2006-10-16, 20:33
|
|
SL-groupie
Reg.datum: Oct 2005
|
Bilder på er tjejer
Vanligtvis surfar jag här i min pojkväns namn men en sån här topic tyckte jag var bäst att lägga upp i mitt eget. Jag har sökt och jag har letat men jag hittar ingen tråd där alla tjejer visar upp sig själva och berättar om sin träning. Visst kan jag kolla i varje tjejs träningsjournal men jag tänkte göra det enkelt för mig och få svar direkt på alla frågor samlade i en tråd. Det är inte heller alltid så lätt att veta vilka användare som är kvinnor och vilka journaler man ska följa.
Jag blir helt enkelt grymt imponerad när jag ser bilder som t.ex. på Ironbabe i "dagsform"-tråden bara åtta månader efter en förlossning. Jag kan ta många fler exempel, mirranda i löpartråden, Nina.L överhuvudtaget och flera andra otroligt starka och snygga tjejer här.
Jag skulle tycka att det vore jätteroligt om alla kvinnor skulle vilja lägga upp lite bilder på sin fysik och skriva lite om sin träning. Varför började ni träna och varför fortsatte ni? Hur länge har ni tränat? Har ni några mål med träningen och hur har dessa ändrats över tiden? Vad tränar ni (löpning, spinning, styrka o.s.v.)? Hur har ni gjort träningen till en naturlig del av er liv? Påverkar den er vardag på något sätt som ni märker (förutom det uppenbara som tid spenderad i gymmet och liknande)?
Anledningen till att jag frågar efter kvinnor och inte män är självklart för att jag själv är kvinna och har lättare att hitta inspiration från andra kvinnor. Det finns dessutom en himla massa trådar med män som spänner musklerna.
|
|
|
2006-10-16, 20:41
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2004
|
Mycket bra tråd!
Nä allvarligt, inte allt för ofta det kommer upp bilder på tjejernas utveckling.
|
|
|
2006-10-16, 20:55
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Det här blir kul att läsa, ska nog också slänga fram en del nytagna bilder om ett tag
|
2006-10-16, 21:06
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
får hoppas moderatorerna håller tråden ren från fjortisdreggel bara så det inte blir som på body..
|
|
|
2006-10-16, 21:13
|
|
SL-groupie
|
Jag tror att killarna här är mogna nog att hålla sig på mattan.
|
|
|
2006-10-16, 21:16
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Jag beundrar verkligen tjejernas fysik som kämpar hårt med sina kroppar. Kommer bli en rolig tråd om det kommer upp bilder här
|
|
|
2006-10-16, 21:22
|
|
Curl til you hurl!
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.L
Jag tror att killarna här är mogna nog att hålla sig på mattan. 
|
Problemet är ju att tråden redan börjat knaka i fogarna och det tom utan bilder.
|
|
|
2006-10-16, 21:25
|
|
Hottie!
|
Bra initiativ. Har tänkt nåt liknande länge eftersom jag tycker tjejernas form är rätt mycket intressantare än killarnas, överlag.
Lovar att bidra till tråden snarast!
|
|
|
2006-10-16, 21:40
|
|
SL-groupie
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pez
Problemet är ju att tråden redan börjat knaka i fogarna och det tom utan bilder. 
|
Ja, antagligen trodde jag fel. Jag vill gärna att det här ska bli en seriös tråd där vi tjejer kan diskutera träning utan massa onödiga kommentarer. Tyvärr har jag inget att visa upp själv (det var lite därför jag startade tråden). Annars hade jag inlett med att svara på frågorna och visa egna bilder.
Jag vet att det är måndag kväll och 100 höjdare på tv vilket gör alla killar till potentiella Golge (Golgar?) men det vore trevligt med lite nivå på tråden iallafall.
Edit: Tack för rensningen!
|
|
|
2006-10-16, 21:49
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
Får väl bli först med bilder, då!
Första är från hotellrummet kvällen innan SM i år (1 1/2 vecka sen.)
Jag tränar styrka 5 dagar/vecka och har gjort så i snart 10 år, varav de 5 senaste med inriktning mot att en dag tävla.
Jag började träna för att jag var så mager, vägde endast 48kg på mina 176cm, mådde bra, åt mycket, men hade svårt att gå upp i vikt. Nu är det en naturlig del av mitt liv, en del jag inte vill vara utan.
|
|
|
2006-10-16, 21:51
|
|
Starkast i Lomma.
|
Lägger upp en bild som även finns i Dagsforms-tråden, är från tävlingsdagen backstage när det var dax att försöka pumpa upp kroppen lite innan man gick ut på scen.
Mål just nu med träningen är lite diffusa. Har som en del av er vet tagit en vecka off från träning för att känna efter, bli återhämtad och frisk och sen får vi se. Har i huvudet planer som lockar innan året är slut, men det blir kroppen som får avgöra till syvende och sist...
|
|
|
2006-10-16, 21:51
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis
Får väl bli först med bilder, då!
Första är från hotellrummet kvällen innan SM i år (1 1/2 vecka sen.)
Jag tränar styrka 5 dagar/vecka och har gjort så i snart 10 år, varav de 5 senaste med inriktning mot att en dag tävla.
Jag började träna för att jag var så mager, vägde endast 48kg på mina 176cm, mådde bra, åt mycket, men hade svårt att gå upp i vikt. Nu är det en naturlig del av mitt liv, en del jag inte vill vara utan. 
|
Klockrent!
Hur gick Sm för dig då?
|
|
|
2006-10-16, 21:54
|
|
Starkast i Lomma.
|
Citat:
Ursprungligen postat av blekfet2
Klockrent!
Hur gick Sm för dig då?
|
Jag tycker att det gick bra, tyvärr gick jag inte till final, men jag är nöjd med formen och med mitt kämpande under mina 18 veckors diet... Det blev som jag tänkt mig, och det var förbenat kul att tävla!
Självklart blir man inte nöjd om man inte kommer till final, men det var ju trots allt första gången jag stod på scen och jag har mycket kvar att jobba på, och det ska jag oxå!
|
|
|
2006-10-16, 21:54
|
|
Hottie!
|
Shit, Kerstin, midjan är verkligen typ 5 cm bred från sidan!
|
|
|
2006-10-16, 21:56
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis
Jag tycker att det gick bra, tyvärr gick jag inte till final, men jag är nöjd med formen och med mitt kämpande under mina 18 veckors diet... Det blev som jag tänkt mig, och det var förbenat kul att tävla!
Självklart blir man inte nöjd om man inte kommer till final, men det var ju trots allt första gången jag stod på scen och jag har mycket kvar att jobba på, och det ska jag oxå! 
|
Skitsamma angående finalen, att våga upp på scen är väl vinst bara det..
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:12.
|

|