Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-14, 12:23   #361
Krampus
Jag kan en rolig historia.....

Krampuss avatar

Reg.datum: Apr 2005

Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 17:00   #362
Petoria
Sponsored by Soros

Petorias avatar

Reg.datum: Jul 2009
Tycker denna tråden förtjänar att bumpas! Bjuder på en trevlig liten highlight också:

Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 18:07   #363
Akat0ra
Registered User

Akat0ras avatar

Reg.datum: Sep 2011
Härlig tråd !

Här kommer ett klipp från den senaste kraftansträngningen. SGL Final i Nörrköping.

Jag är tjockisen utan t-shirt..

Senast redigerad av Akat0ra den 2013-01-11 klockan 18:09.
Akat0ra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 18:51   #364
Henrik L
Registered User

Reg.datum: Sep 2012
Ser att det inte skrivits nåt här på ett tag...men kör på ändå!

Tänkte ta och köpa en rashguard med långa ärmar, är det någon som har någon bra att rekommendera?
Henrik L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 19:08   #365
Philley
Registered User

Philleys avatar

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik L Visa inlägg
Ser att det inte skrivits nåt här på ett tag...men kör på ändå!

Tänkte ta och köpa en rashguard med långa ärmar, är det någon som har någon bra att rekommendera?
Jag har en Under Armour rashguard kortärmad som funkar galant. Tycker det är skönare att träna i kortärmat en långärmat så jag skulle rekommendera UA men om du nödvändigtvis vill ha långärmat så har även UA bra kvalitet där.

Citat:
Ursprungligen postat av Alfers Visa inlägg
Folk får ju rullstol, proteser, medicin och dyl. Då kan vi ju slänga in bindor där också så att vi erkänner att vara kvinna är ett handikapp, eller möjligtvis en sjukdom..?
Philley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 09:21   #366
Timmi
Registered User

Reg.datum: Dec 2004
Metamoris pro 3 går av stapeln 29:e mars! Tycker det är en kul tävling att kolla på även om jag inte "kan" något om jiu jitsu.

Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Från och med nu är det nykterist javisst som gäller. Jag menar, jag har inte mina egna kalsonger på mig!
Timmi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 21:38   #367
davve
Registered User

Reg.datum: Aug 2002
Metamoris 4 gick av stapeln nu i helgen. Tyckte det var bra matcher, framförallt kul att se Barnett och Sonnen i en ren grapplingtävling. Barnett imponerade.
davve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 21:42   #368
Petoria
Sponsored by Soros

Petorias avatar

Reg.datum: Jul 2009
Keenan Cornelius var också sjukt bra. Många intressanta matcher, blev nästan lite förvånad över hur länge Sonnen klarade sig
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-11, 18:41   #369
olwe
Registered User

olwes avatar

Reg.datum: Sep 2004
Cornelius vs Magalhaes och Glover vs Yoshida var sjukt underhållande. Även om Glover spexade och tramsade endel så bär han upp det genom att grapplas som en jävla gud. Och vad ska man säga om Cornelius vs Magalhaes?! Jävlar!

Helt sjukt vilken nivå och underhållning man får av Metamoris!

Det här med att grapplas utan poäng gör verkligen otroligt mycket för underhållningsvärdet. Det ser mycket roligare ut att praktisera med. Win-win.

PS-fråga: Vad bör man köpa för gi om man ska börja lira BJJ och aldrig rullat med gi förut? 190 lång och letar prisvärdhet... Hittade en ADIDAS-gi till ganska kraftigt nedsatt pris men kan inte riktigt avgöra vad som är bra och dåligt.
Gammal 2014-08-26, 21:04   #370
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Saxar min fråga från MMA-tråden:

Citat:
Behövs det öronskydd i början? Frågade tränaren och han gav mig ett solklart "nej" vilket förvånade mig lite. Sedan sa han att det "kanske behövs om man har hårda öron".

Någon som har erfarenhet och kan ge råd?
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-28, 14:01   #371
Ajemän
Registered User

Ajemäns avatar

Reg.datum: Jan 2014
Man märker om man börjar få problem med öronen, och då kan man köpa skydd. Somliga kan köra 4 pass i veckan utan problem, andra får tendenser till blomkål efter en handfull träningspass. Det säger inte pang så ser du ut som alex gustafsson. Börjar man med skydd försvinner problemen, och kanske lämnas man med en liten liten förhårdnad på örat.
Gammal 2014-08-28, 15:42   #372
davve
Registered User

Håller med ovan, så länge man inte tränar väldigt många pass / vecka ska det nog mycket till för att bli några problem.

Bara att köra på.
Gammal 2014-08-29, 10:58   #373
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Tack för svar.

En annan fråga:

Hur tänker ni kring att öva lika mycket på bägge sidor när det gäller guard-passes, nedtagningar, submissions osv? Är det generellt bättre att ha en grym sida och en svag än att ha 2 godkända? Man vill ju inte bli förutsägbar men samtidigt vill man ju inte BARA vara "okej" på bägge sidor.

Senast redigerad av cero den 2014-08-29 klockan 10:59.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-29, 22:04   #374
davve
Registered User

Svårt att säga men jag tror att de flesta har en sida som de föredrar givet att allt annat är lika. Jag brukar försöka att variera när man drillar men tror det är svårt att bli helt jämn.

Att sträva efter balans är väl bra dock. Kanske lättare om man är helt ambidextriös.
Gammal 2014-08-29, 22:11   #375
SGW
Banned User

Reg.datum: Aug 2014
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Tack för svar.

En annan fråga:

Hur tänker ni kring att öva lika mycket på bägge sidor när det gäller guard-passes, nedtagningar, submissions osv? Är det generellt bättre att ha en grym sida och en svag än att ha 2 godkända? Man vill ju inte bli förutsägbar men samtidigt vill man ju inte BARA vara "okej" på bägge sidor.
Detta hade jag svårt för när jag tränade SW/MMA. Jag tycker man bör försöka drilla båda sidor såklart, men för i princip alla kommer det nog vara oundvikligt att man har en favoritsida. Det är en svaghet - samtidigt blir man grym på att undvika att hamna på den dåliga sidan. Jag gjorde det i princip aldrig när jag sparrades

Det är lite som fotboll - självklart blir jag bättre med vänstern ju mer jag övar vänsterskott, den kommer dock aldrig bli lika bra som högern och jag letar nästan alltid högerskott.

Edit: ska man bli elit/proffs är det säkert annorlunda dock. Ju högre upp i nivå man kommer desto mindre lär man ha råd att ha en sämre sida.

Senast redigerad av SGW den 2014-08-29 klockan 22:14.
SGW är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:50.