Jaha vad säger vi här då?
Några snabba
- 95a
- Bosatt och aktivt tränande i sundets pärla (Helsingborg)
- Går samhällsinriktad gymnasielinje
- 185 centimeter över jord
- Cirkus 76 kilo (varierande!)
- Gymmat i snart två år (på Aktiverum om någon undrar)
- Tidigare hängett mig åt fotboll och innebandy, men tappade intresse och tid
- Glidit runt på "Kolo" ett bra tag, men inte vågat skaffa journal (

)
Ska försöka få igång en ordentlig journal nu, har tränat i ungefär två år och har egentligen inte haft några större mål utan mest försökt bygga upp muskler och samtidigt bli starkare, där det sistnämnda blivit mer primärt allteftersom tiden gått. Har börjat fokusera mer och mer på de tre stora övningarna på sista tiden vilket har gjort det hela roligare!
Värt att veta är att jag allt som oftast under veckorna tränar direkt efter skola!
Aktuella stats inom de tre stora:
Bänk - 72,5 x3 (Senaste bröstpasset, fokuserat mycket på att få till kroppsläget ordentligt vilket har gett bra resultat!)
Böj - 100x1,5 (En med bra djup, en med mindre bra) (Juli månad, tillämpar sällan böj då jag har svårt för ATG-teknik, är tyvärr inte tillräckligt vig än helt enkelt!)
Marklyft - 140x2 (Antagligen min starkaste av de tre, trots att jag inte började med denna ordentligt förrän i Maj detta året, en av favoritövningarna.)
Aktuellt schema brukar se ut som följer
Bröst/Triceps
Rygg/Biceps
Ben
Axlar (Då dessa har legat långt efter en tid, börjar dock se bättre ut nu!)
Slänger då och då in ett renodlat armpass - idag var en sådan dag!
Smalbänk
20x10x2
40x8
50x8
55x6
60x5
65x3
70x2
PB
SeriePB
Pushdowns med rep
SS Pullups
41x8 // KVx6
41x8 // KVx6
41x8 // KV+5x5
36x12 // KV+5x4
Stångcurl (rak)
25x10
30x8
30x8
30x6
Frenchpress (EZ-stång)
17,5x12
27,5x8
22,5x10
Hantelcurls
13x8x3/Arm
Enhandspushdown i kabel
SS Kabelcurl (böjt handtag(?))
14x10/Arm // 36x12
14x10/Arm // 36x12
9x10/Arm // 41x12
Kommentar -
Relativt bra pass med ett charmigt pass i smalbänken som efter intensivt nötande snart är ikapp den vanliga, annars bra pump och ett pass av roligare modell, imorgon blir det antingen benpass eller vila, slutar inte skolan förrän 15.15 (börjar 8.00) så får se var psyket är någonstans!
All respons är fruktansvärt uppskattad, men har kommit underfund att med en del aktivitet och kontinuitet här på forumet så kommer det efterhand(?)