2013-08-01, 23:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2013
|
stress?
Hej! Jag har ett problem som jag inte är säker på vad det är.
Det är så för nåt år sen så fick jag panikångest eller en värsta hjärtklappning vet inte vad det var, och jag blev riktigt paranoid så jag blev helt död efter åt.
Och sen dess brukar jag få en konstig känsla när jag är ute, det känns som platsen är främmande men jag känner igen platsen och börjar bli nojig för ingen anledning.
Platsen jag befinner mig på känns helt konstig som en dröm eller som jag aldrig varit där men sedan går det bort. Vad kan det bero på?
|
|
|
2013-08-01, 23:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Mja, jag fick ibland starka overklighetskänslor när jag varit deprimerad. Står lite här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Depersonalization
Jag tycker väl inte det i sig är så mycket att oroa sig över, det är tydligen rätt vanligt om man är stressad, har ångest eller liknande.
|
2013-08-01, 23:56
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Jag gissar att du mer blir nojig över att bli nojig än nojig på riktigt. Panikångest är väldigt obehagligt, och något man (det här känner du igen) inte vill uppleva igen, då är man rädd för det, ältar det och kan nästan framkalla det hos sig själv bara för att man är så rädd för det.
Ungefär samma som om man tex. pratar med en tjej man är attraherad av och är orolig för att säga något dumt, givetvis säger man något dumt då.
Något som kan hjälpa är antidepressiv medicinering, eller bara försöka låtsas som att du inte har panikångest, tänk inte på det, forsök inte bemästra det, vinna over det, eller försöka hantera det. Glöm att du har det.
|
|
|
2013-08-02, 00:01
|
|
Registered User
|
Orkar inte hålla på med medel o sånt där, alltså det påverkar inte mig så värsta jag kan styra över det. Men det känns helt konstigt, kanske det är nåt farligt. Jag är 18 år dessutom.
|
|
|
2013-08-02, 00:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
låter som en psykos
|
|
|
2013-08-02, 00:05
|
|
Getar
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Något som kan hjälpa är antidepressiv medicinering, eller bara försöka låtsas som att du inte har panikångest, tänk inte på det, forsök inte bemästra det, vinna over det, eller försöka hantera det. Glöm att du har det.
|
Förstår inte hur du kan förespråka psykofarmaka när du raljerar om hur dåligt droger är i alla trådar som berör det ämnet.
Mitt råd till TS är att snacka med terepeut, KBT kan säkert hjälpa.
|
|
|
2013-08-02, 14:08
|
|
Registered User
|
är det verkligen psykos, jag har märkt att jag får den känslan när jag sovit dåligt eller tänker för mycket /djupt. Eller är borta i tankar i några sekunder.
|
|
|
2013-08-02, 14:11
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Boka en tid med en läkare är bra att börja med.
|
|
|
2013-08-02, 14:19
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av 4623
Förstår inte hur du kan förespråka psykofarmaka när du raljerar om hur dåligt droger är i alla trådar som berör det ämnet.
Mitt råd till TS är att snacka med terepeut, KBT kan säkert hjälpa.
|
Har för mig att filmjölk antingen inte fattar att antidepressiva är precis lika farliga som andra droger om ej mycket farligare än största delen narkotiska medel, eller så är han en hycklare helt enkelt.
|
|
|
2013-08-02, 16:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Asso titta inte ens i den här tråden ärligt talat. En grannare samling av mer avskyvärda värdelösa tips har sällan skådats.
Filmjölks inlägg var bra.
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Living the dream.
|
|
|
|
2013-08-02, 19:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen
Asso titta inte ens i den här tråden ärligt talat. En grannare samling av mer avskyvärda värdelösa tips har sällan skådats.
Filmjölks inlägg var bra.
|
Öh, va? Jag föreslår att inte oroa sig, någon föreslår läkare, en annan föreslår terapeut. Är det dåliga råd? Vad är ditt fantastiska råd då?
|
2013-08-02, 19:26
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ponde
Har för mig att filmjölk antingen inte fattar att antidepressiva är precis lika farliga som andra droger om ej mycket farligare än största delen narkotiska medel, eller så är han en hycklare helt enkelt.
|
Det är ganska stor skillnad mellan att medicinera kontrollerat och att självmedicinera lite som man tycker med vad man tycker. Skräckpropaganda mot psykofarmaka skadar mer än det hjälper.
|
|
|
2013-08-02, 19:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Det är inget farligt med det du känner. Brukar uppleva samma sak i perioder när jag är jäkligt stressad eller annat skit, väldigt vanligt med panikångest och inte helt ovanligt för folk som röker cannabis, brukar vara det man kallar för en "snedtändning" när det gäller cannabis.
Känslan kommer att försvinna förr eller senare. Ingen idé att oroa sig för du kommer inte bli galen eller något annat. Försök minska på stress, kaffe och annat som kan få kroppen upp i varv. Försök också att sova ordentligt.
Det hjälper att koppla bort tankarna på annat, lätt att hamna i ond spiral annars.
Ursprungligen postat av filmjölk
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
|
|
|
|
2013-08-02, 19:51
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2012
|
Prata med en terapeut, låter som en bra idé.
|
|
|
2013-08-02, 19:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Har fått det när jag intagit för mycket koffein och blivit stressad därav
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:32.
|

|