Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-12-02, 08:13   #38656
Wipflash
Make Sweden great again
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 366
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Har träffat en tjej i lite över två månader. Vi har upprepade gånger sagt hur mycket vi tycker om varandra. Enligt henne så blir man tillsammans först när man gjort en grej av det, dvs när den ena frågar. Detta har inte skett ännu dock.

Var ute i helgen, blev väldigt full och vaknade upp med en annan tjej i lägenheten, inget hände dock. Mår dåligt av detta då jag tycker om den andra tjejen och att det var lågt gjort av mig. Vi är dock inte ''tillsammans'' ännu och har inte sagt att vi vill vara exklusiva med varandra trots att det förmodligen är underförstått. Bör jag gå runt och ha dåligt samvete över detta?
Hade du verkligen gillat den första tjejen så hade du inte gått hem med någon annan. Ett framtida seriöst förhållande kommer nog inte att hålla så bra
Wipflash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 10:00   #38657
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Rimliga svar, känns ganska jämnt tvådelat i vad som tycks. Jag får inte känslan av att hon vill ligga runt innan man är tillsammans, och känns som att hon hade tagit detta hårt, men vad vet jag egentligen. Hon är dock alltid väldigt tydlig med att man ska skilja på när man träffades och när man blev tillsammans. När hon snackar om kompisar eller släktingars förhållanden så säger hon alltid t.ex. ''de träffades i somras och blev tillsammans i September'', eller liknande. Hon har även sagt att det har varit en ''händelse'' när hon blivit tillsammans med sina tidigare pojkvänner.
Det du ska fråga ditt samvete, är om det hade spelat någon roll, dvs om ni hade sagt att ni var i hop, hade den andra tjejen inte följt med hem från krogen då? Det enda som hindrade dig var det faktum att du inte lovat något?
Det är ju en väldig skillnad på att inte vilja och inte få, typ "jag vill släpa hem den här tjejen från krogen men får inte för jag har lovat trohet" jag hade nog satsat på att fortsätta vara singel om jag kände så.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 22:59   #38658
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Varför jäser man inte julmust?
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 23:03   #38659
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Varför jäser man inte julmust?
Av samma anledning som att man inte jäser hallonsoda. Det är alkoholfri läsk.

Men det finns ju alkoholhaltig julmust som jag antar är gjord ungefär som öl.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 08:37   #38660
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Nej, det är lugnt Smerk.

Jag kör vidare på en relationsfråga då:
Har träffat en brud ett tag. Hon är trevlig etc, har rätt så kul när jag är med henne. Roligt i sängen osv.

Hon tränar nft crossfit men har tidigare kört typ bodypump. Hon verkar träna 3-6 gånger i veckan. I mitt tycke är hon dock lite tjock. Hon tränar ju dock så det är inte det här lösa fettet utan ändå ganska fast med schyst stjärt.

Hur, om man nu skall överhuvudtaget, tar man upp att hon kanske bör tappa lite i vikt utan att det blir ett jäkla liv?

Jag har försökt hinta lite om det genom att typ säga att det är bra att vara lite lättare i crossfit osv för det är kroppsviktsövningar och så. Men tror inte det riktigt biter.

Enligt tjejkompis/ar jag frågat bör jag inte säga någonting för det är taskigt, killar har gett blandade svar.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 08:41   #38661
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Purewhey: Fördelar vs nackdelar, risk vs reward? Är det så viktigt för dig att du är villig att risker att hon tar så illa upp så du tappar henne?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 09:24   #38662
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Nej, det är lugnt Smerk.

Jag kör vidare på en relationsfråga då:
Har träffat en brud ett tag. Hon är trevlig etc, har rätt så kul när jag är med henne. Roligt i sängen osv.

Hon tränar nft crossfit men har tidigare kört typ bodypump. Hon verkar träna 3-6 gånger i veckan. I mitt tycke är hon dock lite tjock. Hon tränar ju dock så det är inte det här lösa fettet utan ändå ganska fast med schyst stjärt.

Hur, om man nu skall överhuvudtaget, tar man upp att hon kanske bör tappa lite i vikt utan att det blir ett jäkla liv?

Jag har försökt hinta lite om det genom att typ säga att det är bra att vara lite lättare i crossfit osv för det är kroppsviktsövningar och så. Men tror inte det riktigt biter.

Enligt tjejkompis/ar jag frågat bör jag inte säga någonting för det är taskigt, killar har gett blandade svar.


Säg ingenting om du vill fortsätta umgås med henne. Däremot kan du väl vara lite slug och styra bort henne från typ pizza, välj sushi istället, laga bra mat till henne. Få henne att gå ner utan att hon vet om det. Eller föreslå en ”deffutmaning” så ni båda tävlar om att droppa x kg eller procent. Kan vara risky att föreslå detta dock.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 09:43   #38663
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Purewhey: Fördelar vs nackdelar, risk vs reward? Är det så viktigt för dig att du är villig att risker att hon tar så illa upp så du tappar henne?
Jag tror inte jag kommer kunna med något längre förhållande såhär, men det skulle jag nog om hon går ner i vikt lite. Rätt tufft ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Säg ingenting om du vill fortsätta umgås med henne. Däremot kan du väl vara lite slug och styra bort henne från typ pizza, välj sushi istället, laga bra mat till henne. Få henne att gå ner utan att hon vet om det. Eller föreslå en ”deffutmaning” så ni båda tävlar om att droppa x kg eller procent. Kan vara risky att föreslå detta dock.
Lite det jag försökt. Frågat nästan dagligen om hon tränat under dagen, hur det går med hennes kost osv. Hehe. Enligt henne har hon ätit hyfsat efter något kostschema hon fått av någon men hennes vikt har stått still så det stämmer ju inte. Säkert lite chips och sånt på helger tillsammans med goda affärsmiddagar osv. Det som gör att jag tvekar är dock att hon verkar tycka att hennes vikt inte är något "problem" utan att det är en OK vikt.

Någon slags komma-i-form-utmaning kanske kan vara bra när jag skall börja deffa iofs. Det är ett tag kvar... Men ja, det kanske är en bra idé om några månader när en själv ska skala av vinterhullen.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 09:48   #38664
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Beror väl på dina intentioner med henne. Om det är ett seriöst förhållande, kan det kanske vara positivt att säga något för att se hur hon reagerar. Även fast hon inte blir sur direkt kanske hon är typen som håller god min men tar upp det vid första bästa tillfälle hon kan utnyttja det för att få sympati eller demonisera fat-shamande PureWhey. Oavsett vad får du ju se hur saker står till under allt gulligull i god tid. Lite som att kvalificera en lead.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 09:58   #38665
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag tror inte jag kommer kunna med något längre förhållande såhär, men det skulle jag nog om hon går ner i vikt lite. Rätt tufft ändå.
Bästa sättet är väl att själv öka motionen och minska skräpkcal och försöka få med sig henne. Beror ju helt på personlighet så svårt för de som inte känner henne att förutse reaktion.

Sen kan man ju fundera lite över varför man ser det som så viktigt, för självkännedom om inte annat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 10:09   #38666
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg

Någon slags komma-i-form-utmaning kanske kan vara bra när jag skall börja deffa iofs. Det är ett tag kvar... Men ja, det kanske är en bra idé om några månader när en själv ska skala av vinterhullen.
Jävligt kul frågeställning Jag skulle ju säga att nuläget är kört, att du får acceptera(eller sluta dejta henne) att hon ser ut som hon gör nu. Det är liksom den personen som du har bestämt dig för att dejta. Det känns lite väl känslokallt och ytligt att börja dejta personen och ba "nu ska vi få dig ännu snyggare!". Jag tycker att det hade varit en helt annan sak om ni hade dejtat i t.ex. ett år och att hon under den tiden hade lagt på sig vikt. Då är det mer befogat även om det fortfarande inte är lätt ens då, åtminstone inte om viktuppgången inte är direkt hälsoskadlig.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 10:11   #38667
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Av ren nyfikenhet, vad skulle du uppskatta att hon väger?
Livet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 10:22   #38668
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Nej, det är lugnt Smerk.

Jag kör vidare på en relationsfråga då:
Har träffat en brud ett tag. Hon är trevlig etc, har rätt så kul när jag är med henne. Roligt i sängen osv.

Hon tränar nft crossfit men har tidigare kört typ bodypump. Hon verkar träna 3-6 gånger i veckan. I mitt tycke är hon dock lite tjock. Hon tränar ju dock så det är inte det här lösa fettet utan ändå ganska fast med schyst stjärt.

Hur, om man nu skall överhuvudtaget, tar man upp att hon kanske bör tappa lite i vikt utan att det blir ett jäkla liv?

Jag har försökt hinta lite om det genom att typ säga att det är bra att vara lite lättare i crossfit osv för det är kroppsviktsövningar och så. Men tror inte det riktigt biter.

Enligt tjejkompis/ar jag frågat bör jag inte säga någonting för det är taskigt, killar har gett blandade svar.
En gång tjock alltid tjock brukar det ju heta. Så även om hon tar ditt önskemål bra och går ner några kilon så är risken överhängande att hon kommer gå upp igen i framtiden och du återigen inte tycker det fungerar.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 10:30   #38669
mij82
raggarballe
 
mij82s avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 300
Du borde visa henne tråden och vända på frågan, vill hon verkligen hänga med dig.
__________________
rabiat extremfeminist
mij82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 10:39   #38670
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Av samma anledning som att man inte jäser hallonsoda. Det är alkoholfri läsk.

Men det finns ju alkoholhaltig julmust som jag antar är gjord ungefär som öl.
Eller samma anledning som man inte jäser äppelmust? Hmmm?

Julmust har ju både humle- och maltextrakt. Det är ju som gjort för att göra jäst maltdryck.

Jag har då aldrig hittat julmust med mer än 0,3% alkohol.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)