handdator

Visa fullständig version : Löst snack om lyftning

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

rattlesnake61
2019-10-14, 23:04
Är det någon som har något att delge angående SSM-finalen? Blev det spännande om någon av pallplaceringarna? Ståhlbergs tystnad på Instagram har jag valt att tolka som missnöje och Espenkronas inlägg skrek inte extrem glädje. Kan tänka mig att det blev lite ändrade förutsättningar när Hansson kastade in handduken, en andra- respektive tredjeplats tappade kanske lite i värde.

Jag kan ju också ha fullständigt fel då har inte såg tävlingen :D

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Såg inte heller tävlingen men antar att luften gick ur lite när Hansson inte kunde vara med. Grenarna det här året passade Hansson väldigt bra så det var synd att ryggen krånglade. Baserat på tidigare resultat på Giants Live och WSM så har Hansson presterat bättre i både arm over arm, keg toss och farmers walk än Forsmark, och jag tror Hansson hade kunnat vinna de tre grenarna och kommit top-3 i viking press och stenar.

Nu var det en välförtjänt vinst för Forsmark och med ett tungt ok och loading race i finalen hade jag tippat honom som segrare även om Hansson varit i form, men med årets grenval hade jag Hansson som favorit.

MackeJuve
2019-10-15, 06:44
Såg inte heller tävlingen men antar att luften gick ur lite när Hansson inte kunde vara med. Grenarna det här året passade Hansson väldigt bra så det var synd att ryggen krånglade. Baserat på tidigare resultat på Giants Live och WSM så har Hansson presterat bättre i både arm over arm, keg toss och farmers walk än Forsmark, och jag tror Hansson hade kunnat vinna de tre grenarna och kommit top-3 i viking press och stenar.

Nu var det en välförtjänt vinst för Forsmark och med ett tungt ok och loading race i finalen hade jag tippat honom som segrare även om Hansson varit i form, men med årets grenval hade jag Hansson som favorit.

Mm, lägg dessutom till att Hansson var starkare än någonsin och det mesta tyder på att det hade blivit väldigt jämnt. Hittade resultaten:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191015/f68337aeb597eacf034c7b77fbeb4658.jpg

PureWhey
2019-10-15, 07:30
Tycker Klokovs 242 är snyggare. Skiljer säkert +60 kg i kroppshyddan på dem också.

Tråkigt att OS officiella kanal hyllar en preppare.
https://twitter.com/olympicchannel/status/1177534818244055040?

Han borde börja med strongman istället om han nu fortfarande är aktiv.

Deras flöde skulle vara tomt om de inte kunde hylla atleter som preppade dock. Eller ah, folk som kör lerduveskytte och curling kanske är rena iofs.

thenut
2019-10-15, 07:58
Deras flöde skulle vara tomt om de inte kunde hylla atleter som preppade dock. Eller ah, folk som kör lerduveskytte och curling kanske är rena iofs.

https://www.reuters.com/article/us-olympics-2018-doping-curling/bemused-curlers-ask-why-would-anyone-dope-in-our-sport-idUSKCN1G30AN

:D

PureWhey
2019-10-15, 11:17
https://www.reuters.com/article/us-olympics-2018-doping-curling/bemused-curlers-ask-why-would-anyone-dope-in-our-sport-idUSKCN1G30AN

Hmmm.... cofffee

Läskeblask
2019-10-16, 10:42
Har nån koll på Fredrik Smulter? Vet att han ofta lägger videon på instagram där han bänkar respektabla vikter men tävlar han fortfarande?

Lennix
2019-10-16, 12:36
Har nån koll på Fredrik Smulter? Vet att han ofta lägger videon på instagram där han bänkar respektabla vikter men tävlar han fortfarande?

Nej, han är pensionerad!

Han pratade i något avsnitt i tyngre att om han fortfarande är bland de bästa i världen när han är master så kanske "om det finns något som helst sug" så kanske. Han har tappat suget helt för just tävlingar och det är därför han inte är aktiv längre.

Läskeblask
2019-10-16, 12:54
Nej, han är pensionerad!

Han pratade i något avsnitt i tyngre att om han fortfarande är bland de bästa i världen när han är master så kanske "om det finns något som helst sug" så kanske. Han har tappat suget helt för just tävlingar och det är därför han inte är aktiv längre.

Okej thanks. Han filar ju ännu på stora vikter, minns inte vad han tidigare lyft men endå

Leifallan
2019-10-21, 21:06
https://fitnessvolt.com/glenn-pendlay-dies-48/?fbclid=IwAR1WqIwVn8IqRv6V260ekes0F6kr_E_hLX39KY3q XpbYExUAB1cQGX68dHs

Fy fan va trist. En riktig ikon. Jävla kräfta alltså. Han har gjort mycket för OL over there.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

ceejay
2019-10-26, 22:11
Tyngdlyftningtävling pågår. Kolla https://www.instagram.com/weightlifting_house/ och deras story. Kineserna lyfter men de flesta behöver inte göra några monstersiffror(deras mått mätt) så det kör styrkeryck och styrkevänding+stöt :)

Matsa
2019-10-26, 23:12
Forsmark med 190kg i stock. Han har ju sagt att han vill jobba mindre för att lägga mer tid på strongman så hoppas att han kan fortsätta ånga på såhär bra fram till WSM. Han är väldigt nära vikter i både stock och mark som ger honom goda förutsättningar att skaka om fältet lite!

https://www.instagram.com/p/B39_kSwA6d0/

Läskeblask
2019-10-31, 12:35
Har nån dragit 500kg i mark redan? Kom över ett klipp på yt där en rysse var väldigt nära

Läskeblask
2019-10-31, 12:38
Ja man kan ju googla och hitta svaret på 2 sek förstås..��

Rahf
2019-10-31, 13:08
Har nån dragit 500kg i mark redan? Kom över ett klipp på yt där en rysse var väldigt nära

Ja man kan ju googla och hitta svaret på 2 sek förstås..��

Hade jag varit tidigare hade du fått svaret: Eddie Hall.

ChuckTesta
2019-10-31, 14:37
Eddie drog ju med markdräkt osv, Haftor gjorde ju nästan 501 utan dräkt med sån där banan-stång.

Rahf
2019-10-31, 15:13
Eddie drog ju med markdräkt osv, Haftor gjorde ju nästan 501 utan dräkt med sån där banan-stång.

Tänker du på elephant bar? För i så fall är Hafthors bästa prestation 474kg, och han försökte 501kg.

Så du jämför alltså med någon som nästan klarade mer? :cool:

Läskeblask
2019-10-31, 15:21
Tror ni annars att såna där slingshots man lägger runt armbågarna har effekten i bänkpress?

ChuckTesta
2019-10-31, 15:32
Tänker du på elephant bar? För i så fall är Hafthors bästa prestation 474kg, och han försökte 501kg.

Så du jämför alltså med någon som nästan klarade mer? :cool:

Ja, jag skrev ju att han nästan klarade mer. Om han hade haft markdräkt hade han garanterat klarat mer.

Tror ni annars att såna där slingshots man lägger runt armbågarna har effekten i bänkpress?

Mark Bell säger ju att den är bra, så antagligen. Tror inte han skulle marknadsföra den så mycket om den inte var bra.

MackeJuve
2019-10-31, 15:34
Mark Bell säger ju att den är bra, så antagligen. Tror inte han skulle marknadsföra den så mycket om den inte var bra.

Haha vet inte om du är ironisk :D Det är ju hans produkt!

R0B
2019-10-31, 15:35
Han tjänar ju dock en del pengar på den. Är nästan 100 på att det är han som tagit fram den och har ägarrättigheter till hela grejen.

EDIT: Pucko2

PureWhey
2019-10-31, 15:40

Vad för effekt?

Läskeblask
2019-10-31, 15:43
Vad för effekt?

Om den ger dom där extra 2,5kg. Köpteför typ 10 år sen men har aldrig riktigt använt

PureWhey
2019-10-31, 15:48
Om den ger dom där extra 2,5kg. Köpteför typ 10 år sen men har aldrig riktigt använt

2.5kg extra när du inte anv. den eller när du anv. den?

Jag har en slingshot, dock inte Bell's egna utan från något annat märke. Var ett par årsedan jag använde den, jag fick ut en bra bit över 2.5kg. Hade nog 190kg 1RM och minns jag inte fel körde jag ett par reps på typ 230kg. Kan säga att framsida axlar och triceps var ganska möra efter det.

R0B
2019-10-31, 15:50
https://youtu.be/YzYQ5e3yGds?t=1950

Larry Wheels gör ett försök på 300kg bänk.

ChuckTesta
2019-10-31, 15:51
Haha vet inte om du är ironisk :D Det är ju hans produkt!

Jag vet att det är hans produkt, men jag tror inte att han skulle sälja en produkt som inte var bra när han själv plus typ alla han tränar med använder den hela tiden. Den är ju gammal nu också, inte som att han kom ut med den i somras.

MackeJuve
2019-10-31, 15:55
Jag vet att det är hans produkt, men jag tror inte att han skulle sälja en produkt som inte var bra när han själv plus typ alla han tränar med använder den hela tiden. Den är ju gammal nu också, inte som att han kom ut med den i somras.

Jag säger inte att den är dålig, bara att man kanske inte ska ha produktens skapares marknadsföring av denna som ett argument för att den är bra ;)

Läskeblask
2019-10-31, 16:11
2.5kg extra när du inte anv. den eller när du anv. den?

Jag har en slingshot, dock inte Bell's egna utan från något annat märke. Var ett par årsedan jag använde den, jag fick ut en bra bit över 2.5kg. Hade nog 190kg 1RM och minns jag inte fel körde jag ett par reps på typ 230kg. Kan säga att framsida axlar och triceps var ganska möra efter det.

Jag menar compression cuff för armbågarna. Det står slibgshot på dom så blev fel.

ChuckTesta
2019-10-31, 16:17
Jag säger inte att den är dålig, bara att man kanske inte ska ha produktens skapares marknadsföring av denna som ett argument för att den är bra ;)

Jag antar att du vet vem Mark Bell är, och varför hans ord kanske väger ganska "tungt" när det kommer till bänkpress exempelvis? Jag sa att jag TROR inte att han skulle marknadsföra en dålig bänkpressprodukt (oavsett om han är skaparen eller inte). Det betyder inte att "Mark Bell säger att den är bra, därför är den bra." *screwy* Men du tror alltså att han skulle göra en dålig produkt, träna med den själv, låta alla han tränar med använda den, få sitt märke godkänt av IPF eller vad det nu är, och sedan fortsätta marknadsföra denna dåliga bänkprodukt, eftersom han vill tjäna pengar på den....?

MackeJuve
2019-10-31, 16:32
Jag antar att du vet vem Mark Bell är, och varför hans ord kanske väger ganska "tungt" när det kommer till bänkpress exempelvis? Jag sa att jag TROR inte att han skulle marknadsföra en dålig bänkpressprodukt (oavsett om han är skaparen eller inte). Det betyder inte att "Mark Bell säger att den är bra, därför är den bra." *screwy* Men du tror alltså att han skulle göra en dålig produkt, träna med den själv, låta alla han tränar med använda den, få sitt märke godkänt av IPF eller vad det nu är, och sedan fortsätta marknadsföra denna dåliga bänkprodukt, eftersom han vill tjäna pengar på den....?

Haha lugn nu :D Du skrev "Mark Bell säger ju att den är bra, så antagligen. Tror inte han skulle marknadsföra den så mycket om den inte var bra.". Det var roligt eftersom att 1. Klart att han säger att den är bra, det är hans produkt och 2. Klart han marknadsför den hårt, det är hans produkt. Det är allt. Jag har inga större problem med det du skriver nu när du har lagt ut orden lite, det var bara det första inlägget som var lite roligt. Typ som om någon frågor om Iphone är bra och någon svarar "ja, antagligen, Steve Jobs säger ju att den är bra" :D

ChuckTesta
2019-11-01, 10:06
Haha lugn nu :D Du skrev "Mark Bell säger ju att den är bra, så antagligen. Tror inte han skulle marknadsföra den så mycket om den inte var bra.". Det var roligt eftersom att 1. Klart att han säger att den är bra, det är hans produkt och 2. Klart han marknadsför den hårt, det är hans produkt. Det är allt. Jag har inga större problem med det du skriver nu när du har lagt ut orden lite, det var bara det första inlägget som var lite roligt. Typ som om någon frågor om Iphone är bra och någon svarar "ja, antagligen, Steve Jobs säger ju att den är bra" :D

Jaja okej.. Men då håller du med om att slingshot antagligen är bra för att Mark Bell säger det :d :d

MackeJuve
2019-11-01, 10:15
Jaja okej.. Men då håller du med om att slingshot antagligen är bra för att Mark Bell säger det :d :d

Nja, jag har lämnat Mark Bells ringhörna sedan något år tillbaka :D Ett tag kollade jag på allt han lade upp på Youtube och var mer eller mindre ett fan. Sen tröttnade jag dels på innehållet och dels på honom. Men SKITSAMMA. Har inte högt någon säga att Slingshot är dåligt så den är säkert bra. Jag kan n-o-l-l om ämnet eftersom att jag aldrig har använt en.

Läskeblask
2019-11-01, 10:22
Compression bandet var bra om jag minns rätt. Stödde armbågarna bra. Problemet var att när man fick pump så måste man dra av det efter varje set och det var rätt jobbigt. Jag undrade bara om nån annan har erfarenhet av dom. Man skulle ju tycka att nån som ägnat åratal på sl skulle vara intresserad av att göra en bra produkt då tillverkningskostnaderna knappast är höga

Bärsärk
2019-11-03, 11:39
dEpIMRbVvnM

Spola till 8 för 435.

Vad tar han med dräkt och remmar? Vad skulle han göra i ett strongman mark?

EagleEye
2019-11-03, 16:30
Han markar mer än Ronnie Coleman i sina glansdagar ändå ser han knappt tränad ut. Jag trodde styrka och muskelmassa gick hand i hand. Hur är det möjligt? :confused:

Agitator
2019-11-03, 18:04
dEpIMRbVvnM

Spola till 8 för 435.

Vad tar han med dräkt och remmar? Vad skulle han göra i ett strongman mark?

Han har gjort 390 i mark. Galet att dra 435 med tumlås synd att det var sumo.

Han markar mer än Ronnie Coleman i sina glansdagar ändå ser han knappt tränad ut. Jag trodde styrka och muskelmassa gick hand i hand. Hur är det möjligt? :confused:

Man behöver inte se stark ut för att vara stark. Ronnie var dessutom byggare och inte fokuserad på rekord i att bli starkast i mark.

Och ja, styrka och muskelmassa går hand i hand, men det är inget krav att ration ser likadan ut för alla.

spas
2019-11-03, 18:23

Ser knappt tränad ut?

Stenhård i kroppen på 100+ kilo med rygg som en gorilla.

ChuckTesta
2019-11-03, 18:31
Ser knappt tränad ut?

Stenhård i kroppen på 100+ kilo med rygg som en gorilla.

Haha ja han är sjukt tränad. Men han ser inte ut att göra 435 i sumomark.

Agitator
2019-11-03, 18:37
Haha ja han är sjukt tränad. Men han ser inte ut att göra 435 i sumomark.

Kan ju inte blåsa på fritt som strongmans eller Ronnie. Ställ han brevid någon hyfsat vältränad tjomme på ett gym så kommer han troligen se väldigt stor ut brevid en sådan person också.

Läskeblask
2019-11-03, 18:42
Bäst kommer det fram i tyngdlyftning när man kollar deras frontböj. Där ser man hur kroppen anpassar sig efter behov.

ChuckTesta
2019-11-03, 18:47
Kan ju inte blåsa på fritt som strongmans eller Ronnie. Ställ han brevid någon hyfsat vältränad tjomme på ett gym så kommer han troligen se väldigt stor ut brevid en sådan person också.

https://clips-media-assets2.twitch.tv/28054157904-offset-4640-preview.jpg

Juji ser ut som en otränad pensionär bredvid.

Agitator
2019-11-03, 19:02
https://clips-media-assets2.twitch.tv/28054157904-offset-4640-preview.jpg

Juji ser ut som en otränad pensionär bredvid.

Och Larry ser liten ut.

EagleEye
2019-11-03, 19:47
Kan man få en sån rygg av bara marklyft? I så fall ska jag sluta allt med vad kabelrodd maskiner och hammer strenght heter för jag tycker det i ärlighetens namn är skittråkiga övningar.

Och jag gillar tjockleken på ryggen hur den sticker ut och inte bara är vidd som på kroppsbyggarna.

Lennix
2019-11-03, 20:00
Kan man få en sån rygg av bara marklyft? I så fall ska jag sluta allt med vad kabelrodd maskiner och hammer strenght heter för jag tycker det i ärlighetens namn är skittråkiga övningar.

Och jag gillar tjockleken på ryggen hur den sticker ut och inte bara är vidd som på kroppsbyggarna.

Han förespråkar tunga ostrikta skivstångsrodd också!

ceejay
2019-11-03, 21:07
Han kör en hel del högintensiv ryggträning också. Med hög volym.

Rahf
2019-11-03, 21:59
Och Larry ser liten ut.

Perspektivet är dock lite forcerat, då Larry står mellan en halv till en hel meter framför de andra.

Bärsärk
2019-11-03, 22:00

Det spelar ingen större roll egentligen, du kommer komma dit med kabelrodd också men det kanske tar lite längre tid.

ChuckTesta
2019-11-04, 00:42
Det spelar ingen större roll egentligen, du kommer komma dit med kabelrodd också men det kanske tar lite längre tid.

Svårt att tro att man får Woolams rygg av kabelrodd.

Pudzianovski
2019-11-04, 07:52
Kollade nåt resultat han (Woolam) gjorde i någon SL-tävling (från 2019).

215 eller var det 220 i bänk och 300 i böj. Klassisk stod det men lite osäker på om tävling hette nåt med klassisk eller om det var "klassisk" lyftning. Oavsett så finns det ju bra med kraft i honom. Fast marken ligger ju långt före antar jag :d

Agitator
2019-11-04, 19:02
Markar som strongmans som väger 150-200 fullsmetat på roidz. Så ja, marken är långt före.

spas
2019-11-04, 20:32
Markar som strongmans som väger 150-200 fullsmetat på roidz. Så ja, marken är långt före.

Han är iofs helt perfekt byggd för mark och vill minnas han är rätt öppen med att han är fullsmetad med roidz han också.

Lennix
2019-11-05, 19:22
https://www.instagram.com/p/B4fgbgpFpz9/?igshid=1ayhqw16xr1f5

Eddie Hall reps med hantlar på 100kg

sladdbarn
2019-11-06, 12:16
Han är helt sjukt stark...

Lennix
2019-11-06, 15:11
Julius Maddox med 318kgx3 med paus och signal.....

GVxCspMiULM

ceejay
2019-11-06, 15:31
Bra kroppsviktsbänkar!

PureWhey
2019-11-06, 16:12

Det är inte dessa grabbars övningsval som gör att deras fysiker sticker ut.

Sjuka bänkar från Julius. Om ett par år ser vi 800lbs bänk :) Larry drog sönder sin rotatorkuff samma dag, han skulle bänka 705. Han har tydligen lagt på sig mängder med vikt senaste veckorna också.

ChuckTesta
2019-11-06, 16:30

Sjuka bänkar från Julius. Om ett par år ser vi 800lbs bänk :) Larry drog sönder sin rotatorkuff samma dag, han skulle bänka 705. Han har tydligen lagt på sig mängder med vikt senaste veckorna också.

Finns det video eller något på Larry?

PureWhey
2019-11-06, 16:40
Finns det video eller något på Larry?

Han postade video på det som han sedan tog bort.

Screenie
https://i.imgur.com/uPeYh6z.jpg

Rahf
2019-11-06, 18:19

Kan vara en anledning så god som någon. Han besöker väl apoteket också?

ChuckTesta
2019-11-06, 18:22
Han postade video på det som han sedan tog bort.

Screenie
https://i.imgur.com/uPeYh6z.jpg

Hann du se videon? Vad hände efteråt liksom, var det bara en passare?

ceejay
2019-11-06, 19:25
först foten och nu axeln? :( vafan.
Han kör på alldeles för hårt. För typ 2 månader sen var 240x2 max i bänken.

R0B
2019-11-06, 21:56
501kg marklyft på gång?

https://www.youtube.com/watch?v=ryOUzyVqfFI

ChuckTesta
2019-11-06, 23:04
iSDAFZrcIKk

Här failade han på 480 på samma sätt för 3 veckor sen

dFLDCDZauY0

Isanningensnamn
2019-11-07, 12:04

Det stämmer, dumt att tro att man får mongobred rygg bara av marklyft..

Känns som att Julius kan nå 800lbs snabbare än inom ett par år.
Riktigt sjuk jävel måste jag säga!! Kul att följa!

Haha sjukt att Larry Wheels ens försökte sig på att bänka 320 kg..

Om Larry besöker apoteket? Han bor i apoteket.

Larry stressar alldeles för mycket med vikterna och allt, han har inte lyckats med några av sina senaste planer. Trist att se.

Får se om han fixar världsrekordet som planerat.

rooz
2019-11-07, 18:45
Känns som Larry mest gör det för sina följare. Känns som han försökt sig på 300kg+ i bänk rätt mycket senaste året..

Agitator
2019-11-07, 21:07
Hoppas Eddie Hall slentrianbänkar lite och får till 340 kg eller 350 innan någon annan.

MackeJuve
2019-11-08, 09:01
Känns som Larry mest gör det för sina följare. Känns som han försökt sig på 300kg+ i bänk rätt mycket senaste året..

Det är möjligt, sen tror jag inte att han är den skarpaste kniven heller. Hans approach till träning har ju fungerat så sinnessjukt bra så om det nu, vid lite högre ålder, har börjat ge en del bakslag så kan man tänka sig att han har svårt att acceptera det och istället tränar på som han alltid har gjort. Andra lyftare/styrkeatleter på världsnivå har upprepade gånger uttryckt fascination över hur fan Larry kan träna som han gör och de har också upprepade gånger nämnt hans låga ålder som en anledning till att det funkar. Det kanske börjar ta stopp nu.

Jag är mest glad över att det har börjat dyka upp tung träning och en satsning igen :D När det mest var han och hans flickvän i hans flöden så var det ingen höjdare...

MackeJuve
2019-11-08, 09:04
Hoppas Eddie Hall slentrianbänkar lite och får till 340 kg eller 350 innan någon annan.

Han är mitt inne i en bänksatsning för att nå 700 lbs.

Pudzianovski
2019-11-08, 14:26
Eddie Hall är sinnesjukt stark. Bra tryck i pressarna i slutet *popcorn*

lT6aRtBwjzA

Agitator
2019-11-08, 20:32
Han är mitt inne i en bänksatsning för att nå 700 lbs.

Jo jag vet. Men vi alla vet att road to 700 lbs är bara en plojgrej. Innerst inne så är det ett test för att se om han kan passera 300 i bänken och slänga på 340. Inge jvla 0.5 kgs höjning här inte.

Det är lite av en grej av att han är retired men samtidigt utklassar i princip alla inom strongman när det kommer till olika former av pressar.

Jag tror att ifall det inte går bra med hans road to 700 så var det bara lite träning och se vart man är någonstans och går det bra så är det. Well, I'm retired, just benched 700+ for reps maybe I should see if I could bench 750 as a retired strongman, utan att ha någon press på sig från tävlingar.

gLmx2YtT5hI&start=53

EagleEye
2019-11-08, 23:33
Skulle livet inte bli enklare för Larry om han grisbulkade upp sig?

ceejay
2019-11-09, 06:15
Har har ju grisbulkat upp sig. Han nuddar väl nästan 140kg.

ChuckTesta
2019-11-09, 19:56
7KQSCR0v5g8

Bärsärk
2019-11-10, 10:13
-xm-UoFXJPA

ceejay
2019-11-10, 11:54
Vill inte vara sån men en toktydlig sänkning. Ska man slå världsrekord ska det vara omisstagbart imo, samma som med maddox bänk.

Anders The Peak
2019-11-10, 11:55
Vill inte vara sån men en toktydlig sänkning. Ska man slå världsrekord ska det vara omisstagbart imo, samma som med maddox bänk.

Sant det var en tydlig sänkning...

crille
2019-11-10, 12:58
Är det sänkning när inte alla vikter lämnat golvet och det görs en dip?

stridis
2019-11-10, 13:01
Är det sänkning när inte alla vikter lämnat golvet och det görs en dip?

Jag undrar likadant. Därför jag inte tänkte på det som sänkning?

ceejay
2019-11-10, 13:13
4 Varje avsiktlig ansats att lyfta stången räknas som ett försök.
När lyftet är påbörjat tillåtet inga sänkningar av stången tills lyftet är slutfört och lyftaren
har låst sina knän.
Om stången sänks när axlarna dras tillbaks i slutdraget skall det inte underkännas.
Ett påbörjat försök räcker.

Nog för att jag inte missunnar honom vikten, han kom nog bara lite fel i starten. Styrkan har han ju.

R0B
2019-11-16, 19:34
youtube.com/watch?v=oiJeHOnIcig

Brian Shaw och den veganska strongman snubben Patrik någonting ska tävla i knäböj. Patrik blir intervjuad i slutet av klippet ovan.

Hur länge måste någon varit vegan för att man ska räknas som en vegansk atlet?

Rahf
2019-11-16, 19:43

Brian Shaw och den veganska strongman snubben Patrik någonting ska tävla i knäböj. Patrik blir intervjuad i slutet av klippet ovan.

Ptja, från det att man avsvär sig animaliska produkter är man vegan.

Ska man hävda att ens idrottsliga bedrifter är p.g.a. veganism vill jag åtminstone se två-tre år av det först.

Brofessorn
2019-11-16, 19:47
Eventuell regression borde saktas ner rejält av tillräckligt mycket droger och mat. Minst två år låter rimligt.

Lennix
2019-11-17, 07:43

Maddox ny bänk 337kg
https://www.instagram.com/p/B48IyuuAnu9/?igshid=qm13muxozi6j

Agitator
2019-11-17, 12:28
Rätt snyggt men inte lika snyggt som kungen Kirill. Måste vara en avsevärd stor skillnad mellan deras ipf/wilkspoäng. Spännande. Undrar om man får se 350 inom 5 år.

Lennix
2019-11-18, 14:19
Big Z svarade på lite kommentarer på instagram om hans 228kg stockpress världsrekord. Han nämnder bland annat att han tror att han hade 250kg i sig när han slog det och att han kommer försöka slå sitt egna världsrekord igen.

Spel för galleriet för att fortfarande vara relevant eller kommer han komma tillbaka till sådana vikter?

ceejay
2019-11-18, 15:33
Han är för gammal nu. Han har försökt att slå det i 7+ år.

ChuckTesta
2019-11-18, 16:37
Big Z svarade på lite kommentarer på instagram om hans 228kg stockpress världsrekord. Han nämnder bland annat att han tror att han hade 250kg i sig när han slog det och att han kommer försöka slå sitt egna världsrekord igen.

Spel för galleriet för att fortfarande vara relevant eller kommer han komma tillbaka till sådana vikter?

Rent spontant känns det som att om man har 250 i sig så gör man 228 lättare än så här

8crALRL8hfI

Agitator
2019-11-18, 19:14
Rent spontant känns det som att om man har 250 i sig så gör man 228 lättare än så här

8crALRL8hfI

Ser inte jättetungt ut. Men man får inte glömma bort att under träning så har han kunnat vara starkare och känna sin potentiella toppning bättre då. Så blev det lite sämre på en tävlingsdag med WR bara som såg lite segt ut.

Lennix
2019-11-18, 20:21

8crALRL8hfI

Han skrev att han var skadad 2 månader innan detta lyftet och att det inte var hans toppform!

ceejay
2019-11-18, 23:16
Och Eddie Hall är alltid uttorkad.

ChuckTesta
2019-11-18, 23:30
Och Samuelsson sköt alltid en kota i ryggen

mottat
2019-11-19, 02:55

:laugh::laugh::laugh:

Agitator
2019-11-19, 10:16

:laugh::laugh::laugh:

Han hade faktiskt solen i ögonen i ett av lyften ska du veta.

blåvitt
2019-11-19, 10:51

Efter 7 år har alla kroppens celler ersatts av nya. Så efter 7 år är man väl helt ”växtbaserad”, även om man såklart kan ha lite gains kvar som gjorts på köttdiet

PureWhey
2019-11-19, 10:58
7 år utan roids tycker jag låter rimligt.

ChuckTesta
2019-11-20, 01:49
K1_a9kz2bJg

Har Brian ens svarat efter han tackade ja till utmaningen?

rooz
2019-11-20, 17:51
Shaw har gjort 13 reps på 320 (WSM 2017) och borde vara god för 900+lbs.

Killen har ju inte en sportmössa..

R0B
2019-11-20, 20:22
Kirill Sarychev gör lite lätta curls på 102,5kg (x12) med överhandsgrepp.

https://youtu.be/XgWJDGaAwH8?t=318

Agitator
2019-11-20, 21:27

Dessutom TUMLÖST! WTF!

PureWhey
2019-11-20, 21:27

:confused::confused:

ceejay
2019-11-20, 23:24
Nog för att han är sinnesstark, så ser det nog mer imponerande ut än vad det är.

Bärsärk
2019-11-21, 14:58
dPpFsZ-mPEc

Agitator
2019-11-21, 22:34
Sjukt stark 16åring och allt Clarence gör ser lätt ut i den här videon. Älskar även hur han driver med sig själv om 15 gånger innan han får till det.

FWwnY4RLwFE

Lennix
2019-11-23, 12:01
https://www.instagram.com/p/B5NCenjIv88/?igshid=1ecaqqt2lfxag

1 December går Ivan makarov för 501kg marklyft!

Lennix
2019-11-23, 12:37
Blaine sumner bänkade precis 425.5kg i första lyftet utrustat för ett nytt WR

Lennix
2019-11-23, 12:51
Blaine sumner bänkade precis 425.5kg i första lyftet utrustat för ett nytt WR

Fick lyftet överklagat och underkänt men lyfte det i andra igen. Men också det överklagat och underkänt

Läskeblask
2019-11-23, 13:11
Jag vet inte varför men det enda som intresserar mig är raw bänk och raw marklyft. Visst är 400kg bänk sjukt men för några år sedan ( kanske ljuger jag) låg rekordet på typ 360 och sedan plötsligt var flera uppe i runt 400kg.

Agitator
2019-11-23, 16:22
https://www.instagram.com/p/B5NCenjIv88/?igshid=1ecaqqt2lfxag

1 December går Ivan makarov för 501kg marklyft!

Friskt vågat. Menar, det finns faktiskt 0,25 kgs kakor att lägga på.

ChuckTesta
2019-11-23, 20:21
Friskt vågat. Menar, det finns faktiskt 0,25 kgs kakor att lägga på.

Så vad borde han satsa på enligt dig?

För övrigt hoppas jag verkligen att han har gjort 501 på träning redan så han "vet" att han har det. Så att det inte blir världens hype först, sen failar han vid knäna som han har gjort på dom tidigare lyften i tråden.

Isanningensnamn
2019-11-25, 12:08
Så vad borde han satsa på enligt dig?

För övrigt hoppas jag verkligen att han har gjort 501 på träning redan så han "vet" att han har det. Så att det inte blir världens hype först, sen failar han vid knäna som han har gjort på dom tidigare lyften i tråden.

Att slå rekordet med 1 kg är lite larvigt ja.

När senaste rekordhållaren slog rekordet med 35 kg?

Men kul ändå antar jag ;)

MackeJuve
2019-11-25, 16:15
Ray Williams rekord verkar ha slagits. Av en Daniel Bell, förbund okänt.

1142.5kg/2518.7lbs - The highest RAW (+Wraps) Total ever ��
Squat: 482.5kg/1063lbs
Bench: 260kg/573lbs
Deadlift: 400kg/881lb

Det kanske har slagits innan dess men jag hade för mig att det var en grej att Ray hade rekordet trots att han tävlade i ett förbund som testar.

MackeJuve
2019-11-25, 16:16
Larry tävlade igår och verkar precis ha missat Lilliebridges världsrekord, hängde på en 900 lbs mark i slutet som han inte ska ha fått upp. Har lovat video nu i dagarna.

ChuckTesta
2019-11-25, 19:28
Att slå rekordet med 1 kg är lite larvigt ja.

När senaste rekordhållaren slog rekordet med 35 kg?

Men kul ändå antar jag ;)

Hur många kg måste man slå ett rekord med för att det inte ska vara larvigt? Är det inte lika larvigt att slå rekord i sprint med ett par hundradelar?

ks6v1w-Yq4M

ceejay
2019-11-25, 19:46
Ray Williams rekord verkar ha slagits. Av en Daniel Bell, förbund okänt.

1142.5kg/2518.7lbs - The highest RAW (+Wraps) Total ever ��
Squat: 482.5kg/1063lbs
Bench: 260kg/573lbs
Deadlift: 400kg/881lb

Det kanske har slagits innan dess men jag hade för mig att det var en grej att Ray hade rekordet trots att han tävlade i ett förbund som testar.

Wraps. Olika medel tillåtna. Ray kör i IPF med knävärmare.

MackeJuve
2019-11-25, 19:54
Wraps. Olika medel tillåtna. Ray kör i IPF med knävärmare.Oki. Såg efteråt att det var Malanichevs rekord han tagit.

ceejay
2019-11-25, 19:57
fortfarande sick, malanichev hade rekordet ett tag.

Läskeblask
2019-11-26, 08:39
Jag är skeptisk till knäböj, då djupet kan kasta ganska mycket. Godkänd böj är godkänd böj men varje cm har betydelse.

Isanningensnamn
2019-11-26, 10:59
Hur många kg måste man slå ett rekord med för att det inte ska vara larvigt? Är det inte lika larvigt att slå rekord i sprint med ett par hundradelar?

ks6v1w-Yq4M

Ja alltså slår han rekordet med 1 kg så blir det ju fortfarande nytt rekord.

Men om han tror att han kommer att bli korad lika mycket hjälte som Eddie så kan han glömma det.

Försöker han göra en Eddie och få lika mycket beröm för sitt lyft så blir det inte så. 500 kg var ju omöjligt tills Eddie fick upp den.

Hur mycket rekordet måste slås med för att få samma genomslagskraft? Ja med mer än 1 kg skulle jag säga

Läskeblask
2019-11-26, 11:24
Frågan är ju också att hur mycket är det möjligt att ens dra? Vi talar ju om otroliga vikter. Vem vet om man efter 10år har hittat nya mediciner som gör det möjligt eller nåt men nånstans kommer väl gränsen emot

MackeJuve
2019-11-27, 11:07
Ja alltså slår han rekordet med 1 kg så blir det ju fortfarande nytt rekord.

Men om han tror att han kommer att bli korad lika mycket hjälte som Eddie så kan han glömma det.

Försöker han göra en Eddie och få lika mycket beröm för sitt lyft så blir det inte så. 500 kg var ju omöjligt tills Eddie fick upp den.

Hur mycket rekordet måste slås med för att få samma genomslagskraft? Ja med mer än 1 kg skulle jag säga

Jag tror inte att han gör det för att få någon sorts hjältestatus utan för att rekordet är 500 kg och att han känner att han kan slå det. Jag kan till viss del köpa en del av det som ni skriver, jag menar, vad är egentligen ett kg? Han får rekordet men de flesta av oss kommer nog inte att tänka "wow, han är starkare än Eddie Hall!". Det är en sån försumbar skillnad. 510 kg hade varit en annan grej.

Samtidigt: man måste ju få slå rekordet. Han ska ju inte behöva skämmas för att han drar 501 kg och blir bäst genom tiderna. Baserat på det som jag har sett så tror jag att han kommer att fixa det. Vad var det han drog från knäna? 540 kg? Han löser det.

MackeJuve
2019-11-27, 11:20
Jag vet inte varför men det enda som intresserar mig är raw bänk och raw marklyft. Visst är 400kg bänk sjukt men för några år sedan ( kanske ljuger jag) låg rekordet på typ 360 och sedan plötsligt var flera uppe i runt 400kg.

Samma för mig, åtminstone vad gäller bänkpress. Jag har egentligen inte så mycket emot fenomenet utrustad bänkpress i sig(kul med mycket vikt) utan det är mer att det skaver att folk kan få ut så olika mycket av dräkten. Svensson vs Smulter är det bästa exemplet på detta. Men jag tyckte det var kul med utrustad bänk när Smulter var i ropet och jag har kollat ett par tävlingar live över nätet. Det hade absolut något.

Angående Summer så är det lite sjukt att man för ett par år sedan tyckte att Smulter var helt Loco som fixade 400 kg. Nu är alltså amerikanen markant bättre trots att han kör styrkelyft.

ChuckTesta
2019-11-27, 11:50
Jag tror inte att han gör det för att få någon sorts hjältestatus utan för att rekordet är 500 kg och att han känner att han kan slå det. Jag kan till viss del köpa en del av det som ni skriver, jag menar, vad är egentligen ett kg? Han får rekordet men de flesta av oss kommer nog inte att tänka "wow, han är starkare än Eddie Hall!". Det är en sån försumbar skillnad. 510 kg hade varit en annan grej.

Samtidigt: man måste ju få slå rekordet. Han ska ju inte behöva skämmas för att han drar 501 kg och blir bäst genom tiderna. Baserat på det som jag har sett så tror jag att han kommer att fixa det. Vad var det han drog från knäna? 540 kg? Han löser det.

Köper inte argumentet "bara 1 kg" öht. Varför lägger inte Lasha bara på 1 kg på stången varje gång och gör 500 i totalen? Varför gjorde inte Eddie 501, det är ju bara 1 kg, ingenting.

Jag tycker inte det är löjligt alls att göra 501 i marklyft bara för att "det är bara 1 kg mer än Eddie".

Köttis
2019-11-27, 12:20
Han lär ju dra 501 för att han vill ha rekordet, inte för att vara den första som drar 500. Är det dessutom pengar inblandat är det en anledning att slå sitt eget rekord flera gånger om man kan göra det.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

MackeJuve
2019-11-27, 13:03
Köper inte argumentet "bara 1 kg" öht. Varför lägger inte Lasha bara på 1 kg på stången varje gång och gör 500 i totalen? Varför gjorde inte Eddie 501, det är ju bara 1 kg, ingenting.

Jag tycker inte det är löjligt alls att göra 501 i marklyft bara för att "det är bara 1 kg mer än Eddie".

Nej, jag är på din sida. Klart han ska slå rekordet. Jag menade bara att det kanske inte pirrar till i magen för egen del då det "bara" är ett kg. Vi vet inte om förutsättningarna kommer att vara identiska vilket för egen del gör att jag gärna hade sett en mer markant höjning för att gå igång på det till 100 %. Strongmanrekord har en tendens att vara lite smådiffusa.

PureWhey
2019-11-27, 13:06
Kanske köra försöket i en stad som ligger väldigt högt upp? Då lär man väl få 0.5-1kg "gratis" :D

MackeJuve
2019-11-28, 10:07
Kollade vad Larry lyfte. 379 kg böj(pb +6 kg), 288 kg bänk(pb +12 kg) och 370 kg mark(långt ifrån pb men plättlätt då han höjde till 408 kg för att dra för vr-total i sista).

Kul grej: Claerence Kennedy är ju sinnessjukt nog bara 27 bast gammal. Han har sagt att han vid 29 års ålder ska växla över till styrkelyft. Hans bästa böj är 306 kg och den gjordes utan bälte eller andra hjälpmedel, med paus i botten och givetvis överdjupt. Bästa marken är 340 kg(med remmar) och bästa bänken är 200 kg(med stopp). En träningstotal på 846 kg. När han har nämnt överväxlingen så har han också sagt ordet "tävla".

Han är inte direkt vinna-VM-bra(IPF) men kul att se hur långt han kan ta det.

Lennix
2019-11-28, 10:22
Kul grej: Claerence Kennedy är ju sinnessjukt nog bara 27 bast gammal. Han har sagt att han vid 29 års ålder ska växla över till styrkelyft. Hans bästa böj är 306 kg och den gjordes utan bälte eller andra hjälpmedel, med paus i botten och givetvis överdjupt. Bästa marken är 340 kg(med remmar) och bästa bänken är 200 kg(med stopp). En träningstotal på 846 kg. När han har nämnt överväxlingen så har han också sagt ordet "tävla".

Han är inte direkt vinna-VM-bra(IPF) men kul att se hur långt han kan ta det.

Jag tror absolut att han kan bli vinna-VM-bra. Om han sadlar om helt till styrkelyft och nöter bara de momenten så kommer han garanterat öka mycket. De 5 bästa resultaten i -105 (junior inräknad eftersom den var bättre än öppen) 862.5, 857,5 855 840 840

MackeJuve
2019-11-28, 10:27
Jag tror absolut att han kan bli vinna-VM-bra. Om han sadlar om helt till styrkelyft och nöter bara de momenten så kommer han garanterat öka mycket. De 5 bästa resultaten i -105 (junior inräknad eftersom den var bättre än öppen) 862.5, 857,5 855 840 840

AHA, jag kollade på de utrustade resultaten. Okej men då blir det ju ännu mer spännande.

PureWhey
2019-11-28, 10:29
Kennedy's böjar är riktigt vackra.

Längesedan jag kollade på honom. Hur lång är han?

MackeJuve
2019-11-28, 10:31
Kennedy's böjar är riktigt vackra.

Längesedan jag kollade på honom. Hur lång är han?

Strax under 180 cm tror jag. Runt 100 kg kv så han är ju mer built än man kanske kan tro, hans lår är störda.

PureWhey
2019-11-28, 10:59
:-( Trodde inte han var manlet.

Makes sense iofs, fick inte riktigt ihop hans kroppshydda+vikt med vad jag trodde hans längd var (~185).

trädgårdsmöbel
2019-11-28, 11:38
Det blir väl inte IPF för C. Kennedy i sådant fall? Eller skulle IPF bortse från det pga. semikändisskapet?

Läskeblask
2019-11-28, 11:42
Hittar inte inervjun med Eddie Hall men han berättade om förveredelserna inför 500kg lyftet. Han gick bl.a.till psykolog för att inför lyftet vara mentalt redo altså i stil med historien med mamman som lyfte en bil när barnet var under bilen. Skallen tog stryk under lyftet han lär ha varit lite borta några dagar

MackeJuve
2019-11-28, 11:50
Det blir väl inte IPF för C. Kennedy i sådant fall? Eller skulle IPF bortse från det pga. semikändisskapet?

Han har så vitt jag vet inte åkt dit för doping så IPF bör inte vara några problem. Baserat på hur han är som person så skulle jag sätta mina pengar på att det blir IPF.

MackeJuve
2019-12-01, 18:20
470 kg blev det för vår ryss. Testade på 501 kg men det var inte nära.

R0B
2019-12-01, 19:22
https://www.youtube.com/watch?v=DjTWG4UR5t4

klipp på det hela.

Undrar om han hade en dålig dag eller om hans skivor på gymmet är lite missvisande.

R0B
2019-12-01, 19:28
Stången ser mjukare ut än den Eddie hade, men kanske bara är vinklen som gör det. Han drar dock så snabbt i början att han får ganska mycket whip, måste suga stenpung att den gungar ner såpass mycket mitt i lyftet.

ChuckTesta
2019-12-02, 13:59
Det blev ju som man trodde. Han failade ju på 480 för några veckor sen, helt orimligt att han skulle göra 500 nu.

MackeJuve
2019-12-03, 11:35
Det blev ju som man trodde. Han failade ju på 480 för några veckor sen, helt orimligt att han skulle göra 500 nu.

Jag lät mig faktiskt bli lurad, trodde att han skulle ta det. Främst så var det nog kronlyftet på 540 kg som ställde till det för mig, tänkte "kan han låsa ut det där så låser han ut 500 kg". Det jag missade att ta hänsyn till är att atleter kan vara fruktansvärt mycket starkare i kronlyft än i mark. T.ex. så har big Z världreskord i hummer tire deadlift med 520 kg. Hans bästa mark är väl i 440-trakterna? Så i efterhand: nej, det var inte så förvånande att han inte fixade 500 kg.

rattlesnake61
2019-12-03, 13:15
Jag lät mig faktiskt bli lurad, trodde att han skulle ta det. Främst så var det nog kronlyftet på 540 kg som ställde till det för mig, tänkte "kan han låsa ut det där så låser han ut 500 kg". Det jag missade att ta hänsyn till är att atleter kan vara fruktansvärt mycket starkare i kronlyft än i mark. T.ex. så har big Z världreskord i hummer tire deadlift med 520 kg. Hans bästa mark är väl i 440-trakterna? Så i efterhand: nej, det var inte så förvånande att han inte fixade 500 kg.

Ja de flesta är mycket starkare i kronlyft. Big Z har som bäst gjort 440kg på WSM 2011 men det var med den helt styva WSM-stången som dessutom har lite lägre upplyft, världsrekordet med den stången är 445kg. I sin prime tror jag Big Z var god för runt 460kg med en deadlift bar men det är såklart bara gissningar.

Tror fortfarande Hafthor har bäst chans på 501kg, hans lyft på 474kg var förhållandevis lätt och om han sparat lite energi och dragit en lättare vikt innan sitt 501kg försök hade det kanske lyckats.

rattlesnake61
2019-12-03, 13:27
Hittade en kul gammal tävling, The Highlander Challenge 2008 med bland andra Johannes Årsjö:

8xzjUvuF6R8

Agitator
2019-12-03, 23:24
WeX6owc5hm8&start=243

Lennix
2019-12-04, 10:36
Hittade en kul gammal tävling, The Highlander Challenge 2008 med bland andra Johannes Årsjö:

8xzjUvuF6R8

Sumobrottningen runt minut 45 var fantastiskt rolig att kolla på :laugh:

MackeJuve
2019-12-04, 21:29
Claerence körde ett push pull meet med kort förberedelse. Blev 170 kg bänk och 325 kg mark, sumo. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191204/9b46eba791f4e62683656f277e202b6f.jpg

Lennix
2019-12-06, 10:41
Någon som vet varför Isabella Von Weissenberg inte är med på EM i Styrkelyft?
Hon blev precis av med WR i böj.

De två damerna som leder -72an ser ut som dom har mer hår på bröstet än mig..

Ida Rönn är 4a efter böjen.

R0B
2019-12-12, 13:57
Någon av er som följer Pavlo Nakonechnyy?

22 år, gjorde 410,275,390. Bommade djupet på några högre böjar och blev av med biceps på 415 mark.

https://youtu.be/lqkhhXKkNWU?t=106

MackeJuve
2019-12-12, 14:19

Claerences träningstotal var som sagt 846 kg. I den är 200 kg bänkpress inräknad. Den tror jag att han får svårast att matcha på tävling men å andra sidan kan han nog dra mer i mark och lyfta mer i böjen.

Skriver detta eftersom att Norling totalade 887,5 kg ju på EM. Så det är inte osannolikt att nivån du och jag diskuterade åker upp över 900 kg nästa eller nästnästa år ;)

På tal om Claerence och därmed mångsidiga atleter så ska snart Jujimufu köra en SL-tävling. Han verkar också ha sadlat om till sumo och det ser så jävla flawless ut. Han är mycket kortare samt en miljon gånger starkare i benen jämfört med mig men blir ändå avundsjuk på hur naturliga hans sumomark ser ut.

Det är inte helt osannolikt att han böjer 300 kg och markar 315 kg på den tävlingen. Bänken har han inga nutida videos på, hans tng-pb är 184 kg. En perfekt tävling och han skulle kunna vara och nosa på 800 kg-gränsen totalt. Inte illa för en sån extrem mångsysslare som honom.

MackeJuve
2019-12-12, 14:27
Mitt armbrytningsintresse har inte svalnat för fem öre och jag kollade i helgen på Levan Saginashvilis match i Zloty Tour. Det var många som hade tippat emot honom men han krossade sin motståndare. Gissar att alla inte har koll på honom så kör en googling, det är mer eller mindre den nya Denis Cyplenkov. Ett riktigt jävla freak som ser ut som någon sorts armbrytningsmutant. Har gjort 143x3 i cheatcurls, Denis bästa är 170x1. Finns även video på en någorlunda bekväm bänkpress på 200x7.

Lennix
2019-12-12, 14:36
Claerences träningstotal var som sagt 846 kg. I den är 200 kg bänkpress inräknad. Den tror jag att han får svårast att matcha på tävling men å andra sidan kan han nog dra mer i mark och lyfta mer i böjen.

Skriver detta eftersom att Norling totalade 887,5 kg ju på EM. Så det är inte osannolikt att nivån du och jag diskuterade åker upp över 900 kg nästa eller nästnästa år ;)

På tal om Claerence och därmed mångsidiga atleter så ska snart Jujimufu köra en SL-tävling. Han verkar också ha sadlat om till sumo och det ser så jävla flawless ut. Han är mycket kortare samt en miljon gånger starkare i benen jämfört med mig men blir ändå avundsjuk på hur naturliga hans sumomark ser ut.

Det är inte helt osannolikt att han böjer 300 kg och markar 315 kg på den tävlingen. Bänken har han inga nutida videos på, hans tng-pb är 184 kg. En perfekt tävling och han skulle kunna vara och nosa på 800 kg-gränsen totalt. Inte illa för en sån extrem mångsysslare som honom.

Jag är dock lite skeptisk till om Clarence pallar med det enformiga i en SL satsning över tid? Jag har inte kollat så mycket på honom men det krävs ju väldigt mycket engagemang på 3 lyft.

Med Juji's medicinskåp hade jag blivit förvånad med sämre resultat!

ChuckTesta
2019-12-12, 14:42
Jag är dock lite skeptisk till om Clarence pallar med det enformiga i en SL satsning över tid? Jag har inte kollat så mycket på honom men det krävs ju väldigt mycket engagemang på 3 lyft.

Vilket medicinskåp har han? Och hur ser Clarence medicinskåp ut, han skulle ta medalj i OS om han tävlade, men han gör inte det för att "han inte gillar förbundet" typ.. lol. :Virro

Lennix
2019-12-12, 14:55
Vilket medicinskåp har han? Och hur ser Clarence medicinskåp ut, han skulle ta medalj i OS om han tävlade, men han gör inte det för att "han inte gillar förbundet" typ.. lol. :Virro

Jag säger inte emot dig :d

MackeJuve
2019-12-12, 15:14

Det tror jag är noll problem, bara att träna som nu fast skifta fokus. Behöver ju inte sluta rycka och stöta bara för att han fokar på SL. Han verkar dessutom vara typen som skulle kunna trivas med enformighet. Vet inte vad ordet jag söker är, neurotisk?

Jag vet inget om Jujis medicinskåp men han ser onekligen rådopad ut. Bra resultat oavsett, inte optimalt att vara mångsysslare.

Jag är dels inte den som skyller på doping så fort någon sticker ut styrkemässigt och det är även så, så vitt jag vet, inte något som Juji har erkänt(blir ju faktiskt vanligare och vanligare att folk outar sin doping). Men man får ge Lennix att han ser dopad ut. Han är 178 cm och väger drygt 110 kg samtidigt som han är någorlunda lean. Tycker att han en aura av att vara dopad, kan se framför mig att han har åsikten att doping inte är så fel :D Lite utav "en fri själ".

Claerence tror jag mer på som ren. Skulle bara kunna vara ett freak of nature. Hans officiella anledning till att han avstår att tävla är förbundet och då mycket p.g.a. att han tycker dopingtestandet är för dåligt. Jag vet att tävlande inom IPF inte är ett 100 % tecken på att man är ren MEN om han väljer att styrkelyfta inom IPF så det talar det åtminstone mer för hans ev. renhet jämfört med om han skulle välja ett otestat förbund.

Lennix
2019-12-12, 15:21
Det tror jag är noll problem, bara att träna som nu fast skifta fokus. Behöver ju inte sluta rycka och stöta bara för att han fokar på SL. Han verkar dessutom vara typen som skulle kunna trivas med enformighet. Vet inte vad ordet jag söker är, neurotisk?

Jag vet inget om Jujis medicinskåp men han ser onekligen rådopad ut. Bra resultat oavsett, inte optimalt att vara mångsysslare.

Jag är dels inte den som skyller på doping så fort någon sticker ut styrkemässigt och det är även så, så vitt jag vet, inte något som Juji har erkänt(blir ju faktiskt vanligare och vanligare att folk outar sin doping). Men man får ge Lennix att han ser dopad ut. Han är 178 cm och väger drygt 110 kg samtidigt som han är någorlunda lean. Tycker att han en aura av att vara dopad, kan se framför mig att han har åsikten att doping inte är så fel :D Lite utav "en fri själ".

Jag brukar visa Juji när någon undrar hur det ser ut när man dopar sig. En snubbe som ser ut som en belgian blue men gör backflips och voltar :laugh:

Ok, gillar han enformighet så kan han absolut göra bra ifrån sig. Dock tror jag kanske det krävs kanske 2 år. Har så svårt att se han i trikåer tävlande för IPF bara, varför vet jag inte.

MackeJuve
2019-12-12, 15:28
Jag brukar visa Juji när någon undrar hur det ser ut när man dopar sig. En snubbe som ser ut som en belgian blue men gör backflips och voltar :laugh:

Ok, gillar han enformighet så kan han absolut göra bra ifrån sig. Dock tror jag kanske det krävs kanske 2 år. Har så svårt att se han i trikåer tävlande för IPF bara, varför vet jag inte.

En diskussion då: har verkligen faktumet att han voltar och går ned i split något att göra med dopingen? Jag köper att det ser absurt ut men egentligen är det väl enbart hans fysik som tyder på doping? Det övriga är väl mer ett faktum av många års träning och stretching.

Ja, jag tror liksom inte att han tränar så jävla varierat just nu. Jag kan väl ge dig att OL kanske är lite mer spännande än SL men i.o.m. att han till 100 % vet vad en SL-satsning innebär och att han vill göra det så skulle jag inte oroa mig för att han tröttnar i första taget.

Om han tävlar inom ett förbund och väljer något annat än IPF så tappar han ju all trovärdighet.

Lennix
2019-12-12, 15:50
En diskussion då: har verkligen faktumet att han voltar och går ned i split något att göra med dopingen? Jag köper att det ser absurt ut men egentligen är det väl enbart hans fysik som tyder på doping? Det övriga är väl mer ett faktum av många års träning och stretching.

Ja, jag tror liksom inte att han tränar så jävla varierat just nu. Jag kan väl ge dig att OL kanske är lite mer spännande än SL men i.o.m. att han till 100 % vet vad en SL-satsning innebär och att han vill göra det så skulle jag inte oroa mig för att han tröttnar i första taget.

Om han tävlar inom ett förbund och väljer något annat än IPF så tappar han ju all trovärdighet.

Tror inte vi får diskutera det. Det är för det ser absurt ut :) Och jag tror absolut inte att man kan bli så grov och fortfarande gymnastisk utan preparat. Men jag kan absolut inte bevisa det på något sätt eller hänvisa till fakta, det är bara vad jag tror. Jag hade tyckt att det var oerhört intressant och se hur grov man kan bli utan prep.

Jag tror inte att dom inom är IPF är helt natty heller.

MackeJuve
2019-12-12, 16:09
Tror inte vi får diskutera det. Det är för det ser absurt ut :) Och jag tror absolut inte att man kan bli så grov och fortfarande gymnastisk utan preparat. Men jag kan absolut inte bevisa det på något sätt eller hänvisa till fakta, det är bara vad jag tror. Jag hade tyckt att det var oerhört intressant och se hur grov man kan bli utan prep.

Jag tror inte att dom inom är IPF är helt natty heller.

Jag ser inte hur dopingen skulle göra honom bra på volter, tror det bara har att göra med hans bakgrund och det extrema antal timmar som han har lagt på det.

Jag vet inte varför jag startade en dopingdiskussion, det är ju det värsta jag vet :D Jag har nästan alltid betydligt högre tro på vad människan kan uppnå ren jämfört med de jag diskuterar med. Det är också en diskussion som aldrig leder någonstans. Så vi skippar den.

ChuckTesta
2019-12-12, 17:16

Claerence tror jag mer på som ren. Skulle bara kunna vara ett freak of nature. Hans officiella anledning till att han avstår att tävla är förbundet och då mycket p.g.a. att han tycker dopingtestandet är för dåligt. Jag vet att tävlande inom IPF inte är ett 100 % tecken på att man är ren MEN om han väljer att styrkelyfta inom IPF så det talar det åtminstone mer för hans ev. renhet jämfört med om han skulle välja ett otestat förbund.

Jag tycker det är troligare att Juji är ren även om det är självklart att han har petat i sig lite testo någon gång. Att Clarence skulle vara ren, och dessutom vegan, ser jag som helt omöjligt. Snubben är typ en av dom starkaste i världen i sin viktklass, samtidigt är han så rippad att han skulle kunna gå upp på en scen inom en vecka typ. Men även med doping så är han ett freak.

Rikard Jansson
2019-12-12, 17:18
Försöker ni avsiktligt få låst på tråden eller vad är det frågan om?

ChuckTesta
2019-12-12, 18:22
Nej, lätt dopingspekulation får man väl prata om?

rooz
2019-12-12, 18:45
Nej, lätt dopingspekulation får man väl prata om?

§1. När det gäller narkotika, doping och/eller läkemedelsklassade substanser/preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft. Moderatorerna har rätt att ta bort tvivelaktiga inlägg utan förklaring. På Kolozzeum tillåter vi ej heller diskussioner som rör så kallade gråzons-preparat - tillskott eller substanser vars syfte är förändringar av hormonproduktionen och/eller ger utslag på dopingtest.

Och just spekulationer bör man vara lite återhållsam med..

Ett Orm
2019-12-12, 19:32

Tolkar det där som att det är diskussioner om själva preparaten som avses, inte huruvida den eller den är dopad eller inte.

Agitator
2019-12-12, 19:48
Det har varit på tapeten förut att man inte ska prata om verksamma ämnen osv. Själva diskussionen på erkända profiler som står i rampljuset och inte hänger här och känner sig outade av det har varit ok så länge det är en saklig diskussion.

Juji har nog dopat sig ordentligt i omgångar. Att tro annat vore naivt.

Clarence stats och kroppsvikt påvisar doping och är nog med väldigt hög faktor dopad.
Inte vill tävla men skulle vinna vm och väger runt +100 kg i extremt bra form på 178 cm får nog räknas som rätt bra indikationer på att Clarence inte är ren.

ceejay
2019-12-12, 19:49
skärp eeeeer.
Licis
JgnyVVgMQbg

Agitator
2019-12-12, 20:12
skärp eeeeer.
Licis
Video

Rofl. "Today we are doing an interview with Mens Health Magazine".

Väldigt hälsosamt att vara 170+ kg rådopad strongman. Tyckte det var lite kul. Givet att läsarna som läser en sådan tidning eller skaparna inte bryr sig. Bara lite kul med tidningens namn mot vad det faktiskt är.

ceejay
2019-12-12, 20:14
mens health har ju inget att göra med verklig hälsa så :)

ChuckTesta
2019-12-12, 20:44

Nu spekulerar vi dock om huruvida någon är dopad eller inte, faller inte riktigt under §1..

MackeJuve
2019-12-12, 22:12
Eric Spoto är visst grym på armbrytning och vill in i WAL och Devon tror han är topp fem i Nordamerika. Vilken jävla grej :D

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191212/b903ebfe30c87879a0994b6b16090659.jpg

Agitator
2019-12-13, 00:24
90YYaPgifzY

MackeJuve
2019-12-13, 08:40
Det är klyschigt och förutsägbart att ha Devon som sin favoritbrytare, jag vet, men jag kan fan inte rå för det :D Tycker karln är rakt igenom opti. Hade jag blivit tvungen att reinkarneras till någon så hade jag valt Devon, lätt. Om han skulle lösa de två saker som han har ogjorda så är hans karriär fulländad. Den första är att slå Michael Todd och ta hem hammaren. Det är inte SÅ osannolikt även om Todd skulle vara favorit i en sådan match. Den andra grejen är att åka över pölen och slå besten i öst, oavsett om det är Denis eller Levan som Mannen med stor M just då. Det har han redan provat och det gick som vissa av er vet åt helvete. Även om det känns rätt osannolikt så skulle det verkligen vara det perfekta slutet. Sen är det bara att lägga remmarna på hyllan ;)

Rikard Jansson
2019-12-13, 08:49
Det är klyschigt och förutsägbart att ha Devon som sin favoritbrytare, jag vet, men jag kan fan inte rå för det :D Tycker karln är rakt igenom opti. Hade jag blivit tvungen att reinkarneras till någon så hade jag valt Devon, lätt. Om han skulle lösa de två saker som han har ogjorda så är hans karriär fulländad. Den första är att slå Michael Todd och ta hem hammaren. Det är inte SÅ osannolikt även om Todd skulle vara favorit i en sådan match. Den andra grejen är att åka över pölen och slå besten i öst, oavsett om det är Denis eller Levan som Mannen med stor M just då. Det har han redan provat och det gick som vissa av er vet åt helvete. Även om det känns rätt osannolikt så skulle det verkligen vara det perfekta slutet. Sen är det bara att lägga remmarna på hyllan ;)

Devon är förstås extremt duktig osv men han framstår som lite bättre än vad han faktiskt är p.g.a. dels att han bara kör supermatcher och dels att han bara kör freedom armwrestling och på WAL-bord. Han har alltid haft som svaghet att han är lite för långsam i starten vilket han själv har erkänt. Det är därför man aldrig ser honom bryta mot öst-statare i samma viktklasser (Cyplenkov är inte direkt Usain Bolt han heller) då de är extremt snabba och explosiva vilket Devon inte direkt kan hantera. Är ju förstås omöjligt i att spekulera vilka han skulle förlora mot som tävlar i "riktig" armbrytning men WAL är lite som WPC också med pajasregler osv. Samt invitational only, de bjuder bara in de som de tror att "sina" armbrytare kommer vinna över. Cyplenkov var lite av ett undantag, för om Devon förlorar, vilket han gjorde, kan man alltid skylla på "steroid russian" eller viktskillnaden. Vilket alla också gjorde :D

MackeJuve
2019-12-13, 09:05
Devon är förstås extremt duktig osv men han framstår som lite bättre än vad han faktiskt är p.g.a. dels att han bara kör supermatcher och dels att han bara kör freedom armwrestling och på WAL-bord. Han har alltid haft som svaghet att han är lite för långsam i starten vilket han själv har erkänt. Det är därför man aldrig ser honom bryta mot öst-statare i samma viktklasser (Cyplenkov är inte direkt Usain Bolt han heller) då de är extremt snabba och explosiva vilket Devon inte direkt kan hantera. Är ju förstås omöjligt i att spekulera vilka han skulle förlora mot som tävlar i "riktig" armbrytning men WAL är lite som WPC också med pajasregler osv. Samt invitational only, de bjuder bara in de som de tror att "sina" armbrytare kommer vinna över. Cyplenkov var lite av ett undantag, för om Devon förlorar, vilket han gjorde, kan man alltid skylla på "steroid russian" eller viktskillnaden. Vilket alla också gjorde :D

Ja, jag har förstått att den som vinner WAL inte per automatik är bäst i världen ;) Du bryter ju faktiskt arm så ditt intresse är befogat men jag har fått något sorts osunt stort intresse för skiten då jag tycker att det är svinkul att kolla på. Så jag har sett en massa matcher, inte allt men mycket av det som finns på Youtube. Är införstådd med att Devon inte är i sin prime men när han var det så klassades han väl ändå som bäst i världen? Han har väl, till skillnad från Todd, inte varit så blyg för att flyga över till Europa och bryta. Jag tänker t.ex. på matchen mot Pushkar som vad jag har förstått var om världsmästartiteln.

Rikard Jansson
2019-12-13, 09:11
Ja, jag har förstått att den som vinner WAL inte per automatik är bäst i världen ;) Du bryter ju faktiskt arm så ditt intresse är befogat men jag har fått något sorts osunt stort intresse för skiten då jag tycker att det är svinkul att kolla på. Så jag har sett en massa matcher, inte allt men mycket av det som finns på Youtube. Är införstådd med att Devon inte är i sin prime men när han var det så klassades han väl ändå som bäst i världen? Han har väl, till skillnad från Todd, inte varit så blyg för att flyga över till Europa och bryta. Jag tänker t.ex. på matchen mot Pushkar som vad jag har förstått var om världsmästartiteln.

Haha armbrytning är ju skitkul så inte konstigt om man får ett intresse för det ;) Du borde söka upp närmsta klubb och prova några gånger!

Han säger ju sig vara i sin prime just nu och det är möjligt att det är sant, han verkar riktigt jävla stark. På ett vis, på ett vis inte. Han verkar ha tappat en del vissa lägen efter en operation osv och blivit starkare överlag annars. Hursomhelst så bryter han ju väldigt defensivt som du har sett, och ett "äkta" VM är ju turneringsstil. Och att göra motståndaren trött på det viset som han är känd för i supermatcher fungerar inte alls på turnering, för man blir ju nästan lika trött själv. Så om man kör en sån trött-match mot någon så möter man ju inte den igen sen, samtidigt som nästa match är mot någon som är nästan helt fräsch. Även om man är starkare än alla andra på turneringen blir det helt sjukt jobbigt till slut och i finalen kommer man inte vara i form alls för att möta den bästa/näst bästa.

Jag har provat flera gånger :D

Är dock inte helt insatt i hur det var före typ 2016. Det kan David säkert svara mer på.

Läskeblask
2019-12-13, 09:15
Är wpc ett pajasförbund? Vi glömmer att det inte testas. Lite grunda böjar har jag sett men är inte så insatt

Rikard Jansson
2019-12-13, 09:20
Är wpc ett pajasförbund? Vi glömmer att det inte testas. Lite grunda böjar har jag sett men är inte så insatt

Grunda böjer och startsignaler i stort sett på vägen ner i bänkpressen och mjuka markstänger. Det går ju inte direkt bli mer pajas SL-mässigt utan att det blir fullkomligt absurt så ja, definitivt pajasförbund.

rooz
2019-12-13, 09:27

Från folk som vart och tävlat så har jag hört
*Olika regler i olika länder
* Inte så nog med utrustningen (Som te.x IPF)
* monoliften
* icke standardiserade skivor & vikter

Men rövarhistorierna vart jäkla mycket roligare*popcorn*

MackeJuve
2019-12-13, 09:34
Haha armbrytning är ju skitkul så inte konstigt om man får ett intresse för det ;) Du borde söka upp närmsta klubb och prova några gånger!

Han säger ju sig vara i sin prime just nu och det är möjligt att det är sant, han verkar riktigt jävla stark. På ett vis, på ett vis inte. Han verkar ha tappat en del vissa lägen efter en operation osv och blivit starkare överlag annars. Hursomhelst så bryter han ju väldigt defensivt som du har sett, och ett "äkta" VM är ju turneringsstil. Och att göra motståndaren trött på det viset som han är känd för i supermatcher fungerar inte alls på turnering, för man blir ju nästan lika trött själv. Så om man kör en sån trött-match mot någon så möter man ju inte den igen sen, samtidigt som nästa match är mot någon som är nästan helt fräsch. Även om man är starkare än alla andra på turneringen blir det helt sjukt jobbigt till slut och i finalen kommer man inte vara i form alls för att möta den bästa/näst bästa.

Jag har provat flera gånger :D

Är dock inte helt insatt i hur det var före typ 2016. Det kan David säkert svara mer på.

Jag har handleder och underarmar som en skolflicka, armbrytning är inte för mig :D

Devon snackar väldigt mycket skit, hans prime har redan varit och det var några år sedan. Med prime åsyftar jag även hur han står sig relativt sett till de övriga i världen, inte bara hur han stark han är. Han kanske kan nå prime igen med ny teknik o.s.v., t.ex. Kings Move, men de flesta anser nog att hans peak har varit. Levan och Denis är ju även en sorts ny nivå och det ska nog fruktansvärt mycket till om han, nu när han närmar sig 50, ska vinna en match mot någon av dom. Kollar man YT-klipp så är det ofta kommentarer om "This was prime Devon" om matcher som var typ 2008 och däromkring. Matchen mot Pushkar tror jag var 2012. Så kanske var i det spannet som han peakade. Häromkring slog han ju även Brzenk. I denna period klassades han så vitt jag vet som bäst i världen.

Det är dock inte superviktigt för mig att han är bäst i världen även om det hade varit kul. Jag ÄLSKAR att när han bryter så är det som en kombination av WWE och en riktig sport, det är så jävla mycket skitsnack :D En seger mot Todd räcker för mig.

trädgårdsmöbel
2019-12-13, 09:37
Larratt är en sån där som är underhållande att se på Youtube. Hans personlighet gör sig bäst kanske en halvtimme i taget. I verkligheten är han nog ytterst enerverande att ha att göra med. Det är nog därför han har en sån bromance med Jujimufu. Bägge är sådär intensiva och jobbiga.

Han behöver helt klart Concerta eller dylikt.

MackeJuve
2019-12-13, 10:04
Larratt är en sån där som är underhållande att se på Youtube. Hans personlighet gör sig bäst kanske en halvtimme i taget. I verkligheten är han nog ytterst enerverande att ha att göra med. Det är nog därför han har en sån bromance med Jujimufu. Bägge är sådär intensiva och jobbiga.

Han behöver helt klart Concerta eller dylikt.

Det tror inte jag, han verkar rätt chill. Säker i sig själv. Man får ju ta in i beräkningen att när han är på t.ex. Jujis kanal så ska han ju underhålla och då kopplar han på lite av sin tävlingspersonlighet. Den tävlingspersonligheten, när den levs ut till fullo, är ju något som vissa anser vara sjukt osoft :D Jag älskar den men jag har visat matcher för mina polare(som anser att jag är en jävla kuf som har sett typ alla matcher som finns på tuben haha) och de tycker att han är otroligt osympatisk. Har slutat med att de sympatiserar med hans motståndare istället.

PureWhey
2019-12-13, 10:08
Man måste ju gilla Larratt när han besitter en käklinje av marmor. Tror han skär frukt med den.

Lennix
2019-12-13, 10:11
Man måste ju gilla Larratt när han besitter en käklinje av marmor. Tror han skär frukt med den.

100% släkt med jaws från bond.

MackeJuve
2019-12-13, 10:18

Och ett munläder av Guds nåde. Jag har garvat högt hemma flera gånger när jag har sett hans matcher. Det är så mycket hån och trashtalk att hälften hade varit nog.

Den här låten sjöng han in inför sin match mot Dave Chaffee :D

pOOtULcQmEc

Lennix
2019-12-13, 10:22
Och ett munläder av Guds nåde. Jag har garvat högt hemma flera gånger när jag har sett hans matcher. Det är så mycket hån och trashtalk att hälften hade varit nog.

Den här låten sjöng han in inför sin match mot Dave Chaffee :D

pOOtULcQmEc

Fantastiskt :d

MackeJuve
2019-12-13, 10:25
Fantastiskt :d

Världens roligaste atlet.

PureWhey
2019-12-13, 10:52
Världens roligaste atlet.

Chael Sonnen är #1 i min bok
https://www.kimura.se/wp-content/uploads/2014/06/Chael-Sonnen-1024x580.jpg

Men Larratt är allmänt coolare med sin kroppshydda och orangutangarmar :D

Agitator
2019-12-13, 23:17
Peoples champ helt klart.

ChuckTesta
2019-12-14, 03:39
Är Brian rädd för Patrick Baboumian? I sin första video sa Brian att han kunde utmana honom i "literally anything"

https://youtu.be/FevC82PVIpY?t=220

Och nu i sin senaste video så slingrar han sig och nu måste det tydligen vara en gren som Patrick hävdar att han har/har haft världsrekordet i. Brian verkar också lida av lite dyslexi, "Baboneamens"...?

https://youtu.be/Daar-N2qB4U?t=304

Isanningensnamn
2019-12-14, 17:27

Ta reda på vilken viktklass Clarence tävlade, när han slutat tävla 1 år efter eller något sånt så hade hans kroppsvikt och PBn ökar rejält, hehe.
Inget att tvivla över där.

ceejay
2019-12-14, 19:48
mja, han var rätt stark redan kring 90kg kroppsvikt. Men ja, hans fysik förtäljer en del.

Bärsärk
2019-12-15, 11:20
Är Brian rädd för Patrick Baboumian? I sin första video sa Brian att han kunde utmana honom i "literally anything"

https://youtu.be/FevC82PVIpY?t=220

Och nu i sin senaste video så slingrar han sig och nu måste det tydligen vara en gren som Patrick hävdar att han har/har haft världsrekordet i. Brian verkar också lida av lite dyslexi, "Baboneamens"...?

https://youtu.be/Daar-N2qB4U?t=304

Nu är ju Patrick pensionerad, men när Patrick var som bäst vs hur Shaw är nu så tror jag inte Patrick hade varit långt efter. Shaw har verkligen inte sett bra ut sen han drog av sin hamstring. Snart 40 år också gör ju sitt.

Lite löjligt att Shaw ger sig på någon som är pensionerad, och också töntigt att Brian gör det själv när han inte ens är top 3 i världen.

rooz
2019-12-15, 17:36
Nu är ju Patrick pensionerad, men när Patrick var som bäst vs hur Shaw är nu så tror jag inte Patrick hade varit långt efter. Shaw har verkligen inte sett bra ut sen han drog av sin hamstring. Snart 40 år också gör ju sitt.

Shaw gjorde 8 reps på 750 lbs i knäböj (ca 344kg) senaste WSM(Licis gjorde 9 och vann grenen). Det är 15 kg mindre än P.B's bästa lyft. Tror inte P.B fixar det i sin prime.

Shaw hade krossat honom. Enkelt.

MackeJuve
2019-12-16, 13:28
Lyssnade på den gamla Kolo-bekantingen Robin Sjögren i Josefs podcast. För er som inte minns honom så är/var det en Örebro-lyftare som gick i plussen och vann flera SM-guld, främst i klassisk SL. Det blir kanske en lite orättvis jämförelse då Robin inte var konkurrenskraftig på internationell nivå MEN man minns ju ändå honom som apstark. 55-65 kg lättare Emil Norlings EM-total är 20 kg högre än Robins bästa. Jag minns att det var lite utav en grej när/om Robin skulle bräcka 900 kg i totalen. Det lär ju Emil fixa fast i 105:an. Det ger lite perspektiv på hur jävla bra han är :D

Detta verkar även uppskattas av andra än bara svenskar. 156 000 visningar på hans video från tävlingen.

FM7DpK6re5c

Obolensky
2019-12-16, 15:19
Devon Larratt är verkligen en rutten person. Hade det handlat om en icke-kändis eller någon på er arbetsplats eller i grundskolan så hade ni kallat det mobbning.

Fan vad jagälskade att se Cyplenkov leka med honom som ett barn. Större förnedring än när Brzenk förlorade med 6-0 mot Larratt pga..vet inte, Brzenk är lite mer ödmjuk och han har vunnit mot Larratt i alla andra matcher han kört och tog honom efteråt också.

Cyplenkov såg helt oberörd ut medans Devon tog i för drottningen och fosterlandet. Cyplenkov stod och typ tuggade tuggummi och tittade på deras händer som om han undersökte vad som pågick med Larratt sled med hela kroppen efter att ha lovat att besegra "Chernobyl-Denis" - riktigt schysst att säga så till någon som förmodligen mobbats på grund av sitt utseende hela sin barndom.

Synd att han tog Pushkar så förnedrande och att Pushkar inte han hämnas, för i slutet av hans liv hade han utan tvekan vunnit mot Devon. Som någon skrev är Devon inte så explosiv/stark direkt i börja och Pushkar var starkare än Cyplenkov i starten och var på ungefär samma styrkenivå.

Sedan när blev mobbing coolt? Det är inte som Conor McGregor vs Mayweather då både var med på det, utan Larratt ger sig på folk som bevisligen inte tycker att det är det minsta roligt.

Älskade att han blev rätt så ägd av han som sitter på golvet också - ja resultaten blev rätt lika men kolla på hur de ansträngde sig så var Devon helt sönderkörd mellan omgångarna medans han som satt på huk verkade närmast oberörd.

Sådana vidriga typer som Devon förtjänar inte att ha sådana förmågor, för ingen kan ta ifrån honom att han är en oerhört duktig, och fruktansvärt uthållig, armbrytare och en av de bästa genom tiderna. Hoppas verkligen inte han tar Denis eller Levan nu när han bulkar upp sig. Han kommer aldrig nå deras styrka men i en supermatch så är det inte omöjligt att han i framtiden vinner. Undantaget är om han blir så stor att hans kanske främsta tillgång - hans extrema uthållighet som bara matchas av han som bryter med rak arm och sitter på huk under bordet...inte så svårt att ha uthållig arm om man bara behöver behålla greppet..och det är fastbundet, och nu när Devon körde samma move mot Chaffee (intressant att han som började gömma sig under bordet får hur mycke skit som helst av alla som intresserar sig för armbrytning online, men när Devon använde det så är han precis lika omtyckt som tidigare.

Och folk hurrar hans mobbning av Chaffee. Uppenbarligen är Chaffee inte på samma mentala nivå och klarar inte av att psykas och ändå gör Devon allt hankan för att psykiskt trycka ned personen.

Det finns bra och starka armbrytare som samtidigt är ödmjuka och jag förstår inte hur folk tilltalas mer av en trashtalkande mobbare som kommer undan för att han mobbar på ett skojigt sätt.

Hoppas han möter Levan och får armen avsliten.

Är jag butthurt? Nej, jag har inte brutit arm på många år och är inte insatt i sporten. Är ledseni i ögat? Nej, jag är trött på Devon och hans fanbase. Tycker att ha är en osportslig skit.

När han psykade Pushkar när han tog honom var det heller inget fel på då Pushkar var inne på samma mobbningsbana av Devon innan, men att ge sig på någon med uppenbart svagt psyke för provokationer är bara för lågt. Chaffee kämpade ju inte i en enda rond.

Hoppas att han möter Levan om ett par år och råkar få armen avsliten.

Den enda gången Larratt någonsin varit ödmjuk var mot Cyplenkov - eller han kallade ju honom i princip missfoster på distans ("Chernobyl-Denis" är ekvivalent med "Denis det muterade freaket"), men skönt att se att den totala förnedring han fick utstå gjorde honom lite ödmjuk.

Jag vet ingen toppidrottsman i världen som är lika långt ifrån ödmjukhet och förmågan att kunna visa respekt även mot motståndare.

Jag hoppas att han får cancer av alla steroider han nu pumpar i sig, eller något annat dödligt problem.

Nej, han har inte sårat eller gjort mig butthurt, Devon-fans. Jag tycker bara att han är ett osportsligt svin som kommer undan med att behandla motståndare illa på grund av sin popularitet.

MackeJuve
2019-12-16, 15:35
Det är tillåtet att tycka annorlunda, även om det kanske är lite magstarkt av dig att önska ur livet honom. Jag tycker att han är extremt underhållande och att trashtalkandet är något som hör till. Jag gillar verkligen armbrytning trots att jag aldrig har utövat det själv och en del av det beror nog på showen runt omkring. Det behövs lite spänd stämning och upphaussande av matcherna för att locka även de som inte är utövare själva till att kolla matcherna. Det syns bland YT-kommentarerna, skitsnack säljer.

Sen tror jag att du gör dig själv en otjänst genom att gå på allt som sägs och klassificera det som ren och skär mobbning. Det är samma sak inför en boxningsmatch, atleterna hånar varandra till leda för att bygga upp bilden av att det är två personer som avskyr varandra som ska mötas. Framförallt WAL är ju verkligen WWE med enda skillnaden att när de möter varandra så är det på riktigt.

ChuckTesta
2019-12-16, 16:12
Lyssnade på den gamla Kolo-bekantingen Robin Sjögren i Josefs podcast. För er som inte minns honom så är/var det en Örebro-lyftare som gick i plussen och vann flera SM-guld, främst i klassisk SL. Det blir kanske en lite orättvis jämförelse då Robin inte var konkurrenskraftig på internationell nivå MEN man minns ju ändå honom som apstark. 55-65 kg lättare Emil Norlings EM-total är 20 kg högre än Robins bästa. Jag minns att det var lite utav en grej när/om Robin skulle bräcka 900 kg i totalen. Det lär ju Emil fixa fast i 105:an. Det ger lite perspektiv på hur jävla bra han är :D

Detta verkar även uppskattas av andra än bara svenskar. 156 000 visningar på hans video från tävlingen.

FM7DpK6re5c

Han har sjuka gener, Norling. Sett honom lyfta irl också, han är ett djur.

Bärsärk
2019-12-16, 19:45
UHC6LiazKDw

Giganternas gigant.

ceejay
2019-12-16, 19:48
vilken stor jävla människa.

d1anny2
2019-12-16, 19:54
"Huge upper body". Kan man lugnt säga.

Kul stil med studs i botten.

ChuckTesta
2019-12-17, 12:55
LStRe1-fQYY

Vegan gains har också gjort en video om hur Brian försöker slingra sig nu :laugh:

svenbanan
2019-12-17, 13:07
LStRe1-fQYY

Vegan gains har också gjort en video om hur Brian försöker slingra sig nu :laugh:

Brian Shaw verkar inte vara den vassaste kniven i lådan. Det såg ju ut som att han faktiskt menade att han skulle acceptera en utmaning i "vad som helst som Patrick hade världsrekord i". Men han formulerade sig så jävla uselt, förmodligen för att han inte tänkt igenom det för fem öre, att den rimliga tolkningen är att han skulle acceptera en utmaning i "vad som helst".

Hur som helst är väl hela grejen rätt ointressant. Vad ska bevisas med denna tävling egentligen?

Bärsärk
2019-12-17, 14:18
vilken stor jävla människa.

Jag saknar den tiden när folk försökte bara bli så jävla stora och starka som möjligt till vilket pris. Känns som att vi vet för mycket nu om hur eventuellt dåligt det kan vara. Jag vet att det håller tillbaka mig i alla fall

Pudzianovski
2019-12-18, 10:51
Brian Shaw verkar inte vara den vassaste kniven i lådan. Det såg ju ut som att han faktiskt menade att han skulle acceptera en utmaning i "vad som helst som Patrick hade världsrekord i". Men han formulerade sig så jävla uselt, förmodligen för att han inte tänkt igenom det för fem öre, att den rimliga tolkningen är att han skulle acceptera en utmaning i "vad som helst".

Hur som helst är väl hela grejen rätt ointressant. Vad ska bevisas med denna tävling egentligen?

Brian snackar ju så jäkla mycket. Får han frågan om vilken som är hans favoritfärg så blir inte svaret "BLÅ och punkt" utan en lång utläggning på 10 minuter om allt möjligt om färger och annat. Tröttsamt :d

Lennix
2019-12-30, 16:45
Mr deadlift igång igen:
340x6
https://www.instagram.com/p/B6sw8Exn6WgOiWxE6_0rMo9_XFzT2eZQ-7baYc0/?igshid=b90xgccqd9er

Pudzianovski
2019-12-30, 20:58
Mr deadlift igång igen:
340x6
https://www.instagram.com/p/B6sw8Exn6WgOiWxE6_0rMo9_XFzT2eZQ-7baYc0/?igshid=b90xgccqd9er

Kan inte se. Måste följa honom eller nåt. Vem är det och vad gör han?

Lennix
2019-12-30, 22:24

Han är Krzysztof Wierzbicki (@mr.deadlift) och drar 340x6 i sumomark med kroppsvikt runt 100~

Agitator
2019-12-31, 01:15

Tävlar i ipf och dragit över 400 samt har något världsrekord. Har för mig att han även har 50 cm i omkrets på armarna.

Agitator
2019-12-31, 01:28
Tävlar i ipf och dragit över 400 samt har något världsrekord. Har för mig att han även har 50 cm i omkrets på armarna.

Glömde länka in bilden från ipfwatch sidan. De har själva tagit den från hans instagram. Gammal bild troligen.

https://i.imgur.com/9QPmIlc.png

Jq8--LPRUgE&start=242

http://i.imgur.com/0Dy339R.jpg

http://i.imgur.com/fDzZXuk.jpg

http://i.imgur.com/vY8PK2L.jpg

eternallord
2020-01-09, 19:34
https://www.instagram.com/p/B63eQgeJIon/?igshid=4ofp68be2f5w

Lasha med en back squat triple på 285kg som ser ut som typ 70%, löjligt...

ceejay
2020-01-09, 19:37
Det är nog nära 70% :P

Brofessorn
2020-01-09, 19:41
Sjukt. Blicken när han ska lägga tillbaka skivstången ser så vardaglig och avslappnad ut, som att han kollar efter fjärrkontrollen till TVn eller något.

ChuckTesta
2020-01-09, 20:07
I en video sa dom att Lasha gjorde en 3a på 310 i stötdrag med fart... Han är skapligt stark Lasha :smash:

Agitator
2020-01-09, 20:24
Ja det är ju inte tungt för han direkt så det är klart att det ser lite "casual" ut.

eternallord
2020-01-10, 14:55
https://www.instagram.com/p/B7Iy9YFg3D6/?igshid=1ie952pju9uyf

330kg x5 high-bar squat. Ser enkelt ut också, wtf...

ceejay
2020-01-10, 15:14
Sjukt stark, men jämför man så ser man vilken kontroll lasha har jämfört med den där böjen.

PureWhey
2020-01-10, 15:22
Härliga böjvinklar. Längd på snubben?

Jorgen
2020-01-22, 16:53
Nu är tråden rensad och öppen igen.

Vänligen håll er i skinnet.

crille
2020-01-22, 18:08
342 bänk av Julius Maddox
https://www.instagram.com/p/B7Zn6Hvg7yX/

ceejay
2020-01-22, 18:36
wtf

ChuckTesta
2020-01-22, 18:37
Helt sjukt vad stark han är i bänkpress. Det sjukaste är också att han sa i nån intervju att han har tränat i typ 5 år. Snabba gains much?

Agitator
2020-01-22, 20:18
Helt sjukt vad stark han är i bänkpress. Det sjukaste är också att han sa i nån intervju att han har tränat i typ 5 år. Snabba gains much?

Väger runt 200 kg och har väl fokuserat mycket bänk. Titta på Eddie Hall vilken räka han är i sina första år innan det blir full fatty mode och hur stark han är i pressar överlag. Är lätt att vara stark ju större man blir och snabbt går det.

Irdial
2020-01-22, 20:21
Torokhtiy tränar med Novikov.

HpAhTmHkd_g

ChuckTesta
2020-01-22, 21:01
Väger runt 200 kg och har väl fokuserat mycket bänk. Titta på Eddie Hall vilken räka han är i sina första år innan det blir full fatty mode och hur stark han är i pressar överlag. Är lätt att vara stark ju större man blir och snabbt går det.

Ja men plz, 5 år och gör 342 i bänk? Alla andra som gör ~300 i bänk har säkerligen tränat hur länge som helst. Så det är ju inte direkt att bara bli fet så bänkar man nya världsrekord inom ett par år.

MackeJuve
2020-01-22, 21:33
Kollade Martins video från senaste tävlingen, rekommenderas. Mitt största(no pun intended) intryck var dock Brian. Han kom väl iofs tvåa men det är något som inte ser ut att stämma när man ser honom, jag tycker verkligen att han ser ut att ha tappat det. Har varit grym på kastgrejer, gör sådär ifrån sig där. Har grymt grepp, sätter ned väskorna. Har lyft över 1000 lbs i mark, gör helt okej men inte superbra ifrån sig i marken. Är en av världens största män, vinglar något oerhört när han stockpressar. Har varit grym på tung loading, får knappt över sista säcken.

Nu har det ju varit så här ett tag också. Vågar utlova att han aldrig vinner Arnolds eller WSM igen. Har nog skrivit det förut men videon cementerade den åsikten. Det var längesedan jag såg honom göra ett event och verkligen krossa det, något han gjorde ofta förut.

Agitator
2020-01-23, 00:40
Kollade Martins video från senaste tävlingen, rekommenderas. Mitt största(no pun intended) intryck var dock Brian. Han kom väl iofs tvåa men det är något som inte ser ut att stämma när man ser honom, jag tycker verkligen att han ser ut att ha tappat det. Har varit grym på kastgrejer, gör sådär ifrån sig där. Har grymt grepp, sätter ned väskorna. Har lyft över 1000 lbs i mark, gör helt okej men inte superbra ifrån sig i marken. Är en av världens största män, vinglar något oerhört när han stockpressar. Har varit grym på tung loading, får knappt över sista säcken.

Nu har det ju varit så här ett tag också. Vågar utlova att han aldrig vinner Arnolds eller WSM igen. Har nog skrivit det förut men videon cementerade den åsikten. Det var längesedan jag såg honom göra ett event och verkligen krossa det, något han gjorde ofta förut.

Jag tror han presterar minst en gång till innan det blir avtack.

Agitator
2020-01-23, 00:42
Ja men plz, 5 år och gör 342 i bänk? Alla andra som gör ~300 i bänk har säkerligen tränat hur länge som helst. Så det är ju inte direkt att bara bli fet så bänkar man nya världsrekord inom ett par år.

Vettefan om du ska lita på 5 år?

4 år sedan 283 kg.

SUnyqYxlmIk

PureWhey
2020-01-23, 07:10
Så han bänkade 283kg på ett år och har sedan ökat 60kg på 4 år?

(X) Doubt

Pudzianovski
2020-01-23, 09:04

Verkligen! Han har sett oerhört trött ut senaste tiden. Trött, seg och långsam som fasen. Känns verkligen som han är på väg ner. Även om han sjunker ner en nivå så är han väl ändå med i toppen om han gör en bra tävling.

Rob Kearney pod nedan. En av deltagarna på Arnolds i mars för de som inte visste.

74TaVlSuipo

MackeJuve
2020-01-23, 10:37
Verkligen! Han har sett oerhört trött ut senaste tiden. Trött, seg och långsam som fasen. Känns verkligen som han är på väg ner. Även om han sjunker ner en nivå så är han väl ändå med i toppen om han gör en bra tävling.

Mjo. Förr, även om han inte vann, så hade han alltid grenar där han demolerade de andra. Kom att tänka på att det var väldigt länge sedan som jag såg det. Kan inte heller riktigt komma på en gren där han skulle göra det i dagsläget. Skulle vara om blob blev en WSM-gren :D

Hafthor är också lite långsam och trög men han kompenserar det genom att ha grenar där det inte går att slå honom.

LSR
2020-01-23, 13:32
Djupa mark på: 3x5 320 *flex*

https://www.instagram.com/p/B7T04SqHbfO/

MackeJuve
2020-01-23, 13:34
Djupa mark på: 3x5 320 *flex*

https://www.instagram.com/p/B7T04SqHbfO/

Han är ett fenomen :) Fyller 53 i år.

PureWhey
2020-01-23, 13:40
Hårväxten = +10 strength

LSR
2020-01-23, 14:08
Han är ett fenomen :) Fyller 53 i år.

Ja verkligen imponerande, still going strong!

ChuckTesta
2020-01-23, 14:19
Vettefan om du ska lita på 5 år?

4 år sedan 283 kg.

SUnyqYxlmIk

Ja det låter ju jävligt orimligt att han började lyfta för 5 år sen om han gjorde 283 för 4 år sedan. Här är iaf klippet där han säger att han började lyfta för 5 (och ett halvt) år sen.

https://youtu.be/KbIL9FMKR08?t=117

MackeJuve
2020-01-23, 14:20
Ja verkligen imponerande, still going strong!

Följer honom på Instagram. Verkar väldigt oldschool och "bonnig"(på det hårda skogshuggarsättet). Väldigt ofta det dyker upp en falukorvsmacka och någon billig burköl på hans storys :D

LSR
2020-01-23, 15:07
Följer honom på Instagram. Verkar väldigt oldschool och "bonnig"(på det hårda skogshuggarsättet). Väldigt ofta det dyker upp en falukorvsmacka och någon billig burköl på hans storys :D

Han är skogshuggare :) kör skogsmaskin.

MackeJuve
2020-01-23, 15:09
Han är skogshuggare :) kör skogsmaskin.

Haha, då så :D Allt i sin ordning.

Smurfic
2020-01-24, 16:48
https://www.instagram.com/p/B7eygd_odio/?igshid=1m6uq12o93to9

rooz
2020-01-25, 15:31
https://www.instagram.com/p/B7eygd_odio/?igshid=1m6uq12o93to9

Han är bara tjock, inget att sehär.

(Bra fart i den böjen:hbang:)

ChuckTesta
2020-01-25, 16:22
Hur mycket väger han egentligen?

Agitator
2020-01-25, 18:07
13 år gammal här typ.

https://www.instagram.com/p/BEwxgnLs61p/

rattlesnake61
2020-01-25, 20:46
Lasse Norén i Europas Starkaste Man 1984, synd att han trillade ner i vattnet (17:40)...

oBzJ1DnqS1c?t=1060

ceejay
2020-01-25, 20:57
13 år gammal här typ.

https://www.instagram.com/p/BEwxgnLs61p/

Ser ut som en gammal tjock gubbe bakifrån

ChuckTesta
2020-01-25, 21:01
Är han kobent?

800x3

https://www.instagram.com/p/B7UMOSzH1Ad/

Sjukt konstiga vinklar.

ceejay
2020-01-25, 21:06
han har nog väldigt intressanta vinklar på lårbenshalsen och där den fäster in i bäckenet.

MackeJuve
2020-01-27, 09:16
Kollade Q&A-video med Thor. Han sa att tävlingen i stort kommer att vara i fokus under Arnolds och att han därmed inte kommer att gå för 501 kg marklyft om han inte behöver. Däremot så berättade han att det kommer att ske i år. Han nämnde också att Eddie hade utfört sin mark i dräkt och att det inte var tillåtet på Arnolds, visste ni det?

Vet att det är ett utjatat ämne :D Kan dock sätta pengar på att om han skulle lyckas så kommer Eddie hitta något att anmärka på. Det kommer att börja storsint typ "all cred to Thor, an amazing achievement" och sedan kommer det att komma ett "BUT" följt av en lista av saker som tar ner Thors bedrift :D

ChuckTesta
2020-01-27, 14:50
Kollade Q&A-video med Thor. Han sa att tävlingen i stort kommer att vara i fokus under Arnolds och att han därmed inte kommer att gå för 501 kg marklyft om han inte behöver. Däremot så berättade han att det kommer att ske i år. Han nämnde också att Eddie hade utfört sin mark i dräkt och att det inte var tillåtet på Arnolds, visste ni det?

Vet att det är ett utjatat ämne :D Kan dock sätta pengar på att om han skulle lyckas så kommer Eddie hitta något att anmärka på. Det kommer att börja storsint typ "all cred to Thor, an amazing achievement" och sedan kommer det att komma ett "BUT" följt av en lista av saker som tar ner Thors bedrift :D

Visste vi vad, att Eddie lyfte i dräkt?

Annars, 100% att Eddie kommer säga exakt så där. "But I was the first one to do it, bla bla bla, I was dehydrated and could've lifted 502" osv..

MackeJuve
2020-01-27, 15:02
Visste vi vad, att Eddie lyfte i dräkt?

Annars, 100% att Eddie kommer säga exakt så där. "But I was the first one to do it, bla bla bla, I was dehydrated and could've lifted 502" osv..

Haha :D Jag syftade på att jag inte hade koll på att Arnolds var dräktfritt.

ceejay
2020-01-27, 15:28
thor kommer aldrig marka 500+

MackeJuve
2020-01-27, 15:34

Det tror jag, förutsatt att det är någonting som han verkligen vill. Jag är ju oerhört tveksam till att det kommer att ske på en vanlig tävling, det krävs att han likt Eddie kan fokusera helhjärtat på just marklyftet.

Kul grej: dina markspådomar kommer att få bekänna färg i år :D Jag kollade en av Josef Erikssons videos på Youtube om hans resa mot 300 kg i mark. Han tror själv att han drar det i vår. Du dök upp som en skärmdump där du skrev att varken han eller Daniel kommer att dra 300 kg. Blir kul att se vem som får rätt!

ceejay
2020-01-27, 15:37
Med kalibrerade plattor och SL stång gör han aldrig det. Elephant bar? Finns en chans, men jag tror nej fortfarande.

Haha, ja. Får se hur det går :)

MackeJuve
2020-01-27, 15:44
Med kalibrerade plattor och SL stång gör han aldrig det. Elephant bar? Finns en chans, men jag tror nej fortfarande.

Haha, ja. Får se hur det går :)

Jag orkar egentligen inte spekulera, det verkar rätt klart att han ska göra ett försök i år och det känns hur som helst kul. Han har ju även gått med på att gå en boxningsmatch mot Eddie 2021. Jag tycker egentligen att det bara är ploj men skulle ju ljuga om jag skrev att jag inte skulle kolla :D

ChuckTesta
2020-01-27, 15:53

Han var ju inte direkt långt ifrån förra gången.