Ja, så är det alltså. Efter att ha sett frugan i princip halka ur soffan när dom visar Gladiatorerna på Lördagskvällarna kom jag alltså till den briljanta slutsatsen att 127kg späcksäck kanske inte riktigt var hållbart.
Ryggen värkte, tuttarna drog/drar väl typ en b-kupa och ja, mådde väl allmänt kass.
Så, gymkort införskaffades den 1e februari, började med crosstrainer etc för att bara komma igång lite..
Efter att ha läst kollo ett tag så körde jag då igång med lite SL5x5 (som alla andra verkar det som) den 20e februari.
So far so good!
Har deloadat 2ggr på 40kg militärpress, men annars flyter det på bra tycker jag. Började från scratch såklart då jag är helt utan erfarenhet.
Jobbigast?
Tekniken, att hitta rätt grepp, rätt placering (försöker köra low bar i knäböjen).
Kosten, husmanskost kan man väll kalla det, fast försöker få i mig mycket protein då, brukar ligga på runt 200gr protein, 50gr fett och resten kolhydrater. Ca 18-1900kcal/dygn.
Upplägget verkar fungera bra för mig iaf, även om vikten just nu stagnerat helt, men startvikten 1feb var 127kg som sagt, nu snittar jag runt 115-116 i morgonvikt.
Tillskott: vassle efter träning, jacked-xx (om jag haft en tuff dag på jobb).
Jobbar 3-skift/8t, tränar olika tider varje vecka alltså, mestadels stillasittande men går det åt skogen är det hög-energi jobb, ibland 8-12tim.
Startar väl mest tråden för att kunna ställa frågor, peppa mig själv etc, sl5x5 är ju inte så mycket WOW faktor i sig kanske.
Tanken är väl att köra på, nöta in rörelserna och såklart tappa fett.
Tänkte köra detta tills jag kan böja 1.5ggr min egen vikt (nej, förhoppningsvis inte 180kg!!) men kanske 150?
Har jag ork kvar, tid kvar på gymmet så testar jag dock andra övningar friskt, känns dumt att låsa sig vid de få övningarna som sl5x5 är, man måste ha lite kul också
Säkert glömt något, men kommer väl på det efterhand..
Synpunkter mottages tacksamt!!
//Daniel, Helsingborg