2007-03-03, 01:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
HolloWm4n's bilder.. kritik och råd godtages gärna.
Hej
Beslutade mig för att lägga upp lite bilder på min egen fysik (om man kan kalla min för någon fysik)
Gör det mest för att få en extra kick att träna på och nå mina små men stora mål för mig.
Har tränat lite över 1 år, alltid varit väldigt smal och klen och stora svårigheter att lägga på mig fett. (vilket är positivt vid vissa tillfällen men sämre i andra)
Vägde 60 kg innan jag började träna, tränat 3-4 ggr i veckan.
Det var väl lite om mig, mer fakta kommer här nedar inklusive bilder (1 vecka gammla)
Ålder: 19
Vikt: 64-65 kg
Längd: ca. 178 cm
Bänk: 1 x 75 kg
Några första mål att nå:
Klara 80 kg bänk (var väldigt nära sist)
Väga 70 kg
Få en bättre fysik
Lite bilder
Bakifrån 1
Bakifrå 2
http://img338.imageshack.us/img338/7109/bakifrn2at3.jpg
Framifrån 1
http://img338.imageshack.us/img338/2...amifrn1un5.jpg
Framifrån 2
http://img338.imageshack.us/img338/3...amifrn2dq9.jpg
Framifrån 3
http://img338.imageshack.us/img338/5...amifrn3af3.jpg
Sidan
http://img300.imageshack.us/img300/745/sidan1hd9.jpg
Om jag får ge mig själv kritik så tycker jag att Axlar, triceps och biceps behöver jobbas på mest, självklart allt annat också men främst det för att få fram en lite bättre fysik.
Sen vill ja gärna ha lite större armar och axlar för jag alltid haft smala armar och inga direkta axlar som jag ärvt från pappsen.
Det var allt från mig för tillfället, skriv på som ni vill bra som dålig kritik eller bara önska mig lycka till för mina mål
/Alex
|
|
|
2007-03-03, 01:52
|
|
Registered User
|
Ops.. test =)
|
|
|
2007-03-03, 02:01
|
|
Jag är hårdrockare
Reg.datum: Nov 2004
|
Ät, träna, ät, ät, sov.
Bumpa tråden om ett år igen så vi får se skillnaden.
Finns inte mycket att bedömma i ett sånt här tidigt stadie, så att säga.
Edit: och för allt som är heligt, ta bort färgen eller vaffan det är du har på hakan
|
|
|
2007-03-03, 02:03
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny
Ät, träna, ät, ät, sov.
Bumpa tråden om ett år igen så vi får se skillnaden.
Finns inte mycket att bedömma i ett sånt här tidigt stadie, så att säga.
Edit: och för allt som är heligt, ta bort färgen eller vaffan det är du har på hakan 
|
Japp det ska jag göra.. men lite lite mer kritik tror jag att jag kan få även utan någon bra fysik
Men tack för dina åsikter
/Alex
Senast redigerad av hollowm4n den 2007-03-03 klockan 02:06.
|
|
|
2007-03-03, 02:25
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Du har helt okej grund, men du behöver mer massa på kroppen. Om jag vore du, så skulle jag lägga på mig 15kg långsamt, 0,5kg i veckan. Du måste äta mer för att nå dit och fortsätt träna.
och sen träna på att posera
en bra länk
http://mysite.verizon.net/vze342y2/4...toryposes.html
|
|
|
2007-03-03, 04:43
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami
Du har helt okej grund, men du behöver mer massa på kroppen. Om jag vore du, så skulle jag lägga på mig 15kg långsamt, 0,5kg i veckan. Du måste äta mer för att nå dit och fortsätt träna.
och sen träna på att posera
en bra länk
http://mysite.verizon.net/vze342y2/4...toryposes.html
|
okej, m vet min posering är inte den bästa och jag har inte direkt gått efter några ''riktiga'' poser.. men dom ska såklart bli bättre också med tiden 
Tack för informationen det hjälper mig mot mina mål..
Btw. du får nog skriva den där länken igen den funkar ej =)
|
|
|
2007-03-03, 07:55
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Som sagt: ät träna vila ät. Det finns massor av sätt att få i sig extra energi. Nötter, olja på maten, extra proteindrinkar osv. Leta runt lite på forumet.
Jag tycker inte du har dåliga axlar. Om du försöker prioritera dem, eller något annat för den delen, kommer du se osymmetrisk ut i slutändan. Bättre att bygga på allt. Och äta.
|
|
|
2007-03-03, 10:24
|
|
*Mysplutten*
Reg.datum: Dec 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av hollowm4n
Japp det ska jag göra.. men lite lite mer kritik tror jag att jag kan få även utan någon bra fysik
Men tack för dina åsikter
/Alex
|
Kritik på vad`? Att du inte tränat tillräcklig länge?
Anna säger:
o de är fina
Anna säger:
har fin benstomme
209 Westman says:
min po0lare han den trackasserade typen
209 Westman says:
blev attackerad av en bäver
209 Westman says:
när han sket i skogen
Anna says:
kvinnor kan inget de är en myt
|
|
|
2007-03-03, 12:54
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Karl_alfred
Kritik på vad`? Att du inte tränat tillräcklig länge?
|
Jag menade att det finns nog lite mer att säga än att ''ät träna och sov''.
Tex. som mini kommenterade lite om mina axlar, och det är ju annan kritik än ''ät träna sov'' plus att han snackade lite kort om kost..
fick du svar på din fråga?
/Alex
Senast redigerad av hollowm4n den 2007-03-03 klockan 12:56.
|
|
|
2007-03-03, 13:05
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Som sagt: ät träna vila ät. Det finns massor av sätt att få i sig extra energi. Nötter, olja på maten, extra proteindrinkar osv. Leta runt lite på forumet.
Jag tycker inte du har dåliga axlar. Om du försöker prioritera dem, eller något annat för den delen, kommer du se osymmetrisk ut i slutändan. Bättre att bygga på allt. Och äta.
|
Okej tack för tipset, okej att det är lite svårt att säga att axlar släpar efter för allting släper ju efter en aning om man säger så.
Men jag tänkte lite på baksida axlar och ovansida där jag har lite mindre massa än de andra muskelgrupperna, om man ser till storleken på MIN kropp..
Förstår du mitt resonemang?
Sen så lägger jag upp lite små mål, tex att jag vill förbättra vissa delar av kroppen lite lite mer än andra under en viss period.
Och just denna perioden från idag fram till min student/sommaren så vill jag förbättra axlar och armar snäppet mer än några andra muskelgrupper, men jag tränar självklart hela kroppen men lägger lite mer tid på axlar, triceps och biceps för tillfället.
men jag förstår precis vad du menar och jag ska försöka att inte överträna någon speciell muskelgrupp utan att piska alla så gått det går
/Alex
|
|
|
2007-03-03, 13:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Jag menade att det finns nog lite mer att säga än att ''ät träna och sov''.
Tex. som mini kommenterade lite om mina axlar, och det är ju annan kritik än ''ät träna sov'' plus att han snackade lite kort om kost..
fick du svar på din fråga?
/Alex
|
Jag tycker det ser ut som du har en helt okej grund att bygga på. Se till att träna hela kroppen o inte bara separat muskler.
När det gäller kosten så ska jag utveckla med några få ord hur de menar: ät som en häst goddammit
Eventuellt skaffa lite kreatin o dricka en gainer i samband med träningen.
Testa detta o släng upp några nya bilder om ett halvår eller nåt så vi får se resulltatet.
Lycka till
|
|
|
2007-03-03, 13:09
|
|
Registered User
|
förresten, kan alla se alla bilderna jag har lagt upp?
bara tänkte så ni inte bara kan se den första bilden bakifrån och inte kan se resten.
|
|
|
2007-03-03, 13:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
förresten, kan alla se alla bilderna jag har lagt upp?
bara tänkte så ni inte bara kan se den första bilden bakifrån och inte kan se resten.
|
inga problem, först måste man bara gå över den första tröskeln "jobbigt-att-trycka-på-länken" men sen ser man dem
|
|
|
2007-03-03, 13:16
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lexidos
Jag tycker det ser ut som du har en helt okej grund att bygga på. Se till att träna hela kroppen o inte bara separat muskler.
När det gäller kosten så ska jag utveckla med några få ord hur de menar: ät som en häst goddammit
Eventuellt skaffa lite kreatin o dricka en gainer i samband med träningen.
Testa detta o släng upp några nya bilder om ett halvår eller nåt så vi får se resulltatet.
Lycka till
|
Jag har precis gjort slut på mitt Protein tillskott (Seriuos Mass) som har extra tillsatta kalorier och mindre protein (som jag valde för att jag är aningen smal).
Och kreatinet jag har är nästintill slut också så det blir till att köpa nya saker nu.
Tänkte att jag ska köpa liknande kreatin som jag haft innan som tas dagligen 3ggr/dagen (5-15ml) som jag ökat till 20-25 istället för jag kännde ingen skillnad på 15.
Sedan ska jag köpa rent protein istället för tillskott med extra kalorier.
Kört på rent protein innan också och det känndes snäppet bättre.
Säg vad ni tycker, och om ni har några fler råd kring tillskott.
/Alex
|
|
|
2007-03-03, 13:17
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Trycker man på länkarna så kan man se dem
Jag säger som de andra: ÄT, träna ÄT ÄT osv  Sen tycker jag att ryggen kanske kan behöva lite extra pisk, och då tänker jag framförallt på latsen.
Kör hårt!
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:42.
|

|