Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-31, 17:18   #1
pocoloco
Ganska snygg asså

pocolocos avatar

Reg.datum: Jan 2005
Träning i strävan efter styrka och spänst

Hej igen!

Det här blir väl min tredje, eller kanske fjärde träningsjournal. Jag har haft ett stort missnöje med mina andra journaler, då alla delmål har varit för stora och det har lett till motivationssvackor.

Jag har precis (för ca. 2 veckor sedan) kommit tillbaka från en 5 veckor lång träningsresa på ett camp (Kombat Village i Pattaya - http://www.kombatgroup.com). Det vart inte mycket träning med viktbelastning där mer en några set pecdec, latsdrag och bicepscurl utöver dem spänstövningar vi utförde med kroppen.

Jag håller just nu på att genomgå en stor tragedi som har drabbat min familj, då min styvbror har gått bort i en bilolycka. Nu kommer träningen vara mycket viktigare för mig, då det är viktigt att hålla sig sysselsatt och kunna rensa tankarna ibland.

Jag har tänkt att under denna vecka börja träna hårt igen - thaiboxning, styrketräning kombinerat med löpning. Målet är att träna hårt 5-6 dagar i veckan året om. Men det kräver också att jag börjar sakta och stärker mitt nervsystem.

Under kommande skoltermin kommer jag också få utöva en del fysisk aktivitet, främst gällande thaiboxning som Specialidrott (200p).

Lite stats/information om mig om mig
Namn: William
Ålder: 17 (881003)
Vikt: 72kg morgonvikt
Styrketränat sedan jag var 15 år, och gick i 9an
Tränat thaiboxning sedan jag var 15 år
Seriöst? Nej, men jag hoppas på att kunna få ordning på det här.
Kost: Till och från, men jag ska börja dokumentera mat och förbrukning när jag är på fötter igen, för att kunna få matnyttiga tips från dem som känner sig manade

Personliga rekord
Knäböj 105kg Mål: 115kg
Marklyft 80kg Mål: 100kg
Bänkpress 60kg Mål: 70kg

Jag vet att jag är en person både starkt och genetiskt. Men jag har vart ovarsam med min träningsvolym som har gått upp och ner i vågor, och slarvat med det ena och det andra, om ni läser mina journaler har jag inte blivit ett dugg starkare sedan jag var 15 år, även om jag växt en hel del. Bilder kommer upp under veckan!
pocoloco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-08, 13:06   #2
pocoloco
Ganska snygg asså

pocolocos avatar

Igår körde jag mitt första thaiboxningspass sen jag kom hem ifrån Sverige.
När det var sådär fint väder som det faktiskt var, så passade vi på att åka till Kristinebergs Idrottsplats.

Värmde upp lite lätt med pyramid 5-4-3-2-1 (Skip, Burpees, Situps, Armhävningar i följd). Sedan så skulle vi se till att ge mina mitsar en rejäl invigning vilket inte alls var så lätt då dem rent utsagt var stenhårda! Körde lite skenbenssparkar, boxning och knän tills vi gav upp och mjukade upp dem lite genom att slå dem emot en stålstång.

Min träningskamrat lärde mig lite Mae Mai (äldre skolans Muay Thai) tekniker, vilket var jävligt häftigt. Några utav dessa tekniker återfinns på: http://www.youtube.com/watch?v=1bF_zXbOxpM

Sedan körde vi sparring, vilket var jävligt kul. Min kamrat är närmare 2 meter lång, så jag får kämpa en hel del för att komma in på han. I slutet av passet så fick jag loss serierna ordentligt och avslappnat så det kändes bra.

Sedan vart det lite HÄRDNING utav inner,ytterlår samt revben. Skoj, skoj! Burpeesar, situps, stretch o sen hemgång!

Kosten har blivit bättre o bättre för varje dag nu, i början då jag vill komma lite i form består mitt kolhydratintag huvudsakligen utav grönsaker och frukt, mindre portitioner utav pasta och ris förekommer. Äter en del nötter och annat bra fett, o sen en hel del protte i "naturlig form". Måste åka och hämta tillskotten här vad de lider.

Var ett trevligt pass i alla fall, hade hoppats på att kunna köra ett styrkepass idag, men har en del att göra - får se hur det blir! Hade tänkt att göra så att jag kör 2 helkroppspass (vartannat baserad på böj, vartannat baserad på mark) med belastning varje vecka, ett spänst pass (anpassat,ditlagt/borttaget varje vecka beroende på hur jag mår) med kroppsvikt utöver den fys vi kör efter varje thaiboxningspass.
Gammal 2006-08-08, 20:16   #3
pocoloco
Ganska snygg asså

pocolocos avatar

Laddade upp med lite wok bestående utav bacon, paprika, tomater & ägg toppat med en hel drös starka kryddor så besökte jag World Class med min bror. Helt ok discogym! Hittade inget powerrack, så träningen föll litegranna på det.

Jag tänkte börja LÄTT, men jag måste medge att det kändes TUNGT.

Knäböj i Nautilus Smith 5x5x50kg
Bänkpress 3x5x45kg
Nautilus rodd 5x5x77.5kg
Situps på lutande bräda 4x15-25x15kg

Druckit en prottedrink och nu ska de ätas lite!
Gammal 2006-08-08, 20:41   #4
fintelligens
Registered User

fintelligenss avatar

Reg.datum: Dec 2003
banta och bli the ax murderer!!

nämen träna hårt nu

[SIGPIC][/SIGPIC]
fintelligens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-08, 21:46   #5
pocoloco
Ganska snygg asså

pocolocos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av fintelligens
banta och bli the ax murderer!!

nämen träna hårt nu
Det kan jag lova! Får se hur mycket man ska gå ner, vill inte sätta någon limit när det gäller kilo, men runt 8-10% BF är väl en riktlinje.

När kommer du upp till Stockholm, så att jag kan få göra dina lår ömma?
Gammal 2006-08-08, 22:11   #6
pocoloco
Ganska snygg asså

pocolocos avatar

Jag har fortfarande lite svårt att se kosten på det stora hela (och motstå frestelser givetvis), och skriver därför ned dag för dag vad jag äter för att se hur allt går framåt.

Mål1: Ägg, bacon, paprika, purjolök m. 2 glas färskpressad juice
Mål2: En portition utav rester från mål1 med ett stort glas vatten, med lite cashewnötter
Mål3: Träningsdrink (GAINERS PRO)
Mål4: Big Tasty plus meny med Cola Light
Mål5: En burk tonfisk, ett glas mjölk

En prottedrink mellan mål1 och två, och ett riktigt mål mat istället för Big Tastyn hade sett bättre ut, men rätt ok tycker jag!
Gammal 2006-08-09, 10:18   #7
pocoloco
Ganska snygg asså

pocolocos avatar

Nu bär de iväg på en "morgonpromenix" á 60min. Sedan hem och äta.
Ganska lustigt att jag glömt att jag faktiskt glömde dokumentera två stycken måltider igår. Åt en halvförpackning Kelda Thaisoppa med 4 små kyckling tandoori spett. Och sen potatis och purjolöksoppa bara en skål innan tonfisken.

Jag och min kompis ska bli fottad utav modellfotograf när vi fightas idag, får se hurdant de går. Brukar inte fastna sådär jätteordentligt på bild!
Gammal 2006-08-10, 22:06   #8
pocoloco
Ganska snygg asså

pocolocos avatar

Har nu en riktigt fet buckla på smalbenet som är nästan svart.
Blir inget mer thai förens smalbenen är uppvilade. Inget löpning heller
Blir väl lite rodd åså dom kommande dagarna, om jag bestämmer mej för att motionera då jag även åkt på skavsår på min morgonpromenix.

Gårdagens fotosession gick jättebra, fotografen tog över 500 bilder(!!).
Idag vilodag, har frossats lite för mycket hamburgare så dagens kost har inte varit någon idé att posta :-) Kommer en dag imorgon med bland annat ett helkroppspass! Nu ska de tvättas här, natti!
Gammal 2006-08-11, 14:48   #9
fintelligens
Registered User

fintelligenss avatar

haha okej, foton lite ghey?

När jag kommer till stockholm så kommer jag inte träffa dig, du vet jag är rädd om min ben.

[SIGPIC][/SIGPIC]
Gammal 2006-08-17, 21:42   #10
pocoloco
Ganska snygg asså

pocolocos avatar

Citat:
haha okej, foton lite ghey?

När jag kommer till stockholm så kommer jag inte träffa dig, du vet jag är rädd om min ben.
Passar på och ta fotona när jag är i bulgarien då jag kan samla på mej lite bränna. Sticker Onsdag nästa vecka, på bröllop..

Dagens kost
Mål1: Mild yogurt med müsli
Mål2: ElMaco Chicken Plus med IceTea (vart bjuden)
Mål3: Havegrynsgröt (innan träning)
Mål4: Havrebar med yogurt och tropisk frukt (efter träning)
Mål5: Euroshopper WOK grönsaker och en laxfillét a 125g tror jag
Mål6: tänkte mej väl en burk tonfisk, och nån grönsak eller en portition Sloow Protein

Thaiboxning på Singha Siam
Tränaren hade gått över 150 matcher, skittrevlig liten grupp. Vi körde idag lite lätta mitskombinationer, avancerad clinch och massa intervall dubbelsparkande. Fick köra clinch med tränaren som väger 10+ kg mindre en mej. Han körde utan kraft, men han bröt ner mej var och varannan sekund och tog för sig med både armbågar och knän.

Tre träningar per vecka, ska börja där när jag kommer hem från Bulgarien. Var den ballaste klubb jag någonsin besökt.
Gammal 2006-08-18, 19:53   #11
fintelligens
Registered User

fintelligenss avatar

Va coolt, berätta om clinchen.

[SIGPIC][/SIGPIC]
Gammal 2006-08-21, 23:18   #12
pocoloco
Ganska snygg asså

pocolocos avatar

Citat:
Va coolt, berätta om clinchen.
En ganska kul teknik vi körde var att man kontrollerar den andra, och gör att han inte kan röra på ryggen och tappar all kraft genom att man tar ena hans arm och låsen den i sin armhåla och andra handen på nacken och bryter ner, så kontrollerar du din motståndare till 100%, kan sätta ett par knä för att sedan släppa och bryta ner hela nacken eller kasta iväg och följa upp med armbåge / spark liggande.

Jag clinchades ju med tränaren själv och han visade att han höll mycket hög nivå och styrka trots att han var närmare 45 år gammal och vägde säkerligen 10 mindre en mig och inte tävlat på över 20 år.

Har gått ner massa i vikt nu, väger 69kg, ätit riktigt bra. När jag är nere vid 67 kilo så är jag mycket nöjd och ska börja träna och äta balanserat igen. Kommer förmodligen ett styrkepass imorgon, tänkte även prova på att köra Hammer Down Endurance programmet som förespråkas för MMA fighters, på T-Nation. Kul att göra något annat en att bara springa faktiskt.
Gammal 2006-08-22, 00:11   #13
pocoloco
Ganska snygg asså

pocolocos avatar

Dagens kost

Mål1: Mild lättyogurt med Axa Sport Müsli (fruktsmak)
Mål2: 125g laxfjäril med pasta i tomatsås, stort glas mjölk
Mål3: Samma som ovan, stort glas vatten
Mål4: 170g tonfisk i solrosolja med citronpeppar och två delikatessknäckebröd, stort glas mjölk
Gammal 2006-08-22, 16:22   #14
fintelligens
Registered User

fintelligenss avatar

Coolt, men jag har problem med en sak, jag kan inte slänga iväg min partner?

[SIGPIC][/SIGPIC]
Gammal 2006-08-22, 16:50   #15
pocoloco
Ganska snygg asså

pocolocos avatar

Finns massa olika sätt att kasta, det vanligaste är väl att du sätter din framfot (i mitt fall vänster) bakom hans fot. Det är dock viktigt att du går fram med högern först ett vanligt steg och sen vänstern ett längre steg för att inte "blotta ut dig" helt, sen bara snabb tvist poof kadang han ligger. Är inte så duktig på de där med kast heller, men jag har lärt mig att det handlar om snärtiga, snabba oväntade rörelser för att få han i balans. För det mesta behöver du inte ens kasta.

Får se om vi får lära oss något nytt i clinchen idag! Ska kila och träna alldeles strax.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:50.