Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-10, 22:58   #1
Davvesk
Registered User

Davvesks avatar

Reg.datum: Jun 2010
Trasig ung pojk

Hej du. Tänkte slänga upp en journal för att hålla reda lite på träningen osv.

Tänkte köra igång nu på full gas efter en sommar på tomgång.
Har tränat kanske 10ggr nu på 2 månader. Har varit i fjällen, tagit sig lite för många öl (märks), varit för bakfull. Myst i stugan och den mesta tiden har jag spenderat med sonen.

Kan tillägga innan alla påpekar knäböj och marklyft så kan jag inte för tillfället köra det för jag har såna ryggproblem. Men klarar av vardagen ändå hyfsat. Ligger nu under stenhård rehab för att komma tillbaka till dessa underbara övningar.

Träningshistorik
Spelat fotboll och hockey sen barnsben slutade vid 16år ålder. Efter det började jag med motocross som jag också slutade med. Festa och hänga med polarna var då mycket roligare så sålde crossen festade bort pengarna och här är vi idag.

Lite vikt/längd då.
Ålder : 21
Längd : 178
Vikt : 83 (idag)
Tränat sen maj förra året, Med lite slir här och där.

Personbästa hittills då.
Bänk: 110x3
Böj:130x1
Marklyft vet jag inte men har tagit över 120kg iaf. Har inte kunnat köra lyft sen i mars typ.
Militärpress : 60x5 Men ligger lågt med den övningen tills jag stärkt upp ländryggen igen. Kör endast med stång nu.

De är väl vad jag kan komma med nu.

Hoppas ni läser, tipsar och kritiserar.

Bilder kommer senare. Har inga för tillfället.
Davvesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 23:12   #2
Davvesk
Registered User

Davvesks avatar

Dagens pass

Axlar/Triceps/Midja

Hantelpress sittande värmde upp dom 2 första seten
10kg x 25
15kg x 20
20kg x 15
40kg x 8
40kg x 5
Efter dom 2 sista passen kände jag av i ryggen som fan så fick gå och leka i mckenzie lekar i 10min

Hantellyft åt sidan
15kg x 12
15kg x 12
15kg x 12

Militärpress endast stång
20kg x 20
20kg x 20
20kg x 20

Liggande tricepspress bakom huvudet
20kg x 20 uppvärmning
30kg x 12
35kg x 10
40kg x 8
50kg x 2 Nästan en tredje men orkade fan inte

Pushdowns
35kg x 8
35kg x 8
35kg x 8

Ryggups med 20kg på ryggen
x15
x15
x15

Plankan
x3

Dusch, sen hem och käka tonfisk å ris
Gammal 2011-08-11, 07:01   #3
PetterHultin
Registered User

PetterHultins avatar

Reg.datum: Jan 2011
Okej, om du fått rekomendation att inte göra det förstår jag dig. För mig (dock hade jag problem med korsryggen) var lätta knäböj den bästa rehaben jag kunde få.

Lycka till och hoppas du är på banan snart!
PetterHultin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 12:08   #4
Davvesk
Registered User

Davvesks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av PetterHultin Visa inlägg
Okej, om du fått rekomendation att inte göra det förstår jag dig. För mig (dock hade jag problem med korsryggen) var lätta knäböj den bästa rehaben jag kunde få.

Lycka till och hoppas du är på banan snart!
Jag har diskbuktning så därför gav sjukgymnasten rådet att inte köra knäböj eller marklyft tills jag blivit nog stark i dom inre musklerna.. Vet inte om buktrycket är för dåligt. Sen är jag för stel också så höften faller fram och då om jag har otur kan jag få fruktansvärt ont.. Så nog kan jag säkert köra lätta knäböj iaf, men just nu då jag känner av smärtan hela tiden så har jag inte råd med ett misstag Bättre vänta tills jag blir bättre.

Tackar!
Gammal 2011-08-11, 19:28   #5
PetterHultin
Registered User

PetterHultins avatar

Okej, fan vad trist. Har du fått några bra rehabövningar då? Som känns bra? Jag skulle nog göra som du och vänta tills jag kunde stå rakt utan smärta iaf
Gammal 2011-08-13, 00:32   #6
Davvesk
Registered User

Davvesks avatar

Citat:
Okej, fan vad trist. Har du fått några bra rehabövningar då? Som känns bra? Jag skulle nog göra som du och vänta tills jag kunde stå rakt utan smärta iaf
Jodå. Mckenzie har ju hjälpt mig väldigt bra vid dom svåraste perioder. Men sen kör jag plankan och ryggups varannan dag bara så jag kan stärka midjan. Ska in på måndag för ett till besök där vi ska gå vidare i min rehabilitering Så får se efter det. Men just nu så kör jag som sagt raka, sido plankan och ryggups varannan dag och en timmes promenad om dagen.. Det går sakta framåt men de går mot det bättre
Gammal 2011-08-13, 00:35   #7
Davvesk
Registered User

Davvesks avatar

Blev förövrigt ingen träning idag förutom en timmes promenad med sonen på morgon. Ligger just nu och laddar inför Luleå vs Slavia Prag imorgon. Man måste ju dit och kolla Luleås nya farliga trupp för i år. Nu jävlar ska ni andra få smaka is

Tack för mig.. Sov gott!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Universell-LHF-Vit.jpg (38.7 KB, 4 visningar)

Senast redigerad av Davvesk den 2011-08-13 klockan 00:39.
Gammal 2011-08-16, 05:41   #8
PetterHultin
Registered User

PetterHultins avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Davvesk Visa inlägg
Jodå. Mckenzie har ju hjälpt mig väldigt bra vid dom svåraste perioder. Men sen kör jag plankan och ryggups varannan dag bara så jag kan stärka midjan. Ska in på måndag för ett till besök där vi ska gå vidare i min rehabilitering Så får se efter det. Men just nu så kör jag som sagt raka, sido plankan och ryggups varannan dag och en timmes promenad om dagen.. Det går sakta framåt men de går mot det bättre
Okej, testa kör plankan och det varje dag istället? Det är inte skadligt och bör bara ge dig bättre kontakt och snabbare bålstabilitet. När jag var skadad hade jag bålstabilitet + stretching 2 gånger om dagen i 2 veckor på ordination, sen var 60 % av smärtan borta direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Davvesk Visa inlägg
Blev förövrigt ingen träning idag förutom en timmes promenad med sonen på morgon. Ligger just nu och laddar inför Luleå vs Slavia Prag imorgon. Man måste ju dit och kolla Luleås nya farliga trupp för i år. Nu jävlar ska ni andra få smaka is

Tack för mig.. Sov gott!
Kan varna för att AIK är jävligt vassa i år. Plus att vi har diskuterat hett här på forumet om luleå hockeys framtid när dem har valt bort tradionell styrketräning mot pilatesbollarna (sann fakta). Så ställ in dig på att bucklan hamnar i stockholm i år!
Gammal 2011-08-16, 12:01   #9
Sundqvist
Winners Never Quit

Sundqvists avatar

Reg.datum: Jan 2010
Kul med journal! Du va jävligt stark! kommer följas! kör hårt!
Kroppen kan ta upp ca 20gram fria aminosyror under ett tillfälle!
Jag käkar 12ggr varje dag med 30g protein vid varje tillfälle
Sundqvist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 14:58   #10
Lavesson
Registered User

Lavessons avatar

Reg.datum: May 2011
Hur har Sami Sandell och Mattias Persson varit? Håller själv på Troja-Ljungby i allsvenskan så
Gammal 2011-08-17, 06:58   #11
Davvesk
Registered User

Davvesks avatar

Citat:
Okej, testa kör plankan och det varje dag istället? Det är inte skadligt och bör bara ge dig bättre kontakt och snabbare bålstabilitet. När jag var skadad hade jag bålstabilitet + stretching 2 gånger om dagen i 2 veckor på ordination, sen var 60 % av smärtan borta direkt.

Kan varna för att AIK är jävligt vassa i år. Plus att vi har diskuterat hett här på forumet om luleå hockeys framtid när dem har valt bort tradionell styrketräning mot pilatesbollarna (sann fakta). Så ställ in dig på att bucklan hamnar i stockholm i år!
Var till sjukgymnasten i måndags och fick några nya övningar. Är för stel i röva så jag har för dålig svank. Ska jobba stenhårt på de nu i 2 veckor och se om de blir bättre har återbesök då.. Så får se..

Njaa vänta nu bara å se Fransson i år.. Luleås bästa forward Matchen i lördags var ta mig fan dålig. Ingen fart alls. Å stjärnspelaren Johan Harju gjorde bara misstag och visade sig knappt. Däremot Johan Fransson toppklass back. Jävlar va duktig. Sen var Konstantin Komarek bra. Resten måste jag säga att de såg ut som att dom inte visste vad dom gjorde på isen. Var väl 3-4passningar som gick rätt resten var bara skit Vi får se då säsongen kommer. Man kan ju hoppas iaf!
Gammal 2011-08-17, 06:59   #12
Davvesk
Registered User

Davvesks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lavesson Visa inlägg
Hur har Sami Sandell och Mattias Persson varit? Håller själv på Troja-Ljungby i allsvenskan så
Dom var i princip osynliga tyckte jag i lördags. Men i söndags gjorde väl Sami mål såg tyvärr inte den matchen
Gammal 2011-08-17, 07:00   #13
Davvesk
Registered User

Davvesks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sundqvist Visa inlägg
Kul med journal! Du va jävligt stark! kommer följas! kör hårt!
Tackar.. Har haft en liten torka nu varit lite små risig och allmänt jävligt trött. Första passet i veckan blev igår
Gammal 2011-08-17, 07:16   #14
Davvesk
Registered User

Davvesks avatar

Provar just ny ett nytt upplägg som en polare kört nu i massa år och han är väldigt nöjd med upplägget han har. Så jag provar

Idag blev första passet i veckan.

Så lyder detta : Bröst, Biceps, Underarmar, Vader.

Bröst

Hantelpress vikt per hantel
20kg x 20 uppvärmning
40kg x 10
40kg x 10
40kg x 10

Sned bänk
50kg x 15
60kg x 10
70kg x 7
40kg x 25 extremt pump efter den där.. Haha

Hantelflyes vikt per hantel
16kg x 12
16kg x 12
20kg x 8
20kg x 8
20kg x 8

Biceps/ Underarmar

Stångcurl
20kg x 25 för att bli lite varm
30kg x 12
40kg x 7 tror jag att jag orkade, Siktade på göra en 8a men vilade nog för kort tid på förra så orkade inte..
55kg x 3 Fick fuska på sista och kasta upp vikten så 2 strikta blev de iaf.

Omvänd stångcurl
30kg x 10
30kg x 10
40kg x 6

Koncentrationscurl
20kg x 8
20kg x 8

Såna här då handlederna hänger utanför bänken och du curlar som bara med handleden.. Vetefan va dom heter.
20kg x 12
20kg x 12
20kg x 12

Vader

Stående enbens vadpress med 40kg hantel i handen
40kg x 15
40kg x 15
40kg x 15
40kg x 15

Så där dagens pass. Hatar att träna vader de händer ju fan ingenting där. Finns knappt någon skymt av muskel tillväxt där. Tråkigt som fan också.

Någon som har tips på att bygga bra vader? Kan som sagt inte lasta allt för mycke på ryggen då får jag lida dagen efter

Förlåt om de är dåligt skrivet. Sjukt lite sömn i natt då sonen vaknat varannan timma å hostar å snorar Ska gå och väcka kvinnan nu och få mig någon timmas sömn. Peace out!
Gammal 2011-08-17, 07:26   #15
Davvesk
Registered User

Davvesks avatar

Tänkte bjuda på en bild från 09. Alltså ett år före jag började träna. Men de var vid den här tiden frun blev gravid så då blev man ännu latare än vad man redan var och käkade gotta flera gånger i veckan Man ser inte så mycket men de är den enda jag hittar.chiptutte.jpg Varning för chipstits

Ska fixa en bild från nu tid också.. Måste bara komma ihåg att ta nån spänn bild haha kul iaf att någon läser!

Senast redigerad av Davvesk den 2011-08-17 klockan 07:28.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53.