Eller nåja, jag väger ju ~56kg nu men det lät mer ovanligt med 49kg som jag började på för ganska exakt 3 månader sedan. Egentligen borde jag har startat denna journal då, men jag var inte säker på om jag verkligen skulle gilla att gymma och fortsätta med det. Dessutom känns det så jävla töntigt att stå och ta spännisbilder men det är något jag får tvinga mig att göra ändå för att inte ångra det senare. Jag ångrar redan nu att jag inte tog bilder när jag började och därför startar jag denna journal, för att kunna märka av framgång och kunna kolla tillbaka.
När jag började var jag som ni förstår helt katastrofalt svag och ovan. Körde enbart stången i bänk, typ 4kg-hantlar i hantelpress. När jag började med knäböj och marklyft hade jag kört kanske en månad eller mer, körde aldrig ben i början, då knäböjde jag väl 50kg eller något som max tror jag, marklyft orkade jag lyfta upp en vikt som förvånade både mig och mina kamrater, hela 80kg 1 rep. I början var jag osäker på om jag verkligen ville gymma, jag såg inte det roliga i det, men efter 1-2 veckor när man började märka saker så blev jag väldigt snabbt fast. Fick som väntat väldiga gains i början, första veckorna var det mest att jag vande mig vid rörelserna och fick in balansen så helt plötsligt orkade jag 10kg-hantlar i hantelpressen. Där i början låg nog bänkandet på max 40kg 1 rep ungefär. Efter denna korta period så fortsatte jag få bra gains, märkte ofta stora styrkeskillnader mellan varje pass. I bänken kunde jag lägga på samma vikt som jag i princip maxade förra bröstpasset och ganska lätt göra 5 reps eller mer.
Nog om dåtiden, nu går vi till nuet, jag har fortfarande snabba gains men mycket segare än förut såklart.
Mina nuvarande stats:
173 cm lång
56kg
19 år gammal
Inte maxat den senaste tiden men här är mina tyngsta lyft:
knäböj: 90kgx3 idag.
bänkpress: 60kgx5 i söndags
marklyft: 85kgx5
benpressen som är en personlig favoritövning körde jag 180kgx5 idag och hade kunnat tryckt ut fler reps, har ökat som fan sen jag maxade 1x200kg sist. Normalt tränar jag på 160 eller 170kg i den (80-85% av max, 5 reps) men nu tror jag att jag kan öka.
Dagens pass:
knäböj
20(endast stång)x12
40x12
60x6
60x6
70x6
80x5
80x5
90x3
benpress:
120x8
140x6
160x5
160x5
170x5
180x5
benspark:
50x8
60x6
60x6
bencurl:
45x8
55x6
55x6
Det jag kör för är utan tvekan styrka, muskler är mysig sidoeffekt. Jag har precis börjat min andra bulk för 3 dagar sedan och tänker gå upp över 60kg, om jag känner att det går bra och att det inte blir alldeles för mycket fett kanske jag fortsätter upp till 65kg också men det är inte målet med bulken. Min första bulk körde jag i princip direkt när jag började och gick upp från 49 till 55 på en månad, med den vikten hade jag inga som helst problem med att lägga på mig fett och de 2 månaderna efter bulken så försvann mycket av fettet och den lilla magen som kom.
Jag tvingade mig att ta ett gäng bilder idag, men det blev inte så bra eftersom att det är mobilkamera och ingen timer på så måste hålla kameran i ena handen, så baksida blev rätt svårt. Ska nog lära mig dem vanliga poserna också för bättre kort när jag tar kort med en riktig kamera nästa gång.
Här kommer jag lägga upp nya bilder, varje gång så läggs bilderna in i en mapp namnsatt efter dagen när de togs.
http://s304.photobucket.com/albums/n.../kroppsbilder/
EDIT: slänger in ett par här för er lata.