Jag tänkte starta en ny journal efter att jag byggt klart gymmet
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=138575
Vad tränar jag? Kickboxning, gym och grepp
Var tränar jag? Gym tränar jag hemma i mitt egenbygge och likaså grepp. Kickboxning tränar jag på fighting spirit i Malmö.
Vilka är mina mål? På gymmet är det enbart att blui så stark och brutal som möjligt och förr eller senare kanske komma upp i 1000 totalt. Inga tävlingsambitioner om jag inte skulle börja träna lite strongman någon gång.
I kickboxningen är det att om ca 8 månader eller något börja tävla lite granna på låg nivå, väldigt få matcher men mest att få känna på hur det är. I grepp är mitt kortsiktiga mål så klart att klämma coc 3 inom ett år eller så och på lång sikt komma med på coc 4-listan.
Vad hindrar mej från dessa mål? Jag fick en spricka i armen i februari i år som inte är 100% läkt förrän i februari 2011, ett år efter att den skedde. Jag kan t ex inte slå med full kraft med min högerarm på boxningen, inte göra alltför tunga marklyft eller bänkpressar och inte pressa mej alltför hårt i greppträningen. Men jag ökar successivt och känner mej fram och jag kan definitivt köra tungt i det mesta utom mark.
Vem är jag?
Ålder: 19 år
Längd: 196 cm
Vikt: 117-118 kg
Tränat gym i: 3,5 år
Tränat grepp i: sammanlagt ett halvår, jag började för ett år sedan men körde inget under ett halvår när jag var skadad.
Tränat kickboxning i: Sammanlagt 5-6 månader, uppehåll även här dels under skadan och även innan
Vad lyfter jag, samt klämmer?
Knäböj: 165x2 utan bälte och 170 med bälte. Jag tror dock att båda rä förbättrade sedan dess, särskilt lyftet med bälte.
Marklyft: Jag drog 200 i januari detta året strax innan jag skadade mej. Rehabtränar nu på 140-150x5x4
Bänkpress: 120 pressade jag upp innan skadan och jag gjorde även 5x110 och 3x115 bara någon vecka innan skadan. Men jag tror knappast att jag tar mindre idag eftersom jag så sent som igårkväll gjorde 97,5x8 i smalbänk. Jag kanske gör en maxning i vanlig bänk snart när jag snackat med en ortoped och han godkänner det.
Grippers: Jag har klarat coc 2,5 ett par gånger, har för mej att jag lyckades klämma den 2 reps strax innan min skada men nu klarar jag 1 rep i bästa fall. Lyckades få ihop den i fredags när jag var utvilad men annars kör jag grippers sist på passen så då brukar det saknas 1 mm.
Hur tränar jag?
Måndag: Kickboxning
Tisdag: Överkropp. Jag kör först Ehrling Wahlgrens armprogram och sedan 4 set rodd, supersettat med 4 set ahntellyft åt sidan och 4 set shrugs. Efter det lite underarmar och grippers i ca 10-15 minuter. Totalt brukar det ta ca 1 timme och 40 minuter.
Onsdag: Kickboxning
Torsdag: Ben. Jag kör knäböjsdelen i Boris Sheiko programmen och avslutar med lite good mornings. Brukar ta runt 1 timme och 10 minuter.
Fredag: Triceps och bröst. Först Ehrling Wahlgrens tricepsdel och sedan bröst, lätt bänkpress supersettat med hantelflies. Avlsutar med lätta militärpressar. Tar ca 1 timme
Lördag: Biceps och rygg. Även här Ehrling Wahlgrens bicepsdel och sedan marklyft supersettat med chins. Följt av underarmar och grepp. Brukar ta ca 1 timme och 10 minuter.
Söndag: Vila
Mitt problem för tillfället Jag vill klämma in lite mer ben. Jag provade att köra några set när jag kom hem från kickboxningsträningen på måndagen men det kändes fel. Jag funderar på att förlänga lördagspasset med en halvtimme ben på slutet. Några förslag?
Förmodligen kommer det lite bilder om ett tag och ikväll väntar ett kickboxningspass.