Tycker det här var intressant:
http://axonblogg.se/eaa-vs-bcaa/
Leucinet tas alltså upp fortare ifall det slipper konkurrera med andra aminosyror. Enligt sidan. Det känns logiskt.
Personlig upplevelse. Själv använder jag BCAA, har aldrig testat EAA så jag kan inte uttala mig om man känner någon skillnad. Jag vet att BCAA gör stor skillnad jämfört med ingenting. Blandar alltid två skopor BCAA och en skopa kreatin i vatten innan träning, dricker några klunkar av den ganska starka blandningen innan träningen, fyller på med mer vatten, åker och tränar, dricker resten under träningen samt en halv till shaker med bara vatten, åker hem, tar 4 skopor proteinpulver och ett litet glas med en skopa glutamin. Glutaminet har jag bara ätit i en månad eller så, det har onekligen hänt mer med kroppen än vanligt, men då har jag också kört hårt och haft koll på kosten. Det är ju ingen enda sak, utan en kombination. När jag ibland haft slut på tillskott och testar köra utan så känner man dock vilken skillnad det är i återhämtning/ork under träning om man inte har sitt BCAA och kreatin. Tycker personligen det känns större skillnad jämfört med att köra med pre-workout eller utan.