Tjabba gott folk. Det här med journal är något nytt för mig, men kommer väl in i det så småningom. Lite kortfattad fakta om mig själv tänkte jag bjuda på.
Är en 17årig kille som hållt på att slita i vikter sen ungefär ett år tillbaka, är väl sista 11månaderna jag vart lite seriösare och sista 5månaderna jag börjat tänka lite mer vad jag sätter i mig för mat.
Ska även ta och bjuda på någon bild som reflekterar min utveckling under denna träningsperiod, sedan antar jag att det bara är att kickstarta denna lilla journal, och hoppas även på gott om feedback från er rutinerade kollo medlemmar
Kvällens pass bestod av Axlar & mage. Hade egentligen tänkt vila idag, men skola till 11 och inget att fördriva dagen med så höll på att bli smått galen..
Blev ett väldigt intensivt pass med kort vila!
Tjabba Tjena Hallå! fint pass idag, igår var det vila och idag äntligen ett efterlängtat gym pass. Har haft problem med rygg träningen under en lång tid, har haft smärta i bröstryggen efter en bil volta för 1.5år sedan, men smärtan har avtagit mer och mer sista månaderna och i stortsett borta nu. Tar en liten vila från markträningen pga. Att jag just kommit ut från ed coan 10v mark program, och känner mig riktigt sliten i ländryggen.
Rock 'n roll! buddys.
Idag blev det bröst/triceps. Vilat fre,lörd,sönd. Blev några bägare hos en polare som kanske ligger bakom resultatet i bänken, var iaf dags för en 1a 120 som gick åtskogen. Vikten kändes inte alls tung men kom inte riktigt förbi mitt "spärrläge" där låg vikten stilla haha.. Sen valde jag att köra på områdets lilla ghetto gym idag för att ha möjlighet att dra med brorsan.
Tung vecka bestående av förkylning och allmän trötthet. Börjar få tillbaka orken nu, så blev att bränna av ett pass under kvällen. Kommer börja köra mer volym inriktat nu, vilket känns som att det är på tiden. Har noll muskelkondition så detta kommer bli tufft, men alltid kul med variation!
Dagens pass såg ut så här;
Ordentligt förkyld sen i måndags. Jobbigt när kylan kommer och ska resultera i förkylningar..
Börjar känna mig på bättringsväg, så kanske bränner av ett pass imorgon. Eller vila till måndag,och nya tag då. will se!
Fortfarande lite förkyld, ingen nästäppa fast lite hes. Körde ett lugnt pass i allafall, inte alls för intensivt. Styrkan fast ändå kvar tycker jag även fast orken fort tinade, men är nöjd med passet. Hur jag tänkt att träningsupplägget ska vara framöver, går fram och tillbaka.. Hittade 5/3/1 upplägget så suttit och läst lite om det och ja, det verkar riktigt intressant! Testade på det under dagens pass, räknade lite högt i militärpressen dock.
Blev även dips idag, måste vara ett år sedan sist om inte mer...
Bröst,Axlar,Triceps
Bänk; 67,5*5 , 77,5*5 , 87,*5 , glömde bort att det skulle vara just före fail här, fick bli ett till set, 87,5*5(+5)=10reps
Militärpress; 40*5 , 47,5*5 , 55*5(+0)=5reps blev inte mer.
Passen blir bara jobbigare och jobbigare, vikterna tyngre och tyngre, ingen ork och svettas som en gris.. Sovit oerhört mycket senaste dygnen och känt mig riktigt trött. Kroppen säger iaf ifrån, något form av virus går man och bär på iaf
Blev trotsallt Rygg & biceps idag. Tyvärr sa ländryggen ifrån i marken, helt död efter några reps
Mark; 117x5 135x5 (152,5x2 sen la jag ner.. skulle vart 5+ här) vilket jag vet att jag besitter utan problem en bra dag..
Legat ordentligt sjuk nu i 8dagar, bättre verkar det inte bli heller för den delen..
Surtsurt, mail att gymkortet är på g att gå ut fick jag igår.
Men nytt kort löst hos Inpuls luleå, riktigt skönt när det ligger centralt och kommer ha möjligheten att träna efter skolan. Skickade iväg en order till GG idag dessutom, så väntar mig lite kosttillskott/träningstillbehör nästa vecka, toppen!
Lägga in en ny växel, högre växel i träningen så fort man blir frisk. Får se vad det blir för nyårslöfte iår. Kanske nå nytt mål inom träningen?
God jul och gott nytt år på er iaf, and stay biff!
På bättringsvägen, fick bli ett oerhört lugnt pass idag, endast för att känna så styrkan fanns kvar. Skulle bli armar fast sluta med 6set triceps tills man tappat rösten i princip
Pushdows 68kgx10 77kgx8x7
Hantelbakom nacke? 30x12x12 40x11 (PB!) kommer film,på 40x11 senare.
Nu blir det julmat i mängder och mycket sömn och inget tjuvtränande innan man är helt kurerad.
Senast redigerad av yapumpin den 2012-12-22 klockan 12:46.
Back on track! eller nästan i allafall..
Var planerat att göra ett tungt pass med lågt tempo för att komma igång lite, dock gjorde träningskompanjonen det rätt omöjligt, fast var inte allt för intensivt iaf.