Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-21, 17:03   #1
South
Registered User
 
Souths avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 49
Konsten att ledsna på livet och gör något åt det

Det här är vad jag vill. Att verkligen komma bort ifrån delar från mitt ”tidigare” liv som innebar alldeles för mycket sprit(alltså ALLDELES för mycket), dålig sömn och mental instabilitet som konsekvens. Men jag blir klarare och klarare i huvudet för varje dag som går och hoppas snart kunna bli kvitt ångest, stress och deppiga tankar.

Nog med snyftandet. Så nu har jag påbörjat en ny period i mitt liv där siktet enbart är inställt på att sluta hitta snabba kickar, ta hand om mig själv och framför allt bli RIKTIGT STOR.

Jag har tränat i olika omgångar med varierade resultat. Men det är först i år som jag verkligen har tagit mig en tankeställare och kommit fram till att detta är en vändpunkt i mitt liv. Jag har fått blodad tand och är mer inställd än någonsin på att detta ska bli en stor del av mitt liv, jag har även lite framtidsplaner på hur det ska bli det utöver träningen med det får bli en cliffhanger. Det kommer inte bli lätt och det kommer säkert bli några snedsteg på vägen, men jag ska upp på den där hästen igen oavsett hur hårt jag än faller.

Mål: Att tävla i någon form utav BB i slutet av 2015.

Vikt: 80,2
Längd:187
Ålder: 24

Bänkpress: 70kg
Marklyft: ?
Knäböj: ?

När det kommer till kosten så är jag Stockholmsvegetarian sedan lågstadiet, vilket innebär att jag inte äter landgående djur, men fisk förtjänar att dödas och stoppas i min mage. Äter även ägg och laktosprodukter..

Jag har mycket vilja, en gnutta kunskap men många frågor. Här hoppas jag kunna få hjälp från alla fantastiskt starka människor.

10 Juli 2013 såg jag ut såhär:



2 Mars 2014 efter perioder av träning:



LETS GO!
South är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-21, 17:42   #2
South
Registered User
 
Souths avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 49
Edit: Har i höst och början av året tränat lite blandat så som löpning, sporadisk styrketräning och lite passträning med flickvännen.. Det var kul men jag känner att det är styrketräningen som jag fallit för. Så jag har nu gått över till en mer eller mindre klassisk split. I bänk kör jag Hirvis bänkprogram för att hoppas kunna öka i både styrka och storlek.

Snart blir det armpass, på grund av att jag drog i både huvudet och knät riktigt hårt i förrgår så uteblir dagens Ben/Triceps och det får helt enkelt bli hela armarna som får jobba idag..

Fredut
South är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-21, 21:45   #3
South
Registered User
 
Souths avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 49
Biceps och Triceps såhär på fredagskvällen, och det gick riktigt jävla bra! TOKSKÖNT var det ta mig fan.

Jag försöker skaffa mig bättre koll på vad jag pallar i de olika övningarna.. Därav ibland lite märkliga set.
KG/Reps

Dipsmaskin
61.8x10
61.8x10
61.8x10
61.8x10
61.8x10

Pushdown
26.5x10
26.5x10
26.5x10
29x7
29x7

Enarms hantelextention
8x8x2
8x8x2
8x8x2
8x8x2
8x8x2

Skivstångscurl
29x8
29x8
29x8
26.5x10
26.5x10

Omvänd skivstångscurl
16.5x10
16.5x10
16.5x10
16.5x10
16.5x10

Sittande hantelcurl vinklad utåt
8x10
10x10
12x6
12x5

Hammercurl DropSet
10x22
8x10
6x16
4x28


I det stora hela är jag nöjd, bra känsla över passet.. Är väl lite besviken på att jag inte började dropsetet på tyngre vikt, ska nog börja på 14-16 nästa gång, det blev lite banalt med 28 reps på 4kg, men trotts allt så vad jag helt slut i armarna efter och hade riktigt bra pump. Avslutade passet med lite handledscurl 20kgx12x3.. Men note to self, höj vikterna din jävla fegis!

I magen blev det BCAA innan passet och en vassle shake efter. 25 min efter bjöd jag mig själv på pasta med tomatsås, ost och fiskfrikadeller.. Klämde även i mig 100g sill medan jag värmde, det är ju så gott.

Kul anekdot var att i duschen på gymmet gick den gamla dängan Mrs.Jackson av Outcast.. Alla var helt tysta under hela tiden förutom såklart "I hope we feel like this forever, forever, forever, ever, forever, ever?". En gemenskap med de danska gymmarna var funnen!

Så här såg högerarmen ut efter lite pump, jag ber om ursäkt för min kameras obefintliga värdighet.



Fredut
__________________
Konsten att ledsna på livet och gör något åt det - En journal om att bli stor och förändra livet.

At the end, when your legs are tired and your arms are giving out, get angry. Get angry that you are tired and then hit it harder.
South är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-22, 09:47   #4
South
Registered User
 
Souths avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 49
Skönt att vakna upp en lördagsmorgon och må riktigt bra.

Idag blir det bröst och Hirvis bänk schema, mage och cuffarna ska också få sig en omgång.

I Hirvis har jag gått från 10x10 på 60% till dagens 7x7 på 75% vilket innebär för mig 56kg.

Jag läser nu på kring vilka exakta muskler jag tränar i de olika övningarna när jag lägger upp mitt pass, till skillnad från innan då jag tex kan ha kört ett axelpass och bara tränat framsida deltoideus halvt ovetande..

Men när det kommer till bröst så känns det som att man "bara" ska attackera Pectoralis major från olika vinklar. Jag lägger störst fokus på plan bänk för att sedan köra bakåtlutad bänk, och sedan framåtlutade hantelpressar. Efter detta kör jag en riktigt smal plan press med en tung hantel med tvåhandsfattning. Fick höra från något riktigt monster på Delta gym i Stockholm att det var bra att gå från breda pressar till smala. Jag avslutar med flyes i maskin. Då är jag som instabilast i musklerna och det blir mer effektiva dropset än om jag kör med fria vikter för att pressa ut det sista..

Är jag helt ute och cyklar eller låtar detta logiskt?


Och där tog kaffet slut vilket innebär en vakna-upp-promenad.

Fredut!
__________________
Konsten att ledsna på livet och gör något åt det - En journal om att bli stor och förändra livet.

At the end, when your legs are tired and your arms are giving out, get angry. Get angry that you are tired and then hit it harder.
South är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-22, 19:41   #5
South
Registered User
 
Souths avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 49
Bröst o Mage


Hirvis sket sig. Första setet började det svida som fan i handen, aldrig varit med om maken.. Eftersom jag tränar ensam och det kändes som om jag kanske skulle tappa greppet så fick det bli ett lite lättare bänkpass för att återgå till hirvis nästa bröstpass..

JAJAJA detta fick jag gjort i alla fucking fall:

Bänkprezz
56x7
50x8
50x8
50x8
50x8

Hantelpress 45grader
16x10
16x10
18x7
18x8
20x8 PB, alltid varit så instabil för att komma över 20 per hand så är nöjd som en koala.

Bänk lutad bakåt:
40x12
50x10
50x9
60x6 PB
40x8

Press med en hantel och två armar
28x8
28x8
28x8
24x10
24x10

Flyes i maskin
68x8
68x7
68x6
54x10
54x10

Sedan körde jag lite rotatorcuffar, men blev lite stressigt pga att gymfan stänger vid 18.00 på en lördag.. Danskjävlar

Avslutade med Cable Kneeling Crunch
24x55
31.5x20
35x20
38.5x10
31.5x30

Ojämnt, men handlade nog om att jag hamnade lite olika långt ifrån kabeln.

Trotts missen i början av passet så gick det bra, men saknar fan någon att träna med riktigt mycket.. Tror jag ärligt gjort över 100 pass i rad utan att ha nån vid min sida.. Tjejen har hoppat av gymmet och på bikramyoga så inte ens där kan jag söka tröst..

Herr.Ensam.

Aja ska nog få med mig nån gammal räv när jag flyttar från köpenhamn till stockholm om en vecka eller två.

Fredut!
__________________
Konsten att ledsna på livet och gör något åt det - En journal om att bli stor och förändra livet.

At the end, when your legs are tired and your arms are giving out, get angry. Get angry that you are tired and then hit it harder.
South är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-24, 15:01   #6
South
Registered User
 
Souths avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 49
Nytt Schema och BEN/MAGE

Äntligen är knät bättre även om det ser ut som det blöder från skärselden.. Idag var väl första gången jag på riktigt körde knäböj.. Har testat lite tidigare men tyckt det varit väldigt obekvämt, tog på fegiskudden och då gick det hur jävla bra som helst. Bra dunk i benen nu efter passet..

Nya schemat går ut på att jag kör rygg,bröst,ben,axlar och mage två gånger i veckan och biceps, triceps en gång. Dock har jag börjat få lite känningar i vänsteraxel.. Men axelpassen är inga monsterpass då jag får mycket axlar i bänk osv.

VOILA:

BEN:

Knäböj 6x5 59 69 69 69 69

Hack Squats 6x5 104.5 114.5 114.5 119.5 124.5

Liggande lårcurl 6x5+DS 81F 74F 67 67 67 DS-Check

Benspark 6x5+DS 65 65 65 60 60 DS-Check

Gynstol in 6x5 70 70 70 70 70

Gynstol ut 6x5 70 70 70 70 70

MAGE:

Kneeling cablecrunch 6x5+DS 35 35 35 35 35 DS-Check

Sidolutning med kaka 12x5 15 20 20 20 20

Knälyft 6x5 5 16 16 16 16


---------


Körde knälyften först med en 5kg boll, sen med en KB på varje fot á 8kg, fungerade fint..


Har länge varit lite krak i knät så benen släpar verkligen, därför har jag lagt om så att ben nu är högsta prio och kommer direkt efter vilodagen.. Besvikelsen idag var att jag helt glömde bort att skriva ner vader på min komihåglapp, och snurrig som man är så glömdes det bort.. Har börjat äta lite mer kolhydrater nu och jag märker skillnaden i energi och kropp. NAJS

Ikväll blir det en liten promenad.

Fredut!
__________________
Konsten att ledsna på livet och gör något åt det - En journal om att bli stor och förändra livet.

At the end, when your legs are tired and your arms are giving out, get angry. Get angry that you are tired and then hit it harder.
South är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 09:38   #7
South
Registered User
 
Souths avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 49
VÄRMA UPP AXLAR? HUR GÖR DU? Jag har testat lite olika metoder men har svårt att bli riktigt värmd i axlarna.. Standard brukar bli hopprep och röra runt armarna i olika vinklar.. Nån som har nått bra tips att dela med sig av? Hittar ingen bra tråd på kolo :/
__________________
Konsten att ledsna på livet och gör något åt det - En journal om att bli stor och förändra livet.

At the end, when your legs are tired and your arms are giving out, get angry. Get angry that you are tired and then hit it harder.
South är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 09:58   #8
Ajemän
Registered User
 
Ajemäns avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Uppsala
Inlägg: 980
Citat:
Ursprungligen postat av South Visa inlägg
VÄRMA UPP AXLAR? HUR GÖR DU? Jag har testat lite olika metoder men har svårt att bli riktigt värmd i axlarna.. Standard brukar bli hopprep och röra runt armarna i olika vinklar.. Nån som har nått bra tips att dela med sig av? Hittar ingen bra tråd på kolo :/
Kanske bara köra lite lätta pressar, sidolyft och inåt/utåtrotationer i kabel?

Ser för övrigt ut som att du gainat mest i axlar!
__________________
Helt ny Harpenden Kaliper säljes

Senast redigerad av Ajemän den 2014-03-25 klockan 10:00.
Ajemän är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 10:06   #9
South
Registered User
 
Souths avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 49
Så cuffarna ska få sig en värmande omgång innan axelpasset menar du? TACK! Är nöjd men lite skadenojjig där, därav frågan!
__________________
Konsten att ledsna på livet och gör något åt det - En journal om att bli stor och förändra livet.

At the end, when your legs are tired and your arms are giving out, get angry. Get angry that you are tired and then hit it harder.
South är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 10:13   #10
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Värmer upp med inåt och utåtrotationer samt facepulls. Efter det värmer jag upp med några lättare stegrande set i militärpress om jag har den som första övning.
Känner igen mig i det där med att bryta med sitt gamla liv med alldeles för mycket sprit och andra dåliga vanor. Klart värt att ta steget och byta drinkarna och bärsen mot nyttigare livsmedel
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal

Senast redigerad av Bubblan84 den 2014-03-25 klockan 10:14.
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 10:23   #11
Tobias5511
Registered User
 
Tobias5511s avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 162
Ska bli väldigt intressant att följa och väldigt fångande rubrik!
Lycka till! Ser du positivt ang. frågor när det gäller träning & kost från oss åskådare?
Isåfall undrar jag hur du delar upp hela din kropp om jag inte missat det.

Sitter på min samsung s2 så lätt hänt :-)
Tobias5511 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 10:42   #12
South
Registered User
 
Souths avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 49
Bubblan84: Tack för tipsen! Om du själv genomgått liknande resa så är jag väldigt intresserad av lärdomar.. Då alkohol fanns både i mitt arbete och i princip all min lediga tid så jag har under flera år knappt umgåtts nykter med någon, så jag blev en "bärsfigur" och jag har helt enkelt inte tagit mig själv på allvar, FÖRÖDANDE konsekvenser. Jag har fortfarande svårt för vissa sociala sammanhang men jag jobbar på det. Jag ska iväg nu om några minuter och ska testa det du och Ajemän har föreslagit!

Tobias5511: Tack! Ja för fan det är bara att fråga på! En del i mitt utvecklande är att jag satsar på att dela med mig med var jag gör och sluta ljuga, manipulera och ignorera verkligheten så fråga på!

Här är hela schemat!

Dag1
BEN - Lågrep Volym
Knäböj 6x5
Hack Squats 6x5
Liggande lårcurl 6x5+DS
Benspark 6x5+DS
Gynstol in 6x5
Gynstol ut 6x5
Vadpress 6x5+DS
MAGE - Lågrep
Kneeling cablecrunch 6x5+DS
Sidolutning med kaka 12x5
Benlyft 6x5

Dag2
BRÖST - Lågrep Volym
Bänkpress 6x5
Dips 6x5
Framåtpress hantlar 6x5
Bakåtlutad press 6x5
Enhantelsmittpress 6x5
Flyes 6x5+DS
Axlar - Lågrep
Sidolyft 6x5
Omvända flyes 6x5
Shruggs 6x5

Dag3
RYGG - Lågrep Volym Vikt
Chins 6x5
Marklyft 6x5
Stångrodd 6x5
Latsdrag 6x5+DS
Kabelrodd 6x5+DS
BICEP - Lågrep
Stångcurl 6x5
Hantelcurl utåt 6x5
Hammercurl 6x5+DS
Rotatorcuffar 10x5


Dag4
BEN - Högrep Volym Vikt
Knäböj 10x5
Hack Squats 10x5
Liggande lårcurl 10x5
Benspark 10x5
Gynstol in 10x5
Gynstol ut 10x5
Vadpress 10x5+DS
MAGE - Högrep
Kneeling cablecrunch 10x5+DS
Sidolutning med kaka 10x5
Benlyft 10x5

Dag5
BRÖST - Högrep Volym Vikt
Bänkpress 10x5
Dips 10x5
Framåtpress hantlar 10x5
Bakåtlutad press 10x5
Enhantelsmittpress 10x5
Flyes 10x5
Axlar - Högrep
Sidolyft 10x5
Omvända flyes 10x5
Shruggs 10x5

Dag6
RYGG - Högrep Volym Vikt
Chins 10x5
Marklyft 10x5
Stångrodd 10x5
Latsdrag 10x5
Kabelrodd 10x5
TRICEP - Lågrep
Tricepspress bakom Nacke 6x5
Pushdown 6x5
Dipsmaskin 6x5+DS
Rotatorcuffar 10x5

Dag7 - Vila


Sådär ser det ut.. Schemat har jag satt ihop själv med lite inspiration från andra och jag är faktiskt precis i början av schemat så häng kvar så ska jag utvärdera det när tid har gått!

Fan vad kul med alla kommentarer, det värmer in i själen, nu kör vi!

Fredut!
__________________
Konsten att ledsna på livet och gör något åt det - En journal om att bli stor och förändra livet.

At the end, when your legs are tired and your arms are giving out, get angry. Get angry that you are tired and then hit it harder.
South är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 10:43   #13
South
Registered User
 
Souths avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 49
Jag återkommer med kosten efter passet Tobias!
__________________
Konsten att ledsna på livet och gör något åt det - En journal om att bli stor och förändra livet.

At the end, when your legs are tired and your arms are giving out, get angry. Get angry that you are tired and then hit it harder.
South är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 10:46   #14
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Haha, jag har också varit en sån där "bärsfigur". Hur många polare som helst som jag bara söp med, bara träffade nykter ett tag när förfesten började. Huvva hur man har fungerat.
Mycket att jobba på nu, men allt jag hinner med numer är jobbet, familjen och träningen. När jag umgås med vänner så är det mest gamla vänner som jag känt sen länge och träffar i princip aldrig spritpolarna längre.
Fick mig en rejäl tankeställare då jag efter en helkväll vaknade upp mot morgonsidan på en busshållplats i minusgrader. Har inte varit full sedan dess, lätt berusad ett par gånger bara.
Nu är all fokus på familjen, träningen och nyktra nöjen Det är en jävla skillnad på att umgås nyktert, men man får lära sig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal

Senast redigerad av Bubblan84 den 2014-03-25 klockan 10:49.
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 15:33   #15
South
Registered User
 
Souths avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 49
Jag känner verkligen med dig, helt sjukt att det ska behövas en sådan upplevelse för förändring, been there done that! Men det är fan bättre än ingen förändring alls!

Jag värmde upp med hopprep, lite rörlighet med en träpinne och cuffarna i kabeln som föreslaget.. Det fungerade kanon! Bänken som jag var tvungen att sänka förra veckan klarade jag galant nu.. Det var 7x7 på 56kg som inte gick förra veckan, nu klara jag den med en extra rep på sista.. Jag gick även från att ha ringfingret på ringarna till att köra lillfingret.. Jag tror det skonade min axel för det kändes bra rakt igenom..

Dock måste jag tänka om. Gjorde 45 sets idag och som ni ser blev det bara gnugg på slutet och passet tog mig 2h. Dipsen var tunga som fan och jag tror inte mina axlar mår bra av en omgång efter både bänk, hantelpress och dips. Så ska tänka om och byta in en annan muskelgrupp här.

Jaja detta är dagens!

BRÖST - Lågrep
Bänkpress 7x7 56 56 56 56 56 56 56x8 (weei)
Dips 6x5 6 5 5 5 6 (Var det nån som sa vilja?)
Framåtpress hantlar 6x5 18 18 18 18 18
Bakåtlutad press 6x5 41 46 46 46 46
Enhantelsmittpress 6x5 28 28 28 28 28
Flyes 6x5+DS 68 68 68 68 68 DS-Nope (Axeln började kännas så jag ville ta det LITE lugnt.)

Axlar - Lågrep
Sidolyft 6x5 4 6 6 6 6 (Även här kändes axeln, men körde riktigt långsamt i det negativa och fick bra kontakt trotts vikten)
Omvända flyes 6x5 47 54 54 54 54
Shruggs squat maskin 6x5 60 60 60 60 60

Ska ta lite helkroppsbilder imorrn men här är dagens axel hur som:


Testade även att köra en protein/carbdryck under passet, vet ej om det gav någon effekt men god var den allt Protein XL Vanilla stod på menyn.


Min kost har jag precis lagt om.. Som ni ser på bilderna på första sidan så har jag tränat cardio och sånt innan, jag är inte direkt stor, och rent utav deffat.. Min tanke var att bli lite strandfin till sommarn men fuck that, jag vill träna hårt och bli större, därför har jag börjat med kolhydrater igen.

Jag äter 5-6ggr om dagen, förut räknade jag slaviskt kalorier så har väldigt bra kolla på vad jag måste få i mig för att ligga på balans (ca 2600). Nu äter jag precis som innan fast trycker i mig mer kolhydrater igen. Jag ska börja räkna kalorierna igen när jag fått in bra rutin på träningen så jag slipper tänka så mycket hela tiden.

Så här ser en dag ut just nu:

Frukost:
120g Ägg
30g Knäckebröd
30g Rogn (Läs dansk kaviar med vuxnare smak)
75g Havregrynsgröt - på denna blir det varierat mellan äppelmos, nötter, chiafrön, solrosfrön eller liknande.

Mellanmål:
180g tonfisk med
200g kvarg, som en tonfiskröra

Lunch:
175g Fiskfrikadeller (12gProtein/100g)
150g Potatisklyftor
100g Kvarg

Mellanmål:
125g Makrill i tomatsås
30g Knäckebröd
60g Sill i klar lag

Middag:
200g Vit fisk
150g Kvarg
150g Potatisklyftor
150g Broccoli/Blomkål/Morötter

Kvällsmål:
300g Kvarg
75g Blåbär
Sötningsmedel

Använder ca 15g olivolja att steka i dagligen, kan tillkomma 2-8g smör ibland. Jag kollade igenom gamla matloggar och detta kan nog representera en normaldag.

Dricker BCAA 3 gånger om dagen varav 1 innan träning. Tar alltid en 37g Whey 80 Mintchoklad efter passet.

Har beställt lite BCAA, Whey och Casein som bör komma imorrn eller på torsdag beroende på dansk arbetsmoral.

Dagens låt, fyfan vad Academics som har 3e versen dödar.. Umeå va händer!




Fredut!
__________________
Konsten att ledsna på livet och gör något åt det - En journal om att bli stor och förändra livet.

At the end, when your legs are tired and your arms are giving out, get angry. Get angry that you are tired and then hit it harder.
South är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)