Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-09-24, 10:01   #1
Ekkan
Registered User
 
Ekkans avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 245
Till i collapse

Hej, jag heter Erik Nilsson, 19 år och kommer från underbara Piteå men bor just nu i Umeå och spelar innebandy med UmeåCity i allsvenskan. Pluggar även till redovisningekonom så har mycket tid på dagarna att kötta i gymmet.

Startade min gymkarriär på klassiska RAK under högstadietiden men då var det mest fokus på biceps, triceps och bröst m.a.o discogym. Har i ungefär ett års tid kört med ett större fokus att köra hela kroppen. Eftersom att jag spelar innebandy så blir det extremt mycket träning då jag har 4 pass i veckan innebandy och oftast kör jag 3-4 gånger gym. Men så länge jag känner att min kropp klarar av det och blir starkare så tänker jag fortsätta med det. Känner jag att jag är extremt seg vissa perioder så brukar jag vila några dagar för att komma tillbaka mer laddad än någonsin.

Stats:

Längd: 174cm
Vikt: 65kilo
Bänkpress: 92,5
Marklyft: 140
Benböj: ??

Min bendagar ser lite annorlunda ut mot vad jag kör övriga muskelgrupper eftersom jag har svårt att få in det på en bra dag utan att min innebandy ska påverkas alltför mycket. Därför kör jag mycket fokus på explosivitet då jag kör ben och därför är vikterna ganska låga. Drömmen vore ju att kötta på samma sätt även med benen men jag måste någonstans vara realistisk och inse att innebandyn blir lidande av det.

Träningsfilosofi: Jag anser att när man går in i gymmet så ska man fan göra det ordentligt. Det går alltid att köra hårdare och pressa gränserna ännu längre. Känslan efter ett pass ska vara att man verkligen har gett allt och det känner inte jag varje gång men målet är att känna så efter varenda pass. Därav mitt journalnamn, till i collapse. Kan säga att dom flesta av mina PB:en har satts med Eminems ´Till i collapse (magisk låt).

Mål: Har satt som mål att sakta börja gå upp i vikt men även här blir det en avvägning eftersom jag inte vill bli för tung under säsongen, men så länge jag lägger på mig muskler och känner mig lätt så kommer jag att fortsätta. Sen efter säsongen tänker jag försöka mig på att bulka mig upp till 80 kilo för att sedan köra en rejäl deff.
Mina nuvarande mål är att pressa upp 100 kilo i bänk som länge har vart en dröm. Marklyften hoppas jag även öka rejält i eftersom jag inte har prioriterat ryggen så mycket tidigare. Så 180 kilo innan jul vore nice att klara. Även pushpress hoppas jag ha stadiga ökningar i, ska först prova maxa för att se vart jag ligger.

Lets go! Time to #KUGGA #UPP!
Ekkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 14:10   #2
Ekkan
Registered User
 
Ekkans avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 245
Måndag 24/9

Dagens pass: Bröst och biceps

Uppvärmning 15 min

Bröst

Bänkpress:
8x50
5x70
3x80
1x90
1x95 PB
1x97,5 (FAIL)
3x90
3x85
3x85

Hantelpress:
8x20
6x30
4x35 PB
10x20

Lutande flyes (fokus på kontakt):
8x15
8x15
6x20
6x20

Biceps

Hantelcurl (stege utan vila):
20x4
17,5x4
15x4
12,5x4
10x4
2 varv

Bicepscurl i cable:
8x50
6x60
6x60

Riktigt härligt pass där jag lyckades få upp 95 i bänken vilket var jävligt skönt. Provade även 97,5 och den kändes inte omöjlig även om jag failade idag. Skönt pass där jag laddade väldigt bra mentalt. Nu är det bara 2 timmar innebandy kvar ikväll sen blir det vila.

Har även beställt ett #KUGGA#UPP-linne så nu är det ingen återvändo, rock on!
Ekkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 15:14   #3
Zapson
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 111
Upp med bilder och kör hårt så ska nog detta bli bra!
Zapson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 16:38   #4
Pitepalt
Registered User
 
Pitepalts avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 471
Fan så kul att EKKAN hittat sig till kolo och framförallt startat en journal!! Detta kommer att följas!

Offtopic: Kan ju bara finnas en Ekkan från Sjulnäs och inte är du väll bara 19 år Erik? Rätta mig om jag har fel!
Pitepalt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 16:55   #5
Ekkan
Registered User
 
Ekkans avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 245
Citat:
Ursprungligen postat av Pitepalt Visa inlägg
Fan så kul att EKKAN hittat sig till kolo och framförallt startat en journal!! Detta kommer att följas!

Offtopic: Kan ju bara finnas en Ekkan från Sjulnäs och inte är du väll bara 19 år Erik? Rätta mig om jag har fel!
Hej Simon, har kikat på din journal ett par veckor nu och det ser ju extremt bra ut. Alltid kul att se hur det går för andra med deras träning.

Haha nä jag såg det efteråt men har inte lyckats hitta vart jag redigerar ett inlägg. Givetvis är jag ju 20 men nåt i mitt huvud ville fortfarande att jag skulle vara 19?!?
Ekkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 17:07   #6
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Riktigt riktigt stark i bänken!! Kul med nytt folk som startar journal
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 17:22   #7
Pitepalt
Registered User
 
Pitepalts avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av Ekkan Visa inlägg
Hej Simon, har kikat på din journal ett par veckor nu och det ser ju extremt bra ut. Alltid kul att se hur det går för andra med deras träning.

Haha nä jag såg det efteråt men har inte lyckats hitta vart jag redigerar ett inlägg. Givetvis är jag ju 20 men nåt i mitt huvud ville fortfarande att jag skulle vara 19?!?
Haha okej, ja jag förstod att det blivit nå tok. Tror inte du kan redigera inlägget så här långt efter men om du upptäcker att du skrivit fel relativt nära inpå så finns det en "ändra" knapp längst ner på inlägget

Bänken ser ju riktigt bra ut måste jag säga, du är ju stark för din vikt! 100kg ska nog inte vara några problem och jag tror att det kommer komma upp snart!

Senast redigerad av Pitepalt den 2012-09-24 klockan 17:23.
Pitepalt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 20:49   #8
Ekkan
Registered User
 
Ekkans avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 245
Citat:
Ursprungligen postat av Pitepalt Visa inlägg
Haha okej, ja jag förstod att det blivit nå tok. Tror inte du kan redigera inlägget så här långt efter men om du upptäcker att du skrivit fel relativt nära inpå så finns det en "ändra" knapp längst ner på inlägget

Bänken ser ju riktigt bra ut måste jag säga, du är ju stark för din vikt! 100kg ska nog inte vara några problem och jag tror att det kommer komma upp snart!
Okej, tack för infon
Har jobbat väldigt mycket med att komma förbi 90-gränsen och nu då den är sprängd så hoppas jag det fortsätter.


Citat:
Ursprungligen postat av Jonithan Visa inlägg
Riktigt riktigt stark i bänken!! Kul med nytt folk som startar journal
Tusen tack, kul med folk som kommenterar så man får bekräftat att man gör något rätt
Ekkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 10:05   #9
Ekkan
Registered User
 
Ekkans avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 245
Lägger in en bild på dagsformen efter önskemål.


image.jpg
Ekkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 10:52   #10
Pitepalt
Registered User
 
Pitepalts avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 471
Grym form på dig Erik!! Nu dröjer det innan jag vågar lägga upp en egen formbild
Pitepalt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 13:25   #11
Ekkan
Registered User
 
Ekkans avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 245
Citat:
Ursprungligen postat av Pitepalt Visa inlägg
Grym form på dig Erik!! Nu dröjer det innan jag vågar lägga upp en egen formbild

Tack så mycket Simon, nu blir det att bygga lite mer massa så goodbye magrutor

Tror verkligen inte du behöver vara rädd för att lägga upp formbild med tanke på det lilla man sett från dina filmer!
Ekkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 13:33   #12
jsavefors
Registered User
 
jsaveforss avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 754
Intressant läsning. Bra krigat, stark i basövningar. Kommer garanterat att följas!

Keep up the good work
__________________
Journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=188576
Instagram & twitter: @jsavefors
the ultimate workoutlist
jsavefors är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 13:50   #13
Ekkan
Registered User
 
Ekkans avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 245
Citat:
Ursprungligen postat av jsavefors Visa inlägg
Intressant läsning. Bra krigat, stark i basövningar. Kommer garanterat att följas!

Keep up the good work
Tack så mycket, ska göra allt för att fortsätta öka! Riktigt kul med positiva kommentarer, det gör att man tar i lite extra i varje pass.
Ekkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 14:36   #14
Pitepalt
Registered User
 
Pitepalts avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av Ekkan Visa inlägg
Tack så mycket Simon, nu blir det att bygga lite mer massa så goodbye magrutor

Tror verkligen inte du behöver vara rädd för att lägga upp formbild med tanke på det lilla man sett från dina filmer!
Nog ska du bulka nå djävulsk innan dom där gossarna försvinner! Kommer bli grymt isåfall!
Pitepalt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 16:43   #15
Ekkan
Registered User
 
Ekkans avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 245
Citat:
Ursprungligen postat av Pitepalt Visa inlägg
Nog ska du bulka nå djävulsk innan dom där gossarna försvinner! Kommer bli grymt isåfall!
Haha krydda inte iväg nu! Men ska ju försöka gå upp sakta så jag hoppas det inte blir alltför mycket onödigt fett som sätter sig. Får se till att ha en bra kost helt enkelt
Ekkan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)