Hej!
Jag har deffat i sex veckor och under den här tiden har jag gått ner lite drygt 4 kilo, vilket är precis den takt jag vill att deffen ska föras i.
Jag är 170 cm lång, hade senast i slutet av februari ett bf på 16% (borde ha sjunkit ännu mer nu, ny fettmätning sista veckan i mars) och väger just nu runt 61,3-62 kg.
Jag äter 1000-1200 kalorier per dag. Och sedan tränar jag på det. 5 h tung styrketräning och minst 7 h mycket snabba promenader per vecka.
Jag går ner i vikt, men plötsligt går jag även UPP i vikt! Jag anser själv att det borde vara HELT omöjligt att gå upp i vikt på det här kaloriintaget, så nu behöver jag lite hjälp från er!
I tisdags hann jag inte äta som jag skulle, och fick endast i mig en burk tonfisk i vatten, en skiva lantbröd med en skiva ost och någon tsk Bregott, samt en skopa protein från WNT.
Igår, onsdag, hade jag när jag ställde mig på vågen gått ner hela 0,7 kg det senaste dygnet. Från 62 kg till 61,3 kg. Inte så konstigt, tänkte jag, jag åt ju nästan ingenting dagen före.
Jag kände mig rätt utmärglad igår när jag vaknade, men var inte hungrig.
Jag tänkte att jag hursomhelst inte skulle kompensera för tisdagens låga kaloriintag, utan fortsätta äta enligt mitt schema.
Så igår, onsdag, åt jag följande:
140 gram tonfisk i vatten
40 g kycklingbröst
10 st hemmagjorda blåbärsplättar, utan socker, men med vanligt vetemjöl
20 g blåbär
40 g kokt sötpotatis
110 g sejfilé
1 clementin
1 äpple
0,5 l Coca-cola light.
2 skopor triple protein från WNT, blandat med vatten.
Och sedan lite rödlök, chili, koriander, vitlök och andra kryddor i maten, samt Omega 3 och D-vitamin.
Maten skulle ha gett mig i runda slängar 1000 kalorier.
Sedan tog jag en rask promenad på en timme på det.
Och vad tror ni vågjäkeln visar när jag väger mig idag.... 62,3 kilo!
Dvs, jag har alltså på den mat jag listat här ovanför lyckats gå UPP ett helt kilo!?
Jag förstår inte detta. Vad gör jag för fel?
Jag äter vanligtvis mellan kl 15-23.
Hjälp!