Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-18, 00:19   #1
deadich
Registered User

deadichs avatar

Reg.datum: Nov 2011
Startvikt 49 kg - Flugan som skulle bli stor

Eller nåja, jag väger ju ~56kg nu men det lät mer ovanligt med 49kg som jag började på för ganska exakt 3 månader sedan. Egentligen borde jag har startat denna journal då, men jag var inte säker på om jag verkligen skulle gilla att gymma och fortsätta med det. Dessutom känns det så jävla töntigt att stå och ta spännisbilder men det är något jag får tvinga mig att göra ändå för att inte ångra det senare. Jag ångrar redan nu att jag inte tog bilder när jag började och därför startar jag denna journal, för att kunna märka av framgång och kunna kolla tillbaka.

När jag började var jag som ni förstår helt katastrofalt svag och ovan. Körde enbart stången i bänk, typ 4kg-hantlar i hantelpress. När jag började med knäböj och marklyft hade jag kört kanske en månad eller mer, körde aldrig ben i början, då knäböjde jag väl 50kg eller något som max tror jag, marklyft orkade jag lyfta upp en vikt som förvånade både mig och mina kamrater, hela 80kg 1 rep. I början var jag osäker på om jag verkligen ville gymma, jag såg inte det roliga i det, men efter 1-2 veckor när man började märka saker så blev jag väldigt snabbt fast. Fick som väntat väldiga gains i början, första veckorna var det mest att jag vande mig vid rörelserna och fick in balansen så helt plötsligt orkade jag 10kg-hantlar i hantelpressen. Där i början låg nog bänkandet på max 40kg 1 rep ungefär. Efter denna korta period så fortsatte jag få bra gains, märkte ofta stora styrkeskillnader mellan varje pass. I bänken kunde jag lägga på samma vikt som jag i princip maxade förra bröstpasset och ganska lätt göra 5 reps eller mer.

Nog om dåtiden, nu går vi till nuet, jag har fortfarande snabba gains men mycket segare än förut såklart.
Mina nuvarande stats:
173 cm lång
56kg
19 år gammal

Inte maxat den senaste tiden men här är mina tyngsta lyft:
knäböj: 90kgx3 idag.
bänkpress: 60kgx5 i söndags
marklyft: 85kgx5

benpressen som är en personlig favoritövning körde jag 180kgx5 idag och hade kunnat tryckt ut fler reps, har ökat som fan sen jag maxade 1x200kg sist. Normalt tränar jag på 160 eller 170kg i den (80-85% av max, 5 reps) men nu tror jag att jag kan öka.

Dagens pass:
knäböj
20(endast stång)x12
40x12
60x6
60x6
70x6
80x5
80x5
90x3

benpress:
120x8
140x6
160x5
160x5
170x5
180x5

benspark:
50x8
60x6
60x6

bencurl:
45x8
55x6
55x6

Det jag kör för är utan tvekan styrka, muskler är mysig sidoeffekt. Jag har precis börjat min andra bulk för 3 dagar sedan och tänker gå upp över 60kg, om jag känner att det går bra och att det inte blir alldeles för mycket fett kanske jag fortsätter upp till 65kg också men det är inte målet med bulken. Min första bulk körde jag i princip direkt när jag började och gick upp från 49 till 55 på en månad, med den vikten hade jag inga som helst problem med att lägga på mig fett och de 2 månaderna efter bulken så försvann mycket av fettet och den lilla magen som kom.

Jag tvingade mig att ta ett gäng bilder idag, men det blev inte så bra eftersom att det är mobilkamera och ingen timer på så måste hålla kameran i ena handen, så baksida blev rätt svårt. Ska nog lära mig dem vanliga poserna också för bättre kort när jag tar kort med en riktig kamera nästa gång.

Här kommer jag lägga upp nya bilder, varje gång så läggs bilderna in i en mapp namnsatt efter dagen när de togs.
http://s304.photobucket.com/albums/n.../kroppsbilder/

EDIT: slänger in ett par här för er lata.

Senast redigerad av deadich den 2012-01-18 klockan 00:25.
deadich är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 00:30   #2
zydar
Registered User

zydars avatar

Reg.datum: Apr 2007
hehe, dubbla kroppsvikten i knäböj och marklyft kan ju inte vara så långt borta? är bra ju
zydar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 00:37   #3
deadich
Registered User

deadichs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av zydar Visa inlägg
hehe, dubbla kroppsvikten i knäböj och marklyft kan ju inte vara så långt borta? är bra ju
ah, har kört jävligt oseriöst på marklyftet fram tills 1-2 veckor sedan och gillar det fortfarande inte. Tror att jag kan ta iaf 1 rep på 110 redan nu eller inom 2 veckor iaf. benen blev jag totalkär i för ett tag sedan dock så där får jag nog inte lika fet ökning så lite längre tar det nog där.

btw for the lulz, vad är lägsta kroppsvikten i tyngdlyft? Vad kör grabbarna där i totalen ungefär? För det är väl det man räknar poängen med? Fast man får ju tänka på att träningslyft och tävlingslyft är två skiljda saker.

Ajuste, något jag glömde nämna, kört boxning förut, slutade när jag var 16 och har ett sm-silver. Vägde för övrigt 52 kg när jag slutade boxas, kände att när jag vägde mindre än jag var 15 bast så var det dags att börja gymma.

btw nu när jag ändå skrivit ett inlägg, varför visas min avatar i min profil men inte på forumet?

Senast redigerad av deadich den 2012-01-18 klockan 00:43.
Gammal 2012-01-18, 22:51   #4
Graafen
Registered User

Graafens avatar

Reg.datum: Aug 2011
Kul med ny journal!

Bara bulka på och träna hårt så blir nog detta kanon!
Gammal 2012-01-18, 23:05   #5
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Ett försiktigt bulkande och resultatet kommer bli fint, mer muskler och inte mycket till fettansamling.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-19, 16:10   #6
1911
Registered User

1911s avatar

Reg.datum: Feb 2009
grymt med 90x3 i böj på din kroppsvikt.
1911 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-19, 16:15   #7
deadich
Registered User

deadichs avatar

Morgonvikt 57kg idag. Om allt går rätt så blir det ett tuttepass idag. Ska satsa på nytt pb i bänken. 65kg först och sedan 70. Även sugen på att testa öka i hantelpressen om det finns 22kg-hantlar.

update kommer ikväll
Gammal 2012-01-19, 21:58   #8
deadich
Registered User

deadichs avatar

Blev inget pass idag
2 dagar i rad nu utan gym, börjar bli galet sugen nu.
Gammal 2012-01-19, 21:59   #9
Graafen
Registered User

Graafens avatar

Reg.datum: Aug 2011
gymma då
Gammal 2012-01-20, 13:40   #10
1911
Registered User

1911s avatar

Reg.datum: Feb 2009
Ett missat pass är ett missat pass och kommer aldrig tillbaka.

Tänk så och börja missbruka din träning.
1911 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-20, 14:11   #11
PowerofWill
Registered User

PowerofWills avatar

Reg.datum: Jan 2012
Lycka till i fortsättningen! Bara att träna på :-D Keep it up!
PowerofWill är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-20, 19:45   #12
deadich
Registered User

deadichs avatar

Blev ett rätt dåligt pass idag men såna dagar kommer då och då. Tog pb(65kg) i bänken iaf och tror att jag kommer ta ett nytt pb inom några veckor i bänk. Första reppen kändes skitlätt så jag försökte en till men det failade och behövde småputt på stången av polaren för att få upp den.

Aja, ryggpass nästa och där ska jag öka pb i mark med ganska mycket hade jag tänkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Graafen Visa inlägg
gymma då
Inte kunnat ta mig till gymmet.
Citat:
Ursprungligen postat av 1911 Visa inlägg
Ett missat pass är ett missat pass och kommer aldrig tillbaka.

Tänk så och börja missbruka din träning.
Ne, försöker att inte låta träningen ta över mitt liv totalt. Har tränat skitseriöst förut och tävlat och jag vill inte bli så igen. jag vill inte behöva få ångest av en dålig kostdag, missad träning, dålig sömn, sjukdom osv. så jag försöker hålla en hyfsat normal relation till träningen och inte bli totalt besatt.
Gammal 2012-01-21, 17:40   #13
zeusden1
Starke Adolfs son

zeusden1s avatar

Reg.datum: Oct 2006
Fan öva på marklyften! Den kan du komma att öka i som fasen! Vad ligger din morgonvikt på?

85kg i marklyft när man gör 90kg i knäböj är skandal!
Gammal 2012-01-21, 19:06   #14
1684_
Registered User

1684_s avatar

Reg.datum: Jul 2007
Skriv gärna hur du ätit under dagen med lika intressant. lyckA TILL
DM guld Diskuskastning 2005 * 5a av 25st 2005 Världsungdomsspelen F15 Diskus * DM guld Diskuskastning 2006 * DM guld Tyngdlyftning 2007 * U-SM guld Styrkelyft 2008 Kiruna * U-NM guld styrkelyft 2008 Norge

Sen försvann hon...
1684_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 21:32   #15
deadich
Registered User

deadichs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av zeusden1 Visa inlägg
Fan öva på marklyften! Den kan du komma att öka i som fasen! Vad ligger din morgonvikt på?

85kg i marklyft när man gör 90kg i knäböj är skandal!
morgonvikten varierar mellan 55,5 och 57 ungefär

Att jag hade 85 i marken var mest för att jag aldrig försökt på tyngre, hade kunnat göra 10-15 reps antagligen på 85.

Iaf, körde en etta på 100kg marklyft idag så ökade pb't med 15 kg.

Märker dock att jag har jävligt mycket att hämta på tekniksidan, det var så innehelvete tungt att få upp den från marken, när jag väl fått det kändes det helt superkontrollerat och lätt. Försökte lite på 110(ville köra 105 men finns bara ett par 2,5kgsvikter och dem var tagna) men fick inte upp det. Vågade inte riktigt ta i som tusan innan jag slipat mer på tekniken, och en polare pajjade ryggen när han gjorde exakt samma sak och kunde inte köra rygg på flera veckor. Var väl lite nöjd att jag redan satt pb så det var nog lite därför också. Om sisådär 2 ryggpass eller något kanske jag testar 105 eller 110.

Citat:
Ursprungligen postat av 1684_ Visa inlägg
Skriv gärna hur du ätit under dagen med lika intressant. lyckA TILL
Njae, hyfsat jobbigt och dessutom skulle ni klaga så mycket då jag äter rätt dåligt atm haha

Senast redigerad av deadich den 2012-01-22 klockan 21:42.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:37.