Jag har ju haft detta på tapeten tidigare. När man ser på många gym så mer man hur många bänkar med så kallad passning. Många tror att de bänkar vikten själv. Men idag prövade vi lite i pighouse. Jag stod bakom och höll i stången. Visst drog jag lite i stången men jag lyfte absolut inte ens 20% av vad jag klarar av. Koffeman som har en rawbänk kring 130kg stänkte formligen upp 227,5kg. Sen slutade vi för vi tyckte det var så jäkla patetiskt. Så min uppmaning är, skit i att ha passare. Det är som att lura sig själv. Värre än bänktröjor.
Passaren ska ju inte hålla i stången, han ska hjälpa till när han ser att man failar, att ha det psykiska stödet där, att någon hjälper en ifall det går åt helvete, hjälper mycket.
Jo jag vet vad en passare BORDE göra. Men hur många ser man inte som kör på viset som vi kör i filmen. 30% kanske av alla ungdomar som går på gym? 50%?
Jo jag vet vad en passare BORDE göra. Men hur många ser man inte som kör på viset som vi kör i filmen. 30% kanske av alla ungdomar som går på gym? 50%?
Innerst inne är dom nog medveten om att passaren hjälper mycket
När jag var yngre fick jag träningsvärk i biceps av att passa mina träningskompisar
Jag har märkt att det räcker med ett finger under stången för att det ska bli jävligt mycket lättare. Tror effekten når över bara de kilon som passaren lyfter.
hehe den där passningstekniken är ju klassisk, så jäkla kul att se när "tag-duon" bryts av nån anledning för ett pass och de kör utan pass eller annan får rycka in, då kan det gå knasigt.
Var en snubbe på gymmet förra veckan som "maxade" på 100 kg. Han använde sig av denna teknik, han vände med stången 1 dm ovanför bröstet och röven svävade. Efteråt skrek han "YES! ÄNTLIGEN!". I lol'd.
haha, en klassiker. Lika rolig att se som de ännu mer klassiska rövlyften! Ibland undrar man ju om folk uppfattar bänkpress primärt som en höftböjarövning för bänkaren och frivändning/stående bicepscurl för passaren..