande” skada i axeln 3 månader innan. Ställde upp ändå för skojs skull.
Haha jo nu 2 år senare kommer jag med ursäkter. Men det var bara för det kom upp på tal. Att ha en labrum som är av halva vägen runt är som att marklyfta med ett riktigt illa ryggskott. Visst det går, men man kommer inte vara på topp. Att jag sedan ett par år senare berättar det på ett forum där personen som slog mig med största sannolikhet inte läser ser inte jag som en ursäkt.
Jag var också med i en stålböjartävling samma tid. Då hade jag inte tränat stålböj ALLS på 6 månader, var som sagt nyskadad och två av grenarna hade jag aldrig ens gjort tidigare. Kom 2a. Berättade inte för någon av de inblandade om mina omständigheter.
Majoriteten av atleter hade inte ställt upp i det en seriös tävling när de är skadade. Och om det går dåligt hade majoriteten av de som ställt upp låtit alla veta om att de var skadade.
Att jag flera år senare berättar för ett gäng som inte utövar de sporter jag pratar om att jag var skadad till den grad att läkaren rekommenderade operation ser jag inte som att komma med ursäkter.
Underbart
:laugh::laugh::laugh:
Lenny? The Tom Platz of abs?
Njaeee, mer the Leif GW of abs.
David_wigren
2021-03-28, 11:29
Hatar er alla
Agitator
2021-03-29, 07:44
Efter att ha provat lite pronationsträning med vanligt rep som folk tränar triceps med i kabelmaskin så skulle jag med säkerhet vinna över både David och Richard en dålig dag.
Jag känner mig som ett monster när jag klarade 6 reps på 6 kg i i viktmagasinet när jag satt kabelhissen i samma höjd som armbågen typ och pronerar/rullar mot bröstet. Helt uppenbart att ni åker på däng!
Rikard Jansson
2021-03-29, 07:52
Det är ganska mentalt jobbigt när man provar pronationsträning i början :D
Agitator
2021-03-29, 10:05
Det är ganska mentalt jobbigt när man provar pronationsträning i början :D
Givet att jag gör alla möjliga fel när jag provat lite. Men tänker att det är en sådan simpel rörelse att man bara försöker få så mycket rom i pronationens rörelse. Märker dock att jag även står och cuppar in handen i rörelsen mot bröstet. Alltid ger det något kanske.
Men om vi någonsin möts så vet ni vem som vinner på förhand!
trädgårdsmöbel
2021-03-29, 14:33
Efter att ha provat lite pronationsträning med vanligt rep som folk tränar triceps med i kabelmaskin så skulle jag med säkerhet vinna över både David och Richard en dålig dag.
Jag känner mig som ett monster när jag klarade 6 reps på 6 kg i i viktmagasinet när jag satt kabelhissen i samma höjd som armbågen typ och pronerar/rullar mot bröstet. Helt uppenbart att ni åker på däng!
Första gången jag provade "pronationscurl" så var det en "men vad i helvete?"-upplevelse på 10kg. Blev faktiskt lite sur, för det är ju en curl. Jag har tränat curls sedan stormaktstiden.
David_wigren
2021-04-03, 11:43
Apropå pronationscurl. RVJ är fan rätt stark. 63,5kg statiskt med en arm är jävligt mycket vikt. Tror inte jag själv lyfter mycket mer än 40kg på det viset.
6Zf-7m-Jr9w
Agitator
2021-04-03, 13:11
Ingen pronation rörelse? Bara statiskt hålla 90 grader och ställa sig upp?
David_wigren
2021-04-03, 19:17
Ingen pronation rörelse? Bara statiskt hålla 90 grader och ställa sig upp?
Ja. Själv tycker jag att man ska kalla det för en statisk hammer curl med pronationsfattning. Pronatorn är nog sällan den begränsande faktorn i det lyftet. Dock har jag fått höra att det för en del begränsar.
David_wigren
2021-04-03, 19:20
Min uppfattning är att folk över lag tränar pronatorn felaktigt och att man istället för att pronera genom en hammercurl ska pronera via sidtryck. Belastningen på pronatorn blir nära noll i det översta läget och det är precis där man behöver vara som starkast. Men om kraften kommer från sidan så blir belastningen på pronatorn större i översta läget. Dock kräver det att man har anpassade armbrytar-armbågar som tål att man belastar den sidledes.
trädgårdsmöbel
2021-04-03, 19:33
Min uppfattning är att folk över lag tränar pronatorn felaktigt och att man istället för att pronera genom en hammercurl ska pronera via sidtryck. Belastningen på pronatorn blir nära noll i det översta läget och det är precis där man behöver vara som starkast. Men om kraften kommer från sidan så blir belastningen på pronatorn större i översta läget. Dock kräver det att man har anpassade armbrytar-armbågar som tål att man belastar den sidledes.
Min uppfattning är att överlag så tränar ingen pronation öht.:)
David_wigren
2021-04-03, 20:56
Min uppfattning är att överlag så tränar ingen pronation öht.:)
Inte ens majoriteten av armbrytare enligt mig. Jag testade att maxa ikväll och pronatorn var inte i närheten av att bli utmanad innan jag tog slut i min statiska hammercurl styrka.
David_wigren
2021-04-03, 21:44
Fick upp 42,3kg innan utförandet började bli för illa. Iom att jag är mannen med ursäkter vill jag berätta att jag körde bicepscurl innan jag testade att maxa i denna övning. Har kört liknande övningar förut med det var första gången jag lyfter med en rem på det här viset. Jag är övertygad om att Rikard får upp närmare 44-45kg. Han brukar alltid ligga något kg före mig i dessa övningar.
https://www.instagram.com/p/CNN5a4vgU4m/?igshid=cfk6v6gzhjh
ChuckTesta
2021-04-04, 12:34
WRB5boquU9Y
335 kg ser mycket tyngre än vad man kanske förväntat sig av Lasha.
9NGZfmlUah0
Världsrekordaspirant.
trädgårdsmöbel
2021-04-04, 14:23
WRB5boquU9Y
Kanske det, men 335kg är vulgärt mycket. Tappar lätt perspektivet bara för att nåt annat unikum lyfter 100kg mer.
Primitiv
2021-04-04, 15:45
WRB5boquU9Y
Tur att tävlingslyften inte är så tunga för honom, 215 kg ryck sista tunga passet innan tävling:
https://www.instagram.com/p/CNP0mPGn5D_/
David_wigren
2021-04-06, 09:05
Larry börjar bli Stronk! Kör över Schweiziska juniormästaren som ingenting. Man ser tydligt hur killen först tror att han kommer dominera Larry. Men sen möts han av den hemska verkligheten. Larrys cup är för stark och han kan inte göra ett skit när Larry suger in honom i en hook för att sen krossa honom gång på gång :laugh:
ESmsX9eLFfA
Är armbrytning stort i Schweiz?
David_wigren
2021-04-07, 13:09
Är armbrytning stort i Schweiz?
Alltså visst, Schweiz är ingen armbrytarnation att tala om. Juniorklasserna är ofta utspädda med orimligt många ålderskategorier och viktklasser med som gör att man kan få gratismedaljer bara av att ställa upp. Så är det till och med här i Sverige ibland för juniorerna. Jag menar, om juniorerna är indelade i subjunior, junior16, junior18 och junior21 som alla är indelade i viktklasser med 5kg mellan klasserna så är det ju inte ovanligt att en del klasser bara blir 3-4 st, varav flera av dem kanske inte egentligen har på ett nationellt mästerskap att göra. Så visst, som junior kan man ibland ha turen(oturen) att vara i en helt konkurensfri klass och på så vis vinna ett guld man egentligen inte förtjänar. Men den här snubben har ju ändå en 4e plats på ett VM, så han är ju knappast någon nolla.
Agitator
2021-04-07, 23:52
InlOFUDMcNM
David_wigren
2021-04-08, 09:19
Många spännande matcher på G under de närmsta månaderna.
Engin Terzi vs Arthur Mackarov i slutet av april.
Matt Mask vs Ermes Gasparini förmodligen maj
Devon Larratt vs Michael Todd, slutat av maj.
Sen ska de också dra ihop en mindre turnering med de bästa -78kg i världen där bland annat Mindaugas och Talgat kommer vara med. Förhoppningsvis kommer de mötas. Skulle bli sjukt intressant att se en match mellan dem. Mindaugas med sin sjuka topproll och Talgat med sin absurda press.
bigtraps
2021-04-09, 20:52
Tur att tävlingslyften inte är så tunga för honom, 215 kg ryck sista tunga passet innan tävling:
https://www.instagram.com/p/CNP0mPGn5D_/
Kanske nya världsrekord i helgen. Eller så spar han på krutet till OS
Nån som vet var man kan se tävlingen?
16 år gammal.
5A5wAj4-bq4
Agitator
2021-04-14, 19:31
Måste ses med volymen på :) 8 min långt klipp.
MsgCuiLQtxQ
Sjukt starkt. Bara bälte, inte remmar eller annat skit.
Måste ses med volymen på :) 8 min långt klipp.
MsgCuiLQtxQ
Best 8 min ever spent.
delta_mats
2021-04-15, 07:13
Fett starkt alltså.
ChuckTesta
2021-04-15, 21:47
7uKXEN-2yqY
Rematch Larry vs Schoolboy.. Antar att han kommer känna lite motstånd den här gången :cool:
7uKXEN-2yqY
Rematch Larry vs Schoolboy.. Antar att han kommer känna lite motstånd den här gången :cool:
orkar inte kolla videon
med högern?
trädgårdsmöbel
2021-04-16, 07:50
Best 8 min ever spent.
Hade velat se vad han han göra i vettiga lyft med vettig teknik. Tippar på 400-300-500.
ChuckTesta
2021-04-16, 12:12
orkar inte kolla videon
med högern?
Tror inte det framgick
Hade velat se vad han han göra i vettiga lyft med vettig teknik. Tippar på 400-300-500.
Jag vill se vad han gör i böglyft.
Tippar på Akebono.
trädgårdsmöbel
2021-04-16, 17:49
Jag vill se vad han gör i böglyft.
Tippar på Akebono.
Tror Akebonos erektion inte kan bära upp mer än halva kroppsvikten (om jag kommer ihåg rätt hur lyftet går till en arm bak nacke andra runt erektionen i v-bar grepp?) utan då går av. Så går nog inte att lyfta max i det för starka.
trädgårdsmöbel
2021-04-16, 18:51
Tror Akebonos erektion inte kan bära upp mer än halva kroppsvikten (om jag kommer ihåg rätt hur lyftet går till en arm bak nacke andra runt erektionen i v-bar grepp?) utan då går av. Så går nog inte att lyfta max i det för starka.
Efter efterforskning gick det inte till som jag trodde, verkar inte lyfta i erektionen alls. Bara håller i den. Ser helt poänglöst ut som styrkemätare.
skyffelmördarn
2021-04-16, 19:08
Efter efterforskning gick det inte till som jag trodde, verkar inte lyfta i erektionen alls. Bara håller i den. Ser helt poänglöst ut som styrkemätare.
Hur noggrann var den efterforskningen? Jag minns en flashbackare som gjorde böglyftet på Hultsfred som en hyllning till originalet, episkt!
Än mer obegripligt är att han kan sätta sig i en split nästan också med den hyddan.
cclj6vPSNhY
Agitator
2021-04-17, 11:46
Synd att han inte tittade på bättre videos samt han var inte direkt duktig på att gräva något. Grizzly är föredetta olympisk lyftare. Tänk om det hade funnits online från tiden han tävlade :) Om jag inte minns fel så har han gjort rätt respektabla siffror när han var ung.
VD-53g7C9ew
Agitator
2021-04-17, 11:58
m0nfsRpmTs4
trädgårdsmöbel
2021-04-17, 12:00
Hur noggrann var den efterforskningen? Jag minns en flashbackare som gjorde böglyftet på Hultsfred som en hyllning till originalet, episkt!
Jag gjorde ingen djupdykning. Hade kanske lite uppfattningen av att det var mer av ett imponerande (men bögigt) feat än bara ploj. Men det som dök upp var att en man höll en annan man i famnen med ett greop om erektionen. Men det är ju tydligt att han inte har lyfts i erektionen utan tyngden för lyftaren hålls inte upp i viktens erektion. Så det är inte mer imponerande än att lyfta upp en man i famnen.
Jag tänkte mer att lyftaren använde viktens erektion som handtag och lyfte i den. Det hade ju vart jävligt imponerande, v-bar med en persons vikt för lyftaren och att bli upplyft i erektionen, erektionen håller hela mitståndet (med smärtan det förmodligen innebär) som vikten. Det hade vart ett stort feat of strength för bägge, ett bögigt sådant men ändå jävligt imponerande.
Agitator
2021-04-17, 12:28
15 min sedan.
nMNKX8tGPjI
ChuckTesta
2021-04-17, 16:31
Det är bara 100 kg på stången, hur många reps gjorde han? 50?
Agitator
2021-04-22, 23:12
nJ5kbU-_mxI
ChuckTesta
2021-04-25, 01:49
__mDwzyouOQ
John Haack väger alltså under 90 kg, gör 970 kg i totalen efter första marklyftet och missar 400 kg två gånger. :smash::Virro
Galet, men dom har 24timmars invägning va?
Undrar hur mycket han tappade inför och vad han landade på under tävling. Han ser jäkligt svullen ut i ansiktet.
hade varit kul att se hans upplägg för att tappa och återfå vikt.
Undrar hur mycket han tappade inför och vad han landade på under tävling. Han ser jäkligt svullen ut i ansiktet.
Yes.
Måste suga att dra ned sig mycket,för att sen komma upp igen. Typ som Stefi Cohen gjorde förut.
skyffelmördarn
2021-04-25, 10:14
iHgC0RI7hTo
Lite kul att se hur en dag kan vara för någon i den där delen av Europa, vanligtvis ser man ju mest den här typen av videos från jänkare.
Lite oklart varför han använder sig av en bordsgrill istället för stekpanna? Den kanske inte fungerar, härligt östeuropeiskt.
iM9QYn291EE
Där får du se en del.
iM9QYn291EE
Där får du se en del.
Tackar! Det var en ganska så normal cut förutom att han skulle få IV också som återställning, vilket han själv inte kände egentligen behov av.
Kul att vågen på invägning visade fel med 0,5kg. :d
Agitator
2021-04-27, 20:19
Första gången Brian är mer avslappnad i en video och bjuder lite mer på sig själv.
Visserligen bjuder han på sig själv i andra videos också men för en gångs skull känns det inte lika präktigt.
GY8Eic9T-OQ
skyffelmördarn
2021-04-27, 22:14
Första gången Brian är mer avslappnad i en video och bjuder lite mer på sig själv.
Visserligen bjuder han på sig själv i andra videos också men för en gångs skull känns det inte lika präktigt.
GY8Eic9T-OQ
Han ser ju inte lika fet ut längre så det gjorde säkert lite med humöret på han. Måste varit tungt att gå runt och vara så svettig som han var när han var sådär blötfet som han var runt 200 kg.
trädgårdsmöbel
2021-04-27, 22:44
Han ser ju inte lika fet ut längre så det gjorde säkert lite med humöret på han. Måste varit tungt att gå runt och vara så svettig som han var när han var sådär blötfet som han var runt 200 kg.
Jag tror att han vägde ännu mer än 200kg. Han är ju lika muskulös som tex. Eddie och Thor var, och lika lång som Thor. När Thor drog 501 vägde han 200kg. Han hade ändå sett smal ut bredvid Brian (När han var större).
Var nog 220. Fast det gissar jag bara, för varför ljuga om kroppsvikten som strongman?
skyffelmördarn
2021-04-28, 12:25
Jag tror att han vägde ännu mer än 200kg. Han är ju lika muskulös som tex. Eddie och Thor var, och lika lång som Thor. När Thor drog 501 vägde han 200kg. Han hade ändå sett smal ut bredvid Brian (När han var större).
Var nog 220. Fast det gissar jag bara, för varför ljuga om kroppsvikten som strongman?
Jag tror inte det handlar om att ljuga, tror bara de har dålig koll. Har dom med sig våg hemifrån och väger sig på rummet under hela tävlingen? En vanlig hushållsvåg på hotellet kommer ju inte klara av dom så antingen måste det tas in speciella vågar eller att de som sagt har med sig utrustning hemifrån. Antar att de vägs in när de kommer dit för tävlingssyfte, men efter ett par dagar, vad väger man då? Ganska enkelt att lägga på sig speciellt om du käkar buffé på hotell med. Han kanske vägde 200 kg på invägningen dag 1 men inte omöjligt att han låg runt 210-220 efter ett par dagar. De blev väl sittandes också under WSM 2020 på grund av vädret? Många dagar att gå upp i vikt på.
PureWhey
2021-04-28, 12:27
Varför? För det är coolare att väga mindre och dra mer.
Varför tror du Olympiabyggare ljuger om sina doser? För det är coolare att vara större på mindre.
Rocket science.
MackeJuve
2021-04-29, 09:54
Thor är jag rätt säker på vägde 208 kg när han drog 501 kg. Värt att tänka på är att han är ca tre cm längre än Brian. Ville först skriva att jag var säker på att Brian någon gång har gått ut med att han väger +200 kg men blev lite osäker på om jag har hört han säga något högre än 440 lbs(vilket är 200 kg).
Laurence Shahlaei sade i en video att Brian vägrade väga sig på wsm 2018 eller 2019. Jag tror även Colin Bryce har sagt att Gav Bilton var den tyngsta tävlande på wsm någonsin på typ 210 kg.
Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
MackeJuve
2021-04-29, 10:42
Jag tror även Colin Bryce har sagt att Gav Bilton var den tyngsta tävlande på wsm någonsin på typ 210 kg.
Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Skulle väl möjligtvis kunna vara Cleve Dean(armbrytare) som utmanade detta. Det som talar emot är att han troligtvis var lite mer atletisk när han deltog i WSM. Annars har jag hört rykten om att han vägde helt extremt mycket, uppemot 500 lbs.
David_wigren
2021-04-29, 12:31
Skulle väl möjligtvis kunna vara Cleve Dean(armbrytare) som utmanade detta. Det som talar emot är att han troligtvis var lite mer atletisk när han deltog i WSM. Annars har jag hört rykten om att han vägde helt extremt mycket, uppemot 500 lbs.
Alltså om jag inte minns fel så hörde jag Bob Brown säga att när Dean var som allra störst såg han honom väga in på en bra bit över 600 lbs på någon tävling. Sen om det är sant eller om Bob minns fel eller om det var fel på vågen etc. Det är som sagt ovanligt med vågar som ens går upp så högt. Dean var ändå helt enorm på ett sätt som varken Brian och Thor någonsin var.
MackeJuve
2021-04-29, 12:41
Alltså om jag inte minns fel så hörde jag Bob Brown säga att när Dean var som allra störst såg han honom väga in på en bra bit över 600 lbs på någon tävling. Sen om det är sant eller om Bob minns fel eller om det var fel på vågen etc. Det är som sagt ovanligt med vågar som ens går upp så högt. Dean var ändå helt enorm på ett sätt som varken Brian och Thor någonsin var.
Ja, jag mindes det också men jag vågade inte skriva 600 lbs så jag nöjde mig med 500 ;)
eternallord
2021-04-29, 12:59
Tyngsta snatchen i historien tror jag:
https://www.instagram.com/p/COP0oXgHPDE/?utm_source=ig_web_copy_link
trädgårdsmöbel
2021-04-29, 13:20
Glenn Ross borde vägt 200+ med?
Isanningensnamn
2021-04-29, 15:18
Varför? För det är coolare att väga mindre och dra mer.
Varför tror du Olympiabyggare ljuger om sina doser? För det är coolare att vara större på mindre.
Rocket science.
Det blir kul om Asko Karu lyckas med 505kg vägandes 140-150kg eller vad han nu väger.
Agitator
2021-04-29, 15:41
Jag och en bekant väger typ lika mycket. Skiljer max något kg. Kroppsformen skiljer sig ifrån rätt mycket mellan oss. Så bara gå från hur det ser ut är inte riktigt rättvist.
ChuckTesta
2021-04-29, 19:41
Lasha har precis gjort tyngsta snatch och c&j någonsin, igen. 225 och 270. Helt sjukt.
cSECwPrQzN8
4 röda i ryck har vi aldrig någonsin sett förut.
skyffelmördarn
2021-04-29, 20:01
Jag brukar kolla på lite gamla World strongest man från 80-talet, jag vet inte om det är en homoerotisk ådra i mig men det var ett annat virke i män förr och det förtjusas jag av.
NhbzB73TLjY
trädgårdsmöbel
2021-04-30, 07:19
Jag brukar kolla på lite gamla World strongest man från 80-talet, jag vet inte om det är en homoerotisk ådra i mig men det var ett annat virke i män förr och det förtjusas jag av.
[YT]
Även annat virke i damerna:
https://youtu.be/V72q3SJW_bI
Agitator
2021-05-01, 16:14
Throwback piece.
WY5lWsEmKwA
skyffelmördarn
2021-05-01, 16:33
Även annat virke i damerna:
https://youtu.be/V72q3SJW_bI
Otroligt bra form på sissys faktiskt
https://youtu.be/V72q3SJW_bI?t=34
Primitiv
2021-05-02, 07:31
Otroligt bra form på sissys faktiskt
https://youtu.be/V72q3SJW_bI?t=34
Latsdrag bakom nacken också. Arne approves. :)
2021-05-02, 10:01
Antar att det är en exklusiv grupp ungdomar men imponerade jämfört med min bild av dagens ungdomar.
NGa6BPj3Mcw
skyffelmördarn
2021-05-02, 11:37
Latsdrag bakom nacken också. Arne approves. :)
Med buffalo bar typ av handtag också för ökad ROM, den typen av intelligens och genomtänk i träning ser man inte längre!
Antar att det är en exklusiv grupp ungdomar men imponerade jämfört med min bild av dagens ungdomar.
NGa6BPj3Mcw
Helt klart imponerande. Men man blir ju bra på det man gör. De skulle väl gå under om de fick en 100kg stång på nacken och skulle böja.
Ja böj var nog inte på tapeten.. mer sånt som dom höll på med.. klättra över väggar.. hala sig över rep och liknande så dom kan skicka iväg kidsen till Vietnam sen
Agitator
2021-05-02, 19:00
Alltså, det där är ju inget speciellt. Bara ungar som inte är feta och får äta sparsamt.
Allt man ser i den videon är ju saker man själv gjorde mer eller mindre på 80talet när man växte upp. Fast med livet som insats utan någon i närheten som övervakade vad man gjorde.
Also brainwashed till att vara elit of the elite för att sedan bli nam vets om de lyckas komma tillbaka. Ungdomarna blev hustlade och de rika blev rikare på kuppen.
det där är ju inget speciellt. Bara ungar som inte är feta
låter redan ganska speciellt
skyffelmördarn
2021-05-02, 19:12
Alltså, det där är ju inget speciellt. Bara ungar som inte är feta och får äta sparsamt.
låter redan ganska speciellt
Lol
https://www.gu.se/nyheter/kraftig-okning-av-fetma-bland-barn-i-varlden
För att vara någon som läser nyheterna Agitator så verkar du helt ha missat det här.
Agitator
2021-05-02, 19:23
Lol
För att vara någon som läser nyheterna Agitator så verkar du helt ha missat det här.
Nej jag vet att vi har ökad fetma sedan flera årtioenden tillbaka.
Det vi ser i videon från kalifornien var ju fortfarande inget speciellt. Ungdomar som drillas i lite hinderbana och har lågt kroppsfett. Alla deras prestationer gjorde man ju själv mer eller mindre i lågstadiet när man hade gympa. Klättra upp till takbalken 8 meter upp på snabbast tid med tjock madrass under sig. Hinderbana med plintar och balansgång osv på allt som fanns. När jag tänker efter så var ens gympasal under ens uppväxt som utformad för att skapa hinderbana väldigt enkelt :)
Själv klättrade man upp för stuprör på 5 våningshus som 10-13 åring med mera. Känns inte som något av det som visades upp i videon är något speciellt utöver att de inte är feta som dagens ungar.
Agitator
2021-05-02, 19:24
Jag hoppas verkligen Devon vinner.
Kings move som Todd gör är så jvla tråkig för sporten att han aldrig borde tillåtits vinna hammaren.
AHkYaCb0yzs
berserken
2021-05-02, 19:25
Lol
För att vara någon som läser nyheterna Agitator så verkar du helt ha missat det här.Det är ju ingen fara .Skulle fetman hänga med i vuxen ålder så är det bara o köpa sej en gastric sleeve .Man behöver inte röra på sej och äta vettigt längre
skyffelmördarn
2021-05-02, 19:30
Kings move som Todd gör är så jvla tråkig för sporten att han aldrig borde tillåtits vinna hammaren.
AHkYaCb0yzs
Varför gillar man Devon så mycket för? Verkligen störtskön snubbe.
Rikard Jansson
2021-05-02, 20:23
AHkYaCb0yzs
Jag har slagit vad att Devon vinner. Med ett riktigt bord, dynor och domare blir Michaels möjligheter att vinna via Kings mycket begränsade.
Agitator
2021-05-02, 20:31
Jag har slagit vad att Devon vinner. Med ett riktigt bord, dynor och domare blir Michaels möjligheter att vinna via Kings mycket begränsade.
Alltså, han borde blivit callad flera gånger med sin kings move. Hade han kört en proper kings move så kanske. Men det han kör är ju bara tramsigt. De borde calla faul där det behövs och restarta.
Domare inom armbrytningen verkar för jävla mjäkiga dock... ibland verkar dom helt partiska.. ibland ser man att dom faller för trycket totalt för en gubbe med hemmapublik osv
trädgårdsmöbel
2021-05-02, 20:59
Jag gillar Todd. Hoppas han spöar Douchevon hårt.
Agitator
2021-05-02, 21:56
Min nya pre workout video helt klart.
DTe0YNV_ryo
skyffelmördarn
2021-05-02, 23:05
Min nya pre workout video helt klart.
DTe0YNV_ryo
Klockan är efter tolv och 30 sekunder in har jag redan slitit av mig tröjan och är på väg till gymmet!
Agitator
2021-05-02, 23:11
När de klipper in han gåendes i sin orangea tröja i typ 1 sekund mellan armbågsnötandet. Älskart! Hela klippet är guld!
delta_mats
2021-05-03, 00:42
När han gick in och skulle väga sig stod där ett pingisbord i rummet. Hoppades verkligen att han skulle spela lite och dra några stenhårda smashar!
Vad väger du?
Fullt!
Vore kul att möta honom i BJJ, var ska man greppa liksom? Stark, tung, vig och rund - det är kört.
trädgårdsmöbel
2021-05-03, 21:27
När han gick in och skulle väga sig stod där ett pingisbord i rummet. Hoppades verkligen att han skulle spela lite och dra några stenhårda smashar!
Jag har för mig jag har sett klipp när han spelar pingis. Jag gillar förövrigt att han verkar ha gått från någon folk skrattade åt på YT till någon slags okrönt världens starkaste och bloatlord.
skyffelmördarn
2021-05-03, 22:31
Jag har för mig jag har sett klipp när han spelar pingis. Jag gillar förövrigt att han verkar ha gått från någon folk skrattade åt på YT till någon slags okrönt världens starkaste och bloatlord.
Tyvärr skrattar folk fortfarande åt han,
QgvqJ8ayqbk
Men han verkar vara lugn med det själv eftersom han skrev i kommentarerna på klippet
thanks for the video bro you have my respect
Jag hoppas han får leva länge, riktigt länge. Och inte tragiska kollapsa vid 50
Grizzly är den mytomspunna farbrorn man hörde nån skryta om i lågstadiet men man inte trodde på... väger 200kg... går ner i split.. lyfter flera hundra kilo...kan fightas...
Agitator
2021-05-04, 13:17
Keeps on giving!
R55AakZ6MRI
Budd jeffries och Kyriakos collab plz?
trädgårdsmöbel
2021-05-04, 14:13
Vad tror Kolozzeum, utan att meme:a, är Grizzly världens starkaste man? Inte definition av starkast som vunnit X eller Y, utan tja...starkast?
Curlar samma vikter men fler reps än Levan och Cyplenkov, reppar ungefär samma antal reps på 200 som de som är världsbäst i bänk, stöter 230, sidolyfter mer än Ronnie Coleman osv. osv. Allt vid en ålder av 47 (!!!). Tänk bara vad han kunde gjort om han var 20år yngre.
Agitator
2021-05-04, 14:27
Vad tror Kolozzeum, utan att meme:a, är Grizzly världens starkaste man? Inte definition av starkast som vunnit X eller Y, utan tja...starkast?
Curlar samma vikter men fler reps än Levan och Cyplenkov, reppar ungefär samma antal reps på 200 som de som är världsbäst i bänk, stöter 230, sidolyfter mer än Ronnie Coleman osv. osv. Allt vid en ålder av 47 (!!!). Tänk bara vad han kunde gjort om han var 20år yngre.
20 år yngre var typ när han tävlade. Lite mer ifs men han gjorde 180 220 i oly vid den tidpunkten. Sedan skada enligt uppgifter och nu ser vi slutresultatet av någon som tränat dedikerat sedan dess. MOGGENING!
ChuckTesta
2021-05-04, 17:03
20 år yngre var typ när han tävlade. Lite mer ifs men han gjorde 180 220 i oly vid den tidpunkten. Sedan skada enligt uppgifter och nu ser vi slutresultatet av någon som tränat dedikerat sedan dess. MOGGENING!
Vilka uppgifter är det här?
trädgårdsmöbel
2021-05-04, 18:32
https://youtu.be/CVsM_KVVq0k
i den videon finns uppgifter på olika maxlyft.
Agitator
2021-05-04, 20:43
Vad tror armbrytarna på kolo efter att lyssnat på regelverket de kommer överens om?
qHBwbdiChsQ
Agitator
2021-05-04, 20:45
Mind you, detta är 25 år sedan.
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.rizospastis.gr%2Fstory.do%3Fid %3D3703781
ChuckTesta
2021-05-04, 23:58
Mind you, detta är 25 år sedan.
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.rizospastis.gr%2Fstory.do%3Fid %3D3703781
Jag får det där till 140 i ryck och 180 i stöt, totalt 320.
Kyriakos Kapoulak (Iraklis Kavalas) 320 (140 - 180).
Agitator
2021-05-05, 00:07
Jag får det där till 140 i ryck och 180 i stöt, totalt 320.
Ja, det stämmer. Siffrorna 180 220 är från någon som känner han och skriver i kommentarsfältet om jag inte minns fel.
Agitator
2021-05-05, 08:19
Sparringen ser inte så bra ut.
pMmXGWo59Lc
trädgårdsmöbel
2021-05-05, 08:59
Ja, det stämmer. Siffrorna 180 220 är från någon som känner han och skriver i kommentarsfältet om jag inte minns fel.
180-230 vid en ålder på 47. Är antagligen betydligt mer än vad någon fd. olympisk mästare i tyndlyftning gjort senare i livet i samma ålder.
PureWhey
2021-05-05, 09:40
Om Klokov skulle velat offra sin hälsa och bli en köttbulle skulle det det nog finnas en utmanare.
Agitator
2021-05-05, 23:37
Älskar hur liten Larry ser ut brevid Thor även fast Thor börjar bli tunn och väga ner mot 155 kg.
4zsMEODBtX4
ChuckTesta
2021-05-06, 16:07
Det skiljer ju inte speciellt mycket vikt mellan dom nu för tiden heller. Vad väger Larry? 125 typ? Thor väger väl runt 150.
trädgårdsmöbel
2021-05-07, 07:44
Thor kommer bli totalt överkörd av jättebebisen Eddie. Numera är Eddie inte bara bättre, han är även större och starkare. Trasdocka.
Agitator
2021-05-07, 08:20
När man ser Thors sparring eller match för den delen så ser det bara ut som han svingar och inte riktigt har cardio eller tekniken för att hålla sin motståndare på avstånd.
Vad han borde göra är att nöta defensiv teknik och lära sig använda sin massiva reach till fördel. Nu ser det bara komiskt ut när han försöker mata på när han väl möter upp sin motståndare.
Skulle nog vara bra om han droppade 20+kg till också, men han kanske inte vill bli så liten.
https://www.theguardian.com/sport/2021/may/05/trans-weightlifter-laurel-hubbard-set-to-make-history-at-tokyo-olympics
History and controversy is expected to be made at the Tokyo Olympics this summer after the transgender weightlifter Laurel Hubbard was effectively guaranteed a place in the women’s super heavyweight category.
While the 43-year-old has not yet been named in the New Zealand team, an International Weightlifting Federation insider confirmed to the Guardian that she would automatically qualify because of amended rules approved by the International Olympic Committee.
Intredasting
David_wigren
2021-05-07, 10:46
Vad tror armbrytarna på kolo efter att lyssnat på regelverket de kommer överens om?
qHBwbdiChsQ
Det verkar som matchen kommer ske på ett klassiskt bord med 7x7 inch armbågskuddar och pin pads med normal höjd - Fördel Devon.
Reglerna, axeln får inte korsa mitten av bordet samt överarmsbenet mot axeln får inte gå förbi parallellt och peka ner mot golvet i neutral och förlora de position - Fördel MT.
Kommer bli en spännande match. Jag har verkligen ingen aning om hur utgången kommer bli. Tidigare när Devon fortfarande var sjuk och sängliggandes gjorde jag ett vad med Rikard om att MT kommer vinna. Men nu är jag inte lika säker längre. Jag tror dock fortfarande att MT är favorit. Men Devon kan lika väl ta det.
delta_mats
2021-05-07, 11:54
Men om överarmsbenet inte får luta ned mot axeln nedanför parallellt borde det ju missgynna MT som i sitt kings move alltid ligger under bordet med armen under parallellt.
David_wigren
2021-05-07, 12:01
Men om överarmsbenet inte får luta ned mot axeln nedanför parallellt borde det ju missgynna MT som i sitt kings move alltid ligger under bordet med armen under parallellt.
Titta på MTs senaste matcher mot Jerry Cadorette och Dave Chaffee. Det är knappt man ens kan kalla det för en King’s move. Axeln är tydligt ovanför kudden och överarmsbenet pekar alltid upp. Det är mer av en ”öppen” top roll än en King’s move.
PureWhey
2021-05-07, 12:23
https://www.theguardian.com/sport/2021/may/05/trans-weightlifter-laurel-hubbard-set-to-make-history-at-tokyo-olympics
History and controversy is expected to be made at the Tokyo Olympics this summer after the transgender weightlifter Laurel Hubbard was effectively guaranteed a place in the women’s super heavyweight category.
While the 43-year-old has not yet been named in the New Zealand team, an International Weightlifting Federation insider confirmed to the Guardian that she would automatically qualify because of amended rules approved by the International Olympic Committee.
IntredastingCoolt. Hur gör jag detsamma i SL? Finns en guide?
Skickat från BÖJRACKET
Coolt. Hur gör jag detsamma i SL? Finns en guide?
Skickat från BÖJRACKET
https://www.usapowerlifting.com/wp-content/uploads/2019/02/IOC-Guidelines.png
PureWhey
2021-05-07, 12:36
https://www.usapowerlifting.com/wp-content/uploads/2019/02/IOC-Guidelines.pngKrascha testot en gång i månaden under ett år och identifiera mig som kvinna.
Det låter fullt möjligt. Kanske om jag blir arbetslös. Undrar om reglerna är lika i andra sporter så jag kan dominera på flera ställen samtidigt.
Skickat från BÖJRACKET
Krascha testot en gång i månaden under ett år och identifiera mig som kvinna.
Det låter fullt möjligt. Kanske om jag blir arbetslös. Undrar om reglerna är lika i andra sporter så jag kan dominera på flera ställen samtidigt.
Skickat från BÖJRACKET
Det där är IOC:s riktlinjer, så gäller väl i alla Olympiska sporterna skulle jag tro. IPF har sagt att de tänker följa samma riktlinjer (senast jag läst iaf), medans USAPL har sagt fetnej.
PureWhey
2021-05-07, 12:42
Det där är IOC:s riktlinjer, så gäller väl i alla Olympiska sporterna skulle jag tro. IPF har sagt att de tänker följa samma riktlinjer (senast jag läst iaf), medans USAPL har sagt fetnej.Grymt.
Återkommer med guldmedaljer ifall jag blir arbetslös.
Fan vad gött att vi män kan regera även i damernas divisioner nu. Gillar jag starkt.
Kan jag börja boxas som kvinna någonstans också? Skulle vart kul att se artiklarna efter man pucklat sönder en stackars tjej inom reglerna för att göra en poäng. Absurdum.
Skickat från BÖJRACKET
ChuckTesta
2021-05-07, 13:49
Kan man identifiera sig till att väga mindre också? Tänkte att jag kanske tar guld i någon av dom lägre viktklasserna för damer. Identifierar mig redan som kvinna liksom så om jag dessutom identifierar mig som att väga mindre så behöver man ju inte ens träna och ändå vinna guld.
trädgårdsmöbel
2021-05-07, 16:39
Kan man identifiera sig till att väga mindre också? Tänkte att jag kanske tar guld i någon av dom lägre viktklasserna för damer. Identifierar mig redan som kvinna liksom så om jag dessutom identifierar mig som att väga mindre så behöver man ju inte ens träna och ändå vinna guld.
Nej. Jag har försökt med det argumentet i diskussionen och det får du inte. Du är en rättshaverist, transfob, alarmist och whataboutist då. Du riskerar även att bli bannad från plattformen där diskussionen förs.
Vänta på att en väldigt arg kroppspositivist för den frågan framåt istället för din åsikt räknas inte pga cishet vit man-faktorn.
Nej. Jag har försökt med det argumentet i diskussionen och det får du inte. Du är en rättshaverist, transfob, alarmist och whataboutist då. Du riskerar även att bli bannad från plattformen där diskussionen förs.
Vänta på att en väldigt arg kroppspositivist för den frågan framåt istället för din åsikt räknas inte pga cishet vit man-faktorn.
Hur blir det om ChuckTesta säger att han är Afro-same?
PureWhey
2021-05-07, 17:21
Det é lugnt.
trädgårdsmöbel
2021-05-07, 18:17
Då han uppenbarligen isåfall säger detta för att göra en poäng och peka ut hur skruvat det är så räknas det bort.
Dessutom är "afro" undantaget, det kan man inte identifiera sig som för det är kulturell appropriation, vilket är överordnat "identifierar mig som". Men nu känner jag att vi är i fel tråd för den diskussionen :)
Intredasting
Och där dog damidrotten. Vansinnet äter alltid sig självt till slut. Allra roligast är förstås hur feministerna först pushar för lika lön, för helt olika prestation bara för att sporter råkar heta samma sak; och sedan kan män bli kvinnor och ta över.
Tennis är ett bra exempel. I Grand slam-turneringarna är det lika prispengar för män och kvinnor; ganska många miljoner dollar, vilket Djokovic var irriterad på för ett par år sedan. Samma dag som man accepterar män i damklassen handlar det då enbart om hur hur högt upp på herrrankingen man behöver gå innan det blir värt för spelarna att byta till damturneringen istället. Och om det räcker att bara definiera sig som kvinna kanske Djokovic får sin revansch genom att vinna båda turneringarna och ta alla pengar.
Agitator
2021-05-07, 21:10
Titta på MTs senaste matcher mot Jerry Cadorette och Dave Chaffee. Det är knappt man ens kan kalla det för en King’s move. Axeln är tydligt ovanför kudden och överarmsbenet pekar alltid upp. Det är mer av en ”öppen” top roll än en King’s move.
Skillnaden är att när han försöker göra det mot Devon så kommer han droppa mer för att överleva. Ifall han nu inte blivit magiskt jättestark.
Jag gillar Devons bulkande. Han gör helt rätt. Hoppas han ordentligt med tapering innan matchen så han är fräsh.
Jag gillar Devon mer men MTT har vuxit i mina ögon efter han började skämta om sig själv och sin persona under the table i sina videos.
Älskar Devons psykologiska krigsföring om hur osäker MTT är rörande troferna hahaha.
Jag identifierar mig helt enkelt som vinnaren, i vad det nu är jag deltar i, sen är det bara att knata hem med en guldmedalj i fickan.
I undantag delad förstaplats om någon annan också gör likadant eller är try hard och faktiskt lyfter mest eller springer fortast.
trädgårdsmöbel
2021-05-08, 09:44
Vem vinner Devons fru vs MTTs fru?
Agitator
2021-05-08, 13:20
Vem vinner Devons fru vs MTTs fru?
Devons helt klart. Inte ens en fråga :)
trädgårdsmöbel
2021-05-08, 13:26
Devons helt klart. Inte ens en fråga :)
Är det? MMTs är snyggare och har sexig dialekt. Nu vet jag inte hur pass det hjälper i armbrytning dock.
Rikard Jansson
2021-05-08, 13:37
Armbrytning vinner definitivt Jody i ja, trots Rebeccas sexighet.
Agitator
2021-05-09, 00:40
Är det? MMTs är snyggare och har sexig dialekt. Nu vet jag inte hur pass det hjälper i armbrytning dock.
https://nolimitsarmwrestling.com/wp-content/uploads/2020/11/43108.jpg
trädgårdsmöbel
2021-05-09, 13:12
Jag chockas av hur ointresserad jag är av dessa dussinryssar (mfl) som skall dra mer än 501 i mark. Det var coolt när Eddie gjorde det, och Hafthor. Nu känns det lite "meh". Har nog gått och blivit en sån där som värderar person över prestation.
Trots att det är helt sinnessjuka vikter.
PureWhey
2021-05-09, 13:41
Jag chockas av hur ointresserad jag är av dessa dussinryssar (mfl) som skall dra mer än 501 i mark. Det var coolt när Eddie gjorde det, och Hafthor. Nu känns det lite "meh". Har nog gått och blivit en sån där som värderar person över prestation.
Trots att det är helt sinnessjuka vikter.Ja det blir ingen världsnyhet av att göra något ett par andra redan gjort direkt.
Skickat från BÖJRACKET
Andrey Smaev's leker bicepscurl med Cyplenkov, blir han den som plockar rekordet från Cypenklov?
https://www.youtube.com/watch?v=tqvGfyTYZpk&ab_channel=TruePower
sladdbarn
2021-05-10, 11:25
Trots att det är helt sinnessjuka vikter.
Ett nytt världsrekord är ett nytt världsrekord men jag håller med om att
500 kg var legendariskt! Och det gamla var väl 476?
Snacka om gigantiskt hopp!
Jag trodde att rekordet skulle hålla längre.
Agitator
2021-05-10, 18:47
Hafhtor växer lite i likeable faktorn
QU69bZ3kQMo
Agitator
2021-05-10, 20:03
0F5gQORXsYU
Ni har säkert sett den innan men Derek poundstone och samuelsson bänkar på WSM.
Magnus var en ganska hyfsad bänkare ändå :)
https://www.youtube.com/watch?v=v-ASsVjenBo&ab_channel=OfficialStrongman
David_wigren
2021-05-11, 10:20
En dubbel med 230kg i bänk är ändå helt ok(eller 270kg om man köper att de röda 15kg viktskivorna vägde 25). Det är ungefär samma vikter som Poundstone också brukade pressa.
Agitator
2021-05-11, 11:22
En dubbel med 230kg i bänk är ändå helt ok(eller 270kg om man köper att de röda 15kg viktskivorna vägde 25). Det är ungefär samma vikter som Poundstone också brukade pressa.
Ska man utgå ifrån att 200 kg är på stången när de bänkade på wsm där så är det helt klart troligt att Magnus bänkade 270 i sin film. Att tro annat är befängt. Troligen starkare då när Svend och Magnus filmar än vid WSM eventet.
Jag har alltid trott på Magnus film. Dagen någon kliver fram och visar upp de målade kakorna så är den storyn bara en skröna :devil:
För övrigt så ser man sådana nyanskillnader när man tränar med nya kakor på stången brevid gamla kakor som har nyttjats. Såg det senast själv på ett gym som hade nya blåa kakor. Nya såg klarlackade ut i princip med helt annan lyster brevid gamla kakor som bara var 2 - 3 år gamla på en stång.
Sen var det ju snack om att Girard gjort nära 300 i bänk och hade något rekord i Kanada, och Samuelsson slog honom i bänkgrenen.
StarkaUlf
2021-05-11, 12:34
Med tanke på att folk på brädan bänkat 200 kg med halvkass teknik och inte är i närheten av lika stora/starka som Samuelsson, så har jag svårt att förstå varför Samuelssons bänk ifrågasätts så mycket. Han var ju ändå bara starkast i världen där ett tag.
Agitator
2021-05-11, 12:55
Med tanke på att folk på brädan bänkat 200 kg med halvkass teknik och inte är i närheten av lika stora/starka som Samuelsson, så har jag svårt att förstå varför Samuelssons bänk ifrågasätts så mycket. Han var ju ändå bara starkast i världen där ett tag.
Haters får man väl förutsätta. Menar, finns ju folk som gymmar och som inte håller på med steroider som bänkar 200 utan att ens ha något mål med att tävla.
Det som är faschinerande i klippet med magnus är i princip att han bara lägger sig ner och bänkar platt utan någon som helst uppsättning att prata om. Han "gymbänkar" och med full rom. En fröjd att se på. Synd att de inte har mer pressar i WSM. Skulle vara kul om de ersatte någon annan gren mot AMRAP på 180 - 200 kg. Kanske något mer för lokala tävlingar och sedan de mer stora strongman övningarna på enbart WSM.
Nåja.
David_wigren
2021-05-11, 13:18
Ska man utgå ifrån att 200 kg är på stången när de bänkade på wsm där så är det helt klart troligt att Magnus bänkade 270 i sin film. Att tro annat är befängt. Troligen starkare då när Svend och Magnus filmar än vid WSM eventet.
Jag har alltid trott på Magnus film. Dagen någon kliver fram och visar upp de målade kakorna så är den storyn bara en skröna :devil:
För övrigt så ser man sådana nyanskillnader när man tränar med nya kakor på stången brevid gamla kakor som har nyttjats. Såg det senast själv på ett gym som hade nya blåa kakor. Nya såg klarlackade ut i princip med helt annan lyster brevid gamla kakor som bara var 2 - 3 år gamla på en stång.
Det som övertygat mig om att de med största sannolikhet var 15kg är hur lätt han curlade 140kg. Han reppade dem stående med ett utförande som gör att det ser ut som han skulle kunna göra åtminstone en singel med det strikt mot vägg... sen direkt efter gör Svend Karlsen det också med samma vikt?! Helt jävla otroligt. Mer sannolikt är att det var 100kg. Vilket också är sinnessjukt bra, och är i linje med vad de senare curlade med hantlar. Curlar du 140kg sådär så kommer du inte så och svingcurla 40kg hantlar och hålla 55kg statiskt i en preacher curl. Det går liksom inte ihop ifall det var 140kg han curlade.
David_wigren
2021-05-11, 13:21
Hursomhelst är det ingen som bryr sig om armbrytning eller att lyfta skrot längre. Nuförtiden är stålböjning den stora grejen alla coola kids håller på med.
Rikard Jansson
2021-05-11, 14:00
Hursomhelst är det ingen som bryr sig om armbrytning eller att lyfta skrot längre. Nuförtiden är stålböjning den stora grejen alla coola kids håller på med.
*Förlorar i armbrytning*
"Ok yeah but can you do this!?"
*Visslar med hjälp av en origami-fågel*
"Mm didnt think so, this is the new thing all the cool kids do"
David_wigren
2021-05-11, 16:20
*Förlorar i armbrytning*
"Ok yeah but can you do this!?"
*Visslar med hjälp av en origami-fågel*
"Mm didnt think so, this is the new thing all the cool kids do"
Du behöver inte vara så bitter bara för att du inte kan vissla. Det är sorgligt. Du är sorglig.
*visslar med en origami-fågel och gråter*
skyffelmördarn
2021-05-11, 20:14
Dessutom filmades det på ett publikt gym i Kisa också som mig veterligen inte Samuelsson har något med att göra. Hade han med sig vikterna i bilen innan? Om det var filmat i Magnus garage så hade det ju varit åtminstone möjligt.
Fan jag har hört om en snubbe som tränat det i 6 månader och börjar gå om gamlingarna i gemet med 10 år innan för bältet. Måste va ett jävla unikum på stålböjning??
David_wigren
2021-05-11, 22:20
Fan jag har hört om en snubbe som tränat det i 6 månader och börjar gå om gamlingarna i gemet med 10 år innan för bältet. Måste va ett jävla unikum på stålböjning??
Är det samma snubbe som trodde att han höll på att slå världsrekord i att böja hästsko för att sen få höra att han böjde en höstsko som motsvarade 70kg i bänkpress i relativ svårighetsgrad? :d
David_wigren
2021-05-11, 22:31
Dessutom filmades det på ett publikt gym i Kisa också som mig veterligen inte Samuelsson har något med att göra. Hade han med sig vikterna i bilen innan? Om det var filmat i Magnus garage så hade det ju varit åtminstone möjligt.
Är det så konstigt att ha med sig vikter till gymmet? Jag har säkert utrustning värt runt 20-30k utspridda på olika gym runtom i Sverige som tillhör mig.:laugh:
skyffelmördarn
2021-05-11, 22:35
Är det så konstigt att ha med sig vikter till gymmet? Jag har säkert utrustning värt runt 20-30k utspridda på olika gym runtom i Sverige som tillhör mig.:laugh:
Egna viktskivor är lite konstigt att ha med sig ja...
David_wigren
2021-05-12, 05:38
Egna viktskivor är lite konstigt att ha med sig ja...
Är det verkligen det om man ska spela in en dvd där man oskyldigt spär på siffrorna lite för att promota en dvd som heter worlds strongest arms? Man kanske tänkte att ingen skada blir skedd så länge som man inte lägger sig över världsrekordet i bänk och så länge man inte använder för mycket fejkvikt. Sen hade man lite dålig koll på bicepscurlen så man råkade ljuga lite för mycket om den. För om vikterna stämde skulle jag ranka de bästa curlsen på video någonsin enligt följande:
1. Magnus Samuelsson
2. Svend Karlsen
3. Denis Cyplenkov
När Cyplenkov curlar 140kg använder han dels en EZ stång, som gör det lite lättare. Han svingar mer och dippar lite för att möta stången. Svend svingar visserligen rätt ordentligt han med, men inte lika mycket som Cyplenkov och han dippar inte för att möta stången. Magnus curls ser ut att vara ganska clean. Lite lätt sving men inte mer än den genomsnittliga personen på gymmet. Han håller dessutom mot på vägen ner för att få lite mer kontakt. Noll dipp för att möta stången, tvärtom så ser det lätt ut i toppen. Om vikterna var äkta så är han PÅTAGLIGT mycket starkare än Cyplenkov. Och det köper jag inte.
Det är inte från WSM. Den ena filmen är från Superseries GP i Göteborg och den andra är från Battle of the Giants i Lysekil.
Jag är tråkig på fest...
Är det samma snubbe som trodde att han höll på att slå världsrekord i att böja hästsko för att sen få höra att han böjde en höstsko som motsvarade 70kg i bänkpress i relativ svårighetsgrad? :d
Nej det är han fule från Storbritannien! Han jag tänker på böjde en hästsko och trodde det var 50 I bänk men den var nog också en lätt sko som motsvarade 35 ;)
David_wigren
2021-05-12, 06:57
Nej det är han fule från Storbritannien! Han jag tänker på böjde en hästsko och trodde det var 50 I bänk men den var nog också en lätt sko som motsvarade 35 ;)
Måste faktiskt erkänna att du är förvånandsvärt bra i stålböjning med överhandsgrepp. Och jag vill beskriva det som förvånandsvärt eftersom hur svårt du hade för det i början. Jag var övertygad om att du var ett hopplöst fall och att du alltid skulle suga på det. Det du gjorde är motsvarigheten till att ha ett vingligt max på 80kg i bänk till att kunna reppa 160-170kg efter att ha fixat till tekniken lite :laugh:
PureWhey
2021-05-12, 07:18
Helt enkelt böjer ni saker för att äntligen kunna jämföra er med mina bänkpass. Inte pjåkigt.
Skickat från BÖJRACKET
Måste faktiskt erkänna att du är förvånandsvärt bra i stålböjning med överhandsgrepp. Och jag vill beskriva det som förvånandsvärt eftersom hur svårt du hade för det i början. Jag var övertygad om att du var ett hopplöst fall och att du alltid skulle suga på det. Det du gjorde är motsvarigheten till att ha ett vingligt max på 80kg i bänk till att kunna reppa 160-170kg efter att ha fixat till tekniken lite :laugh:
Tack *cupid* Jag trodde med att det var något jag aldrig skulle lösa men så blir man ju förbannad när man suger på något. Snart går jag om dig gamling. <3
Helt enkelt böjer ni saker för att äntligen kunna jämföra er med mina bänkpass. Inte pjåkigt.
Skickat från BÖJRACKET
Ja så är det. Du hade varit sämst på böja stål. Bra bänk = dålig överhandsböj Prove me wrong :naughty:
MackeJuve
2021-05-12, 09:41
Är det inte helt fantastiskt att ryktena kring Magnus ALDRIG dör ut? :D Jag kom på med själv med att sitta och googla och leta ledtrådar, deja vu till för typ tio år sedan. Det som talar för Magnus är att han slår Hugo Girard i bänkpressgrenen då Hugo är en erkänd monsterpressare. I videon säger de att Girard har det kanadensiska bänkrekordet på 297,5 kg, detta går inte att verifiera någonstans. Det jag hittar är en B-hemsida med massa kanadensisk statistik som säger 283 kg. Finns en även en YT-video på en 45-årig Girard som gör 238x5. Girard kan ju så klart fejka vikter han också men det känns lite väl enkelt att utgå från att alla strongmans är mytomaner. Han är även legitim i det hänseendet att han är en erkänd monsterpressare som bl.a. har haft vr i stockpress. Ser man honom i hans prime så ser man att han var en god pressare, en jävla kubik med monsteraxlar.
Jag hittade även en gammal kolotråd om Magnus och de målade vikterna. Fredrik Svensson var helt övertygad om att det var fejk medan Smulter tyckte att 270x2 var rimligt. Så t.o.m. bland expertisen är åsikterna delade :D
ocz1UnS5hSI
270x2 är på många sätt en perfekt prestation. Uppenbarligen är det tillräckligt mycket för att det ska ifrågasättas men det är heller inte så mycket att det är helt omöjligt att det är sant.
Det är kul med Magnus för trots att han är hur legitim som helst(tre tredjeplatser, en andraplats och en vinst på WSM) så känns det som att han i styrkekretsar får mer skit än lovord. Som att han vore en stor bluff. Han hade ju absolut svagheter(underkroppsstyrkan) men han vägde ju minst sagt upp det med att vara absolut världselit i mer eller mindre allt annat.
När Magnus anordnade tävlingar förekom ofta bänkpress, precis som att när Årsjö gjorde detsamma så valde han grenar som passade honom. Han vann ofta dessa. Så att han var en god bänkare behöver vi inte diskutera. Jag har den fega approachen att jag inte tycker att 270x2 är omöjligt samtidigt som jag inte kan säga "ja, det är 110 % sannolikhet att vikterna stämmer" :D
David_wigren
2021-05-12, 09:42
Tack *cupid* Jag trodde med att det var något jag aldrig skulle lösa men så blir man ju förbannad när man suger på något. Snart går jag om dig gamling. <3
Ja så är det. Du hade varit sämst på böja stål. Bra bänk = dålig överhandsböj Prove me wrong :naughty:
Tror inte det är en fullständigt omvänd korrelation. Aaron Corrcoran tror jag hade en rawbänk på typ 200-220ish. Samma med Chad Kovach tror jag. Resten av de som är bra på DO är ändå inte helt urusla i bänk även om man i sammanhanget inte skulle lyfta ett ögonbryn. Dock så kan man konstatera att man kan suga i bänk och ändå vara bra på double overhand bending. Derek är ju ett bra exempel. Jag tvivlar på att han bänkar mer än 120kg men skulle nog chocka de flesta folk i hur mycket kraft han kan producera i den vinkeln.
David_wigren
2021-05-12, 09:52
Är det inte helt fantastiskt att ryktena kring Magnus ALDRIG dör ut? :D Jag kom på med själv med att sitta och googla och leta ledtrådar, deja vu till för typ tio år sedan. Det som talar för Magnus är att han slår Hugo Girard i bänkpressgrenen då Hugo är en erkänd monsterpressare. I videon säger de att Girard har det kanadensiska bänkrekordet på 297,5 kg, detta går inte att verifiera någonstans. Det jag hittar är en B-hemsida med massa kanadensisk statistik som säger 283 kg. Finns en även en YT-video på en 45-årig Girard som gör 238x5. Girard kan ju så klart fejka vikter han också men det känns lite väl enkelt att utgå från att alla strongmans är mytomaner. Han är även legitim i det hänseendet att han är en erkänd monsterpressare som bl.a. har haft vr i stockpress. Ser man honom i hans prime så ser man att han var en god pressare, en jävla kubik med monsteraxlar.
Jag hittade även en gammal kolotråd om Magnus och de målade vikterna. Fredrik Svensson var helt övertygad om att det var fejk medan Smulter tyckte att 270x2 var rimligt. Så t.o.m. bland expertisen är åsikterna delade :D
ocz1UnS5hSI
270x2 är på många sätt en perfekt prestation. Uppenbarligen är det tillräckligt mycket för att det ska ifrågasättas men det är heller inte så mycket att det är helt omöjligt att det är sant.
Det är kul med Magnus för trots att han är hur legitim som helst(tre tredjeplatser, en andraplats och en vinst på WSM) så känns det som att han i styrkekretsar får mer skit än lovord. Som att han vore en stor bluff. Han hade ju absolut svagheter(underkroppsstyrkan) men han vägde ju minst sagt upp det med att vara absolut världselit i mer eller mindre allt annat.
När Magnus anordnade tävlingar förekom ofta bänkpress, precis som att när Årsjö gjorde detsamma så valde han grenar som passade honom. Han vann ofta dessa. Så att han var en god bänkare behöver vi inte diskutera. Jag har den fega approachen att jag inte tycker att 270x2 är omöjligt samtidigt som jag inte kan säga "ja, det är 110 % sannolikhet att vikterna stämmer" :D
Nu kommer jag spekulera mycket.
Alltså det är ju också möjligt att han faktiskt kunde pressa 270 men att av diverse anledningar inte kände att han kunde göra det där och då. Säg att du har en irriterad axel som gör att du inte vågar gå på fullt. Han nämner väl i klippet att han har lite ont och är skadad. Men sen har du en ivrig Colin Bryce som promt ska göra en dvd med dig om några veckor. Ni snackar ihop er om att göra en vit lögn och fuska lite med vikterna i klippet. Man ljuger liksom inte att man tar mer än man kunnat göra i andra sammanhang så därför tycker alla som medverkar att det är ok. Sen när man väl filmar så blir det med ett vingligt utförande som gör att delar av experterna tycker att det ser fejkt ut. Sen blir man också lite för ivrig med vikterna när man väl satt igång och också råkar ladda på att man curlar en femma på 140kg med ett halvstrikt utförande. Kanske också med argumentet att man tidigare curlat 140kg, men då med ett mycket fulare utförande än vad det sen blev på filmen.
Tror inte det är en fullständigt omvänd korrelation. Aaron Corrcoran tror jag hade en rawbänk på typ 200-220ish. Samma med Chad Kovach tror jag. Resten av de som är bra på DO är ändå inte helt urusla i bänk även om man i sammanhanget inte skulle lyfta ett ögonbryn. Dock så kan man konstatera att man kan suga i bänk och ändå vara bra på double overhand bending. Derek är ju ett bra exempel. Jag tvivlar på att han bänkar mer än 120kg men skulle nog chocka de flesta folk i hur mycket kraft han kan producera i den vinkeln.
Autismo jag försöker få han att börja böja stål med oss.
MackeJuve
2021-05-12, 10:28
Nu kommer jag spekulera mycket.
Alltså det är ju också möjligt att han faktiskt kunde pressa 270 men att av diverse anledningar inte kände att han kunde göra det där och då. Säg att du har en irriterad axel som gör att du inte vågar gå på fullt. Han nämner väl i klippet att han har lite ont och är skadad. Men sen har du en ivrig Colin Bryce som promt ska göra en dvd med dig om några veckor. Ni snackar ihop er om att göra en vit lögn och fuska lite med vikterna i klippet. Man ljuger liksom inte att man tar mer än man kunnat göra i andra sammanhang så därför tycker alla som medverkar att det är ok. Sen när man väl filmar så blir det med ett vingligt utförande som gör att delar av experterna tycker att det ser fejkt ut. Sen blir man också lite för ivrig med vikterna när man väl satt igång och också råkar ladda på att man curlar en femma på 140kg med ett halvstrikt utförande. Kanske också med argumentet att man tidigare curlat 140kg, men då med ett mycket fulare utförande än vad det sen blev på filmen.
Allt är givetvis möjligt. Mitt inlägg syftade ju till att ge stöd för att vikterna inte var målade. Vi hade ju kunnat avfärda detta direkt om Magnus hade underpresterat när bänkpress var en gren på strongmantävlingar. Nu var det precis tvärtom. I bänk-klippet som var grunden till hela denna diskussion så gör Magnus 15 reps(?) på vad som ska motsvara 200 kg. Laurence Shaleih är i den videon ung och up and coming och sannolikt ingen god bänkare MEN han fixar inte en enda repetition medan Magnus kör högreps. Det säger ändå något om hur exceptionellt bra han var på detta.
Sedan finns det saker som inte gör Magnus en tjänst. Varför ska det liksom stå tre spotters och dra i stången i videon nedan? Det kan ju knappast vara något som är standard för honom när han tränar. Här kör han FU och hade en gång för alla kunnat ge en hyfsad bild av hans styrka då det är vanlig bänkpress bortsett från att alla lyftare får assistans av de som spottar. Det här göder ju de som menar att han är mytoman och vill dölja sin egentliga styrka.
Gr8uERexfJU
Skivstångscurlen har jag svårare att argumentera för. Det som talar för honom är att han var känd för att ha världens starkaste armar. Det var hans grej. Har man det är man väl rimligtvis exceptionellt stark i skivstångscurl. Även jämfört med atleter idag. Framförallt när man får "fuska" lite.
Jag såg vad du skrev och vill skjuta in att 100x5 som du anser rimligt och starkt låter svagt och för lite. Folk cheatcurlar ju MYCKET i förhållande till vad de striktcurlar. Ville minnas att ceejay har fuskcurlat bra vikter och hittade 90x5 på hans Instagram. Jag har oerhört svårt att se att Magnus bara gjorde 100x5 i det klippet. Inte för att klanka ned på ceejay men Magnus var trots allt en strongman i världseliten känd för sin armstyrka :D
Samtidigt som jag skriver detta så håller jag med om att 140x4 låter helt extremt med tanke på att Magnus inte ens har så ful form samt kontrollerar vikten på vägen ned :D Som ni märker så har jag oerhört svårt att ta en sida här. Det är ett knepigt ämne, något som bevisas av att det är en never ending diskussion.
PureWhey
2021-05-12, 10:30
Autismo jag försöker få han att börja böja stål med oss.För sent, David har övertygat mig om att jag redan är bäst på brädan!
Skickat från BÖJRACKET
David_wigren
2021-05-12, 10:32
Autismo jag försöker få han att börja böja stål med oss.
Aha oj.
Edit: Purewhey, du är sämst. Håll dig borta från stålböjning, du hade bara skämt ut dig.
MackeJuve
2021-05-12, 10:34
Här är ett gammalt kolo-inlägg från Smulter: "Grymt av Samuellsson! Förr hörde jag många rykten om att Magnus skulle ha fejkat sina filmer. MEN efter jag pratat med Ove Lehto som sett MAgnus kasta sej ner på bänken helt ouppvärmd och trycka 8x170 som ingenting. Ove sa att 2x270 skulle vara helt möjligt. Detta var på mästarmötet i örebro där Magnus gjorde stenlyfts uppvisning."
Som sagt, det finns lika många argument emot Magnus, jag har bara valt att posta det som talar för då det är roligare om det är sant :D
Allt är givetvis möjligt. Mitt inlägg syftade ju till att ge stöd för att vikterna inte var målade. Vi hade ju kunnat avfärda detta direkt om Magnus hade underpresterat när bänkpress var en gren på strongmantävlingar. Nu var det precis tvärtom. I bänk-klippet som var grunden till hela denna diskussion så gör Magnus 15 reps(?) på vad som ska motsvara 200 kg. Laurence Shaleih är i den videon ung och up and coming och sannolikt ingen god bänkare MEN han fixar inte en enda repetition medan Magnus kör högreps. Det säger ändå något om hur exceptionellt bra han var på detta.
Sedan finns det saker som inte gör Magnus en tjänst. Varför ska det liksom stå tre spotters och dra i stången i videon nedan? Det kan ju knappast vara något som är standard för honom när han tränar. Här kör han FU och hade en gång för alla kunnat ge en hyfsad bild av hans styrka då det är vanlig bänkpress bortsett från att alla lyftare får assistans av de som spottar. Det här göder ju de som menar att han är mytoman och vill dölja sin egentliga styrka.
Gr8uERexfJU
Skivstångscurlen har jag svårare att argumentera för. Det som talar för honom är att han var känd för att ha världens starkaste armar. Det var hans grej. Har man det är man väl rimligtvis exceptionellt stark i skivstångscurl. Även jämfört med atleter idag. Framförallt när man får "fuska" lite.
Jag såg vad du skrev och vill skjuta in att 100x5 som du anser rimligt och starkt låter svagt och för lite. Folk cheatcurlar ju MYCKET i förhållande till vad de striktcurlar. Ville minnas att ceejay har fuskcurlat bra vikter och hittade 90x5 på hans Instagram. Jag har oerhört svårt att se att Magnus bara gjorde 100x5 i det klippet. Inte för att klanka ned på ceejay men Magnus var trots allt en strongman i världseliten känd för sin armstyrka :D
Samtidigt som jag skriver detta så håller jag med om att 140x4 låter helt extremt med tanke på att Magnus inte ens har så ful form samt kontrollerar vikten på vägen ned :D Som ni märker så har jag oerhört svårt att ta en sida här. Det är ett knepigt ämne, något som bevisas av att det är en never ending diskussion.
vafan sägeru?!
Ja men helt klart. När jag fulcurlade nån sån vikt hade jag kanske runt 45 i armar kalla. Samuelsson hade ju nära 60cm med pump, certifierade med coc #4 och var känd för armarna.
David_wigren
2021-05-12, 12:26
Hur förklarar ni att Svend Karlsen också fixade det?
curlsen är det jag känner mig skeptisk till. Det var inte direkt en maxtung 4a och han håller emot som om det vore 100-110 kg.
Behövde kolla igen för att komma ihåg hur det såg ut.
MackeJuve
2021-05-12, 12:49
Hur förklarar ni att Svend Karlsen också fixade det?
Han gjorde fulare curls och han är jävligt stark. Men visst är det suspekt.
Jag har en fråga: håller du det som totalt jävla osannolikt att Samuelsson var starkare än Cyplenkov i skivstångscurl? För om man tror på Magnus curl så säger man ju i samma veva att han troligtvis har världshistoriens starkaste armar, eller åtminstone är "up there". Jag har sett Denis 140 kg curls och de är ju markant fulare än Magnus dito.
MackeJuve
2021-05-12, 12:50
curlsen är det jag känner mig skeptisk till. Det var inte direkt en maxtung 4a och han håller emot som om det vore 100-110 kg.
Behövde kolla igen för att komma ihåg hur det såg ut.
Haha ja jag håller med om detta. Det är kul, 2006 startade diskussionen som tog sin början i att hans bänk var osannolik. 15 år senare har vi kommit fram till att det är curlsen som är det konstiga. Långsamma framsteg.
delta_mats
2021-05-12, 15:13
Minns att Samuelsson och Jörgen Ljungberg hade en batalj i en bänkpressliknande gren vid en strongmantävling.
Minns inte vem som vann av dem, men de var väldigt jämna. Stora skillnaden var att Magnus hade 3 ggr så lång lyftväg som Jörgen.
MackeJuve
2021-05-12, 15:36
Minns att Samuelsson och Jörgen Ljungberg hade en batalj i en bänkpressliknande gren vid en strongmantävling.
Minns inte vem som vann av dem, men de var väldigt jämna. Stora skillnaden var att Magnus hade 3 ggr så lång lyftväg som Jörgen.
100 % att det var på en av Magnus Giants Live-tävlingar i Sverige. Känner igen detta så har nog sett det på tuben. Går att leta upp men orkar inte.
MackeJuve
2021-05-12, 15:53
Jag är hopplös... Kunde inte hålla mig, Strongman Super Series hette det då. Ljungberg med 9 reps, Girard med 10 och Magnus med 11. Ska vara 200 kg, Jörgen lyfter typ 13 min in i klippet. Enligt Josef Erikssons hemsida är Jörgens personbästa i raw-bänk 250 kg.
SP7Oc0jA8l8
delta_mats
2021-05-12, 20:18
Jag hade för mig att dom var utomhus vid denna tävling. Men kan förstås minnas fel. Eller så har dom tävlat mot varandra fler gånger i just denna övning. Har för mig att de gjorde fler reps också.
QJqvu0-4QiU
Här är de utomhus och kör bänkpress.
skyffelmördarn
2021-05-12, 20:39
Folk tror ju också att Magnus är god för 270 kg alla dagar i veckan med, har ni aldrig haft en dag när bara allting går upp? Troligtvis hade han det den dagen, men skulle säkert aldrig komma i närheten av de siffrorna igen, kanske någonsin.
Jag har haft kanske 3-5 såna pass på 10 år. När det kändes som att jag kunde lyfta i princip allting.
Agitator
2021-05-13, 02:02
Nej, ingen tror magnus är god för 270 dagar alla i veckan. Alla som tränar förstår att styrkan går upp och ner beroende på vart man är i sitt träningsupplägg :)
Ifall Eddie Hall kan pressa 6 reps på 265 kg med pause och på en lång skakig stång så är magnus med världens starkaste armar och certade coc4 för dubbel i den filmen dessutom god nog för att bänka 270x2.
Hade det varit målade vikter hade han gjort fler reps än 2 troligen.
Curlandet däremot, jag vad ska man säga. Killen är en lång stor bonde och känd för sin armstyrka. Magnus var helt enkelt mycket bättre i armar än dagens juicy bulls som ser ut som kylskåp. De curlar säkert med en 15 kgs stång och så är det två gamla teknikvikter mörkröda som de målat röda på utsidan så de glänser lite mer och ser ut som 25or på avstånd. Tittar man på videon har jag för mig det är mörkröda viktkakor som ser gamla och slitna ut som ser ut att ha målad kant som glänser.
ChuckTesta
2021-05-13, 14:35
Nej, ingen tror magnus är god för 270 dagar alla i veckan. Alla som tränar förstår att styrkan går upp och ner beroende på vart man är i sitt träningsupplägg :)
Ifall Eddie Hall kan pressa 6 reps på 265 kg med pause och på en lång skakig stång så är magnus med världens starkaste armar och certade coc4 för dubbel i den filmen dessutom god nog för att bänka 270x2.
Hade det varit målade vikter hade han gjort fler reps än 2 troligen.
Curlandet däremot, jag vad ska man säga. Killen är en lång stor bonde och känd för sin armstyrka. Magnus var helt enkelt mycket bättre i armar än dagens juicy bulls som ser ut som kylskåp. De curlar säkert med en 15 kgs stång och så är det två gamla teknikvikter mörkröda som de målat röda på utsidan så de glänser lite mer och ser ut som 25or på avstånd. Tittar man på videon har jag för mig det är mörkröda viktkakor som ser gamla och slitna ut som ser ut att ha målad kant som glänser.
Tror du att dom målade curlvikterna men inte bänkvikterna? Att Eddie Hall gjorde 5x260 betyder inte att Samuelsson kunde göra 2x270. Eddie var mycket starkare (kanske inte just i armana men i allmänhet), vad gjorde Samuelsson i stock t ex? Där gjorde ju Eddie 200+, tror inte Samuelsson var i närheten av det.
trädgårdsmöbel
2021-05-13, 15:36
Jag är hopplös... Kunde inte hålla mig, Strongman Super Series hette det då. Ljungberg med 9 reps, Girard med 10 och Magnus med 11. Ska vara 200 kg, Jörgen lyfter typ 13 min in i klippet. Enligt Josef Erikssons hemsida är Jörgens personbästa i raw-bänk 250 kg.
]
Jörgen har nog utsatts för en av de värsta häxjakterna i svensk idrottshistoria. Den bästa styrkelyftaren genom i tiderna i Sverige, sverigetoppen i strongman...och så totalt utdömd inte bara som atlet utan även som människa för lite test+deca och att han en gång tränade på samma flak som det hölls en WPC-tävling. Krävdes väldigt lite för att bortse från hans prestationer.
Jörgen har nog utsatts för en av de värsta häxjakterna i svensk idrottshistoria. Den bästa styrkelyftaren genom i tiderna i Sverige, sverigetoppen i strongman...och så totalt utdömd inte bara som atlet utan även som människa för lite test+deca och att han en gång tränade på samma flak som det hölls en WPC-tävling. Krävdes väldigt lite för att bortse från hans prestationer.
Har han inte bara typ 1 EM-guld & vm-silver som bästa meriter?
skyffelmördarn
2021-05-13, 18:03
Hans instagram är ju legendarisk om inte annat
https://www.instagram.com/jorgenljungb/
Riktigt fitness käk https://www.instagram.com/p/BzL6eBSIdAM/
Agitator
2021-05-14, 18:23
Hafthor blir mer omtyckt i sina videos. Nu hoppas jag Thor vinner istället för Eddie men han ser fortfarande för stel ut i sin boxning.
2p0WvyQdzsk
skyffelmördarn
2021-05-14, 18:34
Hafthor blir mer omtyckt i sina videos. Nu hoppas jag Thor vinner istället för Eddie men han ser fortfarande för stel ut i sin boxning.
2p0WvyQdzsk
Jag har inte sett Hafthor i någon video på flera år och det är ju som natt och dag hur han ser ut och verkar må nu när han gått ner 50 kg. Frågan är ju varför man vill väga så mycket överhuvudtaget? Lovar att han inte ens är så mycket svagare nu mot då.
ChuckTesta
2021-05-14, 21:20
Jag har inte sett Hafthor i någon video på flera år och det är ju som natt och dag hur han ser ut och verkar må nu när han gått ner 50 kg. Frågan är ju varför man vill väga så mycket överhuvudtaget? Lovar att han inte ens är så mycket svagare nu mot då.
Han är brutalt mycket svagare nu. I en video med Larry för ett par dagar sen sa han att han tror att han bänkar typ 180 kg.
ChuckTesta
2021-05-16, 21:24
Bl01KlZRHGo
Kyriakos har visst en jävligt stark polare på gymmet i alla fall. Riktiga reps också, inga Grizzly-reps *flex*
skyffelmördarn
2021-05-16, 22:23
Han är brutalt mycket svagare nu. I en video med Larry för ett par dagar sen sa han att han tror att han bänkar typ 180 kg.
Alltså han tränar väl inte ens strongman längre så klart han blir svagare, men jag tror inte att han tappat 50 kg muskler heller.
Agitator
2021-05-16, 23:52
Bl01KlZRHGo
Kyriakos har visst en jävligt stark polare på gymmet i alla fall. Riktiga reps också, inga Grizzly-reps *flex*
Lyfter ju rumpan. Så inget att impas över.
ChuckTesta
2021-05-17, 12:12
Lyfter ju rumpan. Så inget att impas över.
Det är fortfarande 6 reps på 240. Och han lyfter inte speciellt mycket, han kan iaf göra minst 1 på 240 utan att lyfta och det är starkt med 240 i bänkpress oavsett om man lyfter röven eller inte.
trädgårdsmöbel
2021-05-17, 12:29
Borde vara en regel på 5dm+ lyftväg vertikalt :)
MackeJuve
2021-05-17, 13:09
Jag fastnade i Magnus-träsket och såg ganska många videos med honom över helgen. I "Swedish Power" gör han enligt egen utsago 260x2 i bänkpress. Jag tog en skärmdump där ni själva kan avgöra, postar den här under. Bifogar även klippet. Det går ihop om någon av de breda viktskivorna är 25 kg och någon av de smala 15 kg. Annars ser det ut att vara 4 st breda och 2 st smala vilket jag initialt skulle tolka som 8x20+4x10+20= 220 kg. Om de innersta är 25 kg blir det 240 kg och om även de smala är 15 kg blir det sagda 260 kg. Det går så klart även ihop om alla kakorna är 20 kg. Finns det så smala 20:er?
Innan 260x2 gör han en halvtung femma med 3 breda och 2 smala skivor. Första anblicken säger att det är 180 kg(6x20+4x10+20 kg) men det går inte ihop alls om man tar hänsyn till hans strongman-bänkar på tävling. Ni kan kolla från 2 min in i klippet:
BYdPYzclyUE
Annars är det fascinerande hur svag han faktiskt var i underkroppen. Detta är inget nytt men i böj och mark där de bästa gör 10-15 reps fixar han ingen eller en repetition. Det är liksom flera gånger han inte ens får ett resultat och kommer sist utav alla i grenar där det är tänkt att reppas. Med det i åtanke är det en smärre bragd att han var med i toppen i så många tävlingar. Året han vann var det inga sådana grenar och hade han "bara" inte varit absolut sämst på de grenarna så är känslan att han hade haft åtminstone en titel till.
Exempel från WSM 2001: Magnus fixar inte en enda repetition i böj, Svend Karlsen vinner på 10 reps(+7,5 p). Efter detta är det en gren där man ska dra rep, något Magnus är känd för att vara bra på. Han underpresterar grovt och det ser ut som att hans anordning är felinställd(tror han har nämnt detta också). Svend tar ytterligare 4 poäng på Magnus. TROTS detta skiljer det bara 2 p dom emellan när tävlingen är slut. Jag tror det hade räckt med en(!) repetition i böjen för att han skulle ha vunnit.
MackeJuve
2021-05-17, 13:10
Här är skärmdumpen.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210517/ef7b3d1f9db721035ad7da55abf8dd53.jpg
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Den där swedish power är jäkligt sketchy. Det är väl typ olika antal viktkakor på stången från klipp till klipp.
Det kan ju vara så enkelt att han är lite svagare under offseason som de flesta är. Det är ju på tävling du ska vara preppad och toppad.
MackeJuve
2021-05-17, 13:40
Den där swedish power är jäkligt sketchy. Det är väl typ olika antal viktkakor på stången från klipp till klipp.
Det kan ju vara så enkelt att han är lite svagare under offseason som de flesta är. Det är ju på tävling du ska vara preppad och toppad.
Ja, han är knepig att läsa av, den gode Magnus :D Men skulle han ljuga om vikterna här är det ju bara att utgå från att han ljuger om vikterna även i "World's Strongest Arms".
I "militärpressen" Ser det ännu mer skumt ut. 20kg kakan ser man alltid längst ut dock...
MackeJuve
2021-05-17, 13:55
I "militärpressen" Ser det ännu mer skumt ut. 20kg kakan ser man alltid längst ut dock...
Håller med, reagerade också på det. Ser ut som att han gör 180x4 där om man ska tro vikterna.
Jag skrev till Ove Lehto på Instagram och frågade om Magnus bänk :D Dags att reda ut detta en gång för alla, denna sanslöst viktiga fråga haha. Smulter har som sagt påstått att Ove sett honom bänka och baserat på det sagt att han inte trodde att 270x2 var omöjligt. Ove borde ju minst sagt vara skapligt på att bedöma sådant... Får se om han svarar.
Snart får mackan ett besöksförbud i brevlådan från Magnus*popcorn*
MackeJuve
2021-05-17, 14:14
Snart får mackan ett besöksförbud i brevlådan från Magnus*popcorn*
Det skulle vara en merit!
Det skulle vara en merit!
Jag ser fram emot miniserien i true-crime anda på Netflix hösten 2023*popcorn*
PureWhey
2021-05-17, 14:33
Jag ser fram emot miniserien i true-crime anda på Netflix hösten 2023*popcorn*Ser bra potential på roliga titlar
Skickat från BÖJRACKET
BYdPYzclyUE
Gör man en svintung 2:a i lutande bänk med 75-77 kg hantlar har jag svårt att se 260*2 i bänk, mitt rekord är en 4:a i plan hantelpress med 70 kg hantlar och mitt bästa i bänk var då 180 kg.
MackeJuve
2021-05-17, 14:55
Gör man en svintung 2:a i lutande bänk med 75-77 kg hantlar har jag svårt att se 260*2 i bänk, mitt rekord är en 4:a i plan hantelpress med 70 kg hantlar och mitt bästa i bänk var då 180 kg.
Ja, det är som sagt en del man inte riktigt får ihop när man kollar klippen.
Det är nästan lite charmigt att det inte går att leta upp mer konkreta fakta. Finns fan försvinnande lite info på nätet, lite skillnad mot idag då det nästan går att ta reda på precis vad som helst.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.