Imorgon går Team-tävlingen i köpenhamn av stapeln och jag borde kanske tagit det lugnt idag, men det känns så skönt att vara tillbaka efter förkylningen att jag inte kunde låta bli att dra iväg till boxen!
Dagens pass:
Börjar som vanligt med ca 10-15 min (lite längre när det är morgonpass) stretch och lätt uppvärmning... Brukar normalt gå över till lite intensivare uppvärmning efter det, t ex cykel/rodd/löpning, men idag ville jag bara köra igång!
On the minute:
1: 1 KB-Snatch @ 24 kg / arm
2: 100m Sprint
3: 2 KB-Snatch @ 24 kg / arm
4: 100m Spring
5: 3 KB-Snatch @ 24 kg / arm
Osv... Upp tillochmed runda 10 KB-Snatch @ 24 kg / arm + 100m Sprint.
Vilade i ca 10 minuter, hällde i mig lite BCAA+ och Beta-alanin innan jag körde igång en av förra veckans WOD's från crossfit.com:
For time:
500m Row
50 Wallballs @ 8 kg
400m Row
40 Wallballs
300m Row
30 Wallballs
200m Row
20 Wallballs
100m Row
10 Wallballs...
Sluttid: 13:48, förkylningen känns av men jag var ändå nöjd med tiden.
Nu ska jag vila några timmar innan jag blir upphämtad av mina göteborgskollegor som jag sedan gemensamt kommer färdas till Köpenhamn med, de lär väl läsa lusen av mig när de får höra om dagens "vila"
HampusP: Kul att du tycker det! Anledningen till att jag gick över från BB till AF var främst att jag kände att jag ville delta i en tävlingsform där man kunde påverka resultatet mer än i BB (då syftar jag på styrkeronden samt konditionsronden). Det var roligare att träna inför AF då man var tvungen att förbättra sig på de planen. Sen att såklart faktiskt få prestera på själva tävlingsdagen, inför skrikande publik!

När jag sen hittade CrossFit som är helt resultatorienterat så fastnade jag direkt. Det är så lätt att mäta framsteg pass till pass, något som motiverar mig på ett helt annat sätt än tidigare!