Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-12, 21:12   #1
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
German Volume Training.

vad tror ni om det?

http://www.ironworkout.com/german.htm

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 21:20   #2
major Pectoralis
Registered User

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
nja, det skall man nog ta med en stor nypa salt. Man kan dessutom fråga sig om 10 pounds (ca 5kg?) på 6 veckor är en ökning att skryta med...
major Pectoralis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 09:34   #3
jenan546
klen :(

jenan546s avatar

Reg.datum: Mar 2002
Jag har testat men tyvärr inte tillräckligt länge för att hinna se något resultat. Jag körde knäböj och det var för stort steg från den träningen jag kör i vanliga fall till gvt. Jag fick sådan enorm träningsvärk att jag fick feber. Jag testade i tre pass och visst jag kunde öka vikten jag använde varje pass, men det var inte värt den smärtan.
jenan546 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 11:52   #4
Nelson Muntz
Registered User

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av major Pectoralis Visa inlägg
nja, det skall man nog ta med en stor nypa salt. Man kan dessutom fråga sig om 10 pounds (ca 5kg?) på 6 veckor är en ökning att skryta med...
ta det på 52v så ska du nog se att det blir en hel del. ( ca 43kg om min huvudräkning stämmer)
Nelson Muntz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 14:53   #5
major Pectoralis
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Nelson Muntz Visa inlägg
ta det på 52v så ska du nog se att det blir en hel del. ( ca 43kg om min huvudräkning stämmer)
Jo, men det är en helt annan fråga. Hittils har jag inte stött på något program som varit effektivt i 52v eftersom en tillvänjning (eller på engelska: accomodation) skett långt innan.
Gammal 2007-09-13, 14:55   #6
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Jo, men det är en helt annan fråga. Hittils har jag inte stött på något program som varit effektivt i 52v eftersom en tillvänjning (eller på engelska: accomodation) skett långt innan.
Men kroppsviktsförändring har mycket lite att göra med ett träningsprograms effektivitet. Att kroppsvikten stannar upp ha ingenting med accomondation att göra heller.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 15:07   #7
major Pectoralis
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Men kroppsviktsförändring har mycket lite att göra med ett träningsprograms effektivitet. Att kroppsvikten stannar upp ha ingenting med accomondation att göra heller.
Jag kan ha missförstått länken. Jag todde att "10 pounds" avsåg styrkeökningen, dvs. "mer vikt på stången".
Att gå upp 5kg i kroppsvikt på 6 veckor är ett ännu mindre problem....åtminstone för mig
Gammal 2007-09-13, 15:09   #8
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Jag kan ha missförstått länken. Jag todde att "10 pounds" avsåg styrkeökningen, dvs. "mer vikt på stången".
Att gå upp 5kg i kroppsvikt på 6 veckor är ett ännu mindre problem....åtminstone för mig
Tja, isf är det kanske jag som missförstod något. 5kg på 6 veckor för en nybörjare är något man kan göra under ett pass med rätt hjälp samtidigt som det är något som tar den yttersta eliten flera månader. Men ja, det vet ju du redan
Gammal 2007-09-13, 15:10   #9
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
. Att gå upp 5kg i kroppsvikt på 6 veckor är ett ännu mindre problem....åtminstone för mig
Snarare så att det är svårt att låta bli.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 15:13   #10
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Jag tror inte det är några fel på det där programmet alls, det fungerar nog faktiskt riktigt bra som inledning till ett grundträningsprogram. Testa det och se hur det påverkar din kropp. Det är ju inte direkt särskillt hög volym utan verkar snarare vara ungefär så de allra flesta kroppsbyggare tränar. 10 set, kring 10 reps i varje set. Skillnaden i det här fallet är att man håller sig till samma övning vilket jag själv tror är en bra sak. (Förutsatt att man varierar övningen efter någon vecka).

En period om ett halvt till ett dussin veckor med denna träning i cykler med perioder där man kör runt 5 reps tror jag fungerar bra. (Om man sköter de andra parametrarna och även ser till att använda effektiva övningar såklart!)
Gammal 2007-09-13, 15:14   #11
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Slarti,

få ställer så många frågor om hur olika träningsupplägg funkar som du. Svaret är nog att du måste hitta vad som fungerar för dig. Och då menar jag inte bara det ultimata upplägget i termer av vad som ger mest muskler (eller vad du nu vill uppnå) under en given tid, utan som även passar ditt lynne, hur mycket tid du vill lägga på träning etc.

Hemligheten är att det finns inga hemligheter skrev en vis man i en tråd... för inte så länge sedan.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 16:03   #12
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Hemligheten är att det finns inga hemligheter skrev en vis man i en tråd... för inte så länge sedan.
Du har läst för lite Darden på senare tid. Överst på hans hemsida kan du se att han har hittat hemligheten.

Och jag tror faktiskt att det han skriver där kan vara något för Slarti. Kanske inte just att åka ända till Orlando för att träna, men däremot en bra(om det nu går att hitta) träningspartner som sparkar en i röven och drar en åt rätt håll.

Bara ett förslag i all välmening. Nu vet jag iof inte om det är hemligheten bakom grymma resultat, men det kanske är en väg som kan provas i varje fall.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 16:26   #13
Slartibartfast

Slartibartfasts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Slarti,

få ställer så många frågor om hur olika träningsupplägg funkar som du.
Folk borde börja förstå vid dethär laget att jag frågar en massa av nyfikenhet. Ytterst lite av det kommer någonsin att tillämpas i min praktiska träning.

Dessutom frågade jag inte "om det funkar" jag frågade "vad tror ni om det". Varför tar alltid dessa trådar denna vändning?

Jag ökar alldeles utmärkt i min nuvarande träning, tack så mycket.

Citat:
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Gammal 2007-09-13, 16:33   #14
Diggler
csdfgdsagfdsgfdsgfgf

Digglers avatar

Reg.datum: Nov 2004
Det är för jobbigt, rent förjävligt hårt. Man är helt förstörd efter5-6 set, sen gråter man sig igenom resten av seten.
Gammal 2007-09-13, 16:36   #15
Slartibartfast

Slartibartfasts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Diggler Visa inlägg
Det är för jobbigt, rent förjävligt hårt. Man är helt förstörd efter5-6 set, sen gråter man sig igenom resten av seten.
jag kan tänka mig. Jag körde en tid lite enligt Waterburys principer och där körde man fem set på 65% av 1RM. Det var jävla jobbigt redan. Kan inte tänka mig att köra ytterligare fem set på samma vikt.

Citat:

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:22.