2006-09-09, 17:45
|
|
helt ok
Reg.datum: May 2006
|
Livet efter Sunny Beach
Det här blir min andra journal här på Kolozzeum. Min första kan man hitta nedan på länken.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=69811
Lite stats om mig och kroppen:
Ålder 19
Längd: 186
Vikt: Pendlar mellan 72 och 76 kg
Oflex Flex
Midja 80,5 82 cm
Höfter 82 81 cm
Bröst 96 101 cm
Axlar 116,5 cm
H.Överarm 30 33,5 cm
V.Överarm 29 32 cm
H.Underarm 28 cm
V.Underarm 27 cm
H.Lår 52 53 cm
V.Lår 53 53,5 cm
H.Vad 34 34,5 cm
V.Vad 34,5 35 cm
Om ni går in och kollar in min gamla journal läser ni att jag har tränat styrketräning lite till och från, nu senast 2 månader i sträck fram till att vi for på utomlandssemester till Sunny Beach den 24/8, där det var konstant supande 24/7, tanken var att vi skulle ha dragit igång med byggning & bulkning nu i måndags, men alla var av någon outgrundlig anledning inte så krya i kroppen efter veckan...Så vi sköt upp det en vecka till. Så nu på måndag börjar byggningen/bulkningen.
Målet/målen jag har är väl att öka i vikt, men på ett bra sätt. Vill vara uppe i runt 80 kg vid nyår iaf, just nu ligger min vikt mellan 72 och 76 kg, så förhoppningsvis ska det kunna gå ligga på runt 80 kg vid nyår. Okej, inte bara bra massa, det förstår jag är omöjligt men inte bara dålig för det. Ska inte byta till dålig kost utan snarare öka intaget av det bra, har varit dålig genom åren att ens få i mig ens de tre stora måltiderna.
Har alltid varit smal, kunnat äta så mycket jag har velat utan att det har märks, har jag trott iaf...Men sanningen är nog den att jag aldrig ätit nog mycket, under en längre tidsperiod iaf. Har inhandlat vassle- och kaseinprotein, och kreatin. Kommer först att köra med bara protein, eftersom jag inte gymmat något på över 2 veckor. Därefter påbörja kreatinintaget, för att se om det ger någon skillnad. Fotbollssäsongen är slut på 2 veckor, jag har fått timanställning på ett Call Center här i Piteå, med varierande arbetstider vilket kommer passa mig och min gymning optimalt. Hoppas jag.
Som sagt, själva träningen drar igång på måndag, då ska jag även försöka fixa lite bilder, så man har att jämföra med sedan. Kommer även försöka fixa något slags kostschema, ska börja använda mig av excelmallen osv. Känner mig verkligen taggad på att ta tag i gymningen och satsa helhjärtat på den, för att se om man kan bli lite mindre svag.
Alla kommentarer, åsikter, funderingar välkomnas, jag behöver all hjälp jag kan få. Keep it up.
|
|
|
2006-09-09, 17:55
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Har ögonen på dig gosse!
|
|
|
2006-09-10, 10:57
|
|
helt ok
|
10 D.e.sb
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Har ögonen på dig gosse! 
|
Tack, det behövs nog! Brukar alltid ha svårt ta tag i saker och ting, men nu är jag verkligen riktigt laddad till att göra nå vettigt i gymmet, inte bara såsa på.
Lite annan kompletterande info om mig: Spelar fotboll i Storfors AIK (Division 4 södra Norrbotten), så jag har bra kondition. Vi har tränat 3 ggr / vecka under sommaren och några mer under vinteruppehållet. Just nu har jag inte bestämt mig hur jag ska göra med vinterträningen då det gäller fotboll, vi brukar bara köra spel fram till jul, och därefter drar vi igång med den riktiga gristräningen, fys å löpning i massa blötsnö, halka och slå ihjäl sig osv... Men som det känns nu blir det 100% gymning fram till nyår iaf, sedan den 2a januari ska familjen iväg å fira att morsfarsan fyller 50 år så de blir 3 veckor i Thailand.
Mål med själva gymningen är att öka i allt, såklart. Även börja träna ben vilket jag varit usel på, kan hända att jag väntar någon vecka med det pga fotbollen. Bänkpress har jag maxat 85 i, även gjort något bra försök på 90. Knäböj har jag i princip aldrig tränat, är stel som fan, för korta muskler osv, så det känns väldigt labilt när jag kör den. Men jag har tänkt ta itu med både knäböjen och smidigheten, för ben känns om möjligt ännu viktigare än det andra. Marklyft har jag aldrig provat maxa i, tränat det bara någon måndag och har lyft 3x6 på 90 kg som mest.
Så egentligen blir det väl inga egentliga mål, då jag inte vet vad jag ska förvänta mig. Fast jag måste erkänna att 100 kg i bänkpress till nyår skulle sitta som ett smäck. Om det går återstår att se...
Längtar redan till passet imorrn!
|
|
|
2006-09-10, 13:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Detta ska bli skitkul att följa davvvan, du är i ungefär samma sits som mig.
Kör hårt är allt jag kan säga!
|
|
|
2006-09-11, 14:34
|
|
helt ok
|
Var inte för säker...
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpitup
Detta ska bli skitkul att följa davvvan, du är i ungefär samma sits som mig.
Kör hårt är allt jag kan säga! 
|
Hade jag nog också tyckt vid första åsyn, men när du får se mitt pass jag avverkade idag så är du nog inte lika säker...Tappat rätt bra på mina 2,5 v uppehåll, känns de nu som iaf. Hela denna vecka kommer bli lugn, de blir lite högreps och känna sig för.
|
|
|
2006-09-11, 14:40
|
|
helt ok
|
11 D.E.SB -Bröst/mage
11 dagar efter Sunny Beach, here we go.
Vaknade upp idag och letade fortfarande tryck...Resultatet blev ett riktigt pissigt pass i värsta nånting andan. Kan bara bli bättre.
Bänkpress
3x10 40 kg
3x10 50 kg - tungt?!
Dips
8 kv
5 kv
6 kv
Cablecrunches
3x15 65 kg
Kommentar: Kändes verkligen inget vidare, men skönt få första passet bortgjort iaf. De mesta var tungt och jag kände mig riktigt orkeslös. Skyller på att en efterhängsam förkylning inte riktigt velat ge mig sig ännu. På onsdag blir nästa pass, då rygg axlar som det ser ut nu. Lätt det med. Nu blir det att gå och slänga i sig massor med korv och makaroner, snart iväg på första dagen på jobbet. Lite nervös...Men bulka ska jag iaf!
|
|
|
2006-09-11, 14:44
|
|
aka Coxcombred
|
Ska bli kul att följa detta! Du har typ samma utgångspunkt och mål som jag har, ska bli intressant att se hur det går.
|
2006-09-11, 16:50
|
|
Hillgoat Deluxe
|
kör hårt nu davveboy, du har väl inte dankat av då du roat dig på beachen!
|
|
|
2006-09-11, 17:40
|
|
Registered User
|
Fan det är bara att bita ihop davvvan! Förstår din frustration över vikter och ork men det är inget du kan göra något åt nu mer än att ge järnet. Så förösker iaf jag resonera efter mitt låååånga uppehåll.
Hur kommmr du att dela upp kroppen? Gör du som mig och börjar med högreps eller chockar du kroppen direkt?
Btw, vad är det för jobb du börjat på?
Lycka till!
|
|
|
2006-09-11, 22:06
|
|
helt ok
|
11 D.e.sb
CoxcombRed: Varför hittar jag ingen journal av dig?
shadowfire: Hehe, mycket möjligt faktiskt...Men det kan bara bli bättre iaf!
Pumpitup: Du har så rätt så, ja borde veta, varit i den situationen alldeles för många gånger om du frågar mig... Jag kommer att börja med högreppare först, hela denna vecka iaf. Sedan gå ner i reps och upp i vikt, dock inte chockhöja direkt utan kanske öka 1,25-2,5 kg / vecka, hellre lite i taget än 5 kg ena veckan å gå ner veckan därpå...Har ingen brådska efter resultaten direkt.
Jag har börjat på Excellent i Piteå, ett callcenter där jag sitter på den tekniska supporten för Bredbandsbolaget och svarar i telefon på DSL-frågor. Första dagen gick riktigt bra, var kul om du frågar mig. Men då fick ja inga puckhuvuden som är förbannade eller bara dumma i huvvet heller.
Btw, eftersom jag hoppas jag kör en liten bulk ska jag skriva in morgonvikten varje måndag för att se om det blir mindre dåligt nångång. Kan knappast bli sämre efter dagens vikt som låg på 71,6 kg. Hur dåligt det egentligen är får ni se på onsdag då jag ska försöka fixa lite bilder. Tills dess, hare gött.
|
|
|
2006-09-11, 22:40
|
|
aka Coxcombred
|
Den kommer! Snart! Har vart på gång ett par gånger, har dock aldrig fått tummen ur röven och gjort klart det. Men nu ska vi fixa det! Kul när man ser andra med samma mål.
|
2006-09-12, 11:42
|
|
helt ok
|
CoxcombRed: Jag väntar med spänning!
Idag har då den, måste jag säga, pinsamma träningsvärken i brösten infunnit sig, men rätt skönt ändå. Skulle vilja passa på att påpeka att mycket med den här träningen jag kör nu, är att föbättra min kosthållning, och verkligen försöka äta nog mycket och helst mer mat än jag behöver. Det ligger nästan högt som själva styrketräningen.
|
|
|
2006-09-12, 16:21
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan
CoxcombRed: Jag väntar med spänning!
Idag har då den, måste jag säga, pinsamma träningsvärken i brösten infunnit sig, men rätt skönt ändå. Skulle vilja passa på att påpeka att mycket med den här träningen jag kör nu, är att föbättra min kosthållning, och verkligen försöka äta nog mycket och helst mer mat än jag behöver. Det ligger nästan högt som själva styrketräningen.
|
+1
|
|
|
2006-09-13, 13:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
kör hårt davvvan, bra pass idag med.
|
|
|
2006-09-13, 13:56
|
|
helt ok
|
12 D.e.sb
Idag blev det ett relativt lätt rygg- och axelpass, kändes ändå bra, bättre än i måndags iaf.
Chins
3x3 KV - Jag är så jävla svag...
Marklyft
3x6 80 kg - Kändes hyfsat
Latsdrag med V-handtag
3x8 50 kg - Inga problem
Hantelrodd
3x6 22,5 kg - Första gången jag körde denna övning, kändes bra
Stående militärpress
1x6 20 kg
3x6 30 kg - Alldeles för lätt
Framåtlutande hantellyft
3x10 4 kg
Summa summarum ett hyfsat pass ändå, kroppen svarade bättre än i måndags som sagt. Nästa pass blir på fredag, då är det biceps/triceps som gäller.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:19.
|

|