2010-06-02, 21:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Transylvansk kroppskultur - med prima råvaror
Då var det äntligen dags att göra slag i saken och starta en träningsjournal.
Vi jobbar i grupp och är tre om detta.
Lite info om oss som skriver:
Symphony Flex - f.d. jurist och trubadur, tidigare bosatt i Uppsala som nu tagit sig i kragen och börjat studera i Rumänien. Läser första året på läkarlinjen härnere. En 27 år halvmogen ung man som gillar musik (i synnerhet hårdrock) och är en fantasifull prick i köket. Tar inte livet på lika stort allvar som de flesta andra här på jorden verkar göra utan försöker bara göra det bästa utav det lilla han har fått. Favoritövning: Chins
Alx- Odjuret från obygden. En framtida mästare i knäböj. 20 år manlighet från Delsbo som från de norrländska skogarna via ett år i Bucharest nu huserar i Transylvanien där han läser andra året på läkarlinjen. Det i ICA-kassan finslipade leendet får nu varenda rumänsk far att ladda saltbössan och hålla hårt i sina döttrar. En man med många oanade talanger som har en liten faiblesse för att hänga på after-ski. Favoritövning: Knäböj
Sasha - 19 år västsvensk kampsportsgudinna och tillika soul-diva som läser första året på läkarlinjen. Med en vilja och beslutsamhet som skulle få självaste Thomas Wassberg att kissa i blöjan går inga vikter säkra. Med en röst som en ängel och ett jädrar anamma som satan själv fokuserar hon på böjen. Ronnie Coleman visste inte vad han pratade om när han sa "shut up and squat". En kvinna med karaktär. Favoritövning: Bulgarian split squats
Vår träningsfilosofi är lika enkel som genial: lyft tungt och bli starkare.
Principen för vår kosthållning: ät mycket och sällan! Vi skiter i fördelningen fett/kolhydrater. Vi bryr oss om protein- och energiintag.
Uppdatering kommer snart. Alx har just flyttat och saknar för tillfället internet. Kommer checka in i journalen under förmiddagen i morgon. Sasha checkar in under morgondagen hon med. Vårt första journalförda pass blir ett benpass imorgon. Förhoppningen är att kunna journalföra såväl maten som träningen.
Hoppas ni alla kommer finna vår journal intressant.
Mvh Symphony Flex
|
|
|
2010-06-03, 09:51
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
Hurtiga klubben
En hälsning till alla nuvarande & framtida läsare av Sasha som för första gången kikar in. Det är härligt & leva när man har saker att se fram emot.
Jag gillar när saker bara löser sig, när allt rullar på. Det är en fin känsla att vara vi tre i "klubben", tre som turas om att dra varandra uppåt mot de olika mål vi alla har när det gäller träning & kost.
När kvällssolen tittar fram slår klockan för att bege sig till gymmet med symph.flex & Alx. Att träna med dem är som att springa på ett löpband som bara går fortfarare och fortare. Dock är det bara nyttigt för mig att få jobba på med killar. Det är ofta en annan situation med killar kring en när man tränar. Det har jag erfarenhet utav från karateträningen under 4 års tid, där tränade jag med män största delen utav tiden. Allt är mycket..hårdare, högre grad av brutalitet, annan nivå av styrka man får bygga upp, annan typ av teknikutveckling för att sedan kunna handskas med killar i fighting/sparring... FULLKONTAKT helt enkelt. Ett bra självförsvar är ju resultatet.
Sånt är ju skönt  . Träning med endast tjejer brukade ofta aldrig ge utveckling av olika slag. Då var det mestadels hängigt. Säga vad som faller er in, men jag känner rent spontant att träna på gym här i rumänien med mina favouritkillar, är lite samma sak som min karateträning när jag bodde i Sverige. Lite av samma känsla.
Nåväl, nostalgiskt slutsnackat.
En uppdatering av dagen tror jag väl önskas:
Gym & .. KNÄBÖJ!!
En utav mina favouritövningar, följt utav bulgarian splitsquats. Vad är bättre än att suga musten ur benen? Det roligaste som finns är att bli större om benen & öka i hårdhet vilket är mitt största mål just nu. Att öka i hårdhet innebär att gå ned i vikt. Gå ned i vikt innebär en viss disciplinerad kost som symph. flex beskrivit i sitt första inlägg i journalen. Det är det jag följer. Beslutsamhet är viktigt annars blir det bara degig blöja av allt. Hittils har det gått super.
Från att väga 62-63 är jag nu nere på 56,5 på 3-4 veckor. Jobbar även på att behålla muskler och i slutändan ha bra hög muskelmassa.
Sist vi körde knäböj, knäppte jag personbästa:
50 kg
Blir spännande att se hur det går för hurtiga klubben idag  . En annan fin känsla jag ser fram emot att få idag, eller redan har, är att gårdagen bestod utav: Ingen träning, bara plugg & endast omelett med lite hemmagjord glass mot kvällen, när det dock är benövning som idag är det lite protein innan träning som gäller & mina kött-cravings efter träning blir tillfredsställda. Skönt är det att äta kött. Då mår musklerna bra. Då mår själen bra
Nä nu måste jag bege mig till skolan! Puss & fortsättning följer..
Later alligator.
Senast redigerad av Sasha den 2010-06-03 klockan 09:53.
|
|
|
2010-06-03, 09:55
|
|
Collecting stars
Reg.datum: May 2008
|
Ruggigt bra journalstart!
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2010-06-03, 09:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Intressant journal!  Här kommer jag kika in med jämna mellanrum
|
|
|
2010-06-03, 10:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Tjenixen allihopa nu är det dags för mitt första inlägg i denna journal som vi tre ska skriva. Symph bjöd ju på en storartad presentation av oss tre men jag tänkte berätta lite mer om mig själv och mina mål med träningen.
Allt började en höst för 3-4 år sedan när jag precis avslutat en sommars dataspelande, där jag snittade 12-15h per dag, en vanlig dagsmåltid bestod av frukost i form av mackor, och middagen brukade vara en påse chips, i slutet av sommaren vägde jag 55 kg och var 180 cm lång.
Tog mig i kragen och började gymma och fick bra ökningar som jag var nöjd med, gick upp till 70 kg första året. Efter det kom sommaren igen och gymmet var inte prio 1, hösten varvades med förkylningar och när man väl kom tillbaka till gymmet så kändes det som man var tillbaka på ruta ett, under våren jobbade man upp sig igen, sen blev det samma visa under sommaren och på hösten, och så har det pågått, gym i 3-4 månader har varvats med perioder där jag inte gymmat och denna cirkel har pågått fram till november förra året då jag började gymma igen, och hållt i det sedan dess (efter att ha tvingats vila 2 månader pga av operation).
Under mina tidigare år inom gymmandet så har jag alltid gymmat själv, har aldrig riktigt hittat nån gympartner som jag funkar med, vilket är nått som inte är så lätt, det är mycket som ska stämma överens, men det viktigaste är väl att man har samma ideologi när det kommer till vad som ger resultat och av alla ställen på jorden hittade jag dem i dem djupaste transylvanska skogarna, symphony flex & sasha, två underbara människor, som verkligen fyller en med motivation i gymmet, att få gymma med dem är verkligen ett privilegium som jag skulle tacka gud för, om jag trodde på honom.
Som symph tidigare sa, vi lyfter tungt och äter sällan, men förutom det så gillar vi att experimentera med olika saker för att öka våra prestationer, där det senaste av våra påhitt är piskslag precis innan ett lyft för att öka adrenalinpåslaget (video på det kommer komma upp!), och det sammanfattar väl vår ideologi rätt bra, vi är i gymmet för att ha roligt, bygga muskler och gillar att testa lite olika saker.
Angående mina mål så är det att bli så stark och så hård som möjligt. Är ett stort fan av styrka i förhållande till kroppsvikt. Skulle säga att mina kunskaper angående kost har ökat dramatiskt dem senaste 4-5 månaderna (när jag började surfa kollo igen), började räkna kalorier och proteiner och resultaten har skjutit i höjden (bilder kommer i ett senare inlägg).
Mina personbästa i dem tre stora är följande:
Bänkpress: 95
Knäböj: 120
Marklyft: 140 (<-gammalt och ska uppdateras snart)
Nu ska jag forstätta plugga och ladda musklerna inför dagens knäböj pass då förmodligen 125 kg åker upp! Hoppas ni ute där på kollo kommer finna denna journal intressant!
Ciao så länge!
|
|
|
2010-06-03, 10:50
|
|
Registered User
|
Idag är det ben som står på menyn och personbästaförsök i knäböj ska det garanterat bli!
Passet kommer börja runt 4 på en 100%igt fastande mage! Passet kommer kretsa runt knäböj, vi slänger in bulgarian split squats, och lite till, det beror på vilka muskler som skriker högst.
Efter passet kommer dagens andra stora höjdpunkt efter gymmet. Symphony Flex's patenterade proteinpannkakor. Jag är inte 100% säker på receptet själv så låter symph skriva det... om han nu är redo att avslöja sitt hemliga recept.
Pannkakorna avnjuts med jordgubbar och chokladsås (nämnde jag att vi dietar?), IF is the shit!
Ciao så länge!
|
|
|
2010-06-03, 10:57
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Haha, hur hittade ni varandra DÄR
Och varför studerar man läkarlinjen utomlands i mindre "attraktiva" länder? Är studietiden kortare eller är det mindre konkurrens om plats?
Bra journal start
|
|
|
2010-06-03, 11:12
|
|
Registered User
|
Haha  ren slump faktiskt att vi fann varandra härnere. Genom lite olika studiekompisar kan man säga.
Skulle inte hålla med om att Rumänien är ett mindre attraktivt land att studera i. Däremot har många väldigt många förutfattade meningar om Rumänien som land. Dessa är oftast helt felaktiga. Utbildningen är bra. Den är 6 år lång mot 5,5 år som det är i Sverige. Däremot behövs ingen AT-tjänst för att bli leg.läkare efter examen så man blir doktor snabbare kan man säga.
Varför Rumänien och inte andra länder i Europa? tja... bäst klimat och mycket lägre kostnader. Man får med andra ord en mycket högre livskvalitet. Prisbilden härnere är så pass låg att man kan verkligen unna sig den bästa och dyraste maten varje dag. Råvarorna är dessutom av mycket högre kvalitet än i Sverige eftersom köttet man köper i princip alltid är närproducerat och grönsakerna ofta inhemska.
Finns många fördelar med att vara här, tror inte någon av oss tre skulle byta detta mot en plats i Sverige i skrivande stund. 
kul att det redan finns ett intresse för journalen.
/ symphony flex och sasha (som sitter i pausen på sista anatomiföreläsningen innan sluttentan och skriver tillsammans
ps. hur symphony och Alx fann varandra är ett kapitel för sig som kommer behandlas inom kort
|
|
|
2010-06-03, 11:43
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Haha, hur hittade ni varandra DÄR 
|
Du har väl sett "Blade" och "True Blood"????
Vampyrer hittar alltid varann.
Inte konstigt att de strålade samman i Transsylvanien då.
Bra journal! Lycka till!
|
|
|
2010-06-03, 11:51
|
|
Raidar MC
Reg.datum: Sep 2009
|
Jag prenumererar helt klart från och med nu! Härligt engagemang! Man borde ju egentligen hitta någon att skriva journal tillsammans med, det lär ju definitivt bli mer intressant att läsa.
Lycka till!
|
Min träningsjournal! <------------------------- is da shizznit!
|
|
|
2010-06-03, 12:34
|
|
Registered User
|
: Tack! True blood är rätta ordet
: Håller med om det, skriva journal tillsammans med några man står så nära blir genast mer intressant, ger plats till ett annat typ av skrivsätt än när man skriver själv, i fråga om inte bara träning, utan livet för övrigt & diverse diskussioner som medkommer. Roligt att du vill fortsätta läsa!
Sasha
|
|
|
2010-06-03, 12:40
|
|
Raidar MC
Reg.datum: Sep 2009
|
När kommer böj-passet of doom and dracula då?
|
Min träningsjournal! <------------------------- is da shizznit!
|
|
|
2010-06-03, 12:53
|
|
Registered User
|
Vi kör 16.00 rumänsk tid, det innebär kl 3 hemma hos er i Sverige. Symph lägger upp en uppdateringen av passet någon gång ikväll skulle jag tippa på. Vi tänkte filma våra personbästa försök idag så förhoppningsvis kommer dem också upp, om vikten kommer upp, men det kommer den att göra!
|
|
|
2010-06-03, 12:59
|
|
Registered User
|
Haha, we, the vampires, börjar runt 4 snåret..Både symph. & Alx sitter och pluggar i skolan just nu, jag är hemma & ska med läsa lite cellbiologi till imorgon, har ett seminarium då  Sen är det bara & dra på sig gymkläderna & börja traska iväg.
Vi börjar med lite uppvärmning & böjen, efter köttar vi sönder benen med benpressen, när vi vid det laget är skönt möra i låren, drar vi på med bulgarian splitsquats  (Ibland följt av fallgång) Yay! För att runda av passet lägger vi till saftiga magövningar.
Alla tre känner sig starka idag har jag fått en känsla av. Ännu roligare blir det efter passet - proteinpannkakor & kött!! Det här är kärlek!
Sasha
|
|
|
2010-06-03, 13:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Helt korrekt Alx,
jag kommer att sammanfatta passet ikväll. Förhoppningsvis kommer det finnas med bilder och filmer också. Vi kommer även lägga ut lite "gamla" filmer och bilder så småningom. Med gamla förstås iof bara de senaste månaderna då vi tränat tillsammans. Gemenskap är ordet!
Även recept på dagens mål kommer komma ikväll. Jag kan redan avslöja att det lutar åt pannkakor för oss alla. Vilken typ av pannkakor återstår att se...
EDIT: verkar som om ni fick en hint av Sasha medan jag skrev där
Lite träningsinfo om mig själv.
Längd: 178 cm
Vikt: ca: 71 kg
PB Böj: 130 kg ATG. satt senaste perioden under diet
PB bänk: 100 kg satt senaste perioden under diet
PB mark: 150 kg satt i höstas (har inte kört mark senaste tiden pga misstänkt sträcknig i longissumus)
PB chins: 27 st. senast satta rekordet. (hoppas få upp filmen snart)
Har tränat mer eller mindre seriöst ända sedan lumpen. Seriositeten har ökad för varje år kan man säga. Känner äntligen de senaste 8-9 månaderna att jag äntligen har hittat ett sätt att träna/äta/leva som funkar fantastiskt.
tjoflöjt. nu blir det plugga lite innan vi ger oss iväg till performa gym
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08.
|

|