Då var det äntligen dags för mig att skaffa en ny journal, och här bland de tävlande och aktiva.
Jag gjorde min debut på tävlingsflaket i fredags i nässjö hos NAMK. Det var lite som en prova på tävling men jag underpresterade ganska rejält, iaf i böj och bänk. I marken gjorde jag iaf PB.
Men för att berätta lite om mig, jag är född 1993 och är då 19 år. Jag fann gymmet som många andra efter att ha slutat med fotboll vid en ålder på 16 år. Det första året hade jag bara en bänkpress och körde med skolvikter och egen komponerad utrustning. Gick väl lite sisådär gym bänkade iaf 100 kg.
Sen början av 2011 tog jag mig till mitt första riktiga gym som jag spenderade ett och ett halv år i. Där utvecklades jag snabbt och bra mycket tack vare Mpersson här på forumet och att jag fann RTS-Reactive training system. googla det om ni inte vet vad det är.
Det var även där jag fick upp ögonen för Styrkelyft och har sysslat med det drygt ett år, knappt.
Sedan augusti har jag ett eget gym och har även gjort en tråd om det jag kan posta och det är där jag tränar nu.
Mina mål är stora men jag vet att ger jag allt kommer dem uppnås, jag har nu äntligen funnit en klubb och kan börja satsa på riktigt och det är då som sagt NAMK. närmaste tävlingen nu är DM 10 november.
Min journals namn är att jag kommer satsa på raw och det där med buktryck har jag funnit väldigt bra och ha, eller rättare sagt skillnaden mellan och klara lyftet till att faila.
Mina bästa resultat i grenarna är: (allt är raw)
Knäböj 215 kg
Bänkpress 137.5 kg
Marklyft 245 kg
Bänken släpar och det är jag fullt medveten om, drog av ett muskelfäste i min högra axel för grygt 7-8 månader sen och var mer eller mindre nästan borta från tung bänk träning ett halvår.
detta var mycket fakta och kommer posta lite filmer och även länka till min förra journal strax.
Från tävlingen i nässjö, den i blå trikå är min bror som också börjat tävla, jag är den andre i svart.
Gick in på 205 kg i böj fullt säker på att jag skulle ta det då 195 på värmningen flög upp. Men som syns på filmen får jag framåt vikt och flyttar högra foten. Andra lyftet släppte jag på för bra. Då det inte var någon officiell tävling så fick jag lov och sänka och 195 gick upp lätt.
Sjukt besviken att ta 20 kg under pers. Men nerverna spelade in mycket.
Sänkte ingågen i bänken till 125, gick upp lätt. Sen 130, lika lätt. 137.5 i sista lyftet men bortdömt på att jag la tillbaka stången direkt och rövlyft.
Marken gick mycket bättre. 230 första, lätt,237.5 i andra också ganska lätt. 245 i sista och pers med 7.5 kg, relativt lätt ändå och det lyftet var jag så glad över.
Tack så mycket! Vägde in i fredags på 113 kg. Dock var det på kvällen men kommer väga in på liknande på DM.
Kommer alltså tävla i -120kg klassen men har lite planer att dieta ner till -105 kg klassen.
första året som junior också så antar att motståndet kommer vara riktigt tufft!
Kul men tänk på att det är inte säkert det blir lättare i 105an, tror 105 och 93 är de största klasserna med mest folk om det är därför du ska dieta, du kan ju se motståndet lite i rankinglistorna på Styrkelyft Online.
Kul men tänk på att det är inte säkert det blir lättare i 105an, tror 105 och 93 är de största klasserna med mest folk om det är därför du ska dieta, du kan ju se motståndet lite i rankinglistorna på Styrkelyft Online.
Hur lång är du då?
Ofan, jo du har säkert rätt där. Känner inte heller någon motivation till att gå ner heller som kommer nog inte göra det, eller inte så långt som och lägga sig i 105an.
Ofan, jo du har säkert rätt där. Känner inte heller någon motivation till att gå ner heller som kommer nog inte göra det, eller inte så långt som och lägga sig i 105an.
Jag är 193 cm lång så är ganska lång
Tyckte du såg skapligt stor ut på filmen lycka till nu med träningen så lär vi ses på dm
I marken tror jag du borde se över knäna lite. Just nu fladdrar det lite väl mycket kan jag tycka. Försök att trycka ut de lite mer ut sidorna så kanske det blir bättre.
I böjen tror jag du skulle tjäna på att göra något liknande, dvs. trycka knäna utåt. Möjligt att dina skor är lite instabila också men det är svårt att se.
I marken tror jag du borde se över knäna lite. Just nu fladdrar det lite väl mycket kan jag tycka. Försök att trycka ut de lite mer ut sidorna så kanske det blir bättre.
I böjen tror jag du skulle tjäna på att göra något liknande, dvs. trycka knäna utåt. Möjligt att dina skor är lite instabila också men det är svårt att se.
Styrkan är det ju verkligen inget fel på.
Lycka till, det här blir jävligt bra tror jag.
Kan inte annat än hålla med dig! Fick en rejäl sträckning på högersidan av höften vilket säkert beror på det du säger. i böjen har jag försökt och jobbar konstant med att försöka öppna upp höften mer och ut med knäna, men skam den som ger sig!!
Kul med journal i tävlingsdelen. Angående första tävlingen är det alltid lite speciellt. bara ta lärdom av detta så ses vi på JSM
Grattis till pers i marken!
Kul med journal i tävlingsdelen. Angående första tävlingen är det alltid lite speciellt. bara ta lärdom av detta så ses vi på JSM
Grattis till pers i marken!
Tack mannen! Jo precis man får göra det. hehe ja det vore något
Tränade idag men blev bara lätt i böjen för har ont i höften, beror nog på stelhet så kommer stretcha ut den ofta. Sen blev det lite smalbänk och hantelpress, struntade även i långa mark. Hoppas kunna köra det imon!