VEM
Ännu en jävla 91:a! Som många andra har jag fotboll i det förflutna, men jag var för slö och otekninsk som anfallare. La av med fotbollen för 3-4 år sedan.
Vikten pendlade och rätt som det var så blev jag diagnoserad för diabetes typ 1. Gick ner 10 kg på någon månad och började ett helt nytt liv. Försökte hålla igång med joggning mm, men motivationen var inte den bästa..
Började gymma i Januari 07. Gymmade även "hemma" innan dess. Byggde muskler fram till julen, då jag bara blev fet på julmat. Motivationen blev sämre igen. I Februari åkte jag på Allinclusiveresa och tryckte i mig en helvetes massa mat. När jag kom hem började vändningen. Stenhård träning sedan dess. Inga ursäkter får numera existera!
TRÄNING
Deffning i nuläget. Ligger på cirka -1000kcal dag. Hälsovakten håller koll på mig. Målet med min deffning är att bli av med mycket av fettet och börja bygga därifrån sen i Juli/Augusti. Även om jag igentligen borde börja bygga nu med en gång.
Just nu är cardiopassen prio nr1. Oftast blir det 10km/h på löpbandet i 30-90 minuter. Everyday!
Annars har jag väl ett ganska ostrukturerat schema i nuläget. Jag gillar att köra den muskeln jag känner min utvilad i.
Men på ett ungefär. Kör få reps och tungt.
Dag1. Armar
Dag2. Mage
Dag3. Bröst
Dag4. Rygg/Axlar
Dag5. Börja om från dag 1
osv.
Vilodagar? Näe, träningskåt som man är så blir det inga i nuläget. Men det blir 3-4 dagars vila/ muskel. Benen får inte något fyspass nu eftersom dem är slukörda efter defflöpning.
KOST
Vegitariskt sen 8 år tillbaka. Just nu under deff så lever jag nästan på Kvarg och Gröt.
TILLSKOTT
Linfröolja(omega3)
Mivitotal Plus
Äppelcidervinäger
Koffeintabletter
Sojaprotein 73%
Kreatin(slutat, börjat med koffein)
INFORMATION
Vikt: 72,5kg.
Längd. 1.83.
Bänkpress. 90kg.
(Ska köra Knä, Mark, Militär, inom kort bara för statsens skull. Förmodligen skitresultat då jag aldrig kört dessa övningar regelbundet.
MÅL
Första målet är att bli klar med deffen. Har gått från 78 till 72 på ett par veckor. Hårddeff senaste veckan. Har även slutat med kreatin för ett par dagar sen, så lär sjunka lite vattenvikt. Är nöjd om 2-3 kg.
Andra målet börjar i Juli/Augusti då det är bulkning som gäller. Sen är det seriös byggning för hela slanten!
Sist med inte minst. LuciaPokalen 2020 ska bli min!