Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-04, 21:21   #1
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Invandrare/Bidrag?

Läste detta på ett annat forum, tvspelsforum faktiskt så inget speciellt ställe mao, jag är för lat för att börja surfa runt för att få reda på sanningen, jag vet vilken kompetens det finns på Kolo så jag frågar här.

Är bara intresserad av om det kan stämma eller inte, håll tråden fin så det får kvar iom att det är ett känsligt ämne för oss Svenskar, personligen älskar jag Sverige men kan väl knappast ens kalla mig nationalist, jag kan ha åsikter men de grundar sig aldrig på hudfärg/ras det är en sak som är jävligt klart, nazism och dylika ideologier är det värsta jag vet och jag har mer än en gång hamnat i bråk mot nazzar.

Dock, helt ärligt, stämmer det jag nyss läste får jag fan ont i magen och det är ju helt klart dags att kanske bli politiskt intresserad och faktiskt kolla vad man bör rösta på till nästa val istället för att rösta på samma som jag alltid gör.

Men innan jag bryter ihop skulle jag vilja ha lite mer kött på benen : )

This:

Sedan etableringsreformen trädde i kraft får en nyanländ arbetslös invandrarmamma med tre barn följande bidrag varje månad.

6 510 kr i etableringsersättning
4 500 kr i etableringstillägg
4 500 kr i bostadsbidrag
3 754 kr i barnbidrag
2 546 kr i underhållsstöd

= 21 810 kr i månaden skattefritt.

Utöver detta har invandraren rätt till:

259 200 kr i retroaktiv föräldrapeng.

12 000 kr i skattefri SFI-bonus.

Invandraren kan själv välja i vilken takt föräldrapengen ska betalas ut. SFI-bonusen betalas ut vid avklarad kurs.

Inget av ovanstående bidrag kan dras in för att invandraren vägrar att ta ett erbjudet jobb.

Senast redigerad av Lasse Kongo den 2012-08-04 klockan 21:24.
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 21:28   #2
Fyllot
Banned User

Reg.datum: Jul 2012
Ja man kan bli rik på bidrag i vårat land. Vad jag förstått så är vi helt ensamma om denna idé/politik.
Fyllot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 21:30   #3
Otur
Registered User

Reg.datum: Jan 2010
Intressant, någon som kan bekräfta detta?

Självklart ska man som ny i Sverige få chansen till en bra start. För att lära sig språket och kunna introduceras på arbetsmarknaden. Det är en förutsättning att hjälpa folk som kommer hit, både ekonomiskt och socialt.

Men jag hoppas att dessa etableringstillägg och ersättning (om det nu stämmer) gäller under en begränsad tid.

Sen förutsätter jag någon form av motprestation från ny Svensken för dessa tillägg.
Otur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 21:34   #4
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
inte mer än att det kommer att höjas efter nästa val då sossarna får makten, du kan nog lägga på ett par tusen till.. dessutom behöver du inte vara invandrare då, utan också arbetslös svensk o softa lite, spela guildwars2 mm till heltid... inte långt kvar till nästa val, så håll ut slackers!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 21:38   #5
tjabolabo
Banned User

Reg.datum: Sep 2011
Ja det stämmer Lasse Kongo. Majoriteten av oss som är kritiska till invandringspolitiken som bedrivs i Sverige gör det ju inte för att det är kul att bli utesluten i facken,bli av med jobben,få egendom förstörd,hotade och bli kallade för outbildade utanför att nått är fel.
tjabolabo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 21:39   #6
Lasse Kongo

Lasse Kongos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
inte mer än att det kommer att höjas efter nästa val då sossarna får makten, du kan nog lägga på ett par tusen till.. dessutom behöver du inte vara invandrare då, utan också arbetslös svensk o softa lite, spela guildwars2 mm till heltid... inte långt kvar till nästa val, så håll ut slackers!
Jag har gott om kosing, fått slita för varenda öre kan jag lova, så jag hör dig, förstår dig och håller med, men det är en annan diskussion, en annan tid, en annan tråd.

Nu är jag mest ute efter att höra om det jag läste på ett annat forum är sant eller ej.
Gammal 2012-08-04, 21:44   #7
tjabolabo
Banned User

Reg.datum: Sep 2011
Lasse Kongo! läs dom här sidorna i en vecka så har du all info du behöver för att se framtiden.

http://avpixlat.info/
http://www.friatider.se/
http://www.swedenconfidential.info/

Du lär hitta alla siffror och info du vill ha efter lite läsande.
tjabolabo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 21:48   #8
Mindek
Registered User

Mindeks avatar

Reg.datum: Nov 2003
Verkar lite överdrivet men bidrag i Sverige till barnfamiljer är generellt ganska generösa, oavsett om du är invandrare eller ej.

T.ex. ges bara 800 kr för barn under 11 år i etableringstillägg, 1500 kr om de är över 11 år men då kan man inte få retroaktiv föräldrapenning. Bostadsbidrag verkar vara 3900 kr, inte 4500 kr.

Här kan du läsa:

http://www.skl.se/vi_arbetar_med/int...ll_individer_1
Mindek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 21:55   #9
petah
Starlight Destroyer

petahs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Man får fina bidrag som ensamstående arbetslös mamma med tre barn som 'svensk' också.

Jag tycker det är bra.

Men man ska såklart ha det ännu bättre om man har ett jobb. Man ska aldrig tjäna på bidrag då är det fel.
petah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 21:56   #10
CAPTCHA
Registered User

Reg.datum: Oct 2010
"sociala betala"

Om individen inte är självförsörjande när etableringsplan och etableringsersättning upphör, och inte kan få sin försörjning tryggad på annat sätt, hänvisas personen till kommunens ekonomiska bistånd.

CAPTCHA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 21:57   #11
Bailah
Registered User

Bailahs avatar

Reg.datum: Sep 2006
Kommer inte ihåg vart jag läste denna dyngan innan men jag vet att det blev motbevisat hårt. 95% av mina barndomsvänner är invandrare, flesta av dom jobbar såklart. Men vissa får inte jobb så de har gått på soc. Och inte fan har de fått så mkt i bidrag de kan jag nästan sätta min vänstra testikel på. 99.9% säker iaf, tror mest det är allt hat som nu har kommit fram.
Alla invandrare är inte myglare, så tror inte på allt ni läser. Idioter kommer tro på allt de vill tro på.
Gammal 2012-08-04, 21:58   #12
CAPTCHA
Registered User

Reg.datum: Oct 2010
är dina barndomsvänner arbetslösa trebarnspappor som nyss anlänt till sverige?
CAPTCHA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 21:59   #13
Lasse Kongo

Lasse Kongos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av petah Visa inlägg
Man får fina bidrag som ensamstående arbetslös mamma med tre barn som 'svensk' också.

Jag tycker det är bra.

Men man ska såklart ha det ännu bättre om man har ett jobb. Man ska aldrig tjäna på bidrag då är det fel.
Vad får man som arbetslös ensamstående mamma då?

80-70-65% av lönen, barnbidrag, flerbarnsbidrag, bostadsbidrag som jag iaf har för mig att man blir återbetalningsskyldig om man börjar tjäna en viss summa eller vad jag läste, mamman måste ju söka jobb kontinuerligt, göra i stort sett sett allt som ams säger annars ryker akassan (vilket inte alls är något konstigt utan det är klart det måste finnas motkrav om man får bidrag)

Vad mer? Du får det ju att låta som en ensamstående alös mamma har det riktigt bra? Upplys mig, jag har ingen aning faktiskt.
Gammal 2012-08-04, 22:00   #14
Bailah
Registered User

Bailahs avatar

Reg.datum: Sep 2006
Nej men deras pappor var en gång i tiden.
Gammal 2012-08-04, 22:02   #15
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Jag har gott om kosing, fått slita för varenda öre kan jag lova, så jag hör dig, förstår dig och håller med, men det är en annan diskussion, en annan tid, en annan tråd.

Nu är jag mest ute efter att höra om det jag läste på ett annat forum är sant eller ej.
faktiskt inte, din research är rätt bra av vad jag kan se, och vid nästa val kan du addera x2 till de siffror du fått fram nu. Jag tycker det faktiskt är viktigt o se vad folk röstar fram i nästa val som i mångt o mycket är bidrag och pengautdelning. Det som du får idag får du x2 nästa år samma sommar i bidrag samtidigt som du har höjd inkomstskatt.

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2012-08-04 klockan 22:03.
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:14.