Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-14, 22:36   #1
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jävla irriterande granne.

Okej, snart roidar jag på idioten. Ingen ska behöva gå och säga till sin granne att sänka sin satans skitmusik halv tolv mer än en gång. Det var likadant förra veckan, jag går och knackar på, han har halva släkten över och alla är fulla och lite väääl rödögda. Man får tajma bankandet på hans med de tysta partierna i låtarna för att han ens ska uppfatta att det knackar.

Så, frågan är, vad är nästa steg?

Hyresvärden?
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 22:36   #2
Raggis
Jag har fel. :(

Raggiss avatar

Reg.datum: Mar 2006
Sätt upp en arg lapp.

http://www.argalappen.se/

On a more serious note: Ta ett snack med grannen när han/hon är nykter. Kontakta hyresvärden om han/hon inte ändrar sitt beteende.
Raggis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 22:38   #3
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
sno drickat!
Gammal 2009-10-14, 22:38   #4
Trapper Buzz
Banned User

Reg.datum: Aug 2009
Been there, done that. Jag flyttade.
Annars sitt in och drick hans sprit en fredag, också beprövat.
Trapper Buzz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 22:42   #5
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

*Knack knack*
Inifrån lägenheten hörs lite överläggningar på kass engelska huruvida dörren skall öppnas eller ej (helvetes utbytesstudenter).
*BANK BANK*
Med vad som verkar vara en stor finmotorisk insats från dörröppnaren glider låset sakta upp, en man tittar kisandes ut genom den smala dörrspringan: "hey"
Jag: håller fram en klocka, "har du sett vad klockan är?"
Han: "eehhh", han studerar klockan noggrannt, "ehh eschugo-i-tolv?"
Jag: "då slipper jag höra er musik mer"
Han: "jaaa ok ok"

Gah!
Gammal 2009-10-14, 22:43   #6
melle
Registered User

melles avatar

Reg.datum: Nov 2005
Jag har samma problem med mina grannar.. Förra onsdagen hade grannarna på båda sidor fest! Så är det nästan varje onsdag och varje fredag-lördag. Alltid är det någon som har fest, håller liv och gapar som tolvåringar..

Jag vet inte om de inte förstår att det finns andra i huset som behöver sova för att klara av sina studier?

Det värsta är att bli väckt mitt i natten/morgon för vissa när de ska ha efterfest!

En gång ringde jag störningsjouren, men vad hjälpte det? Grannen började höja volymen sent om kvällarna när han glodde på tv också efter det.. Det kändes nästan som att han ville ge igen eller något för att han fick en anmärkning pga jag ringde störningsjouren.. Så nu vågar jag inte ringa dit mer..

Synd att maninte har råd att köpa hus, då hade man sluppit de problemen!
melle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 22:43   #7
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist Visa inlägg
*Knack knack*
Inifrån lägenheten hörs lite överläggningar på kass engelska huruvida dörren skall öppnas eller ej (helvetes utbytesstudenter).
*BANK BANK*
Med vad som verkar vara en stor finmotorisk insats från dörröppnaren glider låset sakta upp, en man tittar kisandes ut genom den smala dörrspringan: "hey"
Jag: håller fram en klocka, "har du sett vad klockan är?"
Han: "eehhh", han studerar klockan noggrannt, "ehh eschugo-i-tolv?"
Jag: "då slipper jag höra er musik mer"
Han: "jaaa ok ok"

Gah!
sänkte dom?
Gammal 2009-10-14, 22:44   #8
Trapper Buzz
Banned User

Reg.datum: Aug 2009
Undrar om dom är informerade om vad som gäller i flerfamiljshus med tider?
Gå dit med någon "myndig" person från bostadsföretaget eller värden själv
nån tidig förmiddag medan han har skön Bakus Smällus.
Gör klart att det måste bli ändring?
Trapper Buzz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 22:45   #9
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Citat:
Ursprungligen postat av melle Visa inlägg
Jag har samma problem med mina grannar.. Förra onsdagen hade grannarna på båda sidor fest! Så är det nästan varje onsdag och varje fredag-lördag. Alltid är det någon som har fest, håller liv och gapar som tolvåringar..

Jag vet inte om de inte förstår att det finns andra i huset som behöver sova för att klara av sina studier?

Det värsta är att bli väckt mitt i natten/morgon för vissa när de ska ha efterfest!

En gång ringde jag störningsjouren, men vad hjälpte det? Grannen började höja volymen sent om kvällarna när han glodde på tv också efter det.. Det kändes nästan som att han ville ge igen eller något för att han fick en anmärkning pga jag ringde störningsjouren.. Så nu vågar jag inte ringa dit mer..

Synd att maninte har råd att köpa hus, då hade man sluppit de problemen!
Ring och berätta det du beskriver, klart du ska ringa. Till slut åker de ut (hoppas jag). Du ska absolut inte känna att du inte vågar, det är de som gör fel och du ska inte lida för det.

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
sänkte dom?
Jepp.

Citat:
Ursprungligen postat av Trapper Buzz Visa inlägg
Undrar om dom är informerade om vad som gäller i flerfamiljshus med tider?
Gå dit med någon "myndig" person från bostadsföretaget eller värden själv
nån tidig förmiddag medan han har skön Bakus Smällus.
Gör klart att det måste bli ändring?
Jepp, blir ett snack med hyresvärden imorgon.
Gammal 2009-10-14, 22:46   #10
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av melle Visa inlägg
Tycker absolut du ska ringa igen då. Är det inte något som händer efter visst antal gånger?
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 22:46   #11
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Haha utbytesstudenter är hopplösa, för många som kommer hit för att festa och fördriva tiden alltså.

Försök ta ett seriöst snack när han är mer nykter. Fortsätter det är det bara klaga hos hyresvärden och fortsätt klaga om det inte ger något effekt första gången.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 22:49   #12
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Nu blev jag pigg också! Great.
Citat:
Ursprungligen postat av Baan Visa inlägg
Haha utbytesstudenter är hopplösa, för många som kommer hit för att festa och fördriva tiden alltså.

Försök ta ett seriöst snack när han är mer nykter. Fortsätter det är det bara klaga hos hyresvärden och fortsätt klaga om det inte ger något effekt första gången.
Jepp.
Gammal 2009-10-14, 23:04   #13
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Ska jag komma och kicka deras ass?

Jag har vant mig vid oljud. Kan sova trots skiten nu. Har arbetare som börjar kl 7 på morgonen och hamrar och håller på. Sedan har ett gäng utbytesstudenter fest ons-lör varje vecka. Jag sover ändå.
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 23:06   #14
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Ska jag komma och kicka deras ass?

Jag har vant mig vid oljud. Kan sova trots skiten nu. Har arbetare som börjar kl 7 på morgonen och hamrar och håller på. Sedan har ett gäng utbytesstudenter fest ons-lör varje vecka. Jag sover ändå.
Tack gärna, jag har inte riktigt råd med skadestånd und so weiter atm.

Kan tyckas att jag borde vara van sen lumpen, slipper gärna sova med öronproppar dock. Blir så geggigt.
Gammal 2009-10-14, 23:08   #15
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Fy fan vad jag är glad över ljudisoleringen i mitt hus. Jag har blivit störd två gånger på 15 månader, och det var precis i början när jag var van att bo hos päronen ute i skogen. En gång när min förra granne hade efterfest utomhus 04:00 typ. Luftintagen under fönsterna släpper in en del ljud om det är precis utanför, så det lät rätt mycket in till mig. Då sa jag inget, för hon var schysst och jag skulle inte upp tidigt. Andra gången var det någon tre-fyra lgh upp och åt höger som också hade utomhusfest på balkongen. Fjortisfanskapen skrek som galningar till Magnus Uggla och Gyllene Tider. Jag fick nog när dom hållt på från 23 till 04, så jag gick ut på gräsmattan (bor på bottenvåning) och skrek att dom skulle passa sig. De drygade sig inte alls faktiskt, utan bad om ursäkt och gick in. Skulle upp tidigt som fan och skriva en tenta, därav roiden. Hade nog stått ut annars. Själv brukar jag stänga fönster och dörr ut mot gräsmattan när jag har förfest just för att inte störa andra, för väggarna är verkligen bunkertjock armerad betong. Jag har aldrig fått klagomål, och har frågat min granne om hon hört nåt när jag spelat fruktansvärt högt, men icke.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:03.