Jag tänkte jag skulle vidga mina vyer lite inom metal-genren och tänkte därför att ni som har koll kunde få äran att ge mig bra tips. Jag är främst ute efter sånt som är hårt, melodiskt och gärna komplext och tekniskt(jag brukar gå igång på instrumentalonani).
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Är själv mycket inne på progressiv hårdrock, senaste skivan jag fastnade för var "Mind's Eye - A Gentlemans Hurricane". Hittade en låt från skivan på tuben, klicka här!, den är inte den bästa men du kan ju iaf få dig en uppfattning!
Är själv mycket inne på progressiv hårdrock, senaste skivan jag fastnade för var "Mind's Eye - A Gentlemans Hurricane". Hittade en låt från skivan på tuben, klicka här!, den är inte den bästa men du kan ju iaf få dig en uppfattning!
WOHOOOO! Har lyssnat igenom den skivan typ 10 gånger senaste veckan. Underbar!
Det finns ingen genre jag lyssnar på så mycket som prog-metal, så här ska jag tipsa om några av mina favoritalbum:
Pain of Salvation - Scarsick
Pain of Salvation - Be
Dream Theater - Octavarium
Darkwater - Calling the earth to witness
Symphony X - The Odyssey
Queensr˙che - Operation: Mindcrime (ett av de bästa albumen någonsin, alla kategorier)
Shadow Gallery - Room V
Threshold - Subsurface
Om du vill ha riktig instrumentonani så kan jag rekommendera Spastic Ink. Här har de skrivit musik till Bambi (A Wild Hare):
Pain of Salvation - Spitfall
Darkwater - The Play Part II:
Symphony X - Set the world on fire
Dream Theater - Panic Attack
__________________ When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.