2007-06-04, 15:56
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
vad bör jag göra?
Min kusin (hon är 15) köpte hasch av sin kompis pojkvän för några dagar sen.Jag vill inte att hon skall råka illa ut men lovade att jag inte skulle berätta till hennes föräldrar.Han som sålde skitet till henne är väl 18 och jag fick höra att han brar bjuda sin lilla flickvän som är 13-14 på lite hasch imellanåt.Funderar nu om jag skall ta haschet av henne och föra det till polisen och sejja namnet på det aset som sålde det eller skall jag bara ta det och kasta bot det?Hon är trots allt min kusin och jag vet att hon inte är den smartaste människan så jag är rädd att hon köper mer...Så vad tycker ni att är det bästa?Han är ju en idiot som säljer droger till 14 åringar.Själv tycker jag att det borde bli smisk eller polis!
|
|
|
2007-06-04, 16:01
|
|
#VilaLagom
Reg.datum: Oct 2004
|
Rent instinktivt skulle jag ringa polisen med detsamma, men när jag börjar tänka efter lite mera så känns det som om jag (eller någon annan) skulle kunna riskera att få saker på oklart med folk. Folk uppskattar inte alltid att man "hjälper" tyvärr. =/
|
2007-06-04, 16:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Vilken idiot som säljer droger till folk som är under 18, visserligen inte heroin han sålt men tja, jag är nog lika delad som dig till att gå till polisen, du kan ju råka illa ut :/ Vänta ut lite.
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Ring polisen och berätta för föräldrarna.
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Polis säger jag!
|
|
|
2007-06-04, 16:03
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av von huff
Så vad tycker ni att är det bästa?Han är ju en idiot som säljer droger till 14 åringar.Själv tycker jag att det borde bli smisk eller polis!
|
Ja, polisen låter bra. Smisket går bort, om nu inte du och han gillar det då.
|
|
|
|
2007-06-04, 16:03
|
|
Registered User
|
Vet inte riktigt vad polisen kan göra, men du kan ju alltid spana me de och namge honom. Inte för att det är precis speciellt farligt att röka, men är väl bättre att inte göra det alls antar jag. Om inte det, ha åldern inne och vara mera vettig så man inte fastnar i det "hålet".
Tar du det av henne kommer hon inte berätta för dig igen vad hon gör, tycker inte du ska berätta för föräldrarna heller. Kan ge motsatt effekt.
|
|
|
2007-06-04, 16:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Öhm, du ska givetvis ringa polisen och berätta. Hoppas han får ett drygt straff bara.
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
|
|
|
|
2007-06-04, 16:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Anonymt tips till polisen hade jag gjort, tror jag.
|
|
|
2007-06-04, 16:09
|
|
Här står det nåt vitsigt...
|
Förstör inte din relation med släktingen, det är inte som så att hon är 7år och kommer glömma det. Snacka med henne om hur hemskt hasch är och erbjud dig att langa ut alkohol istället.
|
|
2007-06-04, 16:10
|
|
Jag har fel. :(
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av watertouch
Förstör inte din relation med släktingen, det är inte som så att hon är 7år och kommer glömma det. Snacka med henne om hur hemskt hasch är och erbjud dig att langa ut alkohol istället.
|
Langa ut alkohol?  . Det är väl snudd på värre.
|
|
|
2007-06-04, 16:16
|
|
Här står det nåt vitsigt...
|
Ja jag menar det, tycker trådskaparn överreagerar.
|
|
2007-06-04, 16:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av watertouch
Snacka med henne om hur hemskt hasch är och erbjud dig att langa ut alkohol istället.
|
Varför tänkte jag inte på det? Givetvis är detta den bästa lösningen!
|
|
|
|
2007-06-04, 16:49
|
|
Hrafnin Flygur
Reg.datum: Dec 2003
|
Jag tycker bara att du ska fråga henne om hon tänkt efter på vad konsikvenserna är och vad som kan hända henne när hon är stenad.
Sen är det bara låta det vara och acceptera att6 hon har gjort ett val som
är hennes och något hon får stå för.
Varken du eller jag kan avgöra att det hon gör är fel, fel enligt vem?
|
2007-06-04, 16:58
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
Jo lägre kan man inte sjunka än att man säjer droger till fjortisar.Tror att jag tar haschet av henne å går till polisen.Skall bara ta reda på hans namn.Sen lir jag väl dödad av hans vänner
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:56.
|

|