2006-05-10, 22:44
|
|
helt ok
Reg.datum: May 2006
|
Beach 2006
Jaha då har även jag startat upp ett konto här på kolozzeum...Jag ska fylla denna träningsjournal med mina pass och hur jag successivt, förhoppningsvis, ökar i de respektive övningarna. Jag har gymmat för något år sedan, oseriöst. Ska ta upp gymmandet nu igen, gymma lite lagom inför beachen och bygga vidare från det  Jag hoppas att jag kan få många tips och så vidare, så att jag kan förbättra allt och förhoppningsvis få beachkroppen alla suktar efter
19 år
186 cm
75 kg
Har även ett problem med att gå upp i vikt...Tips?
Gårdagens pass, rygg, axlar, triceps:
Marklyft rookie!
3x6 80 kg
Latsdrag med V-handtag - försöker få en bra teknik
3x6 45 kg
Sittande axelpress
3x6 19,5 kg
Stående militärpress
1x6 35 kg
1x5 35 kg
1x6 35 kg
Liggande tricepspress
3x6 27,5 kg
Smal bänk
3x6 45 kg
Omvända dips - aldrig varit så slut i triceps å axlar på väldigt länge! Men otränad som man är så
1x4 0 kg
1x3 0 kg
1x2 0 kg
Som sagt så var de ett tag sen jag gymmade men inte ens när jag gjorde det var jag stark. Personbästa i bänk ligger på 80 kg, annars vet jag inte. Vill bygga mer massa, är alldeles för smal. Fler träningspass och eventuellt bilder kan tillkomma framöver.
|
|
|
2006-05-10, 22:57
|
|
Norrländskt tenn!
Reg.datum: Sep 2004
|
Du har potential att få en snygg kropp david, se bara till att börja äta lite mer
Självklart kommer du väl inte träna ben, med tanke på "beach 2006"? Du får väl stå i vassen som alla andra fotbollsspelare då...
Kört hårt, och lägg fan inte ner gymträningen nu!
|
|
|
2006-05-11, 07:02
|
|
helt ok
|
Citat:
Ursprungligen postat av hio
Du har potential att få en snygg kropp david, se bara till att börja äta lite mer
Självklart kommer du väl inte träna ben, med tanke på "beach 2006"? Du får väl stå i vassen som alla andra fotbollsspelare då...
Kört hårt, och lägg fan inte ner gymträningen nu!
|
Haha de är inte lika lätt som det låter! Ska fan köpa bulk då borde de gå lättare...Så ben innefattar inte beachkroppen?  Det är svårt å få ihop men mitt mål är ett benpass i veckan utöver fotbollen...Sen vet jag inte hur jag jobbar i sommar och så, mycket av det spelar in. Nej nu ska jag gå och  som fan! Nästa gympass blir ikväll.
|
|
|
2006-05-11, 20:44
|
|
helt ok
|
Dagens pass, bröst biceps
Bänkpress - Gick oväntat lätt med tanke på hur seg jag kände mig. Funderar på att höja snart.
3x6 60 kg
Lutande hantelpress - Kändes fint så jag ökade.
1x6 19,5 kg
2x6 21.0 kg
Bröstdips - Här tog det däremot emot, orkade bara 5 varje...Jaja, det kommer nog tillslut.
3x5 0 kg
Stångcurl
3x6 30 kg
Scottcurl - Var tvungen växla lite...brukar köra hantelcurl.
3x6 22,5 kg
Noteras ska att jag gymmade direkt efter fotbollsträningen...Trots det kändes det helt okej! Imorrnkväll blir det däremot att supa bort framgångarna...Fan lite måste man ju unna sig  Så när nästa pass återstår att se, möjligtvis söndag eller tisdag, beror lite på. Nu ska jag äta! Kritik tankegångar - ja allt möjligt, var inte rädda att skriva! Jag är öppen för all slags kritik
|
|
|
2006-05-15, 16:57
|
|
Jul-John
Reg.datum: Feb 2005
|
That's my man..
|
|
|
2006-05-16, 18:54
|
|
helt ok
|
Dagens gympass, rygg axlar
Jobbigt länge mellan förra och dagens gympass...Men helgen var hård. Skärpning utlovas. Idag var det rygg och axlar som gällde.
Latsdrag med V-handtag - tekniken kommer så smått
3x6 50 kg
Sittande rodd med V-handtag - var så längesen jag körde det så ja visste inte riktigt va ja skulle köra på...testade det mesta
1x6 70 kg
1x6 75 kg
1x6 80 kg
Marklyft - hade bestämt mig för att köra 8 reps, å de gick...knappt
3x6 80 kg
Sittande axelpress
3x6 19,5 kg
Stående axelpress med fri vikt - ville prova nå nytt istället för militärpressen..
3x6 15 kg
Den sista övningar tar alltid jävligt i axlarna så de knäpper som, speciellt då man håller emot när man går ner...Annars kändes passet hyfsat. Nästa blir på fredag, förmodligen ett kort pass med triceps och mage då.
Citat:
Ursprungligen postat av qubie
That's my man.. 
|
Haha men "I am a man" på dig med...Fan sluta jobba de är ju gym!
BTW alla köpte vegetabiliskt bulk idag ska köra de 2 ggr/ dag å se var de leder nånstans...Måste firra nå gainer med. Men ingen jävel vill beställa me mig så...Jaja, de löser sig!
|
|
|
2006-05-17, 16:01
|
|
helt ok
|
rättelse
Ska stå 3x8 på marken...Viktigt :P Fan längtar till nästa gympass, då jävlar
|
|
|
2006-05-19, 22:16
|
|
helt ok
|
Dagens gympass, bröst mage
Idag - äntligen - var det dags för nästa gympass, bröst och mage. (Blir biceps triceps söndag eftersom vi har match imorrn, långa inkast vettu)
Bänkpress - Hade bestämt mig tidigt att höja, började fegt och hade klarat 3x4 om jag inte fegat på första setet. Skönt vara på väg tillbaka!
1x3 70 kg
2x4 70 kg
Lutande hantelpress - Inga problem, funkar fint
3x6 21 kg
Bröstdips - Orkade för mycket, mer att ge i föregående övningar...
1x10 0 kg
1x8 0 kg
1x7 0 kg
Chrunches i kabelmasking - Klockers
3x15 70 kg
Benlyft
3x8 0 kg
Fokus idag låt på bröst, kändes bra, men samtidigt som det finns mer att hämta. Nästa pass ska jag försöka 3x6 på 65, nästa kanske någon högreppare på 75...Vill öka iaf. Magövningar är bara tråkiga...
|
|
|
2006-05-19, 22:21
|
|
Norrländskt tenn!
Reg.datum: Sep 2004
|
Fan, bra bänkar! Du kommer att plocka hundringen före mig
högreppare på 75 nästa säger du? kanske lågreppare du menar?
|
|
|
2006-05-20, 21:38
|
|
helt ok
|
Citat:
Ursprungligen postat av hio
Fan, bra bänkar! Du kommer att plocka hundringen före mig
högreppare på 75 nästa säger du? kanske lågreppare du menar? 
|
kändes bra med tanke på att mitt PB ligger på 3x4 70 kg för ett bra tag sen...hundringen plockar jag aldrig, å nu är ju din axel hel igen så snart pumpar du på av bara fan igen  haha lågreppare var det jag sökte! inte lätt alla gånger
|
|
|
2006-05-20, 21:47
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Du ligger inte fullt så långt efter mig, kul o se, alltid roligt o ha någon i bakhasorna! =)
|
|
|
2006-05-21, 11:18
|
|
helt ok
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Du ligger inte fullt så långt efter mig, kul o se, alltid roligt o ha någon i bakhasorna! =)
|
Alltid kul med någon att jaga...  Var inne och kollade på din tråd, såg riktigt bra ut. Ser även att du också strävar efter att gå upp, alltså har vi flera saker gemensamt...Keep it up!
|
|
|
2006-05-21, 22:29
|
|
helt ok
|
Biceps
Jaha idag var de då tänkt att de skulle va biceps och triceps men den gubben gick inte...Seg så förbannat så de blev bara biccen, å nog är den nöjd...
EZ-curl brett grepp
3x6 32,5 kg
EZ-curl smalt grepp
3x6 32,5 kg
Hantelcurl - Inte stark alltså...Barnvikter
1x6 12,5 kg
3x6 11 kg
Efter detta ville jag bara köra slut på biccarna, körde lite skivstångscurl 30 kg, biceps i cable-crossen (40 kg), lite mer hantelcurl (11 kg), för att avsluta med en grisig jävla pump till failure på något lättare vikter...Tog bra kan jag lova! Imorrn blir det vila och tisdag siktar jag på ett rygg axlar triceps-pass...Ska resa bort torsdag-lördag, har även match torsdag samt söndag, så har lite problem få in något mer gympass, kanske blir på lördagskvällen då man kommer hem från Brännbollsyran
|
|
|
2006-05-21, 22:50
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Tyckte du körde ett bra bicepspass där, men risken är att du kommer sabba det passet om du ska köra rygg imorgon. Många av ryggövningarna sätter bra tryck på bicepsen som vill reparera sig från dagens trashning... så risken är att du går plusminusnoll på det passet o kör du på så ett tag så är det risk för överträning... bara ett tips... kämpa på!
|
|
|
2006-05-22, 13:42
|
|
helt ok
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Tyckte du körde ett bra bicepspass där, men risken är att du kommer sabba det passet om du ska köra rygg imorgon. Många av ryggövningarna sätter bra tryck på bicepsen som vill reparera sig från dagens trashning... så risken är att du går plusminusnoll på det passet o kör du på så ett tag så är det risk för överträning... bara ett tips... kämpa på! 
|
Mm, har hört de är många som inte ens kör specifik bicepsträning utan låter biceps träna med ryggövningarna...Min förhoppning är att jag hunnit vila nog mycket till imorrn...Så att det kanske ger något. Bra tips för mig som är okunnig! Fler som har något att kommentera?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:12.
|

|