träningschema
Jag funderar på att börja träna lite mer till hösten. Nu under sommaren tycker jag det inte är någon ide att lägga pengar på dyra gymkort, utan jag promenerar och cyklar en hel del.
Det jag tänkt mig som är bestämt är att jag ska börja simma 2-3 gånger i veckan á 1 km. Har även tänkt börja på arobics eller kick-box, men känner att jag måste prova på det ltie innan jag köper något jympa kort på friskis och svettis. Eller ja arobicen/jympan och deras enklas pass är nog lagoma i början och jag och min dåliga korrdination klarar nog av det.
Men hur som helst, om vi säger att jag både simmar och gympar och mitt
träningschema ser då kanske ut så här
Måndag - Simma
Tisdag - Jympa
Onsdag - Vilodag
Torsdag - Jympa/ki-box
Fredag - Jympa
Lördag - Simma
Söndag - Vilodag
Hur ser det ut? Är det bra upplägg? Mitt mål är att bygga upp min styrka och förbättra konditionen. Jag är nöjd med min nuvarnade kroppsvikt så det är inte det att jag behöver gå ner i vikt, eller det skulle väl vara att mina några kilon i fett för att få tillbaka dem i muskler. Är det något jag bör tänka på och hur mycket bör jag äta om jag tränar så hät? Passar det med att äta geinomax och liknande före/efter träning på den nivån? Sådan där whey alla här pratar om, vad är det? behöver jag det?
Jag är:
Kön: Tjej
Vikt - 58-60 kg (kanske)
Längd - 163 cm
Mål - Förbätra kondition och ökad muskelmängd
Tack på förhand
|