Dags för pass 2 då. Detta pass var inriktat på rygg och biceps.
När jag läste innan passet och insåg att jag bara skulle köra 2 övningar rygg och 1 övning biceps trodde jag inte att det skulle kännas nämnvärt i kroppen.
Men efter passet får jag konstatera att det kändes ordentligt både i rygg och biceps. Eftersom man visste att det bara var tre övningar så gav man verkligen ALLT vad man hade i dessa övningar.
Efter uppvärmningen så var det dags då för ryggen:
Rygg:
Drag uppifrån, smalt grepp: 10x70kg, 8x80, 8x85, 7x90 kg
Framåtlutande skivstångsrodd: 10x60, 8x70, 7x80, 10x60
Biceps
Skivstångscurl med EZ: 8x50, 8x55, 8x50, 8x50
That's it!!
Ryggträningen kändes bra idag, var laddad. Jobbade mig upp i vikterna och första seten var riktigt strikta. Använde smalt handtag och försökte dra långt ner på bröstet. Ryggen är inte min starkaste sida men idag kändes det hyfsat.
Skivstångsrodden: Började med extremt strikta reps med överkroppen parallell med marken. I takt med att det blev tyngre blev det liiite mindre strikt. Gav bra pump iaf.
Skivstångscurlen. Biceps är väl en annan muskelgrupp som släpar lite men idag gick det iaf hyfsat. Stegade mig upp mot tyngre för att sen avsluta med ett superstrikt lite lättare set igen.
Jaha pass 2 slut då. Vilodag idag torsdag och imorrn blir det nästa bänkpass....
Har fixat med passare tills på fredag också verkar det som. Snackade med en kille på gymmet som brukar träna samtidigt. Han lovade att hjälpa mig med bänken.
Så på fredag blir det Rock n roll!!