Ja, det var iaf så det kändes; som om något brast bak i huvudet. Något blodkärl eller något. Jag vet dock absolut ingenting om detta så jag har ingen aning. Här är iaf en liten förklaring på vad som hände:
Det började med att jag skulle köra knäböj på gymmet (det var riktigt varmt i gymmet för övrigt om det gör någon skillnad) och jag tänkte testa se hur många reps jag kunde klara på 1,5 gånger min kroppsvikt. På repetition 11 så blev min syn grumlig och började försvinna så jag försökte andas djupt men bältet satt för hårt så jag kunde bara kippa efter luft. Jag avbröt innan jag svimmade och kände mig lite halvt yr efteråt.
Även fast jag kände mig yr så skulle jag testa maxa reps på 0,5 gånger kroppsvikt på bicepscurl med stång. Jag tänkte att så få muskelgrupper arbetar ändå så det gör väl inget om jag känner mig lite yr. (Btw i fitness5 tävlar man i sånt här, det var därför jag ville testa. För att se lite hur jag ligger till)
Så jag körde och på reps 13 (när jag verkligen tog i som en gris) så brast något i huvudet på mig. Smärtan spred sig liksom bak i huvudet och det gjorde rejält ont. Jag la mig ner på en bänk och låg där och andades tills det började lindras successivt efter några minuter. Det tog kanske 30 minuter innan jag kunde börja röra på huvudet igen utan att all smärta kom tillbaka.
Dum som jag var så tänkte jag testa pull ups efter att det började gå över lite grann för att se om det gick men när blodet började pumpas snabbare till huvudet igen så kom all smärtan tillbaka.
Nu har det gått snart 7 timmar sedan det hände och jag har fortfarande ont i huvudet, fast jag känner bara av det lite grann. Just nu känns det ungefär som spänningshuvudvärk.
Så min fråga är om någon annan känner igen det här? Eller har hört talas om det? Jag är väl inte direkt rädd att det ska hända igen (tar aldrig saker och ting på stort nog allvar) men det skulle vara intressant att veta vad som orsakade det. Jag förstår att det hade någonting med syrebrist att göra men det kändes verkligen som om något sprack i hjärnan på mig. Smärtan var av den typen att den började på en punkt och spred sig utåt snabbt.
Svar uppskattas