Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-30, 23:21   #1
World
Registered User

Worlds avatar

Reg.datum: Aug 2007
Talking Luciapokal 2020, here we go!

VEM
Ännu en jävla 91:a! Som många andra har jag fotboll i det förflutna, men jag var för slö och otekninsk som anfallare. La av med fotbollen för 3-4 år sedan.

Vikten pendlade och rätt som det var så blev jag diagnoserad för diabetes typ 1. Gick ner 10 kg på någon månad och började ett helt nytt liv. Försökte hålla igång med joggning mm, men motivationen var inte den bästa..

Började gymma i Januari 07. Gymmade även "hemma" innan dess. Byggde muskler fram till julen, då jag bara blev fet på julmat. Motivationen blev sämre igen. I Februari åkte jag på Allinclusiveresa och tryckte i mig en helvetes massa mat. När jag kom hem började vändningen. Stenhård träning sedan dess. Inga ursäkter får numera existera!

TRÄNING

Deffning i nuläget. Ligger på cirka -1000kcal dag. Hälsovakten håller koll på mig. Målet med min deffning är att bli av med mycket av fettet och börja bygga därifrån sen i Juli/Augusti. Även om jag igentligen borde börja bygga nu med en gång.

Just nu är cardiopassen prio nr1. Oftast blir det 10km/h på löpbandet i 30-90 minuter. Everyday!

Annars har jag väl ett ganska ostrukturerat schema i nuläget. Jag gillar att köra den muskeln jag känner min utvilad i.

Men på ett ungefär. Kör få reps och tungt.

Dag1. Armar
Dag2. Mage
Dag3. Bröst
Dag4. Rygg/Axlar
Dag5. Börja om från dag 1
osv.

Vilodagar? Näe, träningskåt som man är så blir det inga i nuläget. Men det blir 3-4 dagars vila/ muskel. Benen får inte något fyspass nu eftersom dem är slukörda efter defflöpning.

KOST

Vegitariskt sen 8 år tillbaka. Just nu under deff så lever jag nästan på Kvarg och Gröt.

TILLSKOTT
Linfröolja(omega3)
Mivitotal Plus
Äppelcidervinäger
Koffeintabletter
Sojaprotein 73%
Kreatin(slutat, börjat med koffein)
INFORMATION
Vikt: 72,5kg.
Längd. 1.83.
Bänkpress. 90kg.
(Ska köra Knä, Mark, Militär, inom kort bara för statsens skull. Förmodligen skitresultat då jag aldrig kört dessa övningar regelbundet.

MÅL
Första målet är att bli klar med deffen. Har gått från 78 till 72 på ett par veckor. Hårddeff senaste veckan. Har även slutat med kreatin för ett par dagar sen, så lär sjunka lite vattenvikt. Är nöjd om 2-3 kg.

Andra målet börjar i Juli/Augusti då det är bulkning som gäller. Sen är det seriös byggning för hela slanten!

Sist med inte minst. LuciaPokalen 2020 ska bli min!
World är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-30, 23:42   #2
L-Sami
El grande salami

Reg.datum: Jul 2006
Du verkar ha strukterat upp allt bra men skulle ändå råda dig att ta vilodagar minst två i veckan. Det är kul att köra när man har kommit igång men det är lätt hänt att man tappar suget snabbt, dessutom kommer man vara ännu mer taggad på träna när man har haft några vilodagar emellan. När du tränar t ex bröst så aktiveras flertal andra muskelgrupper, så dessa muskler får inte nödvändigtvis 3-4 dagars vila. Vila är viktigt, kör hårt!

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 19:08   #3
World
Registered User

Worlds avatar

Thumbs down

Tack! Köra hårt ska jag Sami! Ligger på hårt nu med träningen under deffen. Blir inte styrka varje dag i nuläget.. Blir mycket mer cardio eftersom jag jämt är hungrig och då blir löpning det effektivaste sättet för mig att få äta mer.

Dock får jag nog dra ner mer på löpningen också...

Igår sprang jag 1 mil på gymmet,

Idag hittade jag ett najs erbjudande från adidas på intersport.
"Test 28 days".. Man köper ett par skor. Älskar man inte dem efter 28 dagar så får man lämna tillbaka dem i vilket skick som helst, och får tillbaka pengar.

Köpte då dessa, 1100:-

Var tvungen att testa skorna, så gav mig utt på en 5 km runda..
Kan bara säga att jag hatar skorna efter mindre än 1 days!

Ska ta och köpa dessa istället,

990:- på Intersport. Kostar 1600 på stadium och teamsportia. Någon som har erfarenhet av dem?

Nu lär det inte bli löpning på ett tag.. Så får väl överdosera styrketräning istället!
Gammal 2008-06-02, 19:17   #4
Zibbe
Dr. Deadlift

Zibbes avatar

Reg.datum: Oct 2007
Fan vad fint med en långtidssatsande byggare Du har en till precis här! Men jag siktar på 2011 istället ^^ Gillar bänkstyrkan Själv suger man kungligt i bänken Kör på och lägg gärna upp lite dagsformsbilder !

Team Prospects by BMR Sports Nutrition

Min nystartade blogg på vägen emot AF-debuten!
Zibbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 15:52   #5
World
Registered User

Worlds avatar

Dagsbilder kommer. när deffen är avslutad

71.5 kg i dagsläget.
Idag blev det 600 kalorier på crosstrainern och stekning i solen.
Tog och gjorde en enorm sallad att käka till lunch innan, skålen är inte liten

Härligt att EM startat. Fotboll+Grillning ikväll

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:33.